Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 20:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 sie 2023, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
PZŻ zawsze kochał prawo powielaczowe. :oops:
Niestety, nic się w tej materii nie zmieniło:
Załącznik:
:evil:

Instrukcja ta wg. PZŻ "wejdzie w życie" 1 września 2023.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: panwac
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2023, o 06:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Chciałbym doprowadzić do otrzeźwienia w PZŻ, jakiejś krytycznej analizy tego co chcą uczynić. Mam odrobinę nadziei, że napisany wniosek wywoła taką reakcję, wraz z późniejszym wycofaniem się z bezprawia. :roll:
Załącznik:
wniosek_IP_instrukcja_PZŻ_1_2023.pdf [167.64 KiB]
Pobrane 181 razy


Szerszy opis u Kulińskiego na SSI.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 5: Maar, robhosailor, Stara Zientara, WIT, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2023, o 06:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16810
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Organy państwowe działają na podstawie i w ramach przepisów prawa? Toż to już od paru (przynajmniej ośmiu) lat wiadomo, że nie! PZŻ stworzył sobie swoje własne "prawo" i co im zrobisz?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2023, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
robhosailor napisał(a):
PZŻ stworzył sobie swoje własne "prawo" i co im zrobisz?
Na razie daję szansę na wycofanie się z głupoty. Bo myślę (może naiwnie), że to nie jest łamanie prawa z premedytacją, a zwykły brak świadomości... :-(
Załącznik:
PZŻ_zasady_wydawania_patentu_określa instrukcja_1_2023.jpg
PZŻ_zasady_wydawania_patentu_określa instrukcja_1_2023.jpg [ 110.55 KiB | Przeglądane 13357 razy ]
Chyba powyższy zapis, który pojawił się na stronie PZŻ - patenty, stanowi odpowiedź na moje pytanie nr 1. :roll:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 3: kolorama, robhosailor, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2023, o 08:42 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 229
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
robhosailor napisał(a):
PZŻ stworzył sobie swoje własne "prawo" i co im zrobisz?
Na razie daję szansę na wycofanie się z głupoty. Bo myślę (może naiwnie), że to nie jest łamanie prawa z premedytacją, a zwykły brak świadomości... :-(
Załącznik:
PZŻ_zasady_wydawania_patentu_określa instrukcja_1_2023.jpg
Chyba powyższy zapis, który pojawił się na stronie PZŻ - patenty, stanowi odpowiedź na moje pytanie nr 1. :roll:


Trzeba się mocno zastanowić na ile "prawo" to taka instrukcja czego do wydania dokumentu potrzeba i za co PZŻ wypada pochwalić a co przekracza regulację ustawową bo wtedy:


§ 13. Funkcjonariuszem publicznym jest:
4) osoba będąca pracownikiem administracji rządowej, innego organu
państwowego lub samorządu terytorialnego, chyba że pełni wyłącznie
czynności usługowe, a także inna osoba w zakresie, w którym uprawniona jest
do wydawania decyzji administracyjnych
;

Art. 231. § 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
§ 3. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 działa nieumyślnie i wyrządza istotną szkodę, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
§ 4. Przepisu § 2 nie stosuje się, jeżeli czyn wyczerpuje znamiona czynu
zabronionego określonego w art. 228. (Art. 228. § 1. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, przyjmuje korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę,)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2023, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wawrzek napisał(a):
§ 13. Funkcjonariuszem publicznym jest:
4)[...] inna osoba w zakresie, w którym uprawniona jest do wydawania decyzji administracyjnych;
Problem polega na tym, że związek (oraz MinSport) twierdzi, że wydając patent nie wydaje decyzji administracyjnej, a dokonuje tzw. czynności materialno-technicznej lub wręcz, że w ogóle nie obowiązuje ich kpa... Czemu sam PZŻ przeczy
Załącznik:
PZŻ_patenty_termin_kpa.png
PZŻ_patenty_termin_kpa.png [ 58.65 KiB | Przeglądane 13247 razy ]


Teoretycznie odmowa byłaby decyzją, ale PZŻ nigdy (ZTCW) nie odmówił nikomu na piśmie wydania patentu (najczęściej telefonicznie mówią, że dokumenty "są niepełne", że "nie mogą uznać" itp.).
Próbowałem nawet, w pewien sposób "zmusić" do wydania decyzji odmownej - nie opłacając (równie bezprawnej w świetle kpa) "opłaty za wysyłkę" i pisząc wniosek na własnym formularzu, ale PZŻ wolał... przysłać mi patent wbrew swoim ukazom bez dodatkowych opłat. A że nie ma decyzji - nie ma czego skarżyć... :lol:

Do poczytania:
Załącznik:
Prawa Publicznego_2_18_ 2017_Jakubowski.pdf [172.5 KiB]
Pobrane 135 razy

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 3: Marian Strzelecki, robhosailor, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2023, o 15:00 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 229
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
Wszystko zależy od oceny prokuratora czy mamy do czynienia z funkcjonariuszem publicznym czy też osobą pełniącą funkcję publiczną.
§ 19. Osobą pełniącą funkcję publiczną jest funkcjonariusz publiczny,
członek organu samorządowego, osoba zatrudniona w jednostce organizacyjnej
dysponującej środkami publicznymi, chyba że wykonuje wyłącznie czynności
usługowe, a także inna osoba, której uprawnienia i obowiązki w zakresie
działalności publicznej są określone lub uznane przez ustawę
lub wiążącą
Rzeczpospolitą Polską umowę międzynarodową

Tu jednak należałoby wykazać żądanie lub uzyskanie korzyści majątkowej
Art. 228. § 1. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, przyjmuje
korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę,
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

Pytanie czy opłata za wysłanie patentu jest korzyścią majątkową?

Czy mamy prokuratora na pokładzie? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2023, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Po rozmowie telefonicznej z PZŻ otrzymałem kopię pisma z ministerstwa, które jest jakoby podstawą do wydania INSTRUKCJI:
Załącznik:
I - jak podejrzewam - w tym tonie otrzymam odpowiedź na moje zapytania...

W związku z powyższym poszukuję osoby, która posiada staż spełniający kryteria wynikające z rozporządzenia, a jednocześnie nie spełnia wymagań INSTRUKCJI, np.:
- z jachtu motorowego,
- z jachtu otwartopokładowego,
- z rejsów krótszych niż 48 godzin,
- z rejsów pływowych, gdzie w portach do których zawinięto "średni skok pływu" nie przekraczał 1,5 metra,
- z rejsów własnym jachtem*,
- z jachtów dłuższych niż 18 m*,
itp.
oraz chciałaby użyczyć swego przypadku do udowodnienia że PZŻ nie może stanowić prawa powszechnego.

---
*) i nie chce przedkładać dodatkowych dokumentów

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2023, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
2023.01.04 pismo od MSiT w spr. interpretacji zapisów rozp. w spr. upr. tur. wod..pdf [127.51 KiB]
Pięknie, Kurwa, Pięknie.

Doszliśmy w stanowieniu prawa do etapu plotki JPP, czyli Jedna Pani Powiedziała. :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2023, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Pięknie, Kurwa, Pięknie.
Też jestem "pod wrażeniem"!
Tym bardziej, że z treści pisma wynika że:
1. akapit drugi: PZŻ samodzielnie stwierdza czy staż spełnia wymogi PRAWA (ustawa, rozporządzenie);
2. akapit trzeci: PZŻ może przedstawić Ministerstwu propozycje zmierzające do zmiany obowiązującego PRAWA.
A nie, że zdaniem ministra może samodzielne uchwalać INSTRUKCJE będącej aktem "prawa powielaczowego".

PS. Czemu departament sportu wyczynowego, a nie turystyki?

Nota bene, niektóre "regulacje" przeczą logice czy "zdrowemu rozsądkowi":
1. Jeśli mam własny jacht - muszę przedstawić dokument własności. Jeśli użyczę ten jacht koledze - nic nie trzeba "udowadniać"...
2. Staż na jachcie motorowym - odpada. Ale mając JSM wymieniam go na -> sternika motorowodnego, przedstawiam staż z jachtów (różnych) -> uzyskuję Kapitana Motorowodnego. A KM (po przedstawieniu jsm) wymieniam na KJ. Czy chodzi o napędzenie PZMWiNW kasy za patent?
3. A co z vacatio legis, co ze stażem zgromadzonym przed 1.09.2023? I co z
kpa napisał(a):
art. 8. § 2. Organy administracji publicznej bez uzasadnionej przyczyny nie odstępują od utrwalonej praktyki rozstrzygania spraw w takim samym stanie faktycznym i prawnym
?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 2: Maar, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2023, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
kopię pisma z ministerstwa
Poniżej pismo PZŻ na które odpowiedzią jest to pismo z ministerstwa:
Załącznik:
PS. Muszę publicznie pochwalić PZŻ (albo co najmniej jego pracownicę) - pismo zostało mi wysłane bez dyskusji i bez zbędnej zwłoki. Nie musiałem się nawet powoływać na przepisy o dostępie do informacji publicznej! :respekt:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2023, o 13:23 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 225
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A może na takie dictum SAJ, albo grupa jakaś "pod wezwaniem" powinna napisać do Ministerstwa, że w odpowiedzi na działania PZŻ proponujemy inicjatywę w zmianie zapisów rozporządzenia. Wspólnymi siłami wymyślimy uproszczenie zapisów i procedur tak żeby PZŻ nie miało wątpliwości.
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2023, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaca_33 napisał(a):
uproszczenie zapisów i procedur tak żeby PZŻ nie miało wątpliwości
PZŻ uczestniczył w wydaniu obecnego rozporządzenia, zgłaszając uwagi w ramach konsultacji społecznych, ale tych kwestii nie poruszał. Następnie przez ponad 10 lat... wydawał patenty w oparciu o to rozporządzenie... i teraz naszły go wątpliwości? :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2023, o 16:45 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Jaca_33 napisał(a):
uproszczenie zapisów i procedur tak żeby PZŻ nie miało wątpliwości
PZŻ uczestniczył w wydaniu obecnego rozporządzenia, zgłaszając uwagi w ramach konsultacji społecznych, ale tych kwestii nie poruszał. Następnie przez ponad 10 lat... wydawał patenty w oparciu o to rozporządzenie... i teraz naszły go wątpliwości? :rotfl:

Tylko krowa nie zmienia zdania.
Następnym krokiem będzie weryfikacja wydanych patentów w oparciu o nową instrukcję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2023, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wczoraj SAJ wysłał do Szanownego Pana Prezesa PZŻ pismo z uprzejmą, acz stanowczą prośbą o udzielenie informacji co do podstaw prawnych najbardziej kontrowersyjnych zapisów owej "Instrukcji".
Chodzi tutaj przede wszystkim o określenie wysokości pływu, wyłączenie niektórych mórz z "wód pływowych"oraz określenie minimalnego czasu trwania rejsu stażowego.
Zaczekamy na odpowiedź i w zależności od jej treści lub braku treści będziemy działać dalej.
W ostateczności będziemy szukali żeglarza, który złoży papiery o wydanie patentu i dostanie odpowiedź odmowną, zaś według dotychczasowych przepisów patent zostałby wydany.
Po to, żeby zaskarżyć decyzję do Sądu Administracyjnego.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 2: robhosailor, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2023, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kurczak napisał(a):
SAJ wysłał do Szanownego Pana Prezesa PZŻ pismo z uprzejmą, acz stanowczą prośbą
można poznać treść?

Ja wysłałem dzisiaj skargę do Ministerstwa Sportu i Turystyki:
Załącznik:
Ministerstwo sportu.pdf [299.07 KiB]
Pobrane 149 razy
Najważniejsze jest oczywiście to że PZŻ nie może takiej instrukcji w świetle prawa egzekwować od ubiegających się o patent, ale są także błędy logiczne czy merytoryczne poszczególnych "regulacji"
instrukcja niniejsza:

a)
wyklucza ze stażu niektóre typy jachtów: jachty motorowe, jachty otwartopokładowe, podczas gdy ani ustawa, ani rozporządzenie takich ograniczeń nie kodyfikuje.

ad. a) Prawodawca założył ekwiwalentność patentów żeglarskich i motorowodnych, wyrażoną normami § 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia. Następstwem tej ekwiwalentności jest wzajemna „wymienialność” odpowiednich patentów. W konsekwencji osoba z patentem jachtowego sternika morskiego może ów patent wymienić na patent motorowodnego sternika morskiego, na podstawie stażu (określonego w przepisach § 10.1.2) dokładnie tak samo jak § 7.1.2)) uzyskać patent kapitana motorowodnego, który to wymieni na patent kapitana jachtowego – tak więc finalnie uzyska patent kapitana jachtowego na podstawie „stażu motorowodnego”. „Regulacja” ta jest więc pozbawiona logiki. Naraża tylko obywatela na dodatkowe koszty (niepotrzebnych mu) dwóch patentów motorowodnych.
Historia żeglarstwa notuje wiele rejsów morskich jachtami „odkrytopokładowymi” (np. drugiego prezesa PZŻ Ludwika Szwykowskiego; wyprawa Alaina Bombarda8; wyprawa na Bornholm jachtu „BO Warmia” w roku 2005 i wiele innych). Są one trudniejsze i bardziej wymagające od rejsów jachtami kabinowymi. Ponadto przepisy nie wymagają w opinii z rejsu czy karcie rejsu określenia czy jacht był „otwartopokładowy” czy nie, więc weryfikacja takiego „przepisu” – nie jest możliwa. Zresztą samo określnie „otwartopokładowy” także jest pojęciem niezdefiniowanym.

b)
określa dla rejsu stażowego minimalną długość na 48 godzin, wprowadza dla niego „kryterium celu”, podczas gdy ani ustawa ani rozporządzenia takich wymogów nie stawiają.

ad. b) W czym rejs zaczynający się w piątek o 19:00 a kończący się w niedzielę o 18:00 jest gorszy od rejsu zaczynającego się w piątek o 18:00 i kończącego w niedzielę o 18:00? Tym bardziej, że chodzi o godziny zaokrętowania i wyokrętowania. W obu rejsach wypłynięto z portu w sobotę o 08:00, wypływano tyle samo godzin, odwiedzono te same porty, pokonano tę samą trasę. Brak tu elementarnej logiki.

c)
określa „wody pływowe” – jako te, gdzie „prądy pływowe mają wpływ na strategię nawigacyjną”, podczas gdy obowiązujące prawo nie wymaga spełnienia takiego warunku;

ad. c) Nie sposób nie zauważyć, że to typowa definicja Ignotum per ignotum: nie wiadomo co oznacza „mają wpływ” ani co to „strategia nawigacyjna”. Nie sposób – na podstawie obowiązujących dokumentów potwierdzających staż – zweryfikować tego warunku.

d)
określa porty pływowe jako „wymienione w uznanych publikacjach i almanachach, w których średni skok pływu przekracza 1,5 metra”, podczas gdy obowiązujące przepisy takich regulacji nie określają.

ad. d) Określenie średniego skoku pływu na 1,5 m funkcjonowało w poprzednim rozporządzeniu, jednak prawodawca z jakichś względów z takiej definicji zrezygnował. Być może dlatego, że określenie to jest nieprecyzyjne: nie wiadomo o jaką średnią chodzi: z dnia odwiedzenia portu? Dla pływu syzygijnego? Kwadraturowego? Dobową? Roczną? Wieloletnią? Dokumenty potwierdzające staż nie muszą zawierać informacji na temat „średniego skoku pływu” – weryfikacja niemożliwa.
Posłużenie się wymogiem „wymienione w uznanych publikacjach i almanachach” także rodzi zasadnicze pytanie: przez kogo i jak „uznanych”?

e)
wymaga okazania dokumentów spoza zamkniętej listy określonej w § 4 rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z 9 kwietnia 2013 w sprawie uprawiania turystyki wodnej, np.:
− dokument potwierdzającego własność jednostki – w przypadku stażu na własnym jachcie,
− dokument uprawniający prowadzącego lub dokument jachtu – w przypadku jachtów dłuższych niż 18 m.

ad. e) Tu także brak elementarnej logiki. Gdy zdobywam staż na swoim jachcie – mam przedstawiać dokument że jestem jego właścicielem (jakby nie wystarczyło moje dorozumiane oświadczenie). Gdy ten sam jacht użyczam koledze – nikt niczego nie musi udowadniać dokumentami, nagle oświadczenie kandydata jest wystarczające. Dodatkowo: PZŻ zdaje się mylić pojęcia „właściciel jachtu” i „armator”, które nie są, bynajmniej tożsame. Mogę być właścicielem jachtu którego armatorem jest ktoś inny i potwierdzi mi dokumenty stażowe. Jeśli w jakimś kraju do prowadzenia po morzu jachtu ponad 18 metrowego nie są wymagane żadne dokumenty (istnieją takie kraje) z mocy obowiązującego tam prawa – nie sposób przedstawić „wymaganych dokumentów”, także w „dokumentach jachtu” zapisu dotyczącego wymagań prowadzącego – nie będzie (jedynie w ustawodawstwie tego kraju brak jest wymogów posiadania jakichkolwiek dokumentów uprawniających do prowadzenia takich jachtów).

f)
zmusza do składania wniosku pochodzącego z „generatora” https://patenty.pya.org.pl/, podczas gdy prawo nie określa formy wniosku, a jedynie to, jakie dane ów wniosek musi zawierać (treść).

ad. f) Nie dość, ze PZŻ nie dopuszcza przyjmowania wniosków zgodnych z prawem, to jeszcze pozbawia osób nie posiadających adresu e-mail lub telefonu prawa do uzyskania patentu żeglarskiego (tych danych wymaga tzw. „generator wniosków”9). Prawo nie stawia wymogu posiadania maila czy telefonu dla uzyskania patentu, a działania PZŻ może „cyfrowo wykluczać” część obywateli.
Wymaganie udostępnienia i przetwarzanie przez Związek tych danych osobowych (adres e-mail, telefon), których prawodawca nie uznał za niezbędne w procesie wydawania patentów żeglarskich jest sprzeczne z ustawą o ochronie danych osobowych, a także z konstytucyjną normą: „Art. 51. 1. Nikt nie może być obowiązany inaczej niż na podstawie ustawy do ujawniania informacji dotyczących jego osoby. 2. Władze publiczne nie mogą pozyskiwać, gromadzić i udostępniać innych informacji o obywatelach niż niezbędne w demokratycznym
państwie prawnym.”

g)
określa wzory „karty rejsu” oraz „opinii z rejsu” (jako załączniki do instrukcji), wyraźnie oczekując, że będą to jedyne dopuszczalne wzory. Mimo, że zgodnie z przepisami nie ma obowiązującego wzoru tych dokumentów stażowych.

ad. g) Nawet minister w rozporządzeniu w sprawie uprawiania turystyki wodnej nie określał wzoru dokumentów potwierdzających staż. Z tej prostej przyczyny, że ustawodawca nie delegował takich uprawnień. Tym bardziej określanie takich wzorów przez PZŻ nie jest dopuszczalne.

ad. a-g) „Prawo” działa wstecz: ktoś zbierał dokumenty stażowe wg. obowiązujących zasad i nagle część (lub całość) jego stażu została, na mocy uchwały stowarzyszenia „skasowana”. Nie sposób też nie zauważyć, że „przed instrukcją” (1.09.2023) ktoś otrzymał patent, a „po instrukcji” osoba z identycznym stażem, identycznie udokumentowanym – identycznego patentu nie otrzyma – co w oczywisty sposób narusza zasadę pogłębiania zaufania obywateli do organów państwa wyrażoną przepisem kpa „Art. 8. § 2. Organy administracji publicznej bez uzasadnionej przyczyny nie odstępują od utrwalonej praktyki rozstrzygania spraw w takim samym stanie
faktycznym i prawnym.” Wątpliwości budzi też nagła konieczność „doprecyzowania uregulowań”, nasuwając pytanie: Jak – przez ponad 10 lat – związek wydawał patenty żeglarskie bez owych – jakoby niezbędnych – doprecyzowań?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 3: AIKI, Stara Zientara, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2023, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Oczywiście. Jak tylko będzie to technicznie możliwe pismo będzie dostępne na stronie SAJ.
Załącznik:
Scan_0001.jpg
Scan_0001.jpg [ 399.4 KiB | Przeglądane 12558 razy ]
Załącznik:
Scan_0002.jpg
Scan_0002.jpg [ 159.83 KiB | Przeglądane 12558 razy ]

Nie wiem dlaczego ale jest jakiś problem z zamieszczaniem jpg-ów. Żaden ze mnie informatyk.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Ostatnio edytowano 1 wrz 2023, o 19:56 przez Wojtek Bartoszyński, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłem kolejność załączników



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2023, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Jaca_33 napisał(a):
A może na takie dictum SAJ, albo grupa jakaś "pod wezwaniem" powinna napisać do Ministerstwa, że w odpowiedzi na działania PZŻ proponujemy inicjatywę w zmianie zapisów rozporządzenia. Wspólnymi siłami wymyślimy uproszczenie zapisów i procedur tak żeby PZŻ nie miało wątpliwości.

Tak tak, a ministerstwo łyknie nasze propozycje jak indor gałki... I związuniowi też się spodobają bez wątpienia.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2023, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jaca_33 napisał(a):
A może na takie dictum SAJ, albo grupa jakaś "pod wezwaniem" powinna napisać do Ministerstwa, że w odpowiedzi na działania PZŻ proponujemy inicjatywę w zmianie zapisów rozporządzenia. Wspólnymi siłami wymyślimy uproszczenie zapisów i procedur tak żeby PZŻ nie miało wątpliwości.


wszystko już było - nie trzeba wyważać otwieranych kiedyś drzwi - poniżej fragment interpelacji poselskiej z roku 2008:

"Już w 1988 r. w ˝Żaglach˝ dr inż. Jerzy Pieśniewski bił na larum w artykule pod znamiennym tytułem ˝Żeglarstwo = swoboda˝! A nieco później tak pisał prezes Towarzystwa Żeglarskiego ˝Bryfok˝ Andrzej ˝Hasip˝ Mazurek: ˝idea wolności i swobody jest nierozerwalnie związana z zasadą odpowiedzialności. Właśnie żeglarstwo, u swego źródła zawierające pierwiastki swobody i niezależności, łączy się z dużym poczuciem odpowiedzialności u osób je uprawiających. Dowodem na takie wysokie poczucie odpowiedzialności jest znikoma ilość notowanych wypadków wśród żeglarzy krajów od lat stosujących zasadę wolności. Najlepszym możliwym do przyjęcia rozwiązaniem jest uwolnienie z rygorów regulacji i rejestracji żeglarstwa rekreacyjnego, sprawdzone w wielu krajach! W Anglii i Szwecji jachty zwolnione są całkowicie z przepisów dotyczących żeglugi morskiej. W Anglii na jachtach o długości do 45 stóp (ok. 13,7 m) jedynym wymaganym dokumentem jest dowód własności. W Szwecji dotyczy to jachtów sięgających 12 m długości lub 4 m szerokości. Owszem, prowadzone są szkolenia, wydawane różne patenty, szeroko rozpowszechniane są publikacje dotyczące bezpiecznego żeglowania. Są to jednak tylko zalecenia˝.

https://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/4990BE01

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2023, o 18:55 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 229
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
Czyli mamy super argumenty!
Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa nie ma dotyczyć PZŻ a ministra, który nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku kontroli nad prawidłowym wydawaniem uprawnień przez związek! Stanowienie prawa przez wiązek narusza konstytucyjną zasadę zaufania do państwa prawa!

Dodatkowo pojawia się inna kwestia wynikająca wprost z orzeczenia sądu administracyjnego nieuznającego wydania patentu jako decyzji administracyjnej. Otóż co ma zrobić osoba, której mimo spełnienia ustawowych wymagań nie wydano dokumentu? Co zrobi ministerstwo gdy PZŻ w ogóle zaprzesta wydawania dokumentów?

A i jeszcze jedno pytanie wpadło mi do głowy.
Skoro ustawa prawo do wydawania patentów dała związkowi sportowemu to w jakim trybie powinno ono następować. Czy ma to być decyzja prezesa związku, uchwały zarządu czy walnego zgromadzenia związku?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2023, o 19:57 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 229
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
bury_kocur napisał(a):
wszystko już było - nie trzeba wyważać otwieranych kiedyś drzwi - poniżej fragment interpelacji poselskiej z roku 2008:
.

Mamy kampanię wyborczą więc można zainteresować kandydatów.
Mamy silny argument, że już dokonania liberalizacja nie spowodowała wzrostu liczby wypadków za to przyniosła rozwój gospodarczy więc najwyższy czas na następny krok.
Cele to pełna liberalizacja a do przyjęcia jeden patent na śródlądzie i jeden na morze. Patenty ma wydawać państwo, przecież już i tak jak rejestruje jachty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2023, o 17:17 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 229
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
Czy ma ktoś SMOK-a w pdf?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2023, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wawrzek napisał(a):
Czy ma ktoś SMOK-a w pdf?
Tak (oba). Ale limit wielkości załącznika nie pozwala wrzucić.
Załącznik:
smoki.jpg
smoki.jpg [ 312.87 KiB | Przeglądane 11991 razy ]
Przez jakiś czas będzie tu: https://www.dropbox.com/scl/fo/j6z87i1g ... ps1o2&dl=0

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Wawrzek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2023, o 20:45 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 229
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
Myślę, że przy pisaniu do kandydatów na reprezentanta/tkę/wiszcze narodu można przypomnieć, że walczymy od dawna, zagrożenie nie wzrosło, gospodarka około żeglarska się rozwija a hydrze znów łeb odrasta.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2023, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
PZŻ napisał mi (w decyzji odmawiającej udzielenia informacji publicznej):
PZŻ napisał(a):
Niezależnie od powyższego wskazuje, iż PZŻ w żaden sposób nie uchyla się od odpowiedzi na problemy poruszone we wniosku, jak też innych pismach skierowanych do Związku. Ponadto informuję, iż obszerne stanowisko PZŻ, również w zakresie kwestii poruszonych we wniosku, zostanie dokonane najpóźniej do dnia 15 września 2023 r. z jednoczesną publikacją na stronie internetowej http://www.pya.org.pl


A nawet już jest: Stanowisko PZŻ dotyczące instrukcji 1/2023

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2023, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Nie mamy pańskiego płaszcza...
:twisted:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2023, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16810
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Rozmowa, jak z pisiorami

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: bury_kocur
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2023, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Nie mamy pańskiego płaszcza...
robhosailor napisał(a):
Rozmowa, jak

Spokojnie, powoli... :cool:
Staram się dostrzegać pozytywy... Taki widzę:
PZŻ w "stanowisku" napisał(a):
W przypadku odmowy wydania patentu, stronie przysługuje prawo odwołania do Ministerstwa, a w dalszej kolejności – jeśli decyzja zostanie podtrzymana – skorzystanie z ochrony sądowej przed Sądem Administracyjnym.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2023, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wawrzek napisał(a):
Czy ma ktoś SMOK-a w pdf?


Tak - niektórzy nawet w oryginale mają :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 wrz 2023, o 10:40 

Dołączył(a): 19 lut 2019, o 21:52
Posty: 33
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
Moim zdaniem odpowiedź PZŻ jest bardzo sensowna i merytoryczna, a jej podłożem jest walka z nonsensami i patologiami, które po prostu mają miejsce. Nie raz słyszałem o nich od znajomych instruktorów.
Po drugie, to stanowisko otwiera drogę do uznawania stażu na korzystniejszych dla żeglarzy warunkach niż obecnie, o ile oczywiście wykażą oni że merytoryczne przesłanki takiego stażu zostały spełnione. Jeśli dla przykładu skok pływu będzie wynosił 1m, ale będzie "miał istotny wpływ na strategię nawigacyjną, a tym samym analizowany rejs był zgodny z duchem oraz celami stażu morskiego na wodach pływowych", to taki staż zostanie uznany. I to nie jest tylko teoria. Hofn na Islandii. Skok pływu około 1m, a jest to port po prostu niebezpieczny ze względu na silne prądy pływowe i ukształtowanie podejścia.
Wracając do początku, to chciałbym żeby i inne instytucje kierowały się w podobny sposób sensem i merytoryką w swoich działaniach.

ZSula


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 197 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL