Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 06:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 paź 2014, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
cantos napisał(a):
....rozporządzenie MTBiGM w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi określa obowiązkowe wyposażenie jachtu morskiego (środki ratunkowe, sprzęt sygnałowy, nawigacyjny i ochrony przeciwpożarowej, urządzenia radiokomunikacyjne i wyposażenie pokładowe), jedynie w zależności od długości jachtu oraz rejonu pływania.

Propnuję, byś przeczytał to rozporządzenie jeszcze raz....


Czytam jeszcze raz i widzę cały czas to samo:
Cytuj:
§ 12. 1. Wyposażenie jachtu morskiego w środki ratunkowe, sprzęt sygnałowy, nawigacyjny i ochrony przeciwpożarowej, urządzenia radiokomunikacyjne i wyposażenie pokładowe, w zależności od długości jachtu oraz rejonu pływania, określają załączniki nr 1 i 2 do rozporządzenia.


Jaromir, daj proszę wskazówkę, co miałeś na myśli, komponując swój tajemniczy wpis ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 10:06 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
SIRK napisał(a):
Przykro o tym pisać ale uzyskanie obecnie dyplomu kapitana jachtowego czy też motorowodnego niestety o niczym nie świadczy i nie gwarantuje żadnej jakości. Stwarzanie prawnych możliwości do oferowania usług przez tak wyszkolone i zweryfikowane osoby uważam za bardzo dużą nieodpowiedzialność.
Oburzanie się na powrót restrykcyjnych ograniczeń wolności świadczy tylko o obronie partykularnych interesów wąskiej grupy żeglarzy lub nieznajomością tematu.
_jp_ napisał(a):
Uważam, że najwyższy czas, aby urzędnicy przestali wszystkie polskie jachty wrzucać do jednego worka. Niech postawią wreszcie rozsądną granicę (najlepiej 24m dł. lub 100 gt) i przestaną udawać, że Głowacki, Zaruski, Zawisza, Borchardt, Pogoria, Chopin to polskie jachty sportowe. I, że każdy "marcowy" czy "muchowy" kapitan jachtowy może sobie takim "jachtem" z kilkudziesięcioma osobami na pokładzie popływać dookoła świata.
Szanownem Panom polecam refleksję nad historią prywatnego jachtu - prowadzonego przez człowieka bez kwalifikacji. Literalnie.
Bezpatentowiec. :rotfl:
No wręcz nigdy wcześniej nie skiperzył...
"Co z tego że nie mam doświadczenia jako samodzielny nawigator - właśnie nabędę" :cool:

Gościa zwyczajnie fantazja naszła kupić se łódkę i pożeglowac dookoła świata.
A szukał czegoś niedużego wprawdzie - lecz taka znienacka wpadła mu w oko.
Nazywała się "Georg Stage". :-P

Obrazek

Znacie go? To posłuchajcie:

http://nla.gov.au/nla.oh-vn1993818


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 11:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Zbieraj napisał(a):
Twój optymizm jest, niestety, niczym nie uzasadniony. Właściciel mówi głośno to, co Ty


No to trochę jestem rozczarowany.

Zbieraj napisał(a):
piotr6 napisał(a):
w dobie internetu opinie o kapitanie można łatwo sprawdzić,
Nie bardzo. Nikt zresztą (w sensie - właścicieli żaglowców) tego nie robi, bo nie ma takiej potrzeby.

_________________


Miałem raczej na myśli klientów, w myśl zasady "pływa się z kimś kogo się lubi"

Zbieraj napisał(a):
Czy mają pojęcie o tej robocie, czy nie - nie ma to większego znaczenia. :-(


Skoro właściciel tak uważa to może rzeczywiście każdy może kierować żaglowcem nawet jak nie umie :D

Ps, Swoje łódki starałem się pożyczać ludziom odpowiedzialnym, chociaż

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 11:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
cantos napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
cantos napisał(a):
....rozporządzenie MTBiGM w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi określa obowiązkowe wyposażenie jachtu morskiego (środki ratunkowe, sprzęt sygnałowy, nawigacyjny i ochrony przeciwpożarowej, urządzenia radiokomunikacyjne i wyposażenie pokładowe), jedynie w zależności od długości jachtu oraz rejonu pływania.

Proponuję, byś przeczytał to rozporządzenie jeszcze raz....


Czytam jeszcze raz i widzę cały czas to samo:
Cytuj:
§ 12. 1. Wyposażenie jachtu morskiego w środki ratunkowe, sprzęt sygnałowy, nawigacyjny i ochrony przeciwpożarowej, urządzenia radiokomunikacyjne i wyposażenie pokładowe, w zależności od długości jachtu oraz rejonu pływania, określają załączniki nr 1 i 2 do rozporządzenia.


Jaromir, daj proszę wskazówkę, co miałeś na myśli, komponując swój tajemniczy wpis ;)

- Miałem przede wszystkim na myśli to, że pominąłeś wobec jakich jachtów morskich przywołanego rozporządzenia po prostu... nie stosuje się.
- Miałem też na myśli to, że nie zauważyłeś, iż oprócz "długości jachtu oraz rejonu pływania" załączniki 1 i 2 różnicują niektóre wymagania w zależności od pojemności brutto jachtów.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2014, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
piotr6 napisał(a):
Sirk a jak Twoim zdaniem powinno być? (od razu powiem,że nie jestem zainteresowany pływaniem zawodowym)

Już kilkakrotnie się wypowiadałem ale mogę powtórzyć, zresztą prochu tutaj nie wymyślisz.

1.Wyraźne i jednoznaczne rozdzielenie prywatnego żeglarstwa turystyczno-sportowego od wszelkiego rodzaju działalności komercyjnej typu „żeglarskie usługi turystycznych” lub praca zarobkowa na małych jednostkach pływających.

2. Sukcesywne zwiększanie „bezpatencia” dla prywatnego żeglarstwa turystyczno-sportowego.
- spokojnie możemy przyjąć 15m loa.

3. Wprowadzenie nowego systemu nieobowiązkowych szkoleń i certyfikacji żeglarstwa turystyczno-sportowego propagując jednocześnie turystykę wodną i bezpieczne zachowanie się na wodzie.
- optowałbym tylko za dwoma stopniami jeden na wody śródlądowe a drugi wody morskie plus może jakieś uprawnienia dla małoletnich.

4. Stworzenie jasnego i przejrzystego sytemu szkoleń i certyfikacji załóg komercyjnych jednostek pływających o długości do 24m loa i/lub 300GT.
- ilość certyfikatów do dyskusji ale widziałbym jak najprostszy system; załogant, oow, kpt. (ograniczony i pełny co do akwenu i/lub tonażu)
Wiem, że jachty mogą być dużo większe ale osoby kierujące tymi jednostkami powinny legitymować się pełnymi certyfikatami STCW. A może się mylę, problem do dyskusji.

5. Uzgodnienie okresu przejściowego umożliwiającego uzyskanie nowych dokumentów osobą posiadającym obecne uprawnienia wydane przez PZŻ a prowadzącym działalność komercyjną w myśl nowo powstałego prawa.
- pozytywne zaliczenie określonego egzaminu lub w szczególnych przypadkach indywidualne rozpatrzenie wniosku przez komisje kwalifikacyjna.

Tyle i aż tyle powinno być uchwalone przynajmniej piec lat temu a pierwsi posiadacze takich certyfikatów aplikowaliby obecnie o okresowe potwierdzenie uprawnień. Uznawalność czy rozpoznawalność międzynarodowa takich certyfikatów zależałaby od samych właścicieli i tutaj raczej byłbym dobrej myśli.

A na koniec pytanie, dlaczego tak się nie stało?
Pozdrowienia,
Krzysztof

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2014, o 13:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Panowie...
W UK idę na kurs (trwający tydzień) i robię Yachtmastera (np Coastal). Endorsement (wg MCA) zajmie jeszcze dwa dni (SRC i Professional Practice). Trzeba mieć wcześniej staż.

W USA idę na kurs (trwający tydzień) i robię USCG Operator's License. Trzeba miec wcześniej staż.

W Australii idę na kurs (trwający tydzień + teoria) i robię Master of Yachts 200gt. Potrzebny wcześniej staż.

U nas coś inaczej? Idę na kurs (trwający tydzień) i robię Sternika. Potrzebny wczesniej staż... :roll:

To o sso chozzi? Aby przypadkiem nie o:
SIRK napisał(a):
Wyraźne i jednoznaczne rozdzielenie prywatnego żeglarstwa turystyczno-sportowego od wszelkiego rodzaju działalności komercyjnej typu „żeglarskie usługi turystycznych” lub praca zarobkowa.
Stworzenie jasnego i przejrzystego sytemu szkoleń i certyfikacji załóg komercyjnych jednostek pływających o długości do 24m loa i/lub 300GT.
Znaczy - obecnie nie ma systemu szkoleń? Trzeba znowuż jak koń pod górę? Nowe 'uprawnienia' i 'koncesje'?
A konstytucyjna 'wolność działalności gospodarczej'? :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2014, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ryś napisał(a):
To o sso chozzi? Aby przypadkiem nie o:


SIRK napisał(a):
świadczy tylko o obronie partykularnych interesów wąskiej grupy żeglarzy


Machanie taką siekierą retoryczną:
SIRK napisał(a):
Oburzanie się na powrót restrykcyjnych ograniczeń wolności świadczy tylko o obronie partykularnych interesów wąskiej grupy żeglarzy lub nieznajomością tematu.
jest o tyle ryzykowne, że taka siekiera może okazać się labrysem i równie dobrze zawadzić machającego ;)



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2014, o 14:22 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
SIRK napisał(a):
Oburzanie się na powrót restrykcyjnych ograniczeń wolności świadczy tylko o obronie partykularnych interesów
Tak jest.
Partykularnymi interesami każdego partykularnego obywatela są jego prawa i wolności. Jego partykularne. :twisted:
Bo interesy władzy czy urzędu to rzecz insza. Znaczy których bronisz interesów?



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Ryś napisał(a):
Partykularnymi interesami każdego partykularnego obywatela są jego prawa i wolności. Jego partykularne. Bo interesy władzy czy urzędu to rzecz insza. Znaczy których bronisz interesów?

Popatrz a ja myślałem, że władza jest „nasza wspólna” a interesy zbieżne.
W każdym razie, interesów związanych z żeglarstwem komercyjnym nie prowadzę dlatego nie jestem emocjonalnie zaangażowany. Jeżeli już to wyrażam własną opinie popartą jakąś tam wiedzą i doświadczeniem.
A może warto chronić interesy usługobiorców?

Najpierw piszesz o obowiązkowych szkoleniach w innych krajach, dyplomatycznie pomijając egzaminy, po czym pytasz o wolność gospodarczą aby na koniec stwierdzić, że mamy sprawdzony system i po co go zmieniać. Wybacz ale nie nadążę, co chcesz udowodnić?
Jeżeli uważasz, że nasz obecny system jest porównywalny do wcześniej przez siebie wymienianych a także spełniający zasady „wilczkowej wolności gospodarczej” to gratuluje dobrego poczucia humoru.
Yigael napisał(a):
jest o tyle ryzykowne, że taka siekiera może okazać się labrysem i równie dobrze zawadzić machającego

Ryzykuje iż,
- żeglarz amator będzie mógł pływać bez wielu obecnych ograniczeń
- turysta chcący skorzystać z przyjemności żeglowania będzie miał zapewniony minimalny standard bezpieczeństwa
- przedsiębiorca będzie mógł zatrudnić pracownika z określonymi umiejętnościami potwierdzonymi uznanym dokumentem
- osoba decydująca się na prace w sektorze małych jednostek pływających będzie miała jasno określoną drogę do uzyskania odpowiedniej wiedzy potwierdzonej państwowym egzaminem.
Masz racje, jestem urodzonym ryzykantem.

Pozdrowienia,
Krzysztof

PS
Oczywiście wiem, że nie wszystko można prawnie uregulować ale w cywilizowanym świecie bezwzględne minimum jest wymagane a także oczekiwane przez większość, tak mi się wydaje.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
SIRK napisał(a):
Oburzanie się na powrót restrykcyjnych ograniczeń wolności świadczy tylko o obronie partykularnych interesów wąskiej grupy żeglarzy lub nieznajomością tematu.


SIRK napisał(a):
osoba decydująca się na prace w sektorze małych jednostek pływających będzie miała jasno określoną drogę do uzyskania odpowiedniej wiedzy potwierdzonej państwowym egzaminem.
Masz racje, jestem urodzonym ryzykantem.


No widzisz, zaryzykowałeś, machnąłeś i skaleczyłeś się labrysem obrony partykularnych interesów wąskiej grupy żeglarzy decydującej się na pracę w sektorze małych jednostek pływających…

SIRK napisał(a):
ale w cywilizowanym świecie bezwzględne minimum jest wymagane a także oczekiwane przez większość


A w obecnej chwili nie ma żadnego minimum? Człek z ulicy może zawodowo przewozić małą jednostką pływającą pasażerów?

PS. Mnie się wydaje, że w cywilizowanym świecie dąży się do minimalnego ograniczania wolności i swobód obywateli - tylko tam, gdzie istnieją po temu ważne powody społeczne - i takie jest oczekiwanie większości ;)



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: tadekK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
w cywilizowanym świecie większość wcale nie oczekuje żadnego minimum. W cywilizowanym świecie ludzie są wolni i w ramach swojej wolności ponoszą odpowiedzialnośc za swoje czyny. Wszelkie wymogi minimalne są potrzebnie jedynie totalitarnej władzy. Szczególnie lewicowej, bo ta szczególnie bardzo lubi trzymać ludzi za mordę.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowania - 3: cantos, kmr, tadekK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 16:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Ja również gratuluję dobrego humoru :D
Poważnie jednak:
SIRK napisał(a):
A może warto chronić interesy usługobiorców?
Oczywiście wiem, że nie wszystko można prawnie uregulować ale w cywilizowanym świecie bezwzględne minimum jest wymagane a także oczekiwane przez większość, tak mi się wydaje.
Wybacz ale nie nadążę, co chcesz udowodnić?
Zasada wolności gospodarczej zabezpiecza właśnie interesy. I 'usługobiorców' i 'usługodawców'.
Jeśli nie nadążasz - przykład, z życia: tynkowałem dom. Może i kiepsko, kawałek właśnie odpada.
Gdy budowałem, a nie miałem na to, mogłem wybrać:
- robotnik co 'po budowach robił, zaprawę mieszać umi' - ale bez kursów i dyplomów;
- inżynier-majster, uprawnienia, firma, sprzęt etc - gwarancja jakości.
Różnica w cenie kilkukrotna. Wybrałem tanio. Może i gorszą jakość. Mogłem. Było mi wolno.

A gdybym nie mógł budować tanio to bym domu nie miał. A ten robotnik - co przecie coś tam też umiał - nie miałby pracy.

I wiesz że później już nie wolno było tak zatrudnić robotnika bez papiera? Budowa byłaby nielegalna. A ja bezdomny...
To przykład "ochrony interesów usługobiorców". Jaki zaś jest efekt tej "ochrony", na dziś, to sobie można podyskutować w dziale politycznym.
A ten budowlaniec pojechał robić u Niemców. Ciekawe czy go pytali o "uprawnienia"?

I bardziej w temacie przykład: gdym po długiej przerwie postanowił znów pożeglować - a nic już nie umiałem i byłem kale... ups, niepełnosprawny :oops: - tom się wybrał rozklekotaną łajbą z nieznanym mi kapitanem; ba, z niewykwalifikowaną :lol: załogą. Na dokładkę paru przyjaciół gorąco odradzało, zarówno łajbę jak kapitana, ale łajbę szczególnie bo gotowa utopnąć :rotfl:
I ten rejs najchętniej wspominam ze wszystkich.
A jeśli chodzi o "wymogi przepisowe" to łódka miała KB, owszem, choć ja bym jej nie dał - i kolejnego przeglądu faktycznie nie przeszła. Ale wtedy papiery miała. To w temacie że "turysta chcący skorzystać z przyjemności żeglowania będzie miał zapewniony minimalny standard bezpieczeństwa". Znaczy papier zapewni bezpieczeństwo?
Po Twojemu - nie byłoby mi wolno płynąć, bo nie zapewnia minimalnego... Albo byłoby wolno, bo był papir. Jak wolisz. Mnie tam zarówno zwisało.

A podaję ten przykład gdyż łódka owa stale pływa, oferując rejsy każdemu kto zechce, za niewielkie pieniądze. Polecam. Dodam może że już po remoncie ;)
Ale nie jest "jachtem komercyjnym" ani nie jest prowadzona przez "zawodowych żeglarzy" (chyba że się jaki zdarzy) zaś jej operatorem/armatorem nie jest "przedsiębiorstwo" które miałoby "zatrudniać zawodowców".
W myśl pomysłów o "żeglarstwie komercyjnym" takie rejsy stałyby się nielegalne.
O to Ci chodzi? Żeby już nie można było sobie po prostu popływać, z kim i na czym się chce? Teraz będzie wolno tylko u 'uprawnionej' firmy usługowej?

Może zgodziłbyś się żeby 'klient' miał prawo wybrać sobie takiego skipera jaki mu się podoba - wszak jeśli zechce "wykwalifikowanego" to może go spytać jaki ma patent.
Nikt nie zabrania przecie robić patentów. Które "stanowią potwierdzenie kwalifikacji wymaganych do prowadzenia jachtu".
A zapewne zgodzimy się że do samego prowadzenia łódki patenty potrzebne nie są - i wymagane być nie powinny. Ale służą właśnie do "potwierdzania kwalifikacji" wszędzie tam gdzie ktoś ich wymaga. Uważasz że potrzeba innych papierów by "potwierdzić umiejętności żeglarskie" u czarterodawcy, a innych u pracodawcy? To może jeszcze innych, trzecich, u 'usługobiorcy indywidualnego'?

Bo możemy się zgodzić że do prowadzenia jachtu, tak jak prowadzenia samochodu, należy umieć kierować i znać przepisy oraz zasady bezpieczeństwa. Niechby nawet zdać egzamin na prawo jazdy.
No to przypadkiem jestem zawodowym kierowcą, takie mam prawo jazdy. Nie mam jednak "uprawnień do wykonywania zawodu" bo to trzeba badania lekarskie odnawiać. Moje 'uprawnienia' są amatorskie...
Będziesz się bał wsiąść ze mną do samochodu? Zagraża to bezpieczeństwu? Powinienem iść zrobić "uprawnienia zawodowe" zanim kogoś podwiozę?

A klient który chce popływać może być nawet zainteresowany by skiper miał "uprawnienia" wyższe niż nasze patentowe. Jego sprawa. Może sobie przecie wybrać kapitana opatentowanego w RYA (tam więcej staży żądają).
Dlaczego jednak miałby od skipera żądać, czy potrzebować, papierów "uprawniających go do prowadzenia przedsiębiorstwa usługowego uprawnionego do przewozu klientów", "świadczenia usług żeglarskich", "uprawniających do wykonywania zawodu żeglarza" czy coś takiego?

Ja na przykład chciałbym mieć prawo wydawać swoje ciężko zarobione tak jak mi się podoba. To mój urlop. Chcę sobie spędzić tak jak lubię.
A jeśli zechcę sobie zatrudnić żeglarza bez patentów - dlaczego chcesz mi tego zabronić? A jak patenty będzie miał, ale 'amatorskie', to też mi zabronisz?
Jakim prawem miałby mi się kto wtrącać w moje życie?
W trosce o moje bezpieczeństwo może?
Może jeszcze każesz mi wyrobić kartę pływacką? :evil:

Ufff, w...rzyłem siem... :rotfl:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 6: Były user, cantos, Marian Strzelecki, michal55, skipbulba, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dałem łapkę bo:
mówisz prawie jak Koorvin :rotfl: :rotfl:
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2014, o 02:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Którego nawet nie lubię :mrgreen:
Ale fakt - też się wkurzam jak ktoś wymyśla nowe sposoby, by mnie dla mojego dobra obrabować z moich pieniędzy.
Do tego nie trzeba być Korwinem... :rotfl:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 4: Marian Strzelecki, skipbulba, Tomecki, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2014, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11651
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Do tego nie trzeba być Korwinem...


Wężykiem, wężykiem!!!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2014, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 00:06
Posty: 71
Lokalizacja: QTH: JO73MI
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: pełne ;) KJ
Ryś napisał(a):
Brzmienie obecne:
5. Kapitan statku, w tym statku służby państwowej specjalnego przeznaczenia, statku rybackiego o długości do 24 m, statku o wartości historycznej o długości do 45 m oraz jachtu morskiego, jest obowiązany, przed wejściem do portu i przed opuszczeniem portu, przekazać kapitanowi portu informację dotyczącą identyfikacji statku oraz uzyskać zezwolenie odpowiednio na wejście lub opuszczenie portu.


Zarabia na tej sytuacji jeszcze UKE bo jak moje doświadczenie mówi ( z rozmów) pracownicy z UKE chętnie by nas wszystkich w radia GMDS wyposażyli na wszystkim co w morze wypływa i zarobek na homologacjach radio, licencjach, rejestracji itd. w imię bezpieczeństwa, kosztem żeglarskich wolności z ujemnym skutkiem ograniczenia szerokiego dostępu do morza obywatelom RP z potencjalnymi samobójcami włącznie ;) ; bo wolny lub zniewolony człowiek ma niezbywalne prawo skończyć swoje życie mając gdzieś inne literalne lub religijne punkty widzenia, ta przyrodzona właściwość jest dostępna każdej istocie inteligentnej i tego nie zmieni ani prawo ani wiara, procent samobójców z różnych pobudek jest nie mały takie są niewygodne fakty i często poza głupotą przemilczaną przyczyną bywa obrona godności jak i przed wiekami samobójstwo zwane eutanazją czyli dobra śmierć.
I tak zostaje nam Mickiewicza i Witosa puenta "po cholerę polakowi morze skoro sieje i orze" nasze myślenie pro morskie i aspiracje do 70% powierzchni planety staną się marginalne na rzecz innych nacji, które zachowały elity intelektualne z prawem głosu.
Na zwykłym VHF małej mocy bez DSC dowołać się w Świnoujsciu do Trafika nie sposób od lat (na stonkę szkoda czasu i właściwie mają co robić na paśmie zawodowcy, a co będzie jak gazoport ruszy) do pograniczników prędzej idzie się dowołać na VHF, temat załatwia najlepiej GSM bo niby na redzie i w porcie działa i to jest kierunek który bym przeciwstawiał tym zapędom przeciw wolności czy też swobodzie żeglowania :). Jest taka reguła etyczna wolności "tam się kończy moja wolność gdzie się zaczyna wolność innego"(obrona godności) i reguła w tej etyce wynikająca z ekonomizacji życia( kolejna obrona przed niewolnictwem czyli negacją wolności, polegającą na brzytwie Ockhama wyrażanej tezą " nie mnóżmy bytów ponad miarę" oraz stara łacińska zasada, że martwe prawo "bez możliwości egzekucji nie służy prawu" - w zakresie bytów równoległych w łączności jak: VHF/VHF DSC/GSM/ Internet LTE, packet-radio z protokołem AX25/łączność satelitarna oraz już mało powszechny system "pager". Kontrola jest możliwa technicznie i podejrzewam, że służby i tak jak chcą to wiedzą kto jest na jachcie, bo wystarczy włączyć komórkę (GSM) i imei i inne dane z sim i całe te transfery są do podsłuchania i sprawdzenie użytkownika i jego profilu (dziś tak pięknie aktualnego dzięki facebookom itd.), co służby na patrolowcach robią zapewne dyskretnie (las anten o tym mówi na jednostkach, w tym roku niemieckie, belgijskie, duńskie o to podejrzewałem na północnym morzu, coraz więcej zasłoniętych laminatem anten, po dipolach można oszacować pasmo anteny, podsłuch z tych statków też zapewne jest do realizacji i analiza w podczerwieni i innym widmie ilości załogi, tylko amatorzy krzyczą i są widoczni, dobre służby nie rzucają się w oczy tak było od stuleci. Zbliżenie się do tych jednostek powoduje zakłócenie wielu urządzeń elektronicznych, pewnie wojskowe potrafią prowadzić działania aktywne jak atak elektroniczny nie tylko nasłuch i lokalizację. Służby, które widać to straszak zwany prewencją i taka rola bywa urzędników.
Niech przestaną nękać podatnika!, bo to jest wbrew interesom nas wszystkich, też sfery budżetowej, tylko jak to "koniom" wytłumaczyć, że klapki im horyzont zawężają i dostęp do pastwiska które jest koło drogi, całe życie wędrują szlakiem i liczą na przepisowo postawione suche siano przed nosem :).

Pozdrawiam
P.s.
Jeżeli napisałem niezrozumiale zachęcam do przeczytania artykułu, który może przybliżyć inne punkty widzenia i lub sposoby myślenia, który może stać się lepszą platformą dotarcia do konia bo o retorykę zapewne tu chodzi:
http://wyborcza.pl/1,75476,16920843,Ile ... ligia.html

_________________
Wszystko płynie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2014, o 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Tomecki napisał(a):
I tak zostaje nam Mickiewicza i Witosa puenta "po cholerę polakowi morze skoro sieje i orze"
Gwoli ścisłości: ani Mickiewicz, ani Witos, tylko Klonowic w poemacie "Flis":
Może nie wiedzieć Polak co to morze,
Gdy pilnie orze.

A gwoli złośliwości - Klonowic, w odróżnieniu od Ciebie, wiedział, że Polak piszemy dużą literą. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: kmr
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2014, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 00:06
Posty: 71
Lokalizacja: QTH: JO73MI
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: pełne ;) KJ
Zbieraj napisał(a):
Gwoli ścisłości: ani Mickiewicz, ani Witos, tylko Klonowic w poemacie "Flis"

Przecież stać Ciebie na więcej niż małostkowa literówka, którą proszę admina o poprawkę, nie "wordowałem" tekstu. Mylisz się znajdziesz innymi słowy to stronienie od morza na rzecz śródlądzia w wielu wypowiedziach autorytetów i sztukach teatralnych ,a u Mickiewicza i Witosa zbliżone poglądy były głoszone i wielokrotnie poddane krytyce bo i Polska i Polacy nie stali się kolonizatorami jak wiadome z małym wyjątkiem, co warto nie zapomnieć. :D
Pozdrawiam

_________________
Wszystko płynie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2014, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Tomecki napisał(a):
Jeżeli napisałem niezrozumiale zachęcam do przeczytania artykułu,


Napisałeś faktycznie kompletnie niezrozumiale - to fakt.
Art. przeczytałem ale widać mój poziom prostoty życia i zmęczenia potygodniowego w robocie prosi o zadanie pytania - czy mógłbyś w mniej zakręcony sposób powiedzieć O CO CI CHODZI w tym co napisałeś ?
Pzdr
Kcur
ps. nie przeszkadza mi na jachce DSC bo posiadanie tego uważam za pewien poziom MEGO własnego bezpieczeństwa instalowanego bez żadnego zewnętrznego nakazu.
A czy inni to robią ?
A to juz ich sprawa...
Pzdr
kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2014, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 00:06
Posty: 71
Lokalizacja: QTH: JO73MI
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: pełne ;) KJ
bury_kocur napisał(a):
Kcur
ps. nie przeszkadza mi na jachce DSC bo posiadanie tego uważam za pewien poziom MEGO własnego bezpieczeństwa instalowanego bez żadnego zewnętrznego nakazu.

Też mam na jachcie morskim DSC, jeszcze nie zarejestrowane bo dopiero miesiąc temu z nowym/starym jachtem przeszedłem pod naszą banderę i mam wody morskie cat. B w orzeczeniu żeglugowym na dwa lata. Stary jacht będę sprzedawał po małym remoncie miał VHF też dla bezpieczeństwa, ale zostawiam każdej osobie dorosłej wolność w zakresie bezpieczeństwa do momentu gdy może zagrozić innym swoim zachowaniem.
Nie chodzi mi o mnie, lecz o zagrożoną liberalizację i to, że znowu będzie tendencja zmuszania nawet "kajaków" do posiadania radia i zwiększonej zapewne kontroli i pewnie chodzi też o zyski z kar i uzasadnienie zatrudnienia w tej materii, co nie czyni państwa przyjaznym dla obywateli i mamy emigrację mimo starzejącego się społeczeństwa itd. Ale to już polityka, zwyczajnie mnie to martwi jak każde zagrożenie dla kraju i głupie restrykcyjne prawo jak i wszelkie ograniczanie swobód obywateli i tyranie w ten sposób godności. Jak by to nie brzmiało jestem za ideami SAJ i wytrawnym graczom w materii lobbowania prawa może jakiś pomysł, co do łączności, może da argumenty do przekonania oponentów.
Pozdrawiam
P.s.
Już nie będę męczył swoimi wywodami na forum, mam manierę, że krótko nie umie-wojskowym językiem, a to na forum większość męczy, przepraszam :-?

_________________
Wszystko płynie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2014, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Tomecki napisał(a):
z nowym/starym jachtem przeszedłem pod naszą banderę i mam wody morskie cat. B w orzeczeniu żeglugowym na dwa lata



Masz jacht Lc > 15 KB ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2014, o 01:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 00:06
Posty: 71
Lokalizacja: QTH: JO73MI
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: pełne ;) KJ
bury_kocur napisał(a):
Masz jacht Lc > 15 KB
Mam jacht 9m i stary 7,14m - orzeczenia o zdolności żeglugowej, na szczęście nie KB, ale jak zmienię jacht na 15 m + to może mnie te restrykcyjne prawo też zmusić do mało zasadnych kosztów, bo w końcu to nie statek z konwencji tylko dalej jachcik wypornościowy o prędkości, co najwyżej biegacza i rekreacyjny i w pewnym sensie dom sezonowy jak "camper", "papa home", który dla przykładu w Niemczech kosztuje podatek drogowy tylko miesięczny bo tyle średnio bywa użytkowany w roku. Mniemam, że to tylko krok do powrotu do starego, w zakresie poniżej 15 m, bo liberalne zarządzenia UM nie przeszły próby i stały się chyba niewygodne.
Drenaż naszych kieszeni jest jak by rzekł Korwin - "napełnianiem koryta" ;). A gdzie swobodny dostęp do morza, ten brak potęguje jakąś naszą "murzyńskość" jak by rzekł klasyk liberał minister Sikorski ;), nie wspominając o dążeniach Zaruskiego i innych wizjonerów wolnej polski z międzywojnia, co by Kaczyński za nimi okrzyknął kolejną zdradą ;). Ciągniemy te sukno aż się popruje :(. Bezpieczeństwo na morzu powinna bronić marynarka wojenna, SARS nie zaś prawo restrykcyjne wobec bronionych obywateli, zwłaszcza jak statystycznie niebezpiecznie na morzu nie jest.
Pozdrawiam
Już nie przymulam tym monologiem ;)

_________________
Wszystko płynie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2014, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Tomecki napisał(a):
A gdzie swobodny dostęp do morza, ten brak potęguje jakąś naszą "murzyńskość" jak by rzekł klasyk liberał minister Sikorski ;), nie wspominając o dążeniach Zaruskiego i innych wizjonerów wolnej polski z międzywojnia, co by Kaczyński za nimi okrzyknął kolejną zdradą ;). Ciągniemy te sukno aż się popruje :(. Bezpieczeństwo na morzu powinna bronić marynarka wojenna, SARS nie zaś prawo restrykcyjne wobec bronionych obywateli, zwłaszcza jak statystycznie niebezpiecznie na morzu nie jest.


Wiesz ...
Walczymy z tym od wielu lat i osiągnęliśmy to co się dało znaczy te 15 m bez KB.
Masz jakis lepszy lub inny pomyśl jak ten stan rzeczy dalej zmienić ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2014, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Tomecki napisał(a):
.../cut/...SARS.../cut/...


Obawiam się, że grozi złapanie tego SARS-a:
http://pl.wikipedia.org/wiki/SARS

Znaczy - uważaj na zadyszkę, podczas pisania - zwłaszcza... ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Tomecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2015, o 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Reperkusje: http://www.saj.org.pl/aktualnosci/167-nowelizacja-ustawy-o-bezpieczenstwie-morskim-ministerstwo-infrastruktury-i-srodowiska-reaguje.html
Warto też będzie zajrzeć do Kulińskiego dziś lub jutro.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2015, o 19:14 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Andrzeju, to jest Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Ministerstwo Środowiska to odrębny urząd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2015, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jo. Przejęzyczenie. Do poprawy. Mam nadzieje ze w tekscie jest OK.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
No i nasza odpowiedź na owe "reperkusje":
http://www.saj.org.pl/aktualnosci/169-nie-zgadzamy-sie-z-podejsciem-ministerstwa.html

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2015, o 20:32 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/24 ... 148508.pdf

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2015, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12956
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2915
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cichcem wprowadza się obowiązkowe ubezpieczenie OC skipera:

Cytuj:
ust. 3 otrzymuje brzmienie:
3. Armator lub kapitan jachtu komercyjnego innego niż jacht komercyjny odpłatnie udostępniany bez załogi jest obowiązany posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej prowadzącego jacht oraz ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków obejmujące wszystkie osoby na pokładzie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL