Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 16:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 maja 2017, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
może nadeszła pora na "włoski strajk"?
Ale trzeba zacząć od tablic przeciwszczurowych, żeby za bezdurno mandatu nie zarobić. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4448
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1519
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
tablic przeciwszczurowych

Ale zgodnych z BN-85/3758-18 a nie jakichśtam zaimprowizowanych z butelki PET! :rotfl:
Załącznik:
BN_85_3758_18.pdf [692.64 KiB]
Pobrane 214 razy

http://bc.pollub.pl/dlibra/sresults?action=SearchSimilarAction&pid=5286

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
waliant napisał(a):
Wracając do tematu - już nie raz pisałem o tym, że można zorganizować akcję nękania kapitanatu portu, najlepiej podczas regat, bo wtedy będzie ciekawie. Choć nie wiem, czy to cokolwiek zmieni.
A tak serio, to może wtedy stać się tak, że oficer w kapitanacie, wkurzony, powie: nie pozwalam. I można mu będzie skoczyć. Ale oczywiście chętnie się dołączę, bo przecież mam UKF-kę, legalnie zarejestrowaną. No i mój jacht, po ostatniej akcji z rzekomym wejściem w strefę S13, jest SG znany.


To naprawdę jest taki problem zgłosić przez UKF-kę zamiar wyjścia lub wejścia do portu?

Rozumiem jeszcze, gdybyśmy chcieli wejść TYLKO do mariny, ale przecież często tak jest że marina jest częścią portu albo korzysta się z wspólnego podejścia czy kanału doń.
Kapitanat portu ma większą od nas wiedzę odnośnie sytuacji w porcie lub tego co się będzie działo w krótkim czasie i np. ostrzega przed wychodzącym dużym statkiem albo odradza wchodzenie kiedy w marinie nie ma miejsca. Albo lepiej od nas zna prognozę meteo i chce się upewnić czy wiemy co robimy wychodząc.

Jakoś zawsze miałem poczucie, że bosmanat czy kapitanat jest do pomocy a nie od szykanowania czy utrudniania.

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Fazi napisał(a):
Jakoś zawsze miałem poczucie, że bosmanat czy kapitanat jest do pomocy a nie od szykanowania czy utrudniania.
Przenieść Ci to do wątku "Dowcipy różne" w dziale Tawerna? :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Zbieraj napisał(a):
Fazi napisał(a):
Jakoś zawsze miałem poczucie, że bosmanat czy kapitanat jest do pomocy a nie od szykanowania czy utrudniania.
Przenieść Ci to do wątku "Dowcipy różne" w dziale Tawerna? :D


:) Nie widzę problemu :)
Śmiech to zdrowie :)

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 17:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dziwne ale też mam takie zdanie,że te kapitanat są czasem pomocne

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kapitanaty są prawie zawsze pomocne. Ale przepisy do których się odnosimy są wymysłem diabła skrzyżowanego z paranoikiem.
Być może taki "strajk nadgorliwości" spowodowałby, że fachowcy z kapitanatów wpłyną na prawodawców.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 20:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaka jest szansa że wpłyną?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Fazi napisał(a):
To naprawdę jest taki problem zgłosić przez UKF-kę zamiar wyjścia lub wejścia do portu?


Jak wchodzisz na żaglach do portu, tylko w dwie osoby, w gorszej pogodzie, to owszem, jest to problem.

Poza tym, nie doczytałeś, chodzi nie tylko o zgłaszanie wejścia/wyjścia ale także o: zgłaszanie chęci spłukania pokładu, chęci przecumowania jachtu, przeprowadzenia próby przechyłów do świadectwa ORC (albo dowolnego innego), chęci przeholowaia innego jachtu do drugiego basenu i tak dalej.

P.S. Masz na swoim jachcie na cumach blokady antyszczurowe? Zgłaszałeś chęć uruchomienia silnika na jachcie dla prób?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
? Zgłaszałeś chęć uruchomienia silnika na jachcie dla prób?


?? Serio? Odwykłam poważnie....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Serio?

Tak naprawdę to w tym punkcie nie wiem, strzeliłem w ciemno :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ZARZĄDZENIE Nr 5 DYREKTORA URZĘDU MORSKIEGO W GDYNI
napisał(a):
§ 54. Na cumach muszą być założone tarcze przeciw szczurom.
§ 56. 1. Jeżeli zachodzi uzasadniona potrzeba ustawiania jednego statku przy burcie drugiego, to za zgodą Kapitana Portu, kapitan (kierownik) statku stojącego przy nabrzeżu powinien zezwolić na cumowanie do niego statku dostawionego.
§ 66. 1. Statek powinien zająć wskazane miejsce postoju i nie może go zmienić bez zezwolenia Kapitana Portu, z wyjątkiem przypadku nakazanego bezpieczeństwem żeglugi. Dotyczy to również przeciągania się statków wzdłuż nabrzeża.
§ 72. 1. W czasie postoju statku przy nabrzeżu zabrania się utrzymywać w ruchu statkowe śruby napędowe (główne i pomocnicze), z wyjątkiem manewrów cumowniczych.
2. Próby maszyn statków na uwięzi mogą być przeprowadzane tylko na stacjach prób po uzyskaniu zgody kapitanatu portu. Rozpoczęcie i zakończenie prób podlega obowiązkowi zgłoszenia w kapitanacie portu.
§ 96. Zabrania się na obszarze portu:
4) spłukiwania nadbudówek i pokładów statków;

Wszystkie powyższe paragrafy dotyczą także jachtów.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 10:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
No i ? Są stosowane wobec jachtów zaglowy chyba tak na co dzień?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
piotr6 napisał(a):
Są stosowane wobec jachtów zaglowy chyba tak na co dzień?
Przepisy stosowane są, tyle że nie znam jachtu, który by ich przestrzegał, a kontrola tego jest po prostu niemożliwa, bo w każdej marinie, na każdym nabrzeżu, kapitanat musiałby trzymać kontrolera.
Pytanie jest inne: po co wydawać przepis, który - przynajmniej w stosunku do części podmiotów jest idiotyczny i niemożliwa jest kontrola jego przestrzegania (poza - rzecz jasna kontrolami wyrywkowymi, które co najwyżej przysporzą dochodów skarbowi państwa?
Moja uwaga nie dotyczy zarządzeń dyrektorów urzędów morskich (ja nie chcem, ale ja muszem wydać zarządzenie), tylko ustawy.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Jurmak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2434
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 371
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Zbieraj napisał(a):
kapitanat musiałby trzymać kontrolera
Oj tam, oj tam... da się!
Wystarczy Ustawa, w której zobowiąże się armatorów jachtów wszelkiej maści do zamontowania obowiązkowych "czarnych skrzynek" (oczywiście z rejestracją dźwięków z komory silnika, monitoringiem z wysokości salingu itp.).
Wpływy do budżetu gwarantowane.
Powstanie Narodowe Centrum Analizy Monitoringu jachtów...
Ech, rozmarzyłem się... :rotfl:

Aha - to wszystko oczywiście dla podniesienia naszego bezpieczeństwa. :-P

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała



Za ten post autor Senator otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
No i ?


No są stosowane aktualnie. Ale jak ktoś podpadnie, to może mieć kłopoty. Innymi słowy, jest hak na każdego.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 18:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
piotr6 napisał(a):
No i ?


No są stosowane aktualnie. Ale jak ktoś podpadnie, to może mieć kłopoty. Innymi słowy, jest hak na każdego.


Stosowane są średnio ale fakt może to być hak na każdego. W związku z tym jeszcze bardziej bym się zastanowił nad tym protestem. Bo na moje czucie byłby nieskuteczny.A tych haków jestem,że i protestujący mogli by oberwac :D . Ale jak kto chce. Moim zdaniem nie tak się zmienia prawo.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 23:24 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Stara Zientara napisał(a):
"ZARZĄDZENIE Nr 5 DYREKTORA URZĘDU MORSKIEGO W GDYNI

Wszystkie powyższe paragrafy dotyczą także jachtów.


A czy optymist, tudzież inny laser to jacht ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
martin40 napisał(a):
A czy optymist, tudzież inny laser to jacht ?
To określa ustawa:

USTAWA o bezpieczeństwie morskim napisał(a):
Art. 5. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
7) jachcie morskim – należy przez to rozumieć jacht rekreacyjny lub jacht komercyjny, przeznaczony lub używany do celów sportowych lub rekreacyjnych na wodach morskich;
8) jachcie rekreacyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony lub używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, inny niż jacht komercyjny;
9) jachcie komercyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;
10) jachcie śródlądowym – należy przez to rozumieć statek żeglugi śródlądowej o napędzie żaglowym lub mechanicznym przeznaczony lub używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 1458 oraz z 2015 r. poz. 1690 i 1960);

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Stara Zientara napisał(a):
Wszystkie powyższe paragrafy dotyczą także jachtów.


Ale się ich de facto nie stosuje wobec jachtów.
Dostał ktoś karę za spłukanie pokładu jachtu w marinie?...

Jest takie przysłowie -
"nieruszane g...no nie śmierdzi"

Ja bym nie ruszał, bo ktoś zacznie te przepisy egzekwować.
I dopiero będzie smrodek.

pozdro

ps. a jak ktoś ma ambicje tworzenia spójnego, sensownego prawa (ech, rozmarzyłem się ), to są od tego inne drogi.

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Fazi napisał(a):
Jest takie przysłowie -
"nieruszane g...no nie śmierdzi"
Przy takim podejściu, to jeszcze nadal rządziłaby PZPR. :P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Fazi napisał(a):
ps. a jak ktoś ma ambicje tworzenia spójnego, sensownego prawa (ech, rozmarzyłem się ), to są od tego inne drogi.
Wiemy, bo to robimy (my, czyli Samoster). A sam próbowałeś choć raz porozmawiać z jakimś posłem?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Stara Zientara napisał(a):
Fazi napisał(a):
Jest takie przysłowie -
"nieruszane g...no nie śmierdzi"
Przy takim podejściu, to jeszcze nadal rządziłaby PZPR. :P


:) Niestety, mentalność współcześnie (ostatnich kilkanaście lat) rządzących (obojętnie z jakiej opcji politycznej) niewiele się różni od mentalności kolesi z PZPR... :cry: (poza drobnymi wyjątkami)

Daleko naszemu społeczeństwu do społeczeństwa naprawdę obywatelskiego --> mamy takich a nie innych ludzi u władzy --> takie a nie inne prawo.

Jedyna różnica jest taka, że rządzący zostali wybrani demokratycznie.

Dlatego otwarte konflikty, protesty (moim zdaniem) nie mają sensu - bo zawsze przytaczają argument, że zostali wybrani przez Naród czym legitymizują nawet największe głupoty.

Zmiana mentalności następuje dziesiątki czy nawet setki lat. Jeszcze nie nastąpiła.

"тише едешь, дальше будешь" - jak mawiają Rosjanie.

Stara Zientara napisał(a):
Fazi napisał(a):
ps. a jak ktoś ma ambicje tworzenia spójnego, sensownego prawa (ech, rozmarzyłem się ), to są od tego inne drogi.
Wiemy, bo to robimy (my, czyli Samoster). A sam próbowałeś choć raz porozmawiać z jakimś posłem?

I szacun Wam za to.
Z posłem nie próbowałem. Próbowałem z lokalnymi politykami.

pozdro

ps.
I nie chodzi mi o chowanie głowy w piasek.
Raczej o podejście "kropla drąży kamień"

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):
Moniia napisał(a):
Serio?

Tak naprawdę to w tym punkcie nie wiem, strzeliłem w ciemno :)

Strzeliłeś w punkt. Kto bez zezwolenia kapitanatu testuje w porcie, albo na obszarze wód terytorialnych, albo na obszarze wód wewnętrznych silnik - powinien być ukarany grzywną. Nie tylko wówczas zresztą...
--------------------
Ustawa o obszarach morskich Rzeczpospolitej i administracji morskiej w wersji aktualnej tu:
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 131&type=3
Przepisy brzmią:
Art. 60a.Kto na obszarze morskich wód wewnętrznych i morza terytorialnego:
...
2) przeprowadza próby statecznościowe lub testuje urządzenia napędowe statku bez zgody kapitana portu,
...
5) bez zgody kapitana portu spłukuje nadbudówki i pokłady statku,
...
– podlega karze grzywny.

Art. 60b. Kto na obszarze portu morskiego lub przystani morskiej, a także kotwicowisk położonych poza obszarem portów oraz torów wodnych łączących te kotwicowiska z wodami portowymi:
...
3) zacumował jednostkę burta w burtę bez zgody kapitana portu,
...
6) opuszcza na wodę łodzie ze statku bez zgody kapitana portu,
...
– podlega karze grzywny.
------------------------------------

Ileż tu okazji do wołania Kapitanatu - prawda?
Co prawda, kiedy znajdziemy się na środku Zatoki, albo gdzieś za Rozewiem, to nie wiadomo który kapitanat portu wołać - celem uzyskania pozwolenia np. na spłukanie pokładu...
Ale przecież w takim wypadku możemy zawołać kilka Kapitanatów, bo nie chcemy płacić grzywien, prawda? :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 18:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
3) zacumował jednostkę burta w burtę bez zgody kapitana portu


Kiedyś w Trzebieży zacumowałem do statku urzedu morskiego. Następnie się udałem do urzednika i spytałem o zgodę. Dobrze że przepisu nie znałem bo pewnie bym nie zacumował.
Fakt że była noc i sztorm całkiem niezły

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL