Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 03:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 paź 2017, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2017, o 14:12
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Skorupin & Kornik -> usługi szkutnicze
25 km od centrum Warszawy ( Józefów).
Kompleksowe:
Naprawy, renowacja, rekonstrukcja, zabudowa oraz " zimowanie " jachtów i motorówek.
Zapraszam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2017, o 17:27 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
A budowa od podstaw jachtu drewnianego typu Beryl , Zośka o poszyciu z desek klepkowe lub na zakładkę ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2017, o 18:41 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
brodaty napisał(a):
A budowa od podstaw jachtu drewnianego typu Beryl , Zośka.....


Przeprasxam , ze nie w temacie, ale jaki sesns ma budowa takiego jachtu? Jakos nie mogę wydedukować.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2017, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
przemek napisał(a):
brodaty napisał(a):
A budowa od podstaw jachtu drewnianego typu Beryl , Zośka.....


Przeprasxam , ze nie w temacie, ale jaki sesns ma budowa takiego jachtu? Jakos nie mogę wydedukować.
Pozdrawiam
Przemek


Prześpij się z problemem, może rano coś ci przyjdzie do głowy ? :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 11:41 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
To może przewrotne pytanie Przemku. Co Ty byś proponował do budowy ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
brodaty napisał(a):
Co Ty byś (Przemku; przyp.MJS) proponował do budowy ?

przemek napisał(a):
Jakos nie mogę wydedukować.
Pozdrawiam Przemek
:rotfl:

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 14:16 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Kurczak napisał(a):

Prześpij się z problemem, może rano coś ci przyjdzie do głowy ? :D



Przespałem się i dalej nie mam pomysłu. Chyba że "bo tak".

brodaty napisał(a):
Co Ty byś proponował do budowy ?


A jakiego jachtu potrzebujesz? Pięknego, szybkiego, pojemnego, nowoczesnego, klasycznego, taniego, lekkiego....

Może zamiast Zośki albo Beryla, zbudować El Bimbo, Pegaza 600 albo jakiegoś Nasha? Sens chyba taki sam. Utopić spore pieniądze w budowę przeciętnej łodki w drogiej technologii.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 16:55 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Te plastiki które wymieniasz to raczej do remontu połączonego nieraz z całkowitą odbudową. Ja pytałem "usług szkutniczych" nie dla siebie lecz w imieniu dość zasobnego niemieckiego armatora . O prawdziwego szkutnika teraz coraz trudniej. A kto bogatemu zabroni !!!
Ja osobiście mierzę znacznie niżej gdzieś na poziomie Marianowego Śmigłego czy innego prostego i taniego w budowie jachciku takiego max. 5 metrowego . Jak masz pomysł to napisz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 18:31 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
przemek napisał(a):
Może zamiast Zośki albo Beryla, zbudować El Bimbo ...
A próbowałeś poużywać, El Bimbra z Zośką?
Nieświadomość może tłomaczyć niezrozumienie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 18:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
słomkowy Beryl całkiem przyzwoicie pływa w odróznieniu od bimbka

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A może i całkiem niezle wyglądać:


Załączniki:
Zośka raz kilowa.jpg
Zośka raz kilowa.jpg [ 109.05 KiB | Przeglądane 3215 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 21:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
podwyższoną kabinę ma

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 23:42 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Przypomnę, że pytałem o sens zlecenia szkutnikowi, budowy od podstaw Zośki albo Beryla w drewnie.
brodaty napisał(a):
Co Ty byś proponował do budowy ?

Zależy od przyjętych założeń. 6,5 metra w tradycyjnej technologii to np Surprise II Gartsidea. Jeżeli za głęboko zanurzony to coś innego w tym stylu. Jest masa przepięknych projektów.
Obrazek
Ryś napisał(a):
A próbowałeś poużywać, El Bimbra z Zośką?
Nieświadomość może tłomaczyć niezrozumienie


Czyli zamówił byś Zośkę bo jest szybsza od Bimbka?? :-P :-P

Pozdrawiam
Przemek

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

brodaty napisał(a):
O prawdziwego szkutnika teraz coraz trudniej.


Jak śpiewała Maryla "Dziś prawdziwych szkutników już nie ma". :mrgreen: No chyba że Bartus, ale ona na żaglowych podobno nie bardzo.

Pozdrawiam
Przemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 08:21 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Trochę to nie ten wątek bo to wątek ogłoszeniowy ale temat wracający jak mantra.
Może wreszcie i ja na tym zyskam .
Jachcik bardzo ale to bardzo łatwy do budowy długości od 4 do 5 metrów .Ciężar samego kadłuba tak max. do 250 kg . Kabinka i miecz obrotowy ewentualnie szyber . Gotowy z wózkiem podłodziowym nie powinien przekraczać pojęcia przyczepy lekkiej /transport/
czyli 750 kg.Dokumentacja budowy darmowa lub nie przekraczająca 350 złotych. Czas budowy powinien nie przekroczyć 350 godzin.
Kto ma pomysła ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 10:53 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
brodaty napisał(a):
Jachcik bardzo ale to bardzo łatwy do budowy długości od 4 do 5 metrów .Ciężar samego kadłuba tak max. do 250 kg . Kabinka i miecz obrotowy ewentualnie szyber . Gotowy z wózkiem podłodziowym nie powinien przekraczać pojęcia przyczepy lekkiej /transport/
czyli 750 kg.Dokumentacja budowy darmowa lub nie przekraczająca 350 złotych. Czas budowy powinien nie przekroczyć 350 godzin.
Kto ma pomysła ?


Na przykład to. Zawsze mi się podobał i spełnia chyba wszystkie wymagania.
http://www.stevproj.com/IntroWkndrPg1.html

Pozdrawiam
Pzemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 15:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Zawsze mi się podobali miłośnicy łódek bez zęz a ze spankiem na dnie... :lol:
przemek napisał(a):
Czyli zamówiłbyś Zośkę bo jest szybsza od Bimbka?? :-P :-P
Zamiast Bimba - zawsze. Zamiast Weekendera - też :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 16:38 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Ryś napisał(a):
Zawsze mi się podobali miłośnicy łódek bez zęz a ze spankiem na dnie... :lol:


Prosty greting załatwia sprawę.
Może lepiej zaproponuj Brodatemu coś innego, dopasowanego do jego założeń.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
brodaty napisał(a):
Kto ma pomysła ?

Może coś z tego? Niestety, ceny dokumentacji są wyższe.
http://www.selway-fisher.com/PCup16.htm
~~~~~~~~~~~~~
dokumentację Herona mam gdzieś w archiwach :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 22:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
w tych wiekościach to raczej bez kabiny

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 23:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
A przecie to nie o "te wielkości" idzie, podejrzewam, ile o przewoźność. Nie żebym wiedział co tak ludzie mierzą te łódki na metry - miast na wagę i poręczność :-P

Dla przykładu szarpiówka jaką Przemek proponuje prostsza w robocie, ale z tem kilem wpływać na przyczepkę, to średnio wygodne.
Ale jak już to spełnijmy wymóg - darmochy :D https://doc-14-8s-docs.googleuserconten ... e=download

Choć robiąc płaskodenkę wolałbym kształtniej, np: https://pl.scribd.com/document/4878231/ ... boat-Plans
Gdyby nie klepką na dębie, to by zmieścił w wadze, myślę ;)

Ale jak już szarpiówki... http://nisboats.com/mainpages/26plans.html

Acz jak już, to ze starych rozwiązań z antypodów bym wolał Young 6M http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=6067
Mniejsze też istniały. Sklejka szytoklejna, balast wodny, waga na pusto kole 300 kg - na wózek. No, może wygląda zbyt nowoczeście... Nie? Obrazek Obrazek
Plany trza by zdobywać. https://www.facebook.com/jytyachts/

Nowszą zaś - choćby Core Sound 20. Z tych samych względów, też sklejeczka szyta i wodny balast, i 300 kg. Za to należycie dziwniejsza :cool:

http://bandbyachtdesigns.com/20mk3/
http://capt-doug.blogspot.co.uk/2014/02 ... ction.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2017, o 08:23 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Odpowiedzi "usług szkutniczych' chyba raczej się nie doczekamy tak więc nie wiemy co to za fachury. Z dotychczasowych odpowiedzi najbardziej utrafił w moje wyobrażenie o jachciku kolega Bosmann . Bardzo podoba mi się : 4 metrowy Mini Yacht i Morning Tide 14. Są ładniutkie ale dość skomplikowane i czasochłonne w budowie. Przynajmniej tak wynika ze zdjęć i przekrojów. Natomiast warunek prostoty budowy myślę że spełniają : Firecrest 15/17 oraz Simplicity 14 . To jest chyba TO. Dziękuję Bosmann-ku.
A swoją drogą to smutne że Nasi konstruktorzy stanęli w miejscu parę lat temu i nawet nie mają ochoty na publikowanie i sprzedaż swoich nawet starych dokumentacji. Choć może by znalazł się chętny do budowy. Wiem co piszę bo próbowałem coś "ugrać " u niektórych. Wręcz odniosłem wrażenie że niektórzy z nich wstydzą się swoich prac z przeszłości. Piszę o konstruktorach nie jednej no może niezbyt udanej łódki ale o takich których dorobek był dość znany.Zaraz podniosą się głosy że kto dziś buduje ze sklejki czy drewna litego , że nie opłaca się pracować nad dokumentacją której i tak nikt nie kupi. No dobrze. To nie twórzmy nowych projektów tylko poprawmy stare i dajmy potrzebującym . Może w nowszych technologiach wykonania jako wariant. Miałem w tej wypowiedzi nie brać pod uwagę Naszego kolegi Mariana który jest jakby przeciw wstawieniem do tematu. Rozprowadza i propaguje Swoje stare konstrukcje , tworzy nowe i właśnie On zacznie chyba jako pierwszy dostosowywać projekty z przeszłości do nowych technologii wykonania.
Cały ten elaborat nie dotyczy nowego pokolenia konstruktorów takich jak K.Mnich , W.Kasprzak R. Werszko czy J. Maderski . Chodziło mi o pokolenie konstruktorów z czasu wielkiego bumu budownictwa jachtowego . Oni jeszcze z bardzo małymi wyjątkami żyją i mają się dobrze . Mam na myśli zdrowie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2017, o 18:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
A hemm.. nie chcesz czegoś rozsądniejszego, żeby relaks na jeziorku, bez elementów ascezy dla eremity? ;)
Bo może, idąc za ciosem, jeszcze prościej? :-P
Obrazek

"Simplicity" jest myślana na morze (a było aby w założeniach?), a nie jest znowuż taka prostsza od innych. Że co, dwa szwy mniej niż większość? :roll:
Bo widzisz, wyżej d.. nie przeskoczysz, a konstrukcja musi zawierać to wszystko co... hm, musi, dla sztywności i odporności.
A po prawdzie to mogę sobie wyobrazić konstrukcję prostszą o niebo :-P

Spójrzmy tak: dziś najprościej szyto-klejone laminatem robić można, bo mniej szkieletu i pasowań dokłądnych. Zlaminowane solidnie naroże zastępuje wzdłużnik, i łatwiej pasować. Ale sztywności konstrukcji nie oszukasz, gdy to już ma 5 na 2.
A zatem bierzesz sklejkę dość grubą, 6-8 mm na ten rozmiar i oblaminowanie to z gwarancją będzie (płaskie dno na wożenie i szorowanie po dnie zrobiłbym i z 10 atoli); wzdłużniki na dno dać trzeba (można zewnątrz, można wewnątrz) jak i na burtę - powiedzmy co pół metra trza podeprzeć te płaty sklejki, wzdłużnikiem dość wysokiem lub półką (dosłownie półką lub koją); rama wręgowa czy gródź wystarczy co 2 m (czyli dwie w kabinie, i tak potrzebne, minimum) i coś pod maszt; i rufka; i dziobnica z jaką węzłówką czy grodzią dodaną. Pokład też wymaga przemyślanego usztywnienia i wzmocnienia - najbardziej obciążona partia konstrukcji, a nie każdy pamięta - wbrew pozorom łatwiej wykorzystać tu ścianki pokładówki czy jakieś załamania do tego, niż zrobić płaski. Acz płaski bezpieczniejszy, w morzu zwłaszcza.

I tak czy śmak, musisz tak: :mrgreen:
Obrazek
"Simplicity" (co nie?)

A za darmochę masz wyżej dwa linki do starych konstrukcji, projektowanych pod klepkę wprawdzie, ale zrobisz i ze sklejki klejący; układ i kształt się liczy, technologię można zamienić, ino wedle zasad. Zasad można naumieć się z podręcznika jakiego. Co i tak warto ;)
Znajdzie takich więcej i coś by pewnie wybrał, do gustu. A choćby morsko http://polysail.com/Bonnie.htm

A pod sklejki też najdzie coś śprytniej wyglądającego. Co myślisz np o:
https://www.devlinboat.com/2015/12/wompus-cat/
https://www.boatdesigns.com/products.asp?dept=459


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2017, o 19:55 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
brodaty napisał(a):
takiego max. 5 metrowego


Szukasz daleko, a w kraju Setki, Plusy, Fafiki, Nordy, Korsarze, Szyperki, Simple, Cyraneczki. Łódki sprawdzone, proste w budowie. Dokumentacje tanie, niektóre co łaska. Tylko budować.
I znowu cudze chwalicie...


Załączniki:
SZYPEREK_rys_04_mid.jpg
SZYPEREK_rys_04_mid.jpg [ 13.93 KiB | Przeglądane 2924 razy ]
SIMPLE_arkusz_03_mid.jpg
SIMPLE_arkusz_03_mid.jpg [ 91.64 KiB | Przeglądane 2924 razy ]
CYRANECZKA_plan_ozaglowania_mid.jpg
CYRANECZKA_plan_ozaglowania_mid.jpg [ 23.83 KiB | Przeglądane 2924 razy ]
NORD_arkusz_03_mid.jpg
NORD_arkusz_03_mid.jpg [ 40.55 KiB | Przeglądane 2924 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2017, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Sztrandki za darmo :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2017, o 20:10 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
O właśnie. Nie jakieś korytka. Dzięki Kurczak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2017, o 20:46 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
emeryt napisał(a):
Nie jakieś korytka


Jeden lubi ogórki drugi ogrodnika córki. Jak dla mnie w przedziale 4-5 metrów, to chyba tylko taka zabawka. Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2017, o 20:52 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Piękny, ale brodaty pisze:
brodaty napisał(a):
prostego i taniego w budowie jachciku


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2017, o 11:58 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
emeryt napisał(a):
Szukasz daleko, a w kraju Setki, Plusy, Fafiki, Nordy, Korsarze, Szyperki, Simple, Cyraneczki.
I znowu cudze chwalicie...
Akurat komu jak komu, ale Brodatemu nie trzeba przypominać, tak se myślę. :)

Ale że jak już o jakichś korytkach, toś o czemś zapomniał: :-P
download/file.php?id=14144&mode=view
A precyzyjnie w wymogi. Hau!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2017, o 17:43 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
O niczym nie zapomniałem
emeryt napisał(a):
cudze chwalicie...

To jest nasze, polskie koryto, nie calowe. Niejeden na tym forum się nim zachwycał. :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2017, o 19:06 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Ja już o tym kiedyś pisałem i nie tylko ja . Tego samego zdania było paru kolegów z forum. Wszystkie te Setki ,Simple ,Nordy ,Sztrandki czy nawet Reks to konstrukcje typowe . Heling do budowy ,sporo wręg i grodzi ,wzdłużniki ,stępka . To niestety nie tylko sklejka lecz sporo dobrego gatunkowo drewna w najuboższym wydaniu sosny . Wzdłużniki dobrze by było aby były z jednej długości . Masa pracy ,dłubaniny i chyba nie za bardzo potrzebnej bo obecne technologie dają to samo za połowę mniej pracy. Wystarczy dać się przekonań /uwierzyć/ że połączenie prawidłowo wykonane typu szycie i klejenie jest mocniejsze i lżejsze niż tradycyjne połączenie na wzdłużniku. Panowie. W Holandii buduje się seryjnie katamarany 10 metrowe na wody Morza Północnego w tej technologii.
A wystarczyłoby przeprojektować właśnie te Setki ,Simple ,Nordy ,Sztrandki czy konstrukcje Mariana pod szycie i klejenie. Będzie szybko , prosto i tanio. Wojtek Kasprzak wyraził już wstępnie chęć przeprojektować Sztrandusia pod szycie i klejenie. Oby więcej takich inicjatyw.
Maderski swego czasu przekonywał mnie że dlatego nie sprzedaje dokumentacji Setki w wersji do budowy metodą szycia i klejenia bo takie połączenie mogłoby nie wytrzymać sztrandowania na plażę . Tylko czy ktoś rozsądny będzie Setką lądował na plaży gdy można cumować w porcie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 151 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL