Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 19:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sty 2013, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
Niezaprzeczalną zaleta Marku jest to, że do wymiaru 12x4 nie trzeba zadnych patentów
Ale ta zaleta jest tylko dla tych, którzy nie mają żadnych papierków - popatrz na dyskutantów w tym watku. Wszyscy oni mają, więc zaletę tę, mogą sobie w rulonik...

Natomiast jeśli chodzi o c/s, MMSI i EPIRBA to w Polsce jest identycznie - też nie trzeba mieć a jeśli już się ma, to jest mniej upierdliwie i zdaje się, że taniej.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
Ale ta zaleta jest tylko dla tych, którzy nie mają żadnych papierków - popatrz na dyskutantów w tym watku. Wszyscy oni mają, więc zaletę tę, mogą sobie w rulonik...
.


Marku, ale po co my w takim razie w ogóle walczymy z tym systemem? Przecież wszyscy mamy już potrzebne papiery i to z reguły z duuuużym naddatkiem. Ale wiesz, niektórzy mają tak, że myślą nie tylko o swojej d.u.p.i.e :P Na przykład cała Rada Armatorska SAJ.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
Marku, ale po co my w takim razie w ogóle walczymy z tym systemem?
Chyba nie nazywasz dezercji walką?

Chciałbym, żeby u nas w Polsce było normalnie!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
dlaczego pływanie pod obcą banderą miałoby być dezercja?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
dlaczego pływanie pod obcą banderą miałoby być dezercja?
A czym miałoby być w kontekście pytania: "po co walczymy z systemem?"

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
skipbulba napisał(a):
dlaczego pływanie pod obcą banderą miałoby być dezercja?
A czym miałoby być w kontekście pytania: "po co walczymy z systemem?"

Marek Ty cos pijesz dzisiaj? czy popalasz z sąsiedniego wątka? Bo masz dzis problem z czytaniem ze zrozumieniem, ... może masz okres?

Na razie pomimo walki żeglarz pod polska banderą sobie po morzu za wiele nie pożegluje, pod szwedzką jak najbardziej. Widzisz korzyść? Bo ja widzę. Chociaż mnie ona tez nie dotyczy. Użyłeś argumentu, że nie ma korzyści z rejestracji pod szwedzka banderą, bo wszyscy (?) dyskutanci maja patenty i to żadna korzyść że bez patentu. No to ja Ci odpowiedziałem tak samo debilnym argumentem. Po co walczymy, skoro wszyscy walczący maja patenty. Na plaster nam to? Żadnej korzyści...

Problemem rejestracji jachtów interesuja się nie tylko szanowni przedpiścy i posiadacze patentów z RYAem, ale też cała rzesza innych ludzi, również takich bezpatentowych i z żeglarzem, i ze sternikiem, i takich co chca pływac po Bałtyku bez EPIRBA, MMSIjów* i innych takich. Dlatego wyjaśniam jakie są zalety rejestracji w Szwecji. Obecnie nie są one wielkie, ale jednak są.
Mogę? Czy to dyskusja zarezerwowana dla samych kapitanów?

Czy teraz zrozumiałeś?

PS. Słowo honoru przez 25 lat nigdy nie użyłem ani MMSI, ani Call Sign'a.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
może masz okres?
Nie mam :-( Już ponad 40 lat mi się opóźnia, buuu.

skipbulba napisał(a):
Na razie pomimo walki żeglarz pod polska banderą sobie po morzu za wiele nie pożegluje, pod szwedzką jak najbardziej. Widzisz korzyść?
Dla sedna sprawy, czyli dla spowodowania, żeby w Polsce było normalnie nie widzę żadnych korzyści.
I dziwię się, że Ty je dostrzegasz - serio.

Zmiana bandery na obcą, jest doraźnym, prywatnym rozwiązaniem i w walce o spowodowanie normalności w naszym kraju nie ma żadnego znaczenia.

ps. W Polsce - także dzięki Twoim działaniom - można żeglować bez MMSI i bez EPIRBA.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 20:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Maar napisał(a):

Zmiana bandery na obcą, jest doraźnym, prywatnym rozwiązaniem i w walce o spowodowanie normalności w naszym kraju nie ma żadnego znaczenia.


Tak sobie kiedyś pomyślałem ,że masowe przejścia z polskiej pod obcą banderę mogłyby być jakimś środkiem nacisku na decydentów.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
TAk jak napisał Piotr Szósty, masowa ucieczka pod obce bandery była niezwykle silnym argumentem. Plus argument o polskim żeglarzu salutującym Westerplatte niemiecką banderą :)

Ale temat jest "prośba o poradę: rejestracja jachtu". Argument o walce był w zwiazku z Twoim argumentem, że przejście pod szwedzka banderę nic nie daje. Alez daje, i to właśnie napisałem. Ty mi zarzuciłeś, ze nie daje, bo i tak wszyscy mają tu patenty. I brniesz w jakąś dziwną argumentacje, że chcesz, zeby w Polsce było normalnie, no ja też chcę! i co z tego? Zupełnie nic. Nie jest normalnie i dlatego rejestracja pod szwedzka banderą daje pewne, nieduże korzyści. Tym co nie mają patentów pozwala plywac bez nich, tym co nie maja kasy na EPIRBA pozwala pływac bez EPIRBA, itd, itd..Oczywiście, że to korzyści prywatne. Bo o nich tu rozmawiamy.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Tak sobie kiedyś pomyślałem ,że masowe przejścia z polskiej pod obcą banderę mogłyby być jakimś środkiem nacisku na decydentów.


Tak było kiedyś ale teraz jakby straciło to znaczenie.
Teraz jeżleli ktoś pływa pod obca banderą to ma jakiś ku temu powód.
Jak mam np. rodzinny.
To jeden a drugi to finansowy.
Będąc członkiem SXK mam w wielu portach SE spore znizki na tyle duże, że cala ta zabawa sie zdecydowanie opłaca.
Marek mało pływa turystycznie po SE (jeżeli w ogóle tam pływa turystycznie) więc nie czuje tego klimatu.
Jak odwiedzisz rocznie kilkadziesiąt portów w SE i policzysz sobie owe znizki to też dojdziesz do tego samego wniosku co ja.
Poza tym jako członek SXK moge korzystać bezpłatnie z boi klubowych ustawianych w wielu miejscach SE zamiast być zmuszonym do płatnego kotwiczenia w porcie ...
To tak na szybko.
Pzdr
Kocur
ps. w PL nie ma zniżek w portach z tytułu przynależności do czegoś tam a szkoda :-(((

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
ps. w PL nie ma zniżek w portach z tytułu przynależności do czegoś tam a szkoda :-(((

A to? http://www.pkm.gda.pl/?q=content/cennik-pkm-na-rok-2012

"Cumowanie przy kei - podpisana i ważna umowa członkowska z PKM" vs. "Cumowanie przy kei - bez ważnej umowy rocznej lub członk. z PKM".

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 21:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
B Kocur nie mowi o takich znizkach

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Maar napisał(a):

Zmiana bandery na obcą, jest doraźnym, prywatnym rozwiązaniem i w walce o spowodowanie normalności w naszym kraju nie ma żadnego znaczenia.


Tak sobie kiedyś pomyślałem ,że masowe przejścia z polskiej pod obcą banderę mogłyby być jakimś środkiem nacisku na decydentów.

Już były.
No - może nie masowe ale za to znaczące i odpowiednio... hmmm... podkreślane ;)
Kiedy w 2006 chodziło o odwrót od zaostrzenia inspekcji, przeglądów oraz konieczności posiadania KB dla "przyjemniaczków" i kiedy minister z przybocznymi byli z LPR-u - jakieś znaczenie dla odgórnego ukrócenia wysoce zamordystycznych pomysłów GUM-isi to "odchodzenie" miało. No i wyszło tak, że inspekcji przeglądow i KB dla większości "przyjemniaczków" do dziś nie ma... :mrgreen:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Maar napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
ps. w PL nie ma zniżek w portach z tytułu przynależności do czegoś tam a szkoda :-(((

A to? http://www.pkm.gda.pl/?q=content/cennik-pkm-na-rok-2012

"Cumowanie przy kei - podpisana i ważna umowa członkowska z PKM" vs. "Cumowanie przy kei - bez ważnej umowy rocznej lub członk. z PKM".

Przykład średnio udany - PKM zarządzał w ostatnim sezonie trzema przystaniami; własną, dzierżawioną i powierzoną w zarząd.
Opłata w jednym z tych porcików upoważniała do postoju w każdym z dwu pozostałych.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2009, o 10:52
Posty: 232
Lokalizacja: Giżycko
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 363
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m, IŻ
w temacie rejestracji małego drewnianego jachtu napisałam kilka dni artykuł jak to było z rejestracją Lilla My :)
http://www.zewoceanu.pl/Artykuly/Budowa ... ka-bandera

_________________
"byle dalej na ocean po co wracać nie wie nikt"
ZewOceanu.pl

https://obozy-zeglarskie.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
jednym z właścicieli jest obywatel szwecji


Tak Maćku ale tutaj powinieneś mieć w czasie żeglugi na jachcie umowę, z której wynika to co napisałeś.
Jak wiesz nie jest istotna % wartość Twego (lub osoby z SE) udziału ale fakt musi taki zaistnieć i mieć umocowanie prawne.
Wtedy masz formalną podstawę do podniesienia na jednostce bandery z żółtym krzyżem.
Oczywiście można to olać ale:
- Szwedzi nie lubią bezzasadnego podszywania się pod Szwedów
- w przypadku (odpukać) np. kolizji mogą być kłopoty.
- nie wiem jak w tym przypadku załatwisz sprawę ubezpieczenia (jeżeli masz), kto jest formalnym właścicielem jednostki i komu zostaną wypłacone ewent. świadczenia roszczeniowe.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
Oczywiście można to olać ale:
Co można olać, bo nie do końca zrozumiałem. Można olać posiadanie na jachcie umowy "współwłasnościowej", czy olać wymóg aby jednym z właścicieli był Szwed?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bury_kocur napisał(a):
- Szwedzi nie lubią bezzasadnego podszywania się pod Szwedów
- w przypadku (odpukać) np. kolizji mogą być kłopoty.
- nie wiem jak w tym przypadku załatwisz sprawę ubezpieczenia (jeżeli masz), kto jest formalnym właścicielem jednostki i komu zostaną wypłacone ewent. świadczenia roszczeniowe.


Dlaczego kłopoty? Szwecja to cywilizowany kraj. Jesli współwaścicielem jest jakiś Swenson, to dzwonią do Swensona, potwierdzaja i po kłopocie.
Nie wiem też jaki masz problem z ubezpieczeniem. Jeśli masz auto w współwłasnosci z kimś innym to masz jakiś problem z wypłatą ?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:24 

Dołączył(a): 5 sty 2013, o 12:11
Posty: 34
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: samouk
Panie i Panowie
na calym swiecie najlatwiejsza droga do zdobycia info jest zapytanie sie tych ktorzy sa odpowiedzialni za rzeczy nas interesujace
wyslalem wczoraj dostalem dzisiaj

wtedy dostajemy takie cos


Dear Peter
As a citizen of an EU-country you can apply for registration of your vessels in Sweden, but you have to prove you have your life and outcome in Sweden.



This can be shown by sending a certificate from your Swedish employer and a certificate, written and signed by yourself, telling why and how you live in Sweden. If you have a Swedish personal number you can show how long you have been living in Sweden by sending a document from the Swedish tax authority.



You also have to certify that the vessels will stay mostly in Sweden.



All the other documents, required from Swedish citizens applying for registration, are of cause also required from you.



Vessels with a length over all of twelve meters or above, and with a beam of four meters or wider are called ships in Sweden. To register a ship the cost is 16100 SEK, plus the cost for getting a Swedish tonnage Certificate.



Best regards

Pernilla Ahlin

Sjöfartsregistret

Sjöfartsavdelningen



Direkt 010-495 32 31

Sjöfartsregistrets vxl 010-495 3230 (9-12)



Transportstyrelsen

Sjöfartsregistret

Box 502

601 07 NORRKÖPING

www.transportstyrelsen.se
Telefon: 0771-503 503


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:27 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
cat napisał(a):
Panie i Panowie
na calym swiecie najlatwiejsza droga do zdobycia info jest zapytanie sie tych ktorzy sa odpowiedzialni za rzeczy nas interesujace
wyslalem wczoraj dostalem dzisiaj
No ale to jest właśnie to o czym pisał Włodek.
Skipciu wydaje mi się, że Włodek miał na myśli inną sytuację niż ta w której sam się znajduje. Zapewne chodzi mu o przypadki wirtualnych wspólników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:28 

Dołączył(a): 5 sty 2013, o 12:11
Posty: 34
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: samouk
a to jest na ich stronce

Boats
Vessels shorter than 12 metres and/or less than 4 metres wide are called boats and may be registered in the Register of Boats.

Boats used commercially for tugging, towing, transport of goods or passengers and for fishing must be registered. Boats used for private use may be registered at the owner’s request.
Registration – boat

Form 14: APPLICATION to register a boat
Boat Survey Certificate – issued by an authorised person such as a pilot, ship surveyor, inspector, Coast Guard official (form 15), or
Copy of a brochure showing the length, breadth and technical specifications of the boat
National registration document or birth certificate showing citizenship (private person) or Company Registration issued by the Swedish Companies Office within the past twelve months (legal person)
Fishing boats: Copy of commercial fishing licence

The following are required for a Certificate of Nationality:

Acquisition document (Bill of Sale, deed of gift, etc.) in the original
Company Registration issued by the Swedish Companies Office within the past twelve months if the seller is a legal person

Change of ownership – boat

Form 16: APPLICATION to record acquisition of a boat or part ownership of a boat
National registration document or birth certificate showing citizenship (private person) or Company Registration issued by the Swedish Companies Office within the past twelve months (legal person)

Deregistration – boat

Form 17: APPLICATION to deregister a boat
Explanation of the deregistration
Original Certificate of Nationality, if one was issued

Note that if the boat is sold, the deregistration must be done by the new owner. When the boat is sold abroad, the deregistration may be done by the former owner, who must provide the buyer’s name and address.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
Szwecja to cywilizowany kraj. Jesli współwaścicielem jest jakiś Swenson, to dzwonią do Swensona, potwierdzaja i po kłopocie.


Tak Maćku - jeżeli tak jest to OK.
Ale jeżeli ktoś podnosi na jachcie obcą banderę bez formalnego i prawnego uzasadnienia tego faktu to już jest coś nie tak.
Tu sie zgodzimy ?
To myślę odpowie także Markowi czego nie należy olewać.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:35 

Dołączył(a): 5 sty 2013, o 12:11
Posty: 34
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: samouk
a tu dla lodeczek od 12m w gore

Ships
All Swedish ships that are at least 12 m long and at least 4 m wide must be registered in the Register of Ships, part of the Swedish Register of Shipping. Mandatory registration also applies to recreational craft that are classified as ships.

The main rule is that more than fifty percent of a ship must be owned by a Swedish owner to be registered in the Swedish Register of Shipping, but if half or more of the ship is owned by a foreign owner from a country within the European Economic Area, it may be registered in the Swedish Register of Shipping. The rule on free movement of persons within the European Community applies to private persons. The ship and the owner must usually be located in Sweden. Registration of ships owned by companies is possible if the ship is part of an economic undertaking established in Sweden and the operation of the ship is managed and controlled from Sweden.

Registration may also be possible for ships whose owners do not meet the requirements above, but the owner must apply to the Swedish Maritime Administration for an exemption. Contact the Legal Department of the Swedish Maritime Administration in this regard.

According to Swedish law, a ship cannot be registered in Sweden if it is registered in any other country’s register of ships. For that reason, proof of deregistration from the ship’s former home country or an affidavit proving that the ship has not been registered in any register of ships is required.

If the ship was not registered in its former home country, the ownership history of the ship to the last registration in any country or the constructing shipyard must be investigated. Previous purchase documents/receipts or investigations of authorised signatory rights must be sent in the original to the Swedish Register of Shipping. Contact the Swedish Register of Shipping for more information.
Registration – ships

Form 1: APPLICATION to register a ship

Acquisition document (Bill of Sale, deed of gift, etc.) – one original and one certified copy

National registration document or birth certificate (or the like) showing citizenship, if the buyer is a private person

Company Registration issued by the Swedish Companies Office within the past twelve months if the buyer/seller/manufacturer is a legal person

Fishing ships: Copy of commercial fishing licence

Survey Certificate issued by the Maritime Safety Inspectorate after tonnage measurement

Form 1a: APPLICATION for tonnage measurement shall be submitted to the Maritime Safety Inspectorate.

If the ship was formerly foreign, the following documents are also required for registration:

Proof of deregistration if the ship was previously registered in the former home country.

Affidavit stating that the ship was not registered in the former home country as well as investigation of previous owners of the ship.

Company Registration issued by an authority within the past twelve months or legalization of documents done by authorities that proves the seller’s authorisation if the seller is a legal person.

Change of ownership – ship

Form 2: APPLICATION to record the acquisition of a registered ship or part ownership in a registered ship.

Acquisition document (Bill of Sale, deed of gift, etc.) – one original and one certified copy.

National registration document or birth certificate (or the like) showing citizenship (private person) or Company Registration issued by the Swedish Companies Office within the past twelve months (legal person).

Ship’s name

A ship’s name must be clearly different from the names of other Swedish ships so that they cannot be confused. If you want to make sure you can get a desired, available name for your future ship, you may have a reservation of ship name recorded in the register (form 13: Application to record a ship name). The reservation will remain valid for five years. If it is not used for a ship within that time, it is stricken from the register.

Note that a ship’s name may be changed when ownership changes. In other circumstances there must be special reason for the change.

State ships

State ships, i.e., ships owned and used by the Swedish State, shall not be registered unless used for commercial purposes. The names of State ships may be recorded in the registry upon request by a Swedish government agency.
Deregistration – ship

Ships that are no longer Swedish must be deregistered in Sweden. The Swedish owner reports this to the registry. Proof of deregistration is issued upon request when the matter is concluded.

Ship deregistered because it is no longer Swedish:

Form 5: APPLICATION to deregister a ship because the ship is no longer Swedish

Acquisition document (Bill of Sale, deed of gift, etc.) – one original and one certified copy

Company Registration issued by the Swedish Companies Office within the past twelve months for the seller (legal person)

Company Registration issued by an authority within the past twelve months for the buyer (legal person), e.g., Certificate of Registration and Certificate of Good Standing

Proof of the buyer’s nationality, e.g., through a certified copy of his or her passport (private person)

The original Swedish Certificate of Nationality for the ship

Mortgage deeds and a written request from the owner that the liens be cancelled

Ship deregistered for reason other than that it is no longer Swedish (e.g., scrapping)

Form 6: APPLICATION to deregister a ship for reason other than that the ship is no longer Swedish.

Report on the reason for the deregistration

Original Certificate of Nationality

Mortgage deeds and a written request from the owner that the liens be cancelled

Company Registration issued by the Swedish Companies Office within the past twelve months for legal persons


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
Zapewne chodzi mu o przypadki wirtualnych wspólników.


Dokładnie Jacku o to mi chodzi.
Rzecz mowa o rzeczywistym umocowaniu prawnym praw własności jednostki.
Rzeczywistym a nie wirtualnym.
Ja mam we wniosku do swojej rejestracji podany RZECZYWISTY telefoniczny numer kontaktowy do rodziny w SE - tak na wszelki wypadek.
Rodziny, z którą pozostaję w stałym i codziennym kontakcie na skypie i która w dowolnym momencie potwierdzi fakt formalnej współwłasności mojego jachtu.
Ale mimo to wożę ze sobą na jachcie dowód prawny tej współwłasności.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:42 

Dołączył(a): 5 sty 2013, o 12:11
Posty: 34
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: samouk
"Tak Maćku - jeżeli tak jest to OK.
Ale jeżeli ktoś podnosi na jachcie obcą banderę bez formalnego i prawnego uzasadnienia tego faktu to już jest coś nie tak."

znam miejsca gdzie mozna skonczyc w wiezieniu , nie mowiac o konfiskacie lodki
nie jestem pewien, wydaje mi sie ze lamiemy w tym przypadku prawo kraju, na ktorego wodach przebywamy, prawo miedzynarodowe i prawo kraju , ktorego flage uzywamy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:43 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jak kombinować to przynajmniej uczciwie. :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:57 

Dołączył(a): 5 sty 2013, o 12:11
Posty: 34
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: samouk
a tu info ktore przyslal mi Hugo z SXK

Registration in a Club register such as that of the Swedish Cruising Association does not confer any right to carry the Swedish flag. However, under the Maritime Code chapter 2 section 1(2) vessels of 12 m length and 4 m breadth or more ("ships") may obtain official Swedish registry in accordance with EU rules.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cat napisał(a):
Registration in a Club register such as that of the Swedish Cruising Association does not confer any right to carry the Swedish flag. However, under the Maritime Code chapter 2 section 1(2) vessels of 12 m length and 4 m breadth or more ("ships") may obtain official Swedish registry in accordance with EU rules.


Chyba, że współwłaścicielem jednostki jest obywatel SE lub osoba posiadająca Kartę Stałego Pobytu, przyznany numer personalnyi i płacąca w SE podatki.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Pisze o normalnym zarejestrowanym legalnie w Szwecji jachcie, który ma dwóch właścicieli, Polaka i Szweda. Nie wiem o czym Wy piszecie... naprawdę :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 13:06 

Dołączył(a): 5 sty 2013, o 12:11
Posty: 34
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: samouk
wklejam informacje uzyskane ze Szwecji o niczym nie pisze
wystarczy przeczytac przepisy, sa proste
zreszta jest tak w wiekszosci krajow, poza tymi, ktore reperuja budzet i pozwalaja rejestrowac sie kazdemu kto zaplaci

temat jest o rejestracji lodki pod flaga Szwecji, te sprawy reguluje rejestr statkow
i tu trzeba miec obywatelstwo szwedzkie, lub mieszkac w Szwecji (to okresla ich prawodastwo), lub tez we wspolwlasnosci z kims, kto spelnia w/w warunki (moze to byc osoba prywatna lub osoba prawna czyli zarejestrowana w Szwecji spolka)
poniewaz tylko po zarejestrowniu w rejestrze statkow nabywa sie prawo do bycia pod Szwedzka flaga
jesli zarejestrujemy sie tylko w sxk, nie jestesmy legalnie pod szwedzka flaga


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Cat, jakbyś zechciał używać polskiej pisowni: wiielkie litery, interpunkcja i takie tam.
cat napisał(a):
poniewaz tylko po zarejestrowniu w rejestrze statkow nabywa sie prawo do bycia pod Szwedzka flaga
jesli zarejestrujemy sie tylko w sxk, nie jestesmy legalnie pod szwedzka flaga

Czyżby? Czy rejstracja dla "małych" jachtów jest tam obowiązkowa?
Czy może wystarczy wpółwłasność mieszkańca/rezydenta, jak pisze Kocur?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL