Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 19:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 gru 2011, o 15:36 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
I co, odpowiedział Ci ktoś?

Nie oczekiwałem odpowiedzi, ale ruch na 13. był wtedy spory ... właśnie z tego powodu (mgły).
Zbieraj napisał(a):
To trzeba było lecieć do najbliższej kolektury i wypełnić kupon.

Przereklamowane ... Raz juz wypełnilem kupon totka i nie wygrałem :(

Z tą trzynastka, to tak jak powiedziałem powiedziano mi, że sie Witowo czepia jak ktoś woła all stations oprócz nich. Za granicą wołałbym bez obciachu na 16 w takiej sytuacji.
Dzieki za obalenie tego mitu.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
maciek.k napisał(a):
Witowo czepia jak ktoś woła all stations oprócz nich

Ktoś nie zrozumiał.
Witowo z pewnością się czepiało jak ktoś nie tylko wywołał ale potem i konwersował... Coś jak z 19 na CB, jeśłi zacznie dwóch sobie plotkować, zaraz ktos powie "koledzy iddźcie na 22" albo jakoś tak. Ale to nie znaczy, że wywołujemy na CB na 22.
16 na morzu należy używać jak najkrócej, żeby nie przeszkadzać w wywołaniu innym,a szczególnie, by nie przeszkadzać w korespondencji "priorytetowej" - wywołanie w sprawach bezpieczeństwa.
I jeszcze jedno: jesli wiemy, że nasz oczekiwany rozmówca słucha na innym kanale, to poco wołać na 16. Np. wołając bosmanaty portów znamy ich kanały robocze i wołamy od razu na nich. Ale 13 jest dla łączności statek-statek, już po jego wywołaniu, kiedy się umówimy, że tam przechodzmy. A nie powinniśmy sie umawiac na przejście na kanał roboczy komus przypisany,np. bosmanatowi portu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 21:10 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Ktoś nie zrozumiał.

Też mi się to wydawało krzywe. Dzięki, już wiem, że to bzdura.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL