Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 cze 2025, o 22:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lip 2007, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 05:24
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Wczoraj na aukcji portu Long Beach, Ca. kupilem 30 stopowa Cal30. Kosztowalo mnie to $1300. Zaglowka jest sprawna, lecz bez lodowki i "watermaker'a". Akumulatory sa do wymiany, silnik do remontu. Dostalem paragon i dowod wlasnosci. Jak ja teraz mam te lodz zarejestrowac w Polsce? Jestem polskim obywatelem i musze w ciagu 3 miesiecy wyplynac z Kalifornii.

Kto zajmuje sie rejestracja w Polsce? Co ta rejestracja oznacza poza tym ze jest swistkiem papieru?

Tu, w stanach, sa dwie metody rejestracji i obie nie stosuja sie do polskich obywateli zamieszkalych w Polsce.
1. Amerykanski obywatel moze zarejestrowac w "Coast Guard"(sluzba graniczna) lodz wieksza niz 30 stop i na mocy umow miedzynarodowych ubezpiecza zaloge na utrate zdrowia w wiekszosci krajow swiata. Oplata rzedu $100 co dwa lata

2. Dwu letnie rejestracje stanowe(wydzial komunikacji) natomiast nie daja nic poza numerem, a lokalne wladze moga sciagac podatki od wlasnosci. Do tego nie trzeba byc obywatelem, ale trzeba miec staly adres. Oplata zalezy od ceny sprzedazy, ok 8% + inne koszta.

Wszystko co udalo mi sie znalezc w internecie to dowcip PZZ
http://www.pya.org.pl/pzz/page.php?action=50

Natomiast wikipedia podaje to:
Na mocy art. 24a ustawy o żegludze śródlądowej (i rozporządzeń Ministra Sportu) PZŻ ma obecnie monopol na rejestrowanie jachtów sportowych i rekreacyjnych, mimo że obowiązek rejestracji jachtów (powyżej 12 metrów długości lub o mocy silników większej niż 15 kW) dotyczy nie tylko członków związku, lecz ogółu obywateli.

Druga perelka PZZ.
http://www.pya.org.pl/pzz/page.php?action=1222
Co to jest polska własność? Czy moja lodz jest polską własnośća?

Na podstawie ustawy z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski (Dz. U. z 2001 r. nr 138 poz. 1545 z późn. zm.):

* statki morskie stanowiące polską własność, używane wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m podlegają obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru jachtów morskich rowadzonego przez związek sportowy, w tym przypadku Polski Związek Żeglarski (po zarejestrowaniu jachtu wystawiany jest certyfikat jachtowy).


Ostatnio edytowano 31 sie 2007, o 20:24 przez kosiasko, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2007, o 17:07 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
kosiasko napisał(a):
ja teraz mam te lodz zarejestrowac w Polsce? Jestem polskim obywatelem i musze w ciagu 3 miesiecy wyplynac z Kalifornii.

PZŻ znaczy: Płac Zawsze Żeglarzu. Zarejestruj zatem jacht w jakimkolwiek kraju UE, najlepiej Szwecji lub Wielkiej Brytanii. Wtedy obowiązuje Cię prawo bandery. Więcej mógłby powiedziec Ci Skipbulba, który ma jacht pod szwedzką banderą.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lip 2007, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 05:24
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Tomku,

Powiedz mi wiecej. Co to jest prawo bandery? Kim jest Skipbulba i jak sie z nim komunikowac?

W tej chwili zastanawiam sie czy sobie samemu nie wystawic rejestracji. Na miejscu bandery moge powiesic chusteczke.

Znajomy, Benek Przybyszewski z Ensenady Mx. powiedzial mi ze kupil sobie w PZZ rejestracje za 80 zlotych. Ponoc jest to laminowany kawalek papieru. Na tutejszych kapitanach portow nie robi wiekszego wrazenia. I tak nie wiedza co to takiego.

Z tej odleglosci mam klopot z komunikowaniem sie z kimkolwiek w Europie. Benek kupil swoj swistek poprzez znajomych w Gdyni. Na dobra sprawe utopil te 80 zl.

Piotr Szymanski

Cytuj:
kosiasko napisał/a:
ja teraz mam te lodz zarejestrowac w Polsce? Jestem polskim obywatelem i musze w ciagu 3 miesiecy wyplynac z Kalifornii.

PZŻ znaczy: Płac Zawsze Żeglarzu. Zarejestruj zatem jacht w jakimkolwiek kraju UE, najlepiej Szwecji lub Wielkiej Brytanii. Wtedy obowiązuje Cię prawo bandery. Więcej mógłby powiedziec Ci Skipbulba, który ma jacht pod szwedzką banderą.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski


[ Dodano: Wto 31 Lip, 2007 20:16 ]
W swoich smieciach znalazlem projekt godla polskiego z 20-tych lat. Wyslal go na miedzywojenny konkurs, skrajny indywidualista - Stanislaw Szukalski. Sadze ze bedzie stanowil dobre tlo do rejestracji - samizdat.


Załączniki:
Komentarz: projekt miedzywojennego godla polskiego
toporzel640.jpg
toporzel640.jpg [ 23.28 KiB | Przeglądane 11271 razy ]


Ostatnio edytowano 1 wrz 2007, o 00:37 przez kosiasko, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2007, o 16:22 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
kosiasko napisał(a):
Tomku,
Co to jest prawo bandery?

Na Twoim "statku morskim" obowiązuje prawo kraju jakiego banderę ów statek nosi.
Cytuj:
Kim jest Skipbulba

Były "Gwałtownik notoryczny" :twisted: który posiadając do niedawna jacht "Aster 703" (takie na pozór typowe śródlądowe "koromysło" :wink:) choć w rzeczywistości z balastem zewnętrznym) gwałcił polskie przepisy pływając dalej niż pozwałały mu Karta Bezpieczeństwa i posiadane "uprawnienia". Teraz mając już jacht pod szwedzką bandera nie gwałci szwedzkich przepisów, a polskie go nie dotyczą.
Cytuj:
i jak sie z nim komunikowac?

Oczywiście, znajdziesz Go wśród Użytkowników niniejszego Forum (po kliknięciu w ""Ludzie"). Możesz wysłać prywatną wiadomość, ale chyba obecnie jest w rejsie i odpowie nie od razu. Możesz też zapytać na usenetowej grupie pl.rec zeglarstwo (np po wyrobieniu sobie bezpłatnego konta w portalu gazeta.pl:

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,48200. ... zeglarstwo

Sam więcej powiedzieć nie mogę: posiadam tylko jacht śródlądowy, i problem rozwiązałem rejestrując go "na ryby" :wink:

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2007, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Cytuj:
Oczywiście, znajdziesz Go wśród Użytkowników niniejszego Forum (po kliknięciu w ""Ludzie"). Możesz wysłać prywatną wiadomość, ale chyba obecnie jest w rejsie i odpowie nie od razu.


Maciek dzisiaj ruszył w kierunku Alandów, będzie ok 20 sierpnia z powrotem...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sie 2007, o 07:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 05:24
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Jurmak napisał(a):
Maciek dzisiaj ruszył w kierunku Alandów, będzie ok 20 sierpnia z powrotem...


Nie omieszkam, dziekuje. W miedzyczasie znalazlem wzor certyfikatu jachtowego PZŻ. O prawie nie ma mowy, jest tylko mowa o rejestrze i banderze... za jedne 80 zlotych.
Cos takiego zrobi piorunujace wrazenie na kapitanie portu w Zihuatanejo.


Załączniki:
Komentarz: wzor certyfikatu jachtowego PZŻ
certyfikat_jachtowy_1k.jpg
certyfikat_jachtowy_1k.jpg [ 71.01 KiB | Przeglądane 11285 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sie 2007, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Tomek Janiszewski napisał(a):
który posiadając do niedawna jacht "Aster 703" (takie na pozór typowe śródlądowe "koromysło" :wink:) choć w rzeczywistości z balastem zewnętrznym) gwałcił polskie przepisy pływając dalej niż pozwałały mu Karta Bezpieczeństwa i posiadane "uprawnienia". Teraz mając już jacht pod szwedzką bandera nie gwałci szwedzkich przepisów, a polskie go nie dotyczą.


No wróciłem:) Niezupełnie masz racje Tomku, Mój MIKI ( skrzat 703 aster) miał normalny balast wewnetrzny i ciezki miecz. Zbudowany zgodnie ze specyfikacja na p20. No i wykorzystałem doswiadczenia z 25lat zeglowania. Własne i ojca. Jacht w szczytowym okresie miał klase "bez ograniczeń" :))

Co do szwedzkiej bandery, www.sxk.se. Koszt ok. 250pln rocznie.
Obecnie mozna zarejstrowac sie pod polska, bo z upierdliwosci pozostały jedynie patenty. Przynajmniej narazie, bo władze na m sie zmieniaja i nie wiadomo co bedzie.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2007, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 05:24
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Skipbulbo,

Daje glowe ze Twoja szwedzka rejestracja nie jest wylaczna, ani nie zmusza Cie do prezentowania szwedzkiej bandery. Znaczy to tez ze nie wyklucza bys mogl wciagnac polska bandere, albo jakakolwiek inna. Jak Szwedzi moga Ci to zabronic?

Zobacz tez polski certyfikat jachtowy. Nie mowi on nic o tym ze Ty jako wlasciciel zarejestrowanej szwedzkiej lodzi nie mozesz rozpiac polskiej bandery. To ze certyfikat mowi ze posiadacz ma prawo do polskiej bandery nie znaczy ze ten ktory nie posiada certyfikatu nie ma prawa powiesic polskiej flagi.

Chce zobaczyc prawny dokument ktory mowi kto moze wieszac polska flage i na czym?

W stanach toczyla sie lata temu dyskusja czy wolno jest palic amerykanska flage. Domyslasz sie jaki byl smiech na sali. Byly tez pytania czy ja wolno wieszac do gory nogami. Wlosi i Meksykanie maja te wygode ze ich flagi sa wymienne. Zaleza od punktu widzenia. Polska zreszta tez.


Cytuj:
Co do szwedzkiej bandery, www.sxk.se. Koszt ok. 250pln rocznie.
Obecnie mozna zarejstrowac sie pod polska, bo z upierdliwosci pozostały jedynie patenty. Przynajmniej narazie, bo władze na m sie zmieniaja i nie wiadomo co bedzie.


Ostatnio edytowano 1 wrz 2007, o 03:59 przez kosiasko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2007, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kosiasko,

ale ja nosze szwedzka bandere z pełna premedytacja. Uwalnia mnie to od koniecznosci posiadania patentów, wyposazenia, upierdliwosci polskich bosmanów itp.
A noszac Polska bandere muszi spełniac polskie wymogi. A polscy bosmani sprawdzaja to. Pod szwedzka mam wreszcie swiety spkój.
Zeby było jasne mieszkam w Polsce, w Gdańsku.

Maciek"S"Kotas

[Haziaj Żeglarz] edit// pozwoliłem sobie poprawić mały błąd językowy ;)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Ostatnio edytowano 1 wrz 2007, o 12:19 przez skipbulba, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2007, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
kosiasko napisał(a):
Chce zobaczyc prawny dokument ktory mowi kto moze wieszac polska flage i na czym?

http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2005/2000.htm

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2007, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 05:24
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
boSmann napisał(a):
kosiasko napisał(a):
Chce zobaczyc prawny dokument ktory mowi kto moze wieszac polska flage i na czym?

http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2005/2000.htm


Wspaniale boSmannie,

Każdy ma prawo, nie musi nawet byc Polakiem.

Cytuj:
Art. 4. 1. Barwami Rzeczypospolitej Polskiej są kolory biały i czerwony, ułożone w dwóch poziomych, równoległych pasach tej samej szerokości, z których górny jest koloru białego, a dolny koloru czerwonego.

2. Przy umieszczaniu barw Rzeczypospolitej Polskiej w układzie pionowym kolor biały umieszcza się po lewej stronie płaszczyzny oglądanej z przodu.

3. Wzór barw Rzeczypospolitej Polskiej zawiera załącznik nr 2.

Art. 5. 1. Barwy Rzeczypospolitej Polskiej stanowią składniki flagi państwowej Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Każdy ma prawo używać barw Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności w celu podkreślenia znaczenia uroczystości, świąt lub innych wydarzeń, z uwzględnieniem art. 1 ust. 2.

3. (uchylony).

Art. 6. 1. Flagą państwową Rzeczypospolitej Polskiej jest prostokątny płat tkaniny o barwach Rzeczypospolitej Polskiej, umieszczony na maszcie.
2. Flagą państwową Rzeczypospolitej Polskiej jest także flaga określona w ust. 1, z umieszczonym pośrodku białego pasa godłem Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Wzory flagi państwowej Rzeczypospolitej Polskiej i flagi państwowej z godłem Rzeczypospolitej Polskiej zawiera załącznik nr 3.

Art. 6a. Ustanawia się dzień 2 maja Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej.


Ostatnio edytowano 1 wrz 2007, o 00:17 przez kosiasko, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2007, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Art 9.1
Poszukaj aktów z nim związanych

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2007, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 05:24
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Skipbulbo,

Jesli polscy bosmanowie sa Twym zmartwieniem, to mam jeszcze lepszy i tanszy sposob by sie ich pozbyc. Wywies czerwona flage z duzym "sierpem i mlotem". Nikt Ci tego nie zabroni. Albo jeszcze lepiej, ze znaczkiem ponizej.

Niech Cie tylko jaki bosman o patent zahaczy, wtedy Ty, z pełna premedytacja zasuniesz mu to!!! Niech teraz podskoczy...

Te znaczki mozna kupic po 99c w sklepach ze smieciami z Chin. Dzial zabawek.

Gdy sie dobrze nad tym zastanowic to najlepiej bedzie Ci zarejestrowac lodz w Mongolii.

skipbulba napisał(a):
ale ja nosze szwedzka bandere z pełna premedytacja. Uwalnia mnie to od koniecznosci posiadania patentów, wyposazenia, upierdliwosci polskich bosmanów itp.
A naoszac Polska bandere muszi spełniac polskie wymogi. A polscy bosmani sprawdzaja to.Pod szwedzka mam wreszcie swiety spkój.


[ Dodano: Sob 01 Wrz, 2007 00:54 ]
boSmann napisał(a):
Art 9.1
Poszukaj aktów z nim związanych


Dzieki. Ale wracamy do tego samego. To jest nakaz/rozporzadzenie. Nie znaczy ze nikt inny nie moze powiesic polskiej flagi.

Druga moja uwaga dotyczaca art.9 jest niska jakosc slownictwa w/w ustawy. Co to jest prawo i zwyczaje międzynarodowe? W tym wypadku to ma sie jak piesc do nosa.

Jesli cytowanym "prawem miedzynarodowym" jest Maritime Law, zwane tez Admirality Law, utrzymywane przez konwencje ONZ. Patrz:
http://www.admiraltylawguide.com/conven ... n1986.html

to nie dotyczy jednostek plywajacych z angielska zwanych "pleasure craft", ponizej 500 gross registered tons. Wedlug tych praw zaglowka niczym nie rozni sie od hulajnogi. Wystarczy przeprowadzic myslowy eksperyment "jakie miedzynarodowe prawo moze dotyczyc setek milionow coastal vessels". Poczawszy od dzonek, a skonczywszy na latynoskich "pangach". To sa lodzie ok 20m dlugosci, ponizej 50 ton wypornosci.


"zwyczaje międzynarodowe" to jest pole do popisu dla wszystkich. Sadze ze dotyczy kurtuazji. Ale moge sie mylic. Moze dotyczyc plazowych zwyczajow seksualnych Polinezyjczykow. A i owszem, jestem za drobiazgowym przestrzeganiem zwyczajow.

Cytuj:
Art. 9.
1. Flagę państwową z godłem Rzeczypospolitej Polskiej podnoszą polskie statki morskie jako banderę, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami szczególnymi; ponadto do bandery stosuje się prawo i zwyczaje międzynarodowe.
2. Statki morskie pełniące specjalną służbę państwową podnoszą także flagę oznaczającą pełnienie tej służby.
3. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej ustala wzory flag na oznaczenie pełnionej specjalnej służby państwowej oraz okoliczności i warunki ich podnoszenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 wrz 2007, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
kosiasko napisał(a):
Skipbulbo,

Jesli polscy bosmanowie sa Twym zmartwieniem, to mam jeszcze lepszy i tanszy sposob by


Mylisz seie kosiasko. We wszystkich krajach UE sa jednoznacznie okreslone zasady kiedy mozna podniesc dana bandere. Równiez w Polsce przepisy jednoznacznie reguluja, kto i kiedy moze podniesc polska banderę.

Noszenie bander typu "radziecka", "piracka", "ch... wie jaka" formalnie jest aktem piractwa i jako taki moze byc scigana przez Coast Guard, Straż graniczną, Policje, MArynarke Wojenna.

Zupelnie inna sprawa jest kwestia praktyczna. W zasadzie na BAłtyku nikt nie sprawdza taich rzeczy( no moze poza polskimi kapiatantami) Ale zycze powodzenia w kontakcie z SG Niemiec lub Francji bez dokumentu rejestracyjnego państwa, którego nosisz banderę(np.ICP)

Nie dawno, bo ze dwa tygodnie temu, kolege wezwał Kapitan portu Władysławowo z dokumentami, zeby wyjasnił dlaczego jacht z portem macierzystym Gdańsk nosi szwedzka banderę. I zazyczył sobie wszystkich dokumentów rejestracyjnych. I co gorsza ma takie prawo. kazdy Kapitan portu, SG, Słuzba Celna. PAmietej tez ze okręt MArynarki Wojennej kraju, którego niesiesz banderę, ma prawo kontrolowac Cie w kazdym miejscu na swiecie. A formalnie kazdy okret MW na swiecie ma obowiazek zatrzymac ci, a nawet zatopic w razie potrzeby jesli nosisz piracka flage, lub na żadanie nie okazesz swojej bandery narodowej.

Tak wiec nie jest to takie proste jak Ci sie wydaje.

[Haziaj Żeglarz] edit// prosiłbym o wykropkowanie słów ogólnie uznawanych za wulgarne. Miłej dyskusji życzę ;)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Ostatnio edytowano 1 wrz 2007, o 12:17 przez skipbulba, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 wrz 2007, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2006, o 17:27
Posty: 306
Lokalizacja: Pabianice
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Powyższe proponuję uznać za ostateczne. Przepisy odnośnie bandery są naprawdę jednoznaczne. To nie jest "proporczyk na hulajnodze".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 wrz 2007, o 05:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 05:24
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
saywiehu napisał(a):
Powyższe proponuję uznać za ostateczne. Przepisy odnośnie bandery są naprawdę jednoznaczne. To nie jest "proporczyk na hulajnodze".


Zalezy dla kogo. Dla Polinezyjczyka z Tuvalu proporczyk na jego hulajnodze znaczy wiecej niz na jego katamaranie. Lecz masz racje, to nie ma zadnego znaczenia dla tego ktory szuka najkorzystniejszego sposobu by zarejestrowac lodz w wielkim swiecie, a nie u bosmana na Mamrach.

http://maritimechain.com/ship_registry/ ... ft_toc.asp

ofiaruje rejestracje w Tuvalu. Jest ona bezterminowa, a cena zalezy od wypornosci. Czekam na ich odpowiedz.

Dla estetow, dolaczam obrazek bandery, bez ktorej nie wpusci mnie do portu w Gdyni okręt Marynarki Wojennej RP.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 wrz 2007, o 07:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kosiasko
Troszke tak piszesz na zasadzie "jak mały Jasio wyobraza sobie du..".
Mozesz nosic bandere Tuvalu, możesz tez nosic bandere vanuatu, liberii, panamy, USA, meksyku i kogo tylko chcesz. Po spełnieniu wymogów tego kraju oczywiscie.
Dla przykładu w UK, włascicelem czesci jachtu musi byc obywatel lub rezydent UK. Za to w Belgii nie ma tekiego wymogu. Kazdy kraj ma swoje wymagania.
Tylko pamietaj, ze po załozeniu bandery Tuvalu musisz w ciagu 6 miesiecy opuscic tym jachtem terytorium UE lub zapałacic cło i VAT.
Takie Panie życie:)
I powiem Ci popytaj o Scampa który próbował pływac pod star&stripes no i go skarbówka dopadła.

[Haziaj Żeglarz] edit// prosiłem o wykropkowanie słów nieładnych ;)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Ostatnio edytowano 4 wrz 2007, o 10:01 przez skipbulba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 wrz 2007, o 02:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 05:24
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
skipbulba napisał(a):
I powiem Ci popytaj o Scampa który próbował pływac pod star&stripes no i go skarbówka dopadła.


Wielka szkoda ze nie miałem szansy poinformowac Scampa o tym ze mogł za jedne $200/2lata kupic sobie rejestracje w kraju Deleware, Stany Zjednoczone. Tyle bowiem kosztuje rejestracja 50-cio stopowej zaglowki. Co lepsze, jest to dyskretna rejestracja i wcale nie zobowiazuje do prezentowania delewarskiej flagi bez gwiazdek i bez pasków. Jeszcze korzystniejsze jest to ze nie konieczne jest rejestrowanie pod własnym nazwiskiem, a wystarczy "ficticious business name" czyli jakakolwiek nazwa prawnego właściciela ktora zrobi najwieksze wrazenie na skarbówce. Np. "Cienki Bolek Inc.". Opłate mozna uiścic PayPal'em, a formularze wyslac internetem bez lizania znaczka.

http://www.boat-registration.us/Inquiry/order.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 wrz 2007, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Wszystko to ciekawe, flagi bardzo ładne.
Tylko właściwie mam jedno pytanie; co chcesz udowodnić?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 wrz 2007, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
kosiasko napisał(a):
skipbulba napisał(a):
I powiem Ci popytaj o Scampa który próbował pływac pod star&stripes no i go skarbówka dopadła.


Wielka szkoda ze nie miałem szansy poinformowac Scampa o tym ze mogł za jedne $200/2lata kupic sobie rejestracje w kraju Deleware, Stany Zjednoczone. Tyle bowiem kosztuje rejestracja 50-cio stopowej zaglowki. Co lepsze, jest to dyskretna rejestracja i wcale nie zobowiazuje do prezentowania delewarskiej flagi bez gwiazdek i bez pasków. Jeszcze korzystniejsze jest to ze nie konieczne jest rejestrowanie pod własnym nazwiskiem, a wystarczy "ficticious business name" czyli jakakolwiek nazwa prawnego właściciela ktora zrobi najwieksze wrazenie na skarbówce. Np. "Cienki Bolek Inc.". Opłate mozna uiścic PayPal'em, a formularze wyslac internetem bez lizania znaczka.


Nie bardzo łapie co miałoby to zmieniac?
Jacht majacy rejestr stanu Delaware ma obowiazek nosic bandere Stanów Zjednoczonych. I jako taki po 6m-cach ma obowiazek opuscic wody UE lub opłacic cło,akcyze i VAT.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 wrz 2007, o 03:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 05:24
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
boSmann napisał(a):
Wszystko to ciekawe, flagi bardzo ładne.
Tylko właściwie mam jedno pytanie; co chcesz udowodnić?

Chce poradzic Scampowi w jaki sposob moze powiewac flaga stanu Deleware lub/i flaga federalna i jednoczesnie uniknac skarbowki. Ponaddto zauwazylem ze sa miejsca na swiecie gdzie mozna zarejestrowac lodz bez zrzekania sie poprzedniej rejestracji. A zatem Scamp moze miec rejestracje polska jak i stanu Deleware.

Powodem ze stan Deleware jest unikalny jest to ze nie wymagany jest staly adres w tym stanie. To samo dotyczy rejestracji jego firmy "Cienki Bolek Inc.". Sama rejestracja "fictitious business name" kosztuje ok $30.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 wrz 2007, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
kosiasko napisał(a):
boSmann napisał(a):
Wszystko to ciekawe, flagi bardzo ładne.
Tylko właściwie mam jedno pytanie; co chcesz udowodnić?

Chce poradzic Scampowi w jaki sposob moze powiewac flaga stanu Deleware lub/i flaga federalna i jednoczesnie uniknac skarbowki. Ponaddto zauwazylem ze sa miejsca na swiecie gdzie mozna zarejestrowac lodz bez zrzekania sie poprzedniej rejestracji. A zatem Scamp moze miec rejestracje polska jak i stanu Deleware.

Powodem ze stan Deleware jest unikalny jest to ze nie wymagany jest staly adres w tym stanie. To samo dotyczy rejestracji jego firmy "Cienki Bolek Inc.". Sama rejestracja "fictitious business name" kosztuje ok $30.


Kur....de. No jak do słupa. Stan Delaware nalezy do Uni Europejskiej? Nie. Wiec trzeba zapłacic.
i niczego nie unikniesz bo ci skarbówka aresztuje jacht w pierwszym porcie i po zawodach.

A polski rejestr wymaga zrzeczenia sie poprzedniego rejestru.

Koncze dyskujse, bo to bez sensu . Szkoda czasu na dyskusje z cyklu "wydaje mi sie". A Tobie sie wydaje.

EOT

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL