Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 13:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lut 2013, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AIKI napisał(a):
Ale się czepiłeś :-( ...
Na konferencji nie było stanowienia prawa czy ustalania brzmienia zapisów. Od tego jest ministerstwo. I nawet gdyby WSZYSCY uczestnicy konferencji uznali, że taki, a taki patent należy wydawać od 14 lat, to i tak decyzja należy do twórców projektu - czyli do ministerstwa.

Twórcy projektu, ministerstwo, w Pismo przekazujące projekt do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z prośbą o wyrażenie opinii co do zakresu oceny skutków regulacji i zakresu konsultacji społecznych przedmiotowego projektu - z dnia 18.10.2012 r. wraz z projektem z dnia 16.10.2012 r. zasugerowali 12 lat dla żeglarza jachtowego.
Dopiero uczestnicy spotkania na konferencji wskazali ministerstwu aby podnieść wiek kandydatów na ż.j do 14 lub 16 lat.
AIKI napisał(a):
Cytuj:
Zdaje się, że następnym razem to się wybiorę do Wa-wy.
to zaraz wszyscy urzędnicy klęknęliby i zgodnym chórem zaśpiewali odę pochwalną na Twoją cześć, po czym niezwłocznie proponowane przez Ciebie rozwiązanie z należną czcią umieściliby w projekcie?

Tego nie oczekuję i nie rozumie co Ciebie do tej oceny sprowokowało ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

AIKI napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Być może gdy nastąpi całkowite bezpatencie ( do tego się dąży (?) ), nikt nie zwróci uwagi na piętnastolatka na jachcie 12 metrowym i żadne argumenty nie będą przekonujące.

No jasne. A rodzice będą bez szemrania i wahania dawać takie okręty swoim dzieciom. A w ślad za nimi czarterownie. Wojtek, weź przestań doszukiwać się... no, sam wiesz czego.

Ok, spuszczam powietrze. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojciech1968 napisał(a):
Dopiero uczestnicy spotkania na konferencji wskazali ministerstwu aby podnieść wiek kandydatów na ż.j do 14 lub 16 lat.

Wcześniej. Już w zgłoszeniach lobbingowych sporo podmiotów podniosło ten problem. (wstawiłem arkusz we wcześniejszym poście)

Wojciech1968 napisał(a):
Ok, spuszczam powietrze. ;)

I bardzo dobrze :-)
Ale przedstawiciel ministerstwa też był autentycznie zdziwiony, bo tu naprawdę była zgoda na podniesienie wieku żeglarza (co odbierał początkowo jako "zaostrzenie" przepisów, ale chyba argument o dostosowaniu kryterium wieku do nowych uprawnień był przekonujący)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 20:03 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Zniknęły ulgi dla młodzieży w opłatach za przeprowadzenie egzaminu i wydanie patentów i licencji? Czy źle szukam?

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Andy napisał(a):
Zniknęły ulgi dla młodzieży w opłatach za przeprowadzenie egzaminu i wydanie patentów i licencji? Czy źle szukam?

A ulgi nie są czasem w ustawie? (bo mi się sprawdzać nie chce... ;) )

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Andy napisał(a):
Zniknęły ulgi dla młodzieży w opłatach za przeprowadzenie egzaminu i wydanie patentów i licencji? Czy źle szukam?

Źle szukasz. Projekt jest zgodny z ZTP. W ustawie szukaj.
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20010050043+2011%2411%2418&type=3 Art. 37a. ust. 11

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
Jakim to sposobem umknęło Tobie słowo kontrowersyjne " lub " ???
Zdaje się, że następnym razem to się wybiorę do Wa-wy.

Takim sposobem, że nie zaglądałem zbyt często przez ramię ministerialnych by podejrzeć notatki jakie czynili na tym spotkaniu.
Miałem za daleko a poza tym trochę chyba nie wypadało. :mrgreen:
Co do następnego razu - trzymam za słowo!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 25 lut 2013, o 21:01 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 21:01 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 17:39
Posty: 266
Lokalizacja: Sligo
Podziękował : 75
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace ;)
Nie potrafie znalezc oplat za wymiane patentow. Mozecie podrzucic?

_________________
Radek Wrodarczyk
www.wrodarczyk.ie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
RadekNet napisał(a):
Nie potrafie znalezc oplat za wymiane patentow. Mozecie podrzucic?

wymiana = wydanie = 50zł

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
RadekNet napisał(a):
Nie potrafie znalezc oplat za wymiane patentow. Mozecie podrzucic?

Nie ma (bo być nie może) osobnej opłaty za wymianę patentów.
Jest & 23 ust 2
Opłata za wydanie patentu albo licencji wynosi 50 PLN.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 21:10 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 17:39
Posty: 266
Lokalizacja: Sligo
Podziękował : 75
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace ;)
pierdupierdu napisał(a):
RadekNet napisał(a):
Nie potrafie znalezc oplat za wymiane patentow. Mozecie podrzucic?

Nie ma (bo być nie może) osobnej opłaty za wymianę patentów.
Jest & 23 ust 2
Opłata za wydanie patentu albo licencji wynosi 50 PLN.


Jednak okulista mial racje... dzieki :)

_________________
Radek Wrodarczyk
www.wrodarczyk.ie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
Kto zajął stanowisko aby podnieść wiek ż.j. do 14 lat, a kto do 16 ?

Odsłuchaj sobie:
http://tiny.pl/h259f
od 1:42

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Inna zupełnie sprawa. Drażliwa, bo związana z kasą...

Opłaty egzaminacyjne na stopnie żeglarskie nie uległy w ostatnim projekcie zmianie w stosunku do poprzednich. Uważam jednak, że brakuje w rozporządzeniu zapisu zniżce dla uczniów i studentów do lat 26.

Wiem, że zapis o 50% zniżce dla małolatów znajduje się bezpośrednio w ustawie - Art 37a ust 11.
Myślę jednak, że warto naciskać na ministerstwo by zapis o zniżkach znalazł się in ekstenso w rozporządzeniu.
Myślę tak dlatego, że uważam iż zamiast tłumaczyć dziesiątki razy każdej kolejne Komisji że przepis ustawy jest ważniejszy niż przepis rozporządzenia - lepiej mieć spójny cennik w jednym miejscu. I egzaminowanym i egzaminujacym byłoby prościej...

Jest argument - poprzednie rozporządzenie w identycznej sytuacji formalnej powtarzało za ustawą zapis o zniżce dla ucznów i studentów w wieku do lat 26.

------------------------------
Czy ktoś z dotychczasowych "lobbystów" albo innych zainteresowanych może ruszyć temat zapisu o zniżkach w rozporządzeniu?
Bo ja już pisałem w sprawie niepoprawnych angielskich opisów uprawnień ż.j. i st.mot. na wzorach patentów.
Nazwali tam morskie wody wewnętrzne "IN INLAND SEA WATERS" a prawidłowe określenie morskich wód wewnętrznych, zgodne z definicją Konwencji Prawa Morza ONZ (UNCLOS) brzmi "INTERNAL SEA WATERS". I tylko to drugie nie będzie budzić wątpliwości poza polską granicą...
BTW - o tych nieszczęsnych "INLAND SEA WATERS" też można do ministerstwa pisać, copywrightu nie ma... ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
pierdupierdu napisał(a):
Jest argument - poprzednie rozporządzenie w identycznej sytuacji formalnej powtarzało za ustawą zapis o zniżce dla ucznów i studentów w wieku do lat 26.

IMHO wbrew ZTL. Na wpisanie silników pomocniczych do uprawnień żeglarskich był dobry argument: posługiwanie się patentami za granicą. Tu - moim zdaniem - nie przejdzie (egzaminy są w Polsce/przez Polaków i jeszcze pod kontrolą MinSporta). Na tej samej zasadzie fragmenty Konstytucji też by można... :-o :-)

http://legislacja.rcl.gov.pl/lista/512/projekt/73393/katalog/73398 - nie znam się, ale pewnie Komisja Prawnicza miałaby "ale"...

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
IMHO wbrew ZTL

ZTP - Zasady Techniki Prawodawczej.
PS. Czemu czasem mogę edytować a czasem nie? (teraz nie) Czasem mogę edytować także takie posty na które ktoś już odpowiedział...

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 07:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czemu czasem mogę edytować a czasem nie

Kryterium jest czas od napisania postu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 07:23 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
pierdupierdu napisał(a):
Myślę tak dlatego, że uważam iż zamiast tłumaczyć dziesiątki razy każdej kolejne Komisji...


Podobnych problemów widzę więcej. Np brak definicji rejs morski, może spowodować przepychanki z zaliczaniem stażu. Tak samo brak definicji wody pływowe. W projekcie nie widzę wyraźnego stwierdzenia, że patent sternika motorowodnego upoważnia do prowadzenia skuterów. Egzaminy właściwie można prowadzić na czymkolwiek. W ogóle czytając na temat egzaminów dochodzę do wniosku, że staną się one bardzo trudne. Tym samym brak obowiązkowych szkoleń staje się fikcją. Szczerze mówiąc jestem nieco rozczarowany jakością tekstu

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Czy ktoś z dotychczasowych "lobbystów" albo innych zainteresowanych może ruszyć temat zapisu o zniżkach w rozporządzeniu?

Poszło ...
Cytuj:
Ministerstwo Sportu i Turystyki
Pan Dyrektor Cezary Grzanka
Departament Rozwoju i Promocji Sportu



Wniosek



Z uwagi na brak zapisu w Projekcie rozporządzenia MSiT w sprawie uprawiania turystyki wodnej z dnia 20.02.2013 r. , dot. zniżek przy opłatach egzaminacyjnych w wys. 50 % na stopnie żeglarskie dla uczniów i studentów do lat 26.

Wnoszę o uzupełnienie tego zapisu w nowym rozporządzeniu, w celu uniknięcia ewentualnych pomyłek zastosowania wyższych opłat egzaminacyjnych przez komisje egzaminacyjne dla uczniów i studentów do lat 26.

Argumentuję mój wniosek tym, iż poprzednie rozporządzenie w identycznej sytuacji formalnej powtarzało za ustawą zapis o zniżce dla uczniów i studentów w wieku do lat 26.

Z poważaniem

Wojciech Sałata

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 08:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wojciech1968 napisał(a):
Dlaczego uważasz, że nie powinien prowadzić jachtu do 12 m długości kadłuba ?
a dlaczego uważasz, ze może? W przypadku 12-15 latka oprócz umiejętności stricte technicznej zachodzi jeszcze kwestia ponoszenia odpowiedzialności. A 12 letnie dzieci do tytanów odpowiedzialności, doświadczenia życiowego itp nie należą. Nie mylmy liberalizmu z anarchią.
Wojciech1968 napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
A jak sie spotkamy to możemy pójść na wódkę LUB na gorzałę :D :) :lol:

Nie dałeś mi Włodku wybory. Ja niepijący jestem
Etam, isc możesz :P

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
Czy ktoś z dotychczasowych "lobbystów" albo innych zainteresowanych może ruszyć temat zapisu o zniżkach w rozporządzeniu?


Napisałem poniższego maila:

"Witam serdecznie Panie Dyrektorze

Po przeczytaniu zamieszczonego wczoraj w BIP-ie projektu Rozporządzenia MSiT
w sprawie uprawiania turystyki wodnej z dnia 20.02.2013 r. nasuwa sie kilka
zasadniczych uwag

I tak:

1. W Projekcie Rozporządzenia brak definicji "rejs morski" co może
spowodować problemy z uznawalnością określanego rejsu przez komisję
egzaminacyjną lub organ wydający patent (PZZ lub PZMWiNW)

2. Brak definicji "wody pływowe" - w poprzednim Rozporządzeniu definicja
taka była - co spowodować może - i spowoduje - problemy jw..

3. Brak zdefiniowania typów jachtów, na których można przeprowadzać
egzaminy - w/g Projektu Rozporządzenia egzaminy właściwie można prowadzić na
czymkolwiek na każdy stopień żeglarski i motorowodny co budzi uzasadnione
zastrzeżenia.

4. Brak zdefiniowania jaki silnik powinien być użyty na jednostce morskiej
przeznaczonej do egzaminu - stacjonarny/ przyczepny ?
Na jednostkach morskich w ogromnej większości znajdują sie silniki
stacjonarne a umiejętność ich obsługi różni się zasadniczo od umiejętności
obsługi silnika przyczepnego.

4. Brak zapisów w projekcie Rozporządzenia zapisu o zniżkach dla młodzieży i
studentów do 26 lat. w opłatach za egzamin - sądzę, iż winno to być
jednoznacznie zapisane w celu uniknięcia ewentualnych pomyłek zastosowania
wyższych opłat egzaminacyjnych przez komisje egzaminacyjne.

5. W projekcie nie widzę także wyraźnego stwierdzenia, że patent sternika
motorowodnego upoważnia do prowadzenia skuterów.

Dobrze byłoby wyjaśnić powyższe wątpliwości w formie jednoznacznego zapisu w
treści Rozporządzenia przed wejściem jego w życie w formie Np autopoprawki.

Pozostaję z szacunkiem

Włodzimierz Ring
Kapitan Jachtowy
Kapitan Motorowodny
Vice-Prezes
Stowarzyszenia Armatorów Jachtowych"

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Andy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Bez sensu. Im mniej regulacji tym lepiej. O ile definicja rejsu morskiego może się przydać, to już definicja rejsu pływowego jest zbędna. Np. Anglicy nie mają takiej definicji, a przynajmniej w stylu jaki u nas obowiązywał (1,5 m skoku pływu). Z prostej przyczyny, w niektórych miejcach mają 8 - 9 m skok pływu, a w innych ledwo powyżej metra.
Podobnie uważam, że nie ma potrzeby definiować typy jachtów na których mają być prowadzone egzaminu. Po co? Tak samo wchodzenie w szczegóły silnikowe.
Jeszcze raz powtórzę, im mniej szczegółów w regulacjach tym lepiej, bo prawo staje się bardziej elastyczne.

Aha, skuter wodny jest z definicji jachtem motorowym. Nie musi być wymieniony w rozporządzeniu.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowania - 4: Jaromir, Maar, Moniia, vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
skipbulba napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Dlaczego uważasz, że nie powinien prowadzić jachtu do 12 m długości kadłuba ?
a dlaczego uważasz, ze może? W przypadku 12-15 latka oprócz umiejętności stricte technicznej zachodzi jeszcze kwestia ponoszenia odpowiedzialności. A 12 letnie dzieci do tytanów odpowiedzialności, doświadczenia życiowego itp nie należą. Nie mylmy liberalizmu z anarchią.

Zastanawiające jest to, iż dopiero obecnie dostrzeżono, że dwunastolatek, czy też 14 i 15 latek nie może być osobą odpowiedzialną.
Zwiększa tym bardziej moje zdziwienie fakt, że ten sam nastolatek pod nadzorem osoby pełnoletniej został pozbawiony prawa prowadzenia jachtu do 12 m, chociażby dla potrzeby nabywania praktyki.
Warto przywołać tę postać http://en.wikipedia.org/wiki/Jessica_Watson, która utarła nosa wszelkim spekulacjom.
skipbulba napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
A jak sie spotkamy to możemy pójść na wódkę LUB na gorzałę :D :) :lol:

Nie dałeś mi Włodku wybory. Ja niepijący jestem
Etam, isc możesz :P

Pójść kiedyś być może pójdę. :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Mariusz Główka napisał(a):
im mniej szczegółów w regulacjach tym lepiej, bo prawo staje się bardziej elastyczne.


Mariusz - w tym miejscu zgadzam się z Tobą całkowicie ale przedstawione uwagi powodowały już nieraz przepychanki w tzw komisji weryfikacyjnej wiec może lepiej - jeżeli już takie określenia zostały napisane - niech może zostałyby zdefiniowane.
A jeżeli to nie zostanie świadomie wykonane to sprawa będzie też prosta i jednoznaczna.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Mariusz Główka napisał(a):
Podobnie uważam, że nie ma potrzeby definiować typy jachtów na których mają być prowadzone egzaminu. Po co? Tak samo wchodzenie w szczegóły silnikowe.
Jeszcze raz powtórzę, im mniej szczegółów w regulacjach tym lepiej, bo prawo staje się bardziej elastyczne.

Typu jachtu nie, ale już jego wielkość by się IMO przydała...
A co do szczegółowości - może się zdarzyć, że komisje egzaminacyjne będą interpretować nie dość zdefiniowane momenty na niekorzyść egzaminowanego. Ja bym nie był za przesadnym minimalizmem w tych kwestiach.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
Mariusz Główka napisał(a):
Bez sensu. Im mniej regulacji tym lepiej. O ile definicja rejsu morskiego może się przydać, to już definicja rejsu pływowego jest zbędna. Np. Anglicy nie mają takiej definicji, a przynajmniej w stylu jaki u nas obowiązywał (1,5 m skoku pływu). Z prostej przyczyny, w niektórych miejcach mają 8 - 9 m skok pływu, a w innych ledwo powyżej metra.
Podobnie uważam, że nie ma potrzeby definiować typy jachtów na których mają być prowadzone egzaminu. Po co? Tak samo wchodzenie w szczegóły silnikowe.
Jeszcze raz powtórzę, im mniej szczegółów w regulacjach tym lepiej, bo prawo staje się bardziej elastyczne.

Aha, skuter wodny jest z definicji jachtem motorowym. Nie musi być wymieniony w rozporządzeniu.


Mariuszu, zgadzam się, że im mniej regulacji, tym lepiej, ale...

- definicja rejsu morskiego się przyda, bo wcześniej pojawiła się chyba w projekcie PZŻ, natomiast w zapisach ministerialnych nigdzie jej nie widzę,
- definicja rejsu pływowego też się przyda nawet, jeśli tym razem nie będzie podawała skoku pływu, a jedynie opis zjawiska,
- jachty na egzamin - na konferencji było mówione o podaniu minimalnej wielkości jachtu. Dla śródlądzia chyba 5,5 metra (ktoś z Wrocławia zaznaczał, że podniesienie tej wartości utrudni lub uniemożliwi egzaminowanie na rzece), dla morza chyba 8 metrów - czyli wielkości wynikające z dotychczasowej praktyki,
- silnik jak najbardziej bym doprecyzował.

A w ramach odchudzenia zapisów, zbyt sztywnym wydaje mi się określenie przebiegu egzaminu. Jeśli egzamin jest traktowany całościowo, to dla mnie ważne jest wykorzystanie pogody i zasobów ludzkich (komisja), sprzętu (ktoś go wynajmuje i płaci za wynajęcie) oraz pogody. W zależności od warunków powinna być możliwość rozpoczęcia egzaminu częścią teoretyczną lub praktyczną, a także podzielenia większej grupy (jedna część zdaje teorię, druga w tym czasie manewrówkę).

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 09:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
AIKI napisał(a):
może się zdarzyć, że komisje egzaminacyjne będą interpretować nie dość zdefiniowane momenty na niekorzyść egzaminowanego.


Ależ dokładnie o to mi chodzi.
Tym bardziej, że zarówno komisje egzaminacyjne jak i organ weryfikujący dokumenty będą miały znany nam swój rodowód - przynajmniej na początku.
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

panwac napisał(a):
w ramach odchudzenia zapisów


Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba - powtarzanie egzaminu w całości ...
Jeżeli kto zdał teorię a uwalił praktykę to po co ma powtarzać całość ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
bury_kocur napisał(a):
panwac napisał(a):
w ramach odchudzenia zapisów

Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba - powtarzanie egzaminu w całości ...
Jeżeli kto zdał teorię a uwalił praktykę to po co ma powtarzać całość ?

Zaproponuję zatem korektę zapisu w taki sposób, aby egzamin teoretyczny był ważny np miesiąc, w ciągu którego można ponowić przystąpienie do praktycznego.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
AIKI napisał(a):
Zaproponuję zatem korektę


To teraz Ty napisz maila.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 10:08 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Mariusz Główka napisał(a):
to już definicja rejsu pływowego jest zbędna. Np. Anglicy nie mają takiej definicji...


No tak ale Anglicy wokół swoich wysp mają wyłącznie wody pływowe to po co mają je definiować? W naszym przypadku tak nie jest. No i czy rejs do często odwiedzanego przez Polaków Bergen będzie zaliczony do wód pływowych czy nie? Jako przykład podałem Bergen bo skok pływu waha się tam w okolicach 1 m. Moim zdaniem Bergen jest portem pływowym, ale do tej pory nie był jako taki uznawany bo skok pływu wynosił poniżej 1.5 m. Myślę, że skoro już takie pojęcie w rozporządzeniu się pojawia to warto je zdefiniować albo dać sobie spokój i je wywalić. Co do potrzeby zdefiniowania pojęcia "rejs morski" chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Jeżeli ma być jakiś staż to trzeba go określić. W przeciwnym wypadku do stażu spokojnie można zaliczyć cały okres od zaokrętowania do wyokrętowania z jachtu. Właściwe nawet bez konieczności wychodzenia z portu :D

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
AIKI napisał(a):
egzamin teoretyczny był ważny np miesiąc


A jak jest przy prawie jazdy ?
Zdany teoretyczny jest chyba ważny 1/2 roku ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AIKI napisał(a):
Zaproponuję zatem korektę zapisu w taki sposób, aby egzamin teoretyczny był ważny np miesiąc, w ciągu którego można ponowić przystąpienie do praktycznego.

Dlaczego tylko miesiąc, uważam, że bezterminowo ?!
Skoro część egzaminu była zaliczona, dlaczego ponownie weryfikować wiedzę teoretyczną lub praktyczną ?

Jak leciał regulamin kpt. Zbierajewskiego ? :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: plitkin i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL