Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 lip 2025, o 06:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 210 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:19 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo napisał(a):
ins napisał(a):
Egzaminowanie z użycia telefonu komórkowego? Coś się Tobie uroiło?


Chyba już całkiem straciłeś kontakt z rzeczywistością :lol:


Po czym tak sądzisz? Przecież durnota pod tytułem egzaminowanie z użycia komórki jest Twojej produkcji.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Po czym tak sądzisz? Przecież durnota pod tytułem egzaminowanie z użycia komórki jest Twojej produkcji.


A co chcesz egzaminować?

ins napisał(a):
Znajomość nr telefonu do SAR w poszczególnych krajach bezpośrednio przyspiesza przekazanie informacji do wyspecjalizowanych służb. W przypadku kłopotów językowych za granicą pomocny może być telefon do polskiego SAR.
Zadam też pytanie? Dlaczego jak najbardziej brytyjskie wydawnictwo Reeda zamieszcza skrupulatnie od wielu wielu lat w alamacu schemat sygnałów przydatnych w czasie akcji ratowniczych odbywających się w strefie brzegowej.


To czy delikwent umiał wpisać w pamięci telefonu numer do MRCK czy może chcesz sprawdzić czy umie ten numer w pamięci telefonu odnaleźć i wybrać, bo chyba nie oczekujesz że na pamięć będzie znał numery telefonów do służb SAR w każdym kraju?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo napisał(a):

To czy delikwent umiał wpisać w pamięci telefonu numer do MRCK czy może chcesz sprawdzić czy umie ten numer w pamięci telefonu odnaleźć i wybrać, bo chyba nie oczekujesz że na pamięć będzie znał numery telefonów do służb SAR w każdym kraju?


Carlo czy Ty kiedykolwiek nawiązywałeś telefoniczny kontakt z SAR w jakimkolwiek państwie?
Sprawiasz bowiem wrażenie człowieka który strasznie dużo chce powiedzieć ale nie bardzo wie o czym mówi.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ins napisał(a):
Całkowicie źle rozumiesz przepis. Istotą sygnału jest płomień na statku, a nie paląca się beczka. Beczka z olejem jest tylko jednym z wielu możliwości wytworzenia płomienia mającego przyciągnąć uwagę.
Nie wiem czy zauważyłeś tytuł książki z której Janna zacytowała fragment o beczce. Przypomnę Ci, "Sternik i żeglarz jachtowy", podręcznik dla żeglarzy.

Czy nie widzisz absurdalności przykładu?
Owszem, na jachcie jest wiele możliwości wytworzenia płomienia, ale wśród tych możliwości beczki nie widzę.
Jednak podręcznik, nb. mający rekomendację PZŻ, zawiera właśnie ten a nie inny przykład :-(
Smutne to, bo związek w swoich materiałach wiele pisze o bezpieczeństwie a na przykładzie widać, że to są puste frazesy.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Carlo czy Ty kiedykolwiek nawiązywałeś telefoniczny kontakt z SAR w jakimkolwiek państwie?
Sprawiasz bowiem wrażenie człowieka który strasznie dużo chce powiedzieć ale nie bardzo wie o czym mówi.


Argumenty się kończą to zaczynają się wycieczki personalne? :> Nie ze mną te numery Bruner :lol:

To z czego chcesz egzaminować? :>


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:38 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Personalne wycieczki? W którym momencie? Spytać się nie wolno?
egzaminowanie
- co to jest SAR
- znalezienie numeru np. w Polsce za pomocą dostępnych w czasie egzaminu narzędzi np. internetu.
- znajomość sygnałów nadawanych z brzegu w czasie akcji ratowniczej.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
znalezienie numeru np. w Polsce za pomocą dostępnych w czasie egzaminu narzędzi np. internetu.


Na zapytanie w wyszukiwarce "SAR" googiel podaje jako drugą znalezioną stronę. Dziecko w przedszkolu już to umie. Wiem wiem to trudna umiejętność wymagająca egzaminu....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
- znalezienie numeru np. w Polsce za pomocą dostępnych w czasie egzaminu narzędzi np. internetu.

Miałem się nie wtrącać, ale mam słabą silną wolę. Piotrze, nie widzę uśmieszka, Ty to na poważnie napisałeś?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:43 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo. Skoro jest to tak proste to gdzie widzisz tu konflikt egzaminu z tego materiału z maksymalnie łatwym zdobywaniem stopni żeglarskich?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:46 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Sąsiad napisał(a):
ins napisał(a):
- znalezienie numeru np. w Polsce za pomocą dostępnych w czasie egzaminu narzędzi np. internetu.

Miałem się nie wtrącać, ale mam słabą silną wolę. Piotrze, nie widzę uśmieszka, Ty to na poważnie napisałeś?

A po co uśmieszek?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Skoro jest to tak łatwe to gdzie widzisz tu konflikt egzaminu z tego materiału z maksymalnie łatwym zdobywaniem stopni żeglarskich?


W tym że brak tego wymogu w rozporządzeniu, nie jest niczym niezwykłym.

W tym że ludzie sami się tego dowiedzą, albo pójdą na dobrowolny kurs, poszukają w internecie, kupią sobie książki, tak jak to robią inne nacje ne obciążone myśleniem, że państwo ma na nich wymóc poczucie odpowiedzialności za siebie, a w zasadzie to że państwo ma brać odpowiedzialność za wybory swoich obywateli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:51 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Dlatego uważam projekt tego rozporządzenia dającego prawo do prowadzenia jachtów po morzu i jednocześnie w czasie egzaminowania nie ruszajacego nawet tematyki ratownictwa przybrzeżnego i sposobów wzywania pomocy za gniot.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Masz do tego święte prawo. :) I nikt Ci go nie zamierza odbierać. Masz również prawo wnieść uwagi do tego projektu, np. w kwestii wymagań egzaminacyjnych.
Znacznie lepiej jest coś zrobić niż mirmiłować :)

Pozdrowienia :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
Dlatego uważam projekt tego rozporządzenia dającego prawo do prowadzenia jachtów po morzu i jednocześnie w czasie egzaminowania nie ruszajacego nawet tematyki ratownictwa przybrzeżnego i sposobów wzywania pomocy za gniot.
Piotr Siedlewski


I znów musze zacytowac samego siebie :-) Post z wczoraj z 19.09
Mariusz Główka napisał(a):
ins napisał(a):
program w projekcie tego nie przewiduje, ale zwiększa zakres uprawnień.

Proponuję, abyś zwrócił uwagę na to osobie odpowiedzialnej w MSiT za ów projekt. My zwracamy uwagę na to co uwazamy za niedobre, ale przecież nie mamy wyłaczności na ocenianie i twierdzenie co dobre a co złe. Albo może niech Twój zwiazek to zrobi. Przecież bierze udział w konsultacjach społecznych.


I co? I doba minęła a nic się nie dzieję. Ins cały dzień pomstuje. A ministerstowo cały dzień pracowało.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Uff... doczytałem do końca.
Beczka ze smołą zwaliła mnie z fotela! :lol: :lol: :lol:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Kurcze, nie wytrzymałem i ja tez sprawdziłem. Świdwiński, Kolasiński "Żeglarz i sternik jachtowy" wydanie 16 z 2007 roku (czyli po 15 latach telefonii komórkowej w Polsce).
Z nadrukiem "Pozycja zalecana przez Główna Komisję Szkolenia PZŻ jako pomoc przy szkoleniu na patenety żeglarza i sternika jachtowego".

Strona 215 Rozdział "Sygnalizacja i łączność" 8.1.1 Sygnały wzywania pomocy na śródlądowych drogach wodnych.
"Statek znajdujący się w niebezpieczeństwie wzywa pomocy stosując sygnalizację wzrokową w dzień oraz w nocy. Sa to:
- flaga lub inny podobny przedmiot którym zatacza się kręgi
- flaga i umieszczona nad nia lub pod nią kula lub przedmiot podobny do kuli
- światło którym zatacza się kręgi
- rakiety lub pociski wyrzucające czerwone gwiazdy wystrzeliwane w krótkich odstępach czasu,
- sygnał świetlny składający się z grupy ... --- ... (SOS) nadawany znakami Morse'a
- płomień na statku (paląca się beczka smoły, oleju i t.p.)
- rakieta spadochronowa lub pochodni ręczna paląca się czerwonym płomieniem
- powtarzane powolne podnoszenie i opuszczanie obu ramion wyprostowanych w bok

Dalej str 216 8.1.2 Sygnały wzywania pomocy na morzu

Nie będę przepisywał wszystkich, ale z ciekawszych jakie zaleca się na jachcie:

-wystrzał armatni lub inny sygnał detonacyjny dawany w odstępach około 1 minuty
- płomień na statku (jak np. beczka palącej się smoły, oleju i t.p.)

Dla rzetelności dodam, że jest też wymieniony sygnał "Mayday" nadawany radiotelefonem, sygnały nadawane przez pławy radiwoe wskazujące niebezpeiczeństwo i pozycję

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mariusz Główka napisał(a):
Kurcze, nie wytrzymałem i ja tez sprawdziłem. Świdwiński, Kolasiński "Żeglarz i sternik jachtowy" wydanie 16 z 2007 roku (czyli po 15 latach telefonii komórkowej w Polsce).
Z nadrukiem "Pozycja zalecana przez Główna Komisję Szkolenia PZŻ jako pomoc przy szkoleniu na patenety żeglarza i sternika jachtowego".
Żywych przykładów, że PZŻ bezpieczeństwo i żeglarzy ma w nosie jest znacznie więcej, niestety :-(

BTW jest sobie seria portali prowadzonych przez kretynów: wPolityce.pl wSieci.pl, PZŻ powinien kupić domenę wDupie.pl wpisał by się idealnie w trend :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 00:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Podłączę się do tematu wzywania pomocy.

Stoimy w chyba poważnej marinie (sąsiad z lewej jest dwa razy dłuższy od nas). Szef mariny przyszedł udzielić instruktażu w zakresie wzywania pomocy. W razie wypadku nic nie kombinować, tylko na VHF 73 (kanał roboczy mariny, oba radia mamy ustawione na tym kanale) krzyknąć "Kapitan Borchard emergency" i nic nie tłumaczyć - wszystko się wyjaśni jak przyjadą.

I co na to podręczniki PZpŻ?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: szopen65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Maar napisał(a):
PZŻ powinien kupić domenę wDupie.pl

Niestety, wykupiona:


Załączniki:
wdupie.JPG
wdupie.JPG [ 42.77 KiB | Przeglądane 7514 razy ]

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Tak sobie przeczytalem caly watek, jak i nie tylko ten.
Niech mnie ktos poprawi, ale na moje oko caly problem przedstawiany przez INSa jest taki, ze jak zrobia bezpatencie, to urwie sie kasa z egzaminowania.
Wiec moze by tak egzaminowac z tego jaki jest numer do SAR, no i oczywiscie pozniej zaswiadczyc ze egzamin sie odbyl, okragle pieczatki i dopisek, oplate uiszczono.
Nie chce nikogo urazic, bo przyznam sie ze patentu nie posiadam i posiadac nie bede,
Generalnie mam to gdzies.
Tak to wyczytalem i takie mam odczucie calej sprawy dookola patentow.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs



Za ten post autor Paco otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 16:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
chyba się trochę mylisz

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2011, o 16:25
Posty: 336
Lokalizacja: N50°03' E18°36'
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 78
Uprawnienia żeglarskie: majtek
Paco napisał(a):
Tak sobie przeczytalem caly watek, jak i nie tylko ten.
Niech mnie ktos poprawi, ale na moje oko caly problem przedstawiany przez INSa jest taki, ze jak zrobia bezpatencie, to urwie sie kasa z egzaminowania.


Proponuję przeczytać jeszcze raz :-?

_________________
Pozdrawiam Piotr
"Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antałek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 16:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 20:17
Posty: 108
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: k.j
Stara Zientara napisał(a):

I co na to podręczniki PZpŻ?


Co do podręczników to jestem w posiadaniu podręcznika wydanego w roku 1928. Pomijając informacje dot. materiałów i niektórego osprzętu wszystko co zostało w nim opisane
wystarcza do bezpiecznego i przyjemnego poruszania się jachtem żaglowym po wodach śródlądowych. Podręcznik ma format A5 (148x210)i liczy 114 stron. Prawie każdy rozdział zaczyna się słowami:" Nawet dla niewprawnego żeglarza nie jest to coś trudnego".
Patrząc na nasze współczesne publikacje zalecane przez PZŻ nasuwa się pytanie: Kto za tym stoi i czemu to służy?

_________________
szopen65
Wojtek Szopa

www.pro-skippers.com/skipper/213



Za ten post autor szopen65 otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 16:26 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
W razie wypadku nic nie kombinować, tylko na VHF 73 (kanał roboczy mariny, oba radia mamy ustawione na tym kanale) krzyknąć "Kapitan Borchard emergency" i nic nie tłumaczyć - wszystko się wyjaśni jak przyjadą.

I co na to podręczniki PZpŻ?


A co na to MPDM Aneks IV.? Też nic. I w związku z tym co?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ta dyskusja jest fajnie bez sensu. I fajnie - bezsensują sobie doswiadczeni kapitanowie i instruktorzy.
Tylko co potem się zdarzy, kiedy przeczyta to adept, chcący się czegoś mądrego dowiedzieć?
Sam przykladu beczki używam z lubością. Nie dlatego by obśmiewać pewien związeki jego insów, nie dlatego, by kwestionować MPDM. Dlatego, by pokazać jak trudno jest uczyć rozsądnie i jak trudno jest zrobić rozsądny podręcznik "pierwszego kroku". Jak trudno jest także skonstruwać sensowne wymagania egzaminacyjne.
Tak, ogień na statku, strzelanie z harmaty są w MPDM. Są też flagi NC, praktycznie już nie występujące na jachtach, przynajmniej tych zatokowo-przybrzeżnych. Pytanie tylko, czy koniecznie warto to przekazywaćc debiutantom? Może zamiast tego naprawdę warto zwrócić uwagę na możliwosci, które daje telefon komórkowy.
Może warto zamiast takich przepychanek zastanawiać się nad zakresem naprawdę niezbędnych informacji i najlepszych formach jej przekazywania adeptom?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 17:41 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Colonel napisał(a):
Są też flagi NC, praktycznie już nie występujące na jachtach,


Na czarterowych francuskich, greckich, hiszpańskich,
na niemieckich i polskich też
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Colonel napisał(a):
Może zamiast tego naprawdę warto zwrócić uwagę na możliwosci, które daje telefon komórkowy.
Może warto zamiast takich przepychanek zastanawiać się nad zakresem naprawdę niezbędnych informacji i najlepszych formach jej przekazywania adeptom?


Rzecz w tym, że dopóki szkoli sie na patent, to podaje się przede wszystkim te informacje, które później mogą być egzekwowane na egzaminie, a dopiero później te pozostałe. Myślę, ze mniej zaangazowani instruktorzy zwyczajnie poprzestają na tych pierwszych. Stąd później na całe życie pozostają w głowach żeglarzy płonące beczki i wystrzały armatnie z jachtu :evil: :-D
Na szczęście są już kursy w których szkoli się inaczej i przekazuje się wiedzę p.t. "jak to się robi naprawdę". Są też już poradniki gdzie jest to opisywyne :D :D

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 00:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wycieczki osobiste trafiły do śmieci.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 03:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Mariusz Główka napisał(a):
Rzecz w tym, że dopóki szkoli sie na patent, to podaje się przede wszystkim te informacje, które później mogą być egzekwowane na egzaminie, a dopiero później te pozostałe.



Rzecz w tym, że aby pisać o szkoleniu egzaminach trzeba było by w nich uczestniczyć choćby jako obserwator.
Gdyby Pan Moderator w nich uczestniczył nie pisałby głupot o beczkach i wystrzałach armatnich jako elementach edukacji żeglarzy pod kątem zdawania egzaminu.

Colonel napisał(a):
Może zamiast tego naprawdę warto zwrócić uwagę na możliwosci, które daje telefon komórkowy.
Może warto zamiast takich przepychanek zastanawiać się nad zakresem naprawdę niezbędnych informacji i najlepszych formach jej przekazywania adeptom?


By można było na forum wspólnie zastanowić się jak przekazywać informacje i co jest niezbędne dla edukacji żeglarza, potrzebny jest pewien poziom polemiki.
Parka wzajemnie spierających się moderatorów oraz ich miłośników za dyskusje uważają prawo do wypowiadania tego co oni uważają za właściwe i personalnych ataków na tych którzy się z ich zdaniem nie zgadzają. O jakiej więc sensownej wymianie poglądów marzysz Colonelu?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 04:46 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Paco napisał(a):
Tak sobie przeczytalem caly watek, jak i nie tylko ten.
Niech mnie ktos poprawi, ale na moje oko caly problem przedstawiany przez INSa jest taki, ze jak zrobia bezpatencie, to urwie sie kasa z egzaminowania.
Wiec moze by tak egzaminowac z tego jaki jest numer do SAR, no i oczywiscie pozniej zaswiadczyc ze egzamin sie odbyl, okragle pieczatki i dopisek, oplate uiszczono.
Nie chce nikogo urazic, bo przyznam sie ze patentu nie posiadam i posiadac nie bede,
Generalnie mam to gdzies.
Tak to wyczytalem i takie mam odczucie calej sprawy dookola patentow.


Wyobraź sobie, że mnie uraziłeś. Pytanie czy celowo.
Może z chęci przypodobania się jakiemus "liberalizatorowi" by zrobić z tym kimś finansowowy deal żeglarski.
Zarzucasz mi interesowność w tym co piszę, w zwiazku z tym dajesz mi prawo do tego samego.
Miło Tobie jest? Mam nadzieje, że tak.
Mam nadzieje ze dorównałem sposobowi argumentacji do Twych własnych wyobrażeń o przyzwoitości.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 210 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL