Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 13:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:21 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
daj sobie spokój z osobnikami poniżej 15 roku życia
chyba, że chcesz posiedzieć
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bury_kocur napisał(a):
Tam nie pisze się o morskich wodach wewnętrznych a o wodach morskich :D
A o czym ja piszę?
Zbieraj napisał(a):
Jak byś uważnie przeczytał projekt rozporządzenia (nie zawadziłoby przy tym ciut pomyśleć)
Przecież o to mi właśnie chodzi! Pływając po Zalewie Szczecińskim - odbywam rejs po wodach morskich a taki wymóg stawia projekt rozporządzenia.

To Ty, czytając o wodach morskich interpretujesz to jako wody morza otwartego. .

No, niech by tak to zinterpretował PZŻ. Nie zostawiłbyś na nim suchej nitki. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
Choćby mój klub organizuje w roku kilka kursów na stopnie motorowodne...


Sluchaj - jeżeli dobrze zrozumiałem wypowiedź Kasieńki to klient dostał polecenie służbowe zdobycia papieru na prowadzenie czegoś typu jacht motorowy 3-piętrowy.
Stoją takie nawet w Marinie Gd.
No nie widziałem w PL ofert nauki prowadzenia czegoś takiego a nie posądzam Twego Klubu o naukę na czymś takim.

Bo nie ma oddzielnego kwita na "jacht motorowy 3- piętrowy". Wystarczy zwykły patent zależny od wielkości okrętu - mierzonej poziomo, a nie pionowo :D

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
skipbulba napisał(a):
waliant napisał(a):
Ale to było daaaawno, teraz mamy postęp ;)
Taaakkk... i już wiemy, że dzieciom jednak nie powinno pozwalac się na wiele rzeczy, w tym dowodzenie wojskami.


Wiemy, jak wiemy, ja tam nie wiem...

Przykład mojego żeglowania i załogi nastolatków, w której byłem, to pies? Było nas 4, radziliśmy sobie w wieku nieletnim. I wcale nie byliśmy wyjątkami ani takimi znowu jednostkowymi przypadkami.

bury kocur napisał(a):
No nie widziałem w PL ofert nauki prowadzenia czegoś takiego a nie posądzam Twego Klubu o naukę na czymś takim.


"Alcor" trzech pięter faktycznie nie ma, ale taki całkiem mały też nie jest:

http://jkmgryf.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=35

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bury_kocur napisał(a):
Tam nie pisze się o morskich wodach wewnętrznych a o wodach morskich


Sorka Janusz - nie doczytałem do do końca jak to jest formalnie z tymi wodami morskimi na Pomorzu zach.
Bylem do tej pory świecie przekonany, że to morskie wody wewnętrzne.
Faktycznie ktoś dał d......y z tekstem projektu w tym miejscu.
No może być śmiesznie z pływaniem tam ale jakim trzeba być desperatem, żeby pływać 1200 godz na tych wodach :lol: :lol: :lol: ???
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
A o co walczymy? Utrudnienie czy ułatwienie?

Mam wrażenie że zaczynacie wchodzić w nie swoje buty. :/

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Nie racjonalizujcie nieracjonalnego.


Ostatnio edytowano 27 lut 2013, o 08:52 przez Carlo, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor Carlo otrzymał podziękowanie od: Szaman3
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Carlo napisał(a):
Mam wrażenie że zaczynać wchodzić w nie swoje buty.


Piotruś - my tylko tak sobie dywagujemy i szukamy poza konkursem dziur w całym :lol:
Nic więcej - nie obawiaj sie naszej nad-aktywności.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bury_kocur napisał(a):
Sluchaj - jeżeli dobrze zrozumiałem wypowiedź Kasieńki to klient dostał polecenie służbowe zdobycia papieru na prowadzenie czegoś typu jacht motorowy 3-piętrowy.
KAsia wyraźnie pisała o morskim sterniku motorowodnym :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 09:06 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AndRand napisał(a):
Aha, tagów [sarkazm][/sarkazm] brak :roll:

Jak ograniczysz się w wypowiedziach do dziedzin w których jesteś praktykiem, może przestanie brakować Ci tagów na forum :) Dla mnie EOT.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
To Ty, czytając o wodach morskich interpretujesz to jako wody morza otwartego.
[...]
Cała reszta stażu dotyczy wód morskich, a nie wód morza otwartego.


czy pisząc "morze otwarte" masz na myśli postanowienia konferencji z Montego Bay (http://www.lex.pl/du-akt/-/akt/dz-u-02-59-543)? Bo to jest - dla przypomnienia - obszar poza wszelką jurysdykcją państw, czyli wody które nie należą do:
- wyłącznej strefy ekonomicznej (~200Mm),
- morza terytorialnego (~12Mm) lub do
- wód wewnętrznych państwa ani do
- wód archipelagowych państwa archipelagowego.

czy też myślisz o geograficznym znaczeniu pojęcia "morze otwarte":
Cytuj:
Morze otwarte to w oceanografii morze szeroko połączone z oceanem lub oddzielone od niego podmorskim progiem, np. Morze Arabskie, Morze Północne, Morze Sargassowe


Tak czy siak rodzi się pytanie: To gdzie pływać Droga Redakcjo?

bury_kocur napisał(a):
Faktycznie ktoś dał d......y z tekstem projektu w tym miejscu.

poprzedniego rozporządzenia. Bo "rejs pełnomorski" => rejs po "morzu pełnym" => po "morzu otwartym" = "gdzie pływać Droga Redakcjo"?

bury_kocur napisał(a):
No może być śmiesznie z pływaniem tam ale jakim trzeba być desperatem, żeby pływać 1200 godz na tych wodach :lol: :lol: :lol: ???


No właśnie!:
Mój syn chce poprowadzić swój pierwszy rejs. Mówię mu (pamiętając swoje pierwsze wyprawy na Zatoce Gdańskiej z wychylaniem dziobu poza "prostą" i podniecaniem się czy aby WOP nas "zgarnie") o portach Zatoki, o jachtach itd. A on na mnie patrzy z ukosa (OK, to był eufemizm: spojrzał jak na debila) i mówi: "Tato, ale to byłoby nudne, przynajmniej na Bornholm albo do Kopenhagi popłyniemy!".

bury_kocur napisał(a):
Sorka Janusz - nie doczytałem do do końca jak to jest formalnie z tymi wodami morskimi na Pomorzu zach.
Bylem do tej pory świecie przekonany, że to morskie wody wewnętrzne.

Słuszne było Twe przekonanie albowiem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Morskie_wody_wewn%C4%99trzne.
Wchodzimy w teorię zbiorów i ich zawierania się w sobie, czyli dywagacje czy każdy kwadrat jest prostokątem czy nie? Czy "morskie wody wewnętrzne" to podzbiór zbioru "wody morskie" czy też zbiór z nim rozłączny?

IMHO zapis jest OK!

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Carlo napisał(a):
Katrine.... od kiedy masz j.st.m? Jaki jacht (i czy w ogóle) prowadziłaś po morzu? To że masz kwit (uprawnienie) oznacza że musisz skipperować?

Mam uprawnienie na obsługę studni.... muszę z niej* korzystać?


*tej studni znaczy się


Czy ja powiedziałam że będę z tego korzystać? Wyrobiłam sobie tego morsa na zasadzie takiej, że pomyślałam, że może kiedyś mi się przyda, bo w sumie denerwowało mnie to ograniczenie do 12metrów (jest dużo fajnych łódek np. 14 metrowych) że kosztowało mnie to 25 zł więc nie było kompletnie obciążające. Nie miałam i zresztą nadal nie mam najmniejszego zamiaru robić dalszych kwitów bo to jest dla mnie i tak za dużo.

Wszystko zrobiłam zgodnie z prawem, każda godzinkę którą trzeba było podać miałam wypływaną a nawet więcej.

Teraz zmieniają znowu przepisy i znowu chcą wymieniać patenty. Ja tylko chciałam podkreślić idiotyzm tej sytuacji. Nawet jeśli sobie wymienię na tego kapitana to wcale nie oznacza że będę z tego korzystać, a nawet mogę powiedzieć, że nie będę bo nie mam zamiaru na dzień dzisiejszy nigdy pływać jako kpt na morzu. Nie podoba mi się to i nie lubię. Nie muszę. Nawet teraz jak ktoś chce ode mnie papier to zabieram ze sobą raczej sternika a nie tego morsa. Co nie zmienia faktu że przy tak szybko zmieniających się przepisach lepiej się zabezpieczać i brać jak dają.

A i tak nie jestem samobójczynią, czy nawet masochistką. W moim życiu to czy będę miała sternika, czy morsa, czy kpt nic kompletnie nie zmienia. Nadal będę się bawić żeglarstwem, nie mam zamiaru brać na siebie takiej odpowiedzialności by cokolwiek prowadzić bo pływanie na być dla mnie czasem na odpoczynek a nie na dodatkowym stresem.

Napisałam posta powyższego bo osobiście nie podoba mi się ten pomysł i tyle.

A jeśli chodzi o szkolenia motorowodne przekazałam co mi powiedział kolega i przypuszczam że tak właśnie jest. Nie wydaje mi się by dla każdego tak bez znajomości były dostępne takie wielkie motorowy by się nauczyć pływać. Ta droga jest łatwiejsza i dlatego wiele osób nią podąża;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Katrine napisał(a):
A jeśli chodzi o szkolenia motorowodne przekazałam co mi powiedział kolega i przypuszczam że tak właśnie jest. Nie wydaje mi się by dla każdego tak bez znajomości były dostępne takie wielkie motorowy by się nauczyć pływać. Ta droga jest łatwiejsza i dlatego wiele osób nią podąża;)
Nie jest, do zrobienia morskiego sternika motorowodnego nie są potrzebne wielkie motorówy.

Co do reszty tekstu... obiecałem i się powstrzymam :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Katrine, wybacz ale trochę zaśmiecasz ważna dyskusję.

Generalnie, skoncentrujcie się na tym co da się i warto poprawić wobecnym projekcie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
skipbulba napisał(a):
Katrine napisał(a):
A jeśli chodzi o szkolenia motorowodne przekazałam co mi powiedział kolega i przypuszczam że tak właśnie jest. Nie wydaje mi się by dla każdego tak bez znajomości były dostępne takie wielkie motorowy by się nauczyć pływać. Ta droga jest łatwiejsza i dlatego wiele osób nią podąża;)
Nie jest, do zrobienia morskiego sternika motorowodnego nie są potrzebne wielkie motorówy.



A czy ja powiedziałam, że są potrzebne? Cały czas przecież mówię że kolega to zrobił poprzez pływanie na łódkach z żaglami.... Co jest bezsensowne bo on tego nie znosi.

A szkoda bo gdyby miał możliwość pomanerwować takimi wielkimi lodkami i na tej podstawie by mógł dostać ten patent to pewnie by skorzystał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:19 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Dyskusja rozwodniona poniżej 4%, a to już nawet nie jest browar.
Colonel - spróbuj uporządkować te rozproszone wątki proszę.
Ktoś to IMHO powinien zrobić.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Katrine napisał(a):
A szkoda bo gdyby miał możliwość pomanerwować takimi wielkimi lodkami i na tej podstawie by mógł dostać ten patent to pewnie by skorzystał.
http://czarter-jachty-trojmiasto.pl/Oferta pierwszy z brzegu link.

Colonel i vaginal, to jest forum, a nie zebranie zarządu.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
vaginal napisał(a):
Dyskusja rozwodniona poniżej 4%, a to już nawet nie jest browar.
Colonel - spróbuj uporządkować te rozproszone wątki proszę.
Ktoś to IMHO powinien zrobić.

A mogę ja?
Poniżej wklejam wybrane z dotychczasowej dyskusji uwagi, wraz z kontruwagami (kursywą):

1. ż.j. i s.j. od 16 lat (a ze starymi patentami młodych ż.j. 'pod nadzorem')
* stopnie morskie motorowodne odpowiadają żeglarskim i odwrotnie. Dla żeglarzy bez ograniczeń. Dla motorowodniaków pod warunkiem, że maja min. ż.j.
* MSiT odrzuciło chyba wszelkie postulaty PZMiNW. Np. jest wbrew ich stanowisku jest jeden stopień śródladowy.
* na skutery wystarczy mieć pierwszy stopień śródlądowy - od 16 lat
* na patencie będzie wzmianka o pomocniczym silniku

2. Zniknęły ulgi dla młodzieży w opłatach za przeprowadzenie egzaminu i wydanie patentów i licencji

3. W Załączniku nr 2 do projektu rozporządzenia umieszczono wzory przyszłych "patentów" żeglarskich i motorowodnych. Niestety w angielskim opisie uprawnień, ktory ma być umieszczony na wzorach patentów żeglarza jachtowego i sternika motorowodnego znalazło się określenie "IN INLAND SEA WATERS"
Poprawna formalnie terminologia angielska, dotycząca podziału morza na konkretne obszary (morskie wody wewnętrzne, morze terytorialne, morze pełne, etc...) przyjmuje się po angielsku dla opisania morskich wód wewnętrznych określenie "internal sea waters".
To określenie wynika wprost z definicji morskich wód wewnętrznych, zawartej w Konwencji Narodów Zjednoczonych o prawie morza (UNCLOS).

4. W Projekcie Rozporządzenia brak definicji "rejs morski" co może spowodować problemy z uznawalnością określanego rejsu przez komisję egzaminacyjną lub organ wydający patent (PZZ lub PZMWiNW)

4a. w rozporządzeniu napisano nie "rejs morski" a "rejs po wodach morskich".

5. Brak definicji "wody pływowe" - w poprzednim Rozporządzeniu definicja
taka była - co spowodować może - i spowoduje - problemy jw..

6. Brak zdefiniowania typów jachtów, na których można przeprowadzać
egzaminy - w/g Projektu Rozporządzenia egzaminy właściwie można prowadzić na
czymkolwiek na każdy stopień żeglarski i motorowodny co budzi uzasadnione
zastrzeżenia.

7. Brak zdefiniowania jaki silnik powinien być użyty na jednostce morskiej przeznaczonej do egzaminu - stacjonarny/ przyczepny ?
Na jednostkach morskich w ogromnej większości znajdują sie silniki stacjonarne a umiejętność ich obsługi różni się zasadniczo od umiejętności obsługi silnika przyczepnego.

8. Brak zapisów w projekcie Rozporządzenia zapisu o zniżkach dla młodzieży i studentów do 26 lat. w opłatach za egzamin - sądzę, iż winno to być jednoznacznie zapisane w celu uniknięcia ewentualnych pomyłek zastosowania wyższych opłat egzaminacyjnych przez komisje egzaminacyjne.

9. W projekcie nie widzę także wyraźnego stwierdzenia, że patent sternika motorowodnego upoważnia do prowadzenia skuterów.

10. w ramach odchudzenia zapisów, zbyt sztywnym wydaje mi się określenie przebiegu egzaminu. Jeśli egzamin jest traktowany całościowo, to dla mnie ważne jest wykorzystanie pogody i zasobów ludzkich (komisja), sprzętu (ktoś go wynajmuje i płaci za wynajęcie) oraz pogody. W zależności od warunków powinna być możliwość rozpoczęcia egzaminu częścią teoretyczną lub praktyczną, a także podzielenia większej grupy (jedna część zdaje teorię, druga w tym czasie manewrówkę).

11. Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba - powtarzanie egzaminu w całości ...
11a) Było to wałkowane na konferencji. Problem opłaty za egzamin i jej podziału.

12. Korekty wymaga również zapis o stażu na pływach. Zapis jest "w jednym rejsie" przeniesiony zresztą z poprzedniego rozporządzenia.
Powinno być tak, jak przy stażu na statkach powyżej 24 m, tj w "co najmniej jednym rejsie"

13. Paragraf 4, punkt 4: ...w szczególności pozytywne opinie z odbytych rejsów...

14. Nadal utrzymano na egzaminie zbędne manewry podchodzenia i odchodzenia od boi.

15. Tak przy okazji, to mnie zastanowiło dlaczego w wymaganiach egzaminacyjnych na stopień sternika jest :

a) manewry pod żaglami w zakresie:
..... odejście i dojście do nadbrzeża...

b) manewry na silniku
- kotwiczenie i cumowanie w różnych warunkach
- alarm "człowiek za burtą"

15. Polski Związek Żeglarski zaświadcza, iż posiadacz niniejszego patentu jest uprawniony do:"
Wiec ja się pytam co nasz ukochany ten czy inny związek ma zaświadczać jeżeli egzamin dla danego klienta przeprowadzi nie komisja egzaminacyjna związku a upoważniony przez ministra podmiot inny

Mam nadzieję, że nic nie przepuściłem...

Aby nie wywalać tego wszystkiego urzędnikom przed nos poproszę o opinie - co z tego powinniśmy spróbować ewentualnie forsować. IMO to w zasadzie tylko zapis angielski określający wody wewnętrzne...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:32 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Skipson
Męczysz niewiastę, a to nie jest sala tortur.
v

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

AIKI
O takie działanie mi chodziło.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
skipbulba napisał(a):
Katrine napisał(a):
A szkoda bo gdyby miał możliwość pomanerwować takimi wielkimi lodkami i na tej podstawie by mógł dostać ten patent to pewnie by skorzystał.
http://czarter-jachty-trojmiasto.pl/Oferta pierwszy z brzegu link.

Colonel i vaginal, to jest forum, a nie zebranie zarządu.


No to widzisz, nie wiedziałam o tym, kiepsko się reklamujecie bo przeglądałam strony żeglarskie i jakoś nie natrafiłam, a szkoda. I nawet dzwoniłam to nikt nas nie pokierował dalej, a chyba tak być jednak powinno, przecież wy wszyscy się między sobą znacie.

Dziękuje za informację, już nie zaśmiecam wątku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojciech1968 napisał(a):
Ministerstwo Sportu i Turystyki
Pan Dyrektor Cezary Grzanka
Departament Rozwoju i Promocji Sportu



Wniosek



Z uwagi na brak zapisu w Projekcie rozporządzenia MSiT w sprawie uprawiania turystyki wodnej z dnia 20.02.2013 r. , dot. zniżek przy opłatach egzaminacyjnych w wys. 50 % na stopnie żeglarskie dla uczniów i studentów do lat 26.

Wnoszę o uzupełnienie tego zapisu w nowym rozporządzeniu, w celu uniknięcia ewentualnych pomyłek zastosowania wyższych opłat egzaminacyjnych przez komisje egzaminacyjne dla uczniów i studentów do lat 26.

Argumentuję mój wniosek tym, iż poprzednie rozporządzenie w identycznej sytuacji formalnej powtarzało za ustawą zapis o zniżce dla uczniów i studentów w wieku do lat 26.

Z poważaniem

Wojciech Sałata


Odebrałem odpowiedź ...
Cytuj:
Nie jest to konieczne (a wręcz byłoby nieprawidłowe legislacyjnie), gdyż wynika bezpośrednio z ustawy.



Pozdrawiam



Cezary Grzanka



From: wojciech sałata [mailto:bosmansalata@wp.pl]
Sent: Tuesday, February 26, 2013 7:47 AM
To: Cezary Grzanka
Subject: Wniosek o uzupełnienie zapisu do rozporządzenia


_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Katrine napisał(a):
A jeśli chodzi o szkolenia motorowodne przekazałam co mi powiedział kolega i przypuszczam że tak właśnie jest. Nie wydaje mi się by dla każdego tak bez znajomości były dostępne takie wielkie motorowy by się nauczyć pływać. Ta droga jest łatwiejsza i dlatego wiele osób nią podąża;)


A ja podałem linka do "motorówy", na której są w moim klubie prowadzone szkolenia na starszego sternika motorowodnego. Prawie 12,5 metra to jednak już coś jest.
Czyli są takie kursy. I to bez znajomości.
Ba, organizujemy też rejsy stażowe motorowodne.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Katrine napisał(a):
kiepsko się reklamujecie
no nie ja się reklamuję, ale czy kiepsko? Wpisałem w googla "czarter motorówki" i wyskoczyło. Można zrobić coś więcej?
Katrine napisał(a):
bo przeglądałam strony żeglarskie
może dlatego? trzeba było szukac na motorowodniackich.
Katrine napisał(a):
I nawet dzwoniłam to nikt nas nie pokierował dalej, a chyba tak być jednak powinno, przecież wy wszyscy się między sobą znacie.
może dzwoniłas nie tu gdzie trzeba :D no i ja się z motorowodniakami specjalnie nie znam :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Bardzo dziękuję za informację, jak wrócę z pracy to poczytam i może nawet się zapiszę gdzieś;) super, że mi to powiedzieliście! ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
czy też myślisz o geograficznym znaczeniu pojęcia "morze otwarte":
Oczywiście, że w pojęciu potocznym! Konferencja w Montego Bay była na wysokim poziomie prawa międzynarodowego. Na potrzeby tego rozporządzenia wystarczy zwykłe, potoczne nazewnictwo.
Wody morskie - to wody określone przepisem jako morskie. W tym przypadku wody morskie wewnętrzne są, oczywiście, wodami morskimi. Morze otwarte - to jest to, co potocznie określa się słowami "na pełnym morzu", czyli wyjście poza wody wewnętrzne.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
IMHO zapis jest OK!
IMHO zapis jest do bani!

A tak zupełnie przy okazji: Paru Kolegów wpadło w zachwyt, że szkolący nie będzie mógł egzaminować. A niby dlaczego? Bądźmy konsekwentni, zabrońmy profesorom wyższych uczelni egzaminować swoich studentów. O belfrach w szkołach nie wspomnę.

Że prowadzi do patologii? Bo swoich kursantów egzaminator będzie traktował ulgowo?

Owszem, może tak być, ale zapis w rozporządzeniu tego nie zlikwiduje, tylko patologia
będzie wyglądała inaczej: Stary, potraktuj moich łagodnie, to na następnym egzaminie ja tak samo potraktuję twoich.

To jest złudzenie od zarania dziejów: wydamy przepis i będzie dobrze.

Jak świat światem jeszcze żadne rozporządzenie wydane przez jakiegokolwiek ministra na podstawie jakiejkolwiek ustawy nie zlikwidowało patologii. :-(

PS. A swoją drogą jestem ciekaw, czy RYA też wprowadził zasadę, że egzaminator nie ma prawa egzaminować tych, których szkolił. Moniia! Mariusz!!! Do tablicy!

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Andy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
AIKI napisał(a):
stopnie morskie motorowodne odpowiadają żeglarskim i odwrotnie. Dla żeglarzy bez ograniczeń. Dla motorowodniaków pod warunkiem, że maja min. ż.j.

No nie bardzo, obowiązuje to sternika i kapitana, a nie ma nic o tym, że ż.j. może być wymieniony na sternika motorowodnego.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Mariusz Główka napisał(a):
AIKI napisał(a):
stopnie morskie motorowodne odpowiadają żeglarskim i odwrotnie. Dla żeglarzy bez ograniczeń. Dla motorowodniaków pod warunkiem, że maja min. ż.j.

No nie bardzo, obowiązuje to sternika i kapitana, a nie ma nic o tym, że ż.j. może być wymieniony na sternika motorowodnego.

Mariusz, to nie ja napisałem, tylko skopiowałem fragment jednego z głosów w dyskusji :D Nie chciało mi się wszystkiego quote'ować :cool:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Zbieraj napisał(a):
szkolący nie będzie mógł egzaminować.
Myślę, że można się pobawić w interpretacje...

Przepis mówi:
Cytuj:
§19. Egzaminator nie przeprowadza egzaminu dla osoby:
2) która była szkolona przez egzaminatora.

IMHO można to interpretować tak, że szkolonego przepuszcza się bez egzaminowania. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Stara Zientara napisał(a):
IMHO można to interpretować tak, że szkolonego przepuszcza się bez egzaminowania. :lol:
To wcale nie jest absurdalne i wymyślone. O ile wiem, na podstawowe certyfikaty RYA szkolący mówi: zdałeś i na tej podstawie delikwent dostaje kwit. Egzaminu jako takiego nie ma. :)

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Cytuj:
1. ż.j. i s.j. od 16 lat (a ze starymi patentami młodych ż.j. 'pod nadzorem')
* stopnie morskie motorowodne odpowiadają żeglarskim i odwrotnie. Dla żeglarzy bez ograniczeń. Dla motorowodniaków pod warunkiem, że maja min. ż.j.
* MSiT odrzuciło chyba wszelkie postulaty PZMiNW. Np. jest wbrew ich stanowisku jest jeden stopień śródladowy.
* na skutery wystarczy mieć pierwszy stopień śródlądowy - od 16 lat
* na patencie będzie wzmianka o pomocniczym silniku


Uwaga Colonela: Zamierzam proponować Radzie Armatorskiej SAJ nie tykanie tego;

Cytuj:
2. Zniknęły ulgi dla młodzieży w opłatach za przeprowadzenie egzaminu i wydanie patentów i licencji

Proponuje RA SAJ wnioskowanie o przywrócenie zapisu

Cytuj:
3. W Załączniku nr 2 do projektu rozporządzenia umieszczono wzory przyszłych "patentów" żeglarskich i motorowodnych. Niestety w angielskim opisie uprawnień, ktory ma być umieszczony na wzorach patentów żeglarza jachtowego i sternika motorowodnego znalazło się określenie "IN INLAND SEA WATERS"
Poprawna formalnie terminologia angielska, dotycząca podziału morza na konkretne obszary (morskie wody wewnętrzne, morze terytorialne, morze pełne, etc...) przyjmuje się po angielsku dla opisania morskich wód wewnętrznych określenie "internal sea waters".
To określenie wynika wprost z definicji morskich wód wewnętrznych, zawartej w Konwencji Narodów Zjednoczonych o prawie morza (UNCLOS).

Za propozycja Jaromira RA SAJ tak będzie wnioskowac

Cytuj:
4. W Projekcie Rozporządzenia brak definicji "rejs morski" co może spowodować problemy z uznawalnością określanego rejsu przez komisję egzaminacyjną lub organ wydający patent (PZZ lub PZMWiNW)

4a. w rozporządzeniu napisano nie "rejs morski" a "rejs po wodach morskich".

Osobiście proponuje RA tego nie tykać, zobaczymy co uradzimy.

Cytuj:
5. Brak definicji "wody pływowe" - w poprzednim Rozporządzeniu definicja
taka była - co spowodować może - i spowoduje - problemy jw..

Osobiście proponuje RA tego nie tykać, zobaczymy co uradzimy.

Cytuj:
6. Brak zdefiniowania typów jachtów, na których można przeprowadzać
egzaminy - w/g Projektu Rozporządzenia egzaminy właściwie można prowadzić na
czymkolwiek na każdy stopień żeglarski i motorowodny co budzi uzasadnione
zastrzeżenia.

Osobiście proponuje RA tego nie tykać, zobaczymy co uradzimy.

Cytuj:
7. Brak zdefiniowania jaki silnik powinien być użyty na jednostce morskiej przeznaczonej do egzaminu - stacjonarny/ przyczepny ?
Na jednostkach morskich w ogromnej większości znajdują sie silniki stacjonarne a umiejętność ich obsługi różni się zasadniczo od umiejętności obsługi silnika przyczepnego.
.

Osobiście proponuje RA tego nie tykać, zobaczymy co uradzimy.

Cytuj:
8. Brak zapisów w projekcie Rozporządzenia zapisu o zniżkach dla młodzieży i studentów do 26 lat. w opłatach za egzamin - sądzę, iż winno to być jednoznacznie zapisane w celu uniknięcia ewentualnych pomyłek zastosowania wyższych opłat egzaminacyjnych przez komisje egzaminacyjne.

Mimo niezgodności z zasadami legislacji proponuje wnioskowac o przywrócenie zapisu

Cytuj:
9. W projekcie nie widzę także wyraźnego stwierdzenia, że patent sternika motorowodnego upoważnia do prowadzenia skuterów.
.

Osobiście proponuje RA tego nie tykać, zobaczymy co uradzimy.

Cytuj:
10. w ramach odchudzenia zapisów, zbyt sztywnym wydaje mi się określenie przebiegu egzaminu. Jeśli egzamin jest traktowany całościowo, to dla mnie ważne jest wykorzystanie pogody i zasobów ludzkich (komisja), sprzętu (ktoś go wynajmuje i płaci za wynajęcie) oraz pogody. W zależności od warunków powinna być możliwość rozpoczęcia egzaminu częścią teoretyczną lub praktyczną, a także podzielenia większej grupy (jedna część zdaje teorię, druga w tym czasie manewrówkę).
11. Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba - powtarzanie egzaminu w całości ...

Tego jeszcze nie analizowalem – przakaże postulat RA

Cytuj:
11a) Było to wałkowane na konferencji. Problem opłaty za egzamin i jej podziału.

Tego jeszcze nie analizowalem – przakaże postulat RA

Cytuj:
12. Korekty wymaga również zapis o stażu na pływach. Zapis jest "w jednym rejsie" przeniesiony zresztą z poprzedniego rozporządzenia.
Powinno być tak, jak przy stażu na statkach powyżej 24 m, tj w "co najmniej jednym rejsie"
Proponuję RA SAJ wnioskowanie o skreślenie stażu pływowego jako idiotyzmu.

Cytuj:
13. Paragraf 4, punkt 4: ...w szczególności pozytywne opinie z odbytych rejsów...

Proponuję RA SAJ powrót do stanowiska z grudnia – tylko oświadczenia własne;

Cytuj:
14. Nadal utrzymano na egzaminie zbędne manewry podchodzenia i odchodzenia od boi.
...

Proponuję RA SAJ powrót do stanowiska z grudnia – skreślic!

Cytuj:
15. Tak przy okazji, to mnie zastanowiło dlaczego w wymaganiach egzaminacyjnych na stopień sternika jest :
a) manewry pod żaglami w zakresie:
..... odejście i dojście do nadbrzeża...
b) manewry na silniku
- kotwiczenie i cumowanie w różnych warunkach
- alarm "człowiek za burtą"

Nie będę rekomendował dłubania w tym

Cytuj:
15. Polski Związek Żeglarski zaświadcza, iż posiadacz niniejszego patentu jest uprawniony do:"
Wiec ja się pytam co nasz ukochany ten czy inny związek ma zaświadczać jeżeli egzamin dla danego klienta przeprowadzi nie komisja egzaminacyjna związku a upoważniony przez ministra podmiot inny

Przekaże to RA. Przy okazji wnioskujmy o usunięcie logo.

POnadto, momo przebiegu konferencji warszawskiej będe wnioskował by RA SAJ wystapiła o zakres uprawneiń sternika bez ograniczenia obszarem (te morza zamkniete i 200 Mm.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AIKI napisał(a):
11. Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba - powtarzanie egzaminu w całości ...
11a) Było to wałkowane na konferencji. Problem opłaty za egzamin i jej podziału.
Za "komuny" dało się podzielić i nikt nie robił problemu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors, plitkin i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL