Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 15:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 471 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 maja 2017, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Napisaliśmy grzecznie ale krytycznie:

Rada Armatorska Stowarzyszenia Armatorów Jachtowych rozumie powody stojące za próbą uporządkowania spraw rejestracji jachtów w Polsce. Zmiany te powinny jednak oznaczać ułatwienie i uproszczenie procedur, tworząc zachętę do rejestrowania jachtów pod polska banderą i upowszechniania żeglarstwa. Niestety, mimo naszych wniosków składanych w 2016 roku oraz zimą roku bieżącego, z którymi jak wiemy zapoznaliście się Państwo uważnie, przesłany projekt ustawy zawiera szereg zapisów, które zdecydowanie utrudnią i skomplikują rejestrację jachtów w Polsce.
W tej sytuacji jesteśmy zmuszeni ponowić nasze krytyczne uwagi. Pragniemy przy tym zwrócić uwagę, że wynikają one z wiedzy o stanowisku szerokich rzesz żeglarzy.

1. Nadal zdumienie i zaniepokojenie budzi wśród żeglarzy zawarty w projekcie powrót do obowiązkowej rejestracji niemal wszystkich jachtów śródlądowych, czyli do nakazu znanego z przepisów obowiązujących w Polsce od lat 50-tych ubiegłego wieku, aż do roku 2007. Taka regulacja odbierana będzie powszechnie nie tylko jako działanie nieuzasadnione, ale również jako rozwiązanie sprzeczne z dobrymi zmianami, które wprowadził rząd premiera Jarosława Kaczyńskiego - w drodze ustawy z dnia 11 maja 2007r. o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej (Dz.U. 2007 nr 123 poz. 846). Ustanowiony wówczas został obowiązujący obecnie stan prawny, w którym jachty używane wyłącznie na wodach śródlądowych śródlądowe o długości kadłuba poniżej 12 metrów oraz mocy silników poniżej 15kW zwolnione są z obowiązku rejestracji, przy zachowaniu możliwości dobrowolnej rejestracji tych jachtów śródlądowych, które nie podlegają obowiązkowi rejestracji. Uważamy za właściwe i korzystne zachowanie wprowadzonych ustawą z dnia 11 maja 2007r. rozwiązań. Obowiązujące obecnie limity wielkości jachtów, które zwolnione są z obowiązkowej rejestracji na wodach śródlądowych powinny zostać zachowane (poniżej12m/15kW). Powrót do twardego nakazu rejestracji jachtów śródlądowych już od 5 metrów długości oznacza naszym zdaniem zbędne zwiększenie biurokratycznych obciążeń wobec armatorów i budzi obawy powrotu do irracjonalnych wymogów znanych z okresu PRL, które zlikwidowano dopiero 10 lat temu, mocą wspomnianej ustawy z 11 maja 2007 roku o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej.
Nie istnieje żaden powód merytoryczny, związany z bezpieczeństwem żeglugi, uzasadniający taki zapis.

2. Przyjmujemy do wiadomości krytykę nieudolności dotychczasowych organów rejestrowych zawartą w uzasadnieniu do ustawy. W tej sytuacji z żalem jesteśmy skłonni wycofać sprzeciw wobec konieczności ponownej rejestracji jachtów, które są zarejestrowane zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami.
Bezwzględnie jednak musi zostać zastosowana zasada zachowania na życzenie armatora obecnych numerów POL oraz nazw, co jest niezbędne dla uniknięcia kosztów związanych z likwidacją starych oznaczeń na kadłubach i żaglach a także ze zmianą danych widniejących w szeregu dokumentów związanych z użytkowaniem jachtów, (pozwolenia radiowe UKE, regatowe świadectwa pomiarowe, polisy ubezpieczeniowe, umowy postoju z przystaniami, etc, etc..). Ponadto pragniemy zwrócić uwagę na tradycyjną wartość niektórych skojarzeń jacht-nazwa-numer dla jachtów historycznych. Stoimy też na stanowisku, że właściciele jachtów zarejestrowanych zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami powinni zostać zwolnieni z ponownego ponoszenia opłat rejestracyjnych.

3. Podtrzymujemy opinię w sprawie co do niecelowości rozwiązania, w którym akt prawa dotyczący rejestracji jednostek pływających, zawierać miałby zapisy różnicujące wymagania i procedurę rejestracji w zależności od... sposobu użytkowania jachtu – w ramach prowadzenia działalności gospodarczej, lub poza nią. Celem rejestracji statków, w tym rejestracji jachtów, jest potwierdzenie własności oraz uzyskanie dokumentu, który potwierdza przynależność państwową jednostki. Sposób użytkowania jachtu nie ma związku z ustaloną w przepisach prawa funkcją oraz celem rejestracji jednostek pływających.

4. Nie jest celowe utrzymywanie „zatwierdzanie nazwy” przez organ rejestrowy. Nazwa powinna być zgłaszana przez armatora do rejestru. W przypadku zastosowania nazwy naruszającej prawo organ rejestrowy mógłby, po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia takiego naruszenia, odmówić rejestracji w drodze decyzji administracyjnej.

5. Zupełnie niezrozumiały jest powód, dla którego omawiany projekt ustawy zawiera zapisy nakazujące uzyskiwanie numeru i oznakowania (CIN, VIN, INI) przez obecnie użytkowane jachty. Jest to sprzeczne zarówno z celem, jak i z przywołanymi w uzasadnieniu regulacjami międzynarodowymi, dotyczącymi nadawania numeru CIN. Regulacje te dotyczą co do zasady wyłącznie jednostek nowych lub wprowadzanych po raz pierwszy do użytku. Niezrozumiały jest również powód wprowadzania wymogu uzyskiwania w trakcie procedury rejestracyjnej opartego wyłącznie na zapisach projektu „numeru INI”, co musiałoby dotyczyć wszystkich polskich jachtów, które nie posiadają numeru CIN. Nie rozumiemy dlaczego przywołane w „uzasadnieniu” właściwe funkcjonowanie proponowanej w projekcie elektronicznej bazy danych o polskich jachtach, musi łączyć się z obciążeniami formalnymi i finansowymi wobec każdego właściciela polskiego jachtu.

Podsumowując:
Oczekujemy, że zgodnie ze składanymi przez Ministerstwo deklaracjami, proponowane zmiany będą oznaczały ułatwienie i uproszczenie procedur rejestracji, co stworzy zachętę do rejestrowania jachtów pod polską banderą i ułatwi upowszechnianie żeglarstwa. Dlatego oczekujemy od fachowej kadry Ministerstwa usunięcia wskazanych powyżej błędów w omawianym projekcie ustawy, jeszcze przed skierowaniem projektu do parlamentu.
Pragniemy raz jeszcze potwierdzić nasze zainteresowanie tematem i zadeklarować udział we wszelkich konsultacjach dotyczących spraw rejestracji polskich jachtów użytkowanych na morzu i na wodach śródlądowych. Pragniemy podkreślić, że nasze stanowisko oparte jest o liczne konsultacje, które mimo bardzo krótkiego okresu przeznaczonego na konsultacje społeczne omawianego projektu udało nam się przeprowadzić w szeroko rozumianym środowisku polskich żeglarzy.
Mamy nadzieję, że proponowane przez Ministerstwo nowe rozwiązania związane z rejestracją jachtów w Polsce ograniczą liczbę polskich jachtów, które rejestrowane są pod banderami innych państw.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Ciekawe jest to, że w uzasadnieniu projektu owszem, uzasadniają różne zapisy ustawy, ale nie ma tam ani słowa o potrzebie przywrócenia obowiązku rejestracji, ani o potrzebie wprowadzenia na śródlądziu kategorii "jachtów komercyjnych", ani o potrzebie zmiany definicji tychże.

Znaczy, po co właściwie te zapisy (sami przyznają, że nieuzasadnione) są w projekcie? Bo a nuż się uda je przepchnąć?

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 17:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
Obowiązujące obecnie limity wielkości jachtów, które zwolnione są z obowiązkowej rejestracji na wodach śródlądowych powinny zostać zachowane (poniżej12m/15kW).


a jaki e jest uzasadnienie do tego stanowiska?

Colonel napisał(a):
2. Przyjmujemy do wiadomości krytykę nieudolności dotychczasowych organów rejestrowych zawartą w uzasadnieniu do ustawy. W tej sytuacji z żalem jesteśmy skłonni wycofać sprzeciw wobec konieczności ponownej rejestracji jachtów, które są zarejestrowane zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami.


jakoś mi sobie cięzko wyobrazić żebym ponownie musiał rejestrować swój jacht, skoro zarejestrowałem go zgodnie z przepisami. Mnie jako użytkownika średnio intersuje kto to robi tylko jak to robi. Jakoś nie miałem kłopotu większego choć idealnie nie było

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
W sprawie pierwszej pomyśl, e drugiej napisz do ministerstwa.
Adres sonia.knobloch-sieradzka@mgm.gov.pl

Im wiecej głosów tym lepiej.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 20:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
dzięki za radę była potrzebna :roll:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 06:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Do tych, którym się nie chce...

Dziś o północy mija wyznaczony przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej termin konsultacji społecznych projektu ustawy, która nakazuje obowiązkową rejestrację niemal wszystkich jachtów śródlądowych oraz obowiązkowe oznaczenie kadłuba każdego niemal jachtu - nadawanymi przez urzędników tabliczkami...
Ta ustawa nakazuje też ponownie przejść procedurę rejestracji tym, którzy swoje jachty zarejestrowali (dobrowolnie lub z obowiązku wynikającego z aktualnych przepisów).
Ta ustawa nakazuje każdemu niemal właścicielowi jachtu wszystkie te nowe, biurokratyczne pomysły opłacać...

Hmmm..., kiedy za kilka miesięcy, poganiani groźbą grzywny, wystawać będziecie w urzędach...
Kiedy będziecie szukać umowy zakupu swojej łódki, albo kiedy będziecie kompletować inne dokumenty, których zażądają urzędnicy...
Kiedy będziecie poddawani kontrolom, sprawdzającym czy odebraną od jednego biurokraty tabliczkę z numerem kadłuba umocowaliście zgodnie z instrukcją, wydumaną przez innych biurokratów...
Wtedy - przypomnijcie sobie, że nie chciało wam się nawet nawet napisać, jak bardzo te wymysły biurokratów są niepotrzebne, dolegliwe i kosztowne...

PS. A gdyby ktoś jednak dziś, w ostatniej chwili zechciał napisać...
Projekt można przeczytać tu: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/1 ... 2#12430852
Zdanie na temat projektu - można wysyłać tu: sonia.knobloch-sieradzka@mgm.gov.pl

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Colonel, myszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
w ostatniej chwili zechciał napisać...

Napisałem, już po raz drugi, ale tym razem bardziej emocjonalnie. Jeżeli ktoś tam to w ogóle czyta, to może zainteresuje się tekstem niezbyt standardowym i mało prawniczym, za to zdroworozsądkowym. Tylko że liczenie na zdrowy rozsądek urzędników świadczy kiepsko o petencie (czyli o mnie w tym wypadku) ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dopiero zauważyłem - Sonieczka w ministry poszła? To powinna tam naciskać odpowiednio. No, chyba że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 09:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Sąsiad napisał(a):
Sonieczka w ministry poszła?
Już dość dawno.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 09:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jaromir napisał(a):
gdyby ktoś jednak dziś, w ostatniej chwili zechciał napisać...


Ja tam od siebie osobiście napisałem parę słów krytyki ...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Sąsiad napisał(a):
Sonieczka w ministry poszła?


Cóż - stabilna praca i stabilna kasa...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Sąsiad napisał(a):
Sonieczka w ministry poszła?
Już dość dawno.

To poprośmy Bartka, żeby ją zmolestował w tej sprawie. On pewnie ma najlepsze punkty nacisku :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2017, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
RCL opublikowało komplet opinii przesłanych w konsultacjach.
Są reperkusje:
http://kulinski.navsim.pl/art.php?id=3187&page=0

Zauważcie pozytywna role PZŻ.

A ja przyłączam się do końcowego apelu!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2017, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
RCL opublikowało komplet opinii przesłanych w konsultacjach.


A teraz ministerstwo przesłało wynik konsultacji:

Załącznik:


Załącznik:
RAPORT Z KONSULTACJI PUBLICZNYCH.pdf [591.02 KiB]
Pobrane 252 razy

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2017, o 06:12 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Wracamy do komuny ! małymi bo małymi krokami ale nasz sekretarz generalny prowadzi do centralizacji wszelkiej władzy i w ramach wspólnego dobra kontroluje nasze poczynania.

A poważnie z rejestracją jednostek pow 5 m to przesada. teraz gdy wszystko trzeba załatwiać w pzż w Waw-ie bo tylko oni mają godność pobierania opłat za wdawanie rejestracji ( w końcu na siedzibę na narodowym trzeba zarobić ) sytuacja wygląda tak:
Tydzień 0:
termin oczekiwania to 2-3 tygodnie proszę o wysłanie wszystkiego pocztą
Tydzień 2 :
PZŻ - nie nie mamy pana dokumentów zresztą mamy tyle zajęć że otwieramy korespondencie z zeszłego wtorku( piątek 1,5 tygodnia później)
Tydzień 3 :
Nie wiem gdzie są pana dokumenty chyba zginęły może pan je jeszcze raz przysłać
tydzień 4:
otrzymuje pismo :proszę uzupełnić dokumenty do ( tu data chyba na 3 dni przed doręczaniem pisma) więc dzwonie : na pytanie czemu stoczniowa specyfikacja jachtu nie może posłużyć jako potwierdzenie wymiarów jachtu ? bo to nie CE ok -bo w 1991 nie buło CE , umowa od przysięgłego tłumacza ? ok bill of sale który ma 3 linijki w języku angielskim to zbyt skomplikowane dla całej zgrai ludzi w PZŻ rozumiem że jesteśmy w Polsce ale na boga Szwedzi, Holendrzy, Belgowie akceptują po 4 języki umów i wysyłają dokumenty rejestracyjne ( na prywatne jachty) w przeciągu 3 dni więc czemu u nas nie można ?

Bo musi zarobić:
- mierniczy wszak pracuje o odprowadza część kwoty do pzż
-tłumacz ( tłumaczenie przysięgłe więc musi odprowadzić podatek )
- poczta polska ( nie żaden szybki kurier czy po prostu wysłanie maila każda korespondencja musi trwać 7 dni wszak kto inny by listy wysyłał)
-PZŻ centrala główna - bo tylko oni są godni ( łódzki okręgowy związek żeglarski przestał istnieć gdyż zabrakło mu finansowania na kilku szkoleniach które organizował nie mógł się utrzymać)


Oczywiście są to moje przemyślenia wiem że wiele osób rejestruje jachty bez problemu inie widzi problemu w tłumaczeniach mierniczych itd. Ale mamy XXI wiek i skoro są organizacje które robią to lepiej to czemu nie!
Gdyby PZŻ wyją głowę z tylnej części ciała i zaczął wykonywać delegacje ustawową szybko i sprawnie a na dodatek tanio to okazało by się że możemy przyciągnąć pod PL inne nacje i całą masę jachtów zarabiając 10x tyle jako związek.
NO ale my mamy swoje standardy jak to kiedyś usłyszałem.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2017, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adaswa napisał(a):
Bo musi zarobić:


Adam

Przepraszam Cie, ale czy Ty na pewno przeczytałeś projekt tej ustawy oraz nadesłana przez ministerstwo oba pisma ?

Pytam bo jakby Twój post powyższy jest kompletnie nie w temacie a narzekasz faktycznie jak za komuny :rotfl:

Można się z wieloma rzeczami nie zgadzać w nowym projekcie, ale jednak idzie on w kwestii rejestracji mocno do przodu:

- PZZ nie będzie będzie jedynym organem rejestrującym bo będziesz mógł wykonać to w starostwie i cała ta opowieść Twoja o rejestracji w PZZ przejdzie do lamusa historii.

- Mierniczy jakby też już nie zarobi bo zdaje sie projekt dopuszcza pomierzenie własnoręczne.

- Poczta jakby tez nie musi na Tobie zarabiać bo do Starostwo masz chyba blisko.

- tłumacz tez chyba już nie zarobi

To, co można zarzucić projektowi to bezzasadne moim zdaniem rozciągnięcie konieczności rejestracji jednostek śródlądowych na jednostki w zakresie 7,5 - 12 m.

Wiec jakby co chciałeś powiedzieć pisząc powyższy post ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 20:28 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Kilka uwag do aktualnej wersji:

1. Proponowane brzmienie art. 12 par. 12a Kodeksu Morskiego nakazuje umieszczać na rufie także numer rejestracyjny, którego statki wpisane do rejestru okrętowego nie mają.
2. Można zostać ukaranym grzywną za podanie nominalnej mocy silnika, bo ta przecież, w szczególności w przypadku starych silników, może się różnić o więcej niż 2 kW od faktycznej (nb.: co ustawodawca ma na myśli mówiąc o mocy faktycznej?).
3. Dwukrotnie wyłącza się spod rządów ustawy wiosłowe łodzie regatowe (raz jako takie, drugi raz jako napędzane wyłącznie siłą ludzkich mięśni).
4. Jeśli dla wyłączenia spod proponowanej ustawy zagranicznych jachtów regatowych potrzebne są dokumenty pochodzące od właściwych władz krajowych, to co z innymi statkami podlegającymi obcej jurysdykcji, a niepodlegającymi tam obowiązkowi rejestracji? Czy np. Straż Rybacka będzie mogła ukarać za niezajestrowanie takiego jachtu podczas jego bytności w Polsce?

We wszystkich przepisach dotyczących uprawnień czy rejestracji przez wszystkie przypadki odmienia się komercje, sport i rekreację. A co ze statkiem (pod np. postacią motorówki), którym po prostu do pracy się pływa, bo drogą dwie godziny, a wodą dwa kwadranse? Ani to komercja, ani tym bardziej sport czy rekreacja. Czemu z samochodami takich dziwactw się nie uprawia?
Na marginesie: kwestia zainspirowana rozmową w czasie inspekcji rocznej dla przedłużenia KB: czy płynąc samemu własnym komercyjnym jachtem, bez pasażerów i załogi (KB na żeglugę 1-osobową), muszę mieć STCW? Sam sobie muszę użyczyć jacht bez załogi? A co jeśli na takim jachcie kapitanuję w niekomercyjnym z gruntu rejsie z rodzinną załogą?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gregor39 napisał(a):
1. Proponowane brzmienie art. 12 par. 12a Kodeksu Morskiego nakazuje umieszczać na rufie także numer rejestracyjny, którego statki wpisane do rejestru okrętowego nie mają.

Mają.
Co do reszty - racja.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Gregor39 napisał(a):
numer rejestracyjny, którego statki wpisane do rejestru okrętowego nie mają.
Mają. Numer certyfikatu.


Załączniki:
POL-5470-North_Explorer.jpg
POL-5470-North_Explorer.jpg [ 427.17 KiB | Przeglądane 5968 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 08:20 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Jaromir napisał(a):
Gregor39 napisał(a):
1. Proponowane brzmienie art. 12 par. 12a Kodeksu Morskiego nakazuje umieszczać na rufie także numer rejestracyjny, którego statki wpisane do rejestru okrętowego nie mają.

Mają.


Spoglądam w certyfikat - nie widzę.

Może Kodeks Morski oświeci w tej kwestii:

Art. 29. § 1. W rejestrze stałym wpisuje się:
1) kolejny numer rejestrowy statku i datę dokonania wpisu;
2) nazwę lub oznaczenie identyfikacyjne i numer identyfikacyjny nadany przez międzynarodową organizację morską, międzynarodowy sygnał wywoławczy oraz rodzaj i przeznaczenie statku;
3) poprzednią nazwę lub oznaczenie identyfikacyjne oraz dane dotyczące poprzedniego rejestru i datę wykreślenia z tego rejestru;
4) nazwę portu macierzystego statku;
[...]

I cały czas nie widzę odniesienia do numeru rejestracyjnego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 08:31 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Stara Zientara napisał(a):
Gregor39 napisał(a):
numer rejestracyjny, którego statki wpisane do rejestru okrętowego nie mają.
Mają. Numer certyfikatu.


Nie mają.
Certyfikat nie ma numeru.

Jeśliby miał, to proponowana ustawa wprost musiałaby nakazać umieszczenie go na rufie, lub zdefiniować go jako numer rejestracyjny.

Statek wpisany jest do rejestru za numerem, ale ten, jak numer księgi wieczystej nie jest numerem rejestracyjnym działki, nie jest numerem rejestracyjnym statku. W przeciwnym razie np. statek wpisany do rejestru statków w budowie, mimo, że statku będącego przedmiotem obowiązku rejestracyjnego jeszcze nie ma, miałby "numer rejestracyjny"; nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2017, o 03:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gregor39 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Gregor39 napisał(a):
1. Proponowane brzmienie art. 12 par. 12a Kodeksu Morskiego nakazuje umieszczać na rufie także numer rejestracyjny, którego statki wpisane do rejestru okrętowego nie mają.

Mają.


Spoglądam w certyfikat - nie widzę.

Może Kodeks Morski oświeci w tej kwestii:

Art. 29. § 1. W rejestrze stałym wpisuje się:
1) kolejny numer rejestrowy statku i datę dokonania wpisu;
2) nazwę lub oznaczenie identyfikacyjne i numer identyfikacyjny nadany przez międzynarodową organizację morską, międzynarodowy sygnał wywoławczy oraz rodzaj i przeznaczenie statku;
3) poprzednią nazwę lub oznaczenie identyfikacyjne oraz dane dotyczące poprzedniego rejestru i datę wykreślenia z tego rejestru;
4) nazwę portu macierzystego statku;
[...]

I cały czas nie widzę odniesienia do numeru rejestracyjnego.


Nieporozumienie...
Napisałeś "numer rejestracyjny, którego statki wpisane do rejestru okrętowego nie mają" - odniosłem się zatem do czasu teraźniejszego (i do aktualnych przepisów) - a nie do rozwiązań, które być może w przyszłości wprowadzać będzie ministerialny gniot ustawowo-jachtowo-rejestracyjny.
Zaś w czasie teraźniejszym (i w zgodzie z aktualnymi przepisami) statki służące do uprawiania sportu i rekreacji, które są zarejestrowane w Rejestrze Okrętowym (prowadzonym przez Izby Morskie) - "jachtowy" numer rejestracyjny mają (PZ XXXX / POL XXXX).

Czy obecna wersja projektu ministerialnych rewolucji w jachtowych rejestracjach zakłada w przyszłości posiadanie numerów "POL XXX" wobec jachtów zarejestrowanych w Rejestrze Okrętowym - nie wczytywałem się.
Sam problem wydaje mi się ciutek marginalny - przynajmniej wobec skali kosztownego, biurokratycznego przymusu, jaki dotknąć może dziesiątki tysięcy właścicieli jachtów śródlądowych...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2017, o 21:26 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Jaromir napisał(a):
[...] Zaś w czasie teraźniejszym (i w zgodzie z aktualnymi przepisami) statki służące do uprawiania sportu i rekreacji, które są zarejestrowane w Rejestrze Okrętowym (prowadzonym przez Izby Morskie) - "jachtowy" numer rejestracyjny mają (PZ XXXX / POL XXXX).


Sprawa numerów PZ XXXX (zaszłość historyczna) i POL XXXX - który właśnie jest, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie polskiego rejestru jachtów, numerem rejestracyjnym, co do zasady nie odnosi się do jachtów zarejestrowanych w rejestrze okrętowym - niektóre, niegdyś rejestrowane w PZŻ lub później w polskim rejestrze jachtów miały numer POL, i mimo wykreślenia z tego rejestru (nie można być w obu) przed umieszczeniem w Rejestrze Okrętowym, posługują się nim, a PZŻ rości sobie prawo do przetwarzania danych ich dotyczących.

Jaromir napisał(a):
Czy obecna wersja projektu ministerialnych rewolucji w jachtowych rejestracjach zakłada w przyszłości posiadanie numerów "POL XXX" wobec jachtów zarejestrowanych w Rejestrze Okrętowym - nie wczytywałem się.


Otóż nie - planowana ustawa wyłącza statki ujęte w Rejestrze Okrętowym spod swoich rządów.

Jaromir napisał(a):
Sam problem wydaje mi się ciutek marginalny - przynajmniej wobec skali kosztownego, biurokratycznego przymusu, jaki dotknąć może dziesiątki tysięcy właścicieli jachtów śródlądowych...

Tu zgoda. Choć z perspektywy konkretnego użytkownika (właściciela) jachtu, problemy innych nie są zbyt ważne. Ważne jest, czy i jak musi przemalować/okleić swój jacht, czy ten numer zmieści się na małej pawęży, który to ma być numer (jeśli ma już być) i co grozi za jego ewentualny brak... Na etapie tworzenia prawa można takie lub podobne kwestie praktycznie bezkosztowo obsłużyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2017, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jako osoba biorąca udział (w sensie, że napisałem swój komentarz do projektu ustawy), dostałem dzisiaj projekt rozporządzenia.

Mój komentarz jest na dzień dobry taki: no to, kurwa, pięknie i na cacy nas załatwili (lub załatwią).

Jest punkt:
7. Informacje o napędzie jednostki pływającej są:
... i tutaj dwa podpunkty:
9. Maksymalną dopuszczalną liczbę osób na pokładzie jednostki pływającej określa się zgodnie z informacją producenta na tabliczce znamionowej, a w przypadku jej braku, zgodnie z zasadami określonymi w załączniku nr 1;
10. Maksymalną dopuszczalną siłę wiatru oraz wysokość fali określa się zgodnie z informacją producenta na tabliczce znamionowej, a w przypadku jej braku, zgodnie z zasadami określonymi w załączniku nr 1

Fragment z załącznika nr 1:
Maksymalna dopuszczalna siła wiatru oraz wysokości fali przy których można uprawiać żeglugę na jednostce pływającej, w przypadku braku informacji producenta, może być określona w oparciu o:
1) kartę bezpieczeństwa jednostki;
2) dokument wydany przez uznaną upoważnioną organizację lub podmiot upoważniony do przeprowadzania przeglądów technicznych jednostki tego typu;
3) w przypadku braku ww. dokumentacji, dopuszcza się wpisanie odpowiednio: 4°B i 0,3 m.

Wniosek - w dokumencie rejestracyjnym ma być informacja o maksymalnej dopuszczalnej ilości osób na pokładzie o raz o maksymalnej sile wiatru/stanie morza.

Żeby uzyskać to drugie, trzeba przejść normalny przegląd techniczny. Czyli wracamy do komuny i tutaj kończy się nasza, tak ciężko wywalczona wolność.

Tak przy okazji, nowy projekt wymaga podania numeru silnika (jeżeli jest), czego obecny system nie wymaga.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Ostatnio edytowano 9 wrz 2017, o 21:45 przez waliant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2017, o 21:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
też dostałem , to są zdaje prekonsultacje :D przeczytałem trochę ale się wk...zacznę na nowo może jutro. Czas przejść zdaje się pod inną banderę

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2017, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To może są i prekonsultacje, ale termin składania uwag upływa 18 września. No, wtedy projekt trafi do konsultacji oficjalnych, więc trochę czasu będzie.
Ale chciałbym dorwać osobę/osoby, które w tym projekcie maczały swoje brudne paluchy.
Bo sam fakt pojawienia się takich punktów najpierw mnie wku.. a teraz jestem po prostu załamany. Faktem, że ktoś mógł takie coś wcisnąć. Może to nie przejdzie, może zniknie, ale... ach, szkoda słów.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2017, o 22:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Ale chciałbym dorwać osobę/osoby, które w tym projekcie maczały swoje brudne paluchy.


też jestem ciekawy bo tego projektu to chyba by nie wymyślił zatwardziały komuch

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2017, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
To rozporządzenia wygląda na dokładny zbiór największych wad wszystkich dotychczas obowiązujących przepisów rejestracyjnych - ze szczególnym uwzględnieniem okresu PRL-u.
Ktoś się bardzo napracował...
piotr6 napisał(a):
Czas przejść zdaje się pod inną banderę

Wygląda na to, że nie będzie innego wyjścia.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2017, o 23:26 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
waliant napisał(a):
3) ...odpowiednio: 4°B i 0,3 m.

Piękny żart na koniec tygodnia, prawie się popłakałem ze śmiechu :mrgreen:

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2017, o 23:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a jak się te parametry przekroczy to co dalej

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 471 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL