Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 lip 2025, o 20:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 cze 2010, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Banan napisał(a):
INS - robisz się niegrzeczny, Tobie nikt tu nie ubliża.

a to ci nowina :roll:

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2010, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
[quote="Jurmak]
[/quote]
ktoś pisze takie bzdury a Tobie chce się na to reagować????
"Jeśli stoi za tym powaga państwa to umiejętności posiadaczy tych samych dokumentów muszą być conajmniej takie same, a standardy ma wytyczać wówczas właściwy urząd a nie podmiot starający się o zatwierdzenie programu szkolenia i egzaminu."
Programy zatwierdza lub nie, właściwy minister. W domyśle minister ma jakiś wzorzec. Obawiam się, że tym wzorcem jest odniesienie do programu PZŻ bo skąd coś innego. Ale to wystarczy aby złożony program podmiotu do zatwierdzenia był nie gorszy od wzorca.
Przecież to nic innego jak dotrzymanie takich samych standardów. Jeśli standardy są dotrzymane to egzamin przeprowadzony przez różne podmioty wg tych standardów "zasługuje" na wydanie dokumentu z Orłem Białym.
Nie dyskutuje się z kimś takim co w sądzie przegrał a twierdzi, że wygrał. To przekracza naszą skromną inteligencję.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 00:45 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
A ja uważam że standardy egzaminacyjne powinny być wyższe niż zakładają to kumple Batiara.
Począwszy od nałożonych minimów dla organizatorów egzaminów.
Jacht spełniający przeciętne wymagania przeciętnego żeglarza europejskiego - turystycznego
LOA 10 -15 m
VHF
AIS albo radar
Silnik stacjonarny
Nowoczesne systemy refowania
2 - 4 osób egzaminowanych
Wszystkie manewry wykonywane z 2 - 4 osobową załogą.
Jazda na kompas, log i sondę - w kabinie
Ot taka traska np. z Stępnicy do Trzebieży bez GPS i wejścia na dek.
Odsyłanie kandydata na następny egzamin jeśli nie rozpoznaje kardynalek, systemu bocznego, sposobów wzywania pomocy etc

O jakich problemach egzaminacyjnych i szkoleniowych chcesz Batiarze rozmawiać merytorycznie?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Jazda na kompas, log i sondę - w kabinie
Ot taka traska np. z Stępnicy do Trzebieży bez GPS i wejścia na dek.

Dlaczego bez wejścia na pokład ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Może będe w Pucku. Zajrzyj na Tequile późnym popołudniem.

A poza tym ludzi mądrych prosze o... powinniscie wiedzeć o co!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 10:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
cape napisał(a):
ins napisał(a):
Jazda na kompas, log i sondę - w kabinie
Ot taka traska np. z Stępnicy do Trzebieży bez GPS i wejścia na dek.

Dlaczego bez wejścia na pokład ?

Jest to sprawdzenie w praktyce umiejętności nawigacji w warunkach ograniczonej widoczności. Normalka na egzaminach RYA.
Prowadzący dostaje tylko informacje o kursie kompasowym, głębokości, szybkości ma do dyspozycji mapę i musi przeprowadzić jacht z jednej pozycji do drugiej.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Nowoczesne systemy refowania


Owszem, ale uważam że znajomość klasycznego refowania jest jednak niezbędna i również powinna być częścią programu szkolenia.
Po za tym obecnie na naszych wodach mógł by taki zapis znacząco wpłynąć na ograniczenie dostępu do żeglowania ze względu na ilość jachtów z "nowoczesnym system refowania", dopóki nie dorobimy się floty nowoczesnych jachtów, taki zapis powinien być ale jako opcja a nie jako wymóg!

Colonel napisał(a):
Może będe w Pucku. Zajrzyj na Tequile późnym popołudniem.


Jeżeli to zaproszenie dla mnie to chętnie skorzystam ;) wypływam dopiero w sobotę rano więc w piątek popołudniu jak najbardziej będę :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 11:53 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
A ja uważam że standardy egzaminacyjne powinny być wyższe niż zakładają to kumple Batiara.
Począwszy od nałożonych minimów dla organizatorów egzaminów.
Jacht spełniający przeciętne wymagania przeciętnego żeglarza europejskiego - turystycznego
LOA 10 -15 m
VHF
AIS albo radar
Silnik stacjonarny
Nowoczesne systemy refowania
2 - 4 osób egzaminowanych
Wszystkie manewry wykonywane z 2 - 4 osobową załogą.
Jazda na kompas, log i sondę - w kabinie
Ot taka traska np. z Stępnicy do Trzebieży bez GPS i wejścia na dek.
Odsyłanie kandydata na następny egzamin jeśli nie rozpoznaje kardynalek, systemu bocznego, sposobów wzywania pomocy etc

O jakich problemach egzaminacyjnych i szkoleniowych chcesz Batiarze rozmawiać merytorycznie?

Piotr Siedlewski

Po pierwsze na jaki stopień takie wymagania?
Po drugie uprawnienia na vhf i radar są osobne,a żadne z tych urządzeń,nie jest wymagane na jachcie żaglowym.Silnik też nie jest obowiązkowy,nowoczesne systemy refowania też,więc o czym ty mówisz?jak masz ochotę mieć szkołę gdzie uczą pływać na nowoczesnych jachtach czarterowych to sobie ją miej,ale nie mów że taki program ma być obowiązkowy dla wszystkich.Powoływanie się na RYA jest bez sensu bo posiadanie takich uprawnień nie jest obowiązkowe do pływania.
Jeżeli już mówimy o czymś obowiązkowym to jedyne co mogło by być to egzamin teoretyczny ze znajomości międzynarodowych przepisów o zapobieganiu zderzeniom na morzu.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Przypomnę, że RYA nie wydaje uprawnień, a certyfikaty kompetencji. Uprawnienia są tylko w Polsce. Nawet na VBr jest napisane "the holder of this cerificate has competence ... ". Kumple insa z PZŻ załatwili w 2007 roku wykreslenie z ustawy słowa kwalifikacje i zastąpili je słowem uprawnienia, po to aby pozbyć sie zagrożenia ze strony już wtedy działajacej ISSA.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 13:00 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
peter napisał(a):
Po pierwsze na jaki stopień takie wymagania?
Po drugie uprawnienia na vhf i radar są osobne,a żadne z tych urządzeń,nie jest wymagane na jachcie żaglowym.Silnik też nie jest obowiązkowy,nowoczesne systemy refowania też,więc o czym ty mówisz?jak masz ochotę mieć szkołę gdzie uczą pływać na nowoczesnych jachtach czarterowych to sobie ją miej,ale nie mów że taki program ma być obowiązkowy dla wszystkich.Powoływanie się na RYA jest bez sensu bo posiadanie takich uprawnień nie jest obowiązkowe do pływania.
Jeżeli już mówimy o czymś obowiązkowym to jedyne co mogło by być to egzamin teoretyczny ze znajomości międzynarodowych przepisów o zapobieganiu zderzeniom na morzu.


A co mnie jako szkoleniowca obchodzi obowiązkowość posiadania patentu lub brak obowiązkowości.
Uważam że posiadacz kwitka ( obojętnie czy patentu czy certyfikatu ) powinien być szkolony i egzaminowany na sprzęcie przypominającym przeciętny jacht z XXI wieku.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 13:10 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
A co mnie jako szkoleniowca obchodzi obowiązkowość posiadania patentu lub brak obowiązkowości.
Uważam że posiadacz kwitka ( obojętnie czy patentu czy certyfikatu ) powinien być szkolony i egzaminowany na sprzęcie przypominającym przeciętny jacht z XXI wieku.

Piotr Siedlewski

Jako szkoleniowca zdecydowanie obchodzi cię obowiązkowość patentów i szkolenia bo nabija ci to klientów i kasę.Zaprzeczanie temu to z twojej strony kłamstwo.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 10:49
Posty: 43
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
Witam,
Moje 2 grosze w kwestii patentologii. Otóż 2 tygodnie temu mój 18 letni syn "zrobił" patent sternika jachtowego. Jego wrażenia: kurs super - dużo fajnej wiedzy praktycznej i teoretycznej, egzamin żałosny - komisja leśnych dziadków i w zasadzie wystarczyło tylko wejść na łódkę i z niej zejść aby zdać egzamin praktyczny. Egzamin teoretyczny natomiast sensowny.

Moja opinia. Młodzi (próbka 9 osób) chcą "zdobywania" patentów, jest im obojętne czy szkoli ich szkółka prywatna czy państwowa, tak samo czy egzamin przeprowadzi PZŻ, ISSA czy coś nowego. Chcą aby było dużo, dobrze, tanio , patenty uznawane na całym świecie - czyli tak jak w Erze. Czy złamanie monopolu PZŻ coś zmieni? Myślę, że ważniejsze jest poważne podejście do sprawy a drugorzędne kto to będzie robił. Prywatne nie zawsze musi oznaczać lepsze - vide szkoły wyższe.
pozdrawiam
Krzysztof Poniecki

_________________
Judo też jest fajne ;p


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 13:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
[quote="ins"][quote="gf"][quote="ins"]
Zupełnie inna sytuacja była by gdyby państwo polskie zrezygnowałoby z jakichkolwiek regulacji w żeglarstwie rekreacyjnym pozostawiając problem właścicielom czarterowni, i jachtów - ubezpieczalniom, .

Kształt obecnej ustawy jest wynikiem kompletnego olewania problemu, a nie dbałości o prawa do wolnej konkurencji.

Święta prawda!

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 13:26 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
peter napisał(a):
ins napisał(a):
A co mnie jako szkoleniowca obchodzi obowiązkowość posiadania patentu lub brak obowiązkowości.
Uważam że posiadacz kwitka ( obojętnie czy patentu czy certyfikatu ) powinien być szkolony i egzaminowany na sprzęcie przypominającym przeciętny jacht z XXI wieku.

Piotr Siedlewski

Jako szkoleniowca zdecydowanie obchodzi cię obowiązkowość patentów i szkolenia bo nabija ci to klientów i kasę.Zaprzeczanie temu to z twojej strony kłamstwo.


Prośba do moderatorów.
Proszę udzielić ostrzeżenia Peterowi za trolowanie i próbę skierowania dyskusji na tematy nie związane z meritum.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
poniek napisał(a):
Czy złamanie monopolu PZŻ coś zmieni? Myślę, że ważniejsze jest poważne podejście do sprawy a drugorzędne kto to będzie robił. Prywatne nie zawsze musi oznaczać lepsze - vide szkoły wyższe.
pozdrawiam
Krzysztof Poniecki


Wszystkie szkoły żeglarskie są prywatne. Nie ma szkół państwowych. Tyle tylko, ze wszystkie szkolą wg programu PZŻ i pod egzamin PZŻ. Być może jest to najlepszy program na świecie. Ale dopóki jest to jedyny program, to nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy najlepszy. Po to są zwalczane monopole, aby można było się o tym przekonać. Jeśli PZŻ jest taki dobry, to nie powinien się niczego obawiać. Ale do tej pory czynili wszystko, żeby nie dopuścić innych kwitów na rynek. Czyżby mieli jakieś obawy?
W UK nie ma zadnych obowiązkowych patentów, żadnych ustawowych monopoli. Niemniej wszyscy najbardzien cenią certyfikat RYA. Widać jest tam najlepszy. Dlaczego PZŻ nie che byc drugim RYA? Czyżby się czegoś obawiał?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
poniek napisał(a):
Moja opinia. Młodzi (próbka 9 osób) chcą "zdobywania" patentów,


Chcą czy muszą?

poniek napisał(a):
jest im obojętne czy szkoli ich szkółka prywatna czy państwowa, tak samo czy egzamin przeprowadzi PZŻ, ISSA czy coś nowego.


A mnie się wydaje, że gdyby "chcieli", zapłacili, to za to chcieli by otrzymać dobry "towar"

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Peter, proszę....!!!!
Ins ma rację, nowoczesne szkolenie musi uwzględnaic realia nowoczesne, co nie znaczy, że źłe byłoby gdyby skipper nie umialsobie poradzic bez gps, czy silnika.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 15:06 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Peter, proszę....!!!!
Ins ma rację, nowoczesne szkolenie musi uwzględnaic realia nowoczesne, co nie znaczy, że źłe byłoby gdyby skipper nie umialsobie poradzic bez gps, czy silnika.


Oczywiście że się z tobą zgadzam,ale szkolenie dobrowolne,chcę się nauczyć obsługiwać nowoczesny jacht to szukam sobie szkoły która tego uczy,moja wolna wola,ale nikt nie powinien mnie zmuszać do nauki czegoś co według mnie jest zbędne dla mnie.Dlaczego mam się uczyć obsługiwać np.radar i płacić komuś za to obowiązkowo jeżeli wiem że nie będę miał radaru na swoim jachcie?
Żeglarstwo to przede wszystkim zdrowy rozsądek,a tego żadna szkoła nie nauczy.
Pozdrawiam

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Szaman3
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ojej, kto mówi od razu o radarze?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Colonel napisał(a):
Ojej, kto mówi od razu o radarze?

ins napisał(a):
...
AIS albo radar...
Piotr Siedlewski


:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2010, o 16:42 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Nie opisywałem zakresu wymagań egzaminacyjnych dla zdajacych tylko minima dla organizatorów egzaminu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2010, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Robi się oftopowo - temat wątku to Koniec monopolu - czyli rozmawiamy o .... monopolu :)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2010, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Moim zdaniem istotą problemu jest nadal utrzymany obowiązek posiadania patentu. Brak monopolu to sukces, ale chyba go przeceniacie.
Ale jeżeli już jest ta demonopolizacja, to warto spróbować ja wykorzystać. Tylko ja tego nie widzę. Zostało to źle rozwiązane w zapisie ustawowym. W tej chwili konieczne jest uzyskanie "pozwolenia" od MI poprzez uzyskanie akceptacji programu szkolenia i egzaminowania. Jaka będzie praktyka bardzo trudno powiedzieć. Kto i w jaki sposób będzie to oceniał? czy MI wyda jakiś zestaw podstawowych wymogów czy będzie oceniał po uważaniu? Czy komuś będzie się chciało tworzyć takie programy? itd,itd...

Rozwiązanie powinno być moim zdaniem zupełnie inne. Albo całkowite bezpatencie i dowolne, dobrowolne certyfikaty, z których kilka z czasem wypracuje sobie renomę. Albo alternatywnie jeżeli Państwo uważa, że certyfikacja jest konieczna, to egzaminy powinno przeprowadzać Państwo, a szkoleń nie trzeba nijak regulować. Kto umie ten zda egzamin. Rynek szybko wyeliminuje złe szkoły lub szkoły nastawione na "seryjną produkcje patentów".

Całkowitym absurdem jest wprowadzenie egzaminów na kapitana jachtowego w sytuacji, gdy patent ten jest niezbędny do prowadzenia jachtów powyżej 12m LOA.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2010, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Maciek, nie widzę problemu. Pogadaj z pania minister, pogadaj z posłami i senatorami i powiedz im to wszystko co tu napisałeś. Z pewnoscią uznają, ze to co do tej pory robili było złe i uchwalą jeszcze lepsze prawo.
Naprawdę nie ma żadnego problemu. Każdy przecież może przedstawić swoje racje i do nich przekonać decydentów. To takie proste ... jak demonopolizacja.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2010, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Mariusz Główka napisał(a):
Maciek, nie widzę problemu. Pogadaj z pania minister, pogadaj z posłami i senatorami i powiedz im to wszystko co tu napisałeś. Z pewnoscią uznają, ze to co do tej pory robili było złe i uchwalą jeszcze lepsze prawo.
Naprawdę nie ma żadnego problemu. Każdy przecież może przedstawić swoje racje i do nich przekonać decydentów. To takie proste ... jak demonopolizacja.


Mariusz, dlaczego mnie atakujesz? Czy ja atakuje Ciebie?
Nie wiem czy pamietasz, ale ja tez cały czas w tym robię.
Nie neguję, że to sukces, ale do ciężkiej anielki, mam chyba prawo do własnej oceny. Sukces jest, szczególnie, że zapowiadało się źle. Ale nie uważam tego rozwiązania za dobre. Lepsze niz dotychczasowe jest bezdyskusyjnie, ale nadal nie jest dobre. Wprowadza konkurencję i daje szansę odebrać PZŻ spory kawał rynku, przez co znacznie osłabi naszego głównego oponenta. nie mniej samo w sobie jest słabe.To prawda i jest sukces. Nawet powiem, że duży. Ale tak naprawdę niczego nie zmienia w kwestii "żeglarstwa swobodnego". Nadal trzeba mieć patent i znacznie trudniej będzie uzyskać uprawnienia, by poprowadzić jacht powyżej 12m.
Ja może jestem malkontent, ale bądź łaskaw dyskutować ze mną, a nie atakować mnie jakby mało merytorycznie. Postaraj się nie traktować mnie protekcjonalnie jak 13-letniego chłopca, ok?
Jeśli uważasz te rozwiązania za dobre i na tyle prawidłowe, że nie należy już dalszej dyskusji prowadzić, że dalsze zmiany nie są potrzebne, to przekonaj mnie, a nie wyskakuj z tekstami: "idź do Pani Minister i ja przekonaj". Jak mnie przekonasz to powieszę szable na ścianie i wreszcie sobie pożegluję, bo na razie mi Batiar nie pozwala.

A kwestia czy łatwo było to wywalczyć czy nie łatwo to jakby inna kwestia i ja nigdzie na ten temat się nie wypowiadałem.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2010, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Nikogo nie atakuję.
Trafiło na Ciebie, bo jak słyszę tego typu wypowiedzi, że to co udało się uzyskać, jest złe, że powinno być tak czy jeszcze inaczej, to trudno mi wytrzymać. Ja akurat znam od podszewki to, z jakim wysiłkiem usyskalismy to co mamy i jesli widzę badź słyszę podobne wypowiedzi jak Twoja, to zawszę powtózę to samo. "Idź, pogadaj i załatw".
Bo tego nie da się załatwić korespondencyjnie. Bez poświecenia ileś tam czasu na osobiste, wielokrotne przekonywanie decydentów i bez pewnego rodzaju "dyplomacji", nie da się. Zwyczajnie nie da się.
Zapytaj Hasipa ile w swoim czasie wykonał kursów do Warszawy i ile dziesiątków godzin przesiedział na różnego rodzaju spotkaniach i komisjach.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2010, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Mariusza, ale co to ma do rzeczy?
Ja to wszystko wiem i doceniam. Przecież nigdzie nie napisałem słowa krytyki wobec tych, którzy to wypracowali.
Piszę wyraźnie o tym, że jest to postęp, że jest to sukces. Ale nadal nie jest to to co uważamy ( a przynajmniej ja uważam) za prawidłowe rozwiązanie. Jeśli uważasz inaczej, to powtórzę, przekonaj mnie, użyj argumentów. A nie pisz, że trudno było, bo to to ja akurat wiem.
Mam wrażenie, że zaczynacie kopać na oślep, każdego kto odważy się nie piać z zachwytu.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2010, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Nikt nikogo nie kopie. Tym bardziej nikt nie oczekuje piania z zachwytu, przeholowałeś.
Natomiast jeśli ktoś twierdzi, że to co mamy, co uzyskaliśmy, wymaga poprawy, to powinien również zaproponować sposób, w jaki jego zdaniem nalezałoby to osiagnąć. Bo moim zdaniem, na razie nie ma możliwości osiagnąć więcej i nie było takiej możliwości. Może za rok, dwa czy pięć, a może nigdy.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2010, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A Wam co się stało?? Maciek ma rację, rozwiązanie nie jest idealne, delikatnie mówiąc. Ale i Mariusz też się nie myli, stwierdzając że jak na obecne warunki to i tak dużo.

Poświętowaliśmy sobie ciesząc się z sukcesu, a teraz będzie trzeba dalej będzie drążyć. Może o tyle latwiej, że będzie można pokazać alternatywę i udowodnić na twardych danych, że działa.

Krok po kroku można okrążyć Ziemię. Choć zabiera to nieco czasu

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2010, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Mariusz Główka napisał(a):
Nikt nikogo nie kopie. Tym bardziej nikt nie oczekuje piania z zachwytu, przeholowałeś.

Mariusz, chłopie, ja przeholowałem? :D Ja Tobie coś zarzucam, czy Ty zarzucasz mi?
Mariusz Główka napisał(a):
Natomiast jeśli ktoś twierdzi, że to co mamy, co uzyskaliśmy, wymaga porawy, to powinien również zaproponować sposób, w jaki jego zdaniem nalezałoby to osiagnąć. Bo moim zdaniem, na razie nie ma możliwości osiagnąć więcej i nie było takiej możliwości. Może za rok, dwa czy pięć, a może nigdy.


Tzn, mam rozumieć, że chcesz powiedzieć, że kmiot z prowincji nie ma prawa miec swojej opinii? :D Bo nie mieszka w Warszawie i nie ma możliwości deptac ścieżek w ministerstwach i parlamencie?
No miej litość.
Przecież ja nie deprecjonuje Twojego, Waszego wysiłku.
Ja nigdzie nie stwierdziłem, że można było osiągnąć więcej. Nigdzie nie twierdziłem, że ktokolwiek po za "władzą" zrobił coś źle.
Stwierdziłem jedynie, że w mojej ocenie, to rozwiązanie jest postępem ale nadal nie rozwiązało problemu. Ani słowa więcej. Ty mi zarzucasz jakieś niecne intencje.
Może się mylę, ale widzę to tak, że obecne rozwiązanie daje poważną szansę na poprawę jakości szkolenia. Daje również poważną szansę na osłabienie głównego hamulcowego czyli PZŻ. I to są sukcesy. Byc może są jeszcze inne, bardziej zawoalowane, których ja nie dostrzegam. Cóż, nie jestem prawnikiem.
Z drugiej strony zapisy te nie zmieniają niczego w zakresie "wolności żeglarstwa" jako takiego oraz utrudniają dostęp do uprawnień na jachty powyżej 12m,to jest spory minus.

Tak widzę te zapisy, a nie Twój czy Wasz udział w uzyskaniu tych zapisów.
Zakładam, że mogę się mylić, ale tak to widzę w tej chwili. A gdy piszę o swoich obawach w zwiazku z tym, to Ty mi piszesz "idź i załatw więcej.." To ja teraz pytam kto tu przeholowuje.
Wiesz już kiedyś mi ktoś powiedział "jak umiecie załatwić więcej to pójdźcie i załatwcie". Wiesz kto? Prezes Kaczmarek. Jakieś 5 czy 6 lat temu. Tak więc przyłączyłem się do Hasipa i od tamtej pory cały czas dość aktywnie też uczestniczę w tej wojnie. Więc wydaje mi sie, że teksty do mnie w rodzaju : "idź i załatw więcej" są nie na miejscu i to właśnie jest przeholowywanie.
Wytłumacz mi z jakiego powodu mam sie cieszyć, skoro ja widzę tylko pewien spory sukces tam gdzie Wy widzicie ogromy triumf. Wszyscy umawiają się na opijanie, a ja nie do końca rozumiem czego. No to pytam, a Ty stawiasz mnie do kąta. Dlaczego? :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL