Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 00:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 sty 2013, o 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Rejestracja jachtów na śródlądziu pozostaje od kilku lat obowiązkowa wyłącznie wobec jednostek żaglowych o długości kadłuba powyżej 12m oraz wobec jednostek motorowych o mocy silników pow 15kW. Mniejsze jednostki można wpisywać do rejestru dobrowolnie - na wniosek właściciela.
Od października zeszłego roku brak jednak podstawy prawnej do prowadzenia takiej rejestracji, do przyjmowania wniosków, do podejmowania decyzji, do wydawania dokumentów...
Wynika to z uchylenia podstawy prawnej określającej tryb rejestracji, wzory dokumentów, wymagania rejestracyjne, etc, etc...
Dlatego warto moim zdaniem obserwować, czy stowarzyszenia upoważnione do wykonywania rejestracji "środlądowej" (czyli dokonujęce czynności z zakresu administracji publicznej) przestrzegają prawa - i czy wobec braku podstaw prawnych zaprzestały takiej rejestracji...
A może nie zaprzestały...? :/
-------------------------

Dlaczego obecnie brak podstawy prawnej do prowadzenia rejestracji "śródlądowej"?
Spójrzmy:
- Rejestracja (i ta obowiązkowa i ta dobrowolna) jednostek używanych na wodach śródlądowych do uprawiania sportu lub rekreacji została powierzona (jako zadanie z dziedziny administracji publicznej) polskim związkom sportowym (PZŻ I PZMiNW) - w Art 19 ust 2 ust. o żegl śródlądowej. To pozostaje w mocy.
http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dn ... 01.01.2013
- Tryb takiej rejestracji, jej procedurę a także wzory dokumentów rejestracyjnych i ksiąg rejestrowych określać powinno rozporządzenie - wydane na podst. delegacji zawartej w Art 24a ust o żegludze śródlądowej.
- Dotychczas funkcjonujące rozporządzenie, wydane przez Ministra Sportu - zostało uchylone w październiku ub. roku. Można je zobaczyć tu:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0080720426
- Powodem uchylenia dotychczas obowiązującego rozporządzenia jest to, że treść "źródłowego" Art 24a ustawy o żegl. śródl. została zmieniona - w Art 67 ogłoszonej w czerwcu 2010 ustawy o sporcie:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 417&min=1#
- Zmienił się m. in. sam adresat delegacji ustawowej - tym razem rozporządzenie regulujące szczegóły prowadzenia rejestracji na śródlądziu wydać powinien nie Minister Sportu ale Minister TBiGM.
- Sama ustawa o sporcie (a dokładniej - Art 91 ust 7 ustawy o sporcie) stanowi, że dotychczasowe rozporządzenie MS może funkcjonować do czasu wydania nowego rozporządzenia, nie dłużej jednak niż 2 lata od wejścia w życie ustawy o sporcie (czyli maksymalnie do 17.10.2012).
- CBDU
----------------------

Co robić powinny osoby, które weszły w posiadanie śródlądowych jachtów motorowych o mocy silników pow. 15kW lub śródlądowych jachtów żaglowych o długości kadłuba pow. 12m - nie za bardzo wiadomo. Tak samo - nie wiadomo co mają zrobić osoby, które chciałyby zarejestrować dobrowolnie jachty śródlądowe o mniejszych niż wyżej przytoczone rozmiarach/mocach silników.
Obecnie żadna podstawa prawna dla przeprowadzenia rejestracji śródlądowej - nie istnieje.
Sam doradzałbym wyżej wymienionym rejestrację w Polskim Rejestrze Jachtów Morskich - prowadzonym również przez PZŻ, ale nie na podstawie ustawy o żegl. śródlądowej, tylko na podstawie Kodeksu Morskiego.
Po śródlądziu jachtem zarejestrowanym w "morskim" rejestrze można jak najbardziej żeglować. Po morzu - nie trzeba...
-------------------------

Pozostawiam forumowiczów z przemyśleniem na temat jakości i terminowości stanowienia prawa w Polsce... Może warto zastanowić się również nad samą potrzebą istnienia tak szczegółowych regulacji?
-------------------------

A'propos:Być może MTBiGM rozpocznie kiedyś prace nad właściwym rozporządzeniem...
Czy tak się stanie sprawdzajcie tu - ja dziś widzę, że urzędnicy przez dwa i pół roku - nic nie zaproponowali....
Jeżeli coś się "ruszy" - warto moim zdaniem uczestniczyć w konsultacjach społecznych.
Tworzenie nowego rozporzdzenia będzie bowiem szansą na usunięcie z wymagań rejestrowych kilku chociaż bzdur - takich na przykład jak konieczność dokumentowania marki, modelu, mocy i... numeru seryjnego silnika (w tym silnika przyczepnego!), czy konieczność potwierdzania "pomiarowej pow. żagli"...
Przy okazji prac nad nowym rozporządzeniem warto też moim zdaniem wspominać o samowolnej, w żaden sposób nie sankcjonowanej prawem działalności "organu rejestrowego" - tu niezły będzie przykład żądania potwierdzenia uiszczenia opłat podatku PCP na umowie zakupu jachtu lub żądanie umów w postaci aktu notarialnego...
Jeżeli nadal zdarzają się znane sprzed kilkulat próby uzależniania rejestracji od opłacenia tzw. "badania technicznych" u samowolnych "technicznych inspektorów związkowych" - też warto o nich przy okazji konsultacji wspomnieć.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
pierdupierdu napisał(a):
Rejestracja jachtów na śródlądziu pozostaje od kilku lat obowiązkowa wyłącznie wobec jednostek żaglowych o długości kadłuba powyżej 12m oraz wobec jednostek motorowych o mocy silników pow 15kW. Mniejsze jednostki można wpisywać do rejestru dobrowolnie - na wniosek właściciela.
Od października zeszłego roku brak jednak podstawy prawnej do prowadzenia takiej rejestracji, przyjmowania wniosków, wydawania dokumentów, etc!
Wynika to z uchylenia podstawy prawnej określającej tryb rejestracji, wzory dokumentów, wymagania rejestracyjne, etc, etc...
Dlatego warto moim zdaniem obserwować, czy stowarzyszenia upoważnione do wykonywania rejestracji "środlądowej" (czyli dokonujęce czynności z zakresu administracji publicznej) przestrzegają prawa - i czy zaprzestały takiej rejestracji...
Czy też też może nie zaprzestały...?

Myślę że obecnie, w okresie zimowym rejestracje, jeśli w ogóle bywają, to w ilościach śladowych...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
AIKI napisał(a):
Myślę że obecnie, w okresie zimowym rejestracje, jeśli w ogóle bywają, to w ilościach śladowych...

Myślę, że wobec braku jakichkolwiek prac nad "nowym rozporządzeniem rejestracyjnym" ze strony MTBiGM - istnienie problemu przeciągnie się sporo poza okres zimowy...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 17 sty 2013, o 15:25 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
pierdupierdu napisał(a):
Myślę, że wobec braku jakichkolwiek prac nad "nowym rozporządzeniem rejestracyjnym" ze strony MTBiGM - istnienie problemu przeciągnie się sporo poza okres zimowy...

Myślę :lol: , że możesz mieć rację...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 17 sty 2013, o 15:25 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
pierdupierdu napisał(a):
Może warto zastanowić się również nad samą potrzebą istnienia tak szczegółowych regulacji?

Otóż to!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2013, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:19
Posty: 160
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 89
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Wybaczcie nowemu... Co właściwie daje taka rejestracja?
Zakładam że nie jest obowiązkowa, katamaran dmuchany 6 metrów, motor do 10 kW.
Na co, do czego, kiedy, może się przydać rejestracja?

_________________
Pozdrawiam Radek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2013, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
ra_dek napisał(a):
Wybaczcie nowemu... Co właściwie daje taka rejestracja?
Zakładam że nie jest obowiązkowa, katamaran dmuchany 6 metrów, motor do 10 kW.
Na co, do czego, kiedy, może się przydać rejestracja?

Do ubezpieczenia być może...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ra_dek napisał(a):
Na co, do czego, kiedy, może się przydać rejestracja?
do niczego... potrzebę te znają tylko Ci co lobbują za utrzymaniem rejestru :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 09:48 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ciezko o leasing bez rejestacji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:19
Posty: 160
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 89
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Podobno nie wszyscy ubezpieczyciele wymagają rejestracji. Ale na forum motorowodnym uzyskałem info cytuje: "Bez rejestracji natomiast nie wykupisz winiety w Chorwacji, a we Francji i wielu innych miejscach nie wykupisz miejsca postojowego w porcie." No i to są konkretne argumenty, oczywiście jeśli ktoś chce tam pływać :)

_________________
Pozdrawiam Radek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
ra_dek napisał(a):
Podobno nie wszyscy ubezpieczyciele wymagają rejestracji. Ale na forum motorowodnym uzyskałem info cytuje: "Bez rejestracji natomiast nie wykupisz winiety w Chorwacji, a we Francji i wielu innych miejscach nie wykupisz miejsca postojowego w porcie." No i to są konkretne argumenty, oczywiście jeśli ktoś chce tam pływać :)

A do czego potrzebne wykupienie miejsca postojowego w przypadku dmuchanego katamarana 6m? Bo to wczorajsze pytanie odnowiło ten wątek.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 12:21 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
ra_dek napisał(a):
Podobno nie wszyscy ubezpieczyciele wymagają rejestracji. Ale na forum motorowodnym uzyskałem info cytuje: "Bez rejestracji natomiast nie wykupisz winiety w Chorwacji, a we Francji i wielu innych miejscach nie wykupisz miejsca postojowego w porcie." No i to są konkretne argumenty, oczywiście jeśli ktoś chce tam pływać :)

Po śródlądziu? Byłby problem, bo można dopłynąć kanałami Odra-Łaba-Dunaj, ale chyba nie ma połączenia Dunaju z Adriatykiem ;)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:19
Posty: 160
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 89
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
AIKI nie wiem, nie mam pojęcia. Nowy jestem pytam hipotetycznie. Interesują mnie ewentualne zyski i straty wynikające z rejestracji. Nie rozumiem do czego może mi się przydać taka rejestracja. Przepraszam za odnowienie wątku, nie chciałem zakładać nowego, poprawię się.

AndRand nie ma, o qrcze, a dojechać się da? ;)

_________________
Pozdrawiam Radek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Radek , a chcesz ubezpieczać 6m szlauchbot z 13 konnym motorkiem? Potrzebujesz na takiego szlauchbota miejsca postojowego we Francji? Nie wiem jak tam w Chrowacji, dawno nie byłem, ale jest wymóg winiety na takie pływadełko? Bo nikt mnie w Chorwacji nigdy nie pytał o winietę na ponton.

Plitkin, na ponton leasing? 6-metrowy? :D
Sądzę, że można leasing załatwić na podstawie innych charakterystycznych cech łódki. Np numeru producenta.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 15:21 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
A pływałeś na 6 metrowym pontonie z silnikiem 10 kw w Chorwacji? Bo wedle mojej wiedzy to już od 2,5 metra długości pływadełka wyposażone w silnik powyżej 5 Kw mocy muszą posiadać winietę. Powinny też posiadać niezbędne dokumenty - pływadło i prowadzący je - zgodnie z prawem bandery.
http://www.mppi.hr/userdocsimages/2005/ ... k-engl.pdf

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
ra_dek napisał(a):
na forum motorowodnym uzyskałem info cytuje: "Bez rejestracji natomiast nie wykupisz winiety w Chorwacji, a we Francji i wielu innych miejscach nie wykupisz miejsca postojowego w porcie."

A to prawdziwa informacja? Na naszym forum też się różne rzeczy pisuje. I Szwedom nie wolno do Francji? Bo w Szwecji generalnie rejestracji nie ma...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Colonel napisał(a):
A to prawdziwa informacja? Na naszym forum też się różne rzeczy pisuje. I Szwedom nie wolno do Francji? Bo w Szwecji generalnie rejestracji nie ma...

To zwierciadlane odbicie pytania: jak Francuzi czarteruja jachty bez patentow, jako, ze arcygeneralnie patentow/uprawnien we Francji nie ma...? ;)
W portach francuskich ( nie na Calym Swiecie Bozym ? ) placi sie za dlugosc ( ewentualnie i szerokosc ), wiec obce jachty maja interes wykazac sie jakimkolwiek wiarygodnym, czyli najlepiej mozliwie oficjalnym, dokumentem stwierdzajacym podstawowe wymiary i nic to z rejestracja wspolnego nie ma.
We Francji i dla Francuzow rzeczywiscie jest obowiazkowa, ale nikomu to nie przeszkadza i nic nie kosztuje - potrafi za to uproscic zycie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:19
Posty: 160
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 89
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Generalnie to ja nie wiem, myślałem że ktoś mnie oświeci ;)
Katamaran w planach, pływam zabawkowym pontonem /w awatarze/ przeczytałem że się rejestruje...
No to pytam po co, bo wykluczając ubezpieczenie i zagraniczne winiety to nie widzę potrzeby.
Doczytałem i to jest jakieś info że sprzęt z numerami mniej kradziony, ale jak mają coś ukraść to i tak ukradną. Ubezpieczenie to inny temat, sam jeszcze nie wiem jak do tego podejdę.

_________________
Pozdrawiam Radek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
ra_dek napisał(a):
Doczytałem i to jest jakieś info że sprzęt z numerami mniej kradziony, ale jak mają coś ukraść to i tak ukradną.

Kazdy silnik przyczepny tez jest numerowany... ;)
Sensu rejestrowania malych pontonow i innych drobnoustrojstw tez nie widze.
Ale "dmuchany katamaran 6 m" moze juz nosic potezny silnik o sporej wartosci i zdolnosci dokonywania powaznych szkod.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:19
Posty: 160
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 89
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Nie mam i na dzień dzisiejszy nie planuję żadnych patentów wiec na razie silnik będzie góra 10 kW.

_________________
Pozdrawiam Radek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Na to chyba potrzebny juz patent?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Catz napisał(a):
Na to chyba potrzebny juz patent?

Patent powyżej 7,5 m i 10 kW.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:19
Posty: 160
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 89
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
No właśnie... niby tak ale jak się dokładnie przyjrzeć zapisowi to można go różnie interpretować, jak to u nas :)
W przepisach mowa jest wyraźnie o jachtach żaglowych do 7,5m lub łodziach motorowych do 10kW, czyli teoretycznie łódź 10m z silnikiem do 10kW też bez patentu.
Ale dla uproszczenia trzymajmy się tych wytycznych do 7,5m i do 10 kW.

_________________
Pozdrawiam Radek


Ostatnio edytowano 1 mar 2013, o 21:57 przez ra_dek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ra_dek napisał(a):
No właśnie... niby tak ale jak się dokładnie przyjrzeć zapisowi to można go różnie interpretować, jak to u nas :)
W przepisach mowa jest wyraźnie o jachtach żaglowych do 7,5m lub łodziach motorowych do 10kW, czyli teoretycznie łudź 10m z silnikiem do 10kW też bez patentu.
Ale dla uproszczenia trzymajmy się tych wytycznych do 7,5m i do 10 kW.

Radek - przepisy są proste....
Jednostki żaglowe - tylko ograniczenie wynikające z długości kadłuba.
Jednostki motorowe - tylko ograniczenie wynikające z mocy silnika.
To czy mototutka ma 7.5m, 10, czy tez 20 metrów długości nie ma nic do rzeczy - dokąd silnik nie przekracza 10kW, kwita patentowego nie trzeba. Nie trzeba nie tylko "teoretycznie" tylko praktycznie.
Na dodatek - nie wymaga "patentu" prowadzenie jednostek motorowych o mocy silnika do 75 kW i o długości kadłuba do 13 m, jeżeli ich prędkość maksymalna ograniczona jest konstrukcyjnie do 15 km/h.
I nie ma co w tym przepisie interpretować ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:19
Posty: 160
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 89
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Zgoda, sam jestem tego właśnie zdania, ale jak choćby widać po poście kolegi wyżej utarło się że do 7,5m i do 10 kW. A ostatnio te 75kW do 15 km/h - zrobione pod wynajem mieszkalnych.

_________________
Pozdrawiam Radek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
ra_dek napisał(a):
Zgoda, sam jestem tego właśnie zdania, ale jak choćby widać po poście kolegi wyżej utarło się że do 7,5m i do 10 kW. A ostatnio te 75kW do 15 km/h - zrobione pod wynajem mieszkalnych.

Nic się nie utarło - przecież przytoczyłem gołe cyfry, bez komentarza. Chociaż potocznie być może tak to jest odbierane 7,5 i 10 a to jest rozłączna zależność.
A ten "wynajem" to jak rozumiem czarter miałeś na myśli?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:19
Posty: 160
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 89
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Zawsze mnie to bawi... ;)
Miałem na myśli wynajem.
Wiki w tym temacie:
"Czarter – umowa, na podstawie której odbywa się przewóz ładunków bądź osób... Także wynajęcie statku..."

_________________
Pozdrawiam Radek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
AIKI napisał(a):
Nic się nie utarło - przecież przytoczyłem gołe cyfry, bez komentarza. Chociaż potocznie być może tak to jest odbierane 7,5 i 10 a to jest rozłączna zależność.

W Polsce. Bo w innych krajach bywa roznie, czesto inaczej i nie zawsze lepiej.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL