Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 20:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 gru 2015, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2015, o 09:40
Posty: 2
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Morski
Witam,
Czy pierwszy oficer na jachcie w trakcie rejsu turystycznego musi mieć uprawnienia morskie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Odpowiedź krótka: Nie.

Odpowiedź długa: Uprawnienia (w sensie - patenty) nie dzielą się na morskie, śródlądowe, szuwarowo-bagienne, rzeczne itp. Z patentem kapitana możesz pływać po śródlądziu, a z patentem żeglarza - po wodach morskich.

Na morzu odpowiedni patent upoważnia Cię do prowadzenia odpowiedniego jachtu (w sensie wielkości) po określonych wodach. Kogo z załogi mianujesz I oficerem (jeśli już tak bardzo chcesz), a kogo starszym zmywakowym - Twoja sprawa. Nasz kochana władza jeszcze się nie połapała, że ma tu ogromne pole do popisu, więc tego nie określiła (na razie).

Może być natomiast taki układ, że jacht ma kartę bezpieczeństwa, w której stoi jak byk, że prowadzącym musi być np. co najmniej sternik morski, a oprócz niego musi być drugi matros ze stopniem morsa albo żeglarza. Ten drugi jednak ma być "sztuk jeden". Czy mianujesz go I oficerem, czy starszym cumownikiem - Twoja sprawa.

To jest (trochę per analogiam), jak z uprawnieniami radiowymi. Jeśli jest na jachcie np. UKF-ka z DSC, musi być co najmniej jedna osoba mająca SRC, ale to nie znaczy, że musi to być kapitan albo I oficer.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Hals
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2015, o 09:40
Posty: 2
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Morski
Wielkie dzięki, nie byłem pewien czy nasze przepisy tego nie regulują czy po prostu ja się nie mogę doszukać odpowiednich przepisów.
PS też jestem ze Starej Pragi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 19:44 

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 15:48
Posty: 35
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
W znanych mi czarterowniach i umowach czarterowych znajduje się zwykle zdroworozsądkowy zapis: "The main condition for the fulfillment of the charter is that at least 2 persons from the crew must have a sailing certificate or 1 person with sailing certificate and 1 experienced crew member."

I oficer to już na szczęście w żegludze turystycznej a tym bardziej w regatowej to zamierzchła przeszłość. Chyba ze czasem jest wygodnie i dla porządku - podczas manewrów np portowych podzielić załogę na wachty zgodnie ze starą maksymą: I wachta - dziób, II śródokręcie, III rufa.
Z tego co wiem nie jest to regulowane przepisami.
W dokumentach Grecji, Chorwacji i Włoszech nie widziałem zapisu że prowadzący musi mieć cokolwiek. Ale mogę się mylić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 19:49 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Hals napisał(a):
Witam,
Czy pierwszy oficer na jachcie w trakcie rejsu turystycznego musi mieć uprawnienia morskie?


Czy czasem nie chodzi o tz. co - skippera?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 22:57 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zbieraj napisał(a):
Na morzu odpowiedni patent upoważnia Cię do prowadzenia odpowiedniego jachtu (w sensie wielkości) po określonych wodach. Kogo z załogi mianujesz I oficerem (jeśli już tak bardzo chcesz), a kogo starszym zmywakowym - Twoja sprawa. Nasz kochana władza jeszcze się nie połapała, że ma tu ogromne pole do popisu, więc tego nie określiła (na razie).

Może być natomiast taki układ, że jacht ma kartę bezpieczeństwa, w której stoi jak byk, że prowadzącym musi być np. co najmniej sternik morski, a oprócz niego musi być drugi matros ze stopniem morsa albo żeglarza. Ten drugi jednak ma być "sztuk jeden". Czy mianujesz go I oficerem, czy starszym cumownikiem - Twoja sprawa.
Nie całkiem tak! W KB Kpt.Głowackiego wprost napisano, że oficerowie wachtowi mają mieć patenty j.st.m.
Brak podstawy prawnej do takiego "widzimisię" dyr. UM-a to odrębna sprawa. Ale władza się połapała i jak chciała to wymagania stanowiskowo-patentowe w Karty Bezp. wpisywała.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2015, o 01:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Jacku, założyłem z niemal całkowita pewnością, że mój staropraski sąsiad Hals :D miał na myśli "normalne" jachty, a nie statki do przewozu żagli.
A co urzędy morskie wpisują w KB żaglowców - to już inna sprawa. Czasami zresztą na usilną prośbę armatora. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2015, o 09:46 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Zbieraj napisał(a):
założyłem z niemal całkowita pewnością, że Hals miał na myśli "normalne" jachty, a nie statki do przewozu żagli.
Słynna elastyczność poglądów :rotfl:


Zbieraj napisał(a):
A co urzędy morskie wpisują w KB żaglowców - to już inna sprawa. Czasami zresztą na usilną prośbę armatora. :roll:
A co Izba Morska wpisuje w orzeczenie i uzasadnienie - to jeszcze inna sprawa. Czasami zresztą mimo usilnych sprzeciwów armatora :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2015, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A jeszcze inna sprawą jest co wypisujesz tu nie na temat.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL