Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 31 lip 2025, o 16:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 mar 2012, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Sąsiad napisał(a):
Ciekawe, czy dało by się to przeszczepić na nasz grunt?


Jeżeli nawet nie dałoby sie to mam inny pomysł:
Właściciel wypożyczalni jachtów (przykładowy Kowalski) zakłada Klub, stowarzyszenie lub inną podobną organizację żeglarską pod nazwą "Kowalski-Sails".
Klub ten wypożycza jachty tylko członkom klubu.
Okresową Kartę członkowską KLubu wypełnia sie wraz z wypisywanie karty użyczenia jednostki klubowej.
Wypożyczający wpłaca tylko "składki" klubowe za członkowstwo za okres wypożyczenia jednostki a kwota tej składki jest de facto kwotą za wypożyczenie jednostki.
Nie jest to wówczas chyba jednostka komercyjna.
Wyprostujcie mnie jeżeli gdzieś popełniam bląd w rozumowaniu.
Pzdr
Kocur
ps. problem jachtów komercyjnych jest mi całkowicie obcy - powstałe niegdyś Stowarzyszenie Armatorów Jachtów Komercyjnych nie zdołało wyprostować przepisów ich dotyczacych więc czemu my mamy robić to za nich.
Jak wspomniał Maciek Skipbulba - podobnie jak i On jako członek Rady Armatorskiej SAJ - działam w interesie członków SAJ a nie w interesie całego świata żeglarskiego.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

tatajarek napisał(a):
Nie ma żadnych komercyjnych i niekomercyjnych, to są ci sami ludzie.


Nie - to nie są Ci sami ludzie.
Jak ktoś rekreacyjnie pływa na swoim to NIE ma NIC wspólnego z żeglarstwem komercyjnym.
Mnie osobiście jak i wielu moich znajomych armatorów prywatnych jednostek - mówiąc kolokwialnie - wiszą przepisy dotyczące jednostek komercyjnych.
Niech komercyjni sami walczą o swoje.
Pzdr
Kocur

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

skipbulba napisał(a):
Ja zajmuję się sprawami armatorów jachtów niekomercyjnych i członków SAJ. I tyle. W ich interesie występuję, bo są zbieżne z moimi. Nie zajmuje się Smoleńskiem, emeryturami, Stadionem Narodowym i wieloma innymi sprawami, w tym sprawami komercyjnych


Lepiej nikt by tego nie ujął :D :D :D
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
JacekBol napisał(a):
Będąc zdrowym na ciele i umyśle proszę każdego, kto spotka mnie na swojej żeglarskiej drodze, o kopnięcie w dupę

JacekBol napisał(a):
13 i 14 kwietnia z referatem na konferencji nawigacyjnej poświęconej 100 rocznicy zatoniecia Titanica (sic!)

Patrząc na entuzjazm dotyczący wypowiedzi, która zapoczątkowała temat, to jeszcze trochę a na podstawie dwóch powyższych informacji dojdzie do organizacji forumowego spotkania w Gdańsku :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
JacekBol napisał(a):
proszę każdego, (...) o kopnięcie w dupę,


Słuchaj - będę wodowal jacht w niedzielę.
W weekend pozostaję do Twojej dyspozycji w kwesti, o którą prosisz.
Pofatygujesz sie w tej sprawie do Górek ? :lol: :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 19:19 
Stara Zientara napisał(a):
Nic nie mówi o papierach prowadzących. Nie kapujesz?


Na razie, TO rozporządzenie jeszcze nie wyszło.

bury_kocur napisał(a):
Wyprostujcie mnie jeżeli gdzieś popełniam bląd w rozumowaniu.


A to kolega mechanik napisał kiedyś, że bloki silnikowe zimujących w lodzie jachtów popękają od mrozu?

Jarek


Ostatnio edytowano 29 mar 2012, o 20:43 przez tatajarek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
tatajarek napisał(a):
po pierwsze to nie wy rozmontowaliście ten system

Skoro nie my to czego się do nas przypieprzasz, ze to nasz wina?
Zdecyduj się.
tatajarek napisał(a):
Nie ma żadnych komercyjnych i niekomercyjnych

bzdura, oczywiscie, że są.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kocur, jeśli nie bądą wozić pasazerów to nie sa komercyjni. Jeśli nie przekroczą 15 m to nie podlegają kilku różnym przepisom.

tatajarek napisał(a):
Nie ma żadnych komercyjnych i niekomercyjnych, to są ci sami ludzie.

Zgadzam się ale administracja morska i parlament uwazżają, że są.
Spróbuj ich przekonac,ze jest inaczej? Bez powrotu ograniczeń!
tatajarek napisał(a):
Cieszycie się żeście rozmontowali sytem, po pierwsze to nie wy rozmontowaliście ten system, po drugie on wraca w jeszcze gorszej postaci.

NIe rozmontowalismy, tylko trochę pomogliśmy. Nie wraca i nie wróci!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
tatajarek napisał(a):
A to kolega mechanik napisał kiedyś, że bloki silnikowe zimujących w lodzie jachtów popękają od mrozu?


Jakoś nie widzę powiązania z wątkiem ale faktycznie - bloki silnikowe zimujących w lodzie jachtów często popękają od mrozu.

Jakoś tak mi wychodzi z moich wieloletnich obserwacji jako mechanika statkowego, że bloki silników nie odwodnionych i zamarznietych często pękają.
Masz jakieś inne obserwacje ?
Ale jaki to ma powiązanie do omawianego wątku to dalibóg nie wiem :D
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2700
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
tatajarek napisał(a):
Na razie, TO rozporządzenie jeszcze nie wyszło.
To podyskutujemy jak wyjdzie. OK?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 20:07 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
Cytuj:
które dobrowolnie nie poddały się inspekcji


Śmiesznie to brzmi. To tak jak by ustawodawca zakładał, że wszyscy tak bardzo pragną tych inspekcji, że żeby ktoś im się nie poddał, to trzeba by go siłą od nich odciągać. A tu proszę, z własnej nieprzymuszonej woli (biedacy, nie pomi konsekwencji), można powiedzieć dobrowolnie ... "nie poddali się inspekcji" ...
:lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
aa1975 napisał(a):
A tu proszę, z własnej nieprzymuszonej woli (biedacy, nie pomi konsekwencji), można powiedzieć dobrowolnie ... "nie poddali się inspekcji" ...

W kolejnych dodatkach mogą to połączyć z ubezpieczeniem, a licho nie śpi.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2011, o 15:03
Posty: 63
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy
JacekBol napisał(a):
13 i 14 kwietnia z referatem na konferencji nawigacyjnej poświęconej 100 rocznicy zatoniecia Titanica (sic!)

To ja skorzystam z zamieszania. Program konferencji tutaj. Serdecznie zapraszam :-)

_________________
Żaglowiec ociera się bardzo blisko o strefę ciszy wszechświata, która uwalnia ludzi od powszednich trosk i kłopotów, jak gdyby widnokrąg, co ich otacza, był magicznym pierścieniem rzuconym na morze. J.C.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 20:57 
Małgosia napisał(a):
To ja skorzystam z zamieszania.

Podczas przygotowań do Konferencji, pokusiłem się o próbę cofnięcia w czasie. Szukałem materiałów o przyrządach i sztuce nawigacji ludzi na Titanicu. Może odrobinę przesadzę, ale czytając wzmiankowane Rozporządzenie... poczułem się jakbym cofnął się do roku 1912.
Na jachcie 24 metrowym ECDIS? I to pisane w nawiasie... Co to jest? A na mniejszym, wystarczy mapa wektorowa... np. Automapa na dwóch niezależnych telefonach komórkowych? To już chyba lepiej było nic o tym nie pisać... A może jest wśród nas jakiś prawnik?

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

bury_kocur napisał(a):
Pofatygujesz sie

Dla dobrego towarzystwa żyd dał się powiesić.. to czemu nie...


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 21:14 
Stara Zientara napisał(a):
To podyskutujemy jak wyjdzie. OK?


O czym? Jak wyjdzie to już będzie za późno na dyskutowanie.
Mnie pani w UM już dwa lata temu mówiła, że konsultują.

Pozdrowienia - Jarek
Ps Już wiem gdzieśmy się spotkali, w Sztokholmie, byłem u Ciebie na Lady B


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2700
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
tatajarek napisał(a):
Już wiem gdzieśmy się spotkali, w Sztokholmie, byłem u Ciebie na Lady B
To pamiętam, ale myślałem, że może wcześniej też.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

tatajarek napisał(a):
Mnie pani w UM już dwa lata temu mówiła, że konsultują.
Skoro uważasz, że pani w UM wie więcej niż dyrektorzy Wydziału Bezpieczeństwa Żeglugi w Min. Infrastruktury...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 21:37 
Stara Zientara napisał(a):
Skoro uważasz, że pani w UM wie więcej niż dyrektorzy Wydziału Bezpieczeństwa Żeglugi w Min. Infrastruktury...


Tak uważam.
Pozdrowienia - Jarek


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2700
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
OK, wolno Ci sądzić, że panienka w UM jest źródłem prawa.
EOT

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Nie jest to wówczas chyba jednostka komercyjna.
Wyprostujcie mnie jeżeli gdzieś popełniam bląd w rozumowaniu.

Masz ostatnio jakiś skłon w kierunku nadmiernej kombinatoryki.
To o czym piszesz może być (i było już AFAIK używane) dla unikania płacenia podatków od dochodów z dzialalności gospodarczej.

A my tu omawiamy rozporządzenie wydane na podstawie ustawy o bezpieczeństwie morskim.
Rozporzadzenie dotyczy jachtów komercyjnych.
Jachty komercyjne zdefiniowano w samej ustawie.
Rozporzadzenie dotyczy też jachtów niekomercyjnych, dłuższych niż 15metrów.
Wzorzec metra zdefiniowano w Sevres...

Jeśli przeczytasz ustwową definicję, to zrozumiesz, ze kombinacje o jakich piszesz mają się nijak do komercyjności czy niekomercyjności w rozumieniu omawianego rozporządzenia i jego ustawy źródłowej.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
Rozporzadzenie dotyczy jachtów komercyjnych.


Szanowny Kolego
Mam wrażenie, że rozporządzenie - przynajmniej w swoim tytule, NIE dotyczy jednostek komercyjnych a rozmowa, do której sie dołączyłem, dotyczyła mniej lub bardziej żartobliwego sposobu ominiecia wynajmu jachty jako kamercyjny ale może sie myle.

Tytuł rozporzadzenia to:
"Roporządzenie w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie"
więc chyba Ty sie mylisz piszac, iż dotyczy ono jachtów komercyjnych.

Jak dla mnie dotyczy ono WSZYSTKICH jachtów.

To raz a dwa to nie widze u siebie nadmiaru kombinatoryki a już na pewno nie widze w powiązaniu z podatkami płaconymi z tytulu dzialalności gospodarcze.
Ja przynajmniej takie podatki płacę.
Więc drugi raz się chyba mylisz.

Trudne ?
Chyba nie.
Dobra, jedziemy dalej...

A na samym końcu jest to forum gdzie KAŻDY może napisać swoje zdanie.
Ale ponieważ kolejny raz pouczyłeś mnie swoją nieomylną wiedzą, -w tym przypadku nakazując abym przeczytał rozporządzenie, więc oświadczam, iz przeczytalem i nie widzę w dyskusji tutaj (raz mniej a raz bardziej żartobliwej) i swojej do niej wypowiedzi nic coby wychodziło poza jej ramy.

Toby chyba było na ten temat na tyle.
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
tatajarek napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Nic nie mówi o papierach prowadzących. Nie kapujesz?


Na razie, TO rozporządzenie jeszcze nie wyszło.



Którego TEGO rozporządzenia? Bo brzmi to jak straszenie wilkiem żelaznym ;)
Dla ułatwienia, w sprawach morza wszystkie projekty rozporzadzeń, które "jeszcze nie wyszły" można znaleźć tu:
http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/proj ... srodladowa
Wskażesz, w którym czai się niebezpieczeństwo dla Zientary?

BTW - kiedyś, jakieś 2 lata temu na jakiejś budzącej niewielkie zainteresowanie konferencji dziwnie wychyliła się pewne średniej rangi urzędzniczka Owczasnego MI, która wraz z organizatorami szkoleń IYT z gdyńskiej Szkoły Morskiej mówiła coś niezbyt skladnie o konieczności wprowadzania zawodowych stopni żeglarskiech, takich "na żaglowce". Ta zastanawiająca inicjatywa urzędnika ministerstwa, podjęta wraz z właścicielem zainteresowanej konkretnymi rozwiązaniami szkoły morskiej nie zaowocowała jednak żadnym projektem rozporządzenia.
TEGO rozporządzenia...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
średniej rangi urzędzniczka Owczasnego MI


No, jeżeli osoba w funkcji "Dyrektora departamenu" jest "średniej rangi urzędniczką" to ja chetnie takim średniej rangi urzednikiem z jego zarobkami i koneksjami zostanę.
Kocur

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

pierdupierdu napisał(a):
zaowocowała jednak żadnym projektem rozporządzenia.


Mogę oczywiscie się mylić (więc popraw mnie :lol: ) ale wydaje mi sie, iz nagonka przeprowadzona wówczas na tego "średniej rangi urzędnika" przekreśliła te pomysły.
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2012, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
rozmowa, do której sie dołączyłem, dotyczyła mniej lub bardziej żartobliwego sposobu ominiecia wynajmu jachty jako kamercyjny ale może sie myle.


Masz rację - podejrzewając, że się mylisz.

- Wpływ na to czy jacht będzie traktowany jako komercyjny ma tylko to czy wypełnia on lub nie wypełnia definicję jachtu komercyjnego - która zawarta jest w ustawie o bezp. morskim => Art4 p. 9.
- Opisane przez Ciebie zakładanie klubu i kasowanie opłat czarterowych w formie składek członkowskich nie ma wpływu na status "komercyjności" jachtu jaki zostanie w ten sposób wynajęty.
- Dlatego, jeżeli piszesz, że po takiej klubowej kombinacji "Nie jest to wówczas chyba jednostka komercyjna" - to stosujesz niewłaściwe kryteria i rozpatrujesz nie mające wpływu na "komercyjność" lub "niekomercyjność" (pod wzgledem wypełnienia definicji zawartej w ustawie o bezp. morskim.) aspekty użytkowania jachtu.

- Rozumiem, że ciutek sie unosisz, ale przypomnę tylko, że sam pisałeś: "Wyprostujcie mnie jeżeli gdzieś popełniam bląd w rozumowaniu".
Proszę bardzo ;)

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

bury_kocur napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
średniej rangi urzędzniczka Owczasnego MI

No, jeżeli osoba w funkcji "Dyrektora departamenu" jest "średniej rangi urzędniczką" to ja chetnie takim średniej rangi urzednikiem z jego zarobkami i koneksjami zostanę.

No tak - tu masz rację.
Ale w 2010, kiedy się p. Magda wspólnie z p. Naskrętem "wychylała", to jeszcze chyba nawet p.o. nie była...
;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2012, o 00:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
JacekBol napisał(a):
Podczas przygotowań do Konferencji, pokusiłem się o próbę cofnięcia w czasie. Szukałem materiałów o przyrządach i sztuce nawigacji ludzi na Titanicu.


Jacku bardzo ciekawie opisano to tutaj :
http://www.titanicebook.com/navigation.html

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Ostatnio edytowano 30 mar 2012, o 03:47 przez Cypis, łącznie edytowano 2 razy
Poprawiono cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2012, o 04:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Skleiłem dwa wątki o tym samym rozporządzeniu. Informację o konferencji Titanicowej dałem w Ogłoszenia » Żeglarskie wydarzenia / eventy / kursy i ew. cd. dyskusji na jej temat proszę prowadzić tamże.

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2012, o 07:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ustawa o bezpieczeństwie morskim definiuje:
Cytuj:

Ilekroć mowa o:
7) jachcie morskim - należy przez to rozumieć jacht rekreacyjny lub jacht komercyjny, o napędzie żaglowym lub mechanicznym;
8) jachcie rekreacyjnym - należy przez to rozumieć statek przeznaczony lub używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, inny niż jacht komercyjny;
9) jachcie komercyjnym - należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;


A więc:
Jeżeli jacht nie jest używany do przewozu nie wiecej niż 12 pasazerów to nie jest komercyjny,
Jeżeli jacht jest używany do przewozu nie wiecej niz 12 pasażerow ale nie w ramach opisanej w definicji działalności, to nie jest komercyjny.
Co to jest pasażer? To każda osoba znajdująca sie na statku, ktora nie jest załogą służacą jego prowadzeniu albo obsłudze pasażerów. Jeśli tych pasażerów jest więcej niż 12, to mamy statek pasażerski!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2012, o 07:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Dziękuję Andrzeju :D
moim zdaniem z tego wynika, że nawet jakoś specjalnie nie trzeba się starać, by nie być komercyjnym :)
wystarczy wozic mniej niż 12 pasażerów i nie udostępniąć łódki odpłatnie :)
Jedyną niepewnośc budzi sformułowanie "odpłatny przewóz osób" czy składkowy rejs można uznać za takowy? Moim zdaniem nie, bo składka obejmuje koszty rejsu w postaci paliwa, żarcia, opłat postojowych itp, natomiast nie jest opłatą za przewóz.
Czy się mylę?

PS. nawet odpłatne rejsy szkoleniowe można ominąć robiąc odpłatny kurs teoretyczny do którego jest gratisowy nieodpłatny rejs szkoleniowy :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2012, o 07:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie róbmy wygibasów jak do celów podatkowych. Wystarczy nie wozić pasażerów, co jest naturalne. A jeśłi zabierzesz sobie pasażerke to zabierz ją nieodpłatnie.

Natomiast Bavarki czarterowe oraz kursy dla malolatów zostawmy komercyjnym.

Jeszcze jedno: nikt z nas nie jest prawnikiem! Co prawda nasz wspólny mądry przyjaciel konsultował sie z prawnikiem ale jak rozumiem jedynie co do poprawnego zrozumienia pszczególnych słów w defionicji, a nie sztuczek godnych rozliczania VAT.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2012, o 08:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Andrzeju, włącz poczucie humoru :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2012, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Colonel napisał(a):
Jeżeli jacht nie jest używany do przewozu nie wiecej niż 12 pasazerów to nie jest komercyjny,
Jeżeli jacht jest używany do przewozu nie wiecej niz 12 pasażerow ale nie w ramach opisanej w definicji działalności, to nie jest komercyjny.


Jeżeli jacht nie służy do przewozu pasażerów ale służy do prowadzenia działalności opisanej, ..... komercyjny.

Wbrew życzeniu kolegów.

Zapis nie wiecej niż 12 pasażerów wyznacza górną granicę pasażerów których można zabrać na pokład, wcale nie wskazuje, że brak pasażerów powoduje ustanie komercyjności. Taka wykładnia jest zgodna z wnioskowaniami a contrario i logiką.


Faktem jest, że przepis ten jest napisany wyjątkowo niezgrabnie i niejasno, ale nie oczekujcie wykładni przepisów na korzyść obywatela,.....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2012, o 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Carlo napisał(a):
Zapis nie wiecej niż 12 pasażerów wyznacza górną granicę pasażerów których można zabrać na pokład, wcale nie wskazuje, że brak pasażerów powoduje ustanie komercyjności. .

Wybacz - rozmawialem z prawnikami, którzy są dokładnie odmiennego zdania.
Zapis "używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerow" stanowi nie tylko ograniczenie liczby pasażerów, użycie do przewożenia pasażerów jest warunkiem uznania jednostki za "komercyjną".
Jacht który nie jest do przewozu pasażerow używany - nie jest komercyjny.
Kolejne punkty to tylkoenumeratywne wyliczenie rodzajów działalności, których prowadzenia wspólnie z użyciem do przewożenia pasażerów czynią jacht komercyjnym...

Carlo napisał(a):
Taka wykładnia jest sprzeczna z wnioskowaniami a contrario i logiką.

Taaak??? A mamy w tym przepisie jakieś słowo typu "jedyne, wyłącznie, tylko", że stosujemy a contrario do jego interpretacji?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 30 mar 2012, o 12:58 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2012, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Pożywiom uwidim :D



Bardzo chętnie przyznam się do błędu, ale wątpię że będę musiał :/

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

pierdupierdu napisał(a):
użycie do przewożenia pasażerów jest warunkiem uznania jednostki za "komercyjną".


To się chyba z Colonelem nie zgadzacie

Colonel napisał(a):
Jeżeli jacht jest używany do przewozu nie wiecej niz 12 pasażerow ale nie w ramach opisanej w definicji działalności, to nie jest komercyjny.


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

tatajarek napisał(a):
Zaraz Starej Zientarze zabronią prowadzić Zawiasa i nie bedzie następnego forumowego rejsu. Nie kapujesz?


Tak. Zwłaszcza w świetle
Art. 69.

Potwierdzeniem posiadania kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowisk na jachtach komercyjnych, za wyjątkiem jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi, są:

1) dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej albo

2) dokumenty kwalifikacyjne, o których mowa w art. 63 pkt 1, 2 i 5

- oraz świadectwa przeszkolenia według Konwencji STCW, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 70 ust. 4.


ustawy o bezpieczeństwie morskim. :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL