Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Szkolenie ISSA level1 https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=2593 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | cymesspol1 [ 19 lut 2009, o 08:55 ] |
Tytuł: | Szkolenie ISSA level1 |
Witajcie. Czy ktoś mógłby mi polecić jakąś sprawdzoną firmę w szkoleniu na patenty issa??? Interesuje mnie akwen Morza Bałtyckiego i Północnego. Z góry dzięki... ![]() |
Autor: | vv3k70r [ 20 lut 2009, o 01:02 ] |
Tytuł: | |
Ale... Po czorta Ci na tych morzach patent? Na co? |
Autor: | cymesspol1 [ 20 lut 2009, o 09:11 ] |
Tytuł: | |
Nie rozumiem pytanie.... Jak to po co... Na rejsach na Bałtyku mozna zrobic patent issa, więc proszę forumowiczów o polecenie jakiejś szkoły lub konkretnego rejsu. "Po co patent " - ciekawa uwaga;) |
Autor: | Rafał [ 20 lut 2009, o 09:28 ] |
Tytuł: | |
Byc moze Morka (www.morka.pl) robi takie rejsy na Bałtyku. Na pewno mozna u nich zrobić ISSĘ w Chorwacji, ale pływaja też "u nas", wiec mysle, ze daloby rade ![]() |
Autor: | Cape [ 20 lut 2009, o 10:10 ] |
Tytuł: | |
Skoro tak kiepsko z odpowiedziami, to ja bym polecił www.kubryk.pl Firmę znam, nie które z jachtów, aż za dobrze. 100 % satysfakcji. Co do ISSA nie potrafię nic powiedzieć, ale wiem ,że się tym zajmują. |
Autor: | Konrad.Śwd [ 20 lut 2009, o 18:46 ] |
Tytuł: | |
Można zrobić też PZŻ-etowskiego sternika, na podstawie którego możesz potem uzyskać ISSA ![]() |
Autor: | Cape [ 20 lut 2009, o 19:00 ] |
Tytuł: | |
Konrad.Śwd napisał(a): Można zrobić też PZŻ-etowskiego sternika, na podstawie którego możesz potem uzyskać ISSA Jeśli mam być szczery. to ISSA do porządnego kursu sternika ma się jak pięść do nosa. Jeżeli oba te patenty uznamy jako morskie, skiperowskie to ISSA robiona w ciągu tygodnia...to samo dotyczy chorwackiego voditiela. |
Autor: | Konrad.Śwd [ 20 lut 2009, o 19:04 ] |
Tytuł: | |
Podałem tylko inną możliwość uzyskania obydwu kwitków na raz ![]() |
Autor: | Cape [ 20 lut 2009, o 19:22 ] |
Tytuł: | |
To nie tak, ja krytykuję obowiązkowość posiadania patentów w szczególności na morzu. A co do ISSA i sternika, sternik daje automatcznie ISSA, ale z mojego doświadczenia, np w Grecji, to na ISSA nikt nie chce patrzeć. Interesuje ich patent polski. A więc, patenty nieobowiązkowe, ale warto je mieć, jako dokument kompetencji dla np ubezpieczyciela (własny jacht) lub firmy czarterowej. Jestem głęboko przekonany, że gdyby w Polsce zniesiono obowiązkowość patentów, to jakość tych wydawanych, by wzrosła. Czyli ISSA poziom pierwszy byłby gorzej oceniany, niż sternik PZŻ. |
Autor: | Rafał [ 21 lut 2009, o 08:34 ] |
Tytuł: | |
Konrad.Śwd napisał(a): Można zrobić też PZŻ-etowskiego sternika, na podstawie którego możesz potem uzyskać ISSA ![]() Male sprostowanie - potrzeba patent s.j. i 400 h na morzu po uzyskaniu tegoz patentu. |
Autor: | Cape [ 21 lut 2009, o 08:50 ] |
Tytuł: | |
Rafał napisał(a): Male sprostowanie - potrzeba patent s.j. i 400 h na morzu po uzyskaniu tegoz patentu Małe sprostowanie, ISSA level 1 jest wystawiana na podstawie patentu sternika bez dodatkowych staży. Minimum na sternika, to 200 h |
Autor: | cymesspol1 [ 21 lut 2009, o 09:20 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za rady. co do szkolenia to chcę się przewietrzyć trochę ba Bałtyku (około 10 dni) i przy okazji skorzystać z możlwiości zrobenia ISSA 1. Nigdy nie wiadomo kiedy i do czego się przyda;P |
Autor: | Rafał [ 21 lut 2009, o 15:55 ] |
Tytuł: | |
cape, wezmy przyklad z dowolnej strony www firmy, ktora wydaje ISSĘ: www.morka.pl napisał(a): Jeżeli posiadasz patent minimum sternika jachtowego i minimum 400 godzin stażu w rejsach morskich, możesz uzyskać certyfikat ISSA bez dodatkowego kursu i egzaminu.
|
Autor: | Cape [ 21 lut 2009, o 16:15 ] |
Tytuł: | |
Rafał napisał(a): cape, wezmy przyklad z dowolnej strony www firmy, ktora wydaje ISSĘ Rzeczywiście, coś się zmienilo. Ja swój patent ISSA otrzymałem na podstawie wyłącznie sternika. Co smakowitsze, możesz ISSA uzyskać po tygodniowym rejsie/kursie na Zatoce. na przykład http://www.kubryk.pl/index.php?pid=526 Z tego wynika, że na ISSA nie potrzeba 400 H, bo przez tydzień wypływają może z 50 h. Chyba się nasze szkółki zmówiły, żeby naganiać na kursy ISSA. Chciałbym Wam jednak napisać, że ta ISSA (choć się ładnie nazywa), to taka karta rowerowa, bez poważania w firmach czarterowych. Jak ktoś ma sternika, to po co mu ISSA ??? Szkoda 280 zl. |
Autor: | Rafał [ 21 lut 2009, o 16:20 ] |
Tytuł: | |
cape, to wyglada troche inaczej: bierzesz udzial w kursie i "egzaminie"/sprawdzianie umiejetnosci albo weryfikujesz na podstawie s.j.+400 h. Ja akurat zweryfikowalem na podstawie j. st. m. w mysl zasady, ze "lepiej miec niz nie miec" ![]() |
Autor: | Cape [ 21 lut 2009, o 16:48 ] |
Tytuł: | |
Jeszcze raz piszę, coś się zmieniło, ja swoje ISSA uzyskałem bez dokomentowania stażu, a miałem go na kilka ISSA. Z mojego doświadczenia organizatora i prowadzącego rejsy czarterowe. Patent ISSA jest bardzo źle odbierany przez firmy czarterowe. Natomiast z patentami PZŻ nie ma problemu. Myślę, że te firmy czarterowe doskonale wiedzą, co za jakim patentem stoi. Ale wracając do poczatku, kolega ma dobry pomysł, żeby połączyć rejs bałtycji z ISSA. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |