Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Czy zmieni się charakter rejsów? https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=14449 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | AndRand [ 16 lut 2013, o 14:00 ] |
Tytuł: | Czy zmieni się charakter rejsów? |
Wojtek Bartoszyński napisał(a): dudeusz75 napisał(a): Te 200 mil ma być od portu schronienia? a jak są definiowany jeden rejs? co rozdziela dwa rejsy - wejście do portu? |
Autor: | Jaromir [ 16 lut 2013, o 17:29 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AndRand napisał(a): Wojtek Bartoszyński napisał(a): dudeusz75 napisał(a): Te 200 mil ma być od portu schronienia? a jak są definiowany jeden rejs? co rozdziela dwa rejsy - wejście do portu? Czytaj projekt ministerialny z 07.12.12. Podpowiem - "co rozdziela dwa rejsy" nie jest definiowane. Jeśli ktoś dostarcza dwa oświadczenia własne albo dwie opinie = to są dwa rejsy. A jak wystawca kwitów będzie usiłował coś w takiej sytuacji "podważać" - to jak najszybciej słać formalną, pisemną prośbę (wysłaną za potwierdzeniem odbioru) - o wydanie decyzji administracyjnej o odmowie wydania kwitów lub odmowie dopuszczenia do egzaminu - oczywiście wraz z podstawą prawną i w terminie przewidzianym w KPA. Najlepiej od razu z kopią do nadzorującego ministerstwa. Tak to działa - i nawet jakby zostało już sprawdzone przy okazji poprzedniego rozporządzenia. |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 16 lut 2013, o 18:23 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
pierdupierdu napisał(a): Podpowiem - "co rozdziela dwa rejsy" nie jest definiowane. Jeśli ktoś dostarcza dwa oświadczenia własne albo dwie opinie = to są dwa rejsy. W zasadzie można było zwrócić uwagę ministerstwu, że określanie liczby rejsów dla wymagań stażowych większego sensu nie ma... |
Autor: | Colonel [ 17 lut 2013, o 09:21 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Wojtek Bartoszyński napisał(a): W zasadzie można było zwrócić uwagę ministerstwu, że określanie liczby rejsów dla wymagań stażowych większego sensu nie ma... W zasadzie się z Tobę zgadzam ale trochę jako advocatus czegoś tam napisze, że kiedyś ideą wymagania większej liczby rejsów była nadzieja, że dzięki temu delikwent pozna więcej jachtów, kapitanów, warunków, pór sezonu itp. Ale wracając do zgadzania się postawie tezę, że ten wymóg obecnie pozostał "siłą rozpędu". |
Autor: | AndRand [ 17 lut 2013, o 17:44 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Colonel napisał(a): Wojtek Bartoszyński napisał(a): W zasadzie można było zwrócić uwagę ministerstwu, że określanie liczby rejsów dla wymagań stażowych większego sensu nie ma... W zasadzie się z Tobę zgadzam ale trochę jako advocatus czegoś tam napisze, że kiedyś ideą wymagania większej liczby rejsów była nadzieja, że dzięki temu delikwent pozna więcej jachtów, kapitanów, warunków, pór sezonu itp. Wydaje mi się, że ta nadzieja jest płonna. 200h to 8 dni. No jakby nie liczyć no, ... 8 koma 33333 ![]() Ponieważ turnusy czarterowe (a nie wypożyczanie łódek PZŻ) są 7-dniowe to wniosek nasuwa się sam - jak komuś będzie zależało to w miarę możliwości przedłuży o jeden dzień rejs do stażu i weźmie dwie opinie. My na czas musimy patrzeć po gospodarsku ![]() |
Autor: | Cape [ 17 lut 2013, o 18:00 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AndRand napisał(a): 200h to 8 dni Staż się liczy, gdy jacht pływa, a nie stoi. A teraz sobie przelicz, ile godzin w stanartowym, tygodniowym rejsie jest pływania. |
Autor: | bury_kocur [ 17 lut 2013, o 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Cape napisał(a): teraz sobie przelicz, ile godzin w stanartowym, tygodniowym rejsie jest pływania. Jak to ile ??? 7 dni x 24 h = 168 h. I tyle jak znam życie to wpisze w opinię ambitny skipper ... I niech mu ktoś powie, że z mnożenia wychodzi inaczej... ![]() ![]() ![]() Pzdr Kocur |
Autor: | Cape [ 17 lut 2013, o 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
bury_kocur napisał(a): 7 dni x 24 h = 168 h 7 dni (a tak naprawdę 6,5 dnia, bo jacht odbiera się po południu, a oddaje rano) to 50 do max 80 godzin, ale ja nie jestem bury_kocur napisał(a): ambitny skipper ... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | AJKC [ 17 lut 2013, o 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
200 h do zrobienia w 8,5 dzionka ,to na trasie Helgoland - Husum ! Pracuje za nas przyplyw i odplyw . Na trasie Helgoland -Cuxhaven nie warto ,bo za duzy ruch -Hamburg i wejscie do Nord-Ostsee Kanal ! Doliczmy 2 godzinki na przyjmowanko i 3-4 na zdawanko . AJKC Tantra Was uzdrowi http:www.uzdrowiciel.bydgoszcz.pl uzdrowicielbydgoszcz@interia.pl |
Autor: | AndRand [ 17 lut 2013, o 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AJKC napisał(a): 200 h do zrobienia w 8,5 dzionka Ja się nie zdziwię gdy powstaną takie turnusy czarterowe. |
Autor: | Zbieraj [ 17 lut 2013, o 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AJKC napisał(a): Pracuje za nas przyplyw i odplyw Nie pracuje. To znaczy pracuje, ale to pomaga - to przeszkadza, więc per saldo wychodzi mniej więcej na zero i nie ma co tego uwzględniać. A jak masz pecha - to może wyjść na jaw słuszność radzieckiej zasady szag wpieriod, dwa nazad ![]() |
Autor: | Kriss [ 17 lut 2013, o 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Zbieraj napisał(a): szag wpieriod, dwa nazad I zbieraczom godzin o to chodzi - będzie więcej do opinii A tak realnie, to mnie jakoś zwykle wychodzi 90 kilka - i to uczciwie, bez żadnego naciągania, ani pływania nazad. W tedy lepiej rzucic kota i poczekać - a to podobno też się liczyło. |
Autor: | Cape [ 17 lut 2013, o 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Kriss napisał(a): W tedy lepiej rzucic kota i poczekać - a to podobno też się liczyło. W tej materii zdania uczonych są podzielone ![]() |
Autor: | Kriss [ 17 lut 2013, o 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Mnie tak kiedyś pouczał jeden z PZŻ bonzów, szef Rzeszowskiego OZŻ, no to uznałem wiadomość za wiarygodną, aczkolwiek nieco dziwną - wszak wtedy się nie żegluje tylko stoi (choć woda wokół płynie ![]() |
Autor: | Roman K [ 17 lut 2013, o 23:04 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Kriss napisał(a): W tedy lepiej rzucic kota i poczekać - a to podobno też się liczyło. Tak ale tylko wtedy gdy kot był wleczony. Bo wtedy statek jest w drodze. ![]() |
Autor: | WhiteWhale [ 18 lut 2013, o 06:37 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Roman K napisał(a): kot był wleczony. Coś o tym wiemy. Licząc te zygzaki na końcu łańcucha to parę mil musiało się zebrać ![]() |
Autor: | AIKI [ 18 lut 2013, o 06:49 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Roman K napisał(a): Kriss napisał(a): W tedy lepiej rzucic kota i poczekać - a to podobno też się liczyło. Tak ale tylko wtedy gdy kot był wleczony. Bo wtedy statek jest w drodze. ![]() A co na to TONZ? Takie wleczenie kota to pod jakieś okrucieństwo podpada... ![]() |
Autor: | AndRand [ 18 lut 2013, o 18:44 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Cape napisał(a): AndRand napisał(a): 200h to 8 dni Staż się liczy, gdy jacht pływa, a nie stoi. A teraz sobie przelicz, ile godzin w stanartowym, tygodniowym rejsie jest pływania. Jak ktoś będzie robił turnusy na staż to będzie pływał 200h w 8-9 dni. Chyba że mu polski wolny rynek wytłumaczy, że na turnusie można tylko max. 100h. |
Autor: | Carlo [ 18 lut 2013, o 19:05 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AndRand napisał(a): Jak ktoś będzie robił turnusy na staż to będzie pływał 200h w 8-9 dni. Myślisz że w 8 się da? ![]() ![]() |
Autor: | AndRand [ 18 lut 2013, o 19:33 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Carlo napisał(a): AndRand napisał(a): Jak ktoś będzie robił turnusy na staż to będzie pływał 200h w 8-9 dni. Myślisz że w 8 się da? ![]() ![]() Jak by ktoś bardzo chciał i nie chce spędzać 14 dni urlopu na rejsie dla papióru... Wystarczy znaleźć długi przelot i wolne miejsce na 2 dni następnego turnusu - wolny czas dla niektórych ludzi to cenne dobro. Wiem bo robię inne uprawnienia - największym problemem jest to, że z dni wyjazdowych korzysta się może z połowy, a wyjazdy są dalekodystansowe, więc trzeba dobrze gospodarować dniami urlopowymi. W jednym roku bym nie dał rady zrobić dwóch uprawnień. |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 18 lut 2013, o 19:49 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AndRand napisał(a): Carlo napisał(a): Myślisz że w 8 się da? ![]() ![]() Jak by ktoś bardzo chciał i nie chce spędzać 14 dni urlopu na rejsie dla papióru... Wystarczy znaleźć długi przelot i wolne miejsce na 2 dni następnego turnusu - wolny czas dla niektórych ludzi to cenne dobro. Wiem bo robię inne uprawnienia - największym problemem jest to, że z dni wyjazdowych korzysta się może z połowy, a wyjazdy są dalekodystansowe, więc trzeba dobrze gospodarować dniami urlopowymi. W jednym roku bym nie dał rady zrobić dwóch uprawnień. Jakbyś nie kombinował to jednak w 8 dni się nie da. Matematyka na przeszkodzie stoi... |
Autor: | AndRand [ 18 lut 2013, o 19:52 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Wojtek Bartoszyński napisał(a): Jakbyś nie kombinował to jednak w 8 dni się nie da. Matematyka na przeszkodzie stoi... sob-niedz to 9 dni dziwnie się dyskutuje z ludźmi narzekającymi na obowiązek patentowy, że się nie da zrobić stażu na jednym rejsie ![]() |
Autor: | Cape [ 18 lut 2013, o 20:02 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AndRand napisał(a): Wojtek Bartoszyński napisał(a): Jakbyś nie kombinował to jednak w 8 dni się nie da. Matematyka na przeszkodzie stoi... sob-niedz to 9 dni dziwnie się dyskutuje z ludźmi narzekającymi na obowiązek patentowy, że się nie da zrobić stażu na jednym rejsie ![]() A co Ci da ten patent, po takim "stażu" ? |
Autor: | AndRand [ 18 lut 2013, o 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
Cape napisał(a): A co Ci da ten patent, po takim "stażu" ? Czy ja mam wymyślać hipotetyczne historie po co ludziom są potrzebne patenty? - żeby czarterować łódki lub pływać na własnych na morzu. Taki jest, lub będzie, stan prawny. |
Autor: | Cape [ 18 lut 2013, o 20:50 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AndRand napisał(a): żeby czarterować łódki lub pływać na własnych na morzu. Taki jest, lub będzie, stan prawny. Do tego kwit jest niepotrzebny, pomijając polską banderę. Taki jest stan prawny. Dotychczas również było 200 h na sternika, ale nie słyszałem o propozycji rejsu ca 9 dni i 200 h pływania. Powód jest prosty, Bałtyk, Północne i inne morza europejskie są za małe aby płynąć non stop 9 dni. Chyba, że ktoś będzie na tych morzach kręcił kółka ![]() |
Autor: | AndRand [ 18 lut 2013, o 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
To na jak długo zaplanowałbyś rejs, bez nocowania, z krótkim pobytem (zakupy, obiad) w portach: Gdańsk-Helsinki-Visby-Bornholm-Kopenhaga-Świnoujście-Karlskrona-Gdańsk, 1500nm? |
Autor: | AIKI [ 18 lut 2013, o 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AndRand napisał(a): To na jak długo zaplanowałbyś rejs, bez nocowania, z krótkim pobytem (zakupy, obiad) w portach: Gdańsk-Helsinki-Visby-Bornholm-Kopenhaga-Lubeka-Karlskrona-Gdańsk, 1450nm? Na jak długo? Pewnie te Twoje 9 dni. Ale nazwy nie trzeba wymyślać, bo już jest od dawna - oranie morza. |
Autor: | Carlo [ 18 lut 2013, o 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AndRand napisał(a): Wojtek Bartoszyński napisał(a): Jakbyś nie kombinował to jednak w 8 dni się nie da. Matematyka na przeszkodzie stoi... sob-niedz to 9 dni Dziwnie się rozmawia z kimś dla kogo 8 dni to to samo co 9 dni. Co tu ma za znaczenie sobota i niedziela? Osiem to osiem a dziewięć to dziewięć. Sobota i niedziela nie nic nie zmienia. |
Autor: | Maar [ 18 lut 2013, o 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AndRand napisał(a): To na jak długo zaplanowałbyś rejs, bez nocowania, z krótkim pobytem (zakupy, obiad) w portach: Gdańsk-Helsinki-Visby-Bornholm-Kopenhaga-Lubeka-Karlskrona-Gdańsk, 1450nm? Nie liczyłem jaki to jest dystans, ale zakładając, że jest to 1450 mil, po drodze miało by być 6 portów i w żadnym nie zostałby jacht na noc (pomijam fakt pt: "zróbmy zakupy - nie nocujmy - weszliśmy o 2300" ![]() Ciekawe skąd wziąłbyś załogę na taki rejs? A jeszcze bardziej ciekawe, skąd wziąłbyś załogę na te pomysły o których pisałeś wyżej - "tygodniówka" bez zawijania do portów a później jeszcze dwudniowe oranie morza. Pamiętaj, że oprócz załogi potrzebny jest prowadzący, który przystąpi na propozycję spisania i zapisania powtórnie na nowy (drugi) rejs. |
Autor: | Cape [ 18 lut 2013, o 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Konferencja ws. rozporządzenia. |
AndRand napisał(a): To na jak długo zaplanowałbyś rejs, bez nocowania, z krótkim pobytem (zakupy, obiad) w portach: Gdańsk-Helsinki-Visby-Bornholm-Kopenhaga-Lubeka-Karlskrona-Gdańsk, 1450nm? Ja ? minimum trzy tygodnie. Oczywiście "z nocowaniem". A jak miałbym potrzebę żeglugi tysięcy mil, to od tego jest ocean. Z Kanarów na Karaiby jest ca 3000 Mm. Do Brazylii 2500 Mm. Jak ktoś chce mieć kwit, bardzo dobry zresztą. To po 20 minutach rozmowy w chorwackim kapitanacie ma VB. Nie trzeba żadnych "staży". |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |