Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 18:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 gru 2012, o 21:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Mariusz Główka co masz na myśli "mówiąc II etap, po egzaminie?"

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 21:19 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Mariusz Główka napisał(a):

3. Przepisy.
Tu jest najgorzej. szkoda mi czasu na wyliczankę, ale moim zdaniem większość wymaganej wiedzy nie jest potrzebna, bądź poterzebna okazjonalnie. Z kolei niewiedza nie skutkuje jakimiś istotnymi zagrozeniami. Dalczego tak uważam? Bo miałem problem natychmiastową, jednoznaczną z odpowiedzią chyba na połowę pytań. I pływam i zyję


Konkretnie mogę prosić.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
piotr6 napisał(a):
Mariusz Główka co masz na myśli "mówiąc II etap, po egzaminie?"
To bardzo proste. Kazdy z nas cały czas uczy się, nawet ci, co pływają od kilkudziesieciu lat :-) I to jest ten drugi etap. Egzamin, skoro musi być, powinien zawierać niezbedne minimum, to co jest istotne ze względu na bezpieczeństwo moje i innych. A to, czy na skutek większej będź mniejszej wiedzy będę pływał szybciej czy wolniej (pytania z zakresu wiatru pozornego czy wybierania żagli) to drugi etap, do własnych dociekań, do studiowania podręczników, pytania kolegów.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 21:22 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
dzięki

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):

3. Przepisy.
Tu jest najgorzej. szkoda mi czasu na wyliczankę, ale moim zdaniem większość wymaganej wiedzy nie jest potrzebna, bądź poterzebna okazjonalnie. Z kolei niewiedza nie skutkuje jakimiś istotnymi zagrozeniami. Dalczego tak uważam? Bo miałem problem natychmiastową, jednoznaczną z odpowiedzią chyba na połowę pytań. I pływam i zyję


Konkretnie mogę prosić.

Piotr Siedlewski

Dobrze, postaram się, choć potrzebuję chwilę czasu. To 17 stron.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 22:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ratownictwo pytanie 19 nie ma odpowiedzi ,że masaż serca prowadzimy do utraty sił ,kiedy ich brakuje możemy odstapić .zasadniczo nie ma podanego czasu trwania resustytacji trzeba brac poprawkę na hipotermie
Pytanie 22 nie każdy ma folie termoizalacyjną, wystarczy odpowiedzieć ,że trzeba ogrzać.
pytanien18. właściwie brakuje tutaj zaznaczenia ,że mozna odstąpić od sztucznego oddychania usta-usta tylko masować. raczej bym się skupił na miejscu uciśnięcia klatki piersiowej,udrożnieniu drog oddechowych niż liczbach.
generalnie jak chodzi o medycynę to są chyba stare pytania

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):

3. Przepisy.
Tu jest najgorzej. szkoda mi czasu na wyliczankę, ale moim zdaniem większość wymaganej wiedzy nie jest potrzebna, bądź poterzebna okazjonalnie. Z kolei niewiedza nie skutkuje jakimiś istotnymi zagrozeniami. Dalczego tak uważam? Bo miałem problem natychmiastową, jednoznaczną z odpowiedzią chyba na połowę pytań. I pływam i zyję


Konkretnie mogę prosić.

Piotr Siedlewski


Konkretnie.
Procentowo jest lepiej niż napisałem pierwotnie, niestety nie starczyło mi cierpliwości, żeby uważnie dobrnąć do końca. Przepraszam.
A teraz obiecane konkrety. Pytanie 3 – dotyczy szczególnej grupy wiekowej o ograniczonych uprawnieniach, nie widzę powodu dla którego należy egzaminować z tego tematu wszystkich. Pytanie 6 – definicja statku w myśl ustawy – bez sensu, jeśli ktoś będzie potrzebował zgłębić przepisy, gdzie owa definicja jest istotna, znajdzie też tam i definicję. Pytania od 9 do 14 - sygnały dźwiękowe. Uwazam, że należy znać kilak najbardziej istotnych, natomiast ma małe znaczenie, czy usłyszę przed zakrętem „Uwaga” czy sygnał oznaczający zestaw w ruchu. Tak samo będę czekał aż przejdą, a w rok po egzaminie już nie bedę pamiętał o zestawie w ruchu. Nawet dźwiękowe sygnały wzywania pomocy nie są istotne w dobie łączności radiowej i komórkowych. Zwyczajnie nikt ich nie używa i wkuwanie ich przed egzaminem to sztuka dla sztuki. Pytania 23 do 26 – wspomniane kąty świecenia. Na egzaminie na żeglarza? Pytania od 40 do 43 o powiadamianiu odpowiednich organów w zalezności od zdarzenia. Zupełnie niepotrzebne. W telefonie wybieramy 112, 998, czy inny numer alarmowy wpisany przez operatora do pamięci fabrycznie nowego telefonu. Zatem po co mam wiedzieć, czy w przypadku zagrozenia środowiska mam powiadomić najpierw najpierw Policję, czy może Urząd Żeglugi Śródlądowej czy jeszcze inny organ? Pytanie 44 o obowiązkowości ubezpieczenia jachtu, czy pytanie 45 o obowiązku rejestracji jachtu, czy 46 o dokumentach wystawianych przez PZŻ – curiosum. Pytania 47 do 49- zbędne, gdzie podnosimy banderę na slupie z ożaglowaniem gaflowym pod żaglami to własnie „drugi etap” a nie wiedza która ma decydować o otrzymaniu „pozwolenia na żeglowanie”. Pytania od 52 do 60 dotyczące oznakowania różnych jednostek profesjonalnych wykonujących rózne zadania. Niby potrzebne, ale w praktyce prawi niespotykane tam gdzie się zegluje, czyli na jeziorach. Pewnie na rzekach niektóre z takich jednostek spotyka się cześciej, ale z kolei odsetek zeglarzy „rzecznych” jest dość mały. Zatem znowu „zakuć, zdać, zapomnieć”. Tak, zapomnieć. Przyznam, ze sam musiałem sobie niektóre z przykładów z pytań przypomnieć, choć nieskromnie powiem, że znam przepisy pewnie na ciut wyższym poziomie niż większość żeglujących po śródlądziu. Druga sprawa, jakie będą konsekwencje np. nierozpoznania strony po której należy ominąc statek na mieliźnie? Wpakujemy się tam sami. Ale nie pchaczem zestawem, tylko jachcikiem, którym samodzielnie zejdziemy z miela najdalej po pół godzinie. A jak nie, to zapłacimy za sciagnięcie.

Żeby nie było nieporozumień, wiedza jest potrzebna i to jak największa. Ale przykłady które wskazałem swiadczą o niepotrzebnych wymaganiach, o pytaniach będących sztuką dla sztuki. Zresztą niektóre są formułowane tak, jakby chodziło o „udupienie” egzaminowanego.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Jednolity poziom egzaminowania... nie był, nie jest i ... nigdy nie będzie - to utopia. Każdy szkoli w pewnym sensie inaczej i chciałby egzaminować inaczej. Wytyczne są tylko ... wytycznymi - w tym jest zawarta cząstka wolności nie tylko dla zdających egzaminy , ale też dla szkolących i egzaminujących.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
prawda,ale bank pytań z odpowiedziami,ogólnodostępny trochę załatwia sprawę

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:19 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bryg napisał(a):
Każdy szkoli w pewnym sensie inaczej i chciałby egzaminować inaczej. Wytyczne są tylko ... wytycznymi
W Niemczech można mieć jednolity i transparentny system egzaminowania i jednoczesnie funkcjonujące autorskie progamy szkolenia, dlaczego nie w Polsce?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
W "Przepisach" pyt. 95 (dwa mech. idące wprost na siebie) przeredagowałbym, bo w pytaniu jest liczba pojedyncza (który statek?) a w odpowiedzi podwójna. W efekcie wygląda tak, jakby pytanie było "podchwytliwe".

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
"Udupiające?" Niejedno :-D
Pamiętam na swoim egzaminie na RYA Yachtmastera egzaminator od razu zaznaczył że "no tricks" w trakcie egzaminu. I tak było. Inna "mentalność egzaminacyjna"

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mariusz Główka napisał(a):
I tak było. Inna "mentalność egzaminacyjna"
No to po to się Ins pyta, żeby poprawić. IMHO bardzo słusznie, bo może to zaowocować tym, że gdzieśtam pytania egzaminacyjne będą całkiem z głową.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:33 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Mariusz Główka napisał(a):
"no tricks" w trakcie egzaminu.


Czy słyszałes o takim czymś jak odprawa przedegzaminacyjna na której tłumaczy się kanadydatom rozumienie pytań, poza tym te pytania nie stanowią tajemnicy dla kursantów. Wreszcie na koniec oczywiście treść pytania można zmienić.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
piotr6 napisał(a):
prawda,ale bank pytań z odpowiedziami,ogólnodostępny trochę załatwia sprawę

Chwała bohaterom którzy stworzą taki bank pytań z odpowiedziami. Rozbieżności zawsze były, są i będą.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Maar napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):
I tak było. Inna "mentalność egzaminacyjna"
No to po to się Ins pyta, żeby poprawić. IMHO bardzo słusznie, bo może to zaowocować tym, że gdzieśtam pytania egzaminacyjne będą całkiem z głową.

Dlatego też poświeciłem pół wieczoru, żeby rzetelnie odpowiedzieć.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
beda pytania będą odpowiedzi, po to jest kurs lub ksiązki ,żeby rozbieżności rozwiać.

A żeby zdać egzamin trzeba mieć 50% +1. jak to się liczy?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
ins napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):
"no tricks" w trakcie egzaminu.


Czy słyszałes o takim czymś jak odprawa przedegzaminacyjna na której tłumaczy się kanadydatom rozumienie pytań, poza tym te pytania nie stanowią tajemnicy dla kursantów. Wreszcie na koniec oczywiście treść pytania można zmienić.

Piotr Siedlewski


Jeżeli maja nie stanowić tajemnicy, to po co je zmieniać ? żeby znów były tajemnicze?

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):
"no tricks" w trakcie egzaminu.


Czy słyszałes o takim czymś jak odprawa przedegzaminacyjna na której tłumaczy się kanadydatom rozumienie pytań, poza tym te pytania nie stanowią tajemnicy dla kursantów. Wreszcie na koniec oczywiście treść pytania można zmienić.

Piotr Siedlewski


Miałem na myśli sposób zadawania pytań. Nie po to zeby udupić, tylko po to, żeby rzetelnie poznac wiedzę kandydata. Zresztą dokładnie to powiedział nasz egzaminator: "chcę was poznać i poznać waszą wiedzę".

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Mariusz Główka napisał(a):
ins napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):
"no tricks" w trakcie egzaminu.


Czy słyszałes o takim czymś jak odprawa przedegzaminacyjna na której tłumaczy się kanadydatom rozumienie pytań, poza tym te pytania nie stanowią tajemnicy dla kursantów. Wreszcie na koniec oczywiście treść pytania można zmienić.

Piotr Siedlewski


Miałem na myśli sposób zadawania pytań. Nie po to zeby udupić, tylko po to, żeby rzetelnie poznac wiedzę kandydata. Zresztą dokładnie to powiedział nasz egzaminator: "chcę was poznać i poznać waszą wiedzę".


Egzamin też powinien być formą szkolenia i nauki... a nie suchą formą egzekwowania wiedzy

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2012, o 00:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2011, o 20:01
Posty: 62
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: KJ, IŻ
bryg napisał(a):
Jednolity poziom egzaminowania... nie był, nie jest i ... nigdy nie będzie - to utopia. Każdy szkoli w pewnym sensie inaczej i chciałby egzaminować inaczej. Wytyczne są tylko ... wytycznymi - w tym jest zawarta cząstka wolności nie tylko dla zdających egzaminy , ale też dla szkolących i egzaminujących.


Witam Wszystkich,

Jacku,

Obiektywne i jasno określone zasady egzaminowania to podstawa każdego systemu weryfikacji. Aktualna propozycja rozporządzenia znosi obowiązek szkolenia (czego jestem zwolennikiem, bo przymus nie jest najlepszą motywacją), ale w tym przypadku warunkiem koniecznym jest transparentny system egzaminowania podobny np. do egzaminu dla kierowców. Jaki jest sens zdawania egzaminu w komisji, która respektując wytyczne (obojętnie związkowe, czy państwowe), nie przepuszcza nienauczonych w "zderzeniu" z taką, która (z różnych pobudek) "dostosowuje" wytyczne do poziomu zdających. Jako człowiek z branży żeglarskiej na pewno słyszałeś o takich sytuacjach!
Pozdrawiam serdecznie,
Tomek

_________________
Tomasz Adamczyk
http://www.sea-adventure.eu
0048607990755


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2012, o 07:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Tomku,
ale polski system patentów nie jest systemem weryfikacji tylko koncesjonowania żeglarstwa. Kwestia weryfikacji jest na drugim lub trzecim planie.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2012, o 10:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
polski system patentów nie jest systemem weryfikacji tylko koncesjonowania żeglarstwa. Kwestia weryfikacji jest na drugim lub trzecim planie.


Drogi Maćku
Masz całkowicie rację.
A rzeczywiste umiejętności weryfikuje tzw "życie".
Mało tego - taki system patentowy przynosi ogromne zagrożenie.
Z własnej obserwacji widzę, jak wielu świeżo upieczonych posiadaczy takiego czy innego "patentu" będąc wewnętrzne przekonanym o posiadanej wiedzy i umiejętnościach (rozumowanie typu - "wiem i umiem bo zdałem egzamin i mam patent") wypływa i dopiero woda weryfikuje ich rzeczywiste umiejętności i wiedzę.
Najlepszym przykładem tego są skutki tej burzy mazurskiej z bodajże 2007 roku nazwanej nieszczęśliwie przez pismaków "białym szkwałem".
Dlaczego Ci ludzie - a wszyscy z nich, którzy się potopili mieli patenty PZZ co udowodniono później - w tych warunkach wypłynęli na wodę lub tez szybciutko z niej nie zeszli ???
Mazury to nie morze i tam do brzegu jest blisko a burze tą widać było na dłuuuuugo wcześniej.
Tylko wolność pływania i wpajana od dziecka konieczność samokształcenia i umiejętność samooceny własnych umiejętności jest najlepszą droga do bezpiecznego żeglowania.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2012, o 13:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Nie wpadajmy w paranoje, bo sie zaraz okaze, ze posiadanie patentu zmusilo te osoby wyjsc na wode i przewrocic jachty w czasie tamtej burzy. Smiem twierdzic, ze ta sama osoba niezaleznie od stanu posiadania plastiku czy tekturki wyszlaby na wode tak czy siak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2012, o 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
plitkin napisał(a):
Nie wpadajmy w paranoje, bo sie zaraz okaze, ze posiadanie patentu zmusilo te osoby wyjsc na wode i przewrocic jachty w czasie tamtej burzy. Smiem twierdzic, ze ta sama osoba niezaleznie od stanu posiadania plastiku czy tekturki wyszlaby na wode tak czy siak.

To nie chodzi o wychodzenie na wodę tylko o to, że zainteresowani denaci widząc chmurę na pół nieba nie spieprzali do brzegu w podskokach.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2012, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2011, o 20:01
Posty: 62
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: KJ, IŻ
skipbulba napisał(a):
Tomku,
ale polski system patentów nie jest systemem weryfikacji tylko koncesjonowania żeglarstwa. Kwestia weryfikacji jest na drugim lub trzecim planie.


W chwili obecnej (przynajmniej tak wynika to z projektu rozporządzenia) patenty / stopnie będą obowiązywać, więc jeśli taki stan rzeczy posostanie, oceniajmy zdających w sposób obiektywny (wszystkich w sposób jednakowy, tak aby zmnimalizować wpływ subiektywych doświadczeń egzaminatora lub jego kompletną ignorancję).
Inaczej cały system stopni i egzaminów jest niepotrzebny.

_________________
Tomasz Adamczyk
http://www.sea-adventure.eu
0048607990755


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2012, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2011, o 20:01
Posty: 62
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: KJ, IŻ
Cytuj:
Egzamin też powinien być formą szkolenia i nauki... a nie suchą formą egzekwowania wiedzy


Tu się w 100% zgadzam. Prioryterem powinien być jednak materiał obowiązkowy zweryfikowany i zaakceptowany przez specjalistów = ekspertów - np. urzędowa lista / rozporządzenie, tak aby egzamin wszędzie wyglądał podobnie. Potem (także w trakcie egzaminu) będzie miejsce na subiektywne pytania i odpowiedzi związane np. z doświadczeniami egzaminatora, jego biegłością w danej dziedzinie.

Kiedyś tak właśnie wyglądał egzamin na morsa i kpt. Egzamin, w którym po części głównej (podstawowej) kpt. Brancewicz pokazywał mi mapy i locje z całego Świata, a kpt. Jacobson (także po części głównej) opowiadał o sztormach w przejściu Pn - Zach. Wszystko w miłej atmosferze, zwykle przy kawie, herbacie, ciastkach! Pamiętam jednak, że pomimo takiego serdeczniego podejścia oblałem egzamin ustny z Locji morskiej, bo po prostu nie byłem wystarczająco przygotowany. Dla mnie (wtedy 22 letniego studenta) było to na prawdę ciekawe przeżycie, a z wielu wskazówek (szczególne tych ponadprogramowych) korzystam do dziś i sam je przekazuję dalej! Wiem, że nie wszędzie egzamin wyglądał właśnie tak, ale cały problem polega na tym, aby system egzaminowania ujednolicić i zachować daleko idący obiektywizm.

Nie jestem za powrotem "starego" systemu, ale za udoskonalaniem istniejących form egzaminowania.

Pozdrawiam,
Tomek

_________________
Tomasz Adamczyk
http://www.sea-adventure.eu
0048607990755


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2012, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Moje wypowiedzi dotyczą głównego wątku : jednolity poziom egzaminowania. Powtórzę jeszcze raz - nie było jednolitego poziomu egzaminowania, nie ma i według mnie nie będzie. Jeżeli już maja być egzaminy to niech powstaną wytyczne ze strony Ministerstwa Sportu
(nie PZŻ) a podmioty uprawnione do egzaminowania nie realizują je na swoje sposoby. Rynek zweryfikuje. Nie jest powiedziane czy to mają być komisje egzaminacyjne czy może egzamin będzie możliwy przed jednym egzaminatorem.
Rozumiem kolegów z Poznania że jak zrozumiałem chcecie sztywnych obowiązujących testów egzaminacyjnych obowiązujących w całej Polsce stworzonych przez... CKE? w celu... ujednolicenia? poziomu egzaminów - wszak no ... bez obrazy tak macie ;)
Ins w swoich wypowiedziach miota się pomiędzy systemem Niemieckim a Angielskim. A ja uważam że mamy swój rozum i swoje doświadczenia i nie należy tego uściślać co do przecinka. Wystarczą wytyczne. Trochę wolności dla egzaminatorów!

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2012, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Sea-adventure.eu napisał(a):
za udoskonalaniem istniejących form egzaminowania.


OK - ja nic nie mam przeciw istnieniu systemu stopni lub certyfikatów umiejętności ale jako systemu DOBROWOLNEGO ich uzyskiwania.
A najpierw a może raczej równolegle wprowadźmy rozsądną długość jednostki, którą każdy obywatel RP będzie miał możliwość prowadzić w majestacie prawa bez potrzeby posiadania owych dokumentów.
Dla przypomnienia - w GB jest to 24 m - w Szwecji 12 m itd...
A udoskonaleniem form egzaminowania niech się zajmą organizacje zajmujące się owym szkoleniem.
I jestem więcej niż pewien, iż tzw rynek szybko zweryfikuje owe dokumenty i ich tzw prestiż.
Wystarczy popatrzeć na system dobrowolnego uzyskiwania certyfikatów RYA i wszystko będzie jasne.
A u nas państwo nasze nadal chce narzucać nam swoją obowiązkową "opiekę" nad obywatelem.
Komuna minęła dawno a system myślenia pozostał.
Na dodatek system podtrzymywany sztucznie przez przeróżne organizacje typu Hals i AN upatrujące jedynie kasę w nakręcaniu tworzonych przepisów prawa.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2012, o 15:48 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bryg napisał(a):
Rynek zweryfikuje. Nie jest powiedziane czy to mają być komisje egzaminacyjne czy może egzamin będzie możliwy przed jednym egzaminatorem.

Rynek ma weryfikowac do kogo iść na egzamin? Skoro patenty uzyskane przed każda komisją w Polsce mają być identyczne to egzaminowanie powinno się odbywać też w sposób maksymalnie zbliżony techniką i zakresem.

bury_kocur napisał(a):
OK - ja nic nie mam przeciw istnieniu systemu stopni lub certyfikatów umiejętności ale jako systemu DOBROWOLNEGO ich uzyskiwania.


W tym wątku zajmujmy się tym co jest, a nie tym co mogło by być.

Poza tym ustawa wyraznie mówi o
15. Minister właściwy do spraw kultury fizycznej określi, w drodze rozporządzenia:
................................

– biorąc pod uwagę bezpieczeństwo żeglugi, konieczność zapewnienia jednolitego sposobu prowadzenia egzaminu, zakres uprawnień uzyskiwanych po
zdaniu egzaminu, koszty poniesione przez właściwy polski związek sportowy lub podmiot upoważniony oraz warunki wskazane w ust. 11.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL