Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 sie 2025, o 08:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 cze 2015, o 23:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
brak jest kompletnie woli politycznej dla poluzowania takowych przepisów dla zawodowców.


Włodek w Europie są przepisy dla zawodowców i z tego co pamiętam to papiery na jacht komercyjny są potrzebne ale i przeglądy są bardziej szczegółowe a moze po prostu prawdziwe o ile dobrze pamiętam jakiś artykuł w Żaglach gdzie Polak armator to opisywał

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Włodek w Europie są przepisy dla zawodowców i z tego co pamiętam to papiery na jacht komercyjny są potrzebne ale i przeglądy są bardziej szczegółowe


Piotr - ja nie mówię, że tak nie ma.
Tyle, że to nie moja działka zainteresowań - mnie interesuje pływanie prywatne.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 23:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
mnie interesuje pływanie prywatne.
Pzdr


ok ,mnie też, szczególnie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12599
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
to brak jest kompletnie woli politycznej dla poluzowania takowych przepisów dla zawodowców.


Ja to rozumiem i też przychylam się do tezy, że więcej nie dalo się utargować. To czego byśmy chcieli a to co można uzyskać, to dwie rózne rzeczy. Ale rozmawiamy sobie teoretycznie, jak sądzę i ja wyrażam swoje przekonanie, że tak powiem, docelowe.

piotr6 napisał(a):
Wiesz jak patrzysz przez pryzmat swojego dzieciaka to trochę inaczej wygląda, polecając mu jakiś rejs to jednak chcesz się zabezpieczyć


Ale jak widzisz, to jest tylko i czysto teoretycznie (że powtórzę za klasykiem...). Dlatego jestem za zniesieniem takich regulacji w ogóle i zdaniem się na rynek. Tak docelowo.
Zauważ, że takie założenie wiele upraszcza. :)
A bezpieczństwo dziecka? Cóż, wyślij je z z kimś, kogo znasz.
Wcale nie wiem, czy posyłanie dzieci na rejs czarterowy to najlepszy sposób na żeglowanie. Ja tam bym wolał zabrać dziecko na swój jacht albo na klubowy czy znajomego. Bezpieczniej? Ależ skąd!!! Ale to znów wracamy do mojej tezy, że dyskusja jest bezprzedmiotowa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 23:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Ale jak widzisz, to jest tylko i czysto teoretycznie (że powtórzę za klasykiem...). Dlatego jestem za zniesieniem takich regulacji w ogóle i zdaniem się na rynek. Tak docelowo.
Zauważ, że takie założenie wiele upraszcza. :)


zauważam i jeszcze parę miesięcy temu byłem tego zdania, teraz mięknę :D

waliant napisał(a):
czy posyłanie dzieci na rejs czarterowy to najlepszy sposób na żeglowanie.


no pewnie,że nie ale rozważam to czysto teoretycznie, zresztą kto wie

waliant napisał(a):
. Ja tam bym wolał zabrać dziecko na swój jacht albo na klubowy czy znajomego


oczywiście, sama przyjemność

waliant napisał(a):
Bezpieczniej?


myślę,że jednak bezpieczniej te prywatne jachty,które znam są naprawdę i dobrze wyposażone i zadbane. Oczywiście wypadku nie można wykluczyć

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12599
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
teraz mięknę :D


Każdego szkoda. :-P

piotr6 napisał(a):
no pewnie,że nie ale rozważam to czysto teoretycznie, zresztą kto wie


I tu jest pies pogrzebany. Nikt nie jest pewien, każdy teoretycznie dba o bezpieczństwo innych i tak de facto wspiera zamordystów ;)

piotr6 napisał(a):
myślę,że jednak bezpieczniej te prywatne jachty,które znam są naprawdę i dobrze wyposażone i zadbane. Oczywiście wypadku nie można wykluczyć


Do mnie nie wyślesz, bo nie mam tratwy ;)

A wypadki były, są i będą. Woda to woda.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 02:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
el Szaman napisał(a):
Dyktatura się "dobrowolnie" skończyła, zwyczaje zostały.
Oooo... to całkiem jak u nas... :)

A wracając do meritum...
chciałbym tylko przypomnieć, że sprawa jachtów komercyjnych została wywołana działaniami naszego ukochanego związunia, który wcale nie dla kasy, ale kierując się wyłącznie dobrem ludności zaczął rejestrować jachty wędkarskie, pirackie, restauracyjne itp.

Reakcja urzędników była do przewidzenia... ale co to obchodzi związek ŻEGLARSKI, który istnieje wyłącznie dla kasy działaczy....
a wy głupole, co jeszcze te biało-czerwone wozicie sami się martwcie...


Załączniki:
Komentarz: jacht komercyjny...
PS. w KB ma wpisany zakaz stawiania żagli

f41045-Victoria_I.jpg
f41045-Victoria_I.jpg [ 205.95 KiB | Przeglądane 3539 razy ]
Komentarz: jacht niekomercyjny
pogoria.jpg
pogoria.jpg [ 65.58 KiB | Przeglądane 3539 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 02:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przepraszam - pomyłka, to był jacht bez żagli (ale żaglowy wg PZŻ)

ten z zakazem stawiania żagli wygląda tak:


Załączniki:
f41045-Regina(2).jpg
f41045-Regina(2).jpg [ 266.05 KiB | Przeglądane 3540 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 05:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
każdy teoretycznie dba o bezpieczństwo innych i tak de facto wspiera zamordystów ;)


o wypraszam sobie :D nikogo nie wspieram póki co chcę sobie wyrobić opinię

waliant napisał(a):
Do mnie nie wyślesz, bo nie mam tratwy ;)


przestań się wymigiwać ;)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 06:14 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
A że oni działają anemicznie to nie nasza wina a my w ich działaniu nie będziemy nikogo zastępować.
Czy moja pamięć dobrze mi szepcze, że na którymś ze spotkań liberalizatorzy spotkali się wręcz z żądaniem "komercyjniaków" aby się od ich spraw odtentegolić?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
skipbulba napisał(a):
należy przeszukać jacht w celu sprawdzenia czy skipper - potencjalny mordowacz nie schował gdzieś (...) ostrych noży (...) itp... nozy np. szukałbym w szafkach kuchennych
Przyznaję się bez bicia.
Mam OSTRE noże.

Chwalić Boga, że Obaj nie gwałciciele... :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 06:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
piotr6 napisał(a):
Co do Saj to chętnie bym usłyszał jego zdanie w sprawie komercyjnego pływania ale też mi się wydaję,że niekoniecznie się tym musi i powinien zajmować, nie jestem członkiem, nie wiem. Nie mniej przepisy tworzy administracja a nie prywatna organizacja ale moze się mylę

Piotrze, odpowiadając Ci wejdę w lekką polemikę z Wiceprezesem Kocurem ale tylko bardzo delikatną. Działanie SAJ jest wynikiem kompromisów między poszczególnymi osobami,w tym szczególnie osobami pracującymi w Radzie Armatorskiej.
25 lat temu grono założycieli, z pomysłodawcą Jerzym Kulińskim, kierowało się misją "uwolnienia przyjemniaczków". Żeglarstwo prywatne i na prywatnych jachtach było marginesem, wymogi formalne były nie mniejsze, niż od "żaglowców", przejście pełnej drabinki stopni oznaczało konieczność poświęcenia całych urlopów przez kilka, około 6 kolejnych lat. Motyw był jasny:zderzenie wolności i indywidualizmu po roku 1989, a reliktami poprzedniej epoki.
Dziś trochę ewoluujemy. Zaczyna być ważna nie tylko kwestia przepisów ale i jakości usług dla żeglarzy - od zachowania urzędników i funkcjonariuszy, poprzez stan sanitarny,daj Boże kiedyś po ubezpieczenia.
W tym sensie wszyscy zgadzamy się. Gdzie ta różnica? Ano tu, że dla mnie sprawy "komercji" nie są całkowicie nieistotne. Ciągle jeszcze znaczna cześć żeglarzy nie może żeglować na prywatnych jachtach własnych lub przyjaciół. Musi czarterować, choć są tacy, co porównują to z szukaniem miłości w burdelu. Ja, będąc armatorem dopiero od kilku lat, pamiętam to osobiście. Pamiętam też, że "żeglarze - amatorzy" mogą czasem chcieć pływać na jachtach komercyjnych jako kadra. Po za tym, jako "państwowca" nie akceptuje tworzenia bzdur w prawie w żadnej dziedzinie i tam gdzie mogę staram się z tym walczyć. Dlatego staramy się dbać o to by przepisy "komercyjne" nie tworzyły barier nie do przejścia. I dlatego "komercja" nie jest nam tak całkowicie obojętna, jak to można wyczytać bez zastanowienia z wypowiedzi Kocura.
Komercyjni są słabo reprezentowani, do tego trzeba by ich dzielić na dwie grupy: "smażalnie" i jachty. Siłą faktu zmusza nas to do zabierania czasem głosu,lecz nie może być priorytetem. Można przeczytać w statucie SAJ na początku po co jesteśmy,i doczytać na startowej stronie www.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: SIRK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 06:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
nie akceptuje tworzenia bzdur w prawie w żadnej dziedzinie


Dzięki zgadzam się z tym zdaniem w 100% i to jest powód moich pytań bo ja jako armator średnio jestem zainteresowany komercją ale kto wie co pokaże przyszłość. Jestem po prostu zainteresowany normalnością :) cokolwiek to znaczy

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 06:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12599
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
o wypraszam sobie :D nikogo nie wspieram póki co chcę sobie wyrobić opinię


Ale tutaj sprawa jest prosta. Żeglujemy dla przyjemności, więc dobrowolnie. Dlatego, nawet w komercji żeglarskiej, żadnych wymagań i papierów nie musi być.

piotr6 napisał(a):
przestań się wymigiwać ;)


Ależ skąd. Ale kto będzie chciał pływać z nieodpowiedzialnym ryzykantem? ;)

A tak serio, to wcale sobie nie lekceważę. To ja cały czas podkreślam, że na morzu i na wodzie ogólnie, zawsze coś może się zdarzyć. I żeby nie wmawiać nikomu, że to zawsze jest lajcik i "nic nikomu na pewno" a w ogóle "to luz blues i orzeszki".
Ale tratwy nie mam.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 06:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Ale tratwy nie mam.


też nie mam :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 06:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Leszek napisał(a):
Ponawiam propozycję, która przez niektórych została mocno skrytykowana, że jacht komercyjny powinien posiadać tak zwaną książkę napraw zawierającą to wszystko co powinien wiedzieć o jachcie przyszły użytkownik jachtu.
Leszek, zadziwiajaca jest Twoja wiara w magiczną moc papierka. Stary chłop jesteś to powinieneś znać powiedzenie, że "papier wytrzyma wszystko". Jeśli armator będzie nieuczciwy to w tę książkę powpisuje wszystkie cuda jakie sobie wymyśli, jeśli armator jest uczciwy to... książka jest niepotrzebna. Ja się na komercji nie znam, ale jak biorę jacht, którego nie znam (rzadko ale się zdarza) to i tak sprawdzam go sam, a jedyne papiery jakie mnie interesują to dokument rejestracji (jeśli jest) i polisa ubezpieczeniowa. Widziałem wielokrotnie przez lata obowiązywania przeglądów, WWR-ek i innych wymogów w jaki sposób realizowane są przeglądy. Nigdy w życiu nie zaufałbym papierkowi wystawionemu przez inspektora PZŻ czy PRS. I nie deprecjonuję tu wiedzy i zaangażowania inspektorów gremialnie, ale skoro wiem, że trafiają się partacze, którzy nawet nbie wchodzą na łódkę i przegląd robią stojąc na kei ( a zdarza się że siedząc w fotelu 100km od łódki) to wszystkie te papierki przeglądowe nie są niczym innym jak.... papierkami. Są bez znaczenia. Bez znaczenia niezaleznie czy miałby dotyczyć jachtów komercyjnych czy niekomercyjnych.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jacek Woźniak napisał(a):
Czy moja pamięć dobrze mi szepcze, że na którymś ze spotkań liberalizatorzy spotkali się wręcz z żądaniem "komercyjniaków" aby się od ich spraw odtentegolić?
Tak, wielokrotnie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jacek Woźniak napisał(a):
Chwalić Boga, że Obaj nie gwałciciele...
Ale gwałtownicy (zgodnie z definicją Don Jorge'go). Lata temu, w czasach przeglądów, kart bezpieczeństwa, wwr-ek zostałem mianowany "gwałtownikiem" za rejsy eksploracyjne w poszukiwaniu nanoportów Bałtyku 7m jachtem mieczowym. Załoga "gwałtownicka" troszkę sie co prawda wykruszyła, ale niektórzy wciąż "gwałcą" czy może raczej "gwałtują" :D Ja dla przykładu miesiąc temu wykonałem "gwałt" płynąc z Ystad do Gdańska 8-metrowym, 60-letnim jachcikiem motorowym w stanie "do remontu", bez karty bezpieczeństwa, bez przeglądu, bez wwr-ki, bez dziennika, bez tratwy, bez koła ratunkowego. I co? No i nic, dało się. Przygody były, wspomnienia będą, materiał do "morskich opowieści" jest :D Kto chce może mnie uznać za nieodpowiedzialnego szaleńca, wisi mi to szczerze mówiąc :D Wisi mi to, bo pływac trzeba z głową, a nie z WWR-ką i przeglądem. Wiara w magiczną moc papierka, państwowej inspekcji itp jest objawem jesli nie głupoty to skrajnej naiwności. Dowodem tego jest stan samochodów, które widzimy na ulicach. A wszystkie te samochody, dymiące autobusy, rozlatujące się dostawczaki, łatane na podwórkach osobówki są dopuszczone do ruchu na podstawie zaliczenia obowiązkowego przeglądu. Jak to mówią" "za pieniądze to i ksiadz się modli".

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowania - 4: Były user, Kurczak, SiliconMind, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 07:45 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
skipbulba napisał(a):
Leszek, zadziwiajaca jest Twoja wiara w magiczną moc papierka. Stary chłop jesteś to powinieneś znać powiedzenie, że "papier wytrzyma wszystko". Jeśli armator będzie nieuczciwy to w tę książkę powpisuje wszystkie cuda jakie sobie wymyśli, jeśli armator jest uczciwy to... książka jest niepotrzebna.

Złe powiedzenie przytaczasz. Właściwe jest to urzędnicze:
im więcej papieru tym czystsza dupa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 08:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Jacek Woźniak napisał(a):
Złe powiedzenie przytaczasz. Właściwe jest to urzędnicze:
im więcej papieru tym czystsza dupa.
Mylisz sie Jacku :) chodziło mi o to, że na papierze mozna napisac cokolwiek. Np. że jacht jest sprawny :) nawet jeśli się tego jachtu nie widziało na oczy :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 08:40 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
skipbulba napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Złe powiedzenie przytaczasz. Właściwe jest to urzędnicze:
im więcej papieru tym czystsza dupa.
Mylisz sie Jacku :) chodziło mi o to, że na papierze mozna napisac cokolwiek. Np. że jacht jest sprawny :) nawet jeśli się tego jachtu nie widziało na oczy :)

Och to niezrozumienie... jak zatonie to jestem kryty bo mam na to papier. :rotfl:
to całe zamieszanie jest dla mnie echem komunizmu. Wtedy szukało się winnych a nie przyczyny. Widać przywara ta jest jeszcze mocno obecna w naszych umysłach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 10:20 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Colonel napisał(a):
Komercyjni są słabo reprezentowani, do tego trzeba by ich dzielić na dwie grupy: "smażalnie" i jachty.
Moim zdaniem, trzeba ich dzielić co najmniej na trzy grupy:

a) jachty-smażalnie itp., które więcej stoją w porcie niż pływają - i powinny być odrębną grupą "obiektów pływających", a nie jachtami.

b) jachty wycieczkowo-pasażerskie, czyli wszelkie "pół godziny wokół portu" i "rejsy wędkarskie". Jeżeli przekraczają liczbę 12 (de facto) pasażerów, to powinny być traktowane jak statki wycieczkowe "białej floty", przy czym wymagania z tym związane powinny być obniżone na tyle, na ile to rozsądne (czyli nie takie, jak na transatlantyk).

c) właściwe jachty komercyjne, czyli oferujące rejsy morskie dla osób, które mniej lub bardziej chcą się poczuć "załogą" (czyli "zaangażowane w jakimkolwiek charakterze na rzecz jachtu").

Odnoszę jednak wrażenie, że właściciele tych trzech grup nie są obecnie zainteresowani zmianami prawa, skoro zarejestrowali swoje "miejsca pracy" jako jachty - to tak im było wygodniej. Tyle tylko, że przez to "przyjemniaczki" cierpią restrykcje prawne niewspółmierne do tych w cywilizowanych państwach. Bo urzędnicy wszystkie jachty i "jachty" próbują nadal traktować tak samo. I chcąc przykręcić śrubę "komercyjnym" utrudniają też życie "przyjemniaczkom".

Innymi słowy: żeby bardziej odpuścić przyjemniaczkom, to trzeba doprowadzić do zaprzestania uznawania za "jachty" tych "smażalnianych" i "wycieczkowo-pasażerskich". A na to ich właściciele i armatorzy pewnie zgodziliby się dopiero wtedy, gdyby nowe wymogi prawno-pozwoleniowe i finansowo-podatkowe nie były dla nich bardziej uciążliwe niż obecne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
Ja dla przykładu miesiąc temu wykonałem "gwałt" płynąc z Ystad do Gdańska 8-metrowym, 60-letnim jachcikiem motorowym w stanie "do remontu", bez karty bezpieczeństwa, bez przeglądu, bez wwr-ki, bez dziennika, bez tratwy, bez koła ratunkowego.


Nie dokonałeś żadnego gwałtu - płynąłeś pod właściwą bowiem banderą.
Boję się tylko myśleć jak trafiłeś do domu skoro nie notowałeś pozycji w dzienniku ... :rotfl: ?
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Colonel napisał(a):
wejdę w lekką polemikę z Wiceprezesem Kocurem ale tylko bardzo delikatną.


Colonel napisał(a):
I dlatego "komercja" nie jest nam tak całkowicie obojętna, jak to można wyczytać bez zastanowienia z wypowiedzi Kocura.


Może trochę skróciłem zbytnia swoją wypowiedź. Mnie osobiście - jako członkowi Rady Armatorskiej - komercja jest nie obojętna do momentu, kiedy tworzone przepisy nie zazębiają się przepisami dotyczącymi pływania rekreacyjnego.
Dalej zwykle te przepisy się mocno rozchodzą i od tego momentu jako SAJ mamy na nie niewielki wpływ.
Ale także w tym miejscu ja osobiście tracę do nich zainteresowanie.
Także Prezes ma rację o tyle - o ile nas także jako żeglarzy rekreacyjnych - dotykają tworzone przepisy komercyjne.
Jak się oczywiście da z nimi w ogóle "polemizować" bo jak pisałem - brak u ustawodawców jakiejkolwiek woli politycznej dla ich całkowitego uwolnienia niezależnie od wielkości jednostki.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bury_kocur napisał(a):
Nie dokonałeś żadnego gwałtu - płynąłeś pod właściwą bowiem banderą.
Owszem, pod polską :D mówię o pływaniu MIKI :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
mówię o pływaniu MIKI


Tośmy się nie zrozumieli - myślałem, że piszesz o ostatniej Swojej łajbie...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bury_kocur napisał(a):
Tośmy się nie zrozumieli - myślałem, że piszesz o ostatniej Swojej łajbie...
Ostatnia moja łajba to motorówka :D i faktycznie jeszcze pod szwedzką, a poprzednia to lekki krążownik pancernopokładowy ORP "Aliflanke" jak najbardziej pod banderą ojczystą :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 15:08 

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 21:35
Posty: 27
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
bury_kocur napisał(a):
Także Prezes ma rację o tyle - o ile nas także jako żeglarzy rekreacyjnych - dotykają tworzone przepisy komercyjne.
W jaki sposób żeglarzy rekreacyjnych dotykają przepisy komercyjne?

Ten watek jest (miał być) o sytuacji żeglarzy komercyjnych, którzy wykorzystują jachty rekreacyjne, ale się nie udało podyskutować. :-(

_________________
Stopy wody,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 15:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
krzysztofz napisał(a):
Ten watek jest (miał być) o sytuacji żeglarzy komercyjnych, którzy wykorzystują jachty rekreacyjne, ale się nie udało podyskutować. :-(


Zdefiniuj więc, bo bez jasno określonych pojęć trudno dyskutować:
1. Kto to jest żeglarz komercyjny - czy odstępując członkom załogi odpłatnie miejsca na jachcie, który wyczarterowałem jestem żeglarzem komercyjnym?
2. Co to jest jacht rekreacyjny? I od czego on staje się komercyjny?

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Art. 5. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
4) statku pasażerskim – należy przez to rozumieć statek przeznaczony lub używany do przewozu więcej niż 12 pasażerów;
7) jachcie morskim – należy przez to rozumieć jacht rekreacyjny lub jacht komercyjny, o napędzie żaglowym lub mechanicznym;
8) jachcie rekreacyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony lub używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, inny niż jacht komercyjny;
9) jachcie komercyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów


A ponieważ diabeł tkwi w szczególe definicji "pasażer" to obawiam się, że jachtów komercyjnych w PL nie ma - nie mówię o statkach przewożących > 12 pasażerów.
Bo chyba każdy, kto płynie na jachcie (żaglowym, motorowym) o ilości osób < 12 szt. wykonuje jakieś czynności na rzecz jachtu czyli NIE JEST pasażerem.
I pewnie dlatego wydaje się niektórym, iż pływający na swoim jachcie (rekreacyjnym) z załogą zamustrowaną odpłatnie popełnia grzech pierworodny polegający na prowadzeniu rejsu komercyjnego.
Ale gdzież on jest komercyjny skoro brak w nim pasażerów czyli rejs ten nie spełnia definicji jachtu komercyjnego ? :lol:
Czy gdzieś popełniam błąd logiczny ? :rotfl:
* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

sailhorse napisał(a):
odstępując członkom załogi odpłatnie miejsca na jachcie, który wyczarterowałem jestem żeglarzem komercyjnym?


A wozisz pasażerów czy załogę ?
Bo jeżeli zalogę to jesteś rekreacja - bo nie wozisz pasażerów.

sailhorse napisał(a):
Co to jest jacht rekreacyjny? I od czego on staje się komercyjny?


Jak dla mnie sprawa jest prosta i oczywista:
1. wozisz pasażerów - masz szansę być komercją.
2. nie wozisz pasażerów a jedynie osoby wykonujące (jakiekolwiek) czynności na rzecz jachtu - płyniesz rekreacyjnie gdyż jacht nie spełnia warunku jednostki komercyjnej.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
Czy gdzieś popełniam błąd logiczny ?
Nie. Taka sama jest interpretacja Ministerstwa. Niestety, interpretacja Urzędów Morskich jest całkowicie odmienna.

BTW. Nie wszyscy wiedzą, że pojęcie jachtu komercyjnego zostało stworzone "dzięki" PZŻ-owi. Bo rejestrował, co popadnie. W zamierzeniu ustawodawcy jachtami komercyjnymi miały być wszystkie wynalazki wędkarsko-spacerowo-turystyczno-smażalniane. To w ogóle nie dotyczy "normalnych" jachtów. Ale urzędnicy potrzebują uzasadnienia dla swojego istnienia. :(

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Niestety, interpretacja Urzędów Morskich jest całkowicie odmienna.


No ale, że się tak spytam wprost - i co z tego ?
Zaaresztują komuś jacht ?
Wsadzą kapitana do pierdla bo - wg nich - pływał jako komercja a on woził znajomych jako załogę ?
Jakie są konsekwencje ich odmiennej interpretacji prawa ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 18:05 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
ustawa o bezp.morskim napisał(a):
Art. 127. 1. Kto:
(...)
4) nie dopełnia obowiązku liczenia lub rejestrowania osób odbywających podróż morską statkiem pasażerskim lub jachtem komercyjnym, innym niż jacht komercyjny odpłatnie udostępniany bez załogi,
(...)
6) używa lub udostępnia jacht morski do prowadzenia działalności, o której mowa w art. 5 pkt 9, nie spełniając wymogów ustawy dotyczących jachtów komercyjnych,
(...)
— podlega karze pieniężnej do wysokości nieprzekraczającej dwudziestokrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia za rok poprzedzający, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” dla celów emerytalnych i rentowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL