Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 14:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 maja 2016, o 06:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Witam
Czy mogę poprosić modów o wydzielenie z wątku i wyrzucenie na śmietnik rozpoczętej przez Sebę dyskusji kompletnie nie na temat założonego przez autora wątku o rejestracji jachtów ?
Z góry dziękuję
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2016, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2016, o 21:06
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeszcze raz dziękuje wszystkim forumowiczom za udzielone informacje. Żeby przerwać ten spór - interesują mnie tylko szczegóły rejestracji jachtu. To, że przegląd jest niezbędny do uzyskania ubezpieczenie nie jest dla mnie zaskoczeniem :cool: , ale w tej sprawie wszystkiego można się dowiedzieć w firmie ubezpieczeniowej.



Za ten post autor chodakiewicz otrzymał podziękowanie od: szkutnik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2016, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
chodakiewicz napisał(a):
ylko szczegóły rejestracji jachtu.


To jak już zarejestrujecie łódkę to napisz jak Wam poszło.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2016, o 14:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
chodakiewicz napisał(a):
To, że przegląd jest niezbędny do uzyskania ubezpieczenie nie jest dla mnie zaskoczeniem :cool: , ale w tej sprawie wszystkiego można się dowiedzieć w firmie ubezpieczeniowej.


Dokładnie, pogadaj sobie z Profmanem w Szczecinie to jest broker ubezpieczeniowy miał w swoim porteelu Wartę i Schomackera , całkiem możliwe ż KB nie będzie konieczna :D a np wystarczy przegląd u tzw fachowca

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2016, o 21:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak sprowadzalem ze Szwecji "Kiwi" 7 lat temu Proffman byl jedynym brokerem ktory zgodzil sie ubezpieczyc jacht na podstawie umowy kupna-sprzedazy. Dla mnie to bylo wazne bo lodka stala w zatoce Botnickiej.Pojechalem po nia majac w reku oryginal ubezpieczenia OC,NW i Casco.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2016, o 21:18 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zadnego przegladu nie robilem przez 5 lat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2016, o 21:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
na podstawie umowy kupna-sprzedazy.


Profman a w zasadzie Schomacker nie wymaga rejestracje

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2016, o 01:42 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
M@rek napisał(a):
Jak sprowadzalem ze Szwecji "Kiwi" 7 lat temu Proffman byl jedynym brokerem ktory zgodzil sie ubezpieczyc jacht na podstawie umowy kupna-sprzedazy. Dla mnie to bylo wazne bo lodka stala w zatoce Botnickiej.Pojechalem po nia majac w reku oryginal ubezpieczenia OC,NW i Casco.


na jaki akwen ?

Jaromir - ja o niebie ty o chlebie .

bury_kocur napisał(a):
Witam
Czy mogę poprosić modów o wydzielenie z wątku i wyrzucenie na śmietnik rozpoczętej przez Sebę dyskusji kompletnie nie na temat założonego przez autora wątku o rejestracji jachtów ?
Z góry dziękuję
Pzdr
Kocur


podpisz jeszcze tą petycję .

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2016, o 06:47 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Seba napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Seba napisał(a):
ja mówię tylko to, że sama rejestracja nie wystarczy

Nie - twierdzisz, całkiem bez związku z rzeczywistością, że przy rejestracji wymagane są jakieś przeglądy.
No zobacz sam:
Seba napisał(a):
junak73 napisał(a):
Do 15m nie trzeba robić żadnych przeglądów przy rejestracji w PZŻ, ani przed ani po...


taaaa, teoria ..


ale na chuj mi rejestracja, skoro nie mogę pływać ??
a chyba o to pytał założyciel wątku ?

poza tym ponawiam - wskaż mi firmę co ubezpieczy jacht na cały świat bez przeglądu - to tak jakbyś chciał wykupić ubezpieczenie auta bez tego samego !! ocknij się !


Pantaenius?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2016, o 06:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Seba napisał(a):
tą petycję .

Mówimy "tĘ petycję"

Podpisuję się pod prośbą Kocura.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2016, o 08:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
na jaki akwen ?

Na taki, ktory mnie ingteresuje , czyli Bałtyk i wody europejskie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2016, o 08:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Inne mnie nie interesowaly wiec nie pytalem. Jacht niegdy nie mial i miec nie bedzie KB i nie jest uzywany komercyjnie. "Polonus" KB mial bo kilka lat temu osobiscie przedstawialem go do inspekcji w SUM. Po powaznej awarii inspekcja UM dla odnowienia KB jest konieczna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2016, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Seba napisał(a):
ale na chuj mi rejestracja, skoro nie mogę pływać ??

To o żaglach, silnikach czy śrubach też będziemy w tym wątku dyskutować? Bo co (lub, jak wolisz: "chuj") z tego, że masz rejestrację, atesty, pozwolenia, skoro nie masz żagli czy śruby? Też nie możesz pływać... :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2016, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Po powaznej awarii inspekcja UM dla odnowienia KB jest konieczna.

Inspekcja klasyfikatora.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2016, o 07:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
reed napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Po powaznej awarii inspekcja UM dla odnowienia KB jest konieczna.

Nie, nie napisałem tego!

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2016, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Nie, nie napisałem tego!


... cytowałem M@rka, komputer coś przekręcił. Przepraszam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2016, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
reed napisał(a):
komputer coś przekręcił.
Kiedyś się mówiło, że się maszyna do pisania pomyliła. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2016, o 12:27 

Dołączył(a): 9 paź 2012, o 07:57
Posty: 28
Lokalizacja: Augsburg
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy
To ja ukradne ten temat i zadam pytanie pokrewne: czy rejestracji moze dokonac obywatel polski na stale mieszkajacy za granica?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2016, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Mama dla Ciebie dwie wiadomości dobrą i złą.

Wiadomość zła:
Kodeks Morski:
Art. 73.
§ 1. Statek stanowi polską własność, jeżeli jest własnością:
1) Skarbu Państwa;
2) osoby prawnej mającej siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej;
3) obywatela polskiego zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej.

Wiadomość dobra:
Art. 73a.
Za statek, o którym mowa w art. 24 § 2, uważa się również statek:
1) będący co najmniej w połowie własnością obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub osoby prawnej mającej siedzibę w państwie członkowskim Unii Europejskiej, jeżeli armator tego statku ma w państwie członkowskim Unii Europejskiej miejsce zamieszkania albo siedzibę swojego zakładu głównego lub oddziału, a statek, na wniosek wszystkich współwłaścicieli, został wpisany do polskiego rejestru okrętowego w księdze rejestru stałego;

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2016, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zbieraj napisał(a):
Mama dla Ciebie dwie wiadomości dobrą i złą.

Wiadomość zła:
Kodeks Morski:
Art. 73.
§ 1. Statek stanowi polską własność, jeżeli jest własnością:
1) Skarbu Państwa;
2) osoby prawnej mającej siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej;
3) obywatela polskiego zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej.

Wiadomość dobra:
Art. 73a.
Za statek, o którym mowa w art. 24 § 2, uważa się również statek:
1) będący co najmniej w połowie własnością obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub osoby prawnej mającej siedzibę w państwie członkowskim Unii Europejskiej, jeżeli armator tego statku ma w państwie członkowskim Unii Europejskiej miejsce zamieszkania albo siedzibę swojego zakładu głównego lub oddziału, a statek, na wniosek wszystkich współwłaścicieli, został wpisany do polskiego rejestru okrętowego w księdze rejestru stałego;

I do kompletu:
Art. 23. § 1. Statek stanowiący polską własność podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru okrętowego prowadzonego przez izbę morską właściwą dla portu macierzystego statku, z zastrzeżeniem § 2 i 3.
§ 2. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej określi, w drodze rozporządzenia, rodzaje statków stanowiących polską własność niepodlegających obowiązkowi wpisu do rejestru okrętowego. Zwolnienie nie może dotyczyć statków uprawiających żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 3. Statek morski stanowiący polską własność, używany wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m, podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru jachtów prowadzonego przez polski związek sportowy, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857, z późn. zm.1)).
§ 4. Statek, który nie podlega obowiązkowi wpisu do rejestru okrętowego, a także statek w budowie, może być wpisany do rejestru okrętowego na wniosek właściciela.
§ 5. Statek, o którym mowa w art. 73, wpisuje się do rejestru okrętowego na wniosek właściciela lub wszystkich współwłaścicieli, a w przypadku statków zmieniających przynależność z obcej na polską, o długości 24 m lub powyżej, dodatkowo po przedstawieniu decyzji dyrektora urzędu morskiego o spełnieniu przez statek warunków technicznych wymaganych do uzyskania wpisu do rejestru.
§ 6. Statek budowany w Rzeczypospolitej Polskiej może być wpisany do rejestru okrętowego, jeżeli położona została jego stępka lub wykonana została równorzędna praca konstrukcyjna w miejscu wodowania. Dotyczy to również statku w budowie niestanowiącego polskiej własności. Rejestr okrętowy statku w budowie prowadzi izba morska właściwa dla miejsca budowy statku.
Art. 24. § 1. Statek niestanowiący polskiej własności ani nieuważany za stanowiący polską własność wpisuje się do rejestru okrętowego, na wniosek armatora, po spełnieniu wymogów określonych w art. 13 § 1 i przedstawieniu decyzji dyrektora urzędu morskiego o spełnieniu przez statek warunków technicznych wymaganych do uzyskania wpisu do rejestru, z zastrzeżeniem § 2.
§ 2. Do rejestrów, o których mowa w art. 23, może być wpisany statek będący własnością obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub osoby prawnej mającej siedzibę w państwie członkowskim Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 73a.
§ 3. Rejestr okrętowy statków, o których mowa w § 1, prowadzi izba morska właściwa dla portu polskiego wskazanego przez armatora jako port macierzysty statku.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2016, o 17:43 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir, Ty coś z tego kumasz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2016, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
cine napisał(a):
coś z tego kumasz
A którego paragrafu nie qumasz :?:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2016, o 03:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
cine napisał(a):
aromir, Ty coś z tego kumasz?

Co tu skomplikowanego?
Przepisy KM są raczej klarowne i logicznie się uzupełniają. Przytoczyłem tylko ich pełniejsze brzmienie.

Ponieważ Zbieraj zacytował kluczowy przepis, w którym mowa o statku, "o którym mowa w art. 24 § 2" - uznałem, że właściwym będzie zacytować art. 24 a w szczególności jego § 2.
Skoro zacytowany art. 24 § 2 odwołuje się do art. 23 - uznałem, że właściwe będzie przytoczenie również art. 23.

W kwestii o którą pytał Browning:
- Prawodawca dokonał regulacji, w zgodzie z którą statek morski (w tym jacht), będący własnością obywatela Polski zamieszkałego w Polsce - podlega obowiązkowi wpisania do właściwego polskiego rejestru. Taki statek posiada polską przynależność państwową (tożsamą z dość wydumaną w języku Kodeksu "polską własnością") z litery prawa.
- Dodatkowo - statek morski (w tym jacht), będący własnością obywatela Polski, zamieszkałego poza granicami Polski, w jednym z państw Unii Europejskiej, może być wpisany do właściwego polskiego rejestru, na wniosek właściciela. Taki statek uzyskuje polską przynależność państwową poprzez zapisanie go w polskim rejestrze.
- Nie istnieje natomiast formalna możliwość wpisania do odpowiedniego polskiego rejestru statków morskich takiego statku morskiego (w tym jachtu), który jest własnością obywatela Polski, zamieszkałego za granicą ale w państwie innym niż państwo Unii Europejskiej.

Simples!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2016, o 14:40 

Dołączył(a): 9 paź 2012, o 07:57
Posty: 28
Lokalizacja: Augsburg
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy
Dzieki za szybkie wyjasnienie tej sprawy. Czyli w przypadku moim jest to jak najbardziej mozliwe. Poki co jest to, z braku statku morskiego, dyskusja teoretyczna, ale najwyrazniej bedzie wybor, w ramach Unii, w ktorym panstwie dokonac formalnosci, gdy moja teoria sie ukonkretyzuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2016, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Browning napisał(a):
bedzie wybor, w ramach Unii, w ktorym panstwie dokonac formalnosci


Weź też jeszcze pod uwagę koszty.
Tzn przed rejestracja jednostki sprawdź, jakie będziesz musiał ponieść wszelkie koszty związane z jednostką w przeciągu np. 10 lat.
W PL ponosisz jednorazowe koszty rejestracji (rzędu 90-120 PLN) a koszty np. radia ponosisz chyba raz na 10 lat - chyba 90 PLN.
Natomiast w SE corocznie opłacasz rejestrację (100 SEK) i corocznie opłacasz radio (też 100 SEK).
Czyli w czasie 10 lat ponosisz koszty 2000 SEK = 1000 zł.
A jeżeli chcesz jeszcze należeć to np. SXK to roczne koszty to 680 SEK = ok 350 PLN x 10 lat daje 3500 SEK = 1700 zł.
To takie rozważanie na szybko.
Jak jest w innych krajach niech się wypowiedzą rezydencji.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Browning
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2016, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
W UK w Part III (SSR) - £50 przez 10 lat (rejestracja musi być odnowiona co 5 lat i kosztuje £25, online), ale to opcja tylko dla rezydentów. Part I - "duży" rejestr to poza £125 za rejestracje koszty pomiarów etc (konkretny zakres zależy od jednostki, więc trudno powiedzieć) ale za to dostępne dla nie-rezydentów.

Radio w obu przypadkach to bezpłatna licencja z OFCOM-u - załatwiana od ręki online i drukowana w domu.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2016, o 07:08 

Dołączył(a): 9 paź 2012, o 07:57
Posty: 28
Lokalizacja: Augsburg
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
Browning napisał(a):
bedzie wybor, w ramach Unii, w ktorym panstwie dokonac formalnosci


Weź też jeszcze pod uwagę koszty.
Tzn przed rejestracja jednostki sprawdź, jakie będziesz musiał ponieść wszelkie koszty związane z jednostką w przeciągu np. 10 lat.


Tak wlasnie takie rozwazania byly zrodlem mojego pytania. Dzieki za bardzo informatywna odpowiedz.

Cytuj:
W PL ponosisz jednorazowe koszty rejestracji (rzędu 90-120 PLN) a koszty np. radia ponosisz chyba raz na 10 lat - chyba 90 PLN.

Dorocznych kosztow juz nie ma? Cos pamietam ze szkolenia na sternika, gdy jeszcze bylem w Starym Kraju, ze byly doroczne inspekcje aby odnowic Karte Bezpieczenistwa...

Cytuj:
Natomiast w SE

Raczej zastanawiam sie nad rejestracja w kraju mojego stalego pobytu, czyli w Niemczech. Flaggenzertifikat raz na 8 lat. Jestem na poczatku tego zastanawiania sie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2016, o 07:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Browning napisał(a):
Cos pamietam ze szkolenia na sternika, gdy jeszcze bylem w Starym Kraju, ze byly doroczne inspekcje aby odnowic Karte Bezpieczenistwa...


Autora wątku nie pisał, że chodzi o jednostkę o Lc > 15 m, wiec nie rozważałem tego.
Nie wiem jakie są obecnie koszty inspekcji - mam udkę o Lc < 15 m, a taka w PL nie podlega obecnie na szczęście żadnym obowiązkowym przeglądom i inspekcjom.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2016, o 07:48 

Dołączył(a): 9 paź 2012, o 07:57
Posty: 28
Lokalizacja: Augsburg
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
Browning napisał(a):
Cos pamietam ze szkolenia na sternika, gdy jeszcze bylem w Starym Kraju, ze byly doroczne inspekcje aby odnowic Karte Bezpieczenistwa...


Autora wątku nie pisał, że chodzi o jednostkę o Lc > 15 m, wiec nie rozważałem tego.

Pewnie Kocur ma na mysli nie tyle autora watku, co mnie, ktorym watek dziabnal.

Teoretycznie obecnie rozwazana jednostka na pewno bedzie miala Lc < 15m, zatem...
Cytuj:
...a taka w PL nie podlega obecnie na szczęście żadnym obowiązkowym przeglądom i inspekcjom.

Dzieki!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 182 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL