Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 14:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 maja 2014, o 08:09 

Dołączył(a): 28 wrz 2010, o 15:34
Posty: 93
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 16
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cześć.
Przejrzałem wszystkie wątki, gdzie padło słowo "ubezpieczenie" i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie z tematu wątku.

Może szanowni forumowicze mnie gdzieś skierują, lub coś doradzą?

Dokładnie to chciałbym wiedzieć, czy (i gdzie i jak itp.) powinien się ubezpieczyć "skiper" na krótki, zagraniczny rejs ze znajomymi?
"Wygooglałem" jakąś firmę, ale ona raczej ubezpieczała zawodowych skiperów (na cały rok i na prawie wszystkie akweny).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2014, o 10:32 

Dołączył(a): 22 wrz 2013, o 18:45
Posty: 97
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Panteanius +48 58 350 6131 ja tylko tam znalazłem 2 lata temu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2014, o 12:27 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ja się ubezpieczam w Proffmanie, mają też ubezpieczenie dla amatorów skipperów.


Załączniki:
ub-skipera-niezawodowegopl.pdf [265.64 KiB]
Pobrane 346 razy

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 20:42 

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 13:46
Posty: 58
Lokalizacja: Żmigród
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Witam. Podczas burzy staliśmy w małym chorwackim porcie. W nocy falowanie było tak duże, że pomimo cum,szpringów, łódź ...skakała jak piłka na wodzie. Podczas oddawania łodzi,okazało się, że kil jest porządnie przerysowany. Co teraz? Skiper ma OC.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
andrzejl napisał(a):
Witam. Podczas burzy staliśmy w małym chorwackim porcie. W nocy falowanie było tak duże, że pomimo cum,szpringów, łódź ...skakała jak piłka na wodzie. Podczas oddawania łodzi,okazało się, że kil jest porządnie przerysowany. Co teraz? Skiper ma OC.


Tutaj przydało by się ubezpieczenie kaucji i AC jachtu. Ubezpieczenia OC skippera nie obejmuje odszkodowania w takich przypadkach.

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.



Za ten post autor rudekolek otrzymał podziękowanie od: andrzejl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
andrzejl napisał(a):
Witam. Podczas burzy staliśmy w małym chorwackim porcie. W nocy falowanie było tak duże, że pomimo cum,szpringów, łódź ...skakała jak piłka na wodzie. Podczas oddawania łodzi,okazało się, że kil jest porządnie przerysowany. Co teraz? Skiper ma OC.

A co ma falowanie do przerysowanego kilu ?
Żeby przerysować kil, musi być kontakt kilu z dnem. Był ?
Jeżeli nie, to przerysowanie "przemycono" Wam z poprzednich czarterów.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cape napisał(a):
Jeżeli nie, to przerysowanie "przemycono" Wam z poprzednich czarterów.

Z pierwszej ręki - od Chorwata, który pracował w firmie czarterowej - znam opowieść o tym, jak na tym samym jachcie "przemycali" uszkodzenie płetwy balastu przez kolejnych kilka czarterów, za każdym razem obciążając czarterujących za szkodę.
Gość opowiadał o tym ze swadą i chyba uważał, że to było to działanie bardzo zabawne...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 19:11 

Dołączył(a): 30 maja 2011, o 23:05
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Jak się sprawdza kil przy odbiorze jachtu? o.0
Mówimy, że albo nam podpiszą w protokole "stanu kilu nie sprawdzono" albo mają na własny koszt podnieść jacht (wynająć nurka)?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Tompior napisał(a):
Jak się sprawdza kil przy odbiorze jachtu?

Maska, płetwy i pod wodę.
Albo firma (sprawdzona) która takich numerów nie robi.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 19:24 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
pierdupierdu napisał(a):
Cape napisał(a):
Jeżeli nie, to przerysowanie "przemycono" Wam z poprzednich czarterów.

Z pierwszej ręki - od Chorwata, który pracował w firmie czarterowej - znam opowieść o tym, jak na tym samym jachcie "przemycali" uszkodzenie płetwy balastu przez kolejnych kilka czarterów, za każdym razem obciążając czarterujących za szkodę.
Gość opowiadał o tym ze swadą i chyba uważał, że to było to działanie bardzo zabawne...


A czy nie można zarządzać wtedy wglądu do protokołu odbioru z poprzedniego czarteru ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Pewnie można poprosić o protokół z poprzedniego czarteru. Od dłuższego już czasu nie słyszałem o takich praktykach w Chorwacji. Jeżeli zdarzają się nagminne nieuzasadnione roszczenia ze strony armatora, przeważnie agent kończy współpracę z taka firmą. I jeszcze opowiada innym agentom. Nie jest to korzystne dla takiej firmy.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl



Za ten post autor bryg otrzymał podziękowanie od: morka
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 17:16 

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 13:46
Posty: 58
Lokalizacja: Żmigród
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Witam. Proszę, tak jednym (może być długim) zdaniem - co daje ubezpieczenie skipera w Panteanius i czy "warto" je posiadać w pływaniu rekreacyjnym. Dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 19:21 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jednym zdaniem? Daje pokrycie kosztow leczenia urazu powstalego wskutek wypadku na nartach. Mowie o ubezpieczeniu KL, dostepnym tez dla skipera.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 22:25 

Dołączył(a): 1 lut 2010, o 20:46
Posty: 121
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jakie ubezpieczenie Andrzeju OC , NW czy KL?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 10:47 

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 13:46
Posty: 58
Lokalizacja: Żmigród
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Witam. Dzieki za podjecie tematu. Posiadam (opłacam) od kilku lat OC skipera. We wrześniu podrapałem kil o kamyczki( bujało w porcie,ale ok,mea culpa) Po zakończonym rejsie okazało się,że mogę sobie schować do mądrej książki ten papier. Co powinienem posiadać (opłacać :-)) ? Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
andrzejl napisał(a):
We wrześniu podrapałem kil o kamyczki( bujało w porcie,ale ok,mea culpa) Po zakończonym rejsie okazało się,że mogę sobie schować do mądrej książki ten papier.
Wszystko jest OK. A jeśli własnym samochodem zrobisz sobie obcierkę, to myślisz, że OC to pokryje????

OC jest to rodzaj ubezpieczenia majątkowego!!!, polegającego na tym, że zakład ubezpieczeń przejmuje na siebie ekonomiczne skutki szkód wyrządzonych osobom trzecim, Lepiej to wyjaśnia nazwa angielska OC: Third Party Liability.

Jacht, którym kierujesz, nie jest "osoba trzecią". Dostałbyś pokrycie szkody, gdybyś zrobił kuku innemu jachtowi.
andrzejl napisał(a):
Co powinienem posiadać (opłacać )
Nie piszesz, czy to było na Twoim jachcie, czy na czarterowanym. Powinieneś był ubezpieczyć casco, albo sprawdzić, czy armator ubezpieczył casco.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 12:13 

Dołączył(a): 1 lut 2010, o 20:46
Posty: 121
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zakładam, że jacht nie był Twoją własnością. OWU większości towarzystw w tym Panteaniusa mówi wprost , że TU nie ponosi odpowiedzialności za szkody w mieniu użytkowanym, czyli w dowodzonym przez Ciebie jachcie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
andrzejl napisał(a):
Co powinienem posiadać


Ubezpieczenie kaucji i potwierdzenie, że jacht ma ważną polisę Casco, a franszyza redukcyjna nie przekracza wysokości kaucji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 12:33 

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 13:46
Posty: 58
Lokalizacja: Żmigród
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Jakie ubezpieczenie powinienem posiadać jako zeglarz "turystyczny"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
To co powyżej plus polisę dla skipera, którą masz, na wypadek gdybyś z niedbałości czarterowaną jednostką przerysował jaśnie panu jakąś MARI-CHA.

Casco ma mieć właściciel jachtu, który czarterujesz. Jeśli boisz się podrapania kila i utraty kaucji to ją sobie ubezpiecz /znacząco często upraszcza zdanie jachtu ;) /


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
andrzejl napisał(a):
zeglarz "turystyczny"?
Takie zwierzę w ubezpieczeniach nie istnieje. Napisz konkrety: Jesteś właścicielem? Jacht należy do kolegi? Jacht klubowy? Jacht czarterowany? Ty prowadzisz? Jesteś załogantem?

Określenie "żeglarz turystyczny" jest publicystyką, a w ubezpieczeniach obowiązuje prawo, a nie publicystyka.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 13:21 

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 13:46
Posty: 58
Lokalizacja: Żmigród
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Zawsze prowadzę jacht czarterowany. Nie każdy armator "zgadza" się na ubezpieczenie kaucji,więc jak coś, to potrącają z kaucji i mają spokój. Poza tym jakoś ciężko jest zrozumieć kruczki pisane drobnym druczkiem.
Jest coś takiego jak ubezpieczenie kaucji w Panteaniusie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
andrzejl napisał(a):
Nie każdy armator "zgadza" się na ubezpieczenie kaucji,
To zmień armatora.

Ten, który nie chce ubezpieczenia kaucji zapewne jest tańszy, więc musisz sobie przekalkulować co się bardziej opłaca - droższy czarter z ubezpieczeniem kaucji czy tańszy, ale bez ubezpieczenia.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2015, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 14:58
Posty: 612
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 115
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
andrzejl napisał(a):
Jest coś takiego jak ubezpieczenie kaucji w Panteaniusie?

Jest na pewno w Proffmanie http://www.tawernaskipperow.pl/skipperz ... tykul.html

_________________
Pozdrawiam,
Weronika

Dawniej statki były z drewna, a ludzie z żelaza...
facebook.com/jacht.jagiellonia

Robię zdjęcia https://balansbieli.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2015, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
andrzejl napisał(a):
Jakie ubezpieczenie powinienem posiadać jako zeglarz "turystyczny"?


Z punktu widzenie ubezpieczycieli nawet jeżeli nie płacisz za czarter, lub jedzenie, a nie pobierasz pieniędzy za skipperowanie to i tak uważany jesteś za zawodowca.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2015, o 23:03 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Maar napisał(a):
andrzejl napisał(a):
Nie każdy armator "zgadza" się na ubezpieczenie kaucji,
To zmień armatora.

Ten, który nie chce ubezpieczenia kaucji zapewne jest tańszy, więc musisz sobie przekalkulować co się bardziej opłaca - droższy czarter z ubezpieczeniem kaucji czy tańszy, ale bez ubezpieczenia.

To też niekoniecznie zawsze pomaga, jak zwykle trzeba dokładnie przeczytać umowę i może sie okazac że ubezpieczenie kaucji nie obejmuje uszkodzeń żagli, olinowania i silnika wykorzystywanego niezgodnie z zaleceniami.
Umowy bywaja też tak skonstuowane że bez przetlumaczenia ich, przez prawnika wladającego doskonale językiem, idomami prawniczymi i technicznymi mogą być niezrozumiałe dla przeciętnego żeglarza.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2015, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bryg napisał(a):
zeglarz "turystyczny"?

Z punktu widzenie ubezpieczycieli nawet jeżeli nie płacisz za czarter, lub jedzenie, a nie pobierasz pieniędzy za skipperowanie to i tak uważany jesteś za zawodowca.


Wygląda, że masz po prostu niewłaściwe ubezpieczenie.
Też jestem ubezpieczony w Pantaeniusie - mam swoje OC ale faktycznie dotyczy to prowadzenia jednostek rekreacyjnych - tak swojej jak i obcej.
Zapytam dziś na Targach ich przedstawiciela jak to jest w takim przypadku jak Twój.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: andrzejl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2015, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bryg napisał(a):
Z punktu widzenie ubezpieczycieli nawet jeżeli nie płacisz za czarter, lub jedzenie, a nie pobierasz pieniędzy za skipperowanie to i tak uważany jesteś za zawodowca.
Niekoniecznie. Stawki dla skipperów "prywatnych" i "zawodowych" są znacznie zróżnicowane. Popatrz na Pantaeniusa:
http://www.pantaenius.pl/uploads/media/ ... era_02.pdf

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2015, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bury_kocur napisał(a):
Zapytam dziś na Targach ich przedstawiciela jak to jest w takim przypadku jak Twój.


No i jak myślałem przedstawiciele Pantaeniusa potwierdzili jednoznacznie, że skipper miał niewłaściwe ubezpieczenie.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 08:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierzasty napisał(a):
Dokładnie to chciałbym wiedzieć, czy (i gdzie i jak itp.) powinien się ubezpieczyć "skiper" na krótki, zagraniczny rejs ze znajomymi?


Czyli wracając do Twojego pytania - ubezpieczając się jako skipper należy BARDZO dokładnie sprecyzować jaki ma być charakter tego rejsu bo potem drobne niedomówienie skutkować może odmową wypłaty ubezpieczenia.
Jeżeli płyniemy z przyjaciółmi i wszyscy zrzucają się TYLKO na faktyczne koszty rejsu (żarcie, paliwo, portowe) to rejs uważany jest jako towarzyski i niekomercyjny.
Natomiast jeżeli tylko ktoś zarabia na tym rejsie nawet 1 zł (choćby tytułem amortyzacji sprzętu) to rejs ma charakter komercyjny i wykupione ubezpieczenie niekomercyjne działać nie będzie.
Takie wiadomości otrzymałem wczoraj od trójmiejskiego przedstawiciela Pantaeniusa.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL