Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 19:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 maja 2012, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
kapibara napisał(a):
Jasne. Jednak jakieś tam plusy są. Właściciel łódki nie przekraczajacej 7m ma np "fory" cenowe w marinach itp.

Nie spotykałem niemal marin, w których najnizsza "bramka" cenowa byłaby ustawiona poniżej 9-10m.Ale może w Chorwacji jest inaczej...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2012, o 13:50 

Dołączył(a): 26 lip 2010, o 17:08
Posty: 19
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Przepisy dotyczące rejestracji jednostek sródladowych mówią o braku obowiązkowej rejestarcji jednostek żaglowych do Lc 12 m z zachowanie wprawdzie konieczności ich oznakowywania.


No właśnie dlatego: kiedy Tata budował łódkę myślał, że podobne przepisy będą miały może (kiedyś) zastosowanie przy rejestracji w RJM. Żeby pływać w kraju nie musimy się rejestrować. Ale my chcemy pływać w tym roku po Adriatyku dopełniając wszelkich formalności rejestracyjnych, ubezpieczeniowych, celnych itp. Stąd wszystkie moje poprzednie pytania. Tak więc o długości łodzi napisałam informacyjnie, że brana pod uwagę już na etapie budowy ze względu na (ewentualne) ułatwienia rejestracyjne. Których jak się okazało nie ma. Uf.

MK


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2012, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
kapibara napisał(a):
Właściciel łódki nie przekraczajacej 7m ma np "fory" cenowe w marinach itp.


Nie wiem jaqk na środlądziu ale w Baltyckich marinach wszelkie dlugości są do 8 m i dalej od 8 m.
Czyli 7 metrow nic nie daje.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2012, o 14:10 

Dołączył(a): 26 lip 2010, o 17:08
Posty: 19
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
Nie spotykałem niemal marin, w których najnizsza "bramka" cenowa byłaby ustawiona poniżej 9-10m.Ale może w Chorwacji jest inaczej...


Łodzie do 7 m np w marinie koło Trogiru (Seget) mają w cenniku wyraźnie niższe opłaty niż te 10 m. Można jeszcze indywidualnie negocjować, pod warunkiem że mają akurat wolne miejsca (w sezonie raczej nie mają). Mnie jednak zależy na przetrzymaniu łodzi zimą, więc pora roku + to, że łódka ma mniej niż 7 m, daje możliwość znalezienia rozsądnej kalkulacyjnie opcji.

MK


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2012, o 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
najnizsza "bramka" cenowa byłaby ustawiona poniżej 9-10m.


Jarek - w bardzo wielu marinach SE i DK jest przedział do 8 m i dalej:
8 - 10
10 - 12
W Gudhjem placilismy w tym roku z przedzialu 8 - 10.
itd.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2012, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
Nie wiem jaqk na środlądziu ale w Baltyckich marinach wszelkie dlugości są do 8 m i dalej od 8 m.
Yhy, pierwszy z googla link: http://www.port.leba.eu/content/view/2/14/

bury_kocur napisał(a):
Czyli 7 metrow nic nie daje.
No i? To co kapibarowy tata ma zrobić?

ps. Bałtyk to nie tylko Szwecja!!!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2012, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
kapibara napisał(a):
Właściciel łódki nie przekraczajacej 7m ma np "fory" cenowe w marinach itp.


Nie wiem jaqk na środlądziu ale w Baltyckich marinach wszelkie dlugości są do 8 m i dalej od 8 m.
Czyli 7 metrow nic nie daje.

Znaczy 7m daje na pewno załapanie się na najniższą bramkę cenową.
Ja pamiętałem że zwykle kończy się ona do 9-10m, ale jak widzę czesto jest do 8.
Przepraszam za błędną informację...
Jak widać po przykałdzie Łeby - każdy na swój strój, ale jednak 7m będzie na ogół tańsze od większych ciut łódek.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2012, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
ps. Bałtyk to nie tylko Szwecja!!!


No nie, jest jeszcze Dania, ale tam jest generalnie tak samo jak w Szwecji, są Niemcy, ale z tego co pamietam, u nich takoż samo, jest Finlandia, czyli kraj Fińczyków, ale też podobnie jak w Szwecji (wiadomo Skandynawia) jak jest we wschodniej części to nie wiem, no i jest taki jeden kraj co ma inaczej niż wszyscy czyli Polska :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2012, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10927
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1336
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
pierdupierdu napisał(a):
Znaczy 7m daje na pewno załapanie się na najniższą bramkę cenową.

Oczywiscie! Jeszcze lepiej miec 6,99m
skipbulba napisał(a):
no i jest taki jeden kraj co ma inaczej niż wszyscy czyli Polska

Baltyk to jeszcze nie wszystkie morza Europy: Kilka centymetrow moze zrobic spora roznice w budzecie miesiecznego rejsu, zwlaszcza jesli lubimy zwiedzac.
I duzo, duzo wiecej (dobre kilkaset euro), jesli przyjdzie nam zostawic tam lodke na rok ( z premedytacja, lub przypadkiem )
Catz

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Jacek Woźniak napisał(a):
A masz pewność, że nie łykną?

A jesli nie łykną?
Jestem za tym, by pisac tu o pewnościach mozliwie pewnych.
Catz Niespecjalista od łykania uniwersalnego.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2012, o 08:37 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Catz napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
A masz pewność, że nie łykną?

A jesli nie łykną?
Jestem za tym, by pisac tu o pewnościach mozliwie pewnych..


W swojej świętej naiwności zakładam, że Chorwacja nie jest krajem w którym jedyne statki jakie są to są statki morskie. Tam nie znają śródlądzia, nie obowiązuje CEVNI a statki żeglugi śródlądowej nie zawijają do ichniejszych portów. Zakładam też, że polskie jachty ze wszystkimi możliwymi rejestracjami lub bez, od lat pływają po chorwackich wodach a o grzywnach mandatach czy innych szykanach jakoś nie słychać. A może są tylko sprawcy w zaciszu chorwackich lochów cichutko łakją przykuci do skały... ;)
Jedne czego nie zakładam a czego jestem pewny to to, że o przeznaczeniu łodzi decyduje właściciel a nie urzędnik, nawet chorwacki i nie ma takiej siły aby nagle przyczepić się do tego, że łódź ma być morska chociaż właściciel mówi postanowił, że wędkarska.


Ostatnio edytowano 12 maja 2012, o 08:43 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem literówkę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2012, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Możesz też spokojnie założyć, że wzory poprawnych formalnie papierów polskiego jachtu są chorwackim urzędnikom dostępne po kilku kliknięciach w służbowym komputerze.
To, że wielu z tych urzędników nie chce się niczego dokładnie sprawdzać i że wielokroć przy wydawaniu "winiety" ograniczają się oni wyłącznie do sprawdzenia polisy OC z tytułu użytkowania jachtu - nie powinno być moim zdaniem podstawą planowania dłuższego pobytu na tamtych wodach.

Ale zawsze można próbować, wszak do odważnych świat należy. Ja tylko uważam, że jak kto chce walczyć z prostą do spełnienia formalnością - to niech cudaczy w Chorwacji z rejestracją swojego własnego jachiku, a nie doradza w sprawie cudzego...;)
Osobiście uważam, że w sprawie rejestracji polskiego jachtu żeglującego po morzu (zwłaszcza za granicą...) nie warto na siłę udowadniać, że najlepiej do drapania po lewym półdupku nadaje się akurat prawa ręka... :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2012, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10927
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1336
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Jacek Woźniak napisał(a):
W swojej świętej naiwności zakładam

Twoja naiwnośc nie jest naiwnościa święta, bo moze innych naiwnych wpuscic w maliny.
Przez wiele lat zeglowalem po calym Srodziemnym z dokumentem pt. Patent Flagowy wydanym przez PZZ - dokument ten wzbudzal zachwyt w portach Europy i Afryki, bo nikt tam nigdy nie widzial papierczaka ze zdjeciem jachtu ( zwlaszcza jachtu w krzakach...) i wtedy w ogole polskie jachty byly tam rzadkoscia wielka.
Wiec łykali, łykali, az nagle łykac przestali.
Doopa blada!
Pierdlem moze to i nie grozi, ale po co sie wystawiac na klopoty, skoro mozna zalatwic sprawe tanio, latwo i bezbolesnie?
Catz Co na zlosc babci ucha sobie nie odmrazal.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2012, o 08:12 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):
Osobiście uważam, że w sprawie rejestracji polskiego jachtu żeglującego po morzu (zwłaszcza za granicą...) nie warto na siłę udowadniać, że najlepiej do drapania po lewym półdupku nadaje się akurat prawa ręka... :lol:

Catz napisał(a):
Pierdlem moze to i nie grozi, ale po co sie wystawiac na klopoty, skoro mozna zalatwic sprawe tanio, latwo i bezbolesnie?
Catz Co na zlosc babci ucha sobie nie odmrazal.


Ależ oczywiście macie rację.
Zamieszczam swoje zdanie bo Wasze wypowiedzi odczytują jako twierdzenie, że po morzu mogą żeglować to tylko morskie jachty, jakby prawo nie pozwalało na żeglugę jednostek śródlądowych po morzu. Na dodatek pojawiło się stwierdzenie, ze urzędnik może zakwestionować legalną rejestrację jachtu. Jeśli już to może nie dopuścić do żeglugi, w co głęboko wątpię, a nie, niedopowiedziane jak, karać za "złą rejestrację".
Dyskutujemy w wątku założonym przez Kapibarę ale czytają to nie tylko właściciele jachtów morskich i nie chcę aby pozostali w przekonaniu, że ich śródlądową łódką na morze, którekolwiek, nie wypłyną.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008, o 16:22
Posty: 464
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Właśnie będę składał wniosek o rejestrację jachtu morskiego i zobaczymy jak to będzie się odbywało. Sam ciekaw jestem :) Na pewno będę zdawał relację....

_________________
wyszliśmy o trzeciej rano, ciężko było wstać.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 11:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
rejestracja w Pzz po Pol jest bez problemowa. Zajmuję się tym Pani Hernik kompetentna i mila Pani. Można wszystko załatwić listownie i telefonicznie i jeszcze jest miło

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
micheladam3 napisał(a):
Jak ktos chce plynac dookola swiata bez zadnych kwalifikacji i bez tratwy to moze zarejestrowac lodke tu: http://www.pavillon-belge.com/index_EN.html lub tu: http://www.pavillon-hollandais.com/?lang=en
..


Może tez, znacznie taniej, zarejestrować w UK. Belgijska rejestracja jest niestety nieco kosztowna (choć to zależy od wieku i wymiaru jachtu).
Poza tym, bez kwalifikacji to bym raczej odradzala. Natomiast nie uważam za konieczne posiadanie urzędowych potwierdzen takowych kwalifikacji. Warto rozróżniać te dwie rzeczy, bo potem powstają dziwne skróty myślowe, ze do nieuctwa namawiają...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008, o 16:22
Posty: 464
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
piotr6 napisał(a):
rejestracja w Pzz po Pol jest bez problemowa. Zajmuję się tym Pani Hernik kompetentna i mila Pani. Można wszystko załatwić listownie i telefonicznie i jeszcze jest miło

Mam nadzieję. Miałem pozostawić jacht pod szwedzką banderą ale rosło mi coraz więcej pytań typu: ubezpieczenie, czarter,itp.
Dzięki, pozdrawiam

_________________
wyszliśmy o trzeciej rano, ciężko było wstać.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 12:44 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
w razie czego zadzwon do Hernikowej,mam nadzieję ,że jeszcze pracuje, super się z Nią rozmawia. czas rejestracji ok 2 tyg.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: cymesspol1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 18:33 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1384
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 476
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
piotr6 napisał(a):
w razie czego zadzwon do Hernikowej,mam nadzieję ,że jeszcze pracuje, super się z Nią rozmawia. czas rejestracji ok 2 tyg.

Co Ty straszysz ludzi dwoma tygodniami, czas rejestracji osobiście 15 minut.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 18:50 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
no mnie przepraszali ,bo trwało 2 tygodnie ,ale listownie.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008, o 16:22
Posty: 464
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Ja działam listownie - tak mi najwygodniej, choć i tak to już wiele ze strony PZŻ, że sprawy urzędowe można załatwić korespondencyjnie.

_________________
wyszliśmy o trzeciej rano, ciężko było wstać.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cymesspol1 napisał(a):
Miałem pozostawić jacht pod szwedzką banderą


A na kogo masz zarejestrowany jacht ?
Znaczy czy w obecnej rejestracji tego jachtu (znajdującego się pod banderą SE) występuje jako np. współwłaściciel ktoś mający albo obywatelstwo SE albo choćby Kartę Stałego Pobytu i ma tamtejszy PESEL ?
Bo inaczej to nie bardzo wiem jak chciałbyś utrzymać tą banderę w majestacie prowodawstwa SE.
Pzdr
Kocur (spod bandery SE)

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
no mnie przepraszali ,bo trwało 2 tygodnie ,ale listownie.

U mnie trwało zdecydowanie dłużej, bo ktoś się dopatrzył jakiegoś "śladu w papierach", mówiącego że moja łódka może być o 2 lata starsza niż podałem.
Spytałem czy jako PZŻ chcą podważać dane o wieku jachtu wynikające z papierów, ktore kilka lat wcześniej wydał PZŻ...? Zaproponowałem by się skontaktowali z pierwszym właścicielem/budowniczym/konstruktorem jachtu.
Dostałem pocztą kwit z taką samą datą jaka widniała na poprzednim papierze ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
cymesspol1 napisał(a):
Miałem pozostawić jacht pod szwedzką banderą


A na kogo masz zarejestrowany jacht ?
Znaczy czy w obecnej rejestracji tego jachtu (znajdującego się pod banderą SE) występuje jako np. współwłaściciel ktoś mający albo obywatelstwo SE albo choćby Kartę Stałego Pobytu i ma tamtejszy PESEL ?
Bo inaczej to nie bardzo wiem jak chciałbyś utrzymać tą banderę w majestacie prowodawstwa SE.

A nie wystarcza członkostwo w szwedzkim klubie żeglarskiem?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 9 sty 2013, o 23:31 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cymesspol1 napisał(a):
rosło mi coraz więcej pytań typu: ubezpieczenie, czarter,


Z ubezpieczeniem jednostki pod banderą SE kłopotu nie ma.
Nie wiem co masz na myśli pisząc "czarter"...
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pierdupierdu napisał(a):
A nie wystarcza członkostwo w szwedzkim klubie żeglarskiem?


Też tak kiedyś myślałem ...
Niestety Jarku - nie wystarczy.
Członkostwo w Klubie w SE - np. w SXK - oznacza tylko tyle, że jesteś członkiem tego klubu i możesz korzystać z przywilejów klubowych typu zniżki w portach prowadzonych przez ten klub lub możliwość postoju na bojach SXK, na których jest wyraźnie napisane czyje i dla kogo są postawione.
Członkostwo takie kosztuje rocznie 540 SEK i mnie np. się opłaca.
Nie ma jednak to nic wspólnego z prawem do podnoszenia bandery SE na jachcie - tutaj działają inne prawa - jak chcesz to Ci to podeślę ale nie dziś.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008, o 16:22
Posty: 464
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Cytuj:
Znaczy czy w obecnej rejestracji tego jachtu (znajdującego się pod banderą SE) występuje jako np. współwłaściciel ktoś mający albo obywatelstwo SE albo choćby Kartę Stałego Pobytu i ma tamtejszy PESEL ?

Tak, występuje.
Mając na myśli czarter - chodziło mi o ubezpieczenie obejmujące właśnie czarterowanie jednostki, które jest troszkę inne niż do celów prywatnych.
Cytuj:
Bo inaczej to nie bardzo wiem jak chciałbyś utrzymać tą banderę w majestacie prowodawstwa SE.
znam osoby które zakupiły jachty w Szwecji i po prostu pływają na papierach które dostali od poprzedniego właściciela i nie zgłaszają się do żadnej rejestracji w PL. I tak kilka lat, bez żadnych problemów się to odbywa....

_________________
wyszliśmy o trzeciej rano, ciężko było wstać.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
To co piszesz dotyczy teoretycznej sytuacji póki jest dobrze i nie ma żadnego wypadku (odpukać) i to jest OK - znaczy nikt nie docieka dlaczego tę banderę SE na tym jachcie postawiłeś, jakie są jego prawa własności, czy należy on do obywatela SE (lub współobywatela) itd...

Poniżej masz rozwinięty temat pływania pod banderą SE.

Generalnie Szwedzi są bardziej spolegliwi i mniej "biurokratyczni" niż w PL.
Nie ma w SE obowiązku rejestracji jednostek w czymś będącym odpowiednikiem Urzędu Morskiego w PL czy też PZZ.
W teorii - masz jacht - stawiasz na jachcie banderę SE, dlatego ze łódź zarejestrowana jest w SE -na przykład w takim SXK.
A łódź zarejestrowana jest w takim klubie bo ... tak chcesz... -bo się zapisałeś do Klubu i opłaciłeś składki (UWAGA WAŻNE !) itd..
I to upoważnia Cie do postawienia bandery szwedzkiej.
Ale jest jeden kłopot - załóżmy, że przeszedłeś już proces rejestracji po szwedzku - np. internetem np. na stronie http://www.sxk.se. (he he he... ;-))))
Teraz wracamy do opłat czyli składek, które są nierozerwalnie związane z Twoim prawem do podnoszenia takiej bandery na jednostce zarejestrowanej w KLubie - np. SXK.
Problemem są opłaty bo wszystkie opłaty w SE idą przez "bankgiro" podczepione do konta umiejscowionego w SE.
I NIE MA INNEJ możliwości dokonania takich opłat klubowych niż na miejscu w Szwecji przez "bankgiro" a do otwarcia takiego konta musisz mieć szwedzki "personnummer".
A tylko spełnienie obowiązku opłaty daje Ci formalną podstawę do podniesienia bandery SE
Taki numer to jak pesel - masz go albo z urodzenia bo sie urodziles Szwedem albo nabyłeś go poprzez to, że się tu przeprowadziłeś legalnie (powód przeprowadzki jest dowolny: uchodźca polityczny, emigrant, pracownik firmy szwedzkiej, członek rodziny obywatela szwedzkiego....)
Ale w teorii oni generalnie nie sprawdzają niczego dopóki nic się nie wydarzy, możesz sobie pływać latami pod banderą szwedzką bo tak i już.

Co najwyżej w portach SE będą Cie pytać czemu nosisz banderę SE skoro nie jesteś Szwedem - pytają mnie tak w co drugim porcie.
Ale jak masz bliską rodzinę w SE to kłopotu z odpowiedzią nie ma.

Następna sprawa to rejestracja radia na Twoim jachcie.
Jeżeli masz już na jachcie radio (a mają chyba wszyscy) i postawioną banderę SE to logiczne jest, że radio też będziesz miał zarejestrowane w SE tzn otrzymasz Szwedzki Call Signal i MMSI.
Nie wiem jaka jest możliwość rejestracji radia w PL na jachcie pod banderą SE ale chyba nie ma takiej możliwości.
I tutaj procedury dla obcokrajowca nie mającego oparcia w SE są jeszcze trudniejsze i bardzie kłopotliwe i wymagające umiejętności właściwego sporządzenia wniosku do tamtejszego UKE.
We wniosku podajesz m.in szwedzki "personnummer", numer rejestracyjny jednostki (np. w SXK) i dane właściciela wraz z podaniem kontaktu w SE gdyż rejestracja taka jest przesyłana do osoby w SE.
Sprawa opłat z tego tytułu działa podobnie - wszelkie przelewy idą przez "bankgiro" - to już omawialiśmy.
W SE jest odmiennie niż w PL - w SE istnieje coroczna opłata z tytułu rejestracji i użytkowania radia na jednostce pływającej - kosztuje mnie to 180 SEK rocznie.

Następna sprawa to rejestracja EPIRB-a (jak masz).
Tutaj do jego rejestracji potrzebny są dane MMSI Twego radia.
Ja mam EPIRB-a zgłoszonego do stosownego urzędu w Goeteborgu ale tego już nawet nie próbowałem sam zrobić.
W wniosku o rejestracje EPIRB-a musisz podać osobę kontaktową w SE.
No to tak na szybko a propos rejestracji pod banderą SE - znaczy jej wady i zalety.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: Magister, Sąsiad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
znaczy jej wady i zalety
Wady wymieniłeś, a zalety są jakieś?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 12:52 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
bury_kocurze.
Nareszcie mam pojęcie z czym się wiąże zmiana bandery z PL na SE.
Myślę że Twój tekst dobrze zrobi też "marzycielom", którzy czasami pisali o tym tak, jakby to była kwestia rozwiązania jednego węzła na flaglince i zawiązania drugiego.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Roman K napisał(a):
bury_kocurze.
Nareszcie mam pojęcie z czym się wiąże zmiana bandery z PL na SE.
Myślę że Twój tekst dobrze zrobi też "marzycielom", którzy czasami pisali o tym tak, jakby to była kwestia rozwiązania jednego węzła na flaglince i zawiązania drugiego.

dlatego takim proponuję moja czerwona. Nie ma takich dziwnych problemów... :) No, oprócz rejestracji radia i Epirbu, ten będzie rejestrowany z brytyjskim Mmsi co nie przeszkadza podać danych kontaktowych polskich. W przeciwieństwie do szwedzkiej bowiem, w UK da się nabyć prawo podnoszenia bandery bez związków z tym krajem.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kocur nie napisał. lub napisał niejasno jedna rzecz. Żeby jacht mógł podnosić banderę szwedzką nie jest konieczne rejestrowanie e SXK. Wystarczy, że jednym z właścicieli jest obywatel szwecji.
i nie trzeba też mieć Call Sign, MMSI i EPIRBA :D można ale nie trzeba :)

Niezaprzeczalną zaleta Marku jest to, że do wymiaru 12x4 nie trzeba zadnych patentów i obowiązuję Cię znacznie stabilniejsze prawo niż w RP gdzie przepisy zmeiniają się nieomalże co roku.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL