Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 16:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 103  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
Stara Zientara napisał(a):
piotr6 napisał(a):
firma czarterowa zatrudni sternika czy kapitana szybciej?
Nieistotne. Popatrz w ogłoszenia. Wszędzie jest "kapitan".

To jest funkcja, a klient nie pyta o rodzaj patentu.

rudekolek napisał(a):
Czy nie lepiej marketingowo wygląda kapusta na czapce?
J.w., jest związana ze stanowiskiem, a nie kwitem.


Nie do końca. W zakładce "nasi skiperzy" w większości firm wpisane są uprawnienia, a kapitan wygląda tam lepiej dla potencjalnego klienta na rejs. Czasem jest zapis w stylu "prowadzący rejs posiada stopień kapitana jachtowego".

Stara Zientara napisał(a):
BTW. Na zakończonym w niedzielę rejsie było sześciu kapitanów jachtowych. Zgadnij do ilu mówiono "kapitanie". :lol:


Już podczas rejsu to wiadomo. :)

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Były_User 934585 napisał(a):
Dlaczego manipulacja? Możesz to prostymi słowami, tak aby taki prosty człowiek jak ja mógł zrozumieć? To, że napisałem, że robiłem to dla pieniędzy jest naganne? Wyjaśnij dlaczego.


Prostymi?

Zapytałem o Twoje intencje które pośrednio przypisałeś innym na co Ty mi odpowiedziałeś, to co zacytowałem:
- primo nie na temat
- secundo nikt tego nie powiedział i nie o tym była mowa,
- tertio - manipulacja bo posuwasz się do bardzo brzydkich sztuczek mających na celu uniknięcie odpowiedzi a jednocześnie zapędzić rozmówcę do narożnika, żeby ten się tłumaczył z czegoś czego nigdy nawet nie zasugerował.

Jak dalej nie rozumiesz to trudno.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Były_User 934585 napisał(a):
, ja ze "złodziejami" sztamy nie trzymam i w ich obronie nie staję.


A to się kogo tyczy? Może morsów?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
piotr6 napisał(a):

Proste, im mniej kapitanów na rynku tym więcej dla nich pracy.
Dla niektorych firm czarterowych zatrudnienie kapitanów jest bardziej prestiżowe niż zatrudnienie sterników. nie wykluczam ,że kapitan prędzej zbierze załogę na rejs niż np. sternik , może zwyczajnie chodzi o pieniądze? przykładów można mnożyć.

Ale!
Zgadzam się z opinią Carla, że to nie ma znaczenia, i w tej kwestii, to co wykonano w ministerstwie to gniot.


Zgadzam się z tym, co zaznaczyłem wytłuszczonym tekstem.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
piotr6 napisał(a):
Proste, im mniej kapitanów na rynku tym więcej dla nich pracy.
Dla niektorych firm czarterowych zatrudnienie kapitanów jest bardziej prestiżowe niż zatrudnienie sterników. nie wykluczam ,że kapitan prędzej zbierze załogę na rejs niż np. sternik , może zwyczajnie chodzi o pieniądze? przykładów można mnożyć.


Czyli kapusta na czapce = kapusta w kieszeni. :D

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 11:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stara Zientara napisał(a):
BTW. Na zakończonym w niedzielę rejsie było sześciu kapitanów jachtowych. Zgadnij do ilu mówiono "kapitanie". :lol:


a ile tych kapitanów będzie prowadzić w przyszłości Zawiszę, zamiast Ciebie? :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Psują Tobie rynek
W każdej dziedzinie osobnicy pracujący za michę psują rynek.

dlatego ,że są tańsi przy tej samej jakości? np. w remontach mieszkań

ja wybieram tańszego i dobrego, z reguły z polecenia

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13154
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
a ile tych kapitanów będzie prowadzić w przyszłości Zawiszę, zamiast Ciebie?
Może wszyscy.

Istotniejsze jest coś innego. Z dwóch mających patent najkrócej, jeden ma największy staż z tej piątki, a drugi najmniejszy. Ale najmniejszy oznacza w tym przypadku 6 tygodniowych rejsów jako oficer i parę jako starszy wachty.

Zdarzają się też kapitanowie pełniący funkcje członków załogi w wachcie, gdzie oficer na morsa, a starszy wachty jest bez stopnia żeglarskiego.

Kwit jest tylko niewielkim dodatkiem do doświadczenia.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 12:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jasne, super,że tak jest. Nie mniej sternik z ogromnym stażem, Zawiszy jako kapitan nie poprowadzi i tylko dlatego ,że nie wymienil papierka we właściwym czasie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 12:24 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Były_User 934585 napisał(a):
Jak widać niektórym to dziś przeszkadza.

Chcesz mi coś zarzucić? To napisz to, proszę, wprost, bo ja też prosty człowiek.

Były_User 934585 napisał(a):
Usprawiedliwiacie rozbój?

Nie na temat, ale jak wyżej.

A takie insynuacje, to właśnie jest brzydka manipulacja.

Były_User 934585 napisał(a):
Od początku twierdziłem, że robię to dla siebie i swoich pieniędzy.

Teraz mamy jasność, i ci, którzy poświęcali bezinteresownie czas dla sprawy liberalizacji, mają przynajmniej świadomość, kto jest kim ;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13154
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
Nie mniej sternik z ogromnym stażem, Zawiszy jako kapitan nie poprowadzi i tylko dlatego ,że nie wymienil papierka we właściwym czasie
Jak będzie miał poprowadzić, to wymieni. :)

Zdarzyło się kiedyś. Zadzwonił do mnie armator. Pierwsze pytanie brzmiało, czy wymieniłem już patent.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 12:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
sam widzisz jak ten papier jest ważny

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13154
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
sam widzisz jak ten papier jest ważny
Gdybym nie miał odpowiedniego doświadczenia, to już o patent nie warto byłoby pytać. Patent nie pływa.

Z naszego podwórka: weź na łódkę Kuracenta, jsm i Narcyzę bez stopnia. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Carlo napisał(a):
...


Po prostu nie ciągnął bym tej pyskówki, ani w tę stronę ani w ogóle.

Rozporządzenie jest postępem z punktu widzenia walki o liberalizację reglamentacji żeglowania dla przyjemniaczków /bo tylko o przyjemniaczków liberalizatorom chodzi/.

Rozporządzenie jest gniotem gramatyczno-logiczno-prawnym jak wiele innych rozporządzeń w naszym kraju.

Formalnie w sprawie praw nabytych masz 100% rację.

Zawodowców to rozporządzenie dotyka odpryskiem, dotyka tak mocno bo nie ma innego rozporządzenia.

Przyjemniaczków w 99,999% nie ma szansy dotknąć inaczej niż prestiżowo.

I napisawszy to wszystko nie ciągnąłbym tej pyskówki. Zwłaszcza w takiej formie i w takie rejony. Żeby żeglarstwo było bardziej eleganckie.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Yigael napisał(a):
Carlo napisał(a):
...
Rozporządzenie jest gniotem gramatyczno-logiczno-prawnym jak wiele innych rozporządzeń w naszym kraju.

Moim zdaniem za mocne stwierdzenie. Napisałbym, że nie jest doskonałe, ale nie gorsze (a może nawet lepsze) niż poprzednie erupcje urzędniczej tfu... rczości.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 12:50 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stara Zientara napisał(a):
Z naszego podwórka: weź na łódkę Kuracenta, jsm i Narcyzę bez stopnia. :lol: :lol: :lol:


nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 12:58 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
Rozporządzenie dotyczy żeglarzy "rekreacyjnych". Jak chcecie na swoim żeglarstwie zarabiać i nie pasuje wam to co jest w rozporządzeniu dotyczącym "przyjemniaczków", to macie okazję lobbować w sprawie regulacji o "komercyjnych". Teksty o zatrudnianiu, psuciu rynku itp. to chyba dość dokładnie pokazują jak traktujecie żeglarstwo. Nawet tu próbujecie wprowadzić jakiś niezdrowy wyścig szczurów, w dodatku zarzucając innym działanie w złej wierze:
Cytuj:
Proste, im mniej kapitanów na rynku tym więcej dla nich pracy.


A wiesz przynajmniej piotr6 jakie są warunki stawiane, żeby Zawiasa poprowadzić. Zadzwoń do CWM'u, przedstaw się jako kapitan i zobacz co Ci powiedzą.

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Stara Zientara napisał(a):
Z naszego podwórka: weź na łódkę Kuracenta, jsm


A gdybyś napisał: weź wsadź na łódkę Kuracenta /abo inną łódkę/ pewnego jsm'a - groza wrosłaby niepomiernie. Been there, done that, a Kuracent wyluzowany jeszcze parówki ugotował bez lęku i osłonek! :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
Stara Zientara napisał(a):
piotr6 napisał(a):
sam widzisz jak ten papier jest ważny
Gdybym nie miał odpowiedniego doświadczenia, to już o patent nie warto byłoby pytać. Patent nie pływa.


Staż nie powinien być związany z drabinką stopni. Jakie jest uzasadnienie odbycia stażu po sterniku jachtowym morskim? Obecny sternik jachtowy po spełnieniu wymagań stażowych 1200/1400h z wymaganymi dodatkami i złożeniu egzaminu na stopień morski powinien dostawać patent kapitana jachtowego, to samo żeglarz i bezpatentowiec.

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
AIKI napisał(a):
Moim zdaniem za mocne stwierdzenie. Napisałbym, że nie jest doskonałe, ale nie gorsze (a może nawet lepsze) niż poprzednie erupcje urzędniczej tfu... rczości.


Z pierwszym zdaniem bym /bez szczególnego zapału i napinki/ polemizował - z drugim się w stu procentach zgadzam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 13:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
krzysdl napisał(a):
Nawet tu próbujecie wprowadzić jakiś niezdrowy wyścig szczurów, w dodatku zarzucając innym działanie w złej wierze:
Cytuj:
Proste, im mniej kapitanów na rynku tym więcej dla nich pracy.


A wiesz przynajmniej piotr6 jakie są warunki stawiane, żeby Zawiasa poprowadzić. Zadzwoń do CWM'u, przedstaw się jako kapitan i zobacz co Ci powiedzą.


wiedziałem,ze to padnie :lol:
Informuję:
nie pływam zawodowo
nigdy nie będę pływał na zawiasie
nie wprowadzam,żadnego wyścigu szczurów
nikomu nic nie zarzucam, a zwłaszcza działania w złej wierze.

Jeżeli wysupłałeś ten cytat to proponuję się do niego odnieść a nie atakować personalnie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 13:13 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
piotr6 napisał(a):
Jeżeli wysupłałeś ten cytat to proponuję się do niego odnieść a nie atakować personalnie

Odnosząc się do Twojego stwierdzenia, że :
piotr6 napisał(a):
Proste, im mniej kapitanów na rynku tym więcej dla nich pracy.
,
stwierdzam, że zarzucasz obecnym kapitanom działanie w złej wierze, dla podtrzymania ich "monopolu". Wojtek odpowiedział Ci z własnego podwórka i tylko dlatego, że ciągnąłeś temat, napisałem o wymaganiach na Zawiasa.
A personalnie nikogo nie zaatakowałem i nie napisałem, że Ty konkretnie pływasz dla kasy. Jeśli gdzieś widzisz takie moje stwierdzenie to pokaż.

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13154
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wy się tu kłócicie, a tymczasem:
Witold Chocholak napisał(a):
Osoby poszkodowane treścią rozporządzenia Ministry Sportu Joanny Muchy z 09.04.2013 opublikowanym w Dzienniku Ustaw poz 460 mogą składać skargi i wnioski o nowelizację do MSiT i na adresy osób odpowiedzialnych za jego treść:

Ministerstwo Sportu i Turystyki
ul. Senatorska 14
00-082 Warszawa

kontakt@msport.gov.pl
kancelariaminister@msport.gov.pl
sss@msport.gov.pl
cezary.grzanka@msport.gov.pl
pawel.matej@msport.gov.pl

oraz do innych agend rządowych, które są współodpowiedzialne za treść rozporządzenia:

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
00-583 Warszawa
Al. Ujazdowskie 1/3

kontakt@kprm.gov.pl
kontakt@rcl.gov.pl
sekretariat_gt@transport.gov.pl

oraz do wiadomości zainteresowanych podmiotów:

pyabiuro@pya.org.pl
pzmwinw@pzmwinw.pl
info@an.waw.pl

Oficjalna treść rozporządzenia dostępna jest tutaj:
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2013/460/1

Poszkodowani są Sternicy Jachtowi i Morscy oraz Starsi i Morscy Sternicy Motorowodni, którym rozporządzenie skasowało staże na Kapitana Jachtowego uzyskane przed uzyskaniem JSM lub MSM, Sternicy Motorowodni sprzed 2013 roku , którzy utracili prawo do prowadzenia Hausbotów o długości 12-24m na morzu. Powody do niezadowolenia ma też młodzież, która wbrew zapowiedziom ministerstwa uprawnienia może robić dopiero w wieku 18 lat, a nie 16, tak jak to zakładano w projekcie MSiT i przewiduje rezolucja ONZ nr 40 o ICC na którą rozporządzenie się powołuje.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 13:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
krzysdl napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Jeżeli wysupłałeś ten cytat to proponuję się do niego odnieść a nie atakować personalnie

Odnosząc się do Twojego stwierdzenia, że :
piotr6 napisał(a):
Proste, im mniej kapitanów na rynku tym więcej dla nich pracy.
,
stwierdzam, że zarzucasz obecnym kapitanom działanie w złej wierze, dla podtrzymania ich "monopolu". Wojtek odpowiedział Ci z własnego podwórka i tylko dlatego, że ciągnąłeś temat, napisałem o wymaganiach na Zawiasa.
A personalnie nikogo nie zaatakowałem i nie napisałem, że Ty konkretnie pływasz dla kasy. Jeśli gdzieś widzisz takie moje stwierdzenie to pokaż.


nic nie zarzucam , stwierdzam tylko fakt
,Nie znam żadnego kapitana osobiście i nie wiem co Oni robią, kompletnie mnie to nie INtERESUJE. Podeprzyj się jakimś cytatem o monopolu kapitanów ,skąd ty to wziąłeś?
Były_User 934585 i nie tylko ,pytali się skąd ten pęd do kapusty, masz odpowiedź, jedną z wielu. :lol:

proponuję, przeczytaj jeszcze raz co napisał Carlo, Były_User 934585 i ja i na nowo wysuń wnioski, jak się z nimi nie zgadzasz napisz czemu.

ps. "Monopol Kapitanow "bardzo ciekawe, rozwiń tą myśl :lol:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Stara Zientara napisał(a):
Wy się tu kłócicie, a tymczasem:
Witold Chocholak napisał(a):
<cut>

No i OK. Chociaż osobiście jakoś nie bardzo widzę tę lawinę wystąpień zainteresowanych/poszkodowanych... Z powodu klasycznego tekstu: "łojezu, żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce..."

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nasze (SAJ) podsumowanie:
http://www.saj.org.pl/aktualnosci/78-ra ... towym.html

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: rudekolek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
AIKI napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Wy się tu kłócicie, a tymczasem:
Witold Chocholak napisał(a):
<cut>

No i OK. Chociaż osobiście jakoś nie bardzo widzę tę lawinę wystąpień zainteresowanych/poszkodowanych... Z powodu klasycznego tekstu: "łojezu, żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce..."


Czy prawnicy forumowi mogli by wypowiedzieć się, na ile takie wnioski o nowelizację składane przez osoby fizyczne mają sens prawny?

Nawet jeśli wielkich szans powodzenia nie ma, to może porządny, jednolity tekst takiego wniosku dałoby się opracować na tym forum?

Jak pisałem wcześniej, moje uwagi wysłałem do Ministerstwa, ale taki profesjonalnie przygotowany wniosek byłby chyba najlepszym rozwiązaniem.
Nie wiem, jak to prawnie wygląda, ale czy taki wniosek może złożyć np.grupa osób fizycznych?
To by uprościło sprawę, chociaż pewnie problem z fizycznym zebraniem podpisów zaraz by się pojawił...tak sobie tylko rozmyślam, forumowi prawnicy na pewno coś rozsądnego wymyślą.

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
krzysdl napisał(a):
Rozporządzenie dotyczy żeglarzy "rekreacyjnych". Jak chcecie na swoim żeglarstwie zarabiać i nie pasuje wam to co jest w rozporządzeniu dotyczącym "przyjemniaczków", to macie okazję lobbować w sprawie regulacji o "komercyjnych". Teksty o zatrudnianiu, psuciu rynku itp. to chyba dość dokładnie pokazują jak traktujecie żeglarstwo. Nawet tu próbujecie wprowadzić jakiś niezdrowy wyścig szczurów, w dodatku zarzucając innym działanie w złej wierze:
Cytuj:
Proste, im mniej kapitanów na rynku tym więcej dla nich pracy.


Myślę, że tak jak wielu innych, nie masz świadomości istnienia zapisu Art. 69 ustawy o bezp. morskim.
Zgodnie z nim posiadacze patentów "rekreacyjnych" posiadają wystarczające uprawnienia aby pracować zawodowo na jachtach komercyjnych. Patenty "rekreacyjne" używane jako uprawnienia zawodowe wymagają jedynie uzupełnienia o kilka prostych kursów STCW.
Obecnie, wobec braku odpowiedniego rozporządzenia (z Art70 ust 4 i 5 tej samej ustawy), nie wiadomo nawet jakie kursy STCW miałyby to być.... Zatem formalnie - można pracować nawet bez nich :roll:
Z braku tego samego rozporządzenia patenty "rekreacyjne" są (pominę zawodowe dyplomy w marynarce handlowej) obecnie jedynymi funkcjonującymi realnie dokumentami, jakie uprawniają do pracy na jachtach komercyjnych. I dość długo jeszcze tak będzie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 14:37 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Stara Zientara napisał(a):
Wy się tu kłócicie, a tymczasem:
Witold Chocholak napisał(a):

A niech sobie piszą ;-)

TomekN napisał(a):
(...)


MSiT jest świadome problemu i aktualnie pracują nad jego rozwiązaniem. Nie wiadomo jeszcze, jaka będzie postać rozwiązania, ale brana jest pod uwagę nowelizacja.

Jest też dobra wiadomość dla tych, którzy wypływali staż na k.j. przed wygaśnięciem starego rozporządzenia. Mianowicie osoba, która spełniła wymogi na k.j. automatycznie nabyła uprawnienia, natomiast patent jest tylko potwierdzeniem owych uprawnień.
Taka prawdopodobnie będzie interpretacja MSiT. Mając takową w ręku można iść na Ludwiki po po patent k.j. ;-)

Ministerstwo jest też otwarte na propozycje rozwiązania problemu stażu u osób, którym rozporządzenie skasowało staż uzyskany przed j.st.m. Brana jest pod uwagę opcja zmiany zapisu na taki, w którym liczyłby się cały staż morski delikwenta (lub jego wariacje).

Zamiast zasypywać Ministerstwo mailami i pismami, proponuję burzę mózgów w celu wypracowania najlepszego rozwiązania problemu stażu dla morsów.

_________________
noone


Ostatnio edytowano 17 kwi 2013, o 14:38 przez noone, łącznie edytowano 1 raz
Wyciąłem cytat Tomka



Za ten post autor noone otrzymał podziękowania - 2: Były user, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 14:42 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
pierdupierdu napisał(a):
jakie kursy STCW miałyby to być.... Zatem formalnie - można pracować nawet bez nich :roll:
Z braku tego samego rozporządzenia patenty "rekreacyjne" są (pominę zawodowe dyplomy w marynarce handlowej) obecnie jedynymi funkcjonującymi realnie dokumentami, jakie uprawniają do pracy na jachtach komercyjnych. I dość długo jeszcze tak będzie.


zapytam z czystej ciekawości, jest jakaś potrzeba nowej ustawy o jachtach komercyjnych,uprawnieniach itd , chodzi mi o ten cały rynek czarterowy?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
noone napisał(a):
Zamiast zasypywać Ministerstwo mailami i pismami, proponuję burzę mózgów w celu wypracowania najlepszego rozwiązania problemu stażu dla morsów.


Moja propozycja to rozłączenie stażu od stopni, prosta skuteczna konstrukcja:

§ 7. 1. Patent kapitana jachtowego uzyskuje osoba, która:
1) posiada patent jachtowego sternika morskiego lub zdała egzamin na jachtowego sternika morskiego;
2) odbyła co najmniej sześć rejsów po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 1200 godzin żeglugi, w tym co najmniej 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości kadłuba powyżej 7,5 m, oraz odbyła co najmniej jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m oraz jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych.

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
jakie kursy STCW miałyby to być.... Zatem formalnie - można pracować nawet bez nich :roll:
Z braku tego samego rozporządzenia patenty "rekreacyjne" są (pominę zawodowe dyplomy w marynarce handlowej) obecnie jedynymi funkcjonującymi realnie dokumentami, jakie uprawniają do pracy na jachtach komercyjnych. I dość długo jeszcze tak będzie.


zapytam z czystej ciekawości, jest jakaś potrzeba nowej ustawy o jachtach komercyjnych,uprawnieniach itd , chodzi mi o ten cały rynek czarterowy?

Uważam, że sytuacja jest klarowna i aż nazbyt szczegółowo regulowana w ust. o bezp. morskim. "Rynek czarterowy" na pewno nie wymaga pisania osobnej ustawy...

"Cały rynek czarterowy" to w 90% jachty wynajmowane czy też "czarterowane" bez załogi - czyli "bareboat".
Tu formalnie nie stawia się żadnych innych wymagań niż przy zeglowaniu na jachcie rekreacyjnym. Słowem - wymagania formalne dla prowadzenia typowego jachtu czarterowanego bez załogi (czy też dla pełnienia funkcji w załodze takiego jachtu) - nie różnią się od wymagań dla prowadzenia jachtów rekreacyjnych - tak długo jak nie ma żadnej załogi "dostarczanej" przez wynajmującego jednostkę.

Tylko pozostałe jachty czarterowe, czyli takie, które udostępniane są odpłatnie wraz z załogą (włączając w to kilka polskich żaglowców, które są formalnie jachtami), wymagają kwalifikacji dla załogi "zawodowej. Zawodową załogą tych jachtów mogą być obecnie posiadacze patentów amatorskich uzupełnionych szkoleniami zawodowymi wg STCW albo oficerowie MH z takimi samymi szkoleniami. W przyszłości prowadzić i pełnić funkcje w załodze na takich jachtach będą mogli być również posiadacze trzeciego rodzaju kwalifikacji - potwierdzanych zawodowymi świadectwami i dyplomami "jachtowymi", opisanymi w ust o bezp. morskim. Oni - też oczywiście będą musieli mieć kursy STCW.
W gruncie rzeczy w tej chwili brak tylko rozporządzenia, które ustaliłoby jakie kursy STCW mają być wymagane od zawodowych załóg jachtowych. To samo rozporządzenie powinno "uruchomić" wspomniany wyżej trzeci (obok patentów "amatorskich" i zawodowych z MH) system kwalifikacji, czyli system zawodowych świadectw i dyplomów "jachtowych" opisanych w ust o bezp. morskim. Dopiero wówczas wystartuje szkolenie, egzaminowanie i zdobywanie staży dla chętnych na posiadanie tego trzeciego rodzaju dokumentów kwalifikacyjnych.
Przypuszczam, że mimo znacznie ostrzejszych warunków zdobywania tego trzeciego rodzaju kwalifikacji - będą chętni. Ale tylko incydentalnie będą oni pracować na polskich jednostkach...Po prostu posiadaczom papierów wydanych przez administrację morska łatwiej będzie poszukać za granicą pracy wielokroć lepiej płatnej - niż to, na co stać polskich armatorów jednostek użyczanych odpłatnie wraz z załogą.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 103  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL