Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 00:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 311 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 sty 2013, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
Ciekaw jestem tylko czy taki zapis był przez ustawodawców napisany świadomie czy też wyszedł im "przypadkiem" ;-))) w sposób całkowicie nieplanowany...
Z wypowiedzi Pani Minister wynika, że świadomie. Słyszałem też, że głównym powodem wprowadzenia kategorii jachtów komercyjnych było właśnie rejestrowanie przez PZŻ kutrów wędkarskich.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2013, o 19:37 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
skipbulba napisał(a):
szczerze mówiąc jestem zdziwiony Waszym zdziwieniem interpretacji JAromira, wydwała mi się ona cały czas oczywista.

Oczywista nie oczywista, IMHO to nie takie proste.
Że jest to jakiś bubel prawny to nie podlega wątpliwości bo, jak to ujął kocur, jak płynie czterech kupli i płacą armatorowi za rejs to... my żeglarze ich nazywamy załogą. Ale czy sa oni załogą w rozumieniu przepisu podanego przez ministerstwo ?? w/g mnie nie.
W końcu załoga potrzebna do prowadzenia statku morskiego powinna być opłacana, a nie placić.

""Zgodnie z § 4 pkt 9 rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2005 r. w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie (Dz. U. Nr 174, poz. 1452, z 2006 r. Nr 73 poz. 515 oraz z 2011 r. Nr 88, poz. 496), pod pojęciem pasażera rozumieć należy każdą osobę, z wyjątkiem kapitana i członków załogi lub innych osób zatrudnionych lub zaangażowanych w jakimkolwiek charakterze na statku dla jego potrzeb
I jeszcze:
należy zauważyć, że w doktrynie prawa międzynarodowego, europejskiego, a w ślad za tym polskiego, rozróżnia się członków załogi zaangażowanych w prowadzenie statku, osoby zatrudnione w innym charakterze, w szczególności obsługowym (a zatem przedstawicieli usługodawcy), oraz pasażerów, czyli, podobnie jak w innych środkach transportu, osoby niezaangażowane w kierowanie pojazdem, opłacające podróż (czyli usługobiorców). ""

Ciekawe co by powiedzieli ci wszyscy marynarze na statkach gdyby od nich brano pieniądze za rejs, oni zarabiają na morzu i są zalogą statku i ja myslę że o to chodzilo w przytoczonym wcześniej przepisie i mamy tu znowu przypadek niedopracowanych przepisów.
Jakby od tych czterech kumpli nic nie kasować, i sporządzić umowę o jakimś bezplatnym wykonywaniu obowiązków to mogą oni być zalogą w rozumieniu tychże przepisów.
Według mnie nie jest to takie oczywiste Maćku i Jaromirze

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2013, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
junak73 napisał(a):
zaangażowanych w jakimkolwiek charakterze na statku dla jego potrzeb
Wystarczy posterować trochę albo odbijacz potrzymać. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2013, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
No to bierzesz tych kumpli i zawierasz z nimi umowę, ustną, która jest samo ważna jak pisemna. Oni w zamian za to że zapłacą, mogą zostać załogą i odbyć szkolenie, staż. W zamian mogą otrzymać opinię z rejsu :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2013, o 20:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Stara Zientara napisał(a):
junak73 napisał(a):
zaangażowanych w jakimkolwiek charakterze na statku dla jego potrzeb
Wystarczy posterować trochę albo odbijacz potrzymać. :)

Pewnie tak natomiast kluczowa wydaje mi się kwestia płacenia / zapłaty, kto komu
Jak potrzymaja odbijacz i ty im zaplacisz to OK, ale jak oni mają zapłacić za trzymanie to już nie tak oczywiste, może niech biegli w prawie sie wypowiedzą

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2013, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
junak73 napisał(a):
skipbulba napisał(a):
szczerze mówiąc jestem zdziwiony Waszym zdziwieniem interpretacji Jaromira, wydawała mi się ona cały czas oczywista.

Oczywista nie oczywista, IMHO to nie takie proste.
""Zgodnie z § 4 pkt 9 rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2005 r. w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie (Dz. U. Nr 174, poz. 1452, z 2006 r. Nr 73 poz. 515 oraz z 2011 r. Nr 88, poz. 496), pod pojęciem pasażera rozumieć należy każdą osobę, z wyjątkiem kapitana i członków załogi lub innych osób zatrudnionych lub zaangażowanych w jakimkolwiek charakterze na statku dla jego potrzeb
<cut>
Według mnie nie jest to takie oczywiste Maćku i Jaromirze

Ale przecież podany przez Ciebie przepis - wytłuszczenie, jest jednoznaczny. "zaangażowanych w jakimkolwiek charakterze na statku dla jego potrzeb"

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2013, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
AIKI napisał(a):
"zaangażowanych w jakimkolwiek charakterze na statku dla jego potrzeb"


Znaczy się ... osoby płci pięknej zarabiające na życie sprzedawaniem swoich wdzięków też się w to łapią :D
Są one bowiem wśród osób "zaangażowanych w jakimkolwiek charakterze na statku dla jego potrzeb".
A żeglarze i marynarze mają swoje "potrzeby", oj mają ... :lol:
Kluczowa jest interpretacja określenia "potrzeby statku".
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2013, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kluczowe słowa brzmią raczej "z wyjątkiem kapitana i członków załogi".

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
pierdupierdu napisał(a):
To ja myślę, że może lepiej Kocurze odpuść sobie "podejmowanie rękawicy"... Ja czekam na reakcję tych, którzy mają własny interes w cywilizowaniu spraw związanych z żeglowaniem komercyjnym i eksploatują jachty, które nie wypełniają definicji jachtów komercyjnych - bo są odpłatnie użyczane, ale nigdy nie bywają używane do przewożenia pasażerów....


bury_kocur napisał(a):

Ale gdybym nie ja to napisał (znaczy powyższy post) a ktoś spod bandery PL - ktoś, kto faktycznie prowadzi taką działalność (znaczy wozi ludzi za pieniądze ale pasażerowie to nie są) to miałbyś to o co pytam...
A obaj znamy takie osoby...
Pzdr
Kocur


Myślę, żę spełniam kryteria, aby się wypowiedzieć, napisałem już wczesniej, ale jakoś ta moja wypowiedź pozostała niezauważona.
Ja osobiście nie mam nic przeciwko tym przeglądom i samej KB, traktuje to jako swoisty znak jakości, moje łódki maja komercyjną KB, więc sa wyposażone w taki sposób, że czarterobiorcy mogą się czuć bezpieczniej, ja za to płacę, w moim konkretnym przypadku, nawet więcej niż armatorzy, którzy jachty maja w kraju, a jednak mi to nie przeszkadza, dziwie się więc, że tak bardzo przeszkadza tym, którzy za to nie płacą, i nieprawdą jest to co Skipcio napisał:

skipbulba napisał(a):
"A kto ich tam wie, lepiej spełnic nawet dużo za dużo niż miec problemy z powodu braku jakiejś pierdoły, a najwyżej podniose cene czarteru". Także nie liczyłbym, że czarterodawcy zrobia coś w tej sprawie. Im to wisi. I tak zapłaci czarterobiorca :)


U nas za to czarterobiorca nie płaci, wystarczy porównać cenniki z tego i ubiegłego roku.


Załączniki:
Cennik 2013.pdf [156.58 KiB]
Pobrane 195 razy
Cennik 2012.pdf [203.52 KiB]
Pobrane 177 razy

_________________
Pozdrawiam
Darek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 00:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
doktor napisał(a):
U nas za to czarterobiorca nie płaci, wystarczy porównać cenniki z tego i ubiegłego roku.

Ale u kogoś, kto zdecyduje się powalczyć z biurokratami - może będzie płacić ciut mniej, prawda?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 01:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
pierdupierdu napisał(a):
Ale u kogoś, kto zdecyduje się powalczyć z biurokratami - może będzie płacić ciut mniej, prawda?


Nie wiem co miałoby wpłynąć na cenę, wyposażenie, czy wizyta Inspektora, bo ani jedno ani drugie w stosunku do pozostałych kosztów nie są na tyle znaczące, aby zmienić cena,wyposażenie powinno być kompletne bez przeglądu, potem co jakiś czas trzeba wymienić te elementy, które straciły ważność ("artyleria", zwalniaki hydrostatyczne, gaśnice, przeglądy tratw, mapy, spis świateł i radiosygnałów) jeśli ktoś o to dba bez obowiązkowej komercyjne KB i tak musi te koszty ponieść, a sama wizyta inspektora, to jakieś 1500 PLN na jacht w moim przypadku doliczyłem dolot do Grecji, przy pozostałych kosztach ponad 100 tys. na jacht rocznie, nieistotne (karty są na 5 lat, jeszcze nie jest ustalone, czy będą przeglądy pośrednie co roku, czy jeden po 2,5, jest też możliwe, że prowadząc specjalną dokumentację nie pamięta jej nazwy, ale Jaromir może będzie wiedział, bo już to jest na jednostkach konwencyjnych, będą przeglądy co 5 lat).

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
doktor napisał(a):
sama wizyta inspektora, to jakieś 1500 PLN na jacht
doktor napisał(a):
U nas za to czarterobiorca nie płaci, wystarczy porównać cenniki z tego i ubiegłego roku.
Nie, nie płaci. Ty w porcie worki nosisz żeby na to zarobić, tak? :) weż Darek nie chrzań :) wszystkie koszty utrzymania jachtu ponoszą czarterobiorcy, jeśli u Ciebie jest inaczej to masz jakiś dziwny model biznesowy.
doktor napisał(a):
ponad 100 tys. na jacht rocznie
wydajesz na jacht ponad 10 tys miesięcznie? na utrzymanie? to co Ty tym biednym łódkom robisz? :) i uważasz, że za to nie płaci czarterobiorca? Jeśli nie czarterobiorca to przepraszam bardzo kto?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1228
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
pierdupierdu napisał(a):
myszek napisał(a):
Armatorzy to nawet mają do takich zadań swoje Stowarzyszenie :lol:

mają:
http://www.krs-online.com.pl/stowarzysz ... 48534.html
http://pracujadlaciebie.pl/sejm/interpe ... acja-5121/


Nie, mój drogi - to, do czego odesłałeś, jest stowarzyszeniem właścicieli wycieczkowców, smażalni, kutrów wożących wędkarzy i innych niedużych statków przewożących pasażerów, psim swędem zarejestrowanych jako "jachty".

Armatorzy jachtów mają swoje stowarzyszenie, które nazywa się Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych. Bez innych przymiotników. W jego statucie, o ile mi wiadomo, nie ma zakazu odpłatnego udostępniania swojego jachtu ani przyjmowania korzyści majątkowych od załogi.

Kilka postów wcześniej mamy wypowiedź prezesa tegoż Stowarzyszenia, który nie ma wątpliwości, iż działania urzędników są sprzeczne z zapisami ustawy o bezpieczeństwie morskim.

Nazywając rzecz po imieniu: urzędnicza samowola próbuje ograniczyć armatorom - wszystkim armatorom - przysługujące im z mocy ustawy prawo do dysponowania swoimi jachtami. To, czy ktoś zamierza z tego prawa korzystać czy nie, jest jego prywatną sprawą. Natomiast bezprawne działania urzędników są sprawą publiczną.

W tej sytuacji należy się chyba spodziewać niezwłocznego, stanowczego wystąpienia SAJ w tej kwestii.

...czego Wam życzę z duszy, serca

krzys

ps. ale się zdziwię jak to zobaczę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 08:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
myszek napisał(a):
Armatorzy jachtów mają swoje stowarzyszenie, które nazywa się Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych. Bez innych przymiotników. W jego statucie, o ile mi wiadomo, nie ma zakazu odpłatnego udostępniania swojego jachtu ani przyjmowania korzyści majątkowych od załogi.

Kilka postów wcześniej mamy wypowiedź prezesa tegoż Stowarzyszenia, który nie ma wątpliwości, iż działania urzędników są sprzeczne z zapisami ustawy o bezpieczeństwie morskim.

Nazywając rzecz po imieniu: urzędnicza samowola próbuje ograniczyć armatorom - wszystkim armatorom - przysługujące im z mocy ustawy prawo do dysponowania swoimi jachtami. To, czy ktoś zamierza z tego prawa korzystać czy nie, jest jego prywatną sprawą. Natomiast bezprawne działania urzędników są sprawą publiczną.

W tej sytuacji należy się chyba spodziewać niezwłocznego, stanowczego wystąpienia SAJ w tej kwestii.



1. Potwierdzam, nie ma zakazu w statucie. Statut zresztą jest dostępny dla kazdego na stronie http://www.saj.org.pl
2. W wypowiedzi prezesa tego stowarzyszenia "kilka postów wyżej" ani w żadnej innej nie ma sformułowania, z ktorego mogłoby wynikac posądzanie jakiegokolwiek ministerstwa i działania sprzeczne z ustawą o bezpieczeństwie morskim.
3. Obecnie sa mi znane dwie interpretacje "komercyjności" jachtów. Pierwsza, ujawniona na tym forum, to interpretacja niektórych armatorów, ktorzy "czują sie komercyjni" i dobrowolnie tak sie okreslają wobec urzedów morskich. Druga, której jestem zwolennikiem, podobnie jak np. Jaromir, polega na doslownym przeczytaniu definicji zawartej (zgodnie z projektem urzedników ministerstwa!) w ustawie o bezpieczeństwie morskim. Tam kluczowe jest slowo "pasażer" i jak mówiłem odnosze wrżenie, że urzędnicy w minsiterstwie tez tak rozumieją włąsny zapis. Jak do tej pory nie spotkałem się z sytuacja, zeby urzędnik (nie ministyerstwa, a urzędu morskiego!) probowal narzucic armatorowi swoje widzenie komercyjności, inne niz armator sobie zyczył. Jak tu padło na forum, czekamy "w napieciu" na taką sytuaacje, będzie okazja do rozstrzygnięć.
4. Wobec powyższego nie nalezy sie spodziewać natychmiastowego wystapienia SAJ, do czasu kiedy pojawi się problem.

Myszku, mozesz sobie darowac próby dalszej rozmowy ze mną na ten temat, zakończenie Twojego postu sygnalizuje jasno chęc "wojowania", a ja nie zamierzam ....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
doktor napisał(a):
wizyta inspektora, to jakieś 1500 PLN na jacht w moim przypadku doliczyłem dolot do Grecji,


Mr.Doktor
Jak dla Ciebie 1500 zł + koszty dojazdu i powrotu inspektora do/z Grecji ( ok. min 1500 zł) to koszty bez znaczenia to ja się nie znam na prowadzeniu firmy bo dla mnie 3000 zł. to jednak spora kwota.
No aż czkawki dostałem ze śmiechu jak to przeczytałem :D :) :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
skipbulba napisał(a):
doktor napisał(a):
sama wizyta inspektora, to jakieś 1500 PLN na jacht
doktor napisał(a):
U nas za to czarterobiorca nie płaci, wystarczy porównać cenniki z tego i ubiegłego roku.
Nie, nie płaci. Ty w porcie worki nosisz żeby na to zarobić, tak? :) weż Darek nie chrzań :) wszystkie koszty utrzymania jachtu ponoszą czarterobiorcy, jeśli u Ciebie jest inaczej to masz jakiś dziwny model biznesowy.
doktor napisał(a):
ponad 100 tys. na jacht rocznie
wydajesz na jacht ponad 10 tys miesięcznie? na utrzymanie? to co Ty tym biednym łódkom robisz? :) i uważasz, że za to nie płaci czarterobiorca? Jeśli nie czarterobiorca to przepraszam bardzo kto?


Skipciu i Kocurze, szanuje pieniądze i 1500 PLN, to dla mnie dużo, ale przy ponad 100 tys. rocznie na jacht, to trochę ponad 1 %, więc na cenę nie rzutuje, nie mam dziwnego modelu biznesowego, to koszt łącznie w z ratą leasingu, jachty trzymam w najlepszej marinie na zachodnim wybrzeżu Grecji, zatrudniam na stałe bosmana, ubezpieczenie na czarter tez jest o kilkadziesiąt procent droższe od tego, które się płaci gdy deklarujemy, że pływamy sami, wymieniłem tylko pozycje liczone w dziesiątkach tysięcy PLN na jeden jacht, do tego doliczcie, mieszkanie dla pracownika i magazynek, to kolejne 300 euro X12 m-cy to na jacht ponad 5000 PLN, do tego drobne naprawy, moje dojazdy do mariny kilka razy w roku, bez tego się nie obejdzie, dalej uważasz, ze to dziwny i nieprawdziwy model?

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Darek, nie intersi mnie ile wydajesz na te jachty, to Twoje piniędze anie moje. Tam był smajl. Natomiast dziwnym modelem biznesowym wydaje mi się być, że chodzisz do portu nosic worki, żeby zarobic na utrzymanie jachtów skoro twierdzisz, że to nie czarterobiorcy za to płacą :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
doktor napisał(a):
Skipciu i Kocurze, szanuje pieniądze


Pozwolisz, że będę odmiennego zdania ...
Bo jeżeli stać Cie na wyrzucanie w błoto kwoty 3000 zl to znaczy, że NIE SZANUJESZ pieniędzy.
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Wszystkie koszty utrzymania płaci czarterobiorca, nigdzie temu nie przeczyłem, ale napisałem:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

doktor napisał(a):

Nie wiem co miałoby wpłynąć na cenę, wyposażenie, czy wizyta Inspektora, bo ani jedno ani drugie w stosunku do pozostałych kosztów nie są na tyle znaczące, aby zmienić cena,


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

doktor napisał(a):

Skipciu i Kocurze, szanuje pieniądze i 1500 PLN, to dla mnie dużo, ale przy ponad 100 tys. rocznie na jacht, to trochę ponad 1 %, więc na cenę nie rzutuje,

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
doktor napisał(a):
przy ponad 100 tys. rocznie na jacht,


Kupujesz co roku nowy jacht ?
:lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Wydaje mi się, że dosyć jasno podałem koszty we wcześniejszym poście, nie chcę być złośliwy, ale za ubezpieczenie moich trzech, mogę kupić używany 9- 10 metrowy ze Szwecji.

Jak napisał Colonel, zaliczam się do tej kategorii armatorów, którzy chcą być komercyjni, różnice w kosztach wszystkiego są znaczące, jeśli ktoś uważa, że nie ma komercyjnego jachtu, płaci ubezpieczenie ze zniżkami, ja za komercyjny przeznaczony do czarteru, płace bez zniżek, ba do tego zwyżkę za użytkowanie w czarterze, ale za to nie będę szukał dziury w całym jak klient coś zmajstruje bo ubezpieczalnia mi zapłaci.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Ostatnio edytowano 31 sty 2013, o 11:39 przez Doktor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 11:32 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
To wszystko zależy od skali przedsięwzięcia.
Nie wiem co wy porównujecie dla Doktora prowadzącego firmę, mającego kilka jachtów i armatora który z "komercyjnego" (specjalnie w czudzysłowie bo to jest taka komercja :)) pływania chce utzrymać jacht i go ewentualnie doposażyć.
Dla mnie koszt inspektora 1500 pln jest duży bo za te pieniądze mogę dokupić/wymienić kamizelki lub cokolwiek innego. Czy inspektor przyjdzie czy nie i tak będzie na jachcie niezbędne wyposażenie zgodne choćby i z KB a co jak zaoszczędzę na inspektorze to mam czym poszaleć i już :)
A ubezpieczenie o ile się nie mylę zależy od wartości jachtu więc... nie wiem o czym tu dyskutować :)
pozdrawiam

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Czy naprawdę tematem jest poziom kosztów jednej z wielu firm czarterowych? CZy jest chęc udowodnienia komus czegos?
Czy kwestia komercyjności i zwiazanych z tym problemów prawnych?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 12:45 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Temat zdryfował :)

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Autor wątku pytał o nasze zdanie, Jaromir, tak jak napisałeś, sprowadził do problemów prawnych, ja przedstawiłem opinię we własnym imieniu, ze mi to nie przeszkadza, a nawet mi to pasuje, bo ktoś może odebrać posiadanie KB jako przejaw dbałości o klienta.
Skipcio, Kocur i Ty macie odmienne zdanie, które w 100% pokrywa się z Waszym sposobem traktowania wszelkich regulacji i nawet bym się zdziwił gdybyście mieli inne zdanie, ciekaw jestem opinii tych, którzy z jachtów czarterowych korzystają, czy im posiadanie KB i obowiązkowe przeglądy przeszkadzają czy nie.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 13:17 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mnie, jako osobie, korzystającej z jachtów czarterowanych bez załogi, uwiera zaostrzanie w karcie bezpieczeństwa wymagań patentowych. Niemal regułą jest wpisywanie 10-11 metrowym jachtom sternika morskiego plus żeglarza jachtowego (WTF?) w żegludze pełnomorskiej, co jest kuriozum. Dopóki to się nie zmieni, będę preferował jachty bez K.B.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Chyba pora na małą ankietkę :)
Zapraszam viewtopic.php?f=17&t=14247


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
doktor napisał(a):
Wszystkie koszty utrzymania płaci czarterobiorca, nigdzie temu nie przeczyłem, ale napisałem:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

doktor napisał(a):

Nie wiem co miałoby wpłynąć na cenę, wyposażenie, czy wizyta Inspektora, bo ani jedno ani drugie w stosunku do pozostałych kosztów nie są na tyle znaczące, aby zmienić cena,


eee... napisałeś również :
doktor napisał(a):
U nas za to czarterobiorca nie płaci,
no to ja się pytam: kto płaci? :D

Nie ważne, ta dyskusja jest bezcelowa i miała być tylko dygresją, a robi się dyskusja za co Darek płaci, a za co nie :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
maciek.k napisał(a):
Mnie, jako osobie, korzystającej z jachtów czarterowanych bez załogi, uwiera zaostrzanie w karcie bezpieczeństwa wymagań patentowych


Mnie również to uwiera. I to bardzo.
W zeszłym roku chciałem wyczarterować na weekend B38, żeby popływać sobie z rodzinką po Zatoce Gdańskiej - pływanie tylko dzienne.
I co ? Doopa.
Wymagania: j.st.m. + j.st.
Małżonka od lat radzi sobie z cumami, ale nie ma patentów, dzieci też nie, bo za małe.
Tak więc w ankiecie obok daję "TAK" - ograniczenie zawarte w KB odnośnie minimalnych uprawnień i liczby załogi mi przeszkadza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 14:23 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Bo ten j.st.m wychodzi z zakresu pływania jachtu i tak cantos to B38 może płynać np na Północne a tam już są ograniczenia dla naszego sternika jachtowego a jacht takich nie ma. Tak zostało mi to przekazane przez Pana Inspektora z PZŻ.
Na pływanie po Bałtyku nie jest Ci mors potrzebny bo to wynika z uprawnień do prowadzenia.
Niby jest to logiczne ale do dupy :)

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 311 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL