Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=13107 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | bury_kocur [ 22 wrz 2012, o 11:14 ] | ||||
Tytuł: | Rozporządzenie cz. II | ||||
cd... II
|
Autor: | bury_kocur [ 22 wrz 2012, o 11:19 ] | ||||
Tytuł: | Rozporzadzenie cz. III | ||||
Cz. III.
|
Autor: | bury_kocur [ 22 wrz 2012, o 11:21 ] | ||||
Tytuł: | Rozporzadzenie cz. IV | ||||
Cz. IV.
|
Autor: | WhiteWhale [ 22 wrz 2012, o 11:22 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Istotna różnica, to cofnięcie uprawnień do żeglugi pełnomorskiej sternikom jachtowym. Krok wstecz? |
Autor: | bury_kocur [ 22 wrz 2012, o 11:23 ] | ||
Tytuł: | Rozporządzenie cz. V i ostatnia | ||
Cz. V.... Uzasadnienie i wymogi egzaminacyjne później... Pzdr Kocur
|
Autor: | noone [ 22 wrz 2012, o 11:32 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
WhiteWhale napisał(a): Istotna różnica, to cofnięcie uprawnień do żeglugi pełnomorskiej sternikom jachtowym. Kod: Obowiązujące dotychczas patenty i licencje nadane zachowują swoją ważność(...) WhiteWhale napisał(a): Krok wstecz? Sposób na zmobilizowanie stejotów do zdania kolejnego egzaminu na morsa ![]() |
Autor: | Sąsiad [ 22 wrz 2012, o 12:23 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
8,5m na żeglarzu to krok w dobrym kierunku, ale do 12m dla sternika to wydaje się za mało. |
Autor: | Cape [ 22 wrz 2012, o 12:26 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Sąsiad napisał(a): ale do 12m dla sternika to wydaje się za mało 20 Mm, tu jest idiotyzm. |
Autor: | Sąsiad [ 22 wrz 2012, o 12:35 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Cape napisał(a): 20 Mm, tu jest idiotyzm. Oczywiście. Pamiętam jakąś wypowiedź z dawnch czasów, bez szczegółów, coś było o 4 godzinach do portu, żeby zdążyć po wysłuchaniu prognozy. Może stąd te 20 mil, bo nie widzę innego uzasadnienia. Ale 12m to za mało. Dlaczego niby sternik nie mógłby wziąć jotki? |
Autor: | gf [ 22 wrz 2012, o 12:41 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Sąsiad napisał(a): 8,5m na żeglarzu to krok w dobrym kierunku, ale do 12m dla sternika to wydaje się za mało. Żeglarzowi nic się nie zmienia, tak jest obecnie. 12 metrów dla stejota to chyba nie jest najistotniejsze ograniczenie - do niedawna miał przecież 40 m2 żagla, czyli ok. 8-9 metrów długości. Za to cofnięcie go do strefy P-20, czyli tak jak przed 2008 rokiem, jest idiotyczne. Przecież ten zapis był krytykowany od wielu lat, nawet przez przedstawicieli PZŻ. |
Autor: | Sąsiad [ 22 wrz 2012, o 13:16 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Chyba za krótko spałem ![]() ![]() A ograniczenie do P-20 jest do dupy. Dobrze, że sam rejsów nie prowadzę, bo bym się wkurzył. |
Autor: | Eryk [ 22 wrz 2012, o 13:40 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
A mogę spytać o źródło tego rozporządzenia? Bo jakoś znaleźć nie mogę do końca |
Autor: | Carlo [ 22 wrz 2012, o 13:46 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Dodatkowo egzamin na morsa i 1200 godzin na kapitana od zdobycia morsa, wcześniej było od zdobycia sternika jachtowego. |
Autor: | Stara Zientara [ 22 wrz 2012, o 13:55 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Carlo napisał(a): egzamin na morsa i 1200 godzin na kapitana To dobre posunięcie...Pod warunkiem, że cały system byłby nieobowiązkowy. ![]() |
Autor: | Carlo [ 22 wrz 2012, o 14:00 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Ano właśnie. Ale tutaj mamy do czynienia z wprowadzaniem obostrzeń bez jakiejkolwiek argumentacji czy uzasadnienia takich zmian. |
Autor: | Stara Zientara [ 22 wrz 2012, o 14:10 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Carlo napisał(a): bez jakiejkolwiek argumentacji czy uzasadnienia Money, money, money...
|
Autor: | Helmsman [ 22 wrz 2012, o 14:50 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
No właśnie, jakie jest źródło tego projektu? Bo nie widziałem go na stronie BIP ministerstwa. Pozdrawiam, Konrad |
Autor: | Colonel [ 22 wrz 2012, o 15:26 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
1. Na stronie ministerstwa sportu jeszcze go nie ma - to wersja wstępna do wstepnych konsultacji z PZŻ, PZMiW oraz dwoma, czy trzema dobrze ustawionymi szkołami żeglarskimi. Oczywiście wersja papierowa rozchodzi się coraz szerzej, także elektronicznie. Na stronie www znajdzie się, jak ministerstwo oficjanie rozpocznie normalne konsultacje. 2. Mam prośbę do wszystkich: poszukajcie, czy ten projekt różni się czymkolwiek od obecnych zasad, wydaje mi się, że niczym [b]. Oznaczałoby to brak dalszej liberalizacji ale też stabilizacje reguł i brak pogorszenia, którego obawialismy się przez ostatni rok. 3.Dopiero w drugim kroku oczekiwałbym krytyki (lub pochwały ![]() |
Autor: | Były user [ 22 wrz 2012, o 15:34 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Część różnic już wypisano powyżej. 1. Ograniczenie sternikowi uprawnień do P-20 /IMHO bzdura zamordystyczna, żeby napędzić klientów na.../ 2. Egzamin na Morsa /IMHO jeśli już patent ma być obowiązkowy to fajnie, że za +350 zł za egzamin odpadnie trochę argumentów postponującym w czambuł wszystkich plastikowych morsów - szkoda, żę pędzą do niego kastracją stejotów/ 3. 1200 godzin na kojota liczone nie do zrobienia stejota a od morsa - skoro rozdajemy kapustę za dupokojogodziny to niech chociaż kandydat popływa więcej ![]() |
Autor: | Helmsman [ 22 wrz 2012, o 15:56 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Jakaś porażka... Ciekawe, czy w tej formie to przejdzie. Ale jak się patrzy na te organizacje, z którymi to ma być konsultowane, to większość chyba bardzo się ucieszy z tego rozporządzenia, więc nie jestem taki pewien, czy się zmieni jeszcze ten projekt... To się nazywa napędzanie interesu- wprowadzili egzamin na morsa i na dodatek skutecznie zmusili do zdawania go wszystkich, którzy chcieliby legalnie pływać po całym Bałtyku i właśnie stracą te uprawnienia. A ci bez sternika muszą opłacić już dwa egzaminy zanim zaczną. Moim zdaniem to niezły skandal. |
Autor: | Cape [ 22 wrz 2012, o 15:58 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Zmiany są następujące sternik-dotychczas wszystkie morza zamknięte, np cały Bałtyk, projekt 20 Mm od brzegu. mors dotychczas bez egzaminu, projekt - egzamin praktyczny i teoretyczny. kojot dotychczas 1200 h po uzyskaniu sternika, projekt 1200 h po uzyskaniu morsa. Czyli jak ktoś na morsa wypływał np 2000 h, to na kojota musi zbierać od nowa. |
Autor: | Colonel [ 22 wrz 2012, o 16:07 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Cytat ze strony PZŻ: Osoba posiadająca patent sternika jachtowego, wydany na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów (Dz. U. z 2006 r., nr 105, poz. 712 - z późniejszymi zmianami) jest uprawniona do: - prowadzenia jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym po wodach śródlądowych, - prowadzenia jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym, o długości całkowitej do 12 m, po wodach Morza Bałtyckiego i innych mórz zamkniętych, oraz innych wodach morskich, w strefie do 20 Mm od brzegu. Proszę o wpisywanie uwag, będzie łatwiej sformułować jakies stanowisko do ministerstwa. |
Autor: | Helmsman [ 22 wrz 2012, o 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Trzeba tutaj jeszcze bardziej zwrócić uwagę na to słynne stwierdzenie Skipbulby o zgodności patentów z konstytucją. Są przecież statystyki mówiące o tym, jak poprzednie, bardziej liberalne przepisy wpłynęły na bezpieczeństwo. I jak przy tym uzasadnić to obostrzenie, oraz odebranie nadanych wcześniej uprawnień? |
Autor: | WhiteWhale [ 22 wrz 2012, o 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Nie rzucajcie we mnie ciężkimi przedmiotami, ale brakuje mi tu dodatkowego wymogu. Skoro sternik ma prawo prowadzić rejsy po morzu (mam nadzieję, że to P20 jednak nie przejdzie ) to do morsa brakuje przynajmniej jakiegokolwiek doświadczenia z samodzielnie prowadzonych rejsów. A egzamin na morsa jest chyba prostą konsekwencją wyśmiewania się papierowych kapitanów z plasticzanych morsów. ![]() |
Autor: | gf [ 22 wrz 2012, o 16:11 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Colonel napisał(a): - prowadzenia jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym, o długości całkowitej do 12 m, po wodach Morza Bałtyckiego i innych mórz zamkniętych, oraz innych wodach morskich, w strefie do 20 Mm od brzegu. A chcą zrobić 20 mil wszędzie. Bornholm znów będzie wymagał Tour de Baltic ![]() Helmsman napisał(a): odebranie nadanych wcześniej uprawnień? Nie ma odebrania uprawnień. Patenty wydane dotychczas zachowują swoją ważność.WhiteWhale napisał(a): A egzamin na morsa jest chyba prostą konsekwencją wyśmiewania się papierowych kapitanów z plasticzanych morsów. Prowadzenie rejsów pozostaje wymogiem na patent kapitański. A zresztą: czy motywacją do ustanawiania przepisów państwowych ma być "bo tamci się ze mnie śmieją"?
![]() |
Autor: | Cape [ 22 wrz 2012, o 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Największym bublem jest te P 20 dla sternika na wszystkich morzach. Dodatkowo sternik powinien móc prowadzić jachty do 15 metrów. Czyli wszystkie te, które wystepują w firmach czarterowych. W ramach stażu na morsa warto wprowadzić staż rejsów samodzielnych. |
Autor: | Były user [ 22 wrz 2012, o 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Ale jest dokręcanie śruby nie mające żadnego uzasadnienia w realnym świecie innego niż nienajlepsza kondycja finansowa PZŻ. Topią się te sterniki na Bałtyku masowo? |
Autor: | Jaromir [ 22 wrz 2012, o 16:17 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Colonel napisał(a): 1. Na stronie ministerstwa sportu jeszcze go nie ma - to wersja wstępna do wstepnych konsultacji z PZŻ, PZMiW oraz dwoma, czy trzema dobrze ustawionymi szkołami żeglarskimi. Oczywiście wersja papierowa rozchodzi się coraz szerzej, także elektronicznie. Na stronie www znajdzie się, jak ministerstwo oficjanie rozpocznie normalne konsultacje. Praktyka zakulisowego, niejawnego konsultowania projektu aktu prawnego z "wybranymi" oraz "dobrze ustawionymi" godna jest jakiegoś Bantustanu a nie państwa, w którym istnieją jasne regulacje dotyczące zasad lobbingu i prawa dostępu do informacji publicznej. Samo to, że urzędnicy MinSportu zdecydowali się (kolejny raz!!!) na tego typu działanie jak najgorzej wróży samemu projektowi... Duch funkcjonariusza Malarza mocno widać wsiąkł w ministerialne mury... Colonel napisał(a): 2. Mam prośbę do wszystkich: poszukajcie, czy ten projekt różni się czymkolwiek od obecnych zasad, wydaje mi się, że niczym [b]. Oznaczałoby to brak dalszej liberalizacji ale też stabilizacje reguł i brak pogorszenia, którego obawialismy się przez ostatni rok. Colonelu, czytasz bardzo nieuważnie, również to co tu napisano. Innymi słowy - wydaje Ci się... Przykłady już dawano: - St.j. ograniczony do "P20" to krok o sześć lat wstecz. - Podobnie powrót egzaminu na j.st.m. Czego dotąd nie zauważono - jak poczytać ograniczeniach dot. składu komisji egzaminacyjnych - to musi zdziwić ordynarne przekroczenie granic delegacji ustawowej zawartej w Art 37a ust15 Usta o żegludze śródlądowej. Dla ułatwienia - delegacja do wydania rozporządzenia ustalającego m.in. kadrowe aspekty powolywania komisji egzaminacyjnych znajduje się w Art 37b ust.8... |
Autor: | Helmsman [ 22 wrz 2012, o 16:17 ] |
Tytuł: | Re: Rozporzadzenie - projekt - wrzesień 2012 - cz.I |
Mogę się mylić. Jak rozumieć paragraf 22, a dokładniej słowo "tymi"? Bo jeśli znaczy to dotychczasowymi to uprawnienia zostają, a jeśli chodzi o tymi, czyli tym dokumentem, to uprawnienia sternika są odbierane- zostaje P-20. |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |