Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 20:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 

Czy KB ma wpływ na wybór jachtu do czarteru?
Tak, jest istotna 40%  40%  [ 14 ]
Ma wpływ tylko w przypadku rozpatrywania ofert równorzędnych pod innymi względami 14%  14%  [ 5 ]
Nie, jest nieistotna 46%  46%  [ 16 ]
Liczba głosów : 35
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sty 2013, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dyskusja w wątku o dostosowaniu jachtów sprowokowała mnie do zamieszczenia niniejszej ankiety. Wszelkie uwagi mile widziane.

Armatorów proszę o nie oddawanie głosu. Macie troszeczkę inną perspektywę.

Głos można zmienić w dowolnym momencie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2011, o 16:41
Posty: 135
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Sąsiad a nie dodałbyś opcji, że to zależy od regionu/celu pływania? bo to się IMHO wydaje istotnym czynnikiem, choć ja wciąż bardzo zielona morsko jestem...

_________________
----
pzdr
żaba
danuta tyrowicz

Milczenie to przyjaciel, który nigdy nie zdradza.
Konfucjusz



Za ten post autor żaba otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Karta Bezpieczeństwa bardzo często ogranicza możliwość czarteru jachtu, w związku z zapisem minimalnej liczby i uprawnień załogi.
Tak więc KB ma wpływ, ale niestety "ujemny" przy wyborze jachtu do czarteru.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 13:41 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cantos napisał(a):
Tak więc KB ma wpływ, ale niestety "ujemny" przy wyborze jachtu do czarteru.

To samo mówię, ale kliknąłem "nie jest istotna", bo ankieta w kontekście wątku z którego powstała dotyczy podniesienia wiarygodności, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. Ja przynajmniej tak to rozumie. Inaczej nie da się wyciągnąć wniosków, jeżeli "Tak - ja muszę mieć kartę" i "Tak - ja nie chcę mieć karty" wylądują w jednym worku: "Zdecydowanie ma znaczenie".

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Ja również uważam ją za zbyteczną. Kolejny kwit wystawiany przez urzędnika, który "sami wiecie rozumiecie" jak może do tego podejść. To tak jak z przeglądami samochodów. Ja nie dostanę, bo hamulec ręczny nierówno hamuje, a 15% aut w około to szrot, który od 5 lat powinien być na złomie. W związku z powyższym takie urzędnicze kwitki, postrzegam jako rzecz za, którą armator zapłacił to ją ma i nie ma opcji by jej nie dostał :)

Poza tym to, że jacht był sprawny i bezpieczny powiedzmy przy badaniu 6 miesięcy temu nie oznacza z automatu, że jest taki nadal. Papierek nie zastąpi rzetelnego sprawdzenia jachtu przed wypłynięciem z portu. Zew Morza też miał aktualną KB, chyba tak to się wtedy też nazywało?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Już nic nie dodam, ani nie zmienię, bo edytować nie mogę. Ankieta nie miała być doskonała, tylko dać ogólny pogląd na sprawę, która została poruszona w inkryminowanym wątku. :)

Oczywiście, moją intencją było określenie, na ile posiadanie lub nie KB podnosi wiarygodność armatora. I czy można traktować to jako dodatkową zachętę do wybrania takiej czy innej oferty. Wprost mówiąc - czy posiadanie KB się opłaca. Od razu zdradzę, że wybieram opcję środkową. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
żaba napisał(a):
Sąsiad a nie dodałbyś opcji, że to zależy od regionu/celu pływania? bo to się IMHO wydaje istotnym czynnikiem, choć ja wciąż bardzo zielona morsko jestem...

Słusznie bardzo!
Poza tym nie tylko jeden akwen nierówny drugiemu akwenowi, ale i jeden jacht innemu jachtowi całkiem nierówny.

Wydawanie identycznego dokumentu dla mieczówki wypożyczanej na godziny w Pucku oraz dla "Selmy" (przykład to tylko), która regularnie żegluje w Cieśninie Drake'a - to nic innego, niż chore, biurokratyczne ćwiczenie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
to nic innego, niż chore, biurokratyczne ćwiczenie.

Dla Ciebie. I wielu innych :)
Ale ja się zastanawiam, czy jest to dla kogoś ważne. Dlatego pytam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Sąsiad napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
to nic innego, niż chore, biurokratyczne ćwiczenie.

Dla Ciebie. I wielu innych :)
Ale ja się zastanawiam, czy jest to dla kogoś ważne. Dlatego pytam.

No to ci, dla których to ważne - mają kłopot:
viewtopic.php?f=17&t=14229&start=60
:lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Sąsiad napisał(a):
Już nic nie dodam, ani nie zmienię, bo edytować nie mogę.
Chyba dałbym radę to zmienić... :D

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Osobiście uważam, że tratwa ratunkowa lepiej unosi się na wodzie niż karta bezpieczeństwa. A wiele jachtów czarterowanych na Bałtyku posiada KB, natomiast nie posiadała tratwy- do P-20 nie jest konieczna. Osobiście przy wyborze jachtu tratwa ratunkowa jest czymś, co interesuje mnie dużo bardziej niż KB... Moim zdaniem ktoś, kto czarteruje jacht nie obsadzony załogą, powinien znać się na rzeczy na tyle, żeby wiedzieć, co na nim powinno być. A nie tylko tyle, że powinien mieć KB.

Inaczej sprawa ma się w rejsach organizowanych komercyjnie, ze skiperem zapewnianym przez firmę, wtedy często duży procent załogi jest na morzu po raz pierwszy i może nie umieć zweryfikować, co powinno na jachcie być. W tym przypadku obowiązkowość KB uważam za słuszną sprawę. I tylko w tym przypadku.

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Wziąłem udział w ankiecie klikając, ze KB nie ma znaczenia.
Dopiero później zobaczyłem prośbę Sąsiada, aby armatorzy nie brali udziału w ankiecie.

Prośba do Moderatorów: aby zachować ducha ankiety, proszę Moderatorów o wycofanie mojego głosu.

BTW Nasza Maszoperia zgodnie z radami wielu osób nieprzypadkowo zarejestrowała jacht jako morski (<15m. nie wymaga nie tylko KB ale tak naprawdę niczego pomijając ok. 80 PLN).

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Ja też, j.w.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 00:45 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
To mnie też proszę wykluczyć choć z ręką na sercu nie zmienia to mojego podejścia do sprawy.

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 07:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ale dlaczego? czy armator jachtu na Zegrzu nie może czarterowac na Bałtyku, a armator jachtu w Gdańsku nie może czarterować w Helsinkach? Uważam, że wykluczanie armatorów właśnie skrzywia perspektywę.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 08:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
proszę Moderatorów o wycofanie mojego głosu.
Nie da się.
BTW nie da się też dołożyć/usunąć ilości pytań - wówczas ankieta się zeruje.

Helmsman napisał(a):
Inaczej sprawa ma się w rejsach organizowanych komercyjnie, ze skiperem zapewnianym przez firmę,
A jeżeli prowadzący jest zapewniany przez nie przez firmę, tylko (np.) jest armatorem?

Nie jestem pewien czy Sąsiadowi na pewno chodziło o to, co napisał w pytaniu.
Gdyby pytanie w ankiecie brzmiało: "Czy kupując miejsce na jachcie pod polską flagą, w rejsie z ogłoszenia zorganizowanym przez osoby nieznajome, ma dla ciebie jakieś znaczenie to, że jacht nie posiada KB?" to odpowiedzi mogłyby być znacząco różne.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Armatorów prosiłem o nie zabieranie głosu, bo ich opinia może być skrzywiona przez perspektywę posiadania KB na własnej łódce. Nie mówcie, że nie zmienia to sposobu postrzegania systemu w ogóle. Poza tym nie wszyscy dają łódki w czarter.

Nie chciałem też przeprowadzać badań socjologicznych, a jedynie ciekaw byłem czy posiadanie KB może zwiększyć ilość potencjalnych klientów. Jak na razie wychodzi, że prawie połowa zwraca na to uwagę - czyli z punktu widzenia biznesu jest to ruch dobry.

Nie bronię też nikomu założenia własnej ankiety na ten temat z dowolnymi pytaniami :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
Gdyby pytanie w ankiecie brzmiało: "Czy kupując miejsce na jachcie pod polską flagą, w rejsie z ogłoszenia zorganizowanym przez osoby nieznajome, ma dla ciebie jakieś znaczenie to, że jacht nie posiada KB?" to odpowiedzi mogłyby być znacząco różne.


Nigdy nie pytałem o KB przy czarterach. Zakładałem, że komercyjne firmy działają zgodnie z prawem i mają wszystko, czego prawo wymaga. A jeśli prawo nie wymaga, to tym bardziej ja jako klient nie mogę wymagać.

Po wielu doświadczeniach także w przyszłości nie będę o to pytał. Przy wielu rejsach jest tak, że mogę wybierać spośród setki jachtów w jednej marinie i tysięcy w promieniu 50Nm. Przy innych rejonach żeglugi mam do wyboru kilka jachtów, z czego 1-2 w rozsądnej cenie.
Jeśli jest mały wybór - mogę co najwyżej zrezygnować z marzenia.
Jeśli jest wybór, to nie wezmę od nowej firmy. A firmy działające od lat z łatwością sprawdzę w necie. KB nie ma tu żadnego wpływu na moje decyzje.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 10:54 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dwa najlepsze i najbezpieczniejsze jachty na jakich dane mi było pływać do tej pory, to jachty bez K.B, z czego jeden pod banderą brytyjską :) (Sifu).
Oczywiście pływałem także na jachtach bez tratwy, żagli sztormowych, autopilota, namiernika czy nawet stopera ... ale z ważną K.B.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Sąsiad napisał(a):
ak na razie wychodzi, że prawie połowa zwraca na to uwagę - czyli z punktu widzenia biznesu jest to ruch dobry.

Tyle, że jeden z siedmiu głosów na "tak" oznacza, że karta bezpieczeństwa blokuje tej osobie możliwość czarteru ... zresztą, jak nie będzie kilkudziesięciu głosów, to ankieta jest statystycznie o kant dupy rozbić.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
maciek.k napisał(a):
jak nie będzie kilkudziesięciu głosów, to ankieta jest statystycznie o kant dupy rozbić.

Żeby osiągnąć jakiś reprezentantywny statystycznie wynik, to połowa forumowiczów musiałaby zagłosować. :) Wątpię, żeby się tak stało.
Niemniej zwróć uwagę, że każdy głosujący na 1 lub 2 opcję, jest potencjalnym klientem firmy czarterowej i może uzasadniać sensowność robienia tych kart. Oczywiście sensowność wyłącznie z perspektywy finansowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Helmsman napisał(a):
Inaczej sprawa ma się w rejsach organizowanych komercyjnie, ze skiperem zapewnianym przez firmę, wtedy często duży procent załogi jest na morzu po raz pierwszy i może nie umieć zweryfikować, co powinno na jachcie być. W tym przypadku obowiązkowość KB uważam za słuszną sprawę. I tylko w tym przypadku.

Taka załoga zapewne nawet nie będzie wiedziała, co to jest KB i do czego służy. A już na pewno nie odróżni kamizelek asekuracyjnych od ratunkowych i da się im wcisnąć wszystko (gdy taki będzie cel armatora). KB w niczym nie pomoże.

PS. Pokaż mi choć jednego wędkarza, który wsiadając na kuter w Kołobrzegu pyta o KB i sprawdza, czy się zgadza ze stanem rzeczywistym. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Wojtku, źle zrozumiałeś sens mojej wypowiedzi ;) Właśnie dlatego, że ta grupa żeglarzy często nie będzie potrafiła zweryfikować wyposażenia, uważam za słuszny prawny obowiązek posiadania KB w tego typu rejsach. A w tym wypadku załogant wcale nie musi wiedzieć, ze jacht musi mieć KB, żeby jej brak oznaczał łamanie prawa przez armatora. Egzekwowanie to już inna działka- nie o tym mowa. Chociaż w pewnym sensie to i tak byłoby dublowanie przepisów- jeśli będzie lista wyposażenia obowiązkowego, to i bez KB będzie ono prawnie wymagane, niezależnie od obowiązkowości inspekcji.

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Helmsman napisał(a):
jeśli będzie lista wyposażenia obowiązkowego, to i bez KB będzie ono prawnie wymagane, niezależnie od obowiązkowości inspekcji.
Otóż to.

Po co więc płacić dodatkowo za jakiś kwit bez umocowania prawnego (chwilowo chyba) i zbędny wysiłek urzędasów?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Po co więc płacić dodatkowo za jakiś kwit bez umocowania prawnego (chwilowo chyba) i zbędny wysiłek urzędasów?

Z uporem maniaka powtórzę - po to żeby więcej zarobić ;) Oczywiście to tylko założenie, póki co nie zweryfikowane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Stara Zientara napisał(a):
Po co więc płacić dodatkowo za jakiś kwit bez umocowania prawnego (chwilowo chyba) i zbędny wysiłek urzędasów?


Masz rację, w świetle obowiązkowości listy wyposażenia dla jachtów komercyjnych ten wymóg jest rzeczywiście bez sensu.

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Helmsman napisał(a):
jeśli będzie lista wyposażenia obowiązkowego

Jest, od roku blisko, w załącznikach tu:
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 326&type=2

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 10:49 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
żaba napisał(a):
Sąsiad a nie dodałbyś opcji, że to zależy od regionu/celu pływania? bo to się IMHO wydaje istotnym czynnikiem, choć ja wciąż bardzo zielona morsko jestem...


I ze ma wpływ sprzyjający lub niesprzyjający wzięciu czarteru.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kolorama i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL