Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 11 gru 2017, o 15:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 paź 2017, o 06:25 

Dołączył(a): 6 paź 2017, o 06:17
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
Witam,

Przeczytałem pół internetu i ciągle nic nie wiem, czy ktoś na własnej skórze przetestował to co ja chce zrobić albo jest chociaż blisko - posiada jacht w Grecji czy firmę ?

To tak:
1) Zakup jachtu (klasa bavaria 44, oceanics 461 (4kabiny))
2) Większość czasu stacjonowanie jachtu w Grecji, nie wykluczam przeskoku na kanary na zimowa porę.
3) Mieszkanie oraz organizacja rejsów na tym jachcie, czarter raczej nie wchodzi w grę chyba że naprawdę sporadycznie.


1) Jedni mówią musisz kupić z zapłaconym VATEM a inni NIGDY nie kupuj z opłaconym vatem bo nigdy go nie odzyskasz? to jak to jest?
Patrząc na ofertę jachtów tego typu większość nie ma zapłaconego Vatu. CZY BĘDĘ MUSIAŁ GO ZAPŁACIĆ?
Słyszałem że to jakoś jednym papierkiem się niby wpłaca a od razu niby robią zwrot w związku z prowadzona działalnością i nie trzeba mrozić pieniędzy i czekać na zwrot ze skarbówki.

2) Co z firmą tzn. w jakim kraju zarejestrować działalność, w końcu chce organizować rejsy więc wypadało by to robić formalnie. (dodam że nie będę mieszkał na stałe w którymś państwie ale większość czasu planuje spędzić w Grecji lecz to się może zmieniać) Nie ukrywam że zależy mi na kosztach aby mieć ich najmniej

3) Co z banderą - ostatnio dowiedziałem się o czymś takim jak UŻYTEK WŁASNY I KOMERCYJNY. Nie wiem czy tylko w Polsce czy wszędzie tak jest?
W PL karta bezpieczeństwa (dodam że bez sensu jest pływać do polski na przeglądy czy wozić jakiegoś gościa który je zrobi). Jak jest w przypadku innych krajów jest łatwiej lepiej itd?

Czy ktoś z forumowiczów przeszedł podobny proces i wie gdzie i jak najlepiej zarejestrować, jacht i spółkę aby było to najmniej problematyczne i najbardziej korzystne w wyżej wymienionym sposobie na życie ;-) ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2017, o 07:52 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 5831
Podziękował : 599
Otrzymał podziękowań: 2254
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Moim zdaniem potrzebujesz dobrej konsultacji z kancelarią, a nie dyskusji na forum. Z tresci zapytania wnioskuję, ze pytasz m.in o tematy zahaczające o absolutne podstawy prowadzenia działalności gospodarczej. Jezeli tak jest - raczej powinienes zwrocic sie do specjalistow i zaangazowac ich na dluzej przy realizacji tego projektu. Oszczednosc teraz kilkuset złotych (szukanie porady na forum)odbić sie moze stratą dziesiatek tysiecy euro oraz nawet konsekwencjami prawnymi.

_________________
Sponsor Wanted Sailing Team



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 01:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1417
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
szalik8 napisał(a):
Jedni mówią musisz kupić z zapłaconym VATEM a inni NIGDY nie kupuj z opłaconym vatem bo nigdy go nie odzyskasz? to jak to jest?

Podpisując się oburącz pod tym co napisał plitkin myślę, że dodam coś odnośnie vatu.
Każdy jacht będący własnością podmiotu mającego siedzibę w EU musi mieć opłacony vat.
Są jakieś wyjątki dla bardzo starych łódek, sprzed wprowadzenia vatu ale to Ciebie nie dotyczy.
W niektórych państwach jest pod tym względem luźniej, w innych niezbyt.
W takiej Francji mogą aresztować jacht jeśli nie będziesz miał kwitów vat.
W Grecji podobno też sprawdzają.
Teraz co do samego vatu.
Co rozumiesz pod pojęciem: "bo nigdy go nie odzyskasz?"
Vatu się nie odzyskuje. To danina dla państwa. Kupujesz towar na fakturę importową (w kwocie netto), w deklaracji wykazujesz zakup i obciążasz się vatem który trzeba zapłacić.
Nie ma czegoś takiego że rozliczasz vat w deklaracji.
To dotyczy importu wewnątrzwpólnotowego towarów handlowych.
Jacht to środek transportu i ewentualne odliczenia będą dokonywane zgodne z przepisami dotyczącymi rozliczania środków transportu w firmie w nie towaru handlowego czy inwestycyjnego.
Generalnie rejestrowanie jachtu na polską firmę i pod naszą banderą uważam za słaby pomysł.
Gdybym miał pływać w Grecji to albo pod grecką albo NL. UK niestety się kończy.

_________________
Colonel o sobie:
"Jednak cham zawsze chamem pozostaje i chamstwo z niego po chamsku zawsze wyjdzie."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 06:36 

Dołączył(a): 6 paź 2017, o 06:17
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
Problem w tym ze nie ma firmy która Ci podpowie. Bo kancelaria polska udzieli Ci info jak wygląda prowadzenie dg w polsce a nie ma pojęcia o jachtach banderach i przepiSach jacht komercyjny a nie komercyjny.
Natomiast firmy pomagające rejestrować DG w innych krajach specjalizują się w jednym kraju i do tego beda Cie namawiać w którym się specjalizują żebyś kasę zostawił.
Prowadzę jeszcze działalność w polscd i wiem ze nadwyżkę z vatu Ci oddają.
Czyli zapłacony VAT za towary minus vat za to co ty sprzedałes i jeśli zostaje Ci nadwyżka to Ci oddają. W przypadku jachtu vatu będzie mega dużo wiec napewno nie będziesz miał takiego zwrotu z faktur które wystawisz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 1857
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 463
Otrzymał podziękowań: 987
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
szalik8 napisał(a):
Prowadzę jeszcze działalność w polscd i wiem ze nadwyżkę z vatu Ci oddają.
Czyli zapłacony VAT za towary minus vat za to co ty sprzedałes i jeśli zostaje Ci nadwyżka to Ci oddają.

Musisz odróżniać obrót towarm/usługami w ramach prowadzonej działalności od nabywania wyposażenia.
Skorzystaj z rady plitkina i na początek porozmawiaj ze swoją księgową.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
"Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową" - by Edward Evan Evans-Pritchard


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 8491
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 444
Otrzymał podziękowań: 898
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
-O- napisał(a):
od nabywania wyposażenia

Jeżeli wyposażenie ma związek z działalnością gospodarczą, to VAT jest VAT-m naliczonym (tak samo, jak inwestycje czy surowce, towary handlowe) i podlega odliczeniu.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: -O-
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1417
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
Jeżeli wyposażenie ma związek z działalnością gospodarczą, to VAT jest VAT-m naliczonym (tak samo, jak inwestycje czy surowce, towary handlowe) i podlega odliczeniu.

Z samej treści wynika, że nie ma to związku z prowadzoną działalnością bo pytek jest zielony.
Poza tym jak już pisałem takie rozliczenie nie dotyczy środków transportu a jacht to środek transportu.
Chyba, że zaryzykujesz i zakwalifikujesz inaczej ale przy takim zwrocie kontrola pewna jak w banku więc nie przejdzie.
Poza tym radzę policzyć czy wykazywane dochody (po odliczeniu kosztów życia) pozwalają na taki wydatek. Lepiej to zrobić PRZED przyjściem kontroli.

_________________
Colonel o sobie:
"Jednak cham zawsze chamem pozostaje i chamstwo z niego po chamsku zawsze wyjdzie."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 8491
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 444
Otrzymał podziękowań: 898
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
cine napisał(a):
Poza tym jak już pisałem takie rozliczenie nie dotyczy środków transportu

??? Pierwszy raz słyszę, a prowadzę firmę kilkadziesiąt lat.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 1857
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 463
Otrzymał podziękowań: 987
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Cape napisał(a):
Pierwszy raz słyszę, a prowadzę firmę kilkadziesiąt lat.

Od smochodu w działalności odpisujesz tylko część VAT-u.
Też mnie to zmyliło.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
"Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową" - by Edward Evan Evans-Pritchard


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 7973
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował : 135
Otrzymał podziękowań: 1163
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
-O- napisał(a):
Od smochodu w działalności odpisujesz tylko część VAT-u.


Połowę ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 8491
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 444
Otrzymał podziękowań: 898
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
-O- napisał(a):
Cape napisał(a):
Pierwszy raz słyszę, a prowadzę firmę kilkadziesiąt lat.

Od smochodu w działalności odpisujesz tylko część VAT-u.
Też mnie to zmyliło.

Od samochodu osobowego wykorzystywano również prywatnie odliczamy 50%. Dotyczy to zakupu, paliwa, przeglądów, części.
Jeżeli zadeklarujemy w US, że taki samochód wykorzystujemy tylko do działalności gospodarczej, to odliczamy cały VAT. Trzeba wtedy prowadzić ewidencję przebiegu (kłopotliwe).
Uwaga.
Możemy co miesiąc zmieniać "wykorzystanie". Można to wykorzystać w lesingu dla pierwszej wpłaty, tym bardziej, że odbieramy go na ogół po miesiącu, lub później.
Przykład, netto 100 tys, pierwsza wpłata 40%, VAT 9,2 tys, jak zadeklarujemy na ten miesiąc, że wyłącznie do działalności, to odliczamy całe 9,2 tys, jak nie to tylko 4,6 tys.
Dobry myk. :D

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 7973
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował : 135
Otrzymał podziękowań: 1163
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
cine napisał(a):
Generalnie rejestrowanie jachtu na polską firmę i pod naszą banderą uważam za słaby pomysł.


A rozwiń temat czemu tak uważasz ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 11:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 5831
Podziękował : 599
Otrzymał podziękowań: 2254
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
szalik8 napisał(a):
Problem w tym ze nie ma firmy która Ci podpowie. Bo kancelaria polska udzieli Ci info jak wygląda prowadzenie dg w polsce a nie ma pojęcia o jachtach banderach i przepiSach jacht komercyjny a nie komercyjny.


Firmy z takimi kompetencjami nie ma. Co innego za to na forum :rotfl:

_________________
Sponsor Wanted Sailing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 06:55 

Dołączył(a): 6 paź 2017, o 06:17
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
Firmy z takimi kompetencjami nie ma. Co innego za to na forum :rotfl:

Na forum mogą być osoby które przeszły całą drogę taka jaka ja chcę przejść. I takich szukam gdybanie mi nie potrzebne bo gdybam juz od dwóch lat.

Wiec jeśli ktoś wie jak to zrobić proszę o pomoc. A do księgowej nie mam po co iść bo ona przybliży mi jak to wygląda w Polsce a ja nie wiem jeszcze tego czy w Polsce chce prowadzić ta działalność i rejestrować jacht. Bo jak niektórzy piszą ze to "słaby pomysl" wiec czemu słaby rozwiń to masz doświadczenie cinie? Czy powtarasz tylko to co mówi się wokoło bo ja też z takimi opiniami się spotkałem. Również spotkałem się z opiniami ze gdzie indziej jest jeszcze gorzej wiec lepiej ronić to w Polsce .

Problem w tym ze to opinie osób które GDYBAJA a nie przeszły ba właśnie skórze takiej provedury .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 09:07 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 5831
Podziękował : 599
Otrzymał podziękowań: 2254
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
szalik8 napisał(a):
Na forum mogą być osoby które przeszły całą drogę taka jaka ja chcę przejść. I takich szukam gdybanie mi nie potrzebne bo gdybam juz od dwóch lat.


Odpowiedzialność za ewentualny błąd też weźmie na siebie osoba, która napisała, że przeszła taką drogę?
Jeszcze raz Ci podkreślę swój przekaz: Twoje pytania wskazują na to, że nie masz PODSTAWOWEJ wiedzy dot. zasad prowadzenia działalności gospodarczej w takim zakresie, jaki chcesz zrealizować. W związku z tym same pytania są niekompletne i... ułomne. Odpowiedzi otrzymane na forum mogą być obarczone prostą wadą: będą odpowiadać na zadane pytanie, pomijając aspekty, których w pytaniu nie było. Kosekwencje będą proste: wpakujesz się na minę, bo nawet nie wiesz o co spytać. Tego Tobie nie życzę.
Tematyka jest bardzo złożona, zahacza o naprawdę różne aspekty prawa gosporadczego i podatkowego, w tym o kwestie rezydencji podatkowej i o ośrodek życia, ale i o umowy międzynarodowe. O tym najwyraźniej nie wiesz, bo nie spytałeś. W "forumowej" odpowiedzi na nie sformułowane pytania nie dostaniesz odpowiedzi i wpakujesz się w ogromne straty.
Dlatego sugeruję po raz kolejny: musisz zwrócić się do profesjonalistów, którzy wskażą Ci na zagrożenia, o które nie pytasz. Uzupełnią Twoje braki. To nie jest kwestia jednej rozmowy czy też jednej strony tekstu, więc nikt Ci bezpłatnie tego robić nie będzie. Tematykę znam dość dobrze i wiem o czym mówię.

A sama teza, że na forum dostanie się dobrą odpowiedź, a na rynku nie znajdzie się odpowieniej osoby/firmy potrafiącej zrobić to profesjonalnie i kompleksowo jest co najmniej zabawna.

_________________
Sponsor Wanted Sailing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 7973
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował : 135
Otrzymał podziękowań: 1163
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
szalik8 napisał(a):
ja nie wiem jeszcze tego czy w Polsce chce prowadzić ta działalność i rejestrować jacht.


Myślę, że powinieneś zacząć temat od odpowiedzi na powyższe pytanie.

Osób, które prowadzą taką działalność w PL jest na forum wielu, ale Twój temat juz na "dzieńdobry" zahacza o "gdybologię", wiec nie dziw się, iż nikt nie pali się klepać elaboratów na temat "a jak tak to będzie tak a jak inaczej to będzie tak".

Podobnie jak Wiktor prowadzę od wielu lat działalność gospodarczą i widzę po Twoich pytaniach, że przede wszystkim pytasz bardzo chaotycznie co wskazuje na brak Twojej wiedzy dot. DG w PL.

To nie jest rozprawka o tym do jakiego portu popłynąć lub jaki panel założyć.

Na temat takiego choćby VAT-u ludzie napisali grube książki a Ty chciałbyś, aby Ci napisać w przysłowiowych dwóch zdaniach, co masz robić jak Ty sam jeszcze nie wiesz co chcesz (patrz cytat powyżej).

Nikt nie jest Ci tutaj wrogiem tylko temat jest zbyt obszerny,aby ująć go choćby na jednej kartce A4.

Ja zanim wykonam jakiś ruch w takich środkach trwałych firmy długo studiuje temat.

Wiktor naprawdę ma rację - znajdź kancelarię prawną specjalizującą się w prawie gospodarczym (także międzynarodowym) i tam skieruj Swoje pytania.

Wydasz kilkaset zeta, ale może nie wpakujesz się na grubszą minę.

To nie jest zbywanie tylko życzliwe rady.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2017, o 13:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 5585
Podziękował : 1203
Otrzymał podziękowań: 1521
Uprawnienia żeglarskie:
szalik8 napisał(a):
2) Co z firmą tzn. w jakim kraju zarejestrować działalność, w końcu chce organizować rejsy więc wypadało by to robić formalnie. (dodam że nie będę mieszkał na stałe w którymś państwie ale większość czasu planuje spędzić w Grecji lecz to się może zmieniać) Nie ukrywam że zależy mi na kosztach aby mieć ich najmniej ...
Jako przedpiścy wyjaśnili, należy skonsultować się z kancelarią.
Ino że z kancelarią grecką i najlepiej jachtową ;)
Jak się chce siedzieć w Grecji to po co komplikować? Tam mają sprawę opanowaną - a Grecja oferuje preferencyjne (podatkowo) mozliwości prowadzenia działalności takowej.
Szczegółowe przepisy zmieniały się ostatnio, zatem należy sobie sprawdzić.
Ogólnie biorąc rejestrując działalność w Grecji, "firmę czarterową" w formie spółki i rejestrując na nią jacht komercyjnie, masz prawo do zwolnienia z VAT.
Wymaga to faktycznego czarterowania jachtu przez ok. miesiąc rocznie, zmieniało się (np. min. 105 dni bez załogi lub 75 z załogą w ciągu 3 lat)

Goglnij hasło N.E.P.A., Maritime Company for Pleasure Yachts, Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής.

Można zarejestrować pod grecką banderą jacht komercyjny należący do firmy z innego kraju UE, lub uzyskać 'charter license' dla jachtu innej bandery UE - ale też wymaga biurokracji miejscowej, zatem, jako się rzekło, po co sobie komplikować?

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: fazi420 i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Domki w górach | Opieka Senioralna | Zdrowa żywność


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL