Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 14:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 456 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lut 2013, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4882
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AndRand napisał(a):
A wiesz że akt prawny oczko wyżej nie określa liczby uprawnień? Tylko że określi to Rozporządzenie

Tak. I co? Sugerujesz, że mógłby być jeden patent żeglarski "na wszystko" (ponad 7,5 metra) i "po wszystkich wodach"? OK. Może i mógłby.

A teraz przejdźmy do opisu wymaganej wiedzy i umiejętności na ten megapatent, a także granicy wieku, stażu itd. Twoje propozycje?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 08:15 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Andy napisał(a):
Obawiam się, że zbyt łatwa możliwość uzyskania patentu k.j w dodatku uzyskiwanego jedynie na podstawie stażu, spowoduje, że Minister TBiGM w swoim rozporządzeniu zaostrzy kryteria umożliwiające prowadzenie jachtów komercyjnych. Obym się mylił, ale taka możliwość niestety istnieje.

A właściwie to jakie kwalifikacje powinien posiadać taki komercjusz w odróżnieniu od amatora? Myślę, że ważne aby to wyartykułować bo na logikę to wiadomości teoretyczna ma sprawdzone, odpowiednią praktyką się wykazał to co mu jeszcze potrzebne do wykonania zawodu? Kurs wychowawcy kolonijnego? Egzamin ze znajomości ustawy o usługach turystycznych? Ja tego nie wiem ale może warto już teraz się nad tym zastanowić.
Andy napisał(a):
Ja wiem, że swoją wypowiedzą wywołuję uśmiech wielu z Forumowiczów, którzy zaraz powiedzą "a co nas to obchodzi?" Ale sorry, warto o tym pamiętać.

Ja jak i wielu nie żyjemy tylko dla siebie w swoim otoczeniu, klubach mamy wielu kojotów, których sprawa ta żywotnie dotyczy więc nie jesteś znów taki osamotniony w swoich poglądach.

Ps: Jak doczytałem się do końca, cytowanie znika po przejściu na następną stronę, widzę, że część odpowiedzi już padła.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 08:25 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
AndRand napisał(a):
A wiesz że akt prawny oczko wyżej nie określa liczby uprawnień? Tylko że określi to Rozporządzenie

Tak. I co? Sugerujesz, że mógłby być jeden patent żeglarski "na wszystko" (ponad 7,5 metra) i "po wszystkich wodach"? OK. Może i mógłby.

A teraz przejdźmy do opisu wymaganej wiedzy i umiejętności na ten megapatent, a także granicy wieku, stażu itd. Twoje propozycje?

Jak ja bym proponował to byłyby to wymagania z najniższego stopnia: egzaminacyjne, wiekowe, bez stażu na poziomie żj, z zakresem szkolenia obejmującym omówienie aspektów pływania morskiego.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 08:31 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
AndRand napisał(a):
iższego stopnia: egzaminacyjne, wiekowe, bez stażu na poziomie żj, z zakresem szkolenia obejmującym omówienie aspektów pływania morskiego.
A po co miłośnikowi Soliny znajomość prawa morskiego? Odwrotnie też. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
morskie to ja znam dwa: Neptun i PKM.


A czy to nie jest tak Maćku, że te pozostałe kluby "zrzeszone" w PZZ płacą związkowi jakiś haracz za ową przynależność ?
Nie wiem ... % od członka ? (sorka)
Bo coś mi się kołacze taka wiedza po głowie...
A jeżeli tak by było to słów mi brak na określenie tego zjawiska i czarny humor tej sytuacji :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bury_kocur napisał(a):
A czy to nie jest tak Maćku, że te pozostałe kluby "zrzeszone" w PZZ płacą związkowi jakiś haracz za ową przynależność ?
(...)
A jeżeli tak by było to słów mi brak na określenie tego zjawiska i czarny humor tej sytuacji :lol:
Nie wiem, co na to Skipcio, ale ja nie widzę w tym nic nadzwyczajnego ani zdrożnego.
Jesteś członkiem klubu? Jesteś
Płacisz składki? Płacisz (mam nadzieję). :D
Nazywasz to haraczem? Chyba nie.
Neptun był kiedyś członkiem POZŻ? Był.
Płacił składki? Płacił.
Teraz nie jest członkiem, więc nie płaci.
Nie znam organizacji, stowarzyszenie czy klubu, w którym nie ma składek członkowskich, a jeśli takie istnieją, w co wątpię - są bardzo nielicznymi wyjątkami.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
skipbulba napisał(a):
morskie to ja znam dwa: Neptun i PKM.


A czy to nie jest tak Maćku, że te pozostałe kluby "zrzeszone" w PZZ płacą związkowi jakiś haracz za ową przynależność ?
Nie wiem ... % od członka ? (sorka)
Bo coś mi się kołacze taka wiedza po głowie...
A jeżeli tak by było to słów mi brak na określenie tego zjawiska i czarny humor tej sytuacji :lol:
Pzdr
Kocur

Zgadza się Włodku, co roku OZŻ pobiera(-ło) składki za członkostwo od klubów.
Wówczas kluby mogły rejestrować kursy żeglarskie oraz powoływać komisje egzaminacyjne w OZŻ.
PZŻ odsyłał rejestracje kursów i powołanie komisji egzaminacyjnej do OZŻ.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
pierdupierdu napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
AIKI napisał(a):
Jeśli jednak należysz do jakiegoś klubu, to już gorzej - potencjalnie jesteś członkiem PZŻ -


A ja jestem członkiem Klubu i NIE jestem członkiem PZZ :-P
Znaczy - daje się ...

AIKI - członkami zwyczajnymi PZŻ mogą być OZŻ-ty.
Członkami wspierającycmi PZŻ mogą być inne osoby prawne i jednostki organizacyjne, których celem jest działalność w dziedzinie żeglarstwa.stowarzyszenia klasowe, podobny status mają OZŻ.
Osoba fizyczna nie może być członkiem PZŻ, no chyba że "honorowym".
Osoby fizyczne zrzeszone w klubach będących członkami PZZ uważane są za "osoby stowarzyszone" - cokolwiek to znaczy...

Klub do ktorego należy Kocur AFAIK wystąpił z OZŻ, a tym samym nie ma związku z PZŻ.
Czyli można ;)

Przecież wiem do jakiego klubu należy Bury. Ale takich klubów jest na palcach jednej ręki.

A odnośnie statutu - nie widzę go na stronie PZŻ, ale gdzieś czytałem ten nowy i tam stojało, że członek klubu zrzeszonego w OZŻ, zrzeszonym w PZŻ jest członkiem PZŻ. Pewnie to matematycznie wykoncypowali (jeśli a=b a b=c, to a=c) ;)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
ja nie widzę w tym nic nadzwyczajnego ani zdrożnego.


W sumie masz Zbieraju rację - chce taki klub być przynależny do związku to niech płaci.
Nie mój cyrk nie moje buraczki i nie moja kasa.
Neptun nie chciał - wystąpił ze struktur związku i nie płaci.
Wystąpić może każdy jak widać klub.


Wojciech1968 napisał(a):
Wówczas kluby mogły rejestrować kursy żeglarskie oraz powoływać komisje egzaminacyjne w OZŻ.
PZŻ odsyłał rejestracje kursów i powołanie komisji egzaminacyjnej do OZŻ.


A jakie jeszcze profity są z takiej przynależności ?
Znaczy jak klub nie prowadzi szkolenia i egzaminów ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 09:45 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Wojciech1968 napisał(a):
Zgadza się Włodku, co roku OZŻ pobiera(-ło) składki za członkostwo od klubów.
Wówczas kluby mogły rejestrować kursy żeglarskie oraz powoływać komisje egzaminacyjne w OZŻ.
PZŻ odsyłał rejestracje kursów i powołanie komisji egzaminacyjnej do OZŻ.

Jak to jeszcze niedawno było:
eżeli do uzyskania dokumentu, o którym mowa w ust. 3, niezbędne jest zdanie egzaminu potwierdzającego posiadanie odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu żeglarstwa, egzamin ten przeprowadza właściwy polski związek sportowy lub podmiot upoważniony przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej zwany dalej „podmiotem upoważnionym”.
Znaczy się następny przekręt właściwego związku...
A może tak poprosić NIK o sprawdzenie jak właściwe związki wywiązywały się w np ostatnich 2 latach z: "realizuje zadania - ze swojego zakresu działania - zlecone przez administrację rządową i samorządową"

Za aktualnym statutem http://www.pya.org.pl/files/1/prawo/inne/5111070064d4e.pdf

Chyba jednak nie mam racji, właśnie czytam o szkoleniu http://szkolenie.pya.org.pl/system_szkolenia/cke
Ale czy wolno PZŻ dawać takie upoważnienia jak w
http://szkolenie.pya.org.pl/system_szkolenia/egzaminy Jkaieś dziwne te podstawy prawne, trochę stare...


Ostatnio edytowano 8 lut 2013, o 09:57 przez Były_User 934585, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Wyrwane z kontekstu...
Cytuj:
po deregulacji będzie problem z usuwaniem z plaż gnijących ciał żeglarzy

...piękne! :) :mrgreen:

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 09:50 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Czy to przypadek?
NARADA SZKOLENIOWA POLSKIEGO ZWIĄZKU ŻEGLARSKIEGO
04.02.2013
KOMISJA SZKOLENIA POLSKIEGO ZWIĄZKU ŻEGLARSKIEGO ZWOŁUJE OGÓLNOPOLSKĄ NARADĘ SZKOLENIOWĄ W DNIACH 1-3.03.2013 R.

Narada Szkoleniowa Polskiego Związku Żeglarskiego

Komisja Szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego zwołuje Ogólnopolską Naradę Szkoleniową w dniach 1-3.03.2013 r.
Narada odbędzie się w Górskiej Szkole Szybowcowej „Żar” w Międzybrodziu Żywieckim

Do udziału w Naradzie zapraszamy przedstawicieli Okręgowych Związków Żeglarskich, Licencjonowanych Szkół Żeglarskich oraz po uzgodnieniu ewentualnie innych podmiotów zainteresowanych tematyką szkolenia żeglarskiego

http://szkolenie.pya.org.pl/aktualnosci/narada-szkoleniowa-polskiego-zwiazku-zeglarskiego


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
Komisja Szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego zwołuje Ogólnopolską Naradę Szkoleniową w dniach 1-3.03.2013 r.


Przecież to dni targowe W&W ???
Ktoś nie spojrzal w kalendarz...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Wówczas kluby mogły rejestrować kursy żeglarskie oraz powoływać komisje egzaminacyjne w OZŻ.
PZŻ odsyłał rejestracje kursów i powołanie komisji egzaminacyjnej do OZŻ.


A jakie jeszcze profity są z takiej przynależności ?
Znaczy jak klub nie prowadzi szkolenia i egzaminów ?
Pzdr

Żadnych innych nie znajduję.
Kluby żeglarskie mogą funkcjonować bez przynależności do OZŻ-tu.

Mam nadzieję, że za jakiś czas PZŻ uporządkuje swoją działalność we wszystkich strukturach viewtopic.php?f=17&t=13191&hilit=+porada+prawna#p173633

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 10:04 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Włodku albo właśnie spojrzał :roll: ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
Włodku albo właśnie spojrzał


Albo to głupota organizatora albo celowe działanie dezorganizacyjne...
Przecież od lat wiadomo,że wszystkie firmy prowadzące szkolenia są na tych targach ...
Stawiam na tę druga wersję :lol:
Pzdr
Kocur
ps. no dobrze sie ubawiłem tym terminem ... :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
Nie znam organizacji, stowarzyszenie czy klubu, w którym nie ma składek członkowskich, a jeśli takie istnieją, w co wątpię - są bardzo nielicznymi wyjątkami.


Generalnie, co do tego co wyciąłem, to masz rację. Ale nie odmówię sobie przyjemności :)

Morskie Stowarzyszenie Regatowe - jak najbardziej istnieje, jak najbardziej nie ma składek. Czyli są rzeczy na niebie i ziemi, o których... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
pierdupierdu napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
panwac napisał(a):
czy warto było (...)"domagać się" przywrócenia egzaminu na kapitana,

Piotrze - czytam i nie wierzę ...
[...]
A stopnie komercyjne to jakby NIE TEN wątek.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *
panwac napisał(a):
Czytacze forum pewnie by nas zabili, gdyby przeczytali, że lobbujemy przywrócenie egzaminu

Dokładnie tak, więc powiedz, że napisałeś to w formie żartu ...


Masz rację - czytacze, zwłaszcza ci, którzy na pewno nigdy nie myśleli o prowadzeniu jachtu komercyjnego, nie mówiąc o żaglowcach - zabiliby...
Ale oni nie mają świadomości, że wg ust o bezp morskim stopień amatorski (i to nie tylko kapitański!) po uzupełnieniu o kursy STCW, które ma określić MTBiGM - stawać się będzie się uprawnieniam komercyjnym!
W sytuacji gdyby miało szanse zachowanie zapisów minsportu z 07.12.12 dla drugiego stopnia (pal sześć nazwę) czyli 24m i bez ograniczeń - to ze wzgledu na łatwe nabywanie (kursy stcw) uprawnień komercyjnych przez kojotów - sam zastanowiłbym się nad egzaminem na ten stopień. Bo będzie to po zrobieniu kilku kursów stcw uprawnienie komercyjne na żaglowce (to zakładając, że pomysł ograniczania kojotów do 24m nie przejdzie)...

BTW - jeżeli przejdzie drugi stopień do 24m ale jednak z ograniczeniem do mórz zamkniętych i 200Mm poza nimi (takie wrażenie udczułem) - to zmuszanie kogokolwiek do egzaminu na kojota, tylko dlatego, żeby mógł legalnie i rekreacyjnie przepłynąć ocean dowolnym jachtem dłuższym niż 7.5m - byłoby wbrew interesom większości...

Zdecydowanie tak.
Jacek Woźniak napisał(a):
Andy napisał(a):
Obawiam się, że zbyt łatwa możliwość uzyskania patentu k.j w dodatku uzyskiwanego jedynie na podstawie stażu, spowoduje, że Minister TBiGM w swoim rozporządzeniu zaostrzy kryteria umożliwiające prowadzenie jachtów komercyjnych. Obym się mylił, ale taka możliwość niestety istnieje.

A właściwie to jakie kwalifikacje powinien posiadać taki komercjusz w odróżnieniu od amatora? Myślę, że ważne aby to wyartykułować bo na logikę to wiadomości teoretyczna ma sprawdzone, odpowiednią praktyką się wykazał to co mu jeszcze potrzebne do wykonania zawodu? Kurs wychowawcy kolonijnego? Egzamin ze znajomości ustawy o usługach turystycznych? Ja tego nie wiem ale może warto już teraz się nad tym zastanowić.

Jak pisał Kocur, to nie do końca ten wątek, choć... w przerwie konferencji się pojawił w rozmowie z Magdą, w kontekście weryfikacji stopni amatorskich na zawodowe.

Sprawa jest o tyle skomplikowana, że prawie na pewno będą 2 rodzaje kwitów (także potrzeb) w pływaniu komercyjnym. Pierwszy poziom, to jednostki czarterowane bez załogi (czyli większość, za to najpewniej bez żaglowców). Tu niewiele będzie trzeba - STCW, być może od pewnego poziomu LRC (bo pewnie nie GOC) i tyle.
Inaczej przy większym tonażu - właśnie dla dużych jachtów była i nadal jest tworzona drabinka stopni komercyjnych. W pierwszym projekcie (który zabito śmiechem) była nieomal kalką rozwiązania brytyjskiego lub amerykańskiego (nie pamiętam i nie chcę pamiętać). Teraz Magda twierdzi, że jej staraniem jest stworzenie naszej drabinki (na tyle, na ile będzie można prostszej), która wraz z rozwiązaniami dla stopni amatorskich + wymaganiami dla egzaminatorów będzie stanowić naczynia połączone.

Gdzie problem? W wyśmianym projekcie dla chętnych do prowadzenia lub pełnienia funkcji starszego oficera na żaglowcach >200 gt przewidywano albo weryfikację ze stopnia amatorskiego na kapitana żeglugi... małej??? (j.st.m lub kpt.j + jakiś szczątkowy kilkudniowy staż + egzamin??? + STCW + LRC + radar z ARPA poziom operacyjny - tak podaję z pamięci - a dalej już zdobywanie kolejnych świadectw), albo ścieżka komercyjna, z poważnymi stażami na jachtach min. 15 metrów + szkolenia i egzaminy na świadectwa.

W tym kontekście "poważny" kojot amator byłby bardzo wartościowy, bo znacząco obniżałby koszt i czas uzyskania świadectw komercyjnych - na konferencji Andrzej wspominał, że już przygotowują program studiów dla adeptów zawodowstwa, obejmujący chyba 1,5 roku nauki (pewnie też stażu).
Ale jak pisałem wyżej, amatorów prowadzenia Pogorii na tle całej rzeszy żeglarzy będzie raczej niewielu. :)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
waliant napisał(a):
Morskie Stowarzyszenie Regatowe - jak najbardziej istnieje, jak najbardziej nie ma składek. Czyli są rzeczy na niebie i ziemi, o których... ;)

Tomku, a Wy jesteście stowarzyszeniem, czy stowarzyszeniem zwykłym?

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
waliant napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
Nie znam organizacji, stowarzyszenie czy klubu, w którym nie ma składek członkowskich, a jeśli takie istnieją, w co wątpię - są bardzo nielicznymi wyjątkami.


Generalnie, co do tego co wyciąłem, to masz rację. Ale nie odmówię sobie przyjemności :)

Morskie Stowarzyszenie Regatowe - jak najbardziej istnieje, jak najbardziej nie ma składek. Czyli są rzeczy na niebie i ziemi, o których... ;)

Bryfok miał tak samo :)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 11:33 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
panwac napisał(a):
Sprawa jest o tyle skomplikowana, że prawie na pewno będą 2 rodzaje kwitów (także potrzeb) w pływaniu komercyjnym. Pierwszy poziom, to jednostki czarterowane bez załogi (czyli większość, za to najpewniej bez żaglowców). Tu niewiele będzie trzeba - STCW, być może od pewnego poziomu LRC (bo pewnie nie GOC) i tyle.

Tu chyba błąd w logice jak czarterowany bez załogi czyli też bez kapitana to po o uprawnienia zawodowe dla skipera?
Resztę fajnie opisałeś ale ja bym chciał wiedzieć co i po co jest wprowadzane. Dlaczego jak se kupie 23,9m jacht to będę mógł sam go prowadzić ale gdy już zabiorę pasażerów to będę musiał mieć dodatkowe uprawnienia. Mnie nie chodzi o porównania tylko o wyartykułowanie różnic i potrzeb. Bez tego cała dyskusja będzie obracała wokół czy kj+STCW-1/3 ARPA=kucharz.

panwac napisał(a):
Ale jak pisałem wyżej, amatorów prowadzenia Pogorii na tle całej rzeszy żeglarzy będzie raczej niewielu. :)
A pięknie zapominamy o tych z mniejszych łódek. Właścicieli takich np. Opali czy Turów co to chcą zarabiać szkoląc lub wożąc ludzi wokół Rugii, czy innych posiadaczy kutrów wędkarskich. Im wystarczy sternik plus co?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
Jacek Woźniak napisał(a):
panwac napisał(a):
Sprawa jest o tyle skomplikowana, że prawie na pewno będą 2 rodzaje kwitów (także potrzeb) w pływaniu komercyjnym. Pierwszy poziom, to jednostki czarterowane bez załogi (czyli większość, za to najpewniej bez żaglowców). Tu niewiele będzie trzeba - STCW, być może od pewnego poziomu LRC (bo pewnie nie GOC) i tyle.

Tu chyba błąd w logice jak czarterowany bez załogi czyli też bez kapitana to po o uprawnienia zawodowe dla skipera?

Sorki - jasne, że mi się popieprzyło (za dużo wszystkiego ostatnio).
Wymóg uprawnień komercyjnych ma nie dotyczyć jednostek czarterowanych bez załogi do określonej wielkości. Ma dotyczyć mniejszych jednostek wynajmowanych z załogą lub np. rejsów szkoleniowych i innych opisanych w ustawie i rozporządzeniu, organizowanych na tych jednostkach (tu już wstępnie proponowano stopień amatorski + STCW + radio). Pozostała część (dla żaglowców) jak pisałem.

Co do prywatnych jachtów małych i dużych - jak weźmiesz pasażerów za kasę, to będzie to komercja. To samo ze szkoleniami. Jak będziesz pływał z własną załoga dla frajdy - nie. Ale to i rozważanie, po co przepisy dla komercji wykracza poza ten watek - tu tylko chciałem zaznaczyć, że jedno z drugim jest powiązane. :)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 14:48 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
za STCW może robić karta Ratownika PZMot? :)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 15:14 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Bożesz Piotrze nie tłumacz rzeczy oczywistych bo się obrażę ;)
Pytanie podstawowe co jeszcze musi umieć przyjemniaczek aby móc być komercjuszem. I proszę szanownego P-P o nieprzypominanie ustawy o bezpieczeństwie morskim. Chodzi mi o to co my o tym sądzimy wtedy będzie łatwiej dyskutować o konkretnych rozwiązaniach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojciech1968 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
3. kapitan jachtowy - jachty żaglowe i żaglowe z napędem pomocniczym
- wszystko na śródlądziu
- do 24m na wszystkich morzach.


Poniżej moja dzisiejsza korespondencja mailowa z dyr. Grzanką:
(czytać od końca)

Wątpliwości są niezasadne. A gdzie takie ograniczenie się pojawiło, bo jakoś mi to umknęło …..
Pozdrawiam
Cezary Grzanka

From: Serwis Antenowy - Włodzimierz Ring [mailto:serwis-sat@atv-sat.com.pl]
Sent: Thursday, February 07, 2013 11:01 PM
To: Cezary Grzanka
Subject: Wątpliwości po wczorajszym spotkaniu


Witam serdecznie Panie Dyrektorze
Raz jeszcze jako SAJ pragniemy podziękować Panu Dyrektorowi za zorganizowanie wczorajszego spotkania "na szczycie" - uważamy, iż było ono bardzo twórcze i niezwykle owocne a także wyjaśniło wiele obustronnych wątpliwości .
Teraz - już na spokojnie - po wczorajszej konferencji przeglądamy z kolegami nasze notatki i widzimy pewien szczegół, który być może jest literówką ale trzeba to niezwłocznie wyjaśnić.
Otóż zauważyliśmy w naszych propozycjach dotyczących patentów żeglarskich zapis o ograniczeniu uprawnień kapitana do jednostek o długości kadłuba do 24 m...
Czy naprawdę coś takiego postanowiliśmy czy to jest tylko literówka ?
(...)
Mamy nadzieję, że projekt rozporządzenie min.sportu nie odbierze uprawnień kapitanom czyli "nowi" kapitanowie będą mieli nadal morza "bez ograniczeń"...
(...)
Czy moglibyśmy poprosić Pana Dyrektora o szybkie potwierdzenie lub zaprzeczenie naszym wątpliwościom ?
Z góry dziękuję
Pzdr
Włodzimierz Ring

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, panwac, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
Jacek Woźniak napisał(a):
Bożesz Piotrze nie tłumacz rzeczy oczywistych bo się obrażę ;)
Pytanie podstawowe co jeszcze musi umieć przyjemniaczek aby móc być komercjuszem. I proszę szanownego P-P o nieprzypominanie ustawy o bezpieczeństwie morskim. Chodzi mi o to co my o tym sądzimy wtedy będzie łatwiej dyskutować o konkretnych rozwiązaniach.

No jaki wrażliwy :D
Pytasz o moje zdanie?
Na małych jachtach (te, które zna i ogarnia)... paradoksalnie nie to, co w STCW, ale np. umiejętność czytania ze zrozumieniem umów i polis ubezpieczeniowych ;)
A poza tym to, co w pływaniu ze znajomymi, tylko lepiej... i duuużo cierpliwości, bo czasem nie dojdziesz, jak dogodzić załodze. :)
O żaglowcach nie będę pisał - no może kiedyś, jak mi jaki dadzą w końcu poprowadzić. :)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2013, o 07:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2636
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 276
Otrzymał podziękowań: 265
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
panwac napisał(a):
czasem nie dojdziesz, jak dogodzić załodze. :)

Szczególnie, gdy organizator naobiecywał klientom "bugwico" a Ty musisz świecić oczami.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2013, o 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
skipbulba napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
A ja jestem członkiem Klubu i NIE jestem członkiem PZZ

a ile masz takich klubów w Polsce? Bo morskie to ja znam dwa: Neptun i PKM.

Tytułem informacji PKM jest zrzeszony w POZŻ a zatem pośrednio (jak wszystkie kluby) w PZŻ:
http://www.pozz.org.pl/index.php?option ... Itemid=105

Widać "być zrzeszonym" niekoniecznie musi oznaczać "nie mieć własnego zdania" ;)

PS. Co śmieszniejsze - ten sam PKM był członkiem-założycielem PZŻ - w 1924.
Tylko to był zdaje się jakiś zupełnie inny PZŻ niż ten, który znamy...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
AndRand napisał(a):
Twoje propozycje?

Jak ja bym proponował to .

Szkoda, że nie byłeś i nie proponowałeś.
Popraw się może następnym razem (na oko będzie to za jakieś 6-7 lat...)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kefas napisał(a):
Wyrwane z kontekstu...
Cytuj:
po deregulacji będzie problem z usuwaniem z plaż gnijących ciał żeglarzy

...piękne! :) :mrgreen:

A skąd cytata taka pochodzi, niezależnie od kontekstu...?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
3. kapitan jachtowy - jachty żaglowe i żaglowe z napędem pomocniczym
- wszystko na śródlądziu
- do 24m na wszystkich morzach.


Poniżej moja dzisiejsza korespondencja mailowa z dyr. Grzanką:
(czytać od końca)

Wątpliwości są niezasadne. A gdzie takie ograniczenie się pojawiło, bo jakoś mi to umknęło …..
Pozdrawiam
Cezary Grzanka


Dziękuję za szybkie wyjaśnienie tej istotnej moim zdaniem sprawy.
Przepraszam za zamieszanie
:oops:
Widać w ferworze walki przyjąłem powtórzenie którejś kolejnej propozycji pochodzącej od któregoś z kolejnych podmiotów - za wersję poważnie braną pod uwagę przez "ministerialnych".
Raz jeszcze dziekuję.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2013, o 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
Dziękuję za szybkie wyjaśnienie tej istotnej moim zdaniem sprawy.


Jarku - na tym etapie lepiej 3 razy spytać niż raz czegoś nie zrozumieć.
Zauważ, że jak spytałeś o te 24 m dla kojota to wszyscy spojrzeliśmy wirtualnie po sobie i każdy zadał sobie to samo pytanie - jak faktycznie jest ...?
Wszyscy to widać przeoczyliśmy i pytanie Twoje było jak najbardziej zasadne.
Dobrze, że Dyr Grzanka szybko rozwiał watpliwości :D
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 9 lut 2013, o 17:58 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2013, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jestem pewny, że conajmniej w jeszcze jednej relacji to sie przewinęło!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 456 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wojtek Bartoszyński i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL