Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
BECKER 27 kierunek Hiszpania-patenty? https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=18891 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ps.stania [ 6 maja 2014, o 14:41 ] |
Tytuł: | BECKER 27 kierunek Hiszpania-patenty? |
Witam mam pytanie dla bardziej rozeznanych w tym temacie jakie patenty i wymogi muszę spełnić z osobą towarzyszącą podczas żeglugi na jachcie BECKER 27 (rejsy do Hiszpanii-wyspy balearskie)? Sorrki za banalne pytanie ale "wujek google" ma dużo sprzecznych informacji. Gdzie najlepiej zarejestrować jacht(będzie kupiony w PL i z taką banderą). Jakie będą przybliżone koszty utrzymania jachtu(rejestracja, ubezpieczenie itp.)? Z góry dziękuje za odpowiedzi. |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 6 maja 2014, o 16:58 ] |
Tytuł: | Re: BECKER 27 kierunek Hiszpania-patenty? |
ps.stania napisał(a): jakie patenty i wymogi Generalnie: obowiązuje prawo bandery. Jeżeli polska - polskie wymogi. ps.stania napisał(a): Gdzie najlepiej zarejestrować jacht(będzie kupiony w PL i z taką banderą). w tym samym dziale masz: http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=293607#p293607 ps.stania napisał(a): Jakie będą przybliżone koszty utrzymania jachtu(rejestracja, ubezpieczenie itp.)? np.: http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=251490#p251490 i w innych wątkach znalezionych przez "szukaj"... ![]() |
Autor: | Jaromir [ 6 maja 2014, o 17:46 ] |
Tytuł: | Re: BECKER 27 kierunek Hiszpania-patenty? |
- W zakresie uprawnień prowadzącego należy spełniać przepisy państwa bandery. Piszesz, że jacht będzie miał banderę polską, zatem wystarcza polski "patent" j.st.m (albo "stary" st.j / wymienny na j.st.m.). Jakoś dziwnie jestem pewien, że dokąd skipper nie zrobi "kuku" żadne papiery skippera nie będą nikogo obchodzić. - Jacht, który "będzie kupiony w PL i z taką banderą" najprawdopodobniej jest już zarejestrowany w polskim rejestrze jachtów morskich. Jacht który będzie pływać po morzu i którego właścicielem został obywatel Polski - zyskuje polską przynależność państwową. Aby móc tą przynależność potwierdzić - powinien być zarejestrowany w polskim rejestrze jachtów morskich. Słowem - nie ma pytania "gdzie zarejestrować?".... Sam rejestr prowadzony jest na podstawie Kodeksu Morskiego, niestety - prowadzi ten rejestr PZŻ... Ale akurat panie, które się nim zajmują są najjaśniejszym akcentem w tej instytucji. Tryb rejestrowania, dokumenty wymagane do rejestracji i koszty - wyszukaj sobie tu: http://www.pya.org.pl/rejestracja_jacht ... w_morskich - Wobec polskiego jachtu rekreacyjnego (w sensie - nie wypełniającego definicji jachtu komercyjnego zawartej w art.5 ust 9 ust o bezp. morskim) do 15m długości kadłuba poza rejestracją w polskim rejestrze jachtów morskich nie stawia się obecnie żadnych więcej wymogów. Jeżeli jednak jacht będzie (to niemal oczywiste...) wyposażony w radiostację VHF - należy wyrobić mu "radio licence", zwane po polsku pozwoleniem na stację statkową: http://www.uke.gov.pl/pozwolenie-radiow ... orska-4268 Jeżeli miał takie pozwolenie wystawione na poprzedniego właściciela - należy wyrobić je na nowego. Aby legalnie obsługiwać radiostację VHF - należy posiadać certyfikat operatora. Najbardziej właściwy jest kwitek SRC: http://pl.wikipedia.org/wiki/SRC - Hiszpania, podobnie jak większość Europy, to rejon w którym zakłada się, że każdy właściciel jachtu posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej - z tytułu posiadania jachtu. Czyli "third party insurance" albo "liability insurance" - z sumą gwarancyjną na poziomie 3mln Euro. Składka to kilkadziesiąt euro rocznie. I nie ma co na tym oszczędzać, bo w razie braku ubezpieczenia OC każde "kuku" rodzić może katastrofalne konsekwencje finansowe! Odradzam próby z polskimi ubezpieczycielami (Warta, PZU) - zdecydowanie lepiej poszukać ubezpieczyciela, który....wie co robi... "Proffman", "Pantenius", etc - poczytaj w wątkach ubezpieczeniowych na forum. - Ubezpieczenie "casco" jachtu to Twoja indywidualna sprawa. Ubezpieczenia majątkowe nigdzie na świecie nie są wymagane (poza polskim rolnictwem...). Rady dot. ubezpieczycieli - te same. Nie każda firma ubezpieczeniowa będzie chciała ubezpieczyć majątkowo taki niewielki i wiekowy jachcik. - Koszty utrzymania jachtu zależą silnie od właściciela/załogi. Myślę, że koszty "techniczne" utrzymania tak niewielkiej łódki nikogo nie powalą na kolana, ale warto wiedzieć, że postój w marinie nawet tak niewielkiego jachtu może kosztować kilkadziesiąt albo i ponad sto eurasiów dziennie... Pewna kotwica, długi łańcuch kotwiczny i najskromniejszy choćby pontonik - zdecydowanie potaniają zwiedzanie świata... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |