Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 sie 2025, o 08:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 sie 2015, o 19:28 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
Osobiście nie zetknąłem się na Bałtyku z rejsem żeglarskim z roznegliżowanymi panienkami występującymi w roli pasażerów (co umożliwia klasyfikację takiego pływania jako komercyjnego) a typowa załoga w czasie pływania szkoli się zawsze (nawet jak o tym nie wie :lol: ).

Primo. Widać rejsy z roznegliżowanymi panienkami to niezagospodarowana nisza.
Secundo. Czy obowiązkowe ćwiczenia w zakresie alarmów robią z dmuchanego materaca jacht komercyjny?

;)



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: kamiljazz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2015, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
Widać rejsy z roznegliżowanymi panienkami to niezagospodarowana nisza.


Szczególnie na zimnym Bałtyku :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Jacek Woźniak napisał(a):
Czy obowiązkowe ćwiczenia w zakresie alarmów robią z dmuchanego materaca jacht komercyjny?


To zależy czy ów materac jest zarejestrowany w PZZ :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przepis mówi przecież wyraźnie:
Jacht komercyjny przewozi pasażerów w ramach:
i tu wymienione różne działalności.

Dopóki nie przewozi pasażerów, nie jest komercyjny.

Ustawa mówi, że pasażer:
– należy przez to rozumieć każdą osobę, z wyjątkiem:

a) kapitana i członków załogi lub innych osób zatrudnionych na statku lub wykonujących zadania na statku dla jego potrzeb,

b) dziecka w wieku poniżej jednego roku życia;

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 08:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2012, o 22:53
Posty: 92
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j., IŻ PZŻ, SRC, RD PADI
bury_kocur napisał(a):
seascout napisał(a):
jeśli ktoś Ci zapłaci kasę za szkolenie i ty je będziesz realizował na jachcie, to Twój jacht (nie rejs) jest komercyjny.


A jak załoga moja rozliczy się ze mną za żarcie, paliwo i porty a ja z czystej sympatii do owej załogi w trakcie rejsu realizować będę elementy szkolenia to taki rejs (lub jacht) jest komercyjny czy nie ?
Swoją drogą pokaż mi proszę na Bałtyku rejs żeglarski, w trakcie którego NIE WYSTĘPUJĄ elementy owego szkolenia, które szufladkują wg Ciebie jacht jako komercyjny ...


Jeśli na jachcie przeprowadzasz odpłatne szkolenie żeglarskie - to jest to jacht komercyjny. Mówimy o jachcie - nie o rejsie. Jeśli na jachcie prowadzone jest odpłatne szkolenie - to jest to jacht komercyjny. Tak zostanie zarejestrowany. Nie oznacza to, że nie możesz na nim robić rejsów niekomercyjnych z roznegliżowanymi panienkami.

A więc nie fakt prowadzenia szkolenia szufladkuje jacht, tylko fakt prowadzenia szkolenia odpłatnego.

Seascout

_________________
100% seascout
www.seascout.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 08:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
seascout napisał(a):
Jeśli na jachcie przeprowadzasz odpłatne szkolenie żeglarskie - to jest to jacht komercyjny. Mówimy o jachcie - nie o rejsie. Jeśli na jachcie prowadzone jest odpłatne szkolenie - to jest to jacht komercyjny. Tak zostanie zarejestrowany. Nie oznacza to, że nie możesz na nim robić rejsów niekomercyjnych z roznegliżowanymi panienkami.

A więc nie fakt prowadzenia szkolenia szufladkuje jacht, tylko fakt prowadzenia szkolenia odpłatnego.


A podstawa prawna?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2012, o 22:53
Posty: 92
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j., IŻ PZŻ, SRC, RD PADI
Stara Zientara napisał(a):
Przepis mówi przecież wyraźnie:
Jacht komercyjny przewozi pasażerów w ramach:
i tu wymienione różne działalności.

Dopóki nie przewozi pasażerów, nie jest komercyjny.


Nie do końca Wojtek. Jacht komercyjny to "statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na: (...)".

Ja to rozumiem, że jacht komercyjny to taki jacht, który może przewozić nie więcej niż 12 pasażerów. Czyli jacht komercyjny to nie statek pasażerski.

W każdej KB jachtów w CWM mamy określone ilu każdy jacht może mieć maksymalnie załogi i ilu pasażerów. Oznacza to, że w rejsach możemy mieć załogę, ale możemy też mieć pasażerów. To, że ich nigdy nie mamy, nie znaczy, że nie możemy ich mieć. Więc nasze jachty są statkami przeznaczonymi do celów sportowych lub rekreacyjnych i używane do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów. A ponieważ rejsy czy szkolenia robimy zwykle odpłatnie to znaczy, że musimy mieć KB dla jachtów komercyjnych. Jak pewnie większość organizatorów rejsów na swoich jachtach.

Seascout

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
seascout napisał(a):
Jeśli na jachcie przeprowadzasz odpłatne szkolenie żeglarskie - to jest to jacht komercyjny. Mówimy o jachcie - nie o rejsie. Jeśli na jachcie prowadzone jest odpłatne szkolenie - to jest to jacht komercyjny. Tak zostanie zarejestrowany. Nie oznacza to, że nie możesz na nim robić rejsów niekomercyjnych z roznegliżowanymi panienkami.

A więc nie fakt prowadzenia szkolenia szufladkuje jacht, tylko fakt prowadzenia szkolenia odpłatnego.


A podstawa prawna?


Ustawa o bezpieczeństwie morskim z dnia 18 sierpnia 2011, Art 5 pkt. 9.

O odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych mówi lit. b.

Seascout

_________________
100% seascout
www.seascout.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 08:41 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
seascout napisał(a):
Ustawa o bezpieczeństwie morskim z dnia 18 sierpnia 2011, Art 5 pkt. 9.

O odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych mówi lit. b.


No to faktycznie to kwestia interpretacji sformułowania "pasażer".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
seascout napisał(a):
Oznacza to, że w rejsach możemy mieć załogę, ale możemy też mieć pasażerów. To, że ich nigdy nie mamy, nie znaczy, że nie możemy ich mieć.
Nie możecie, bo polisa ubezpieczeniowa tego zabrania. Przynajmniej na Zawiszy.

Moja interpretacja jest identyczna z interpretacją Ministerstwa. Twoja z interpretacją Urzędów Morskich, które są zainteresowane finansowo.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 08:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
plitkin napisał(a):
kwestia interpretacji sformułowania "pasażer".
Nie ma co interpretować - definicję podaje konwencja SOLAS i ustawa o bezpieczeństwie morskim (cytowałem wyżej).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 09:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
seascout napisał(a):
W każdej KB jachtów w CWM mamy określone ilu każdy jacht może mieć maksymalnie załogi i ilu pasażerów. Oznacza to, że w rejsach możemy mieć załogę, ale możemy też mieć pasażerów.


O podstawę prawną wystawienia tych KB nie zapytam... O ich wpływ na bezpieczeństwo jednostek /nawet wtedy gdy stempelki nie obeschły jeszcze od rana też/. Możecie w nich mieć nawet wpisane że wasze jachty mogą przewozić czołgi, ale tylko zielone i z nieparzystymi numerami bocznymi. Papier dużo wytrzyma.

Zwrócę uwagę na dwie rzeczy. Primo ktoś może mieć w KB wpisaną maksymalną liczbę pasażerów 0 /slownie zero/. Secundo jachty do 15 metrów żadnych KB nie miewają. A przeznaczone są jachty do tego do czego przeznacza je właściciel. Dowodzenie, że mogłyby przewozić pasażerów /bo mają koje?/ jest dokładnie tym, czym było by przyklejenie Ci 5 lat wiezienia za zawartość spodni - wszak mógłbyś zgwałcić... Idąc tym tropem rozumowania każdy samochód ciężarowy w tym kraju podlegałby przepisom ADR - w końcu ktoś może nim przewieźć beczki z kwasem...

Reasumując, całe szczęście w interpretacji ustaw i rozporządzeń posiłkujemy się definicjami ustawowymi wynikającymi z rozporządzeń, konwencji, konstytucji i słownikowymi. Możesz to rozumieć jak chcesz, byli już tacy co dywagowali długo i namiętnie "co rozumiemy przez "się"". Niemniej pojęcie nieuprawnionej interpretacji rozszerzającej jest dość dobrze opisane, a sądy całkiem nieźle sobie z takimi pomysłami radzą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2012, o 22:53
Posty: 92
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j., IŻ PZŻ, SRC, RD PADI
Stara Zientara napisał(a):
Moja interpretacja jest identyczna z interpretacją Ministerstwa. Twoja z interpretacją Urzędów Morskich, które są zainteresowane finansowo.


Wojtek, a masz jakąś oficjalną interpretację tego zapisu z Ministerstwa?

Tak zupełnie poza tematem jest dyskusja o sensowności tego rozwiązania. IMO to się wszystko trzyma kupy. Jeśli ktoś chce oferować odpłatne szkolenia czy rejsy to według mnie jacht taki powinien spełniać minimum bezpieczeństwa, a załoga minimum przeszkolenia. I wydaje mi się, że zrzucanie kontroli stanu jachtu na uczestnika rejsu czy szkolenia jest nieporozumieniem. Człowiek, który dopiero zaczyna przygodę z żeglarstwem, czy rodzice, którzy chcą wysłać dziecko na fajny rejs, mogą zwyczajnie nie wiedzieć jakie panują w naszej branży standardy i na co zwrócić uwagę, gdzie sprawdzić stan jachtu i jakie wymagania powinna mieć załoga.

Więc chyba dobrze, że jest organ państwowy, który to przejął na siebie. Podobna sytuacja jest z taksówkami czy autokarami.

I na koniec trzeba dodać, że te wymagania nie są jakieś horrendalne. Odpowiednia liczba środków pirotechnicznych i ratunkowych, atesty na tratwę, pasy, SART i EPIRB, dobry stan techniczny jachtu, odpowiednie na dany akwen wyposażenie nawigacyjne i apteczka. Do tego podstawowe przeszkolenie ratownicze załogi.
To nie jest dużo.

Seascout

_________________
100% seascout
www.seascout.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przez wiele lat jakoś wszystko działało. Dopóki urzędnicy nie zobaczyli, że da się na tym zarobić.

Definicja jachtów komercyjnych powstała, bo PZŻ rejestrował jako jachty kutry wędkarskie, nurkowe i spacerowe, a nawet smażalnie (POL-3442).
I według ministerstwa tylko takich powinna dotyczyć. A urzędnicy UM chcą waaadzy.

Jeszcze raz:
Cytuj:
Art. 5. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
9) jachcie komercyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:

Czyli jacht komercyjny musi:
a) być statkiem,
b) być przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych,
c) być używany do przewozu pasażerów.
A "w ramach prowadzenia" oznacza, ze nie każde wożenie pasażerów skutkuje komercyjnością.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2012, o 22:53
Posty: 92
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j., IŻ PZŻ, SRC, RD PADI
Stara Zientara napisał(a):
Art. 5. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
9) jachcie komercyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
Czyli jacht komercyjny musi:
a) być statkiem,
b) być przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych,
c) być używany do przewozu pasażerów.

A "w ramach prowadzenia" oznacza, ze nie każde wożenie pasażerów skutkuje komercyjnością.


100% zgody.

Seascout

_________________
100% seascout
www.seascout.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
A osoba, która płaci nie zawsze jest pasażerem.

Nie jest pasażerem, gdy:
ustawa napisał(a):
wykonuje zadania na statku dla jego potrzeb,
czyli na "zwykłym" jachcie nikt nie jest pasażerem.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
seascout napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Przepis mówi przecież wyraźnie:
Jacht komercyjny przewozi pasażerów w ramach:
i tu wymienione różne działalności.

Dopóki nie przewozi pasażerów, nie jest komercyjny.


Nie do końca Wojtek. Jacht komercyjny to "statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na: (...)".

Ja to rozumiem, że jacht komercyjny to taki jacht, który może przewozić nie więcej niż 12 pasażerów. Czyli jacht komercyjny to nie statek pasażerski.

W każdej KB jachtów w CWM mamy określone ilu każdy jacht może mieć maksymalnie załogi i ilu pasażerów. Oznacza to, że w rejsach możemy mieć załogę, ale możemy też mieć pasażerów. To, że ich nigdy nie mamy, nie znaczy, że nie możemy ich mieć. Więc nasze jachty są statkami przeznaczonymi do celów sportowych lub rekreacyjnych i używane do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów. A ponieważ rejsy czy szkolenia robimy zwykle odpłatnie to znaczy, że musimy mieć KB dla jachtów komercyjnych. Jak pewnie większość organizatorów rejsów na swoich jachtach.

Seascout

Panowie,
Ta dyskusja jest trochę... akademicka.
Zgadzam się z Wojtkiem, że nadgorliwość powinna być przykładnie karana. Jeżeli żadna z jednostek CWM nie prowadzi usług przewozu pasażerów, to wpisywanie w KB zastrzeżenia "przewidujemy maksymalnie 12 pasażerów" jest... nieprzemyślane. Tym bardziej, że nic nie daje - jeśli nawet Zawias czasem zabiera pasażerów (jakieś okolicznościowe pływanie po porcie), to na ogół w większej liczbie i wtedy powinno się mieć jednorazową zgodę na takie ekscesy plus dodatkowe wyposażenie (środki ratunkowe itd.).

Inna rzecz, że ustawa jest tekstowo słaba. Art. 5 pkt. 9 podaje definicję jachtu komercyjnego:
"należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;"


ale mamy też

"art. 110 2. Zabrania się używania jachtu morskiego do prowadzenia działalności, o której mowa w art. 5 pkt 9, który nie spełnia wymogów ustawy dotyczących jachtów komercyjnych."

oraz projekt ustawy o zmianie tejże ustawy (i innych tyż), w którym (wersja z 4 maja tego roku - nowszej, po debacie w senacie nie znalazłem z racji fatalnego łącza internetowego) pojawia się zapis:

w art. 110:
a) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. W przypadku gdy jacht komercyjny odpłatnie udostępniony bez załogi jest używany do działalności wymienionej w art. 5 pkt 9 lit. a–e, to stosuje się do niego przepisy jak do jachtu komercyjnego odpłatnie udostępnianego wraz z załogą.”


Tak, czy inaczej w odniesieniu do Zawiszy nie przewidywałbym przewozu jakichkolwiek pasażerów (statek podchodziłby pod zapisy dot. jednostki udostępnianej z załogą), zaś co do pozostałych jachtów, to udostępnianie ich bez załogi powinno zaspokoić wszystkie potrzeby (szkolenia nie są w tej chwili obowiązkowe; armator zawsze może udzielić zgody prowadzenia swojego jachtu wybranym osobom itd.).

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2012, o 22:53
Posty: 92
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j., IŻ PZŻ, SRC, RD PADI
panwac napisał(a):
w art. 110:
a) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. W przypadku gdy jacht komercyjny odpłatnie udostępniony bez załogi jest używany do działalności wymienionej w art. 5 pkt 9 lit. a–e, to stosuje się do niego przepisy jak do jachtu komercyjnego odpłatnie udostępnianego wraz z załogą.”

Tak, czy inaczej w odniesieniu do Zawiszy nie przewidywałbym przewozu jakichkolwiek pasażerów (statek podchodziłby pod zapisy dot. jednostki udostępnianej z załogą), zaś co do pozostałych jachtów, to udostępnianie ich bez załogi powinno zaspokoić wszystkie potrzeby (szkolenia nie są w tej chwili obowiązkowe; armator zawsze może udzielić zgody prowadzenia swojego jachtu wybranym osobom itd.).


Piotr,

Czyli jesli dobrze rozumiem Twój wpis, to czy będą pasażerowie czy nie będą, jacht wykorzystywany do odpłatnego szkolenia, zawsze ma być traktowany jak jacht komercyjny?

Rafał

_________________
100% seascout
www.seascout.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
seascout napisał(a):
Piotr,
Czyli jesli dobrze rozumiem Twój wpis, to czy będą pasażerowie czy nie będą, jacht wykorzystywany do odpłatnego szkolenia, zawsze ma być traktowany jak jacht komercyjny?

Rafał

Ja bym tu poprosił Jaromira o interpretację - powinna być bardziej trafna.
Ja uważam tylko, że nie należy wychodzić przed szereg:
- jeśli nie przewidujesz przewozu pasażerów, to nie deklaruj takiego przewozu,
- jeśli któryś z Twoich jachtów z założenia jest wykorzystywany np. jako jednostka klubowa (klub ZHP zrzeszający harcerzy ZHP, gdzie za roczną składkę np. 800 zeta członkowie mogą raz w roku popłynąć na tym jachcie w tygodniowy rejs), to nie deklaruj, że jacht jest wykorzystywany do działań komercyjnych,
- jeśli wynajmujesz jacht bez załogi, to nie deklaruj, że wynajmujesz z załogą itd.

Pamiętaj, że przepisy się zmieniają i mogą dotyczyć różnych sfer (kwalifikacje udostępnianej załogi, wyposażenie, inspekcje, obowiązkowe ubezpieczenia). Mogą być różne dla jednostek o różnych zastosowaniach. Lepiej incydentalnie (z uwagi na jednorazowe wykorzystanie) spełnić wymogi jak dla "jachtu komercyjnego", niż pakować się w koszty na wyrost.

A co do zapisu z projektu:
Cytuj:
po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. W przypadku gdy jacht komercyjny odpłatnie udostępniony bez załogi jest używany do działalności wymienionej w art. 5 pkt 9 lit. a–e, to stosuje się do niego przepisy jak do jachtu komercyjnego odpłatnie udostępnianego wraz z załogą.”

to wedle mnie oznacza to, że skutki wykorzystania takiego jachtu do określonej działalności spadną na wynajmującego, a nie udostępniającego jacht. To też ma znaczenie.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...



Za ten post autor panwac otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 17:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A jak odnosić tę definicję jachtu komercyjnego do jachto-smażalni?
Klienci są "pasażerami", więc jakiś wykidajło musi pilnować, by jednocześnie nie było ich w środku ("na pokładzie") więcej niż 12? :lol:
Czy też własnoręczne przez klienta przyniesienie talerzyka z porcją żarcia do stolika lub wyrzucenie go po jedzeniu uznaje się za wykonywanie zadania na statku dla jego potrzeb :rotfl:

Zamiast zmusić PZŻ do wykreślenia z rejestru tych wszystkich "lewych jachtów", to się wymyśla definicje i wymagania, które w efekcie uderzają w statki/jachty do szkolenia młodzieży. :-(



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 18:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
To są jachty nieplywajace :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
_jp_ napisał(a):
Czy też własnoręczne przez klienta przyniesienie talerzyka z porcją żarcia do stolika lub wyrzucenie go po jedzeniu uznaje się za wykonywanie zadania na statku dla jego potrzeb :rotfl:


Mój serdeczny kumpel, który często ze mną pływa - lubi to bardzo -, słabo zna się na pływaniu ale całkiem nieźle kucharzy...
Znaczy nieźle robi obiady.
Czyli wykonuje "zadania na statku dla jego potrzeb" ?
Wykonuje.
Znaczy pasażerem nie jest :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 18:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A powiedz ile porcji wydaje?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 18:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
ile porcji wydaje?


Cztery - a czemu pytasz ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 18:49 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
no bo jak by wydawał 49 mogłbyś nazwać swoja łódkę smażalnią :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 19:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
sorry tak mi się jakoś skojarzyło kucharz=smażalnia

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2015, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
kucharz


Jędrek jest na moich rejsach KUK-iem a nie kucharzem :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2015, o 09:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
piotr6 napisał(a):
To są jachty nieplywajace :)

Czyżby...

1. Kiedyś oglądałem zdjęcia z jakiś szaleństw kajakowych w Anglii lub Irlandii (już nie pamiętam) - ładne jeziorko, a na jego środku tratwa z budą w kształcie włoskiego loda - jak łatwo się domyślić, była to mobilno-wodna lodziarnia. Młodziaki ponoć były wniebowziete. :)

2. Kumpel holował kiedyś pomosty pływające z miejsca zimowania do punktu letniego trwania. Trasa długa, po wyjściu z kanału zrobił sobie postój na środku jednego jeziorka (na późne śniadanie). Nie minęło kilka minut i podpłynęła do niego pierwsza żaglówka, której skipper zapytał, co sprzedają... no to kumpel bez mrugnięcia mówi "jajecznicę na boczku, kanapki z szynką i pomidorkiem, herbatę...". Chwila wewnętrznych konsultacji, z żaglówki podają cumy na jeden z pomostów, a z kokpitu głos: "To poprosimy 4 jajecznice...". ;)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...



Za ten post autor panwac otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 03:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
seascout napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Pasażer to osoba która zapłaciła za przejazd na określonej trasie i nie ciąży na niej obowiązek świadczenia pracy na rzecz przewoźnika


Jacek
Jeżeli ktoś zapłacił mi za możliwość popływania moim jachtem to ja z nim nie zawarłem umowy dotyczącej odpłatnego transportu - ja umożliwiam człowiekowi możliwość popływania, odbycia nauki żeglarstwa, odbycia ciekawej podróży, zwiedzenia kawałka świata nie jako pasażerowi a jako członkowi załogi, w której to załodze dana osoba pełnić będzie równorzędną rolę jak ja czy inni .
Działalność moja na pewno nie będzie działalnością gospodarczą gdyż rejs taki nie spełnia określenia pojęcia "działalności gospodarczej" określonej w "Ustawie o Swobodzie Działalności Gospodarczej".
Ja nadal upieram się, iz rejs taki nie będzie komercyjny, mój rejs nie spełnia znamion działalności gospodarczej a płyniemy rekreacyjnie.
Czy nadal wg Ciebie taka osoba jest pasażerem a rejs komercyjny ?
Pzdr
Kocur


Ustawa mówi, ze jachtem komercyjnym jest miedzy innymi jacht na którym prowadzona jest działalność (nigdzie nie napisano, że gospodarcza!) polegająca na odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych.


Ustawa mówi, że jacht komercyjny to:
statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;

Zatem kto odpłatnie wykonuje rejs szkoleniowy ale w trakcie tego rejsu nie używa jachtu do przewozu pasażerów - może sobie olewać regulacje dotyczące jachtów komercyjnych.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

seascout napisał(a):
Tak zostanie zarejestrowany.

Przepisy regulujące rejestracje jachtu nie przewidują możliwości rejestracji jachtu jako "komercyjny", "rekreacyjny", "sportowy" czy jakikolwiek inny.
Sprawdź sam:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0043&min=1

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

seascout napisał(a):
W każdej KB jachtów w CWM

A spytałeś może na jakiej podstawie wydawane są i odnawiane owe "KB"?
Jaki akt prawny określa możliwość wpisywania w owe "dokumenty" ograniczeń dotyczących liczby załogi, pasażerów, rejonu żeglugi, stanu morze, wymagań dotyczących "kwitów" załogi, etc, etc?
Spytaj...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: panwac, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jaromir napisał(a):
Zatem kto odpłatnie wykonuje rejs szkoleniowy ale w trakcie tego rejsu nie używa jachtu do przewozu pasażerów - może sobie olewać regulacje dotyczące jachtów komercyjnych.


A możesz podąć namiary na prawnika który podpisze się pod takim stwierdzeniem?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: el Szaman
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
A możesz podąć namiary na prawnika który podpisze się pod takim stwierdzeniem?

proszszsz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL