Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 18:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 mar 2010, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
cape napisał(a):
2. Każde Państwo wydaje statkom, którym przyznało prawo podnoszenia swej bandery, odnośne dokumenty


taaak... w Szwecji jest to paszport :) obowiązku rejestrowego nie ma, bandere nosić może kazdy obywatel Szwecji, ale może sobie też DOBROWOLNIE zarejestrować łódkę, a nawet uzyskać DOBROWOLNY certyfikat międzynarodowy, żeby jakiś pierdyknięty urzędas np. z Polski się go nie czepiał :)
10 lat żeglowałem swoim jachcikiem po M.Śródziemnym, a obecnie od 6 lat eksploruję Bałtyk i Północne na swoim jachcie i nikt, nigdzie po za Polską nie pytał mnie o żadne dokumenty.

:D :D :D

obowiązek rejestracji jest zbędny, powinno to być rozwiązane podobnie jak np. w Szwecji, gdzie domyslnie każdy obywatel Szwecji ma prawo noszenia szwedzkiej bandery. A rejstrowac sobie może dobrowolnie/

Obowiązkowe patenty są zbędne, bo niczego nie dają, a w dodatku są nielegalne bo naruszają konstytucyjna wolność obywatela. Dlaczego? Dlatego, że Państwo ma prawo ograniczać działania obywatela tylko i wyłącznie wtedy, gdy zachodzi ISTOTNE zagrożenie, ze narażone jest zdrowie lub mienie OSÓB TRZECICH. Tako rzecze Konstytucja RP. Od 6 lat jak się bawię w "liberalizację" nikt z obrońców "obowiązku patentowego" nie potrafił przedstawić żadnego opracowania, które by uzasadniało, że takowe ISTOTNE zagrożenie istnieje.
Nie ma również żadnego uzasadnienia by twierdzić, ze mego syna lepiej nauczy żeglarstwa dedykowany Instruktor PZŻ niz ja sam.
Dlatego też patenty powinny być dobrowolne i powinny być nie patentami dającymi uprawnienia, jak jest obecnie, ale certyfikatami kompetencji, w których wystawiający taki certyfikat własnym imieniem i nazwiskiem zaświadcza,że posiadacz certyfikatu kwalifikacje ma. Moje kwalifikacje poświadcza niejaki Stosio... mógłbym złośliwie spytać "a kto to?" :D
Dla jasności to co piszę nie znaczy, że jestem przeciwny szkoleniom czy certyfikatom, ja jestem jedynie przeciwny OBOWIĄZKOWI ICH POSIADANIA.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Cape
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 20:51 
Mam jacht "niemiecki" , jak tam w Szwecji z ubezpieczeniem - bez jakiegoś kwitu?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
skipbulba napisał(a):
taaak... w Szwecji jest to paszport obowiązku rejestrowego nie ma, bandere nosić może kazdy obywatel Szwecji, ale może sobie też DOBROWOLNIE zarejestrować łódkę,

Przekonywujące, więc pewnie się mylę z tym obowiązkiem rejestracji. Ale ostatnio dwukrotnie przetarto mi zaparkowany samochód. I zrobił to inny samochód z widocznymi tablicami, a i tak odjechał w siną dal. Bo z odwagą cywilną i poczuciem odpowiedzialności w Polsce "jest trochę inaczej", niż np w Szwecji. Tak niestety jest. Więc obowiązkowa, ala łatwa rejestracja może by pomogła tym, którym obca łódka zrobiła psikusa. I to ostatnie dużo bardziej dotyczy śródlądzia.
Co do reszty Twojej wypowiedzi, pełna zgoda.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
peter napisał(a):
co to ma znaczyć "jacht komercyjny"?


masło roślinne :)

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

Radi napisał(a):
Dobrze by było gdyby to chociaż państwo nas doiło, a nie prywatny związek kolesi, który zbija kasę na polskich żeglarzach.


I z grubsza o to chodzi - na śródlądziu możesz zarejestrować Tango jako łódkę wędkarską DOŻYWOTNIO za 18 PLN, w PZŹ kosztuje to ok. 50 PLN ROCZNIE

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 23:56 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
Stara Zientara napisał(a):
na śródlądziu możesz zarejestrować Tango jako łódkę wędkarską DOŻYWOTNIO za 18 PLN,

Tango jak Tango - nie przekracza 12m długości więc i tak obowiązku rejestracji nie ma. Gdyby jednak istnialy inne przesłanki do jej zarejestrowania (np, zdjęty takielunek oraz silnik 25kM) to i tak rybna rejestracja nie mogłaby być jedyną rejestracją (analogicznie jak to było w przypadku Burego Kocura II - Janmor 33) z uwagi na przekroczone gabaryty (iloczyn długości i szerokości >20mkw).
Cytuj:
w PZŹ kosztuje to ok. 50 PLN ROCZNIE

Pobudka! :P Wymóg corocznego odnawiania rejestracji (ściślej mówiąc tzw przeglądu technicznego o ile leśny dziadek legitymujący się tytułem inspektora PZŻ z Okręgu tak postanowił - skończył się już 24 lipca 2007 roku, wraz z obowiązkowością samej rejestracji żaglówek poniżej 12m długości i niemal na pół roku przed rozszerzeniem bezpatencia. Obecnie rejestracja śródlądowa w PZŻ (a w istocie w Okręgu, ale jak to na PKP zwykle bywa, legalności powyższego podobno niedasie podważyć) jest również dożywotnia (także i ta obowiązkowa dla jachtów żaglowych >12m) i kosztuje 60zł.

Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 00:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
POBUDKA! :)

Tak jest chwilowo...

Za parę miesięcy MS, PZŻ i inne urzędasy w towarzystwie paru fotoreporterów udowodnią, że brak rejestracji jachtów grozi pedofilią w Kielcach* i wszystko wróci do normy, czyli do stanu z czasów Bieruta.

*mieszkańcy Kielc czytają w tym miejscu "w Radomiu"

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

PS. Ktoś wie, co to jest "skrót myślowy" ?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 07:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Tu jest - myślę - słuszna definicja :)
http://nonsensopedia.wikia.pl/wiki/Skr% ... %C5%9Blowy

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 08:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
cape napisał(a):
Przekonywujące, więc pewnie się mylę z tym obowiązkiem rejestracji. Ale ostatnio dwukrotnie przetarto mi zaparkowany samochód. I zrobił to inny samochód z widocznymi tablicami, a i tak odjechał w siną dal.


Pomogło Ci w czymś, że był zarejestrowany ? :D

osobiście uważam, że taka rejestracja jak jest obecnie w Polsce nie rodzi wiekszych problemów, więc bym o to kopi nie kruszył. Co najwyżej może wolałbym, żeby rejestracją zajmowało się Państwo niż PZŻ, ale nie jest to istotna sprawa. Zresztą Myszek ma tu troszkę racji pisząc o zagrożeniu, że urzadasy zaraz aczną wymyślać jakieś dziwne wymogi. Chociaz z drugiej strony łatwiej walczy się z urzednikiem państwowym niż z urzednikiem PZŻ. Ten państwowy podlega pod KPA, a PZŻowski nie wiadomo pod co.

Istotna kwestią w tej chwili jest, by ten stosunkowo liberalny model rejestracji znalazł zapis w ustawie, żeby nie można go było łatwo ruszyć.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Stara Zientara napisał(a):
POBUDKA! :)
Ktoś wie, co to jest "skrót myślowy" ?


O tej porze, mimo pobudki i kawy, mam dlugi przewod myslowy.

Ale krótko mówiąc moim marzeniem jest abym dobrowolnie a nie obowiązkowo mógł sie zarejestrowac w PZŻ i aby kiedyś móje wnuki dobrowolnie staneły przez pezetżetowską komisją do egzaminu na certyfikat kompetencji skippera....
No i abyśmy zamiast dyskutowac o liberalizacji, ja po prostu mieli i mogli się zając samodoskonaleniem naszych umiejetności żeglarskich i planowaniem rejsów i rejsików.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 09:35 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
cape napisał(a):
Ustosunkuję się tylko do żeglarstwa morskiego.
Patenty, likwidacja ich obowiązkowości w żegludze niekomercyjnej. Dotyczy to zarówno żeglugi na jachcie własnym, jak i wyczarterowanym. Pozostawienie obowiązku wiarygodnych patentów dla osób prowadzących rejsy komercyjne.
Przeglądy (KB, wyposażenie) dobrowolne dla jachtów prywatnych. Obowiązkowe dla jachtów w żegludze komercyjnej, w tym dla firm czarterowych.
Rejestracja, obowiązkowa, ale "łatwa, miła i przyjemna".
Podobne zasady mogłyby obowiązywać na śródlądziu z wyłączeniem rejestracji.

Zgadzam się z powyższym w całej rozciągłości. Moim zdaniem nie ma sensu rozdzielać przepisów wg gabarytów jachtów. Natomiast jeśli chodzi o rejestrację statków w żegludze niekomercyjnej, to jeśli byłaby faktycznie "łatwa, miła i przyjemna" (np. przez internet, niewielki koszt jednorazowy np. 50 zł i dokonywana przez struktury państwa!) to czy ktoś widziałby w tym problem? Zwłaszcza, że każdy statek morski (w tym jacht, również prywatny!) ma obowiązek nosić banderę jakiegoś kraju. Czy podstawą posiadania bandery (tożsamej z przynależnością) jest fakt rejestracji czy też związku faktycznego z danym krajem to inna sprawa, ale co za problem się zarejestrować jeśli by nie było z tym problemu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Z tą rejestracją to jest ten problem, że po pierwsze po co? Nie ma żadnego uzasadnienia moim zdaniem. A po drugie jak już jest zapis o obowiązkowej rejestracji to zaraz budzą się urzędnicy i zaczynają wymyślać dodatkowe wymogi. Np. przeglądy. Chwilowo udało się przeglądy uwalić, ale PZŻ ramię w ramię z urzędnikami ministerialnymi knują :D jak by tu wprowadzic przeglądy i obowiązkowe ubezpieczenia.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ale pamiętacie o tym, ze każda jednostka pływająca musi być w sposób trwały i widoczny oznakowana?
Czasami mam wrażenie, że zwolennicy rejestracji o tym zapominają.

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Jurmak napisał(a):
Ale pamiętacie o tym, ze każda jednostka pływająca musi być w sposób trwały i widoczny oznakowana?
Czasami mam wrażenie, że zwolennicy rejestracji o tym zapominają.


Pewna pani wysoka urzędniczka jednego z ministerstw, zwolenniczka rejestracji, nie wiedziała o tym, choć reguluje to akt prawny w randze rozporzadzenia wydany przez jej ministerstwo.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 20:59 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Co to znaczy oznakowana? Z tym obowiązkowym ubezpieczeniem to już by było przegięcie, ale na pewno ubezpieczyciele by nie byli tym zmartwieni...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Nazwa jachtu, imię i nazwisko armatora, miasto. Te dane powinny znaleźć się na burtach badź pawęży, jesli jacht nie jest zarejestrowny, t.j nie ma numerów rejestracyjnych.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 21:22 
Panowie ---prosze spytac o kopszty ubezp . Wszystkie firmy n aswiecie ;;;;;;;;; mam jacht wary 50 000 euro brak nr brak właść brak papierów - Zgłaszam kradzież . oddajcie 500000 e /


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
marekkvk , mam prosbę. Mógłbyś w sposób nieco bardziej przystępny (na)pisać o co Ci chodzi? Jakoś nie zawsze łapię ideę jak Ci prześwieca.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Szwedzi sobie z tym jakoś radzą. Po pierwsze jak chcesz ubezpieczyć to możesz sobie zarejestrować. Po drugie ubezpieczyciel może tego zażądać. Po trzecie zakąłdasz brak papierów, dlaczego? jest wiele dokumentów, które poswiadczają własność jachtu. Np. umowa kupna-sprzedaży.

ps. przecież rrejestracji dokonuje się na podstawie umowy kupna-sprzedaży:)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Ja mam "Szamana" ubezpieczonego w Pantaeniusie. W formularzu któy wypełniałem, nawet nie ma rubryki gdzie nalezy wpisać numer rejestracyjny. Jest za to miejsce na nr kadłuba.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
marekkvk napisał(a):
Panowie ---prosze spytac o kopszty ubezp . Wszystkie firmy n aswiecie ;;;;;;;;; mam jacht wary 50 000 euro brak nr brak właść brak papierów - Zgłaszam kradzież . oddajcie 500000 e /

Niestety, tym razem - coś pan bredzisz.
Nigdy nie ubezpieczałem jachtu, ale...
Jak ubezpieczam swój dom, to muszę podać do ubezpieczenia jego wartość*. Od tej wartości jest liczona składka (im dom droższy, tym składka droższa). Nie ma podstaw, abym mógł żądać wyższego odszkodowania niż podana w umowie ubezpieczenia wartość domu.

___
*) Gdyby zaistniała jakaś rozbieżność zdań pomiędzy mną, a ubezpieczycielem w sprawie tej wartości, to ubezpieczyciel może powołać rzeczoznawcę w celu jej ustalenia, ale musi to być dokonane przed podpisaniem umowy ubezpieczenia.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 21:56 
A twój doim to jest "no abla"

*** Dodano -- 23 mar 2010, o 22:05 ***

Skipbula pytalem jak w Szwecji z ubezp bo ja ma m " niemiecki " . Robhosajlor piszesz nigdy nie ubezpieczalem jachtu No to tak polecam przetarcie po antyfolingu skipbuli :wink:


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
marekkvk napisał(a):
A twój doim to jest "no abla"

*** Dodano -- 23 mar 2010, o 22:05 ***

Skipbula pytalem jak w Szwecji z ubezp bo ja ma m " niemiecki " . Robhosajlor piszesz nigdy nie ubezpieczalem jachtu No to tak polecam przetarcie po antyfolingu skipbuli :wink:


:shock: Czyje dziś imieniny? :lol:

No i jeszcze:
Kiedy ubezpieczam dom, to nikt mnie nie pyta o to czy on jest mój - nie musiałem ubezpieczycielowi pokazywać aktu notarialnego kupna-sprzedaży, wpisu do księgi wieczystej, ani też żadnych kwitów na zakup materiałów!!! Ubezpieczyli na twarz - ważny był mój podpis oraz moje oświadczenie i dane z dowodu osobistego.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
skipbulba napisał(a):
Szwedzi sobie z tym jakoś radzą.


Na dobra sprawe wszyscy sobie z tym radza, chociaz czasami w skrajnie odmienny sposob. Zawsze mnie to dziwilo.
Catz

Dzieki za poprawki i sorry...( dla Maar )

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 23 mar 2010, o 22:54 przez Catz, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 22:50 
Robho sailor napisz to jeszcze raz ----- jeszcze nie 1 kwiecien ;_0


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Ubezpieczyli na twarz

Niesprawiedliwosc! Na moja twarz nikt mnie nie ubezpieczy! :twisted:
Catz :cry:

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 23:16 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ubezpieczyciela nie interesuje tyle rejestracja co bandera czyli przynaleznosc statku do danego kraju i jego przepisów prawnych (choćby pod kątem podatku). Natomiast z całą pewnością do zawarcia ubezpieczenia będzie potrzebował aktualny dokument przeglądu technicznego jachtu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Radi napisał(a):
Natomiast z całą pewnością do zawarcia ubezpieczenia będzie potrzebował aktualny dokument przeglądu technicznego jachtu.


Nie ma takiego obligatoryjnego wymogu. Każdy ubezpieczyciel ustanawia swoje własne procedury w tym względzie. W wielu krajach nie dokonuje się przeglądów technicznych jachtów, więc niby skąd miałby wziąć taki dokument. Ubezpieczyciel może (ale nie musi) sam dokonać takiego przeglądu.

Dla przypomnienia - do obowiązkowego ubezpieczenia OC samochodu przedstawiamy dowód rejestracyjny, ale przegląd techniczny nie jest do tego niezbędny.

EDIT:
No i jeszcze - diabli wiedzą, co ma wspólnego ubezpieczyciel z podatkiem od jachtu. Za zyski od ubezpieczenia jachtu podatki płaci ubezpieczyciel. Ubezpieczyciela guzik obchodzi, czy armator zapłacił należne podatki za jacht (np. od kupna), bo nie jest urzędem skarbowym.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Ostatnio edytowano 23 mar 2010, o 23:33 przez robhosailor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Radi napisał(a):
Ubezpieczyciela nie interesuje tyle rejestracja co bandera czyli przynaleznosc statku do danego kraju i jego przepisów prawnych (choćby pod kątem podatku). Natomiast z całą pewnością do zawarcia ubezpieczenia będzie potrzebował aktualny dokument przeglądu technicznego jachtu.


Z tym "z całą pewnością", to byłbym na Twoim miejscu bardziej ostrożny. Jak pisałem moja łodka jest ubezpieczona w Pantaeniusie, firmie która specjalizuje się w ubezpieczeniach jachtów. Tez pisałem, w formularzu który dostałem do wypełnienia nie ma miejsca na nr rejestracujny. Podobnie nie ma w wymaganiach czegoś takiego jak dokument przegladu technicznego jachtu. Dla jasności dodam, ze wcześniej w Warcie też nikt ode mnie tego nie żadał.
Możesz łaskawie zdradzić tajemnicę, skąd masz takie wiadomości ze "z całą pewnością" ?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Radi napisał(a):
Ubezpieczyciela nie interesuje tyle rejestracja co bandera czyli przynaleznosc statku do danego kraju i jego przepisów prawnych (choćby pod kątem podatku). Natomiast z całą pewnością do zawarcia ubezpieczenia będzie potrzebował aktualny dokument przeglądu technicznego jachtu.


Nic, ale to nic podobnego!
Niedawno popsuli mi lodke bardzo i zaden z wymienionych przez ciebie wymogow, interesow i szykan nie zadzialal, ani nawet wspomnianym nie byl.
Wystarczy ubezpieczyciela wybrac dobrze i nie ulegac propagandzie.
Catz
PS. Mariusz, moja bynajmniej w jachtach sie nie specjalizuje i wg. moich ostatnich doswiadczen licze jej to na plus...

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2010, o 06:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Radi napisał(a):
Natomiast z całą pewnością do zawarcia ubezpieczenia będzie potrzebował aktualny dokument przeglądu technicznego jachtu.


Ale masz jakieś wsparcie dla tego stwierdzenia?
Ubezpieczałeś kiedyś jacht?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL