Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=20265
Strona 1 z 4

Autor:  Zbieraj [ 15 paź 2014, o 17:10 ]
Tytuł:  Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju opracowało projekt zmian do Ustawy.
I chce konsultacji społecznych.
No to macie i konsultujcie:
Załącznik:
Ustawa o bezpieczenstwie morskim_projekt (1).pdf [205.84 KiB]
Pobrane 340 razy
Załącznik:

Autor:  -O- [ 15 paź 2014, o 17:59 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Moim zdaniem szansa na wprowadzenie nowelizacji jest równa zeru!!!

Episkopat się nie zgodzi chociażby z powodu proponowanej zmiany art. 5 ust. 10a
- Są tam zagnieżdżone dwie cyfry 6 i 9 w konfiguracji mogącej sugerować rozwiązłość seksualną, nie wskazującą jednoznacznie, że chodzi tu o kat osób różnopłciowych. Żeby tam chociaż jakiś malutki przecinek wstawili (pomiędzy) to jeszcze można by bronić się , że chodzi o rodzinę, lub cóś w tym rodzaju, a tak... dupa panie.

Art. 8 ust. 8 - Jest zamachem na suwerenność państwa polskiego. Zmusza ministra do donoszenia obcym mocarstwom. Polska dla Polaków. Ileż tam konwencji i dyrektyw unijnych. Nic z tego nie będzie. :-(

Przecież to wszytko robione jest głównie po to, żeby kasa leciała dla kolesi.

Proszę o dalszą analizę Ins'a i Sajmona.

Autor:  Maar [ 15 paź 2014, o 18:26 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Jeanneau napisał(a):
Proszę o dalszą analizę Ins'a i Sajmona.
Panie Tereszewski, zasadziliście się na kaskę i lody chcecie kręcić na forumowych dyskusjach? Niech Pan pamięta, że genderysta rymuje się z faszysta, postempowy* pedale! :-)

:rotfl:

[*] (-: לא PAC!

Autor:  -O- [ 15 paź 2014, o 18:47 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Maar napisał(a):
postempowy* pedale!

Bardzo sobie wypraszam.
Tylko nie postępowy, kurna.
Jestem konserwatystą. :lol:

Autor:  Maar [ 15 paź 2014, o 19:01 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Czym się różni zatrudnienie od zaangażowania dla określonych potrzeb?

pasażer – należy przez to rozumieć każdą osobę, z wyjątkiem:
a) kapitana i członków załogi lub innych osób zatrudnionych w jakimkolwiek
charakterze na statku lub zaangażowanych na statku dla jego potrzeb,

Autor:  Stara Zientara [ 15 paź 2014, o 19:10 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Maar napisał(a):
Czym się różni zatrudnienie od zaangażowania dla określonych potrzeb?
Bosman jest zatrudniony, a klient obsługujący ster lub żagle jest zaangażowany dla potrzeb statku.

Autor:  Maar [ 15 paź 2014, o 19:11 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

„Art. 22a. 1. Jacht morski może być eksploatowany w oparciu o opracowaną przez
armatora instrukcję bezpieczeństwa jachtu morskiego.

Znaczy się tak - jacht nie posiadający KB powinien posiadać podpisaną przez armatora i zaakceptowaną przez armatora instrukcję bezpieczeństwa, którą powinien przygotować armator.

Noszzz mać.

Autor:  Cape [ 15 paź 2014, o 19:14 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Maar napisał(a):
Jacht morski może

Maar napisał(a):
powinien posiadać podpisaną przez armatora

A rozróżniasz słowa "może" i" powinien" ?
Bo dla mnie "może" tzn nie jest to obowiązkowe, a słowo "powinien" znaczy, że taki obowiązek jest.

Autor:  Maar [ 15 paź 2014, o 19:20 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Cape napisał(a):
A rozróżniasz słowa "może" i" powinien" ?
W sensie, że jacht może być eksploatowany, ale nie musi? :-)

Autor:  Stara Zientara [ 15 paź 2014, o 19:21 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Maar napisał(a):
Cape napisał(a):
A rozróżniasz słowa "może" i" powinien" ?
W sensie, że jacht może być eksploatowany, ale nie musi? :-)
Obawiam się, że taka będzie interpretacja urzędasów.

Autor:  Maar [ 15 paź 2014, o 19:22 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Stara Zientara napisał(a):
Obawiam się, że taka będzie interpretacja urzędasów.
Wiem, że taka jest :-(

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ale artykuł 22a i wynikające z niego kwity tworzone przez armatorów nie będą stanowiły problemu przecież!

Na stronie http://glosuj-na-PO.org.pl będzie baza danych z gotowymi instrukcjami i każdy będzie sobie mógł wydrukować gotowca.

:-)

Autor:  Cape [ 15 paź 2014, o 19:28 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Maar napisał(a):
Art. 22a. 1. Jacht morski może być eksploatowany w oparciu o opracowaną przezarmatora instrukcję bezpieczeństwa jachtu morskiego

Maar napisał(a):
W sensie, że jacht może być eksploatowany, ale nie musi

W sensie, że armator może (ale nie musi) opracować własną instrukcję (która oczywiście nie może być sprzeczna z ustawą).
Ja w tym widzę sens.

Autor:  Zbieraj [ 15 paź 2014, o 19:30 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Maar napisał(a):
W sensie, że jacht może być eksploatowany, ale nie musi?
Stara Zientara napisał(a):
Obawiam się, że taka będzie interpretacja urzędasów.
Maar napisał(a):
Wiem, że taka jest
To by było pół biedy. Obawiam się, że taki zapis będzie interpretowany jako:

Jacht morski może być eksploatowany... (jeśli ma).... opracowaną przez
armatora instrukcję bezpieczeństwa jachtu morskiego.

Autor:  Stara Zientara [ 15 paź 2014, o 19:32 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Znowu ubędzie jachtów pod polską banderą...

Ale może urzędnikom o to chodzi, żeby im dupy nie zawracać.

Autor:  -O- [ 15 paź 2014, o 19:35 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Zbieraj napisał(a):
Jacht morski może być eksploatowany... (jeśli ma).... opracowaną przez
armatora instrukcję bezpieczeństwa jachtu morskiego.

Też tak to czytam.
Może być eksploatowany, pod warunkiem, że ma...

Stara Zientara napisał(a):
Znowu ubędzie jachtów pod polską banderą...

Dlaczego?
Ja chętnie opracuję instrukcję.
Pytanie, kto ją będzie sprawdzał i kiedy?

Autor:  Maar [ 15 paź 2014, o 19:38 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Cape napisał(a):
W sensie, że armator może (ale nie musi) opracować własną instrukcję (która oczywiście nie może być sprzeczna z ustawą).
Ja w tym widzę sens.
Jaki sens widzisz Krzysiu? Ten z art. 22 bez literki "a": statek o polskiej przynależności podlega audytowi znaczy się, że MUSI posiadać co najmniej KB?! (ale - jeżeli cośtam, cośtam, to może posiadać instrukcję bezpieczeństwa)

Autor:  Ryś [ 15 paź 2014, o 20:32 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

w art. 23:
a) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. W przypadku nie zgłoszenia statku do inspekcji w terminie lub negatywnego
wyniku inspekcji certyfikat traci ważność.”,

b) dodaje się ust. 5 w brzmieniu:
„5. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej określi, w drodze rozporządzenia:
1) terminy, tryb i zakres przeprowadzania poszczególnych rodzajów inspekcji
jachtów morskich, w zależności od rodzaju i długości jachtu oraz eksploatoatacji w
oparciu o zatwierdzoną przez armatora instrukcję bezpieczeństwa,
2) elementy, które powinna zawierać instrukcja bezpieczeństwa oraz wytyczne
dotyczące jej opracowania oraz stosowania,
3) sposób weryfikowania przez organ inspekcyjny prawidłowości opracowania i
stosowania instrukcji bezpieczeństwa,
4) wzór karty bezpieczeństwa jachtu morskiego,
- kierując się koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa jachtów morskich, z
uwzględnieniem postanowień umów międzynarodowych oraz przepisów Unii
Europejskiej w zakresie wymagań dotyczących państwa bandery.”;


A co siem bendem powtarzać? :rotfl:
Ryś, nieopodal, ledwie co - napisał(a):
A zasię wobec polskiego postempującego procesu przywracania popierdo... powiedzmy: zamordyzmu i niewolnictwa -
nie mam pewności że następnego roku będzie mi dozwolono rozporządzeniem wyjść z portu. :-P

Autor:  ins [ 15 paź 2014, o 20:58 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Jeanneau napisał(a):
Moim zdaniem szansa na wprowadzenie nowelizacji jest równa zeru!!!

Episkopat się nie zgodzi chociażby z powodu proponowanej zmiany art. 5 ust. 10a
- Są tam zagnieżdżone dwie cyfry 6 i 9 w konfiguracji mogącej sugerować rozwiązłość seksualną, nie wskazującą jednoznacznie, że chodzi tu o kat osób różnopłciowych. Żeby tam chociaż jakiś malutki przecinek wstawili (pomiędzy) to jeszcze można by bronić się , że chodzi o rodzinę, lub cóś w tym rodzaju, a tak... dupa panie.

Art. 8 ust. 8 - Jest zamachem na suwerenność państwa polskiego. Zmusza ministra do donoszenia obcym mocarstwom. Polska dla Polaków. Ileż tam konwencji i dyrektyw unijnych. Nic z tego nie będzie. :-(

Przecież to wszytko robione jest głównie po to, żeby kasa leciała dla kolesi.

Proszę o dalszą analizę Ins'a i Sajmona.


Masz ochotę przenosić swoje problemy z działu politycznego do tego wątku?

Piotr Siedlewski

Autor:  skavi [ 15 paź 2014, o 22:08 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Maar napisał(a):
Ten z art. 22 bez literki "a": statek o polskiej przynależności podlega audytowi znaczy się, że MUSI posiadać co najmniej KB?! (ale - jeżeli cośtam, cośtam, to może posiadać instrukcję bezpieczeństwa)


Myślę, że art. 22a jest po to, żeby statek NIE musiał posiadać KB jeśli ma własną instrukcję bezpieczeństwa.

Autor:  _jp_ [ 15 paź 2014, o 22:10 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

tak na szybko:
Cytuj:
Art. 22a. (...)
3. Organ inspekcyjny sprawdza, czy eksploatowanie jachtu w oparciu o instrukcję bezpieczeństwa zapobiega lub zmniejsza do akceptowalnego poziomu ryzyko wystąpienia zagrożeń zidentyfikowanych w związku z prowadzoną na jachcie działalnością lub uprawianą żeglugą.
po pierwsze: organ sprawdza a priori (na jachcie stojącym w porcie, przed wypuszczeniem w morze - ryzyko teoretyczne) czy a posteriori - gdy się co przydarzy (ryzyko stwierdzone faktycznie)? W tym pierwszym przypadku, to będzie zupełna uznaniowość „organu”? Po drugie - czy rodzaje ryzyk, ich identyfikacja, poziom akceptowalności też ma pozostawać do uznania „organu”? A ścieżka odwoławcza?
Cytuj:
Art. 111. Statki żeglugi śródlądowej mogą uprawiać żeglugę na wodach morskich po spełnieniu dodatkowych wymagań w zakresie bezpiecznego uprawiania żeglugi, dotyczących w szczególności środków ratunkowych, sprzętu sygnałowego i ochrony przeciwpożarowej oraz kwalifikacji załogi, określonych, w drodze zarządzenia, przez dyrektora urzędu morskiego właściwego dla rejonu uprawianej żeglugi.
- to a propos odpowiedzi, którą z ministerstwa otrzymał pierdupierdu, jakoby jachty śródlądowe do 7,5 m długości można było prowadzić po wodach morskich bez patentu. A, że dyrektorów UM-ów jest trzech, to się nie zdziwcie, gdy w rejsie z Gdyni do Świnoujścia prowadzący jacht będzie musiał okazywać po kolei trzy różne patenty. :rotfl:

Autor:  Jaromir [ 15 paź 2014, o 22:44 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

skavi napisał(a):
Maar napisał(a):
Ten z art. 22 bez literki "a": statek o polskiej przynależności podlega audytowi znaczy się, że MUSI posiadać co najmniej KB?! (ale - jeżeli cośtam, cośtam, to może posiadać instrukcję bezpieczeństwa)


Myślę, że art. 22a jest po to, żeby statek NIE musiał posiadać KB jeśli ma własną instrukcję bezpieczeństwa.


Hmm, na razie przeczytałem projekt zmian raz tylko, ale zauważam, że nowy przepis o "instrukcjach bezpieczeństwa" napisano tak, że dotyczyć on może każdego statku/jachtu.

Obecnie mój statek (znaczy jacht rekreacyjny, dziewięciometrowy...) nie musi posiadać żadnej KB i nie musi posiadać żadnej "instrukcji bezpieczeństwa". Jak widać - z bliżej nieznanych powodów panom urzędnikom ministerialnym taka sytuacja zaczęła spędzać sen z oczu.

Autor:  bury_kocur [ 15 paź 2014, o 23:04 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

pierdupierdu napisał(a):
Jak widać - z bliżej nieznanych powodów panom urzędnikom ministerialnym taka sytuacja zaczęła spędzać sen z oczu.


Jarek - coś mi to śmierdzi skutkami prac komisji badania wypadków morskich i ich ostatnich działań - może wręcz do spółki z Tow. Sekretarzem jedynego słusznie związku ?
Tow. Sekretarz i jego świta nie może znieść braku KB na jachty do Lc 15m to próbują wsadzić nam jakieś bezsensowne instrukcje bezpieczeństwa ?
A MIiR treścią wychodzonego przez Tow. Sekretarza stosownego rozporządzenia deleguje jakiś "mundrych" do sprawdzania u przyjemniaczków posiadania owych instrukcji ?
Pzdr
Kocur

Autor:  Kudlaty [ 16 paź 2014, o 00:44 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Wyraźnie napisali że łódki obsadzone załogą to komercja.
Łobuzy.

Autor:  wsl85 [ 16 paź 2014, o 09:12 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Witam
Może udało by się z przepisu
31) w art. 87 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

Wywalić jachty morskie, a przynajmniej rekreacyjne jachty morskie. Tak jak to chyba jest w Szwecji, czy Danii.

Autor:  Wojciech [ 16 paź 2014, o 09:28 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

wsl85 napisał(a):
Może udało by się z przepisu
31) w art. 87 ust. 5 otrzymuje brzmienie:


Przywołując artykuły proponuję podawać całą zawartość zapisów w nich zawartych, by nie było konieczność otwierania pdf-ów każdorazowo przy proponowaniu zmian ...

Autor:  Ryś [ 16 paź 2014, o 09:51 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Wojciech1968 napisał(a):
wsl85 napisał(a):
Może udało by się z przepisu
31) w art. 87 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

Przywołując artykuły proponuję podawać całą zawartość zapisów w nich zawartych, by nie było konieczność otwierania pdf-ów każdorazowo przy proponowaniu zmian ...
Może zaproponuj to Ministerstwu...

Nowe:
„5. Kapitan statku, w tym statku służby państwowej specjalnego przeznaczenia,
statku rybackiego o długości do 24 m, statku o wartości historycznej o długości do 45 m,
jachtu morskiego oraz statku żeglugi śródlądowej jest obowiązany zgłosić kapitanowi portu wejście lub wyjście z portu wraz z informacją dotyczącą identyfikacji statku, celu podróży, portu zawinięcia oraz liczby osób na pokładzie, zgodnie z przepisami wydanymi przez właściwego dyrektora urzędu morskiego na podstawie art. 84 ust. 2.”;
(zmiana podkreślona)

Brzmienie obecne:
5. Kapitan statku, w tym statku służby państwowej specjalnego przeznaczenia, statku rybackiego o długości do 24 m, statku o wartości historycznej o długości do 45 m oraz jachtu morskiego, jest obowiązany, przed wejściem do portu i przed opuszczeniem portu, przekazać kapitanowi portu informację dotyczącą identyfikacji statku oraz uzyskać zezwolenie odpowiednio na wejście lub opuszczenie portu.

Autor:  skipbulba [ 16 paź 2014, o 10:05 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

I m.in dlatego Platforma przerżnie wybory, chociaż nowa władza wcale nie będzie lepsza :(

Autor:  Ryś [ 16 paź 2014, o 10:16 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

"Nie mogę wprawdzie powiedzieć, czy będzie lepiej, gdy będzie inaczej, ale tyle rzec mogę, że musi być inaczej, jeśli ma być dobrze." ;)

Autor:  adaswa [ 16 paź 2014, o 11:02 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

czy coś źle doczytalem czy o ile mowa o jachcie morskim mowa o jednostce do 24m? nie wynika to definicji tylko dalszego opisu?
Proszę o poprawienie mnie lub opinie?

Autor:  _jp_ [ 16 paź 2014, o 12:10 ]
Tytuł:  Re: Zmiana ustawy o bezpieczeństwie morskim

Ba, większość polskich jachtów morskich można śmiało podciągnąć pod statek o wartości historycznej o długości do 45 metrów :lol:

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/