Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 21:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lip 2014, o 08:00 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Pytania, które mnie nurtują:
Czy Zatoka Greifswaldzka to są niemieckie wody wewnętrzne? Czy możemy tam płynąć łódką do 5m długości na skróty, by być w zgodzie z naszym prawem?
Nie interesują mnie odpowiedzi typu: "tam możesz robić to co chcesz", tylko rzetelna informacja. Niestety wujek gugl mi jakoś nie pomógł.
Interesuje mnie zagadnienie polisy ubezpieczeniowej na coś takiego. Załóżmy OC+ ratownictwo. Wydarzy się coś niedobrego poza granicą 2Mm, wezwiemy śmigłowiec, SAR czy cóś, a ubezpieczyciel potem powie, że tego ubezpieczenie nie obejmuje i co?
Kto ubezpiecza rejsy plażowe? W końcu są zgodne z naszym prawem.
Czy w takim razie trzebaby zarejestrować łódkę?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2014, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3236
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 332
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Waldi_L_N napisał(a):
Pytania, które mnie nurtują:
Czy Zatoka Greifswaldzka to są niemieckie wody wewnętrzne? Czy możemy tam płynąć łódką do 5m długości na skróty, by być w zgodzie z naszym prawem?
Nie interesują mnie odpowiedzi typu: "tam możesz robić to co chcesz", tylko rzetelna informacja. Niestety wujek gugl mi jakoś nie pomógł.
Interesuje mnie zagadnienie polisy ubezpieczeniowej na coś takiego. Załóżmy OC+ ratownictwo. Wydarzy się coś niedobrego poza granicą 2Mm, wezwiemy śmigłowiec, SAR czy cóś, a ubezpieczyciel potem powie, że tego ubezpieczenie nie obejmuje i co?
Kto ubezpiecza rejsy plażowe? W końcu są zgodne z naszym prawem.
Czy w takim razie trzebaby zarejestrować łódkę?


Właśnie wróciłem m.in. stamtąd z rejsu nieco większą łódką, bo siedmiometrową.
Zatoka Greifswadzka to wody wewnętrzne. Zgodnie z naszym prawem łódką o długości 5 m możesz pływać gdzie Ci się podoba na całej kuli ziemskiej, ponieważ do 7,5 m długości jachtu nie potrzebujesz żadnych uprawnień (art. 37a Ustawy o Żegludze Śródlądowej) i nie obowiązuje Cię pas 2 mil.
Ratownictwo i ubezpieczenie jachtu to oddzielny temat. Zgodnie z prawem międzynarodowych służby ratownicze zawsze ratują ludzi bez pobierania opłat. Natomiast rozsądnie jest ubezpieczyć się. Ja od lat mam polisę w Panteaniusie na której jest napisane, że ich odpowiedzialność rozciąga się na pas 20 milowy od brzegu w całej Europie. I zupełnie ich nie interesuje kto tą łódką będzie pływać. Nie interesuje ich też czy łódka jest zarejestrowana czy nie. Podobno i krajowe firmy ubezpieczeniowe już nie wymagają rejestracji.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2014, o 11:38 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Szaman3 napisał(a):
Zgodnie z naszym prawem łódką o długości 5 m możesz pływać gdzie Ci się podoba na całej kuli ziemskiej, ponieważ do 7,5 m długości jachtu nie potrzebujesz żadnych uprawnień (art. 37a Ustawy o Żegludze Śródlądowej) i nie obowiązuje Cię pas 2 mil.

To wiem, zresztą uprawnienia jakoweś posiadam. Ale chodzi mi o nasze krajowe ograniczenia i dopuszczenia dotyczące łodzi zaglowych w co by nie było, żegludze morskiej i do tego międzynarodowej. :roll:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2014, o 15:35 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Najlepiej ubezpiecz sie u tych na P, co Szaman 3. Tych na Al nie polecam, bo dorobili sie na pracy niewolniczej w czasie II ws.
Morskie, zwykle OC wystarczy, chyba, ze chcesz dac czadu, jak ten ,autkiem ,na molo, w Sopocie. Wtedy musisz miec ubezpieczenie, jak ludzie na szybkich jachtach motorowych.Oj, duzo, to kosztuje.


Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2014, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
chodzi mi o nasze krajowe ograniczenia i dopuszczenia dotyczące łodzi zaglowych w co by nie było, żegludze morskiej i do tego międzynarodowej.

Zarejestruj łódkę w polskim rejestrze jachtów - to wymóg Kodeksu Morskiego.
Patent - jakiś masz, na morskie wody wewnętrzne wystarczy "żeglarz" - najnowszego wzoru (w Polsce "uprawnienie" zależy od tego, co napisano na konkretnym kwicie).
Innych wymogów polskie przepisy obecnie nie stawiają.

Waldi_L_N napisał(a):
Kto ubezpiecza rejsy plażowe?

Jesteś nieprecyzyjny w pytaniu:

- Pytasz o ubezpieczenie OC? Obowiązku brak, ale tam gdzie się wybierasz wszyscy zakładają, że masz, więc lepiej mieć...Unikałbym polskich "rzetelnych" firm.

- Pytasz o SAR - sensie ratowania życia i zdrowia? To jest bezpłatne, w zasadzie wszędzie w cywilizowanym świecie:

http://www.imo.org/About/Conventions/Li ... AR%29.aspx

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 9880270184

- Casco na sprzęt? Nie wiem czy ma sens... Chcesz - poszukaj, tam gdzie ubezp. OC!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2014, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Szaman3 napisał(a):
Zgodnie z naszym prawem łódką o długości 5 m możesz pływać gdzie Ci się podoba na całej kuli ziemskiej, ponieważ do 7,5 m długości jachtu nie potrzebujesz żadnych uprawnień (art. 37a Ustawy o Żegludze Śródlądowej)

Hmmm, to przeczytaj art.62 ust. o bezp. morskim, wystarczy ust.3. oraz ust.1 pkt5.
No i ew. art.73...
Tu: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0112281368

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2014, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3236
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 332
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Jak wypłynę poza te 12 mil to mi powiewa. A na Greifswalden Bodden to już od samego brzegu.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pierdupierdu napisał(a):
Hmmm, to przeczytaj art.62 ust. o bezp. morskim, wystarczy ust.3. oraz ust.1 pkt5.
No i ew. art.73...
Tu: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0112281368


Dobra, przeczytałem. I wiesz co? Do 7,5 m długości kadłuba "wolnoć Tomku w swoim domku". Bez ograniczeń.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Ostatnio edytowano 24 lip 2014, o 06:28 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem błędny cytat z Fredry.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2014, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Szaman3 napisał(a):

pierdupierdu napisał(a):
Hmmm, to przeczytaj art.62 ust. o bezp. morskim, wystarczy ust.3. oraz ust.1 pkt5.
No i ew. art.73...


Dobra, przeczytałem.
I wiesz co? Do 7,5 m długości kadłuba "wolność Tomku w swoim domku". Bez ograniczeń.


Naprawdę masz problem z czytaniem ze zrozumieniem słów:
Statek nie może być używany w żegludze morskiej, jeżeli nie jest obsadzony załogą o właściwych kwalifikacjach i wymaganym składzie.
oraz:
Kwalifikacje członków załóg statków morskich muszą odpowiadać wymaganiom określonym w:.... 5) przepisach ustawy.
- w połączeniu ze słowami:
Dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej stanowią potwierdzenie kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia jachtów rekreacyjnych
????

Jeżeli nie masz takiego problemu - to powiedz, jaki dokument kwalifikacyjny (określony w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej) stanowi potwierdzenie kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia po morzu jachtów rekreacyjnych do 7.5m?
Słowem - wobec wymogu posiadania dokumentu kwalifikacyjnego przez każdego, kto prowadzi polski jacht po morzu, bez względu na wielkość jednostki (dokumentu określonego w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej) - jaki dokument umożliwia funkcjonowanie na morzu "Do 7,5 m długości kadłuba "wolność Tomku w swoim domku"???
---


Ja wiem, że obecnie wszyscy, łącznie z czynownikami kontrolnymi przyjęli że do 7.5m - "wolnoć Tomku", również na morzu. Ale tak formalnie... nie jest.
I w każdej chwili dowolny kontrolszczik może się do morskiego bezpatentowca na łódce o 0.0m do 7.5m długości skutecznie przyp...lić. A jak ktoś zrobi "kuku bez patentu", to przypier...lą się do niego na 100%....
Dlatego IMHO warto o tym idiotyzmie wiedzieć - chociaż oficjalnie... staram się o tym nie wspominać... ;)

---
PS - To, że skromne polskie "bezpatencie" - dotyczy wyłącznie śródlądzia - wynika z zakresu stosowania ust. o żegl. śródlądowej. Zakres ten określa jej art1.1 ...
Art. 1.1. Ustawa reguluje sprawy związane z uprawianiem żeglugi na wodach śródlądowych uznanych za żeglowne na podstawie przepisów Prawa wodnego, zwanych dalej „śródlądowymi drogami wodnymi”.
Zauważ, że ust. o bezp. morskim nie przywołuje ani całej ustawy o żegl. śródlądowej, ani tym bardziej jej art37a ust 3 (granice "bezpatencia" na śródlądziu)...
Ustawa o bezp. morskim jedynie uznaje Dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy o żegl. śródlądowej.

PPS - I jeszcze art 2.1, gdyby ktoś wymyślił, że brak morskiej rejestracji jachtu... rozszerzy śródlądowe "bezpatencie" jego skippera - na morze:
Art. 2.1. W sprawach wyposażenia statków żeglugi śródlądowej i kwalifikacji ich załóg przepisy ustawy stosuje się także na wodach morskich, z uwzględnieniem odrębnych przepisów.

:roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3236
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 332
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
pierdupierdu napisał(a):
Słowem - wobec wymogu posiadania dokumentu kwalifikacyjnego przez każdego, kto prowadzi polski jacht po morzu, bez względu na wielkość jednostki (dokumentu określonego w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej) - jaki dokument umożliwia funkcjonowanie na morzu "Do 7,5 m długości kadłuba "wolność Tomku w swoim domku"???
---


Dowolny, może być legitymacja szkolna albo legitymacja emeryta :lol:, bowiem określony jest jedynie taki przypadek (art 37a ust 3):
"Uprawianie turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba powyżej
7,5 m lub motorowych o mocy silnika powyżej 10 kW wymaga posiadania dokumentu
kwalifikacyjnego wydanego przez właściwy polski związek sportowy"


Natomiast generalnie (art 37a ust 1):
"Prowadzenie statków przeznaczonych do uprawiania sportu lub rekreacji, zwane
dalej „uprawianiem turystyki wodnej”, wymaga:
1) posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu żeglarstwa;
2) przestrzegania zasad bezpieczeństwa przy uprawianiu turystyki wodnej."


I to wszystko.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 08:35 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
OK.
Jako założyciel tematy wtącę się i co nieco przybliżę
Nie pytam o uprawnienia żeglarskie, mam jsm więc nie ma problemu.
Właśnie odbyłem rozmowę z przemiłą panią w PZŻ. Pani poinformowała mnie, że z chwilą opuszczenia szeroką wodą granic naszego Kraju, moja potencjalna łupina stanie się jachtem w żegludze morskiej i musi być zarejestrowana z nadanym numerem POL. Jedyny wymóg - ponieważ nie bedę miał dokumetu stwierdzającego jej wymiary i wielkość ożaglowania - musi pomierzyć mnie, a w zasadzie łódkę inspektor techniczny PZŻ i wystawić takowe zaświadczenie.
Tak mi wpadło do łba, żeby Tydzień Wolności Od Pracy, Żony i Dzieci w następnym roku lub 2016 nie poświęcać na kolejne podejście Carterem do wyspy na B, tylko małym proa okrążyć Uznam lub Rugię śpiąc na brzegu pod namiotem. Nie ukrywam że zainspirowały mnie wyczyny nowych znajomych ze zlotu w Mielnie z początku lipca :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3236
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 332
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Waldi_L_N napisał(a):
Właśnie odbyłem rozmowę z przemiłą panią w PZŻ. Pani poinformowała mnie, że z chwilą opuszczenia szeroką wodą granic naszego Kraju, moja potencjalna łupina stanie się jachtem w żegludze morskiej i musi być zarejestrowana z nadanym numerem POL. Jedyny wymóg - ponieważ nie bedę miał dokumetu stwierdzającego jej wymiary i wielkość ożaglowania - musi pomierzyć mnie, a w zasadzie łódkę inspektor techniczny PZŻ i wystawić takowe zaświadczenie.


Olej. Nikogo to nie będzie interesowało czy masz jakieś literki z cyferkami na burcie czy nie.
Dwa tygodnie temu zrobiłem 400 mil po wodach Niemiec, Danii i Szwecji na rejestracji wędkarskiej. Nikt o nic nie pytał, choć na wodach Niemiec ze trzy razy mijaliśmy się z motorówką z napisem "Polizei"

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Szaman3 napisał(a):
na wodach Niemiec ze trzy razy mijaliśmy się z motorówką z napisem "Polizei"
Pewnie mają lepszy dostęp do netu niż pani w PZŻ. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Szaman3 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Słowem - wobec wymogu posiadania dokumentu kwalifikacyjnego przez każdego, kto prowadzi polski jacht po morzu, bez względu na wielkość jednostki (dokumentu określonego w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej) - jaki dokument umożliwia funkcjonowanie na morzu "Do 7,5 m długości kadłuba "wolność Tomku w swoim domku"???
---


Dowolny, może być legitymacja szkolna albo legitymacja emeryta :lol:, bowiem określony jest jedynie taki przypadek (art 37a ust 3):
"Uprawianie turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba powyżej
7,5 m lub motorowych o mocy silnika powyżej 10 kW wymaga posiadania dokumentu
kwalifikacyjnego wydanego przez właściwy polski związek sportowy"


Natomiast generalnie (art 37a ust 1):
"Prowadzenie statków przeznaczonych do uprawiania sportu lub rekreacji, zwane
dalej „uprawianiem turystyki wodnej”, wymaga:
1) posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu żeglarstwa;
2) przestrzegania zasad bezpieczeństwa przy uprawianiu turystyki wodnej."


I to wszystko.


Owszem.
W zakresie stosowania ustawy, którą cytujesz.
A ona reguluje jedynie: sprawy związane z uprawianiem żeglugi na wodach śródlądowych , prawda?
Sprawy związane z uprawianiem żeglugi na wodach morskich reguluje inna ustawa. Ponoć ją czytałeś... Może spróbuj raz jeszcze, i raz jeszcze, i raz jeszcze... aż do zrozumienia...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 15:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3236
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 332
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
pierdupierdu napisał(a):
Owszem.
W zakresie stosowania ustawy, którą cytujesz.
A ona reguluje jedynie: sprawy związane z uprawianiem żeglugi na wodach śródlądowych , prawda?
Sprawy związane z uprawianiem żeglugi na wodach morskich reguluje inna ustawa. Ponoć ją czytałeś...

Sprawy związane z wymaganymi uprawnieniami żeglarskimi, bez względu na akwen, w naszym kraju reguluje Ustawa o żegludze śródlądowej. To dość karkołomne rozwiązanie, ale ustawodawce właśnie tam zawarł te zapisy.
Jak doskonale wiesz, na podstawie delegacji zawartej w Ustawie o żegludze śródlądowej Minister Sportu i Turystyki wydał rozporządzenie o uprawianiu turystyki wodnej, które reguluje m.in. uprawnienia żeglarskie dla jednostek, do prowadzenia których są one wymagane. I tak właśnie na podstawie delegacji w Ustawie o żegludze śródlądowej w tymże rozporządzeniu określono wymagania stawiane m.in. jachtowemu sternikowi morskiemu czy kapitanowi jachtowemu. Sądzisz, że tam zdefiniowane uprawnienia mają zastosowanie tylko w żegludze śródlądowej?

pierdupierdu napisał(a):
Może spróbuj raz jeszcze, i raz jeszcze, i raz jeszcze... aż do zrozumienia...


Może próbuj być mniej zjadliwy w dyskusjach.
Próbuj i próbuj i raz jeszcze, aż Ci się uda :-P

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Szaman3 napisał(a):
Sprawy związane z wymaganymi uprawnieniami żeglarskimi, bez względu na akwen, w naszym kraju reguluje Ustawa o żegludze śródlądowej.

Excuse mua - ale to bzdura, coś jakby próba czytania prawnego elementarza wspak....
Każda ustawa obowiązuje ("reguluje sprawy"...) w zakresie opisanym w tej ustawie.
Zakres obowiązywania ust. o żegl. śródlądowej był już tu cytowany.

Każda ustawa może też przywołać lub implementować konkretny przepis, zakres regulacji lub dokument wydany na podstawie innego aktu prawnego - dla odmiennego zakresu obowiązywania, niż określono w tym innym akcie prawnym (w ustawie lub przepisie wykonawczym wydanym na podst. delegacji w ustawie o odmiennym zakresie obowiązywania).

I tak - ust. o bezp. morskim wymaga do prowadzenia jachtu po morzu posiadania kwalifikacji określonych... w ustawie o bezp. morskim (art 62 ust1 p.5.
Wymaga ich na każdym statku (jacht to statek => art 5 p. 7, 8, 9) i całkowicie niezależnie od wielkości jachtu.
Jednocześnie ust. o bezp. morskim uznaje dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy o żegl. śródlądowej z potwierdzenie wymaganych kwalifikacji. Tylko i wyłącznie dokumenty, wydane na tej dokładnie postawie (art 62 ust. 3).
Ustawa o bezp. morskim nie wspomina nigdzie o możliwości potwierdzana wymaganych wszędzie na morzu kwalifikacji (określonych... w ustawie o bezp. morskim) bez dokumentów. Również na jachtach - i nic dziwnego, bo przecież ust. o bezp. morskim w żadnym miejscu nie przywołuje art. 37a ust.3 ustawy o żegl. śródlądowej czyli "bezpatencia do 7.5m" - prawda?

Szaman3 napisał(a):
...właśnie na podstawie delegacji w Ustawie o żegludze śródlądowej w tymże rozporządzeniu określono wymagania stawiane m.in. jachtowemu sternikowi morskiemu czy kapitanowi jachtowemu. Sądzisz, że tam zdefiniowane uprawnienia mają zastosowanie tylko w żegludze śródlądowej?

Nie tylko - bowiem dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy o żegl. śródlądowej zostały przywołane w ustawie o bezp. morskim. Czyli w ustawie o innym niż ustawa o żegludze śródlądowej zakresie obowiązywania.
Ale "bezpatencie do 7.5m", określone w bezpośrednio w art. 37a ust.3 ustawy o żegl. śródlądowej - nie zostało przywołane ustawie o bezp. morskim. Zatem obowiązuje tam i tylko tam, gdzie sięga zakres obowiązywania ustawy o żegl. śródlądowej.
A zakres obowiązywania ust. o żegl. śródlądowej był już tu cytowany.
Szaman3 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Może spróbuj raz jeszcze, i raz jeszcze, i raz jeszcze... aż do zrozumienia...

Może próbuj być mniej zjadliwy w dyskusjach.
Próbuj i próbuj i raz jeszcze, aż Ci się uda :-P

Cóż, odróżnianie dobrych rad od zjadliwości na pewno nie jest Twoją mocą stroną...
Na to, że zanim znów dasz upust radosnym interpretacjom sposobu funkcjonowania prawa "na chłopski rozum", spróbujesz spytać jakiegoś prawnika - pewnie też nie ma co liczyć...

Stąd E.O.T.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3236
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 332
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
pierdupierdu napisał(a):
Ustawa o bezp. morskim nie wspomina nigdzie o możliwości potwierdzana wymaganych wszędzie na morzu kwalifikacji (określonych... w ustawie o bezp. morskim) bez dokumentów. Również na jachtach - i nic dziwnego, bo przecież ust. o bezp. morskim w żadnym miejscu nie przywołuje art. 37a ust.3 ustawy o żegl. śródlądowej czyli "bezpatencia do 7.5m" - prawda?

Złóż wniosek do swojego posła o wyjaśnienie.
Aha, swoje wątpliwości mogłeś przedstawić wtedy gdy w Sejmie pracowała Podkomisja ds Ustawy o Sporcie. Zapytaj Kocura jakie były mozliwości wpływania na decyzje "wybrańców narodu".
Oczywiście dalej możesz sobie podywagować (ponarzekać?) nad niespójnością prawa w naszym kraju. Jak zawsze wyjdzie Ci to znakomicie.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 08:42 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jak już się pytać to o to czy minister mógł na podstawie delegacji z ustawy o żegludze śródlądowej uregulować sprawy związane z żeglugą morską. Problem ten podnosiłem już wcześniej ale to nie istotne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Za chwilę dojdziemy do konkluzji, że interpretując przepisy ustawy o bezpieczeństwie morskim nie wolno po słonym pływać jachtem o długości mniejszej niż 7,5 m, bo ustawa o żegludze śródlądowej nie określa dla tych jachtów kwalifikacji :rotfl: :lol: :rotfl:

A tak z zupełnie innej beczki Jaromirze nie uważasz, że stosowanie powszechnie przez Ciebie określeń "kontrolszczik" czy też "czynownik" - to już trochę przesada ? :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Kurczak napisał(a):
Za chwilę dojdziemy do konkluzji, że interpretując przepisy ustawy o bezpieczeństwie morskim nie wolno po słonym pływać jachtem o długości mniejszej niż 7,5 m, bo ustawa o żegludze śródlądowej nie określa dla tych jachtów kwalifikacji
I będzie to konkluzja słuszna, bo - ściśle trzymając się przepisów - tak jest.

W czasach, kiedy już można było przekraczać granicę na dowód, ale jeszcze były ważne dowody książeczkowe (te zielone), urzędnik immigration w Kłajpedzie nie wypuścił mi trzech załogantów na ląd.

Argumentacja:
- Przepisy litewskie wymagają, żeby dokument identyfikacyjny był ważny jeszcze co najmniej 3 miesiące, a w dowodzie nie ma daty ważności.
- Ale ten dowód jest ważny teoretycznie do końca życia.
- Ale ja nie wiem, kiedy ten twój załogant umrze, więc skąd mam wiedzieć od jakiej daty mam liczyć te trzy miesiące do tyłu?
Logika trudna do podważenia. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Kurczak napisał(a):
nie wolno po słonym pływać jachtem o długości mniejszej niż 7,5 m, bo ustawa o żegludze śródlądowej nie określa dla tych jachtów kwalifikacji
Zbieraj napisał(a):
I będzie to konkluzja słuszna, bo - ściśle trzymając się przepisów - tak jest.
No to Kurczaku w naszym następnym rejsie muszę się zastanowić ile zażyczyć sobie za skipperowanie. :rotfl: ;)

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Bastard napisał(a):
No to Kurczaku w naszym następnym rejsie muszę się zastanowić ile zażyczyć sobie za skipperowanie.
Tanio się nie sprzedawaj. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zbieraj napisał(a):
Argumentacja:
- Przepisy litewskie wymagają, żeby dokument identyfikacyjny był ważny jeszcze co najmniej 3 miesiące, a w dowodzie nie ma daty ważności.
- Ale ten dowód jest ważny teoretycznie do końca życia.
- Ale ja nie wiem, kiedy ten twój załogant umrze, więc skąd mam wiedzieć od jakiej daty mam liczyć te trzy miesiące do tyłu?
Logika trudna do podważenia. :rotfl:
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski

Trzeba było mu powiedzieć:
... ja ich jutro zastrzelę - licz od jutra. :lol:
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Marian Strzelecki napisał(a):
... ja ich jutro zastrzelę - licz od jutra.
Maniuś, nie w te strone!. Ja ich zastrzelę za trzy miesiące i trzy dni, więc do pojutrza mogą przebywać na terytorium Litwy. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zbieraj napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
... ja ich jutro zastrzelę - licz od jutra.
Maniuś, nie w te strone!. Ja ich zastrzelę z trzy miesiące i trzy dni, więc do pojutrza mogą przebywać na terytorium Litwy. :rotfl:


To: - ... za trudne jak dla mnie :evil:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 11:21 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Dogrzebałem się czegoś takiego, ale nie wiem czy to jest jeszcze aktualne:
Cytuj:
Drukuj
Dz.U.2005.6.43
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 23 grudnia 2004 r.
w sprawie polskiego rejestru jachtów
(Dz. U. z dnia 12 stycznia 2005 r.)
Na podstawie art. 26 § 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. - Kodeks morski (Dz. U. Nr 138, poz. 1545, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
...
§ 2.1.Statek morski, stanowiący polską własność, używany wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m, zwany dalej "jachtem", należy zgłosić do polskiego rejestru jachtów przed rozpoczęciem jego eksploatacji.
2.Zgłoszenia jachtu do rejestru dokonuje się na pisemny wniosek jego właściciela lub wszystkich współwłaścicieli.

Skoro pływamy po morzu, to niezależnie od długości można uznać taką łódkę za jacht morski i w tym zakresie zgadzam się z pierdupierdu. Co do posiadania patentu niekoniecznie, ale dla mnie to wątek poboczny, nie stanowiący zadnego problemu.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
Dogrzebałem się czegoś takiego, ale nie wiem czy to jest jeszcze aktualne

Jest aktualne:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0050060043

To rozporządzenie wykonawcze.
Sam obowiązek rejestracji polskiego jachtu żeglującego po morzu wynika wprost z Kodeksu Morskiego (art.23 ust3): http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0011381545

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 12:16 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
O ile jest to jacht morski.
pierdupierdu napisał(a):
Sam obowiązek rejestracji polskiego jachtu żeglującego po morzu wynika wprost z Kodeksu Morskiego (art.23 ust3):
A guzik prawda ;)
Po morzu mogą pływać nie tylko jachty - statki morskie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 13:27 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jacek Woźniak napisał(a):
O ile jest to jacht morski.

Możesz mi podać definicję jachtu morskiego?
Bo dla mnie jest to każdy jacht żeglujący po morzu

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
O ile jest to jacht morski.
pierdupierdu napisał(a):
Sam obowiązek rejestracji polskiego jachtu żeglującego po morzu wynika wprost z Kodeksu Morskiego (art.23 ust3):
A guzik prawda ;)
Po morzu mogą pływać nie tylko jachty - statki morskie.

Jeżeli ktoś woli kombinować jak koń pod górkę - to oczywiście może.
Pytanie - na ch...?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 17:45 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Waldi_L_N napisał(a):
Możesz mi podać definicję jachtu morskiego?
Bo dla mnie jest to każdy jacht żeglujący po morzu
pierdupierdu napisał(a):
Jeżeli ktoś woli kombinować jak koń pod górkę - to oczywiście może.
Pytanie - na ch...?

Wy naprawdę na poważnie pytacie? To dla Was nowinka, że po morzu pływają statki śródlądowe i odwrotnie? No nie róbcie sobie jaj...
No to teraz do dzieła:

USTAWA z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej
Art. 2.
1. W sprawach wyposażenia statków żeglugi śródlądowej i kwalifikacji ich załóg
przepisy ustawy stosuje się także na wodach morskich, z uwzględnieniem odrębnych
przepisów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL