Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 31 lip 2025, o 16:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 103  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 gru 2012, o 14:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie porysowanie i nie uszkodzenie łódki to raczej standart niż jakiś powód do chwały,chyba :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Przepraszam Skipciu. Co racja to racja. Że te zachodnie wolności kłują w oczy szanow(ne/nych) towarzy(stwo/szy) z PZŻ to nawet niespecjalnie dziwi ;) Ale że neofitom nie tłumaczą żeby się z tym tak nie afiszować publicznie to już paradne. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Ostatnio edytowano 31 gru 2012, o 15:03 przez Były user, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 14:56 

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 10:53
Posty: 113
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: ...
skipbulba napisał(a):
Snajper jesteś durniem.


@skipbulba - Wolę być durniem z poglądami takimi jak szanowne towarzystwo z Hals czy z PZŻ, do którego mam szacunek, jako do historii polskiego Żeglarstwa, niż być zachłyśniętym zachodnimi wolnościami liberatorem. Choć ja wolność popieram, ale dawanie żeglarzowi uprawnień na morze to postrzegam jako anarchię a nie wolność.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
snajper napisał(a):
O ile komisja sejmowa Ci zezwoli... Oby nie.

wiesz, mnie zasadniczo nikt na nic nie musi zezwalac. I tak mogę. Bez namaszczenia Twojego lub 'komisji'. Btw, wiesz kto rozporządzenia w Polsce wydaje?

Pozdrowienia zza wody. To co mnie w tej chwili kolysze to wiatr na spółkę z prądem odpływu. Na jachcie, na którym mi nikt nie mówi, co mogę a co nie mogę. I wiesz, co się w tym zmieni po wejściu w życie rozporządzenia? Dokładnie nic.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
snajper napisał(a):
Ja mam już 900 godzin stażu w tym oceanicznego i dopiero teraz zaczynam po cichu myśleć o swoim rejsie

No, no zrobiłeś na mnie wrażenie.
Ale coś Ci powiem, ja miałem 900 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu na morzu zanim trafiłem na jacht pod polską banderą i dowiedziałem się co to jest "staż" i "opinia". I dopiero po tych 900 godzinach po raz pierwszy nie byłem skiperem.
Jakoś mi brak tej wiedzy nie przeszkadzał :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Ostatnio edytowano 31 gru 2012, o 15:35 przez Cape, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Odpowiedziałem zanim doczytałem do końca, gdybym doczytał najpierw, to bym nie odpowiadał. Drugi błąd, że sięgnąłem do pierwszego postu snajpera z 13 maja dopiero teraz - już go nie pamiętałem. Też bym wiedział,że nie należy brać udziału w tej dyskusji. NA szczęście morze jest wielkie, pomieści każdy rodzaj żeglarstwa. Stopy wody snajper....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 16:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
snajper napisał(a):
należy zostawić obowiązkowe szkolenia, TAK JAK BYŁO OD ZAWSZE !!!

Nie od zawsze tylko od 1985 roku chłopcze.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

snajper napisał(a):
O ile komisja sejmowa Ci zezwoli... Oby nie.

A co ma komisja sejmowa do rozporządzenia ministra sportu??? :-o

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

snajper napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Snajper jesteś durniem.
PZŻ, do którego mam szacunek, jako do historii polskiego Żeglarstwa,

Jako do historii ja też mam. I niech tak zostanie. Bo sama historia w dzisiejszych czasach to za mało aby się rozwijać.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Cześć Wszystkim!
Niespecjalnie lubię wypowiadać się na tematy "rozporządzeniowe" bo to prawo, a na tym trzeba się trochę znać :) A ja się na prawie nie znam :)
Odrobinkę natomiast, przynajmniej tak mi się wydaję, znam się na szkoleniu. Pozwolicie, że wypowiem się jako instruktor żeglarstwa (z czego jestem dumny :) ) i jako szef jednej ze szkółek żeglarskich. Stanowisko Halsu bardzo mnie się nie podoba, zwłaszcza obowiązkowe szkolenia i niska cena za egzaminy według nich. A najgorsze jest to, że za chwilę będą twierdzić, że przecież działają w moim interesie (mniej więcej jak ZUS, przecież chce mi zapewnić emeryturę pod palmami :) ). Otóż nie działają.
Jak dla mnie jest to działanie bardzo krótkowzroczne, ja tam spokojnie uważam, że więcej zarobię jak szkolenia będą nieobowiązkowe. Np. szkolenie Voditelj Brodice jest nieobowiązkowe, można iść na sam egzamin - o zgrozo tylko teoretyczny! I uzyskać urzędowy, chorwacki papier. A jakoś mamy co roku chętnych i trochę tych kursów robimy. Podobnie jest z SRC, po odpuszczeniu obowiązkowego szkolenia pojawiło się kupę ofert z kursami SRC, które nie dość, że są tańsze, to jeszcze są o niebo lepsze niż te poprzednie obowiązkowe (na kursie na którym byłem - obowiązkowym było jedno radio na 40 osób :) ).
Nawiążę do cen egzaminów, podobno są skandalicznie niskie. Ciekawe :) Np. kurs sternika motorowodnego, przeważnie kosztuje ok 500 zł (w tym 23%VAT), trzeba zapewnić motorówkę, paliwo, instruktora, teorii pouczyć itp. itd. A egzamin kosztuje 250 zł, gdzie i tak łódkę, pomosty do manewrówki, paliwo, salę, a często i dojazd komisji zapewnia organizator szkolenia. To jak to się ma do ceny kursu? :) Jak przeważnie trwa 1h egzamin teoretyczny plus praktyczny jakieś 15 min na osobę, a bywa że i mniej?
Wiele osób mnie pyta, co będzie ze szkoleniem jak nie ma rozporządzenia? Jak to co? Dalej będziemy szkolić. Bo generalnie rozporządzenie ani nie zmieni map morskich, znaków kardynalnych, świateł statków... no i spod tych samych chmur deszcz będzie padał co przed rozporządzeniem. Tego samego będę musiał nauczyć kogoś, żeby przygotować go do prowadzenia łódek po wodzie (słonej czy słodkiej - nieważne).
A to, że to będzie nieobowiązkowe to spowoduje tylko wzrost jakości i popularyzację żeglarstwa, a w długoterminowym patrzeniu i wzrost moich dochodów, które bardzo lubię :)

Sorki za przynudzanie, nie mogłem się powstrzymać.
Dobrej zabawy w Sylwka dla wszystkich i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!!!
Pozdrawiam
Piotrek Lewandowski

PS. Poprawiłem słówko - to podkreślone. Wcześniej było "szkolenie" a miałem na myśli rozporządzenie :)

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Ostatnio edytowano 31 gru 2012, o 16:38 przez morka, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor morka otrzymał podziękowania - 14: bury_kocur, Były user, Były_User 934585, Cape, Carlo, mariaciuncia, meping, Moniia, Szaman3, User319, waliant, WhiteWhale, Wojciech, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Colonel napisał(a):

A ja dziś, prawie równo w południe złożyłem w ministerstwie uwagi Samosteru. Mam zamiar powiesić je na stronie, ale nie wiem czy dam radę jeszcze dziś.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI



Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowania - 7: Były user, Colonel, Jaromir, morka, Narjess, Szaman3, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2700
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
snajper napisał(a):
I być może dlatego właśnie oddaje nie porysowane łódki bez uszkodzeń, bo podchodzę do sprawy poważnie.
Ja dziś bardzo niepoważnie i nieprofesjonalnie podszedłem do sprawy, bo w czasie podchodzenia do kei NIE wydałem komendy na podanie na ląd cum i szpringów. Ograniczyłem się do "wybrać, obłożyć".

Szczęśliwie :) stoimy. Jacht nieporysowany... keja też...
Zdjęcia można obejrzeć na moim profilu na facebooku. W albumie "Borchardt 2012". :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
w czasie podchodzenia do kei NIE wydałem komendy na podanie na ląd cum i szpringów


Wojtek, masakra :) Jak że to tak?
Ale sorki, właśnie sobie uzmysłowiłem, że nie jestem w stanie przypomnieć sobie ani jednego rejsu na którym byłem, gdzie były używane komendy made in PZŻ :)
Chociaż ja już parę jachtów podrapałem, może tu tkwi problem i przyczyna... ?
Pozdrawiam i bawcie się tam dobrze na Borchardzie!!!!
Piotrek

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ja jednak spróbuję podyskutować z kolegą snajperem, ale tak merytorycznie, bez emocji.

W wielu postach odnosiłeś się do proponowanego przez liberalizatorów powiększenia uprawnień żeglarza jachtowego na morzu. Mam wrażenie, że nie do końca wiesz o co tym liberalizatorom chodzi (nie staram się być złośliwy). Proszę, przeczytaj mój post ze szklaneczką ulubionego napoju rozluźniającego i postaraj się zrozumieć mój sposób myślenia zanim zaczniesz formułować odpowiedź.

Na początek ustalmy, że dyskutujemy o żeglarstwie rekreacyjnym czyli o pływaniu na swojej łódce z rodziną lub znajomymi (jeśli ktoś inny użycza mi swojej łódki, czyni to na ustalonych przez siebie zasadach). Nie mówimy tu o prowadzeniu rejsów za jakiekolwiek wynagrodzenie. Przyjmujemy też ograniczenie wielkości jachtu (wyrażone w długości kadłuba) powyżej której jest on już traktowany inaczej.
Nie chodzi też o rozszerzanie uprawnień na jakiekolwiek patenty. Celem jest całkowite uwolnienie żeglarstwa rekreacyjnego od uregulowań prawnych, jak to ma miejsce w wielu krajach.
Odsetek osób nieodpowiedzialnych jest (moim zdaniem) podobny w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Dlaczego w takim razie w moim kraju to urzędnik musi dbać o moje bezpieczeństwo, a w GB obywatel radzi sobie sam?

Bezpieczeństwo osób trzecich.
Jednym z podstawowych założeń liberalizatorów jest niemożność wyrządzenia jachtem żaglowym nieumyślnej krzywdy osobom trzecim. Straty w sprzęcie rekompensują dobrowolne ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.

Bezpieczeństwo własne.
Już w drugim wieku naszej ery rzymianie użyli sentencji "Volenti non fit iniuria" (Chcącemu nie dzieje się krzywda). To jest moim zdaniem istota sprawy o którą zabiegają liberalizatorzy. Jeśli jadę rowerem, robię to tak żeby nie potłuc sobie kości. Ważne jest, żeby zrozumieć, że pływanie jachtem należy raczej porównywać z jazdą na rowerze, niż z prowadzeniem samochodu.

Szkolenia.
Mam wrażenie, że członkowie HALSu nie rozumieją, że łatwiejszy dostęp do żeglarstwa poprzez zniesienie obowiązkowych szkoleń i uprawnień zapewni im większą liczbę klientów ale zorientowanych na podniesienie swoich kwalifikacji, a nie na zdobycie uprawnienia.

Czartery.
Skąd armator ma wiedzieć, że czarterujący nie uszkodzi mu jachtu wyłączając go z czarteru na pół sezonu? Z pomocą mogą przyjść dobrowolne certyfikaty kompetencji wydawane przez uznane przez danego armatora instytucje (np. PZŻ czy HALS, które zatrudniają wielu niekwestionowanych fachowców).

Szczęśliwego Nowego Sezonu Żeglarskiego!

_________________
marchew
ready2sail.pl



Za ten post autor marchew otrzymał podziękowania - 2: Moniia, morka
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
AIKI napisał(a):
Colonel napisał(a):

A ja dziś, prawie równo w południe złożyłem w ministerstwie uwagi Samosteru. Mam zamiar powiesić je na stronie, ale nie wiem czy dam radę jeszcze dziś.

No i udało się ;) Kto ciekaw, ten czyta http://www.samoster.org.pl/?doc=252

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 18:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Hm.. Saj proponuje 6Mm a Samoster 5Mm,od brzegu dla wód morskich dla żeglarza .

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
piotr6 napisał(a):
Hm.. Saj proponuje 6Mm a Samoster 5Mm,od brzegu dla wód morskich dla żeglarza .

No i...?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
AIKI, mądrego to i miło posłuchać :) Propozycje są dla mnie ok.
Ale z drobnymi uwagami, ubodło mnie przypieprzanie się we wstępie do tzw. lobby szkoleniowego - postaram się zrobić ankietę wśród kumpli z konkurencji i dam znać ilu z nich chce koniecznie obowiązkowych szkoleń. Ja nie chcę.
Dalej, tym razem jako członek zarządu Kaliskiego OZŻ - szkolenia obowiązkowe nie przynoszą kasy OZŻ-tom, kasę OZŻ-tom przynoszą egzaminy :) więc nie ma znaczenia z punktu widzenia OZŻ, czy szkolenie jest obowiązkowe czy nie (no dobra, ma, bo jak będzie nieobowiązkowe to jest szansa na większą ilość egzaminów, co przekłada się na większą ilość kasy :) )
To tak na szybko - dzięki za umieszczenie w necie i możliwość zapoznania się.
Pozdrawiam
Piotrek

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 18:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
AIKI napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Hm.. Saj proponuje 6Mm a Samoster 5Mm,od brzegu dla wód morskich dla żeglarza .

No i...?


No i już :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
piotr6 napisał(a):
AIKI napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Hm.. Saj proponuje 6Mm a Samoster 5Mm,od brzegu dla wód morskich dla żeglarza .

No i...?

No i już :)

No to... szczęśliwego Nowego Roku :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 19:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
wszystkiego najlepszego, dobrych rejsów :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
snajper napisał(a):
No oczywiście zlikwidujmy w ogóle patenty, niech pływają po morzu goście, co się nauczyli żeglować oglądając filmiki na youtube. No ale to o to właśnie Wam chodzi z tego co czytam.

Tu masz rację - jak ktoś chce idiotycznie iproscić sprawę - to tak, dokładnie o to chodzi.
Mozna też dodać, że chodzi po prostu o to, aby było podobnie jak od dziesiątków lat jest w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Danii, Finlandii, etc, etc.

snajper napisał(a):
Do tej pory pływali po morzu Ci którzy mieli jakieś minimalne doświadczenie, choćby Ci mający >800 godzin czyli morsa. Teraz będą mogły potencjalnie pływać osoby które nie były NIGDY na morzu, nie znają świateł, bojek, nawigacji itd. Dla mnie to szaleństwo

Tu się mylisz. Od początków istnienia przyjemnościowego żeglowania mogą po morzu pływać (potencjalnie ;) ) również ci, ktorzy nie mają ani doświadczenia ani nawet "godzin na morsa". Tyle że nie pod polską banderą.
A to, że nie wyobraasz sobie, że ludzie potrafią być rozsądni i nauczyć się zegoś sami albo że uważasz iż nie wolno im sie utopić na własny rachunek - to nie szaleństwo. To tylko Twoja fobia. Myślę, że wynika z Twoich ograniczeń, i myślę, że brak Ci zdolności do refleksji, niezbędnej by je sobie uświadomić...

snajper napisał(a):
Jestem przeciw i wiele osób z którymi rozmawiałem, w tym kapinanowie "papierowi" też są przeciw.

Przecież własnie dyskutujesz z osobami, które są "papierowymi" ale są "za" uwolnienieniem polskiego żeglarstwa od obowiązku posiadania patentów-zezwoleń na żeglowanie.
snajper napisał(a):
Trudno, że ten pogląd jest sprzeczny z klimatami liberalizacji na forum ale mamy wolność poglądów prawda.

Masz rację - ale musisz pamiętać, że w ramach wolności poglądów na pewno istnieje miejsce dla oceny poglądów osób zdezorientowanych, niedoinformowanych, takich z klapkami na oczach i... głupich po prostu.

snajper napisał(a):
PS. na 24 metry nie byłem szkolony i aktualnie chcę czarterować łódkę nie większą niż 16m. Znowu tak jak Hals proponuje, NIE CHCĘ dostać za free uprawnienia 24 metrów, wolę by to obniżono do 18 m a jak kiedyś zrobię kapitana to wtedy będą odpowiednie 24 m.

To przekonaj panię Minister, że to czego Ty chcesz albo nie chcesz powinno mieć wpływ na kształt prawa w Polsce. Masz na to jeszcze cztery i pół godziny ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
pierdupierdu napisał(a):
To przekonaj panię Minister, że to czego Ty chcesz albo nie chcesz powinno mieć wpływ na kształt prawa w Polsce. Masz na to jeszcze cztery i pół godziny ;)


Prosiłam, nie prostować... :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Były user, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2700
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
snajper napisał(a):
Ja mam już 900 godzin stażu

Tyle mniej-więcej robię przez pół sezonu i uważam, że błądzisz (mówiąc delikatnie). Mój "papierowy" patent kapitański, który parę lat temu uzyskał pełnoletność nie przeszkadza mi w uważaniu, ze ludzie potrafią sami zadbać o swoje bezpieczeństwo i państwu nic do tego. Oczywiście, dopóki pływają dla własnej przyjemności.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1943
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
Prosiłam, nie prostować... :)


Nie zdąży już... :-) A jak już - to językowo poprawnie mało (czasem na granicy zrozumiałości)...

PS.
Ja swoje zdążyłem, ale nie umiem tu załącznika wrzucić... ale powinno się na BIPie MSporta ukazać..

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ja swoje zdążyłem, ale nie umiem tu załącznika wrzucić... ale powinno się na BIPie MSporta ukazać..
Wojtku, instrukcja obsługi:
Piszesz coś, po czym klikasz na dole "Podgląd". Wówczas ukazuje Ci się nowe okno, "Dodaj załącznik". (Na dole, pod podglądem i pod tym, co napisałeś). Dalej już chyba sobie poradzisz.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1943
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Piszesz coś, po czym klikasz na dole "Podgląd".

Dzięki, zadziałało!

Więc w załączeniu moje uwagi do projektu.


Załączniki:
uwagi_do_projektu_rozporządzenia_Wojciech_Bartoszynski_v_2.0.pdf [364.48 KiB]
Pobrane 143 razy

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************

Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 3: AdamB, Jaromir, morka
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2013, o 09:44 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
snajper napisał(a):
Ja popieram w większości to co proponuje HALS !!!.

Szczególnie też uważam, że:

Żeglarz nie powinien mieć żadnego uprawnienia na morzu. On nie zna morza ani przepisów. .

Racja! Trzeba to koniecznie zmienić zwłaszcza w żegludze zawodowej gdzie zezwala się aby nieznający przepisów morskich kapitan żeglugi śródlądowej prowadził statki po wodach morskich i vice versa! O inaczej budowanych statkach nie wspomnę... Kto do tego dopuścił? ;)
snajper napisał(a):
Żeglarz po zrobieniu patentu zwykle nie radzi sobie nawet na Mazurach jak tylko mocniej powieje. Wiem bo wielokrotnie prowadziłem rejsy na mazurach z świeżo upieczonymi żeglarzami, ich poziom to zwykle (choć zdażają się super żeglarze) ale zwykle to porażka, nie potrafią zrobić rufy, a węzły i przepisy przez zimę już zapomnieli.
.

Paczpan i to mimo tego, że zaliczyli odpowiednie kursy i zdali egzaminy. Może przyczyną tego było, że zamiast zdobywać wiedzę zdobywali patent? Jaki to dziwny mechanizm zachowań ludzkich który gdy zaspokajamy własne potrzeby mówi płacę i wymagam a z drugiej gdy coś obowiązkowe ogranicza się do 3Z?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 08:02 

Dołączył(a): 26 cze 2012, o 18:41
Posty: 22
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: mors
Witam.Panowie proponuje nie polemizowac z kolega snajperem,przez niego chyba wpadne w pomrocznosc jasna,nie odpowiadajcie temu czlekowi,szkoda czasu,pozdrawiam SAJ,zwlaszcza Colonela,dajcie juz spokoj tmu miedleniu.Pozdrawiam.Ziuk. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
niezatapialny napisał(a):
proponuje nie polemizowac z kolega snajperem,


Dokładnie TAK.
Czas składania uwag minął - uwagi swoje mógł złożyć każdy a teraz zobaczymy co zadecyduje Ministerstwo.
AMEN ...
Z Nowym Rokiem pozdrawiam wszystkich cieplutko.
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 2 sty 2013, o 09:25 przez Narjess, łącznie edytowano 1 raz
Usunęłam dubla


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 13:23 

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 10:53
Posty: 113
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: ...
@marchew - Nie jest to prawdą, że pływając ze znajomymi i rodziną żeglarz jachtowy może zrobić krzywdę tylko sobie, bo może także zrobić krzywdę im. A oni mogą zostać wprowadzeni przez niego w bład, że on jest kompetentny do takiego rejsu, bo oni się nie znają i nie umieją poprawnie ocenić jego umiejętności i doświadczenia. Potrafi to natomiast zrobić PZŻ i dlatego po morzu powinni pływać tylko zweryfikowani przez PZŻ na morzu. Czyli NIE żeglarze. Minimum Sternicy Jachtowi. Tak samo nowy projekt nie przewiduje stażu na Oceanie a daje uprawnienie, co też jest nie dobre (z tych samych przyczyn, więc powtarzać się nie będę). Dalej, łodzie to są pojazdy mechaniczne, takie same jak samochody i powinny być na nie obowiązkowe patenty (też na jeziorze na długość mniejszą niż 750 cm).

Mam prawo mieć swoje zdanie polegające na tym, że żeglarswo ma być sformalizowane, a pływać wolno po uzyskaniu odpowiednich uprawnień. Wy natomiast atakujecie mnie jak wściekłe psy dlatego, że mój punkt widzenia jest inny niż Wasz i chcę Wam (tak jak dziadki z PZŻ czy towarzystwo z Hals) zabrać waszą upragnioną, żeglarską wolność. A właściwie nie dać, bo jeszcze jej w Polsce nie uzyskaliście. Jednak nie Wy tworzycie prawo, liczę więc na rozsądek tworzących prawo.


Ostatnio edytowano 2 sty 2013, o 13:38 przez snajper, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Wiesz co? Ja bym Cię drogi kolego dla podratowania zdrowia wysłała na rejs z dwoma tutejszymi, forumowymi "morsami". Taki zestaw all inclusive.. Ciekawam, czy nie wyrwałbyś sobie wszystkich kłaków z głowy i nie wróciłbyś błagając o litość..

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 103  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL