Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 13:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2013, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
bury_kocur napisał(a):
Katrine napisał(a):
Jeśli tak jest to dobrze;) Bo już bałam się że świat do końca zgłupiał i nie będę miała z kim pływać;)


Ale powiedz Kasieńko - czytałaś choć RAZ ten projekt ?
No powiedz, powiedz, powiedz.... :lol:
Pzdr
Kocur


No pogięło Cię :P

Dostałam 6 maili fejsikowych i pw forumowych i mnie to zaniepokoiło troszku więc musiałam sprawdzić o co chodzi a najszybciej jest Was zapytać prawda?;) pokrzyczycie pokrzyczycie ale w finale powiecie;)

Więc teraz już mogę spokojnie iść spać;) Dobranoc:*


Ostatnio edytowano 26 lut 2013, o 22:53 przez Katrine, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
AndRand napisał(a):
opinii z rejsu... dwóch, różnych.


Znaczy, że na jednym byłeś a na drugim nie ?
:D
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
O czym piszesz? Jeśli o projekcie rozporządzenia z 20.02.2013 który poszedł do konsultacji międzyresortowych to informuję, że:
1. projekt nie przewiduje możliwości uzyskania ani patentu k.j. ani k.m. bez stażu jako prowadzący rejs morski (&7.1.3) i &10.1.3));

Oj, przewidujeeeee...
Par. 26 ust. 1 p. 1) pp c)
par. 26 ust. 1 p. 2) pp c) i h)
par. 26 ust. 1 p. 3) pp c) i h)
par. 26 ust. 1 p. 4) pp c) i h)
par. 26 ust. 1 p. 5) ust c) i g)
Ten ostatni ma zastosowanie do Katrine...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
pierdupierdu napisał(a):
Tworzył jedynie jeden z modeli polskiego żeglarstwa - przed wojną, po której zakończeniu niemożliwy był przez kilkadziesiąt lat jakikolwiek inny model polskiego żeglarstwa niż wojskowo-harcerski...

Ale podwaliny spod Jego ręki wyszły jednak...

--
Wojtek - co pierwsze rejsy morskie w harcerskim-żeglarskim mundurku odbywał... :-)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:00 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AndRand napisał(a):
tzn. należy zdefiniować w rozporządzeniu, że jacht egzaminacyjny ma mieć górną granicę - 24m i stery strumieniowe?

Nie wiem, skąd ten wniosek. Mój przekaz jest taki, że na DZ, różne rzeczy sprawdzisz, ale na pewno nie umiejętności manewrowania jachtem morskim. Przeciętny jacht tego typu, jest półtora razy dłuższy od DZ i ze trzy razy cięższy, nie ma też steru strumieniowego.
AndRand napisał(a):
Nie rozumiem sensu pytania.

No sens jest taki, żeby nie przeceniać możliwości nawigacji elektronicznej, zwłasza "drogowej" :lol: i nie deprecjonować znajomości wiedzy nawigacyjnej - co w zacytowanym poście robiłeś.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AIKI napisał(a):
Oj, przewidujeeeee...
Par. 26 ust. 1 p. 1) pp c)
par. 26 ust. 1 p. 2) pp c) i h)
par. 26 ust. 1 p. 3) pp c) i h)
par. 26 ust. 1 p. 4) pp c) i h)
par. 26 ust. 1 p. 5) ust c) i g)
Ten ostatni ma zastosowanie do Katrine...

A tamtego "morsa" to można było bez kapitańskich aby?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dawne_polskie_stopnie_%C5%BCeglarskie

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
AIKI napisał(a):
Oj, przewidujeeeee...
Par. 26 ust. 1 p. 1) pp c)
par. 26 ust. 1 p. 2) pp c) i h)
par. 26 ust. 1 p. 3) pp c) i h)
par. 26 ust. 1 p. 4) pp c) i h)
par. 26 ust. 1 p. 5) ust c) i g)
Ten ostatni ma zastosowanie do Katrine...

A tamtego "morsa" to można było bez kapitańskich aby?

Ale my rozmawiamy nie o "tamtym morsie" tylko o "tym kapitanie" ;) W "tym" rozporządzeniu...

******************
Sprawdziłem w linku - ostatnia regulacja z 2007 na morsa nie wymagała samodzielnego rejsu...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 26 lut 2013, o 23:12 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Katrine napisał(a):

A tak całkiem poważnie- mam kumpla który pracuje w firmie z takimi motorówkami i szef mu kazał zrobić morskiego sternika motorowodnego, by był bardziej wiarygodny dla klientów. No i to jest chore by nie miał gdzie się zapisać żeby coś się nauczyć z tych motorówek tylko pływał z nami na łódkach z żaglami by zrobić morsa i się zweryfikować.... Nie wydaje się wam to dziwne? Bo dla mnie to jest mega dziwne. Jeśli chciałabym zawodowo się związać z motorówkami to bym chciała na nich pływać żeby się czegoś nauczyć a z tego co Mateusz mówił naprawdę jest z tym problem, bo nie ma gdzie.:/


??
A możesz mi wytłumaczyć, o czym to napisalas?
Czy istnieje jakiś ZAKAZ szkolenia na jakikolwiek stopień? Bo nie wydaje mi sie, abym coś takiego zauważyła?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zaraz, zaraz. W rozporządzeniu jest, że mors uzyskany wg rozporządzenie 2006 jest wymienialny na kapitana. Bez dodatkowych warunków.
A tego morsa otrzymywał sternik za 600 h stażu bez osobistego prowadzenia.
I o to chodziło Katrine.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:14 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
maciek.k napisał(a):
AndRand napisał(a):
tzn. należy zdefiniować w rozporządzeniu, że jacht egzaminacyjny ma mieć górną granicę - 24m i stery strumieniowe?

Nie wiem, skąd ten wniosek. Mój przekaz jest taki, że na DZ, różne rzeczy sprawdzisz, ale na pewno nie umiejętności manewrowania jachtem morskim. Przeciętny jacht tego typu, jest półtora razy dłuższy od DZ i ze trzy razy cięższy, nie ma też steru strumieniowego.

Czyli wniosek - wymagania sprzętowe pod egzamin i szkolenie na sternika jachtowego mają być większe niż wymagania pod szkolenie i egzamin na dawnego st.j?
Cytuj:
AndRand napisał(a):
Nie rozumiem sensu pytania.

No sens jest taki, żeby nie przeceniać możliwości nawigacji elektronicznej, zwłasza "drogowej" :lol: i nie deprecjonować znajomości wiedzy nawigacyjnej - co w zacytowanym poście robiłeś.

Gdzie?
AndRand napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Cytuj:
Idąc Twoim tokiem rozumowania egzaminy na prawo jazdy powinny odbywać się w samochodzie marki "Warszawa".

a egzamin nie powinien obejmować nawigacji zliczeniowej, znaków używanych na mapach, nawigacji terestrycznej - przecież wszystko jest w GPSie w wersji automapa.

Moim zdaneim jacht egzaminacyjny ma umożliwić przeprowadzenie egzaminacyjnych manewrów.

Aha, tagów [sarkazm][/sarkazm] brak :roll:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Ostatnio edytowano 26 lut 2013, o 23:23 przez AndRand, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Moniia napisał(a):
Katrine napisał(a):

A tak całkiem poważnie- mam kumpla który pracuje w firmie z takimi motorówkami i szef mu kazał zrobić morskiego sternika motorowodnego, by był bardziej wiarygodny dla klientów. No i to jest chore by nie miał gdzie się zapisać żeby coś się nauczyć z tych motorówek tylko pływał z nami na łódkach z żaglami by zrobić morsa i się zweryfikować.... Nie wydaje się wam to dziwne? Bo dla mnie to jest mega dziwne. Jeśli chciałabym zawodowo się związać z motorówkami to bym chciała na nich pływać żeby się czegoś nauczyć a z tego co Mateusz mówił naprawdę jest z tym problem, bo nie ma gdzie.:/


??
A możesz mi wytłumaczyć, o czym to napisalas?
Czy istnieje jakiś ZAKAZ szkolenia na jakikolwiek stopień? Bo nie wydaje mi sie, abym coś takiego zauważyła?


Chodzi o to, że nie miał gdzie zrobić czegoś takiego, szkoły żeglarskie go odsyłały non stop jedna do drugiej. Przynajmniej tak powiedział i dlatego zdecydował się na żaglówkach to wypływać. Nie chodzi o to że nie chciał, czy nawet nie miał kasy (bo kasy miał baaaardzo dużo).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Posiądźże nietrudną sztukę cytowania...

Ciekawe. :lol:
pierdupierdu napisał(a):
Ostatnio edytowano 26 lut 2013, o 22:17 przez pierdupierdu, łącznie edytowano 7 razy
...

I pochrzaniłem gdzies cytowanie, jak Ty?

Wojciech1968 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Zupełnie nie rozumiem, czemu wmawiasz mi obronę czegoś, czego nigdy nie broniłem.
Bo tak Ci bardziej pasuje?

Nie, dlatego, że tak odebrałem Twoje stanowisko ...
pierdupierdu napisał(a):
Teraz dla odmiany próba podsumowania tego co istotne...
...

Relacja ze spotkania i z poczynionych na nim wstępnych ustaleń nie jest "stanowiskiem".
Przynajmniej dla potrafiących czytać ze zrozumieniem.

Stanowisko wyrażam takie samo od dawna. Mogłeś je znaleźć kilka postów wyżej.
Szkoda, że nie odpowiedziałeś na prościutkie pytanie:
pierdupierdu napisał(a):
Masz wreszcie jasność?


Wojciech1968 napisał(a):
jedyne co Ciebie zaniepokoiło, .../cut/... to k.j. - do 24m na wszystkich morzach.

a. Uważasz, że "jedna sprawa mnie niepokoi" to całkiem to samo co "jedyne co mnie niepokoi"? Czy może znowu mi coś wciskasz...?
b. Kwestia pozostawienia k.j bez próby ograniczenia go do 24m została wyjaśniona. Niepokoiła mnie, bo w przeciwieństwie do wielu innych, zauważam szczególną rolę kwitów "patentowych" regulowanych obecnym rozporządzeniam - w związku z Art 69 ust.1 o bezp. morskim.
c. edytowałem 3 razy, bo mi "Alt Gr" nie zawsze działa :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 26 lut 2013, o 23:27 przez Jaromir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AIKI napisał(a):
Ale my rozmawiamy nie o "tamtym morsie" tylko o "tym kapitanie" ;) W "tym" rozporządzeniu...

IMHO rozmawiamy o człowieku (samiczce w tym wypadku :-)) który może / nie może zostać kapitanem bez / z samodzielnym kapitanowaniem...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Cape napisał(a):
Zaraz, zaraz. W rozporządzeniu jest, że mors uzyskany wg rozporządzenie 2006 jest wymienialny na kapitana. Bez dodatkowych warunków.
A tego morsa otrzymywał sternik za 600 h stażu bez osobistego prowadzenia.
I o to chodziło Katrine.

ale to problem poprzedniego rozporządzenia i uprawnień nabytych. A nie tego.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:24 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
AIKI napisał(a):
Ale my rozmawiamy nie o "tamtym morsie" tylko o "tym kapitanie" ;) W "tym" rozporządzeniu...

IMHO rozmawiamy o człowieku (samiczce w tym wypadku :-)) który może / nie może zostać kapitanem bez / z samodzielnym kapitanowaniem...

No to tragedia się stała, ze kilka stopni do zdobycia zniknęło :lol:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Cape napisał(a):
Zaraz, zaraz. W rozporządzeniu jest, że mors uzyskany wg rozporządzenie 2006 jest wymienialny na kapitana. Bez dodatkowych warunków.
A tego morsa otrzymywał sternik za 600 h stażu bez osobistego prowadzenia.
I o to chodziło Katrine.


Naprawdę nie ma obowiązku wymieniać starych kwitów na nowe, wyższe. Jeśli ktoś nie czuje sie na siłach, to po co mu ten wyższy kwit?
To ze można, to że ma się jakieś tam uprawnienia, wcale nie oznacza, że trzeba to wykorzystywać. Pierwotną rzeczą są umiejętności, a wtórną uprawnienia, nie odwrotnie. To uprawnienia są, a przynajmniej powinny być pochodną umiejętności. Jesli tych umiejętności nie ma, to cóż po uprawnieniach? To trochę jak z zasadami logiki, z fałszu nigdy nie może wyniknąć prawda.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowania - 3: bury_kocur, Jaromir, skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Katrine napisał(a):
Chodzi o to, że nie miał gdzie zrobić czegoś takiego, szkoły żeglarskie go odsyłały non stop jedna do drugiej.


Kasieńko
Jest wiele takich rzeczy w życiu, które MUSISZ nauczyć się sama.
I nikt nie prowadzi nauki takich umiejętności.
Być może faktycznie w PL nie ma możliwości praktycznej nauki prowadzenia dużych jednostek motorowych ale:

1. mając kasę naprawdę można taki sprzęt wypożyczyć a dalej to jak w tym dowcipie:
"Na ulicy do policjanta podchodzi młody człowiek i pyta:
- Panie władzo, jak sie dostać do filharmonii ?
- synu - ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć..."

2. Polska to nie jedyny kraj w Unii.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 26 lut 2013, o 23:34 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur2 napisał(a):
. Polska to nie jedyny kraw w Unii.

I na świecie :mrgreen:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:45 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AndRand napisał(a):
Gdzie?

Tutaj:
AndRand napisał(a):
AndRand napisał(a):
Cape napisał(a):
Nie można.

Naprawdę? Gdzieś tu widziałem oprogramowanie na smartfony w wersji dla jachtów, nie mówiąc o widoku autostradki

Obrazek

Niestety, brak na tym forum funkcji cytowania powyżej trzech poziomów i musiałem wyciąć część twojej wypowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:48 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
pierdupierdu napisał(a):
bury_kocur2 napisał(a):
. Polska to nie jedyny kraw w Unii.

I na świecie :mrgreen:

Czy ktoś może ma interpretację prawną określenia "uprawnienie" z
Cytuj:
Art. 37a.
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym
państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem.

bo w rozporządzeniu dot. patentów dotyczy też certyfikatów.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

maciek.k napisał(a):

[sarkazm][/sarkazm][sarkazm][/sarkazm]

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Katrine napisał(a):
Moniia napisał(a):
Katrine napisał(a):

A tak całkiem poważnie- mam kumpla który pracuje w firmie z takimi motorówkami i szef mu kazał zrobić morskiego sternika motorowodnego, by był bardziej wiarygodny dla klientów. No i to jest chore by nie miał gdzie się zapisać żeby coś się nauczyć z tych motorówek tylko pływał z nami na łódkach z żaglami by zrobić morsa i się zweryfikować.... Nie wydaje się wam to dziwne? Bo dla mnie to jest mega dziwne. Jeśli chciałabym zawodowo się związać z motorówkami to bym chciała na nich pływać żeby się czegoś nauczyć a z tego co Mateusz mówił naprawdę jest z tym problem, bo nie ma gdzie.:/


??
A możesz mi wytłumaczyć, o czym to napisalas?
Czy istnieje jakiś ZAKAZ szkolenia na jakikolwiek stopień? Bo nie wydaje mi sie, abym coś takiego zauważyła?


Chodzi o to, że nie miał gdzie zrobić czegoś takiego, szkoły żeglarskie go odsyłały non stop jedna do drugiej. Przynajmniej tak powiedział i dlatego zdecydował się na żaglówkach to wypływać. Nie chodzi o to że nie chciał, czy nawet nie miał kasy (bo kasy miał baaaardzo dużo).

a to wina rzadu czy ministra? Czy jakby normalny mechanizm rynkowy?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Relacja ze spotkania i z poczynionych na nim wstępnych ustaleń nie jest "stanowiskiem".

Zatem nie zrozumiałem Twojego zachwytu, który dotyczył również i wieku ż.j.
pierdupierdu napisał(a):
(...) to i tak bardzo dużo udało się "ugrać".

pierdupierdu napisał(a):
Stanowisko wyrażam takie samo od dawna. Mogłeś je znaleźć kilka postów wyżej.
Szkoda, że nie odpowiedziałeś na prościutkie pytanie:
pierdupierdu napisał(a):
Masz wreszcie jasność?

Teraz już tak.

pierdupierdu napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):

Sądzę, że dla niektórych konferencja warszawska miała zły wpływ. ;)
Tak - zwłaszcza na Maćka, który na spotkaniu (bo przeież nie konferencji) nie był :lol:

Doczytaj na str.15 projektu z dnia 20.02.2013...
Cytuj:
Dnia 6 lutego 2013 r. w godzinach 1200-2000, w sali A w Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog" w Warszawie przy ul. Limanowskiego 3 odbyła się konferencja (...)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 00:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bury_kocur napisał(a):
Przemiła Rurzowa Kasieńko
Jakbys uważnie przeczytała projekt rozporządzenia
Przemiły Bóry Kocórze :lol:

Nie czepiaj się Rurzowej!

Jak byś uważnie przeczytał projekt rozporządzenia (nie zawadziłoby przy tym ciut pomyśleć), doszedłbyś do wniosku, że kapitanem może zostać osobnik płci dowolnej, który nigdy niczego nie prowadził po żadnym morzu, a jedynie odbył 100 dupokojogodzin jako szara kanaka, obierając ziemniaki na Zawiasie na Morzu Północnym.

A robi się to tak:

Mam ukończone 16 lat. A co mi tam, postarzeję się o 2 lata, żeby od razu móc startować do kapitaństwa. Mam więc lat 18.

Przez kilka weekendów szlajam się z kumplami po Zalewie Szczecińskim na jakimś, powiedzmy, Carterku, aż nabiję 200 godzin.

Zdaję egzamin.

Spełniłem warunki wymienione w § 6.1 i zostaję sternikiem.

A teraz - powtórka z rozrywki (wiem, niby to żadna rozrywka, odwalić 1200 godzin na Zalewie Szczecińskim, ale ja mieszkam nad Zalewem i kolejne weekendy spędzam z kumplami na tym Carterku), muszę tylko pamiętać, żeby 1/3 z tego być dowódcą tego okrętu.

Dalej - popływam sobie po tymże Zalewie na łódce większej niż 20 m (jako kanaka, bo to wystarczy) 100 godzin.

No i - niestety - trzeba wyjść na prawdziwe morze. O, w sierpniu Zbieraj płynie z niewidomymi z Bergen do Antwerpii na Zawiasie. Wprawdzie ja widzę, ale może się załapię. W 10 dni odwalić 100 godzin? Żaden problem. Poobieram sobie pyry, poszoruję pokład, będzie fajnie.

Odwaliłem to. Spełniłem warunki wymienione w § 7.1 nie prowadząc żadnej łódki po żadnym morzu.

Składam papiery w PZŻ-cie. Lecę do sklepu. Muszę sobie kupić białą czapkę. :D

I tak zostałem kapitanem muszym. A co, może być lipcowy, to może być i muszy. :D

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
1. projekt nie przewiduje możliwości uzyskania ani patentu k.j. ani k.m. bez stażu jako prowadzący rejs morski (&7.1.3) i &10.1.3));
No jak nie, jak tak! Patrz wyżej! :D

W projekcie rozporządzenia tylko 100 godzin (nakapitańskich) dotyczy morza i to pływowego, ale tam można być kanaką.

Cała reszta stażu dotyczy wód morskich, a nie wód morza otwartego. A wody morskie to - w przypadku Pomorza Zachodniego - od główek Świnoujścia po Szczecin, aż po - jeśli się nie mylę - most na Regalicy.

Miłośnicy Trójcity mogą robić cały (poza pływowym) staż na Zatoce. Łącznie z wymianą załogi w Górkach Zachodnich. Klub Neptun to też wody morskie, choć słodkie. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: Andy, bryg, morka
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 01:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Relacja ze spotkania i z poczynionych na nim wstępnych ustaleń nie jest "stanowiskiem".

Zatem nie zrozumiałem Twojego zachwytu, który dotyczył również i wieku ż.j.
pierdupierdu napisał(a):
(...) to i tak bardzo dużo udało się "ugrać".

A ja nie rozumiem gdzie doczytałeś się mego zachwytu... czymkolwiek, a już zwłaszcza kwestią wieku ż.j.
Rozumiem natomiast, że trzeci raz pod rząd przypisujesz mi coś, co nie miało miejsca.
To tak infantylne, że nawet nie jestem ciekaw do ilu jeszcze razy sztuka...

Próbujesz wciąż zestawiać moją subiektywną relację z jakiegoś etapu prac nad rozporządzeniem z literą stworzonego później przez urzędników rozporządzenia.
Do tego co rusz nie wiedzieć jakim cudem wyczytujesz w tym co opisywałem jakieś "zachwyty" albo "stanowiska" czy inne "jedyne niepokoje".
Rozumiem, że nie masz większych problemów, więc jakieś musisz wymyślić?
Każdego szkoda, tylko czemu wymyślasz tak durne problemy i czemu uparcie konfabulujesz na temat mojej osoby?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 07:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Cape napisał(a):
I jeszcze jedno, taki właśnie nawiedzony elektronicznie załogant przyklejony do tabletu z mapami morskimi wprowadził na mieliznę jacht w torze wodnym w drodze z Breege na pełne morze. Zapomniał o patrzeniu na pławy
tzn, chcesz powiedziec, że nawigującym na papierze się to nigdy nie zdarzyło? :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

AndRand napisał(a):
Moim prywatnym zdaniem, prowadzenie jachtu wyłącznie przy pomocy komend jest inną umiejętnością niż sterowanie własnoręczne i wymaga jego uprzedniej znajomości.
nabytej poprzez odpłatne szkolenie i odpłatny egzamin? Jaja sobie robisz?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojciech1968 napisał(a):
Jaromirze potrafię, tylko nie rozumie dlaczego i Ty, i pozostali, którzy nie kwestionowali wieku 14 lat dla ż.j. dopiero po konferencji warszawskiej ( a nawet dopiero po ukazaniu się projektu rozporządzenia w dniu 20.02.,2013 ) bronią stanowiska aby ż.j. uzyskał patent żeglarza jachtowego dopiero po ukończeniu 16 lat.
Bo wcześniej nie było o tym mowy? Bo nie jest to sprawa w jakikolwiek istotna?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wojciech1968 napisał(a):
Nie przywołuj Maćku bezpatencia, ż.j. do 16 roku życia mógł prowadzić jacht 8.5 m pod nadzorem i do tego się odniosłem.
Skoro mógł wówczas, to i dlaczego nie może obecnie prowadzić jachty nie 12 m, a do 12 m długości ?.
Zaostrzenie wymagań jest krokiem w tył przy potrzebie dążenia do całkowitego bepatencia.
Bo 8,5 m to co innego niż 12m? Bo stwierdzenie, ż ektos jest jest kapitanem (prowadzi jacht) pod nazdzorem jest idiotyczne? Bo bezpatencie to niekoniecznie znaczy anarchia w której 5-latki będą prowadzić 12m jachty?


Wojciech1968 napisał(a):
Porównywanie jachtu z samochodem nie zamierzam komentować, z uwagi na to, że jeszcze niedawno wyrzekano się tych porównań.
To nie ejst porównywanie jachtów z samochodami, tylko wykazanie, że dzieciom pewnych rzeczy nie pozwalamy robić. Umownie przyjęto kres "dzieciństwa" na 18 lat (zdecydowanie za wcześnie moim zdaniem, no ale...). Dzieci nie są wystarczająco dorosłe, żeby prowadzić rejsy. Szczególnie załogowe.


AndRand napisał(a):
Kiedyś to pewnie przygotowywało to prowadzenia jachtów min. kecza.
gwarantuję Ci, że do prowadzenia kecza nie jest to konieczne.


AndRand napisał(a):
Nie no, faktycznie, do 24m większośc jachtów to slupy, ale zdarzają się też i takie kecze/szkunery?
http://www.sunreef-charter.com/pl/czart ... ection:asc
i chcesz powiedzieć, że takimi jachtami nie da się żeglowac bez komend?

Katrine napisał(a):
jak już są to niech one cokolwiek znaczą i niech będą jakieś egzaminy no a nie tak...
po co?

Katrine napisał(a):
... no ale motorowodnego? jak niby się nauczyć, nie ma takich kursów przecież ...
jakich kursów nie ma? motorowodnych? Są... jest ich pełno...

bury_kocur napisał(a):
Katrine .../cut/
...Jakieś problemy dziś z czytaniem prostego tekstu pisanego ?

Dziś????
Katrine napisał(a):
A tak całkiem poważnie- mam kumpla który pracuje w firmie z takimi motorówkami i szef mu kazał zrobić morskiego sternika motorowodnego, by był bardziej wiarygodny dla klientów. No i to jest chore by nie miał gdzie się zapisać żeby coś się nauczyć z tych motorówek tylko pływał z nami na łódkach z żaglami by zrobić morsa i się zweryfikować.... Nie wydaje się wam to dziwne? Bo dla mnie to jest mega dziwne. Jeśli chciałabym zawodowo się związać z motorówkami to bym chciała na nich pływać żeby się czegoś nauczyć a z tego co Mateusz mówił naprawdę jest z tym problem, bo nie ma gdzie
Bzdura... 300m od miejsca gdzie się obecnie znajduję jest Gdański Ośrodek Szkoleń Motorowodnych Stewa. Jak znam Jasia przeprowadzi on każde szkolenie motorowodne, kwestia jedynie za ile.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Ostatnio edytowano 27 lut 2013, o 07:57 przez skipbulba, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 07:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Strasznie marudzicie. Liberalizacja, to liberalizacja. Dotychczas j.st.m też nie musiał mieć żadnego prowadzenia i hekatomba nie nastąpiła. Teraz nastąpi na pewno. Szczególnie że tych jachtów powyżej 18 m długości jest w czarterze cała masa. Teraz to wszyscy "plastikowi lipcowi i muszy" wezmą i będą skipperowali na tych wielkich żaglowcach.

Wrzućcie na luz.


Katrine.... od kiedy masz j.st.m? Jaki jacht (i czy w ogóle) prowadziłaś po morzu? To że masz kwit (uprawnienie) oznacza że musisz skipperować?

Mam uprawnienie na obsługę studni.... muszę z niej* korzystać?


*tej studni znaczy się



Za ten post autor Carlo otrzymał podziękowania - 2: Hipopotam, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
skipbulba napisał(a):
Umownie przyjęto kres "dzieciństwa" na 18 lat (zdecydowanie za wcześnie moim zdaniem, no ale...). Dzieci nie są wystarczająco dorosłe, żeby prowadzić rejsy. Szczególnie załogowe.


Krzywousty zaczął dowodzenie wojskiem w wieku około* 14 lat, organizował wyprawy na Pomorze i dowodził nimi mając lat 18, zdobył Kołobrzeg mając lat 20.
William Pitt Młodszy został premierem Wielkiej Brytanii mając 24 lata.

Ale to było daaaawno, teraz mamy postęp ;)

Jak zacząłem żeglować, to mając 18 lat pływałem pod dowództwem 16 latka (bo był z naszej czwórki najlepszy). Nieformalnie. Bo formalnie zaczął prowadzić jacht gdy skończył 18 lat.


* okolo, bo nie wiadomo, czy urodził się w roku 1085 czy 1086.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Katrine napisał(a):
No i to jest chore by nie miał gdzie się zapisać żeby coś się nauczyć z tych motorówek tylko pływał z nami na łódkach z żaglami by zrobić morsa i się zweryfikować.... Nie wydaje się wam to dziwne? Bo dla mnie to jest mega dziwne. Jeśli chciałabym zawodowo się związać z motorówkami to bym chciała na nich pływać żeby się czegoś nauczyć a z tego co Mateusz mówił naprawdę jest z tym problem, bo nie ma gdzie.:/


Słabo szukał ten kolega. Choćby mój klub organizuje w roku kilka kursów na stopnie motorowodne...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
doszedłbyś do wniosku, że kapitanem może zostać osobnik płci dowolnej, który nigdy niczego nie prowadził po żadnym morzu,



No dobra Panie Januszu Wielki...

Otwieramy projekt rozporządzenia i w paragrafie 7 pkt 1.3 czytamy:

"Patent Kapitana jachtowego uzyskuje osoba, która po uzyskaniu stopnia sternika morskiego odbyła co najmniej 6 rejsów po wodach morskich (...) w tym co najmniej 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o dlugości kadłuba od 10 do 24 m(...)"

W paragrafie 10. pkt 1. 3 wyczytałbyś dość podobne stwierdzenie dot. jednostek motorowodnych.

I co TY na to ?
Tam nie pisze się o morskich wodach wewnętrznych a o wodach morskich :D
Pzdr
BÓRY KOCÓR

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
waliant napisał(a):
Ale to było daaaawno, teraz mamy postęp ;)
Taaakkk... i już wiemy, że dzieciom jednak nie powinno pozwalac się na wiele rzeczy, w tym dowodzenie wojskami.
Tomek, po pierwsze jednostkowe przykłady niczego nie udowadniają. To, że trafiają się nad wyraz dorosłe dzieci w wieku 14-17 nie dowodzi, że jest to powszechne. Może zacznijmy też żenić 10 letnie dziewczynki :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Choćby mój klub organizuje w roku kilka kursów na stopnie motorowodne...


Sluchaj - jeżeli dobrze zrozumiałem wypowiedź Kasieńki to klient dostał polecenie służbowe zdobycia papieru na prowadzenie czegoś typu jacht motorowy 3-piętrowy.
Stoją takie nawet w Marinie Gd.
No nie widziałem w PL ofert nauki prowadzenia czegoś takiego a nie posądzam Twego Klubu o naukę na czymś takim.
Ale może nie zrozumiałem naszej Rurzowej Kasieńki. :lol:
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zbieraj napisał(a):
1200 godzin na Zalewie Szczecińskim,


Ależ Ty masz wyobraźnię ... :lol: :lol: :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors, plitkin i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL