Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Niejednolite przepisy? https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=18739 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Moniia [ 21 kwi 2014, o 18:08 ] |
Tytuł: | Niejednolite przepisy? |
Piotr6 poruszył bardzo interresujacą kwestię w jednym z sąsiednich wątków... Moze mi ktoś powiedzieć, jaka jest podstawa prawna żądania rejestracji (nie mogę zainstalować radia na jednostce jej nie podlegającej??). piotr6 napisał(a): Żeby zarejestrować radio z DSC w Polsce, muszę zarejestrować jacht, tak że z tą dobrowolnością jest różnie Druga ciekawa rzecz: UKE napisał(a): (...)wniosek o numer identyfikacyjny (tożsamości) jednostki pełnomorskiej MMSI lub żeglugi śródlądowej ATIS (wymagane jest przedstawienie kserokopii świadectwa klasy wydanego przez Polski Rejestr Statków lub inne zagraniczne towarzystwo klasyfikacyjne),(...) O ile mi wiadomo, od pewnego czasu Karta Bezpieczeństwa jest dokumentem dobrowolnym dla jednostek niekomercyjnych poniżej 15 m. Znowu - czy ktoś wie, jaka jest podstawa prawna tego żądania i jak sie ma jedno do drugiego? |
Autor: | plitkin [ 21 kwi 2014, o 18:30 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Moniia napisał(a): (...)wniosek o numer identyfikacyjny (tożsamości) jednostki pełnomorskiej MMSI lub żeglugi śródlądowej ATIS (wymagane jest przedstawienie kserokopii świadectwa klasy wydanego przez Polski Rejestr Statków lub inne zagraniczne towarzystwo klasyfikacyjne),(...) NIc takiego ode mnie nie żądano. Być może (nie pamiętam) załączałem kopię deklaracji CE. |
Autor: | Andy [ 21 kwi 2014, o 19:20 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
plitkin napisał(a): NIc takiego ode mnie nie żądano. Być może (nie pamiętam) załączałem kopię deklaracji CE. Drobny druczek na dole tam gdzie wyszczególniono załączniki do wnioskuhttps://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=4850 |
Autor: | plitkin [ 21 kwi 2014, o 19:31 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Mimo małego druczka - nie żądano tego ode mnie. |
Autor: | Gregor39 [ 21 kwi 2014, o 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Moniia napisał(a): Piotr6 poruszył bardzo interresujacą kwestię w jednym z sąsiednich wątków... Moze mi ktoś powiedzieć, jaka jest podstawa prawna żądania rejestracji (nie mogę zainstalować radia na jednostce jej nie podlegającej??). W Polsce, w przypadku statków morskich, art. 23 par. 1 lub 3 (w zależności od rodzaju statku) Kodeksu Morskiego. Moniia napisał(a): piotr6 napisał(a): Żeby zarejestrować radio z DSC w Polsce, muszę zarejestrować jacht, tak że z tą dobrowolnością jest różnie W Polsce, w przypadku statków morskich, nie jest różnie. Rejestracja jest zasadniczo obowiązkowa (z pewnymi wyłączeniami, ale nie dotyczą one jachtów, ani statków uprawiających żeglugę międzynarodową). Moniia napisał(a): Druga ciekawa rzecz: UKE napisał(a): (...)wniosek o numer identyfikacyjny (tożsamości) jednostki pełnomorskiej MMSI lub żeglugi śródlądowej ATIS (wymagane jest przedstawienie kserokopii świadectwa klasy wydanego przez Polski Rejestr Statków lub inne zagraniczne towarzystwo klasyfikacyjne),(...) O ile mi wiadomo, od pewnego czasu Karta Bezpieczeństwa jest dokumentem dobrowolnym dla jednostek niekomercyjnych poniżej 15 m. Znowu - czy ktoś wie, jaka jest podstawa prawna tego żądania i jak sie ma jedno do drugiego? Do wniosku o nadanie MMSI wystarczy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego rejestrację (patrz wykaz załączników uwidoczniony u dołu wniosku). Kopie deklaracji zgodności urządzeń, o pozwolenia na które się występuje, dołącza się do wniosku o pozwolenie radiowe. Jeszcze pytanie: co ma do tego Karta Bezpieczeństwa? |
Autor: | Maar [ 21 kwi 2014, o 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Gregor39 napisał(a): W Polsce, w przypadku statków morskich, nie jest różnie. Rejestracja jest zasadniczo obowiązkowa (z pewnymi wyłączeniami, ale nie dotyczą one jachtów, ani statków uprawiających żeglugę międzynarodową). A znasz kraj, w którym nie jest obowiązkowa rejestracja statków uprawiających żeglugę międzynarodową?
|
Autor: | Gregor39 [ 21 kwi 2014, o 20:22 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Nie, i co? A jeśli tak, to co? Rzecz dotyczy, jeśli rozumiem, aktualnego stanu przepisów obowiązujących w Polsce. |
Autor: | Maar [ 21 kwi 2014, o 20:28 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Gregor39 napisał(a): Nie, i co? I pstro. Najłatwiej narzekać bezrefleksyjnie na wszystko.
|
Autor: | Gregor39 [ 21 kwi 2014, o 20:29 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Możesz wyjaśnić, kto i na co narzeka? |
Autor: | Maar [ 21 kwi 2014, o 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Gregor39 napisał(a): Możesz wyjaśnić, kto i na co narzeka? Poczytaj wątek to znajdziesz (m.in.) swój, pełen oburzenia obowiązkiem rejestracji, post.
|
Autor: | Gregor39 [ 21 kwi 2014, o 20:41 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
A którym miejscu to oburzenie? Krótkie przedstawienie stanu prawnego wynikającego z jednej ustawy i jednego rozporządzenia, w komentarzu do postu. I to ma być bezrefleksyjne narzekanie? Trafiłeś kulą w płot ![]() |
Autor: | Maar [ 21 kwi 2014, o 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Gregor39 napisał(a): Trafiłeś kulą w płot Być może. Wrażenia to bardzo subiektywne odczucia.
|
Autor: | Moniia [ 21 kwi 2014, o 21:00 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Gregor39 napisał(a): (...). Jeszcze pytanie: co ma do tego Karta Bezpieczeństwa? http://pya.org.pl/rejestracja_jachtow/rejestracja_jachtow_morskich/rejestracja_jachtu_morskiego A widzisz tutaj cokolwiek o świadectwie klasy PRS? Bo o to pytałam - czy istnieje jakiś inny dokument (obecnie) do którego uzyskania potrzebna jest klasa PRS (lub innego towarzystwa klasyfikacyjnego)? Bo ja to zacytowalam ze strony UKE. Raz jeszcze: UKE napisał(a): (...)wniosek o numer identyfikacyjny (tożsamości) jednostki pełnomorskiej MMSI lub żeglugi śródlądowej ATIS (wymagane jest przedstawienie kserokopii świadectwa klasy wydanego przez Polski Rejestr Statków lub inne zagraniczne towarzystwo klasyfikacyjne),(...) |
Autor: | piotr6 [ 21 kwi 2014, o 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Dzwoniłem do Szczecina i Pani, bardzo miła powiedziała,że musi być jakaś rejestracja żeby dostać numer MMSI, Na pytanie,że w innych krajach nie trzeba mieć rejestracji, powiedziała,że on musi mieć jakieś dane jachtu. Nie drążyłem tematu bo podobną rozmowę pamiętałem parę lat wcześniej. Toteż za chwilę przyjdzie rejestracja pod POL ![]() |
Autor: | Moniia [ 21 kwi 2014, o 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
I dalej, a propos rejestracji: Cytuj: Zgodnie z art. 23 §3 ww. ustawy statki morskie stanowiące polską własność, używane wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych (tj. jachty morskie), o długości kadłuba do 24 m podlegają obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru jachtów morskich prowadzonego przez związek sportowy, w tym przypadku Polski Związek Żeglarski (po zarejestrowaniu jachtu wystawiany jest certyfikat jachtowy). (...) Zgodnie z art. 23 §4 ww. ustawy statki używane wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych o długości kadłuba do 24 (zamiast do polskiego rejestru jachtów morskich prowadzonego przez Polski Związek Żeglarski) mogą być wpisywane na wniosek właściciela do rejestru okrętowego prowadzonego przez izbę morską właściwą dla portu macierzystego statku (po zarejestrowaniu jachtu wystawiany jest certyfikat okrętowy). Zgodnie z art. 39 §1 ww. ustawy obowiązkowi rejestracji nie podlegają statki morskie używane do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 5 m, nieuprawiające żeglugi międzynarodowej. (...) Szczegółowe przepisy dotyczące bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie określa rozporządzenie Ministra Transportu. Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie. (Dz. U. z 2012 r., poz. 326). Na podstawie §2.1. przepisów rozporządzenia nie stosuje się do: 1) jachtów regatowych; 2) rowerów wodnych 3) jachtów rekreacyjnych o długości kadłuba do 15 m., które dobrowolnie nie poddały się inspekcji; 4) skuterów wodnych używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji. To a propos paragrafów o których mówiłeś z KM. Widzisz, mam pewien problem ze spojnoscią wymagań UKE a tymi przepisami. Bo zgodnie z ich wymaganiami, powinnam przedstawić świadectwo klasy, (lub rejestracji) którego (zgodnie z prawem!) nie bede miała, jeśli: -mam jacht regatowy -mam jacht poniżej 15 m i nie poddałam sie dobrowolnie inspekcji - mam jednostkę poniżej 5 m długości i nie uprawiam żeglugi międzynarodowej i nie widzę potrzeby rejestracji jachtu. Znaczy, w tych wypadkach mam zapomnieć radiu z DSC czy Epirbie? |
Autor: | Gregor39 [ 21 kwi 2014, o 22:08 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Dla porządku pełniej przytoczę powoływane przepisy, bo przedstawione fragmenty mogą prowadzić do błędnych wniosków: Art. 23. § 1. Statek stanowiący polską własność podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru okrętowego prowadzonego przez izbę morską właściwą dla portu macierzystego statku, z zastrzeżeniem § 2 i 3. § 2. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej określi, w drodze rozporządzenia, rodzaje statków stanowiących polską własność niepodlegających obowiązkowi wpisu do rejestru okrętowego. Zwolnienie nie może dotyczyć statków uprawiających żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. § 3. Statek morski stanowiący polską własność, używany wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m, podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru jachtów prowadzonego przez polski związek sportowy, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857, z późn. zm.1)). § 4. Statek, który nie podlega obowiązkowi wpisu do rejestru okrętowego, a także statek w budowie, może być wpisany do rejestru okrętowego na wniosek właściciela. [...] Art. 39. § 1. Statek stanowiący polską własność, który nie podlega obowiązkowi wpisu do rejestru okrętowego lub polskiego rejestru jachtów i nie został wpisany do któregokolwiek z tych rejestrów, rejestruje się w urzędzie morskim właściwym dla swojego portu macierzystego. Obowiązek ten nie dotyczy statków używanych do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości do 5 m, nieuprawiających żeglugi międzynarodowej. § 2. Dokument rejestracyjny wydany przez urząd morski stanowi dowód polskiej przynależności statku niewpisanego do rejestru okrętowego.[...] Zatem każdą ze wskazanych przez siebie jednostek możesz zarejestrować (w taki czy inny sposób), więc nie musisz zapomnieć o DCS czy EPIRB. Pozwolenie radiowe na stację statkową wydawane jest na osobę i konkretny statek. Stąd pewnie wymóg przedstawienia przy aplikowaniu o MMSI dowodu rejestracji statku (świadectwo klasy, jak już kilkukrotnie powtarzano, nie jest wymagane), która ujednoznacznia wniosek i ułatwia identyfikację statku. Ponadto EPIRB pod postacią PLB możesz rejestrować (po uzyskaniu pozwolenia radiowego) na siebie. Niestety ręczna stacja VHF nie może mieć DCS (pozwolenie wyłącza korzystanie z kanału 70). |
Autor: | Gregor39 [ 21 kwi 2014, o 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Moniia napisał(a): I dalej, a propos rejestracji: Cytuj: (...) Szczegółowe przepisy dotyczące bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie określa rozporządzenie Ministra Transportu. Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie. (Dz. U. z 2012 r., poz. 326). Na podstawie §2.1. przepisów rozporządzenia nie stosuje się do: 1) jachtów regatowych; 2) rowerów wodnych 3) jachtów rekreacyjnych o długości kadłuba do 15 m., które dobrowolnie nie poddały się inspekcji; 4) skuterów wodnych używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji. -mam jacht regatowy -mam jacht poniżej 15 m i nie poddałam sie dobrowolnie inspekcji - mam jednostkę poniżej 5 m długości i nie uprawiam żeglugi międzynarodowej i nie widzę potrzeby rejestracji jachtu. [...] Powołany przepis dotyczy m.in. wymaganego wyposażenia, a nie rejestracji jachtu. Zatem, na: - jachcie regatowym - jachcie poniżej 15 m etc. - jednostce poniżej 5 m długości etc. nie musisz mieć EPIRB, czy radiostacji z DCS, ale możesz. |
Autor: | Moniia [ 21 kwi 2014, o 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
No wlasnie srednio mogę: https://www.uke.gov.pl/pozwolenie-radiowe-sluzba-morska-4268 Bo wg tych wymagań muszę mieć świadectwo klasy. Ale po dłuższym poszperaniu - okazuje sie że UKE ma bałagan na stronach, ale przynajmniej formularze są właściwe. Bo we wniosku o MMSI jest "kopia świadectwa klasy LUB dowodu rejestracji". Czego brakuje wcześniej, na stronie wyżej podlinkowanej - gdzie spojnikiem jest "i". To powiedzmy że jacht regatowy i do 15 m z głowy. Co z tym poniżej 5 m, jak nie mam zamiaru rejestrować? |
Autor: | Moniia [ 21 kwi 2014, o 22:59 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Gregor39 napisał(a): Moniia napisał(a): I dalej, a propos rejestracji: Cytuj: (...) Szczegółowe przepisy dotyczące bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie określa rozporządzenie Ministra Transportu. Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie. (Dz. U. z 2012 r., poz. 326). Na podstawie §2.1. przepisów rozporządzenia nie stosuje się do: 1) jachtów regatowych; 2) rowerów wodnych 3) jachtów rekreacyjnych o długości kadłuba do 15 m., które dobrowolnie nie poddały się inspekcji; 4) skuterów wodnych używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji. Powołany przepis dotyczy m.in. wymaganego wyposażenia, a nie rejestracji jachtu. Zatem, na: - jachcie regatowym - jachcie poniżej 15 m etc. - jednostce poniżej 5 m długości etc. nie musisz mieć EPIRB, czy radiostacji z DCS, ale możesz. Przywoływany przepis dotyczy obowiązkowej inspekcji i karty bezpieczeństwa/orzeczenia zdolności żeglugowej. To przytoczyłam a propos wymogu "świadectwa klasy"... |
Autor: | Gregor39 [ 21 kwi 2014, o 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Moniia napisał(a): Co z tym poniżej 5 m, jak nie mam zamiaru rejestrować? Podobnie jak z np. SRC: jak nie miałabyś zamiaru zrobić, to pozwolenia na siebie nie dostałabyś (chyba, że wskażesz inną osobę uprawnioną). A tak praktycznie: jaki statek masz na myśli, który ma mniej niż 5 m i nie podlega obowiązkowi rejestracji (nb. jachty podlegają niezależnie od długości)? |
Autor: | Moniia [ 21 kwi 2014, o 23:43 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Np. Rib Pokażesz mi przepis ktory wymaga rejestracji statku poniżej 5 m służącego do celów rekreacji nieuprawiającego żeglugi międzynarodowej? Bo ja nie widzę. Widzę tylko przepis, ktory od tego zwalnia: Zgodnie z art. 39 §1 ww. ustawy (kodeks morski) obowiązkowi rejestracji nie podlegają statki morskie używane do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 5 m, nieuprawiające żeglugi międzynarodowej. Sam go zresztą zacytowales: Gregor39 napisał(a): (...)
Art. 39. § 1. Statek stanowiący polską własność, który nie podlega obowiązkowi wpisu do rejestru okrętowego lub polskiego rejestru jachtów i nie został wpisany do któregokolwiek z tych rejestrów, rejestruje się w urzędzie morskim właściwym dla swojego portu macierzystego. Obowiązek ten nie dotyczy statków używanych do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości do 5 m, nieuprawiających żeglugi międzynarodowej. (...) |
Autor: | Gregor39 [ 22 kwi 2014, o 00:27 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Czyli chciałabyś dostać MMSI na niezarejestrowanego RIB-a? |
Autor: | Moniia [ 22 kwi 2014, o 00:48 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
No na przykład. Widzisz jakiś problem, poza niespojnymi przepisami? |
Autor: | Jaromir [ 22 kwi 2014, o 05:36 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Moniia napisał(a): Moze mi ktoś powiedzieć, jaka jest podstawa prawna żądania rejestracji (nie mogę zainstalować radia na jednostce jej nie podlegającej??). piotr6 napisał(a): Żeby zarejestrować radio z DSC w Polsce, muszę zarejestrować jacht, tak że z tą dobrowolnością jest różnie Komuś pochrzaniła się znów dobrowolność rejestracji jachtów śródlądowych z obowiązkiem rejestracji jachtów morskich... Obowiązkowi rejestracji w polskim rejestrze jachtów (lub w Rejestrze Okrętowym) podlega każdy polski jacht morski. Podstaw tego obowiązku poszukaj w Kodeksie Morskim... BTW - pytając, warto przestrzegać jakiejś podstawowej dyscypliny językowej. Polsce nie trzeba "rejestrować radia DSC"... Chcąc go jednak legalnie używać trzeba uzyskać pozwolenie radiowe dla statku morskiego... Czyli "Radio Licence", którą doskonale Moniiu znasz z realiów UK... Moniia napisał(a): Druga ciekawa rzecz: UKE napisał(a): (...)wniosek o numer identyfikacyjny (tożsamości) jednostki pełnomorskiej MMSI lub żeglugi śródlądowej ATIS (wymagane jest przedstawienie kserokopii świadectwa klasy wydanego przez Polski Rejestr Statków lub inne zagraniczne towarzystwo klasyfikacyjne),(...) O ile mi wiadomo, od pewnego czasu Karta Bezpieczeństwa jest dokumentem dobrowolnym dla jednostek niekomercyjnych poniżej 15 m. Znowu - czy ktoś wie, jaka jest podstawa prawna tego żądania i jak sie ma jedno do drugiego? Po pierwsze - świadectwo klasy do Karty Bezpieczeństwa ma się nijak. Bo to są kompletnie różne dokumenty, wydawane przez zupełnie różne instytucje, prawda? Po drugie - cytat pochodzi z instrukcji ze strony UKE oraz z wniosku o pozwolenie radiowe dla statku. Tenże wniosek tu: https://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=4850 Fragment dotyczący "świadectwa klasyfikacyjnego" dotyczy w obu przypadkach opisu dołączanego do wniosku o pozwolenie radiowe drugiego wniosku - o uzyskanie przydziału numeru MMSI lub ATIS. Może zatem warto sprawdzić wniosek o przydział numeru, do którego potrzebne jest ponoć "świadectwo klasy"? To ten druk: http://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=4844 Zauważmy, że we wniosku "o przydział numeru MMSI" chcą aby wnioskowi towarzyszyła "kopia świadectwa klasy jednostki lub dokumentu rejestracyjnego jednostki". (O stosowaniu alternatywy wyrażonej słowem "lub" Ciebie pouczać nie trzeba...ale na wszelki wypadek pozwoliłam sobie podkreślić istotną część alternatywy...) Wnioski: 1. Pozwolenie radiowe można w Polsce uzyskać posiadając tylko jeden dokument, dotyczący jednostki, czyli jej świadectwo rejestracji. Która to rejestracja jest obowiązkowa dla każdej polskiej jednostki użytkowanej na morzu. 2. Do uzyskania pozwolenie radiowego nie potrzeba "świadectwa klasy". 3. O "Karcie Bezpieczeństwa" nie wspomina nikt, poza Tobą... 4. Wszystkiego tego można samemu się dowiedzieć, bez większego trudu - na stronach UKE lub dzwoniąc do zawodowo uprzejmych pań na Kielecką w Gdyni.. |
Autor: | Jaromir [ 22 kwi 2014, o 06:28 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Moniia napisał(a): godnie z ich wymaganiami, powinnam przedstawić świadectwo klasy, (lub rejestracji) którego (zgodnie z prawem!) nie bede miała, jeśli: -mam jacht regatowy Trzecia prawda tischnerowska - "regatowość" jachtu nie ma związku z obowiązkiem rejestracji... Moniia napisał(a): -mam jacht poniżej 15 m i nie poddałam sie dobrowolnie inspekcji Trzecia prawda tischnerowska - poddanie się inspekcji czy nie nie ma żadnego związku z obowiązkiem rejestracji. Inne instytucje, inne kryteria stosowania przepisu i całkiem inna ustawa... Moniia napisał(a): - mam jednostkę poniżej 5 m długości i nie uprawiam żeglugi międzynarodowej i nie widzę potrzeby rejestracji jachtu. Mam wrażenie, że szukasz dziury. I jakąś wreszcie znalazłaś, tyle że dotyczy ona niewielu przypadków... ![]() Nie ma rejestracji (jednostka poniżej 5m i nie w żegludze m-narodowej) - nie ma numeru MMSI. Nie ma rejestracji (jednostka poniżej 5m i nie w żegludze m-narodowej) - możliwe jest tylko pozwolenie radiowe na radiotelefon przenośny: http://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=4853 Czy tylko ja mam wrażenie, że to ciutek wydumany przypadek? PS. Nikt nie każe Ci rejestrować pontonu poniżej 5m, używanego w żegludze po polskich wodach wewnętrznych i terytorialnych - tylko po to, by dostać przydział numeru MMSI i pozwolenie radiowe. Zawsze wszak możesz dla zdobycia dokumentów radiowych wyrobić temu pontonu świadectwo klasy... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Moniia [ 22 kwi 2014, o 08:37 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Jaromir, kwestię, jachtu regatowego i poniżej 15 m wyjaśniłam wyżej - nie chodziło mi w tym momencie o rejestrację. Jak zresztą sam zauważyłeś, dokopalam się do formularza i przyznałam, że na formularzu jest wybór, wiec tego sie juz nie czepiam. Zasadniczo, wszystko co napisales juz jest napisane w tym wątku. Poza jednym - powtarzasz jak mantrę, że "wszystkie morskie podlegają rejestracji". Nie, nie wszystkie, tylko te uprawiające żeglugę międzynarodową i od 5 metrów w gore. Co z tego, że ich jest mniejszość? Ale są. Chciałabym mieć możliwość zarejestrowania radia na takowym RIBie na ten przykład... I nie wkurzaj mnie przywolywaniem mojej licencji radiowej z UK, bo OFCOM jasno zaznacza, że: Cytuj: Please note: A vessel does not need to be registered with an official body before an application for a Ship Radio licence is made I tak, mogę dostać licencję radiową na niezarejestrowany nigdzie jacht. Wiec czemu nie w Polsce? |
Autor: | Maar [ 22 kwi 2014, o 09:32 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Moniia napisał(a): Wiec czemu nie w Polsce? Może dlatego, że grupa statków przyjemnościowych uprawiających jedynie żeglugę krajową jest tak niewielka, że nie zainteresował się nią żaden urzędas i nie wpadł na pomysł stworzenia kolejnych pogmatwanych przepisów?Kiedyś kategoria "żeglarstwa krajowego" była w naszym kraju. Wielu naszych forumowiczów posiadało kwity z napisem Jachtowy Kapitan Żeglugi Bałtyckiej i chyba zgodzisz się Moniiu, że dobrze, że już owa kategoria nie istnieje? ![]() |
Autor: | Moniia [ 22 kwi 2014, o 09:41 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Na taki komentarz trudno się nie zgodzić. Ot, po prostu zastanawiam się na co komu rejestracja jachtu przy pozwoleniu radiowym, ale chyba za długo mieszkam gdzie mieszkam ![]() |
Autor: | Marian J. [ 22 kwi 2014, o 09:58 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Maar napisał(a): Gregor39 napisał(a): W Polsce, w przypadku statków morskich, nie jest różnie. Rejestracja jest zasadniczo obowiązkowa (z pewnymi wyłączeniami, ale nie dotyczą one jachtów, ani statków uprawiających żeglugę międzynarodową). A znasz kraj, w którym nie jest obowiązkowa rejestracja statków uprawiających żeglugę międzynarodową?bury_kocur napisał(a): I nadal uważam, że brak obowiązkowej rejstracji na śródlądziu jachtów do Lc 12 m jest słuszny. Na morzu obowiązek ten jest tym bardziej niepotrzebny. Mówimy o OBOWIĄZKU a nie o braku mozliwości ! Drugi cytat jest z sąsiedniego wątku. A teraz czy ktoś wie jak się ma do siebie brak obowiązkowej rejestracji jachtów na śródlądziu do uprawiania żeglugi międzynarodowej ale też po wodach śródlądowych przez takie jachty? Czy z jakiś względów wskazane byłoby żeby takie jachty były jednak zarejestrowane? |
Autor: | Maar [ 22 kwi 2014, o 10:08 ] |
Tytuł: | Re: Niejednolite przepisy? |
Moniia napisał(a): Ot, po prostu zastanawiam się na co komu rejestracja jachtu przy pozwoleniu radiowym, ale chyba za długo mieszkam gdzie mieszkam Masz globus polskiego wybrzeża i drugi - do porównania - wybrzeża brytolskiego? ![]() Łatwo chyba zauważyć różnice? Angole mają gdzie żeglować po swoich wodach, mogą to robić do upojenia a i tak zapewne życia zabraknie, żeby odwiedzić wszystkie porty. U nas po sezonie mogą zniknąć "nieznane porty w żeglarskim CV prowadzącego" ![]() Za to słyszałem, że wyprawa na drugą stronę kanału to dla wielu Anglików jest "wielkim rejsem". Może dlatego, że inna specyfika żeglarstwa ichniego a inna naszego. Amerykanie na swoich wodach, dla obywateli USA mają jeszcze bardziej liberalnie niż w UK. To po prostu tak jest, że na własnym podwórku można ustalać własne zasady. Konwencji i konstytucji różnych trzeba się trzymać, gdy sprawy zaczynają dotyczyć innych podwórek - hmmm, nasze to dość skromne, bez zjeżdżalni i bez huśtawek jest ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |