Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 lip 2025, o 11:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 mar 2012, o 23:27 

Dołączył(a): 7 lis 2011, o 14:06
Posty: 46
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Skipper
Hejka,

Chcialbym sie dowiedziec jakie jest prawo bandery na jachcie...z tego co wiem bandera statku musi odpowiadac jego rejstracji na comercyjnych jednostkach...

A co jest z jednostkami prywatnymi czy tam rekreacyjnymi...

O co mi chodzi...moj jacht jest oryginalnie z Holandi, teraz jest w UK...ja sie urodzilem w PL ale od malego wychowany w Australii...niedlugo wyplywam na dalszy rejs nie chcac tak naprawde uzywac bandery UK bo nie czuje sie tu jako obywatel itd....jestem bardziej Polakiem lub Aussie ale napewno nie five oclockiem

No i mam pomysl na swoja bandere (mieszkana polsko/australijskiej flagi) ale nie wiem czy 'mozna' a jak juz nie to wolabym napewno PL lub AUS bandere...

_________________
strona: www.divesailfish.com
blog: albayacht.wordpress.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2012, o 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2058
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Zarejestruj jacht w Polsce i po bólu.
Zakładam, że nie będzie Ci się chciało przelatywać tutaj, żeby jacht zarejestrować.
Sprawy w PZŻ załatwisz korespondencyjnie bez problemu. Powinieneś jednak ustanowić adres dla doręczeń w Polsce.
Pozostaje jeszcze kwit z US, tam powinien pojawić się Twój pełnomocnik.
Szczegóły znajdziesz na stronie PZŻ.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 00:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10927
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1336
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Tomski napisał(a):
Chcialbym sie dowiedziec jakie jest prawo bandery na jachcie

W teorii, czy w praktyce? ;)
O praktyce: wazne sa papiery - to co sobie wywiesisz zwykle nie interesuje nikogo ( z ubezpieczycielami wlacznie ) w krajach zwanych cywilizowanymi.
Doswiadczenie mam trojkontynentowe, ale ograniczone tylko do Morza Srodziemnego.
Ciekawy temat, bo podobno nawet w Europie jedne kraje bezpatentowe potrafia tepic zeglarzy z innego kraju bezpatentowego za... patenty ( czy tez jakies tam inne certyfikaty, czy uprawnienia )
Catz Zeglujacy Pod Bandera Niepasujaca Do Papierow - od trzydziestu lat.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 02:18 

Dołączył(a): 7 lis 2011, o 14:06
Posty: 46
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Skipper
Nie wiem jak w innych Euro krajach ale w Angli (lub w Australii) nie ma przymusowego zarejstrowania jachtow lub mniejszych prywatnych jednostek (w Uk z wyjatkiem jednostek ktora sie poruszaja po kanalach)...mozna sie zarejstrowac w UK na Small Ships Register ale nie trzeba lub nie ma przymusu..

W Polsce nie mam adresu lub jakies rodziny aby tam miec adres takze troche problem aby zarejstrowac...

Oryginalnie myslalem aby zarejstrowac na SSR aby miec papier dla tych krajow ktore to potrzebuja i ICC co potwierdza jakies tam patenty na wody otwarte i zalozyc 'moja' bandere i tyle..bo chyba raczej jakis swistek bede musial miec na jacht tam gdzie plyne (czyli Brazylia, Guiana itd)

_________________
strona: www.divesailfish.com
blog: albayacht.wordpress.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2058
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Tomski napisał(a):
Oryginalnie myslalem aby zarejstrowac na SSR aby miec papier dla tych krajow ktore to potrzebuja i ICC co potwierdza jakies tam patenty na wody otwarte i zalozyc 'moja' bandere i tyle..bo chyba raczej jakis swistek bede musial miec na jacht tam gdzie plyne (czyli Brazylia, Guiana itd)

Odradzam takie rozwiązanie.
Pierwszy dokument o który pytają, to dowód rejestracyjny. Powinieneś go mieć, bo będą kłopoty. Kłopoty z tłumaczeniem dlaczego nie masz, dlaczego nie musisz.
Znam historię walijskiego żeglarza, który płynął z Grecji do Włoch. Włoski Cost Guard namierzył go w morzu i eskortował do włoskich wód terytorialnych. Po wpłynięciu na wody przetrzepali go do spodu. Na koniec dopiero zapytali: co to za bandera. Walijczyk, jest dumnym Walijczykiem i nie pozostał im dłużny głosząc tekst, który miałem okazję usłyszeć, gdy po zawarciu z nim znajomości na Sycylii, po jakimś czasie zapytałem cóż to za banderę nosi na rufie?
Jego odpowiedź to materiał na osobną opowieść.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Tomski napisał(a):
i zalozyc 'moja' bandere i tyle

Tomski napisał(a):
..bo chyba raczej jakis swistek bede musial miec na jacht tam gdzie plyne (czyli Brazylia, Guiana itd)

Nie radzę opuszczać wód europejskich z "swoją banderą". na rufie.
Chyba, że interesuje Cię zwiedzanie aresztów w krajach trzeciego świata.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Tomski napisał(a):
Nie wiem jak w innych Euro krajach ale w Angli (lub w Australii) nie ma przymusowego zarejstrowania jachtow lub mniejszych prywatnych jednostek (w Uk z wyjatkiem jednostek ktora sie poruszaja po kanalach)...mozna sie zarejstrowac w UK na Small Ships Register ale nie trzeba lub nie ma przymusu..


Poprawka, Tomku. W UK nie ma obowiązku, zgadza się. Ale w innych krajach jest i rejestracja w Small Ships Register powstała właśnie ze względu na to, aby jachty mogły odbywać podróże zagraniczne bez konieczności przechodzenia procedury 'statkowej' (Part I - Small Ships Register to Part III). Bo musisz mieć potwierdzenie narodowości jachtu i tym samym potwierdzenie Twojego prawa do podnoszenia takiej bandery jaką akurat nosisz.

'Własna bandera' to nie jest najlepszy pomysł. Formalnie, podniesienie bandery do której się nie ma prawa - może być potraktowane nawet jako akt piractwa. Ułatwić życia na pewno nie ułatwi.

Jak nie lubisz czerwonego na rufie, sprawdź rejestr Australii. Myślę, że posiadając ich paszport nie powinieneś mieć problemu z potwierdzeniem Twojego prawa do podnoszenia tej bandery. Najlepiej zadzwoń do ambasady w Londynie i spytaj się, co masz zrobić, żeby odpowiedni papierek uzyskać.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Tomski napisał(a):
i zalozyc 'moja' bandere


http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Jolly_Roger

Tutaj masz przykładowe własne bandery :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
'Własna bandera' to nie jest najlepszy pomysł. Formalnie, podniesienie bandery do której się nie ma prawa - może być potraktowane nawet jako akt piractwa. Ułatwić życia na pewno nie ułatwi

Chciałem to właśnie napisać, że statek bez przynależności państwowej może być potraktowany, jako statek piracki.
A jak masz wątpliwości, to zapoznaj się z Konwencją o morzu pełnym, art 6 pkt 1.

Odprawiałem się w Brazylii, bez dokumentów jachtu z PRS, byłoby to niemozliwe.
A urzędnik w tych krajach, to prawie Bóg.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tomski napisał(a):
O co mi chodzi...moj jacht jest oryginalnie z Holandi, teraz jest w UK...ja sie urodzilem w PL ale od malego wychowany w Australii...niedlugo wyplywam na dalszy rejs nie chcac tak naprawde uzywac bandery UK bo nie czuje sie tu jako obywatel itd....jestem bardziej Polakiem lub Aussie ale napewno nie five oclockiem

A jeśli można wiedzieć, to gdzie na codzień mieszkasz? W Polsce, Australi czy UK?
Pytam, bo na jednym z korsarzowych spotkań w Warszwie Joanna Pajkowska, która opłynęła Świat, mówiła o problemach i to nie małych przy wpływnaiu na wody terytorialne i do portów Australi pod polską banderą. Chodziło o odprawienie jachtu, wizy (z tym pewnie nie będziesz miał problemów) i o wysokich cenach takiej odprawy nie wspominając o cenie odprawy w dni wolne od pracy. Jeśli więc mieszkasz w Australi to chyba lepiej mieć banderę tego kraju, chociażby po to aby uniknąć kłopotów związanych z każdorazowym odprawianiem jachtu ilekroć opuścisz te wody i będziesz na nie wracał.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Sławek, przeczytaj, co zacytowałeś... Jacht(y) Tomka są nie bez przyczyny w UK...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Sławek, przeczytaj, co zacytowałeś

Moniia, nie chciałbym specjalnie filozofować, z zacytowanego tekstu wynikają jedynie moje wątpliwości co do miejsca zamieszkania Tomskiego. Widzę jedynie, że jest obywatelem Świata i ma wybór co do miejsca zamieszkania większy niż przeciętny, urodzony w Polsce zjadacz chleba. Anglię z jakiegoś powodu wyklucza ale zapewne i tam może mieszkać. Banderę na jachcie chce australijsko-polską. Co do mieszania bander Inni wypowiedzieli się za mnie. Pozostaje dylemat - polska, czy australijska? Więc wypowiedziałem się jak potrafiłem najlepiej. Nic ponad to. :roll:
Moniia napisał(a):
Jacht(y) Tomka są nie bez przyczyny w UK...

A o jakie zawiłości tutaj chodzi nie mam pojęcia :oops: :)

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 21:40 

Dołączył(a): 7 lis 2011, o 14:06
Posty: 46
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Skipper
Hejka, dzieki wszystkim za odpowiedzi, jest wyrazne ze nie moge zawiesic 'swojej' bandery....na Polske nie mam zameldowania oraz przez ta nasze biurekracje nie mam tak szczerze ochoty rejstrowac w PL..

TAkze opcja zostaje albo UK albo Australia...zadzwonie do biura w Sydney bo kazdy stan ma swojo procedure (tez biurekracja ale dosyc latwiejsza bo urzednicy raczej ulatwiajo zycie dla obywateli a nie je utrudniajo) i dowiem sie co i jak...

Jesli chodzi o UK to tu mieszkam 'narazie' czyli dopuki nie wyplyne..bylem tu kilka lat ale zawsze sie tutaj czulem (i mialem zamiar) byc tymczasowy....

Wydaje mi sie tez ze trudne moze byc tlumaczyc sie jak Polski lub Australijski obywatel ma jacht z UK rejstracja, nie majac zadnych papierow UK (sorry mam angielskie ICC na podstawie kwalifikacji z Yachting Australia)....

Takze raczej pozostaje Aussie land, ale obczaimy czy nie ma z tym problemu...jesli nie to pozostaje UK i wtedy bede musial sie tlumaczyc :)

_________________
strona: www.divesailfish.com
blog: albayacht.wordpress.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL