Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

BECKER 27 kierunek Hiszpania-patenty?
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=18891
Strona 1 z 1

Autor:  ps.stania [ 6 maja 2014, o 14:41 ]
Tytuł:  BECKER 27 kierunek Hiszpania-patenty?

Witam mam pytanie dla bardziej rozeznanych w tym temacie jakie patenty i wymogi muszę spełnić z osobą towarzyszącą podczas żeglugi na jachcie BECKER 27 (rejsy do Hiszpanii-wyspy balearskie)?

Sorrki za banalne pytanie ale "wujek google" ma dużo sprzecznych informacji.

Gdzie najlepiej zarejestrować jacht(będzie kupiony w PL i z taką banderą).
Jakie będą przybliżone koszty utrzymania jachtu(rejestracja, ubezpieczenie itp.)?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Autor:  Wojtek Bartoszyński [ 6 maja 2014, o 16:58 ]
Tytuł:  Re: BECKER 27 kierunek Hiszpania-patenty?

ps.stania napisał(a):
jakie patenty i wymogi

Generalnie: obowiązuje prawo bandery. Jeżeli polska - polskie wymogi.
ps.stania napisał(a):
Gdzie najlepiej zarejestrować jacht(będzie kupiony w PL i z taką banderą).

w tym samym dziale masz:
http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=293607#p293607
ps.stania napisał(a):
Jakie będą przybliżone koszty utrzymania jachtu(rejestracja, ubezpieczenie itp.)?

np.: http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=251490#p251490
i w innych wątkach znalezionych przez "szukaj"... :lol:

Autor:  Jaromir [ 6 maja 2014, o 17:46 ]
Tytuł:  Re: BECKER 27 kierunek Hiszpania-patenty?

- W zakresie uprawnień prowadzącego należy spełniać przepisy państwa bandery. Piszesz, że jacht będzie miał banderę polską, zatem wystarcza polski "patent" j.st.m (albo "stary" st.j / wymienny na j.st.m.). Jakoś dziwnie jestem pewien, że dokąd skipper nie zrobi "kuku" żadne papiery skippera nie będą nikogo obchodzić.

- Jacht, który "będzie kupiony w PL i z taką banderą" najprawdopodobniej jest już zarejestrowany w polskim rejestrze jachtów morskich. Jacht który będzie pływać po morzu i którego właścicielem został obywatel Polski - zyskuje polską przynależność państwową. Aby móc tą przynależność potwierdzić - powinien być zarejestrowany w polskim rejestrze jachtów morskich. Słowem - nie ma pytania "gdzie zarejestrować?"....
Sam rejestr prowadzony jest na podstawie Kodeksu Morskiego, niestety - prowadzi ten rejestr PZŻ... Ale akurat panie, które się nim zajmują są najjaśniejszym akcentem w tej instytucji. Tryb rejestrowania, dokumenty wymagane do rejestracji i koszty - wyszukaj sobie tu: http://www.pya.org.pl/rejestracja_jacht ... w_morskich

- Wobec polskiego jachtu rekreacyjnego (w sensie - nie wypełniającego definicji jachtu komercyjnego zawartej w art.5 ust 9 ust o bezp. morskim) do 15m długości kadłuba poza rejestracją w polskim rejestrze jachtów morskich nie stawia się obecnie żadnych więcej wymogów. Jeżeli jednak jacht będzie (to niemal oczywiste...) wyposażony w radiostację VHF - należy wyrobić mu "radio licence", zwane po polsku pozwoleniem na stację statkową: http://www.uke.gov.pl/pozwolenie-radiow ... orska-4268 Jeżeli miał takie pozwolenie wystawione na poprzedniego właściciela - należy wyrobić je na nowego.
Aby legalnie obsługiwać radiostację VHF - należy posiadać certyfikat operatora. Najbardziej właściwy jest kwitek SRC: http://pl.wikipedia.org/wiki/SRC

- Hiszpania, podobnie jak większość Europy, to rejon w którym zakłada się, że każdy właściciel jachtu posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej - z tytułu posiadania jachtu. Czyli "third party insurance" albo "liability insurance" - z sumą gwarancyjną na poziomie 3mln Euro. Składka to kilkadziesiąt euro rocznie. I nie ma co na tym oszczędzać, bo w razie braku ubezpieczenia OC każde "kuku" rodzić może katastrofalne konsekwencje finansowe!
Odradzam próby z polskimi ubezpieczycielami (Warta, PZU) - zdecydowanie lepiej poszukać ubezpieczyciela, który....wie co robi... "Proffman", "Pantenius", etc - poczytaj w wątkach ubezpieczeniowych na forum.

- Ubezpieczenie "casco" jachtu to Twoja indywidualna sprawa. Ubezpieczenia majątkowe nigdzie na świecie nie są wymagane (poza polskim rolnictwem...). Rady dot. ubezpieczycieli - te same. Nie każda firma ubezpieczeniowa będzie chciała ubezpieczyć majątkowo taki niewielki i wiekowy jachcik.

- Koszty utrzymania jachtu zależą silnie od właściciela/załogi. Myślę, że koszty "techniczne" utrzymania tak niewielkiej łódki nikogo nie powalą na kolana, ale warto wiedzieć, że postój w marinie nawet tak niewielkiego jachtu może kosztować kilkadziesiąt albo i ponad sto eurasiów dziennie... Pewna kotwica, długi łańcuch kotwiczny i najskromniejszy choćby pontonik - zdecydowanie potaniają zwiedzanie świata...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/