Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 01:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2012, o 14:31 

Dołączył(a): 31 maja 2011, o 19:51
Posty: 17
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Witam,
pytanie czy jacht morski na którym prowadzona będzie działalność gospodarcza - (organizowane rejsy morskie) czyli w myśl Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim jest to jacht komercyjny (odpłatne udostępnianie statku obsadzonego załogą) - rejestrujemy w PZŻ czy w Izbie Morskiej?

Wg ustawy:
8) jachcie rekreacyjnym — należy przez to rozumieć
statek przeznaczony lub używany wyłącznie do
uprawiania sportu lub rekreacji, inny niż jacht komercyjny;
9) jachcie komercyjnym — należy przez to rozumieć
statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych,
używany do przewozu nie więcej niż
12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności
polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu
organizmów morskich na podstawie sportowego
zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami
o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego
załogą
,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;


Pytanie czy zastosowanie ma art. 4 Kodeksu morskiego???
Art. 4.
Do statków morskich używanych wyłącznie do celów naukowo-badawczych, sportowych
lub rekreacyjnych stosuje się Kodeks morski z wyjątkiem przepisów o przewozie
ładunku lub pasażerów oraz przepisów o awarii wspólnej.


Bo jeśli art. 4 ma zastosowanie do jachtu morskiego wykorzystywanego komercyjnie to wtedy rejestracja jest przez PZŻ, w przeciwnym razie rejestracja przez Izbę Morską, nazwa jachtu przez UM, karta bezpieczeństwa odnawiana co roku itd.

Definicja pasażera wg. rozporządzenia Dz.U.2005.174.1452 w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie to:

§ 4. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
...
9) pasażerze - oznacza to każdą osobę, z wyjątkiem:
a) kapitana i członków załogi lub innych osób zatrudnionych lub zaangażowanych w jakimkolwiek charakterze na statku dla jego potrzeb,
b) dziecka w wieku poniżej jednego roku;Teraz z pewnością pojawi sie lub juz się pojawiło nowsze rozporządzenie ale dysponuję w tej chwili tylko tym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2012, o 07:58 

Dołączył(a): 15 cze 2011, o 10:00
Posty: 32
Lokalizacja: Costa del Sol Marbella
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Witam wlasnie jestem w trakcie zmiany bandery i rejestracji jachtu jako komercyjny. Jacht nigdy nie plywal w Polsce i prawdopodobnie tu nie zawinie, ale wybor padl na bandere Bialo-czerwona.
Do tej pory myslalem o PZZ, ale nie wiem dokladnie o innej mozliwosci takiej jak IM.
Czy ktos moglby mi podac roznice, plusy i minusy tych dwuch instytucji. Wiem napewno, ze musze miec dwuch inspektorow z PRS i UM, aby uzyskac KB i certyfikat jachtu komercyjnego.
Niestety nie znalazlem innej mozliwosci plywania komercyjnie posiadajac jedynie polskie uprawnienia
(kapitan jachtowy, STCW95, VHF SRC) w zwiazku z tym wybor padl na polska bandere.
Pozdrawiam Piotr
http://www.alboransails.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2012, o 08:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Hmmm Izba Morska rejestruje jachty?? :>


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2012, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Carlo napisał(a):
Hmmm Izba Morska rejestruje jachty??
Nie, skąd! Przecież powszechnie wiadomo, że jachty morskie rejestruje wójt gminy Poronin. :lol: :lol: :lol:
Piotrek, czy Ty się dobrze czujesz??? ;)
Z drugiej jednakowoż strony - podobno wczoraj obradował Episkopat. Może coś kazali zmienić, ale do mnie to jeszcze nie dotarło :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2012, o 08:50 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A stanę w obronie kolegi :-P

Ustawa - Kodeks Morski Dział II Rejestr okrętowy
Art. 23.
§ 1. Statek stanowiący polską własność podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru okrętowego prowadzonego przez izbę morską właściwą dla portu macierzystego statku, z zastrzeżeniem § 2 i 3.
§ 2.
§ 3. Statek morski stanowiący polską własność, używany wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m, podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru jachtów prowadzonego przez polski związek sportowy, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857).

Zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie morskim jacht komercyjny to jacht przeznaczony do uprawiania sportu lub rekreacji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2012, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Jacek Woźniak napisał(a):
A stanę w obronie kolegi
O szlachetny Jacku, gotów do wszelkich poświęceń w obronie przyjaciół! Czemuż, ach czemuż - cytując Kodeks Morski - zatrzymałeś się na § 3? Wszak § 4 jest równie piękny:
"§ 4. Statek, który nie podlega obowiązkowi wpisu do rejestru okrętowego, a także statek w budowie, może być wpisany do rejestru okrętowego na wniosek właściciela".
No dobra, tera bedzie serio:
Izba Morska prowadziła i prowadzi rejestr okrętowy (tzw. hipoteka morska). Różnica miedzy dawnymi a obecnymi czasy jest tylko taka, że dawniej jachty morskie podlegały obowiązkowemu wpisowi do rejestru, a teraz - jachty o długości poniżej 24 m - na wniosek właściciela.
Tak więc pytania Skippera numerowanego i tropikalnej Coliny są całkiem uzasadnione :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2012, o 09:19 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A Chitrusie Laureacie! :D
Jak Ty mnie paragrafem czwartym to ja zwrócę uwagę na fragmęt* paragrafu pierwszego: z zastrzeżeniem § 2 i 3
A tam stoi jak wół, coby się pannom nie myliło:
podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru jachtów
Czyliże: nie chce ale musi statek rekreacyjny wpisać do rejestru prowadzonego przez PZŻ (bo mu nie wisi ten obowiązek).
Inaczej mielibyśmy sytuację podwójnej rejestracji. Pierwszej obowiązkowej w PZŻ i dobrowolnej w UM.

*nie PACać ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2012, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Witaj "skipperze", widzę, że pewne dylematy trapią Cię na wszystkich forach :lol:
Powtórzę się ciutek zatem:

Co do Art 4 KM
- nie wiem nad czym się zastanawiasz. KM dotyczy wszystkich jachtów, za wyjątkiem przepisów o przewozie ładunków i pasażerów oraz o awarii wspolnej. I tyle.

Co Twego "dylematu rejestracyjnego":
KM nie zostawia wprost sugerowanej tu jakby przez Ciebie możliwości wyboru miedzy rejestracją w Rejestrze Okrętowym prowadzonym przez Izby Morskie - a rejestracją w Rejestrze Jachtów prowadzonym przez PZŻ!
I zupełnie nie jest tak, jak zdaje się sobie wyobrażasz, że "komercyjny" sposób użytkowania jachtu powoduje możliwość (czy nawet konieczność! ) rejestracji w Rejestrze Okrętowym, prowadzonym przez Izby Morskie!
KM nie zajmuje się nigdzie rozróżnianiem jachtów "komercyjnych i niekomercyjnych" - w KM przewidziano osobny rejestr po prostu dla jachtów, dla wszystkich jachtów poniżej 24m (KM, Art 23 §3 oraz rozporządzenie: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0043&min=1) Całkowicie niezależnie od tego czy będzie to jacht komercyjny czy nie.
-------------------------------

O rejestracji dziś jachtu w IM
Sądzę, że dziś bardzo trudne byłoby przekonanie działu rejestracyjnego Izby Morskiej do zarejestrowania jakiegokolwiek jachtu o długości poniżej 24m w Rejestrze Okrętowym... Ponownie - całkiem niezależnie od tego czy chodzi o jacht komercyjny czy nie.

Od nowelizacji KM (zdaje się 2001), wprowadzającej opisany wyżej rodzaj obligu rejestrowania wszystkich jachtów (poniżej 24m) wyłącznie w RJ/PZŻ, (KM, Art 23 §3) słyszałem o jednym tylko przypadku nowej rejestracji jednostki rekreacyjnej w IM. Właściciel wywalczył prawo do skorzystania z tej rejestracji w celu umożliwienia ustanowienia hipoteki morskiej - czyli specyficznego zastawu rejestrowego na statku. (Do hipoteki morskiej stosuje się odpowiednio przepisy o hipotece, mimo, że jest ona zasadzie zastawem na rzeczy ruchomej. Istotne jest, że znające się na rzeczy banki można namówić do udzielenia zabezpieczonego hipoteką morską kredytu - na warunkach podobnych jak przy zabezpieczeniu kredytu na hipotece nieruchomości)
-------------------------------

O wadach i zaletach najczęściej używanego - Rejestru Jachtów
Zdaniem prawników i zdaniem banków, rejestr prowadzony przez stowarzyszenie sportowe nie daje w ogóle formalnej możliwości ustanowienia i wpisania hipoteki morskiej, nie pozwala na skuteczny zastaw rejestrowy a przede wszystkim nie daje dostatecznej rękojmi.
Tymczasem Rejestr Okrętowy IM stosuje "od zawsze" procedury wieczystoksięgowe i nadaje prowadzonemu przez siebie Rejestrowi Okrętowemu właściwą instytucji sądowej tzw. "rękojmię wiary publicznej ksiąg wieczystych". Hipotekę morską stosuje się w Rejestrze Okrętowym powszechnie. Natomiast nie można jej stosować w Rejestrze Jachtów prowadzonym na podstawie delegacji tego samego KM - przez PZŻ...

Z drugiej strony rejestracja w Rejestrze Jachtów prowadzonym przez PZŻ nie wymaga obecnie przedstawiania umów w formie aktów notarialnych (czyli nie opłacamy aktu wg surowej taksy notarialnej) oraz umożliwia pominięcie innych, dlugotrwałych i kosztownych chwilami procedur, właściwych dla postępowania wieczytoksięgowego. W RJ daje się też omijać kosztowną procedurę formalnego "pomiaru statku". Dla wielu właścicieli jachtów - to znaczące zalety.

-------------------------------

Ogólnie o rejestrach w Polsce... i nie tylko
Mamy w Polsce sytuację, w której funkcjonuje równolegle i częściowo w sposób komplementarny kilka rejestrów, w których umieszczone są jachty morskie.
1. Jest Rejestr Jachtów prowadzony przez PZŻ (jachty poniżej 24m od nowelizacji KM)
2. Jest Rejestr Okrętowy prowadzony przez Izby Morskie (tam pozostaje wiele jachtów zarejestrowanych przez nowelizacją KM oraz jednostki powyżej 24m)
3., 4., 5. Są trzy "rejestry administracyjne: Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdańsku (z siedzibą w Gdyni), taki sam rejestr w UM w Słupsku i identyczny w UM w Szczecinie. Te rejestry używane były powszechnie (do czasów nowelizacji KM) przez armatorów tych jachtów, które teoretycznie nie opuszczały granic polskiego morza terytorialnego. Choć w praktyce do dziś nikt tego nie sprawdza - a sporo jachtów pozostaje w w/w rejestrach...

Czy to logicznie albo dobrze, że funkcjonuje i trwa w Polsce taka mnogość rejestrów w ktorych umieszczono jachty - pozostawiam każdemu do osobistej oceny.
Pomyśleć, że w takiej Danii nie znają przymusu rejestrowania jachtów - do 15T wyporności.... :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2012, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
pierdupierdu napisał(a):
Właściciel wywalczył prawo do skorzystania z tej rejestracji w celu umożliwienia ustanowienia hipoteki morskiej - czyli specyficznego zastawu rejestrowego na statku.


A tu do Jaromira się podepnę tak przy okazji.
Bo okazja dobra, żeby wyjaśnić podstawową różnicę w rejestrach istniejących na Wyspach.
Mianowicie, najpopularniejszy rejestr wykorzystywany przez jachty to Small Ship Register (SSR) - czyli Ship's Register Part III. Jest on wykorzystywany zasadniczo do dwóch celów - aby potwierdzić prawo noszenia bandery i nadać sygnał wywoławczy. Warto zaznaczyć, że jachty w UK nie muszą być rejestrowane - rejestracja jest potrzebna jak ma się w planach wojaże zagraniczne.

Natomiast, Ci co chcą mieć hipotekę muszą wypełnić parę papierków więcej i zarejestrować jacht w "dorosłym" rejestrze - znaczy Part I. Jest to normalny rejestr statków. Z wszelkimi szykanami, tzn. hipoteką morską włącznie.

Warto pamiętać, że w Part I można zarejestrować jednostkę nie mając żadnych związków ze Zjednoczonym Królestwem (w przypadku Part III trzeba być rezydentem - znaczy się mieszkać tutaj co najmniej 183 dni w roku).

Uzupełniam przy okazji tego tematu, bo pytania o to padają często.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: TwojKapitan
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2012, o 10:17 

Dołączył(a): 9 kwi 2012, o 10:03
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st.sternik motorowodny
0d stycznia 2012 pzż nie rejestruje jachtów morskich komercyjnych trzeba udac sie do izby morskiej i to są dopiero schody!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 05:49 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
wędkarz napisał(a):
0d stycznia 2012 pzż nie rejestruje jachtów morskich komercyjnych trzeba udac sie do izby morskiej i to są dopiero schody!!!!!!!!!


A wytłumaczyli dlaczego? Podali podstawę prawną? Najlepiej zwrócić się do PZŻ pisemnie i w wypadku odmowy wyczerpać drogę postępowania administracyjnego. W odpowiedzi PZŻ musi podać na podstawie jakiego artykułu odmówił wpisania jachtu do rejestru. Zgodnie z Ustawą o Bezpieczeństwie morskim jacht komercyjny to szczególna forma jachtu rekreacyjnego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 08:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
wędkarz napisał(a):
..../..../....


A wytłumaczyli dlaczego? Podali podstawę prawną? .


A nie masz wrażenia, że dajesz się Jacku złowić (nomen, omen...), jak rybka?

Wynikające z rozporządzenia, wydanego na podstawie delegacji zawartej w Kodeksie Morskim zasady prowadzenia polskiego rejestru jachtów (wszystkich jachtów morskich...) nie ulegly zmianie od 23.12.2004 (Dz. U. z 2005 r. nr 6 poz. 43 - http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0050060043).

Generalna zasada rejestrowania w polskim rejestrze jachtów wszystkich "statków morskich używanych wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m" wynika z Art 23 &3 Kodeksu Morskiego(http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 1545&min=1) Jest tak od 2001 roku...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 08:56 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Kochany P-P.
Ostatnio dowiedziałem się jak "doświadczenie działacze" roztrząsali treść projektu ostatniego rozporządzenia.
Kolega opisał mi to tak: komentarz do tego projektu już był w PZŻ i upierano się nad interpretacją, że chodzi nie o brzeg tylko port, oraz że na Zatoce Gdańskiej bedzie część akwenu na środku, który będzie poza rejonem żeglugi 1.
*

Ja się nie dziwię, że po takim przeczytaniu rozporządzenia wyszło im, że nie mogą rejestrować jachtów komercyjnych. O reszcie przemyśleń Kolegów ze Związku wolę nawet nie wspominać. To było by niehumanitarne.

*Rejonie 1 - żeglugę osłoniętą - żeglugę na wodach Zalewu Szczecińskiego, Zatoce Pomorskiej na południe od linii łączącej latarnię morską Niechorze z cyplem Nord Perd na wyspie Rugia oraz na Zatoce Gdańskiej na południe od linii łączącej latarnię morską Hel z latarnią morską w Krynicy Morskiej lub na innych wodach osłoniętych o podobnych warunkach żeglugowych oraz Morzu Bałtyckim i innym morzu zamkniętym w odległości do 6 mil morskich od linii brzegu;


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
OK, przyjmuję, że lubisz grać rolę rybki...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 12:44 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):
OK, przyjmuję, że lubisz grać rolę rybki...


Za to mogę, bez wyrzutów, powiedzieć o sobie gruba ryba :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 10:00 

Dołączył(a): 9 kwi 2012, o 10:03
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st.sternik motorowodny
PZŻ nie rejestruje jachtów komercyjnych .
Polski rząd uznał że trzeba zarobic troche forsy na jachtach i rozdzielił jachty na sportowo-rekreacyjne i sportowo-rekreacyjne komercyjne. Zarobkowanie rządu polega na tym , iz jachty rekreacyjne do celów prywatnych nie muszą przechodzić PRS I KB,nie muszą mieć świadectwa pomiaru , nie muszą mieć szamba mechanicznego 20l/osobę/dobę itd.a powiem wam że są to koszty bardzo wysokie i od tego podatki dla rządu są ogromne przechodzę przez to dlatego wiem.
kupiłem jacht motorowy o dł.17,50m od samego poczatku pod górę.PRS tak długo wiercił mi dziurę w brzuchu po to by skasować na końcu około 7.000zł.KARTA BEZPIECZENSTWA nastepne 2500zł. świadectwo pomiarowe 1000zł. +koszty wyciagniecia łajby na zewnatrz 1500zł.szambo 6500zł i to nie wszystko a podatki od tego są ogromne więc walka o każdy jacht jest opłacalna........ pozdro!!!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
wędkarz napisał(a):
kupiłem jacht motorowy o dł.17,50m


poczytaj przepisy, a potem poprawiaj innych... wskazówka jest w tym zdaniu. W sumie, możesz poczytać ten wątek, wszystko już zostało przytoczone...

:roll:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
wędkarz napisał(a):
PZŻ nie rejestruje jachtów komercyjnych .

Napisz do nich pismo z żądaniem wydania decyzji administracyjnej odmawiającej rejestracji. I koniecznie wyślij poleconym, za potwierdzeniem odbioru.
Podstawą rejestracji jest w Art 23 w Kodeksie Morskim: http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 545&type=3
Szczegółowe rozporzadzenie, w sprawie prowadzenia rejestru: http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 043&type=2
IMHO w/w przepisy nie dają podstawy do wydania odmownej decyzji dotyczącej "statku morskiego o polskiej przynależności używanego wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych - w ramach wykorzystania komercyjnego". Bo czym innym jest cel a czym innym sposób wykorzystywania.

Na inne niż w/w przepisy w ramach podejmowania decyzji w sprawach związanych z rejestracją jachtu morskiego powołać się... trudno. A w podanych przepisach nie ma IMHO podstawy prawnej dla odmowy rejestracji komercyjnego jachtu rekreacyjnego. Co oczywicie nie przeszkadza urzędnikom falandyzować prawo dość dowolnie :lol:

Anyway -- pamiętaj, żądaj pisemnej odpowiedzi spełniającej wymogi przewidziane w KPC dla decyzji administracyjnej - bo decyzja administracyjna, również odmowna, powinna zawierać podstawę prawną, uzasadnienie, termin i tryb odwołania się od decyzji, etc, etc.
Odwołując się (do minsporta) nie zpomnij użyć argumentu, że od 2005 PZŻ rejestrował wszystko co się nawinęło a teraz znienacka stosuje w niczym nie zmienione prawo w sposób całkowicie odmienny niż przez poprzednie 6 lat... :lol:

Co do przeglądów, inspekcji i wyposażenia, to PZŻ przy 17m nie ma zupełnie nic do gadania. Sama czynność rejestracji formalnie nie jest i nie może być uzależniona od w/w czynności. Rejestracja jest formalnością potwierdzajacą własność i poza nieszczęsnym "pomiarem" nie jest związana z wyposażeniem, inspekcjami, przeglądami, KB, etc...
BTW - nie wiem czy masz tego świadomość ale ww szykany dotyczą wszystkich polskich jachtów powyżej 15m, nie tylko jachtow komercyjnych, takich jak Twój...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 06:01 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Cip, cip, cip rybko... :-P ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL