Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 14:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 103  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2013, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
AIKI napisał(a):
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
OK, czyli do czasu wydania rozporządzenia na pewno nie warto niczego wysyłać do drukarni.

Opinie/zaświadczenia chcesz drukować w drukarni??? Chyba taniej wyjdzie kupić drukarkę (laser, atrament). Atramentowe są już od stu paru złotych.



Kwestia skali. Jeśli mówimy o tysiącach sztuk to chyba lepiej w drukarni :d, przy setkach też się opłaca :d

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2013, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2009, o 15:52
Posty: 144
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 36
AIKI napisał(a):
Opinie/zaświadczenia chcesz drukować w drukarni??? Chyba taniej wyjdzie kupić drukarkę (laser, atrament). Atramentowe są już od stu paru złotych.


Drukarkę już mam. ;D

Troszkę nam tego schodzi w sezonie, więc drukarnia jest dla mnie dobrym rozwiązaniem.

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek Czerwiński
www.kubryk.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2013, o 18:40 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Moje Drogie i Moi Drodzy !

W drukarni-warto od 2 tys.szt .Czym wiecej sztuk-tym jest taniej .

AJKC



http://www.uzdrowiciel.bydgoszcz.pl

uzdrowicielbydgoszcz@interia.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2013, o 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 883
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Troszkę nam tego schodzi w sezonie, więc drukarnia jest dla mnie dobrym rozwiązaniem.

A poprzedni formularz to jaki mieliście? Naprawdę trzeba formularza aby napisać:
Cytuj:
Opinia
Adam Kowalski (PESEL: 800100100000) uczestniczył w rejsie pełnomorskim jachtem o długości całkowitej 12,05 metra w terminie 1 - 15 września 2000. Podczas rejsu pływano 100 godzin (w tym 100 godzin po wodach pływowych).
data, prowadzący
?
Bo tyle wystarczało IMHO wg poprzedniego rozporządzenia.
Przy nowym rozporządzeniu zmienisz tytuł z "Opinia" na "Zaświadczenie" albo co tam trzeba będzie.

PS.
Kiedyś-kiedyś różne "urzędowe" papierki miały formaty bardzo miniaturowe (aczkolwiek doskonale wystarczające). Dzisiaj chyba tylko (z powszechnie używanych) potwierdzenie nadania przesyłki poleconej ma format mniejszy od A5. A wielu w stopkach maila ma coś o myśleniu przed drukowaniem i o chronieniu lasów... :-(
Na kartce A4 to można "Opinie" dla całej załogi wystawić... (tak do LOA 15m) :-)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2013, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2009, o 15:52
Posty: 144
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 36
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A poprzedni formularz to jaki mieliście? Naprawdę trzeba formularza aby napisać:


Opinie nie są dla mnie, tylko dla moich klientów. W związku z tym, musiały być takie, aby klienci nie mieli problemów przy składaniu ich do PZŻ.

Dlatego wyglądały tak, jak PZŻ sobie życzył. http://www.kubryk.pl/Opinia2012.pdf

Jeżeli opinie/zaświadczenia zostaną zupełnie zlikwidowane, uproszczone, ułatwione etc. - w to mi graj.

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek Czerwiński
www.kubryk.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2013, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 883
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Opinie nie są dla mnie, tylko dla moich klientów. W związku z tym, musiały być takie, aby klienci nie mieli problemów przy składaniu ich do PZŻ.


Częściowo rozumiem (biznes jest biznes). :-|
Ale: na jakiej podstawie stwierdzaliście (kapitan stwierdzał?) że delikwenci nie podlegali chorobie morskiej czy też że chorowali ciężko? Badał ich jakiś lekarz? Skiper miał wykształcenie medyczne? ;-)
PS.
Oczywiście składając jakąkolwiek "Opinię" spełniającą wymogi rozporządzenia delikwent nie miał żadnych problemów. Czasami problemy miał PZŻ... ale rozumiem (biznes jest biznes) :)

PPS:
Rozumiem logo Kubryka(u?), ale po grzyba logo PZŻ?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 07:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Badał ich jakiś lekarz? Skiper miał wykształcenie medyczne?

Trzeba mieć wykształcenie medyczne, żeby zauważyć, że delikwent szuka węża morskiego? Inna sprawa, że w żadnym rozporządzeniu nie wymagano takiej opinii. To pamiątka po dawnych, dobrych czasach.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 07:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Przestncie sobie robic problem z byłymi opiniami i podstawami lub ich brakiem do konkretnej ich formy. Wazne co bedzie teraz.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Kurcze, ja zawsze wypisywałem moją opinię której wzór mam u siebie na dysku. Nigdy nie słyszałem, żeby komuś ona się nie podobała. Wiem też, że ludzie którym je wystawiałem rzeczywiscie je używali w PZŻ i mają teraz wyższe stopnie niż wtedy gdy ze mna byli na rejsie.
To naprawdę nie musi być druczek made by PZŻ.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 883
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
WhiteWhale napisał(a):
Trzeba mieć wykształcenie medyczne, żeby zauważyć, że delikwent szuka węża morskiego?

Do stwierdzenia: "Podczas rejsu rzygał/a" - nie trzeba, do stwierdzenia: "chorobie morskiej: podlegał/a / nie podlegał/a" - IMHO trzeba. Chyba że potrafisz wykluczyć: zapalenie błony śluzowej żołądka, niedrożność jelit, ostre zapalenie trzustki, krwawienie śródmózgowe, kwasice ketonową, niewydolność nerek, posocznicę, ostre zapalenie ucha środkowego, ciążę, bulimię... itd.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dzielisz włos na czworo (dziewięcioro?) ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 883
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
WhiteWhale napisał(a):
Dzielisz włos na czworo (dziewięcioro?) ;)


To stwierdzenie nadaje się do zakończenia każdej dyskusji, gdy trudno znaleźć kontrargumenty... :evil:
Tak - dzielę! Co nie zmienia faktu, że pod stwierdzeniem medycznym (diagnozą?) bym się nie podpisał! :cool:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
do stwierdzenia: "chorobie morskiej: podlegał/a / nie podlegał/a" - IMHO trzeba.
Wojtek, nie nakręcaj się!

To jest (to znaczy była, bo od panalipcowego rozporządzenia już nie obowiązuje) opinia kapitana! Powtarzam: opinia kapitana, a nie świadectwo obdukcji, epikryza, wynik konsultacji medycznych etc.

Jeśli kapitan wpisał delikwentowi, że chorował ciężko, to nie znaczy, że delikwent chorował ciężko, tylko że zdaniem kapitana chorował ciężko!

Przez całe moje "kapitańskie życie", jeśli facet był przytomny (w sensie - rozgarnięty) robił, co do niego należało, a raz czy dwa w pierwszym dniu rejsu puścił pawia - wpisywałem chorobie morskiej nie podlegał. Ale znam kapitanów, którzy przy jednym jedynym, delikatnym pawiku, wykazywali rewolucyjną czujność i wpisywali chorował w stopniu nie utrudniającym pracy.

A zwróć uwagę na następną rubrykę Z obowiązków wywiązywał się: Będziesz powoływał komisję z udziałem Jachtowej Organizacji Partyjnej, związków zawodowych, Ligi Kobiet etc., żeby ocenić wkład delikwenta w pomyślność rejsu????

Powtarzam: to była opinia kapitana.
Skutek: Jeśli kapitan był mądry - opinia miała sens. Jeśli kapitan był głupi - opinia była głupia. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 6: -O-, Andy, Colonel, QbaM, WhiteWhale, Wąski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 883
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Wojtek, nie nakręcaj się!

OK. :lol:
Zobaczymy co w nowym rozporządzeniu będzie :-P

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
Wojtek, nie nakręcaj się!

OK. :lol:
Zobaczymy co w nowym rozporządzeniu będzie :-P

Mam wrażenie, że w ogole temat "druku opinii" jest wymyślony i że dlatego nie ma się czym "nakręcać"....
Zarówno w poprzednio obowiązującym jak i projektowanym rozporządzeniu "patentowym" - nie przewidziano żadnego ujednoliconego druku czy wzoru opinii z rejsu.
Opinia mogła mieć... i będzie mogła mieć - dowolną formę. I zawsze będzie to opinia "ważna" - byle zawierała właściwe, wymagane w rozporządzeniu informacje.

Jeżeli dbałość o zadowolenie klientów ze strony jakiejś firmy czarterowo-wakacyjnej sięga tak daleko, że gotowa jest zaspokajać dziwne, nie ujęte w prawie kaprysy wystawcy patentu - to OK, niechże tak będzie... Nie zmienia to jednak faktu, że wystawca patentu nie ma prawa wymagać opinii na określonym przez siebie wzorze - jeżeli opinii na określonym wzorze wprost nie wymaga prawo...

BTW - od wielu lat nie napisałem "opinii" na druku/wzorze publikowanym przez wystawcę patentu. Żadnej wypisanej przeze mnnie opinii nie próbowano z tego powodu odrzucić...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
autentyczne - wpis w rubryce Uwagi Kapitana:
Zdecydowanie się nie zaprzyjaźniliśmy.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Boszszsz! Mnie chyba tego nie napisałeś?!
bryg napisał(a):
Zdecydowanie się nie zaprzyjaźniliśmy.
:DD

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 883
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Powtarzam: to była opinia kapitana.
Skutek: Jeśli kapitan był mądry - opinia miała sens. Jeśli kapitan był głupi - opinia była głupia. :D

Janusz, ale do czego ta opinia? W jakim sensie "miała sens"?
Od ponad 15 lat opinia służy do leżenia w szufladzie (głównie) i potem do sumowania godzin (z przydługiego tekstu wyłowić trzeba jedynie: ilość godzin rejsu (rozbijanie tego na silnik i żagle... utrudnia), długość kadłuba, i "wody pływowe"). I nie ma znaczenia czy delikwent na podstawie tej opinii wydaje się być super-żeglarzem czy ostatnim patałachem. A już zupełnie nie ma znaczenia inteligencja kapitana... :-)
Opina (mądrych kapitanów) miałaby sens gdyby służyła - na przykład - do selekcji nieznanych kandydatów na rejs. Ale: widziałeś kiedyś opinie uczestników przed rejsem? ;) A nawet jakbyś widział i stwierdził - na podstawie lektury opinii - że dany delikwent płynąć nie powinien... jest pewien problem: on już za udział w rejsie zapłacił... :-D :-D :-D

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Oczywiście, że to ma być wyłącznie potwierdzenie odbycia rejsu na jachcie o okreslonych wymiarach i po okreslonych wodach, zatem ta informacja o wężu morskim jest zupełnie nieistotna. Ponieważ jednak taka rubryka na ogół występuje w formularzach ktyóre są mi dostarczone, to jeśli delikwent wychodzi na wachtę pisze, że chorobie nie podlegał. A że czasem pawia puścił, to nie jest jeszcze choroba (moim zdaniem)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 19:47 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Opina (mądrych kapitanów) miałaby sens gdyby służyła - na przykład - do selekcji nieznanych kandydatów na rejs.

A dlaczego na rejs? Na rejs może popłynąć kto tylko chce. Najwyżej ten ktoś będzie chorował i i przeleży go w koi.
Znam dwie osoby, które po wyjściu w morze natychmiast zaczynają chorować i to bez względu na warunki pogodowe. Obie z tych osób są doskonałymi żeglarzami na śródlądziu. Obie z tych osób są bardzo dobrymi instruktorami żeglarstw. Tak się złożyło, że obie z tych osób odbyły ze mną po kilka rejsów i tak się również złożyło, że we wszystkich opiniach, które im wystawiłem pisałem, że chorują bardzo ciężko tzn. w stopniu utrudniającym i w chwili obecnej nie kwalifikują się do samodzielnego prowadzenia jachtów morskich. Jedna z tych osób dała sobie spokój i żegluje na śródlądziu, a z rejsów morskich preferuje żeglowanie po fiordach Norwegii. Z tego co wiem ta osoba nie ma do nikogo żalu i spełnia się w tym co robi w żeglarstwie. Natomiast ta druga osoba korzystając z tego, że dotychczas opinie służyły wyłącznie do podliczenia stażu i nie miało znaczenia to czy były pozytywne czy negatywne, jest już kapitanem i usiłuje prowadzić własne rejsy. Usiłuje bo nadal choruje. Całe szczęście że zdaje sobie z tego sprawę i na ogół dobiera sobie tzw. starszego oficera, który praktycznie prowadzi jacht. Ale ta osoba jest kapitanem i nosi nawet czapkę z napisem KAPITAN

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2009, o 15:52
Posty: 144
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 36
Jak to jednym błahym pytaniem można ściągnąć na siebie burzę z gromami?! :)

Przyznaję się bez bicia, że do wczoraj żyłem w całkowitej nieświadomości, że część z rubryk "mojej" opinii można pominąć, bez szkody dla sprawy. Gdy tylko ukaże się nowe rozporządzenie, z największą przyjemnością skrócę formularz do niezbędnego minimum i wydrukuję go na A5 a nie A4.

Dla mnie mniejszy koszt. Dla moich kapitanów mniej pisaniny, którą i tak wszyscy uznają za zbędną. Dla uczestników bez zmian.

Zapewniam, że celem firmy czarterowo-wakacyjnej nie jest spełnianie dziwnych kaprysów wystawcy patentu, tylko święty spokój klientów, pracowników i właściciela w kwestiach dla całej trójki mało istotnych.

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek Czerwiński
www.kubryk.pl


Ostatnio edytowano 16 lut 2013, o 22:55 przez Wojtek - KUBRYK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Gdy tylko ukarze się nowe rozporządzenie
PAC. :)
Kogo ma ukarać to rozporządzenie?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Wojtek - KUBRYK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2013, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 883
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Przyznaję się bez bicia, że do wczoraj żyłem w całkowitej nieświadomości, że część z rubryk "mojej" opinii można pominąć, bez szkody dla sprawy. Gdy tylko ukarze się nowe rozporządzenie, z największą przyjemnością skrócę formularz do niezbędnego minimum i wydrukuję go na A5 a nie A4.

Większość rubryk można pominąć. Na połowie A5 dasz radę (A6?). Co daje zmniejszenie kosztów o prawie 1/2 chyba.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
Kogo ma ukarać to rozporządzenie?

Jeśli to czasownik zwrotny - to samo. Samo się ukarze... :lol:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2013, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
SAJ wysłał swoje uwagi:
http://www.saj.org.pl/aktualnosci/67-ro ... lejna.html

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Były_User 934585
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 12:02 

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 10:53
Posty: 113
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: ...
"Proponuję skreślić staż pływowy, zapis o porcie schronienia..." i tak dalej.

OK jeżeli posiadacz będzie żeglował od 47S do 47N popieram (90% tam żegluje bo tam ciepełko). To dla mnie możecie tam w ogóle znieść patenty. Uważam jednak że północne i północny Atlantyk jak i Horn itd, wymaga jednak więcej umiejętności. W związku z czym nie wyrażam zgody na takkie propozycje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
snajper napisał(a):
nie wyrażam zgody na takkie propozycje

Szczęśliwie Twoja zgoda nie ma tu wiele do rzeczy :lol: Jak wynika z Twojego posta słowo umiejętności, o których sam piszesz, oznacza to samo, co papier, który w teorii ma je potwierdzać?

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 12:13 

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 10:53
Posty: 113
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: ...
Staż pływowy powoduje, że naocznie widzimy co się dzieje w tamtych rejonach, oczywiście staż powyżej wspomnianego 47N, bo poniżej to nawet zdesperowani Afrykanie na drewnianych tratwach uciekają do Europy. Ale 47N też może być ujęte w wymaganiach stażu na przypominam KAPITANA. Jak ktoś nie chce to po Chorwacji może sobie pływać na sterniku albo na tym ich "Wodnym Brodziarzu".

Dlaczego 47N bo uznałem, że nie daje to możliwości pływania po kanale LaManche a pozwala na cały zalew morza Czarnego w raz z morzem Azowskim, a znam kogoś kto tam żeglował i tam jest miło i spokojnie.


Ostatnio edytowano 11 mar 2013, o 12:27 przez snajper, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
snajper napisał(a):
Uważam jednak że północne i północny Atlantyk jak i Horn itd, wymaga jednak więcej umiejętności.
heh.... uważać możesz, to wolny kraj :)
snajper napisał(a):
W związku z czym nie wyrażam zgody na takkie propozycje.
możesz nie wyrażać, tylko kogo to obejdzie?

Dlaczego chcesz regulować cudze żeglowanie? Co Cię obchodzi czy ktoś poradzi sobie na Hornie czy północnym Atlantyku? Szkodzi Ci to w jakis sposób?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 12:28 

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 10:53
Posty: 113
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: ...
Owszem szkodzi, bo na przykład mógłbym znaleźć czyjś rejs w ogłoszeniu, pojechać i skończyć tak:

http://bi.gazeta.pl/im/9/8832/z8832469Q ... brzezy.jpg

Tam co prawda wszyscy papiery mieli, aczkolwiek wedle orzeczenia izby morskiej kapitan nie posłuchał rad bardziej doświadczonego I oficera. I właśnie o to doświadczenie chodzi, zdobywane np. na starzu na rejsie morskim, moim zdaniem bezpatencie spowoduje, że takie widoki będą częstsze. Bo zawsze znajdzie się odważny, który pojedzie tam gdzie jego umiejętności jeszcze nie wystarczają.


Ostatnio edytowano 11 mar 2013, o 12:31 przez snajper, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
i dla Twojego widzimisie, bo za trudno Ci zapytać gościa czy pływał po pływach, bo za trudno Ci poczytac na forach o człowieki, jachcie i rejsach, wszyscy mają zapie.rdalac robić pływy? Puknij się...

snajper napisał(a):
I właśnie o to doświadczenie chodzi, moim zdaniem bezpatencie spowoduje, że takie widoki będą częstsze.

Nic, ale to absolutnie nic nie potwierdza Twojego zdania, nie masz na to najmniejszych przesłanek po za Twoim widzimisię :)
a co ma dać ten staż na pływach? mozna odbyć tysiace godzin na pływach i nie miec pojęcia o co chodzi, ba... nawet nie usiąsć za sterem. Jakie doswiadczenie daje 100, 200, 300 godzin odpękanych na wodach pływowych? Żadne!

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 103  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL