Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=21114 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomsliw [ 30 sty 2015, o 16:15 ] |
Tytuł: | RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
Witam, Czy certyfikat RYA Dayskipper jest równowazny naszemu JSM? Spytałem się w paru firmach czarterujących na Bałtyku i różnie to wyglada... Część akceptuje, część nie. Chorwaci takiego problemu nie ma..... Jak Wy to widzicie? TS |
Autor: | Szaman3 [ 30 sty 2015, o 16:58 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
Porównywanie brytyjskich nieobowiązkowych certyfikatów kompetencji z naszymi obowiązkowymi patentami jest dość karkołomne. A wracając do pytania, Day Skipper jest najniższym certyfikatem RYA. Otrzymuje się go po pięciodniowym szkoleniu na podstawie opinii szkolącego (nie ma egzaminu). Osoba która zrobi Commercial Endorsment do tego certyfikatu może prowadzić zawodowo jacht w porze dziennej w promieniu 20 Nm od portu schronienia, czyli w mocno ograniczonym obszarze i mocno ograniczonym czasie (celowo napisałem zawodowo, ponieważ do pływania amatorskiego nie są wymagane jakiekolwiek uprawniania w UK). Natomiast JSM nie ma takich ograniczeń ani obszaru ani czasu prowadzenia jachtu. Zatem wydaje mi się, że to różne poziomy. Bardziej zbliżony do JSM jest Coastal Skipper. |
Autor: | Maar [ 30 sty 2015, o 18:39 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
Szaman3 napisał(a): Bardziej zbliżony do JSM jest Coastal Skipper. Bardziej zbliżony ale także bardzo odległy.Szaman3 napisał(a): Osoba która zrobi Commercial Endorsment do tego certyfikatu może prowadzić zawodowo jacht w porze dziennej w promieniu 20 Nm od portu schronienia Jeżeli przyjmujesz klasyfikację "zawodową" to Coastal Skipper z Commercial Endorsement też ma 20 mil od portu schronienia. Angole mają fioła na punkcie uprawnień zawodowych - metoda porównywania tych kwitów do polskiego JSM prowadzić może na manowce. Ja bym się bardziej skłaniał ku metodzie teoretycznej pt: "co delikwent umie po kursie na stopień?" Day Skipper - Able to skipper a small yacht in familiar waters by day. Coastal Skipper- Able to skipper a yacht on coastal passages by day and night |
Autor: | tomsliw [ 3 lut 2015, o 16:16 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
Dziekuje bardzo za odpowiedz! pzdr Tomek |
Autor: | cantos [ 3 lut 2015, o 20:57 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
RYA Day Skippera bardziej "skojarzyłbym" z "żeglarzem jachtowym", a nie z "j.s.m": Day Skipper - Able to skipper a small yacht in familiar waters by day. Żeglarz Jachtowy - prowadzenie jachtów żaglowych [...] o długości kadłuba do 12 m po morskich wodach wewnętrznych oraz pozostałych wodach morskich w strefie 2 Mm od brzegu, w porze dziennej. A jeśli masz trochę czasu, to proponuję przejrzeć ten oto wątek: Tytuł: Czy posiadacz RYA może prowadzić jacht pod polską banderą? viewtopic.php?f=17&t=11086 Myślę, że w związku z powyższym, polskie firmy czarterowe na Bałtyku, które akceptują certyfikaty RYA, to awangarda ![]() Z tego właśnie powodu kolega, posiadający certyfikat RYA Coastal Skiper postanowił w końcu trzy lata temu uzyskać patent PZŻ... |
Autor: | cantos [ 4 lut 2015, o 13:47 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
cantos napisał(a): A jeśli masz trochę czasu, to proponuję przejrzeć ten oto wątek: Tytuł: Czy posiadacz RYA może prowadzić jacht pod polską banderą? viewtopic.php?f=17&t=11086 Wiem że tekst jest długi, tak więc zacytuję jeden z moich ulubionych fragmentów wypowiedzi reprezentanta MSiT, pani Agnieszki Sut: 27.05.2011, Agnieszka Sut <agnieszka.sut@msport.gov.pl> napisał(a): Szanowna Pani, Tak się składa, że jedyną kompetentną osobą, która może udzielić odpowiedzi na Pani pytanie jestem ja, gdyż zajmuję się tą tematyką. Jestem prawnikiem, wiec wiem , co piszę. Nie ma w polskich, ani powszechnie obowiązujących unijnych przepisów określających procedury uznawania patentów. Po prostu nie ma takich podstaw prawnych. Czyli innymi słowy żaden zagraniczny certyfikat żeglarski nie jest uznawany przez Polskie prawo. |
Autor: | Chita [ 15 kwi 2015, o 16:36 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
cantos napisał(a): RYA Day Skippera bardziej "skojarzyłbym" z "żeglarzem jachtowym", a nie z "j.s.m": Day Skipper - Able to skipper a small yacht in familiar waters by day. Ze strony RYA Course content - Preparation for sea, deck work, navigation, pilotage, meteorology, rules of the road, maintenance and repair work, engines, victualling, emergency situations, yacht handling under power, yacht handling under sail, passage making, night cruising cantos napisał(a): Żeglarz Jachtowy - prowadzenie jachtów żaglowych [...] o długości kadłuba do 12 m po morskich wodach wewnętrznych oraz pozostałych wodach morskich w strefie 2 Mm od brzegu, w porze dziennej. A jeśli masz trochę czasu, to proponuję przejrzeć ten oto wątek: Tytuł: Czy posiadacz RYA może prowadzić jacht pod polską banderą? viewtopic.php?f=17&t=11086 Myślę, że w związku z powyższym, polskie firmy czarterowe na Bałtyku, które akceptują certyfikaty RYA, to awangarda ![]() Z tego właśnie powodu kolega, posiadający certyfikat RYA Coastal Skiper postanowił w końcu trzy lata temu uzyskać patent PZŻ... Zeglaza jachtowego robilem 30 lat temu, caly ok 30 osobowy oboz dostal zeglaza, nawet tacy ktorzy nie potrafili nazwac zagli po 2 tygodniach dostali. Jezeli wymagania sa takie jak byly wtedy to patent zeglaza jachtowego porownuje sie raczej do RYA Competent Crew. Day Skiper'a zrobilem jakies 10 lat temu zeby sobie przypomniec oznakowania, swiatla, i nauczyc sie nawigacji morskiej o ktorej na kursie zeglaza jachtowego nawet nikt nie wspomina. Po kursie RYA kilka razy skiperowalem yacht przez English Channel, bralem udzial w delivery to Irlandii, do Norwegii i skiperowalem na morzu srodziemnym kilka razy. Nadal kilka razy do roku organizuje wypady do Francjii jachtem charterowym. Day Skipper przygotowal mnie do plywania po morzu, zeglaz jachtowy przygotowal mnie do plywania po Mazurach. Porownywanie obu uprawnien nie bardzo ma sens, praktycznie 100% kursow i egzaminow Day Skipper odbywa sie na morzu, 95% kursow na zeglaza odbywa sie na srodladziu. Day Skipper to dobrowolny certyfikat, nie nadaje zadnych smiesznych uprawnien i nie oznacza praktycznie nic, dostac go rowniez bardzo latwo, malo kto "oblewa" egzamin, jako ze papierek jest prawie bezuzyteczny umiejetnosci Day Skiperow roznic sie moga zasadniczo nawet jezeli robili kurs razem. Celem kursu jest raczej przygotowanie ludzi do rekreacyjnego plywania po morzu a nie wydanie zaswiadczenia o "uprawnieniu do prowadzenia jachtu". Tzw Commercial Day Skipper jest rowniez kompletnie bezuzyteczny, nikt nie zatrudni Commercial Day Skipper jako profesjonajnego skipera, Yachtmaster Offshore to minimum zeby np zalapac sie jako skipper na yacht delivery, nie mowiac juz o zawodowym przewozeniu ludzi. RYA to stowarzyszenie o charakteze raczej amatorskim i rekreacyjnym niz profesjonalnym. Profesjonalne certyfikaty zeglaskie to STCW ale to juz inna historia. Nawiasem mowiac to wybieram sie na Baltyk w tym roku tylko z RYA Day Skipper, jedna z firm odpisala ze nie ma problemu z wyczarterowaniem jachtu, ich bardziej obchodzi moje doswiadczenie niz certyfikaty, czasy sie zmieniaja? |
Autor: | SQ6GIT [ 15 kwi 2015, o 19:01 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
Może taka tabelka pomoże: ![]() |
Autor: | bury_kocur [ 15 kwi 2015, o 19:38 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
Chita napisał(a): jedna z firm odpisala ze nie ma problemu z wyczarterowaniem jachtu, ich bardziej obchodzi moje doswiadczenie niz certyfikaty, czasy sie zmieniaja? Odważni ludzie... Wydaje mi się, iż posiadając jacht w PL służący do wypożyczania komercyjnego (wiem ...- zostawmy słowo komercja) większość firm mające takie jachty uzyskuje KB (wiem Jaromirze - wydawane bezprawnie ![]() Ale w tych papierach KB stoi chyba napisane, jakie są wymagania dla prowadzącego jednostkę (wiem - jeżeli KB wydane jest bezprawnie to i zapisy tam są bezprawne ![]() Niemniej w przypadku - odpukać - poważnego wypadku polski sąd mam wrażenie, iż będzie się opierał na zapisach tego nieszczęsnego KB nie wnikając o jego prawne wydawanie. I głowę daję, że w tymże KB stoi jak wół, iż prowadzący MUSI mieć takie i takie uprawnienia a nie czyjeś doświadczenie ... Stąd uwaga o "odwadze" tej firmy ... Pzdr Kocur ps. Nie wnikam Kolego w Twoją "odwagę" olewania polskich patentów mając świadomość prawnej odpowiedzialności przed polskim wymiarem sprawiedliwości ... |
Autor: | Były user [ 15 kwi 2015, o 19:47 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
Kocurku, jedna z firm czarterowych znad zatoki ma od dawna Bawarkę /Bawarki?/ pod banderą wysp dalekich, a egzotycznych właśnie po to by czarterować klientom bez polskich patentów. ![]() http://atsea.pl/cennik-czarter/cennik-bavaria-32/ Kliknij przekreślone logo związunia, a wcześniej przeczytaj co pod nim piszą ![]() |
Autor: | bury_kocur [ 15 kwi 2015, o 20:07 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
Yigael napisał(a): pod banderą wysp dalekich, a egzotycznych właśnie po to by czarterować klientom bez polskich patentów Aaaaaaa..... ![]() To już ich lubię ![]() Pzdr Kocur (spod bandery SE) ps. a pod jaką banderą pływają ? |
Autor: | Zielony Tygrys [ 15 kwi 2015, o 20:13 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
I na tym jachcie pływałam pod świetnym i doświadczonym captainem z patentem żeglarza. |
Autor: | bury_kocur [ 15 kwi 2015, o 20:30 ] |
Tytuł: | Re: RYA Dayskipper jako odpowiednik JSM? |
Zielony Tygrys napisał(a): pływałam pod świetnym i doświadczonym captainem z patentem żeglarza. I oby takich ludzi jak najwięcej ... ![]() A jaka to była bandera ? Pzdr Kocur |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |