Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 11:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 paź 2012, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Paco_x napisał(a):
Generalnie chodzi o czartery

Dlatego ten podstawowy patent wzorem chorwackiego voditiela, czy też kwitu niemieckiego powinien być łatwo osiągalny i obejmować generalnie wszystkie jachty dostępne w czarterze, czyli 50/55 stóp.

A jeszcze parę lat temu aby poprowadzić B 42 po Kornatach trzeba było mieć kojota.... :lol: i to tego prawdziwego :D
I komu to przeszkadzało ? :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Cape napisał(a):
Dlatego ten podstawowy patent wzorem chorwackiego voditiela, czy też kwitu niemieckiego powinien być łatwo osiągalny i obejmować generalnie wszystkie jachty dostępne w czarterze, czyli 50/55 stóp.


Czy powinien obejmowac wszystkie jachty tego nie wiem. 55fitow to juz kawal lodki, nie kazdy jest gotowy by poprowadzic mniejszy okret, ale to juz osobny temat.
Lecz nawiazujac do niego i latwosci dostepu:
Co znaczy latwo osiagalny?
Powinien byc osiagalny po zdaniu egzaminu, ktory potwierdzi ze delikwent moze prowadzic 17m lodke.
Mysle, ze dupogodziny tego nie zalatwiaja.
Jesli czujesz ze dasz rade idziesz na egzamin, bez konkretnych kursow, jesli nie czujesz sie na silach idz na szkolenie.
Tak by bylo chyba logicznie

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Paco_x napisał(a):
Co znaczy latwo osiagalny?

Tak, jak VB, krótka rozmowa, która nazywa się egzaminem.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 16:37 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Cape napisał(a):
Paco_x napisał(a):
Co znaczy latwo osiagalny?

Tak, jak VB, krótka rozmowa, która nazywa się egzaminem.

Wstaw jakiś uśmieszek, bo jeszcze pomyślę że mówisz poważnie. :D :roll:

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Roman K napisał(a):
Wstaw jakiś uśmieszek, bo jeszcze pomyślę że mówisz poważnie

Zupełnie poważnie. Działa to w Chorwacji, mimo potężnego ruchu.
A w Polsce dzięki wielotniemu blokowaniu (stan z przed 2006) mamy potwornie przeludnione Mazury i pusty Bałtyk.
Ci, co chcą słonego powąchać, uciekają (to pieniądze uciekają !!!) na Adriatyk albo inne Egejskie. I tak jest od wielu lat.
W Chorwacji czy Grecji bez problemu firmy czarterowe akceptowały nawet naszego zupełnie niemorskiego sternika z przed 1997 roku, a nawet żeglarza.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cape napisał(a):
Działa to w Chorwacji
Dodaj przed nazwą kraju słowo TYLKO.

Krzysiu, VB daje uprawnienia do prowadzenia łódek tylko po wodach Chorwackich. Bez względu na poziom zidiocenia polskich prawodawców, mam nadzieję, że wcześniej zniesiony zostanie obowiązek patentowy (w rozsądnych granicach) niż powstanie potworek służący jedynie do przynoszenia zysku (poprzez sprzedaż owego kwita ciemnemu ludowi).

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Maar napisał(a):
Krzysiu, VB daje uprawnienia do prowadzenia łódek tylko po wodach Chorwackich.
Marek, jesteś pewien? Bo, o ile pamiętam, ograniczenie do wód chorwackich dotyczy tylko obsługi radia.

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Margrabi napisał(a):
Maar napisał(a):
Krzysiu, VB daje uprawnienia do prowadzenia łódek tylko po wodach Chorwackich.
Marek, jesteś pewien? Bo, o ile pamiętam, ograniczenie do wód chorwackich dotyczy tylko obsługi radia.

To jest kwestia co uzna dana firma czarterowa. Oczywiście nie dotyczy to radia.
Generalnie chodzi mi o to, aby podstawowy stopień morski umożliwiał czarter generalnie wszystkich jachtów. Nasz sternik w stosunku np do obowiązkowego kwitu niemieckiego (skoro VB nie pasuje), to profesura, ale oficjalnie może tylko Lc 12 metrów i jeszcze chce się P 20 przywrócić. :evil:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 20:07 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Cape napisał(a):
Nasz sternik w stosunku np do obowiązkowego kwitu niemieckiego (skoro VB nie pasuje), to profesura

A możesz napisać który stopień niemiecki masz na myśli, oraz jaki są warunki jego uzyskania i uprawnienia z niego wynikające?

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Margrabi napisał(a):
esteś pewien? Bo, o ile pamiętam, ograniczenie do wód chorwackich dotyczy tylko obsługi radia.
Nie sprawdzałem na stronach Chorwacjich, bo jakoś mało mnie ten kwit interesuje, ale na stronie Punta jest napisane wprost: "Stopień Voditelj Brodice (kategorii B) ważny jest wyłącznie na wodach chorwackich."
http://www.punt.pl/szkolenie/3,VODITELJ ... _CHORWACJI

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Roman K napisał(a):
Cape napisał(a):
Nasz sternik w stosunku np do obowiązkowego kwitu niemieckiego (skoro VB nie pasuje), to profesura

A możesz napisać który stopień niemiecki masz na myśli, oraz jaki są warunki jego uzyskania i uprawnienia z niego wynikające?

Nazwy nie podam, mój brat mieszkający w Niemczech taki ma. Mówię o tym obowiązkowym, bo Niemiecki Związek Żeglarski ma jeszcze dobrowolne.
Uprawnienia to ca 18 ton.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 20:35 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Roman K napisał(a):
Cape napisał(a):
Nasz sternik w stosunku np do obowiązkowego kwitu niemieckiego (skoro VB nie pasuje), to profesura

A możesz napisać który stopień niemiecki masz na myśli, oraz jaki są warunki jego uzyskania i uprawnienia z niego wynikające?

Cape napisał(a):
Nazwy nie podam, mój brat mieszkający w Niemczech taki ma.

A mógłbyś najpierw sprawdzić a potem pisać. ;)

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Roman K napisał(a):
A mógłbyś najpierw sprawdzić a potem pisać

Sprawdziłem to z atopsji pływając w Chorwacji wiele lat temu. Kapitanat portu Split zakwestionował mój patent sternika (tego P 20 40 m kw żagla) i to mimo to, że jacht był pod banderą Szwecji powierzony chorwackiej firmie czartrowej. Jacht miał 100 m kw żagla, ja chciałem na Korfu, co im się nie podobało. Przyprowadziłem mojego brata z tym niemieckim kwitem, który uzyskał po jedynie teoretycznym prostym egzaminie i kapitanan nie miał więcej argumentów. Jeszcze kwit na VHF sprawdzali.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Maar napisał(a):
Nie sprawdzałem na stronach Chorwacjich, bo jakoś mało mnie ten kwit interesuje,
Temu to się akurat nie dziwię, ale jak piszesz tak kategorycznie to dobrze byłoby mieć pewność.
Maar napisał(a):
na stronie Punta jest napisane wprost: "Stopień Voditelj Brodice (kategorii B) ważny jest wyłącznie na wodach chorwackich."
No faktycznie, tak piszą na stronie firmy Punt. Ale na odwrocie mojego chorwackiego plastiku czytam: "...the fore mentioned person, if turned 15 years is autorised to lead a boat regardless its intention and region of sailing with exception for the glissers and commercial motor boats, but if the mentioned preson is over 18 years there is no such limitation except for the passengers motor boat, intended for commercial."
I dalej:
"The holder of this Licence is authorised to operate radio-telephone station on boat while sailing Croatian teritorial sea and internal waters."
Ograniczenie do wód chorwackich w obsłudze radia jest wyrażone wprost, a przy wyszczególnieniu uprawnień nie ma o tym ani słowa. Mój "kwitek" jest z 2004 r. Może Chorwaci coś zmienili od tego czasu, ale jeżeli nie, to z tego co powyżej wynikałoby, że VB jest ważny na cały wielki świat, byle niekomercyjnie. Alleluja! ;)
Podobnie pisał Marek "Jeanneau": viewtopic.php?f=3&t=8432&p=90853#p90853

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Margrabi napisał(a):
jak piszesz tak kategorycznie to dobrze byłoby mieć pewność.
Wczoraj, gdy mieliśmy atak wirusa, pisałem post o patentach. Poszedł do postowego raju :-)
Pisałem w nim o problemach związanych z uzyskaniem rangi przez kwity różnych organizacji. Główną tezą było: "co ludzie pocztą pantoflową sobie przekazują?" - sprowadzał się mój wywód do tego, że nie ważne jest co "wydawca" o swoim kwicie sądzi, co na nim napisał, ani jak "ustawodawczo" jest ów kwit w danym kraju uplasowany - ważne jest jak go inni odbierają.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
ważne jest jak go inni odbierają.

Skomplikowane... W UE jest bodaj siedem ( osiem? ) krajow w ktorych patent jest oficjalnie, albo praktycznie, obowiazkowy. Jak sa odbierane?
Mieszkam w kraju totalnie bezpatentowym i nie potrafie sobie wyobrazic, by Zabojad po zarezerwowaniu i zaplaceniu mial jakies klopoty z czarterem w np. Grecji. W kazdym razie nigdy o czyms takim nie slyszalem. O "testowaniu" czarterobiorcy tez nie, ale moge nie wiedziec wszystkiego.
Catz Z Duzymi Uszami

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Catz napisał(a):
Mieszkam w kraju totalnie bezpatentowym ...


Jaja sobie robisz ? Jak tak można bez patentu, bez pozwolenia urzędnika, czy związku, czy choćby organizacji (partyjnej? ;) ) :lol:
To w pale się nie mieści :lol: :lol:

I żadej kasy (związkowej?) nie będzie :cry: :cry:

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Mariusz Główka napisał(a):
Jaja sobie robisz ? Jak tak można bez patentu,

Oczywiscie, ze sobie robie.
Ale rzecz interesuje mnie naprawde - ostatni post Maar'a tylko zaostrzyl moja ( stara, jak wiesz ) ciekawosc. Tekst Cape, forumowicza znanego, ze "tylko Niemcy" sprowokowal mnie do wniosku, ze "wielkie w tej materii jest pomieszanie".
"Naszych" ludzi w grecjach i chorwacjach jest huk! Bede im wdzieczny za relacje, jak tam obslugiwani sa ludzie z krajow bezpatentowych.
Uszy mam duze, ale bardziej wierze oczom.
Sam zreszta, o ile pamietam, masz swoje doswiadczenia z Karaibow?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Mam :-D
To oczywiście było prowokacyjne, co sobie myslisz, że tylko Ty masz prawo do prowokacji? :-D :-D

A tak naprawdę, to widze, ze z wielu z nas, nawet z Maara wychodzi smrodek minionej epoki, jak to? Zwykłe przepytanie z podstaw na takiego uwodziciela brodzika ma wystarczyć?
I w 99 % wystarcza. A ten jeden procent to kaprys Neptuna, na który nie ma mocnych.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Catz napisał(a):
Ale rzecz interesuje mnie naprawde [...] "Naszych" ludzi w grecjach i chorwacjach jest huk!
Jeżeli "ludzi huk" dotyczy rozterek związanych z charterem w Grecji, Chorwacji i podobnych, to znajdź sobie wątek o tytule: "Sprawdzili Tobie podczas rejsu patent żeglarza/sternika/...?"

Ja o patentach (i potrzebie istnienia onych tylko wówczas, gdy posiadają odpowiednią rangę) pisałem raczej w kontekście rozterek typu: http://www.yachtforums.com/forums/licen ... 200gt.html

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Catz'u z mojego arcyskromnego liźnięcia chorwackich wód zapamiętałem to co napisałem w innym wątku:

Yigael napisał(a):
A Chorwaci, oglądają nasze patenty nie dla tego, że coś im one mówią tylko dla tego, że ichniejsze władze mają wykaz państw z patentami wzory takowych w formie corocznie odświeżanych wydruków i czasem kontrolują na wodzie a wymagają kontroli przy czarterze. Z dwóch powodów:
1. Za Voditiela kasują
2. Mają całkiem niemałą rzeszę rodaków żyjącą ze skiperowania za pieniądze.

Nas się czepiają /patrz wydrukowany wykaz/ Brytoli nie /Patrz wykaz/. Jak w tym dowcipie, w którym diabeł oprowadza świeżego rezydenta po piekle: biblioteki, gorzała, dragi, orgie, porno i wyżerka - zapierające dech w piersiach dziwki, onieśmielający urodą żigolacy, pierwszorzędny katering, zacne alkohole wiodący dilerzy, dobra muza. W odległym kąciku jakieś ciche jęki - zaglądają a tam nieszczęśnicy gotują się w kotłach smoły a diabły w strojach bhp rękawicach, ochronie oczu i dróg oddechowych z wyraźnym obrzydzeniem podtapiają ich długimi widłami - To katolicy - mówi diabeł przewodnik - tak chcieli, tak mają.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mariusz Główka napisał(a):
A tak naprawdę, to widze, ze z wielu z nas, nawet z Maara wychodzi smrodek minionej epoki
Srodek a nie smrodek.
To że przegraliśmy bitwę o ustawę nie oznacza, że można olać wojnę i resztę życia spędzić według Czechosłowackiego wzoru pt. "mała uciążliwość okupacji".

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Mariusz Główka napisał(a):
sobie myslisz, że tylko Ty masz prawo do prowokacji?

Ale ja przynajmniej mam na to patent i inne papiery! :D
Mariusz Główka napisał(a):
A ten jeden procent to kaprys Neptuna, na który nie ma mocnych.

Tak, ale ja dopytuje sie o traktowanie tych bezzzz.
Maar napisał(a):
to znajdź sobie wątek

Gdzie ja pisalem o sprawdzaniu................. ?
Maar napisał(a):
Ja o patentach (i potrzebie istnienia onych tylko wówczas, gdy posiadają odpowiednią rangę) pisałem raczej w kontekście rozterek typu: http://www.yachtforums.com/forums/licen ... 200gt.html

Alez pisz sobie pro publico bono !
W jakiejs hipotetycznej przerwie miedzy pisaniem, przeczytaj moze o co prosze.
Catz
" Ja nie czytam - ja pisze" ( Mrozek)

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2012, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
Catz'u z mojego arcyskromnego liźnięcia chorwackich wód zapamiętałem to co napisałem w innym wątku: ( .............................................. )

To jest chyba to, co podejrzewalem od zawsze i czego obawialem sie najbardziej: cale te niekonczace sie dysputy o patentach, certyfikatach i ich wierzytelnosci, rankingu i uznawalnosci swiatowej sa wiec o kant dupy ( tez swiatowej...) potluc?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2012, o 01:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
W tej chwili dla "sprawdzaczy" w chorwacji interesujące jest tylko radio. Po drobnym incydencie - gdzie jeden ze skiperów wrócił do kraju w czarnym worku - policja wydała jacht 43 stopy jednemu z naszych pozostałych przy zyciu załogantów, na polskiego sternika motorowodnego (nawet nie starszego). Od co najmniej dwóch lat "władz" nie interesują patenty (a wcześniej pływałem ja i rzesza moich znajomych na ISSA) natomiast przy czarterze trzeba się upewnić jakiego papierka oczekuje konkretna firma, konkretny właściciel łódki.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2012, o 06:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
Jestem innego zdania - cała sztuczka polega na tym, że trzeba doprowadzić do sytuacji, że paten nie będzie obowiązkowy.
Operacje z rozpieprzaniem systemu szkoleń i (w szczególności) degradacja wymagań mi się nie podobają, bo skutek takiego działania będzie podobny do naprawy służb specjalnych przez Macierewicza - znaczy się, stracimy coś co jest i niektórym jest to potrzebne.


Marku, ja się z Tobą nawet bym zgodził, gdyby.... no właśnie gdyby. Gdyby główny beneficjent tego systemu czyli PZŻ prowadził działania na rzecz stworzenia system nieobowiązkowego. Dobrego, wymagającego, mającego światową renomę. Byłbym naprawdę za.
Niestety jest inaczej i praktyka dowodzi, że jedynym sposobem powiększania wolności jest torpedowanie istniejącego systemu jak nierozlącznej części całego systemu obowiązkowych patentów.
To PZŻ nawet nie chce rozmawiać o braku obowiązku patentowego, a , paradoksalnie, jest skłonny gadać o zmniejszaniu wymogów patentowych. Jeśli Oni czyli PŻŻ, nie martwią się tym, że system polskich patentów jest coraz bardziej durny, to dlaczego mam się tym martwić ja?
Moim zdaniem istotniejsze jest doprowadzenie do jak najłatwiejszej dostępności zeglarstwa, niż obrona zmurszałego systemu patentów PZŻ.
Ergo w moim odczuciu powinno być tak, że w Polsce nie powinno być obowiązku posiadania patentów vel certyfikatów do prowadzenia jachtów żaglowych do długości 24m, ale równolegle powinna byc możliwość uzyskania takiego certyfikatu*.


* a czy będzie to jeden porządny patent PZŻ, czy wiele różnych patentów o różnej jakości wystawianych przez różne podmioty szkoleniowe to osobna kwestia o mniejszym znaczeniu.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Paco_x napisał(a):
panstwowa agencja (PZZ)

PZŻ nie jest państwową agencja, jest stowarzyszeniem.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2012, o 07:04 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Oj trzeba będzie grupowo... ;)
Patent PZŻ jest "państwowy" gdzieś dopiero od 2007 więc teza o wyższości państwa nad organizacją jest nader śmiała i jak zauważył Maar o "sile" patentu świadczą ich posiadacze a nie wystawca. A o rangę patentów najlepiej by było zapytać tych co łódki dają.
PZŻ to, jak się "chwali" organizacja z ponad 80 letnią tradycją więc jak to mało znana? Na każdym patencie było logo PZŻ.
Obowiązkowe pateny? To znaczy ile? Żeglarz i Sternik wystarczą czy trzeba więcej? Rozumiem, że większy jacht to większe zagrożenie ale nie bezpośrednio dla innych ale dla samej żeglugi. Jak rozdupcy się na torze podejściowym to nie wywlecze się go za dwie godziny ale za tydzień. To i jeszcze ochrona środowiska może być argumentem za posiadaniem patentów na naprawdę duże jachty.
Dupokojogodziny. Wcale nie jestem przeciwnikiem takiej idei ale niech to będzie stopień nadawany "honorowo" za przeprowadzone rejsy ale jako prowadzący, za rejsy samodzielne i wtedy może to być i 1000h i 1000 mil rejsu. Oczywiście jachtem rekreacyjnym po morzu.
Co do PZŻ to niestety pazerność przyćmiewa, o ile takie coś wśród pezetżetowców istnieje, moralność lub choćby zwykłą przyzwoitość. Niestety ins dał przykład zepsucia nie rozumiejąc jak haniebne zachowanie kolegów usprawiedliwia :-( I niestety z bólem to muszę przyznać Maciek ma rację PZŻ trzeba zniszczyć. Innej drogi nie ma, inaczej liberalizacji nie osiągniemy bo zbyt dużo jeszcze można na tym zarobić.



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: bury_kocur
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2012, o 08:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Niestety obaj macie rację. Wolałbym, jak pisałem, żeby bezpatencie nie oznaczało zniszczenia polskich patentów i tego co one posiadaczom potencjalnie dają, ale jeśli upór PZŻciarzy i urzędników będzie trwał to będzie to najszybsza /jeśli nie jedyna droga/. I trudno się mówi. Liberalizacja jest ważniejsza.
To czego Ins nie dostrzega, to to, że nie jesteśmy wrogami utrzymania polskich patentów jako nieobowiązkowych, jak chcą nas przedstawiać ich obrońcy - paradoksalnie najbardziej szkodzą systemowi patentowemu jego najbardziej zagorzali "przyjaciele" tworząc absurdy i podsuwając ministrom.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2012, o 08:54 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Yigael napisał(a):
Niestety obaj macie rację. Wolałbym, jak pisałem, żeby bezpatencie nie oznaczało zniszczenia polskich patentów i tego co one posiadaczom potencjalnie dają, ale jeśli upór PZŻciarzy i urzędników będzie trwał to będzie to najszybsza /jeśli nie jedyna droga/. I trudno się mówi. Liberalizacja jest ważniejsza.


Dla przypomnienia i uściślenia: liberalizatorzy nie są przeciwni wydawania "patentów" przez PZŻ. Ba jesteśmy zwolennikami tego aby PZŻ przeprowadzał szkolenia , egzaminował i wydawał patenty jsm i kj ale tylko i wyłącznie dobrowolne. O markę organizacja z 80 letnią tradycją chyba nie powinna się martwić.



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2012, o 09:03 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jacek Woźniak napisał(a):
Niestety ins dał przykład zepsucia nie rozumiejąc jak haniebne zachowanie kolegów usprawiedliwia


A konkretnie jakie haniebne i co usprawiedliwiam.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL