Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 00:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 gru 2012, o 17:47 

Dołączył(a): 5 mar 2008, o 15:07
Posty: 114
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
W tym roku miałem okazję żeglować w poprzek Adriatyku na niemieckim jachcie s/y Tia Chiao. Kapitanem jest Niemiec, kiedy poprosiłem go o wystawienie opinii i podsunąłem kwitek PZŻ "opinia z rejsu" (jacht ma 20,30m i potrzebny mi jest staż na Kapitana)zrobił duże oczy ale wypełnił go i podpisał. Niestety nie posiadał żadnego poważnego stempla i mam tą opinię tylko z podpisem Kapitana. Jak do tej pory tj. do października PZŻ traktował takie "kwitki" ? Mogę to w przyszłości wykorzystać do stażu czy od razu na makulaturę oddać?

_________________
Podaruj 1% na rzecz organizacji PP
Toruński Klub Żeglarski
KRS 0000046720


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 17:54 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
domfran napisał(a):
W tym roku miałem okazję żeglować w poprzek Adriatyku na niemieckim jachcie s/y Tia Chiao. Kapitanem jest Niemiec, kiedy poprosiłem go o wystawienie opinii i podsunąłem kwitek PZŻ "opinia z rejsu" (jacht ma 20,30m i potrzebny mi jest staż na Kapitana)zrobił duże oczy ale wypełnił go i podpisał. Niestety nie posiadał żadnego poważnego stempla i mam tą opinię tylko z podpisem Kapitana. Jak do tej pory tj. października traktował takie "kwitki" ? Mogę to w przyszłości wykorzystać do stażu czy od razu do makulatury oddać?


Jeśli ten jacht ,miał ponad 20 metrów i był pod niemiecką banderą to skiper jakieś papiery na prowadzenia jachtu miał i normalną sytuacją jest, że podpisujący się czytelnie kapitan wpisuje numer i nazwę swych uprawnień. No chyba że się wstydzi.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 18:05 

Dołączył(a): 5 mar 2008, o 15:07
Posty: 114
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Sportbootführerschein See Nr 692034
Sposób bycia i pewne zachowania tego Kapitana oraz sytuacje jakie miały miejsce na rejsie to temat na książkę.

_________________
Podaruj 1% na rzecz organizacji PP
Toruński Klub Żeglarski
KRS 0000046720


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
domfran napisał(a):
Mogę to w przyszłości wykorzystać do stażu czy od razu na makulaturę oddać?


Możesz.
Mądrości Insa nie mają tu nic do rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
domfran napisał(a):
W tym roku miałem okazję żeglować w poprzek Adriatyku na niemieckim jachcie s/y Tia Chiao. Kapitanem jest Niemiec, kiedy poprosiłem go o wystawienie opinii i podsunąłem kwitek PZŻ "opinia z rejsu" (jacht ma 20,30m i potrzebny mi jest staż na Kapitana)zrobił duże oczy ale wypełnił go i podpisał. Niestety nie posiadał żadnego poważnego stempla i mam tą opinię tylko z podpisem Kapitana. Jak do tej pory tj. października traktował takie "kwitki" ? Mogę to w przyszłości wykorzystać do stażu czy od razu do makulatury oddać?


Jeśli ten jacht ,miał ponad 20 metrów i był pod niemiecką banderą to skiper jakieś papiery na prowadzenia jachtu miał i normalną sytuacją jest, że podpisujący się czytelnie kapitan wpisuje numer i nazwę swych uprawnień. No chyba że się wstydzi.

Piotr Siedlewski


A jakie powinien mieć :roll: ?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 19:30 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo napisał(a):
domfran napisał(a):
Mogę to w przyszłości wykorzystać do stażu czy od razu na makulaturę oddać?


Możesz.
Mądrości Insa nie mają tu nic do rzeczy.


Do jakiego fragmentu mojej wypowiedzi się odnosisz?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Do jakiego fragmentu mojej wypowiedzi się odnosisz?


Do tego o tych numerach patentu, rzecz jasna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
domfran napisał(a):
Mogę to w przyszłości wykorzystać do stażu czy od razu na makulaturę oddać?

Tego sie dowiesz, jak ukaże sie właśnie wałkowane rozporządzenie. Ale nie wierżę, by dało sie cos takiego "ograniczyć" w Unii Europejskiej.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 20:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo napisał(a):
ns napisał(a):
Do jakiego fragmentu mojej wypowiedzi się odnosisz?


Do tego o tych numerach patentu, rzecz jasna.


Jeśli na jachcie był zastosowany środek napędu mechanicznego o mocy powyżej 15 KM to jeśli jest jacht pod niemiecka banderą i jest prowadzony przez Niemca to posiadanie minimalnych uprawnień jest wymagane.
Piotr siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
przez Niemca to posiadanie minimalnych uprawnień jest wymagane.


Ale na opinii z rejsu już nie! Wg. wygasłego rozporządzenia, bo o to pytał założyciel wątku!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 20:59 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo napisał(a):
ins napisał(a):
przez Niemca to posiadanie minimalnych uprawnień jest wymagane.


Ale na opinii z rejsu już nie! Wg. wygasłego rozporządzenia, bo o to pytał założyciel wątku!


Wiem o co pytał. Jeśli nie było by możliwości weryfikacji opinii - brak wyraźnego podpisu, posiadanych uprawnień - jeśli prowadzący jacht powinien je posiadać, w przypadku poruszanym w tym wątku uprawnienia powinny być - opinie należało by odrzucić i żaden sąd administracyjny by nie podskoczył.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
Wiem o co pytał. Jeśli nie było by możliwości weryfikacji opinii - brak wyraźnego podpisu, posiadanych uprawnień - jeśli prowadzący jacht powinien je posiadać, w przypadku poruszanym w tym wątku uprawnienia powinny być - opinie należało by odrzucić i żaden sąd administracyjny by nie podskoczył.


Na jakiej podstawie? Czy mógłbyś przytoczyć akt prawny który nakazuje to o czym piszesz?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: domfran
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 21:14 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Tez uwazam, ze opinia nawet z nielegalneho rejsu nie moze byc odrzucona.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
i żaden sąd administracyjny by nie podskoczył.


Opowieści mchu i paproci.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 21:27 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Opinia z rejsu została zakwalifikowana przez ustawodawcę do kategorii dokumentów.
Nie opisuje KPC jakie wymagania musi spełnić dokument prywatny, o ile opinie z rejsu do tej kategorii zaliczymy. Ale tym niemniej dokument prywatny musi posiadać cechy odróżniające go innych. Taka cechą jest podpis odręczny, ale posiada te cechy tylko wtedy gdy jesteśmy w stanie przyporządkować ten podpis konkretnej osobie i organ weryfikujący sprawdzić prawdziwość dokumentu ma możliwość. Jeśli na dokumencie nie ma żadnych informacji pozwalających na weryfikacje istnienia osoby podpisującej się to to organ weryfikujący ma prawo odrzucić taki dokument.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
organ weryfikujący sprawdzić prawdziwość dokumentu ma możliwość


I ma możliwość. Jak ma wątpliwość, to może zwrócić się do armatora o wskazanie kapitana.
Pomijając już kwestie formalne, to na podstawie numeru zagranicznego dokumentu nic nie przyporządkuje, bo nie ma takiej możliwości, a przynajmniej nie jest to większa możliwość niż zwrócenie się do armatora o wskazanie kapitana w okresie od do.
BTW, opinia nie jest określona w rozporządzeniu co do formy i treści a oświadczenie własne w pewnym sensie jest - musi być potwierdzone przez armatora. Gdyby prawodawca chciał, aby określona kwestia znalazła się w opinii, to by wskazał ją w akcie prawnym.
Zajmij się tym na czym się znasz.



Za ten post autor Carlo otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 22:03 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo napisał(a):
opinia nie jest określona w rozporządzeniu co do formy i treśc
Carlo napisał(a):
Zajmij się tym na czym się znasz.


W rozporządzeniu nie ma tez nic wspomniane o tym że w opinia musi zawierać dane jachtu - nazwę, banderę, o dacie i trasie rejsu nie wspominając.

Idąc tropem Twego rozumowania za opinię trzeba uznać kartkę, na której znajdzie się napis
opina z rejsu,
nazwisko kogo ona dotyczy,
ilość godzin / wynika to z wymagań wobec przystępujących do egzaminu/
i nic poza tym.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 10 gru 2012, o 22:05 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Jest. Odpisze Ci jutro jak będę przy komputerze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 22:57 

Dołączył(a): 5 mar 2008, o 15:07
Posty: 114
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Oooo... nie było mnie "chwilkę" na forum a tutaj taka "gorąca" dyskusja;)
Reasumując:
mam opinię na druku zatwierdzonym przez PZŻ, podpisaną w miarę czytelnie przez Kapitana, i tylko podpisaną bo nr uprawnień i nazwy nie wpisał. Nr patentu uzyskałem od nowego armatora jachtu do którego dotarłem poprzez swojego byłego niemieckiego pracodawcę dla którego przeprowadzałem z tym Kapitanem jacht do dalszej odsprzedaży.

_________________
Podaruj 1% na rzecz organizacji PP
Toruński Klub Żeglarski
KRS 0000046720


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Problemem ludzi żądajacych danych takich jak w tym wypadku danych kapitana, nr patentu i kontakt do niego, jest to, ze z góry przyjmują domniemanie oszustwa, traktuja kazdego jako potencjalnego oszusta. Ot taki sposób myslenia rodem trochę z komuny, może trochę ze wschodu (też z komuny :-) ). Gdzie indziej, w zachodnim sposobie myslenia, zazwyczaj nie mamy do czynienia z takim domniemaniem oszustwa, a nawet z zupełnie przeciwnym podejsciem. Bo i po co taki ktoś miałby oszukiwać? Stąd zdziwienie i niemieckiego kapitana na tym rejsie i kiedyś zdziwienie austriackiego armatora, gdy w 2006 roku w Chorwacji poprosiłem go o poświadczenie mojego oświadczenia o rejsie odbytym jego jachtem, i jeszcze inne podobne sytuacje.
Powoli, powoli to się zmienia, już niekiedy mamy oświadczenia zamiast zaświadczeń, ale moze to sprawa kolejnego pokolenia. A przecież wystarczy pamietać o odpowiedzialności karnej osoby która jest oszustem, bo posłuzyła sie nieprawdziwym dokumentem, czy złożyła nieprawdziwe oświadczenie.
To tak mi sie nasunęło po tym jak kolega ins napisał o konieczności weryfikacji dokumentu. Zgodnie ze starą czekistowską zasadą: najwyższym stopniem zaufania jest kontrola :lol:

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 01:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
ins napisał(a):
i nic poza tym.
podpis i dane wystawcy.. bo inaczej papier toaletowy jest to.. :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 01:33 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Mariusz Główka napisał(a):
Gdzie indziej, w zachodnim sposobie myslenia, zazwyczaj nie mamy do czynienia z takim domniemaniem oszustwa,

Naprawdę chcesz rozmawiać o zachodnim sposobie podchodzenia do żeglarstwa. Nasz jakieś wieloletnie doświadczenia w kontaktach z żeglarzami, czarterodawcami, władzami portowymi, organizacją rejsów na świecie, uznawaniem papierów, opinii etc?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 10:19 

Dołączył(a): 5 mar 2008, o 15:07
Posty: 114
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Mariusz Główka napisał(a):
Gdzie indziej, w zachodnim sposobie myslenia, zazwyczaj nie mamy do czynienia z takim domniemaniem oszustwa, a nawet z zupełnie przeciwnym podejsciem. Bo i po co taki ktoś miałby oszukiwać? Stąd zdziwienie i niemieckiego kapitana na tym rejsie i kiedyś zdziwienie austriackiego armatora
wydaje mi się ze dokładnie było tak jak napisałeś. Pamiętam jak kiedyś od austriaka chciałem potwierdzenie z podpisem to zdziwił się że nie mogę złożyć dokumentu w formie oświadczenia!

_________________
Podaruj 1% na rzecz organizacji PP
Toruński Klub Żeglarski
KRS 0000046720


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 14:20 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jeśli jakiś niemieckojęzyczny kapitan będzie wydziwiać nad tym że ma wypisywać opinie zgodnie z wymaganiami wystawcy patentów, to na początek kopnijcie go b.silnie w niemieckojęzyczny zadek, a potem przedstawcie mu taki oto dokumencik dostępny pod linkiem.
http://www.rolfdreyer.de/Downloads/Antr ... S_Prfg.PDF

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: domfran
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL