Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 lip 2025, o 21:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 gru 2012, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Dla mnie temat zupełnie obcy. Potrzebuję wsparcia.

Jacht >12m kupiony w USA (1) lub UK (2).

ad. 1. Pozostawić w USA czy przerejestrować do UK lub Polski?
ad. 2. Pozostawić w UK, czy zarejestrować w Polsce?

Jakie są plusy i minusy tych opcji? Finansowe, organizacyjne, urzędowe...

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 18:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ad 1: vat i ograniczenia z tym zwiazane.
Ad2: zalezy od kilku czynnikow, w tym np. gdzie ma plywac, pod kim i czy jacht do zarabiania kasy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jeśli możesz pozostawić pod bandera amerykańska - zrób to. Bo pod pozostałymi będziesz musiał zapłacić VAT przy wprowadzeniu na obszar Unii, co może boleć. Ponadto bywają dziwne problemy na tle RCD... (znów, ze względu na wprowadzenie do Unii)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
plitkin napisał(a):
Ad2: zalezy od kilku czynnikow, w tym np. gdzie ma plywac, pod kim i czy jacht do zarabiania kasy.

Pierwszy rok/dwa - spokojna podróż przez wszystkie południki.
Później - próba utrzymania jednostki poprzez zabieranie pasażerów.

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
USA - New York

...aspekt finansowy:
"New York’s three year registration is amongst the least
expensive in the northeast. Current fees are as follows: less
than 16 feet-$18 (plus $3 surcharge), 16 to less than 26 feet-$36
(plus $10 surcharge), and over 26 feet-$60 (plus $15 surcharge).
The surcharge goes to a dedicated fund which supports improvements of vessel access and transient marina facilities.
Seventy-five percent of all registration fees collected from
boaters, are returned to the counties to support local marine
law enforcement efforts.
"

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ok, pytanie tylko, czy możesz (od strony prawnej) skorzystać z rejestracji stanowej w stanie Nowy jork, o której nam tu napisałeś.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ps. Może dobrze byłoby zapytać u źródła, tu masz adresy...
http://www.boats.com/boat-content/sell-my-boat-guide/boat-registrations-in-usa/

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Moniia napisał(a):
Ok, pytanie tylko, czy możesz (od strony prawnej) skorzystać z rejestracji stanowej w stanie Nowy jork, o której nam tu napisałeś.

Właśnie nie wiem i o to pytam. (a cytat wrzuciłem raczej jako ciekawostkę).

Moniia, masz to praktycznie przećwiczone - czy widzisz jakiekolwiek korzyści przerejestrowania jachtu kupionego w UK do Polski?

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 20:33 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co do rejestracji w USA to sprawdź czy nie potrzebujesz do tego co najmniej statusu rezydenta USA,na pewno niektóre stany to wymagają.Drugi problem to to że tak naprawdę rejestracja stanowa jest rejestracją wewnętrzną,do pływań zagramanicznych teoretycznie wymagana jest rejestracja federalna.Większość i tak pływa na stanowej ale wiem o kilku przypadkach że jakiś urzędnik nadgorliwiec gdzieś na Karaibach robił z tego powodu kłopoty.
Jeszcze jeden problem to że nie wszędzie lubią Jankesów i zanim człowiek się wytłumaczy że jest Polakiem to można się najeść nerwów.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
O ile wiem większość rosyjskich jachtów noszących bandery USA jest zarejestrowana w stanie Delaware. [zresztą nie tylko jachtów :-) ]
Stan ten z bliżej mi nie znanych powodów znajduje się na czarnej liście UE jako tzw. raj podatkowy ;-)
Mój stary jacht kupiony przez Rosjanina, też teraz ma taką ładną banderkę w pasy i gwiazdki.
Może tam warto sprawdzić?
Link podała Moniia powyżej

W Europie (UE) jako "tania i wygodna" określana jest bandera belgijska (nie ma obowiązku rezydencji belgijskiej) - info: http://www.pavillon-belge.com/index_EN.html
W Europie (poza UE) popularna jest bandera Gibraltaru - ale droższa "w obsłudze" niż bandera USA.
W sumie krytyczne jest gdzie i jak kupisz tzn czy będziesz narażony na zapłacenie VAT UE i jak zamierzasz go (czyli jacht) eksploatować.
Jeśli kupujesz bez VAT, a koniecznie chcesz/musisz sprowadzić do Unii to zapłacisz VAT. Wtedy rejestrując w kraju o niższej stawce VAT (niz polskie 23%) zaoszczędzisz co najmniej na np nowy EPIRB lub radar :-)
Jeśli chcesz używać jacht komercyjnie pod banderą polską to podlegasz wszelkim rygorom określonym w przepisach co do wyposażenia i przeglądom PRS.

BTW
Wg polskich przepisów jacht należący do obywatela Polski powinien być zarejestrowany pod polską banderą.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Ostatnio edytowano 7 gru 2012, o 21:03 przez Gregs, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A tu podaje jeszcze link do New York Boater's Guide

http://nysparks.com/recreation/boating/documents/NYSBoatersGuide.pdf

Potem sprawdze i dam znać, ale przedpiśca dobrze kombinuje, kolacze mi sie po głowie ze federalnej rejestracji (czyli tej dającej prawo noszenia bandery - formalnie) obcokrajowiec nie jest (był?) w stanie uzyskać...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 22:16 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Delaware, Wanuatu i podobne bananowe bandery maja ogranuczenia na pobyt w ue. W praktyce co 6-18 mcy trzeba wyjsc poza ue i wrocic.
Jezeli jest mozliwosc - zostawilbym bander us.
Przerjestrowanie z bandery uk na pl niesie za soba uprawnienia kapitana (nie weryfikowane w praktyce przez nikogo chyba poza polskimi tu w razie czego). No i jezeli bedzie to oficjalnie jacht komercyjny - bandera pl nadal powoduje utrudnienia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 02:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gregs napisał(a):
W sumie krytyczne jest gdzie i jak kupisz tzn czy będziesz narażony na zapłacenie VAT UE i jak zamierzasz go (czyli jacht) eksploatować.
Jeśli kupujesz bez VAT, a koniecznie chcesz/musisz sprowadzić do Unii to zapłacisz VAT. Wtedy rejestrując w kraju o niższej stawce VAT (niz polskie 23%) zaoszczędzisz co najmniej na np nowy EPIRB lub radar

To nie całkiem tak. Nie ma "VAT UE"... Należny podatek VAT płaci się w kraju sprowadzenia na teren UE, co nie musi być tożsame z krajem rejestracji.
Przy odpowiednich zabiegach pozwala to zapłacić VAT za jacht sprowadzany tam, gdzie jest on możliwie najniższy i gdzie ustalanie wartości jachtu jest... mozliwie namniej dolegliwe. A potem można zarejestrować tam, gdzie się chce...
Gdzieś czytałem, że tu ukryta jest przyczyna dużej ilości jachtów formalnie wprowadzanych do europejskiego obszaru VAT przez Cypr (VAT 17%), Maltę (VAT 18%) a także... Niemcy (19%).


Gregs napisał(a):
Wg polskich przepisów jacht należący do obywatela Polski powinien być zarejestrowany pod polską banderą.


W polskim prawie mowa o "polskiej przynależności statku" - a to nie całkiem to samo, co statek "należący do obywatela Polski". Warto przeczytać szczegóły w Kodeksie Morskim.
BTW - rejestrowanie poza Polską statku posiadającego polską przynależność państwową jest czynem wobec którego AFAIK nie można zastosować jakiejkolwiek sankcji karnej a samej rejestracji nie sposób egzekwować "na siłę" w trybie administracyjnym.

PS. Zupełnie osobna, nieco egzotyczna kwestia wynika z... wyższości ratyfikowanych traktatów międzynarodowych nad ustawami, w tym nad kodeksem Morskim.
Istnieje na przykład Traktat handlowy i nawigacyjny zawarty pomiędzy Rzeczpospolitą a Szwecją (w 1924!) - i nadal obowiązuje ( http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 9250700490 ). Traktat ten nakazuje administracji każdego z państw-stron respektowanie dokumentów rejestracyjnych wydanych przez drugą stronę traktatu. W Szwecji do podniesienia bandery wystarcza członkowstwo w szwedzkim klubie żeglarskim... ;) I można znaleźć podobne dokumenty dot. innych państw, np. Belgii :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1597
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Pamietaj, że kupując w kraju należącym do UE łódkę zarejestrowaną w tymże kraju ( dot. wyprodukowanych po 1985 roku ) musisz dostać od sprzedającego orginał dowodu opłacenia przez niego podatku VAT.

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
pierdupierdu napisał(a):
To nie całkiem tak. Nie ma "VAT UE"...
Gregs napisał(a):
Wg polskich przepisów jacht należący do obywatela Polski powinien być zarejestrowany pod polską banderą.


Nie bardzo rozumiem w czym problem.
Oczywiście, że nie ma VAT UE. Pisząc to miałem na myśli obowiązek zapłaty VAT-u w Uni Europejskiej, niezależnie od miejsca, a nie jakiś szczególny rodzaj VAT-u. Zakładałem, że ktoś kto to przeczyta mniej więcej wie o co chodzi z Vat.
Napisałem przecież dalej, że zależnie gdzie się będziesz odprawiać to możesz skorzystać robiąc to w kraju o niższej stawce. Nie podałem tylko gdzie są jakie stawki, bo każdy może to sobie wygooglać.

W drugiej kwestii oczywiście zastosowałem skrót, ale dotyczący szczególnej sytuacji, a nie odmiennej niż to określa Kodeks Morski. Niezależnie od tego jak szeroka jest definicja Statku stanowiącego polską własność (patrz poniżej) obejmuje ona jacht którego właścicielem jest obywatel polski zamieszkały w RP (Art 73.§ 1.pkt 3. KM) A takim jest chyba inicjator wątku.
Nie wydaje mi się, by pisząc na forum konieczne było cytowanie przepisów, ważne by nie podawać informacji nie prawdziwych. Resztę zainteresowany sobie wyszuka, albo zapyta.

Gdybym pisząc cytował odpowiednie przepisy (ustawy o VAT, KM, itd) to a) nikt by przez to nie przebrnął, b) dostał bym bana za zaśmiecanie forum

Przykład poniżej, a to tylko jeden artykuł z KM:

Art. 73.
§ 1. Statek stanowi polską własność, jeżeli jest własnością:
1) Skarbu Państwa,
2) osoby prawnej mającej siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej,
3) obywatela polskiego zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 2. Statkiem stanowiącym polską własność jest również statek wchodzący w skład majątku
spółki osobowej wpisanej do polskiego rejestru przedsiębiorców.
§ 3. Statkiem uważanym za stanowiący polską własność jest statek:
1) będący co najmniej w połowie własnością podmiotów wymienionych w § 1, jeżeli armator
tego statku ma w Rzeczypospolitej Polskiej miejsce zamieszkania albo siedzibę swojego
zakładu głównego lub oddziału, a statek, na wniosek wszystkich współwłaścicieli, został
wpisany do polskiego rejestru okrętowego w księdze rejestru stałego,
2) będący własnością spółki kapitałowej mającej siedzibę za granicą, w której jeden z
podmiotów wymienionych w § 1 ma udział kapitałowy, jeżeli armator tego statku ma w
Rzeczypospolitej Polskiej miejsce zamieszkania albo siedzibę swojego zakładu głównego lub oddziału, a statek, na wniosek właściciela, został wpisany do polskiego rejestru okrętowego w księdze rejestru stałego.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2012, o 01:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gregs napisał(a):
Nie bardzo rozumiem w czym problem.
Oczywiście, że nie ma VAT UE. Pisząc to miałem na myśli obowiązek zapłaty VAT-u w Uni Europejskiej, niezależnie od miejsca, a nie jakiś szczególny rodzaj VAT-u. Zakładałem, że ktoś kto to przeczyta mniej więcej wie o co chodzi z Vat.
Napisałem przecież dalej, że zależnie gdzie się będziesz odprawiać to możesz skorzystać robiąc to w kraju o niższej stawce. Nie podałem tylko gdzie są jakie stawki, bo każdy może to sobie wygooglać.

Problem w tym, że utożsamiłeś kraj sprowadzenia (i opłacenia VAT w obszarze UE) z krajem rejestracji.
Tymczasem, gdy wiedzieć jako to zrobić, możliwe jest wprowadzenie jachtu do obszaru UE poprzez kraj o niższym VAT a następnie rejestracja w innym kraju UE - po przedstawieniu dokumentów potwierdzających zapłacenie VAT w obszarze UE.
Dodatkowo istotna jest praktyka organów skarbowych w ustalaniu wysokości podstawy podatku - a ta bywa różna i stwarza całkiem inne problemy na takim na przykład Cyprze i w takiej na przykład w Polsce...
BTW - możliwe jest też zapłacenie VAT w państwie obszaru UE i pływanie po UE na poprzedniej banderze/rejestracji, takiej spoza UE - serio, serio! ;)
BTW - sytuacja odwrotna też jest możliwa - znam przypadek jachtu kupionego w Turcji i zarejestrowanego w brytyjskim SSR bez opłacania VAT (hint - jacht przebywał mniej niż 6 m-cy na wodach krajów UE - pożeglował ze świeżo upieczonym brytyjskim emerytem z Turcji przez Śródziemne do Australii) ;) .

Cytuj:
W drugiej kwestii oczywiście zastosowałem skrót, ale dotyczący szczególnej sytuacji, a nie odmiennej niż to określa Kodeks Morski. Niezależnie od tego jak szeroka jest definicja Statku stanowiącego polską własność (patrz poniżej) obejmuje ona jacht którego właścicielem jest obywatel polski zamieszkały w RP (Art 73.§ 1.pkt 3. KM) A takim jest chyba inicjator wątku.

Mam nadzieję że wyłowiłeś z mojej pisaniny brak sankcji karnej i brak mechanizmu przymusu administracyjnego, w przypadku naruszenia obowiązku rejestracji jachtu w polskim rejestrze jachtów.
Na wszelki wypadek - raz jeszcze - mimo formalnego obowiązku rejestracji jachtu ("statku morskiego stanowiącego polską własność, używanego wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m"), w polskim rejestrze jachtów - za naruszenie tego obowiązku nie grozi żadna sankcja karna, nie przewidziano też możliwości rejestracji "z urzędu".
Napisałem o tym, że sankcji brak i że przymusu nie można zastosować dlatego, że pisząc o ogólnym obowiązku rejestracji nic o braku sankcji za niedopełnienie obowiązku rejestracji w polskim rejestrze jachtów nie napisałeś - a wobec podnoszenia przez Ciebie obowiązku - wydało mi się to istotne....

BTW - skoro już zacytowałeś konkretny przepis KM to warto rozważyć sytuację statku opisaną w cytowanym przez Ciebie Art 73 ust 3 p.1. Chodzi statek, który jest współwłasnością obywatela polskiego i obywatela dowolnego innego kraju.
Nawet jeżeli do obywatela Polski należy 99,999% a do osoby zagranicznej tylko 0.001% własności takiego statku - do uznania go za statek o polskiej własności (i polskiej przynależności) konieczny jest zgodny wniosek współwłaścicieli o dokonanie wpisu w polskim rejestrze. I to nie w żadnym rejestrze jachtów morskich, ale w prowadzonym przez IM rejestrze okrętowym stałym.
Jeżeli brak takiego wspólnego wniosku - to statek nie tylko nie musi, ale nawet nie może być zarejestrowany w Polsce. No i nie podlega polskim przepisom.
Dodam - w kwestii ustalania współwłasności panuje oczywiście swoboda zawierania umów, również w zakresie dysponowania własnością przez jednego tylko ze wpółwłaścicieli (np. tego, posiada 99,999% własności ;) ).

Cytuj:
Nie wydaje mi się, by pisząc na forum konieczne było cytowanie przepisów, ważne by nie podawać informacji nie prawdziwych.

Święte słowa.
Ale informacja, oprócz tego, że nie powinna być nieprawdziwa, powinna być rzetelna i w miarę wyczerpująca. Zaś pisanie mocno uproszczonych twierdzeń dotyczących prawa, bez oddania podstawowych przynajmniej szczegółów i niuansów przepisów - to nie jest informacja rzetelna.
Dlatego komentuję Twoje słowa, w których automatycznie powiązałeś kwestię kraju rejestracji i kraju opłacenia VAT po wprowadzeniu na obszar UE. Komentuję - bo to przecież wcale nie musi być ten sam kraj, prawda?
Rownież słowa "Wg polskich przepisów jacht należący do obywatela Polski powinien być zarejestrowany pod polską banderą" nie są informacją ani pełną ani wyczerpującą - bo choćby w świetle przytoczonego przez Ciebie przepisu Art 73.3.1 KM wcale nie jest to oczywiste, prawda?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2012, o 10:23 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
jeszcze jedna podstawowa sprawa certyfikat CE musisz mieć pewność że jacht go posiada lub że producent takowej łodzi go wystawi. Bez tego znaku nie ma mowy o jakiej kolwiek odprawie w RP ,podobno przy odprawie w Niemczech w Bremenhafen jest trochę prościej ale to tylko moje domysły

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2012, o 14:01 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
jeszcze jedna podstawowa sprawa certyfikat CE


?? to chyba dotyczy nowego jachtu??

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2012, o 14:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ni to dotyczy każdego jachtu wyprodukowanego po 98 roku IMHO, czy nawet produktu wprowadzonego do sprzedaży na terenie Uni po 98 roku

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 17:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
pierdupierdu napisał(a):
Gregs napisał(a):
Nie bardzo rozumiem w czym problem.


Ja też!
Wskazałem istotne wg mnie kwestie związane z rejestracją jachtu w Europie.
Jako osobiście zainteresowany (kupiłem poza Polską i rejestrowałem dwa jachty morskie ) wspomniałem o tym co znam z praktyki, a nie teorii.
Nie utożsamiłem kraju sprowadzenia (i opłacenia VAT w obszarze UE) z krajem rejestracji, bo nic o tym nie napisałem!
Nie pisałem, że jest sankcja za nie zarejestrowanie jachtu, jak i nie pisałem o wielu innych związanych z tym aspektach.
Nie pisałem również o tym jak zarejestrować jacht z częściową współwłasnością obcokrajowca, ani jak zarejestrować jacht należący do spółki komandytowo-akcyjnej zarejestrowanej na Cyprze w której komandytariuszami są obywatele unii wspólnie z obywatelami spoza unii.
Można by jeszcze mnożyć to czego nie napisałem.
Ponieważ jednak nie czuje się winny tego, że nie napisałem to na tym kończę.

Może jednak zamiast szukać tego czego nie ma w moim poście warto podpowiedzieć Kefasowi w kwestiach organizacyjnych, które wynikają jak się już zarejestruje jacht pod inną niż polska banderą.
Bo rejestracja to dopiero początek!

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
junak73 o certyfikacie CE napisał(a):
ni to dotyczy każdego jachtu wyprodukowanego po 98 roku IMHO, czy nawet produktu wprowadzonego do sprzedaży na terenie Uni po 98 roku

AFAIK obowiązek posiadanie magicznych literek "CE" nie dotyczy każdego jachtu.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Gregs napisał(a):
Nie utożsamiłem kraju sprowadzenia (i opłacenia VAT w obszarze UE) z krajem rejestracji, bo nic o tym nie napisałem!

Napisałeś.
Utożsamiłeś kraj rejestracji z krajem płacenia VAT.
Tutaj:
Gregs napisał(a):
Jeśli kupujesz bez VAT, a koniecznie chcesz/musisz sprowadzić do Unii to zapłacisz VAT. Wtedy rejestrując w kraju o niższej stawce VAT (niz polskie 23%) zaoszczędzisz co najmniej na np nowy EPIRB lub radar


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Gregs napisał(a):
Nie pisałem, że jest sankcja za nie zarejestrowanie jachtu, jak i nie pisałem o wielu innych związanych z tym aspektach.

Nie napisałeś.
Ale napisałeś, że jest obowiązek rejestracji.
Tutaj:
Gregs napisał(a):
Wg polskich przepisów jacht należący do obywatela Polski powinien być zarejestrowany pod polską banderą

Jeżeli obowiązku nie można wymusić administracyjnie i jeżeli nie można karać za jego niespełnienie - to warto IMHO o możliwości bezkarnego olewania takiego obowiązku wspomnieć.
Dlatego wspomniałem.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2014, o 17:44 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
odgrzewając temat, proszę o informację :

1. Czy aby posiadać jacht i pływać pod banderą USA muszę mieć jakikolwiek status osoby powiązanej z USA?
2. Czy istnieje jakikolwiek obowiązek przerejestrowania przez mnie jachtu pod inną banderę?
3. Czy w związku z tym, iż jacht jest pod banderą USA, obowiązuje mnie jakiekolwiek ograniczenie czasowe przebywania jachtu na wodach UE?

dzięki za pomocne podpowiedzi.

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2014, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Seba napisał(a):
odgrzewając temat, proszę o informację :
Nie odgrzewaj tematu, tylko przeczytaj ten watek od początku !!!
Seba napisał(a):
dzięki za pomocne podpowiedzi.
Proszę bardzo, nie ma za co. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2014, o 18:12 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Przeczytałem i np :
Ad 1 :
peter napisał(a):
Co do rejestracji w USA to sprawdź czy nie potrzebujesz do tego co najmniej statusu rezydenta USA.............do pływań zagramanicznych teoretycznie wymagana jest rejestracja federalna.


Ad.2 :
Gregs napisał(a):
Wg polskich przepisów jacht należący do obywatela Polski powinien być zarejestrowany pod polską banderą.


Gregs napisał(a):
Statku stanowiącego polską własność (patrz poniżej) obejmuje ona jacht którego właścicielem jest obywatel polski zamieszkały w RP (Art 73.§ 1.pkt 3. KM)
[i]Art. 73.
§ 1. Statek stanowi polską własność, jeżeli jest własnością:
1) Skarbu Państwa,
2) osoby prawnej mającej siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej,
3) obywatela polskiego zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej.


Ad.3 :
plitkin napisał(a):
Delaware, Wanuatu i podobne bananowe bandery maja ogranuczenia na pobyt w ue. W praktyce co 6-18 mcy trzeba wyjsc poza ue i wrocic.
.
Czyli rozumiem, że pod banderą USA nie mają ograniczeń ?

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2014, o 18:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Rejestracja łódki nie ma nic do kwestii podatku VAT, ani też nic do kraju pochodzenia właściciela. Niektóre kraje unii rejestrują tylko jachty swoich obywateli, niektóre też (jak Polska) mogą wymagać do rejestracji opłacenia VAT - a inne inaczej. Ale to rzecz osobna.

VAT (+cło) obowiązany jest opłacić obywatel Unii (rezydent unijnej strefy celnej) który importował (sprowadził) łódkę na teren Unii. Bandera nieistotna; to jest podatek od towaru i liczy się jego właściciel.
Dotyczy każdego nieowatowanego w UE. Także jachtu europejskiego który opuścił strefę UE na ponad bodajże 3 lata czy cuś, bo to oznacza eksport... (warto miec świadomość przed odpłynięciem ;) )

Ponadto każda łódka (niezależnie od własności) podlega opodatkowaniu po 6 miesiącach w roku stałej obecności w Unii. Może także trafić na lokalne prawo jakiegoś kraju, jeśli spędzi na jego terenie ponad 6 miesięcy.
A amerykanin (czy inszy obcokrajowiec) po wpłynięciu na obszar EU łódką amerykańską ma też możliwość - zdaje się do 18 miesięcy - tymczasowego zwolnienia z VAT; po jego upływie jacht będzie traktowany jako zaimportowany do UE i obowiązany uiścić VAT +cło. Oczywiście wystarczy przed upływem terminu wyjść poza obszar Unii (i skrzętnie zachować dokumenty odprawy czy coś). Ale to dotyczy łódki będącej własnością obywatela kraju obcego (nie rezydenta podatkowego Unii); która nie zostanie wynajęta, sprzedana ani inaczej jakoś udostępniona rezydentowi Unii... :-P

Co do reszty: nie wiem jak teraz wymogi w USA. Obowiązku zmiany bandery nie ma; pytanie czy możesz zachować rejestrację amerykańską. I czy warto. Bo, teoretycznie przynajmniej, jacht obcej bandery nie jest uprawniony do "swobodnej żeglugi w obszarze Unii" :-P , powinien się odprawiać w każdym kraju z osobna, etc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2014, o 19:38 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wyjść co 6 m-cy poza obszar UE i wrócić - to nie jest duży problem. Poprosić Straż Graniczną o odprawę na Helu, przepłynąć na wody terytorialne Obw.Kaliningradzkiego ("prawo nieszkodliwego przepływu" - wiza niepotrzebna), zatoczyć koło i wracając znów odprawić się na Helu. Ale czy nie jest aby tak, że jachty pod obcą (non-UE) banderą muszą dokonywać odprawy granicznej przy każdym wejściu do i wyjściu z portu unijnego, i w dodatku musi to być Port of Entry? Bo niby skąd byłoby wiadomo, że pomiędzy jednym a drugim portem unijnym nie było wyjścia poza obszar UE?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2014, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
_jp_ napisał(a):
(...) Ale czy nie jest aby tak, że jachty pod obcą (non-UE) banderą muszą dokonywać odprawy granicznej przy każdym wejściu do i wyjściu z portu unijnego, i w dodatku musi to być Port of Entry? Bo niby skąd byłoby wiadomo, że pomiędzy jednym a drugim portem unijnym nie było wyjścia poza obszar UE?


Skąd? z oświadczenia skippera. Naprawdę, Wasze słowo ma bardzo dużą wagę, nauczcie się wreszcie do jasnej anielki.... i w większości krajów je szanują. Ja wiem, że dla wielu przyzwyczajonych do polskich warunków to co najmniej dziwne. Odzwyczajcie się :)

I nie, nie wydaje mi się abyś musiał dokonywać za każdym razem odprawy. Zaraz sprawdzę

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

http://ec.europa.eu/taxation_customs/customs/procedural_aspects/imports/temporary_importation/article_994_en.htm
Cytuj:
A boat is temporarily imported into the EU and not into one of the constituent Member States. Thus it can move from one Member State to another with no further customs formalities during the 18 month period allowed.


Tak jakby bez problemów. Aha, problemem są możliwości pobytu obywatela nie-UE w UE (maks. 90 dni...). Ale już się problemem zajęto:

http://www.yachtingmonthly.com/news/536372/move-to-end-visa-limits-to-non-eu-sailors

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2014, o 21:55 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nie wiem, na ile to wiarygodne źródło, ale w Hiszpanii z jachtem "non-EU" tak prosto chyba nie jest http://www.noonsite.com/Countries/Spain/?rc=Formalities


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2014, o 23:17 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ano właśnie... Pamiętać należy że łódka to jedno, a ludzie na niej - drugie. Takoż co innego Unia (celna) a co innego Schengen.
Moniia napisał(a):
Tak jakby bez problemów. Aha, problemem są możliwości pobytu obywatela nie-UE w UE (maks. 90 dni...).
"If you are arriving into the UK directly from another EU country there is no need to fly your Q flag or notify customs of your arrival unless you have non-EU nationals onboard" :mrgreen:
_jp_ napisał(a):
Wyjść co 6 m-cy poza obszar UE i wrócić - to nie jest duży problem. Poprosić Straż Graniczną o odprawę na Helu, przepłynąć na wody terytorialne Obw.Kaliningradzkiego ("prawo nieszkodliwego przepływu" - wiza niepotrzebna), zatoczyć koło i wracając znów odprawić się na Helu.
Nie wystarczy. Trzeba udowodnić że łódka weszła do obcego kraju :-P Ale są Alandy, Norwegia, kłopot nieznaczny. I można przecie załatwić to 18 miesięczne zwolnienie.
Może dodać jeszcze należy że obywatel EU ma tylko 30 dni na zapłatę VAT.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2014, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2700
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Moniia napisał(a):
Wasze słowo ma bardzo dużą wagę, nauczcie się wreszcie do jasnej anielki.... i w większości krajów je szanują. Ja wiem, że dla wielu przyzwyczajonych do polskich warunków to co najmniej dziwne. Odzwyczajcie się :)

Dziś w Helu przyszła SG:
SG: Pan jest kapitanem?
ja: Tak.
SG: Skąd?
ja: Z Liepaji.
SG: Rejs szkoleniowy?
ja: Nie, turystyczny.
SG: Dziękujemy.
ja: Ależ proszę. :)
SG: Aaaa... ile osób?
ja: 31. Potrzebujecie listę załogi?
SG: Po co?
:lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2014, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Nic nowego :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL