Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 12 lip 2025, o 10:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lut 2010, o 18:05 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam serdecznie i przedstawiam kilka pytan. Jak wiadomo w przypadku posiadania stopnia sternika jachtowego uzyskanie stopnia sternika morskiego jest kwestia wypływania godzin. Jednym z kryteriow jest przepłyniecie jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinieciem co najmniej do dwóch portów, o średnim skoku pływu powyżej 1,5 m. Gdzie można znaleźć informację które porty (M.Baltyckie i M.Srodziemne) posiadają pływy o takim skoku?
Wymagania muszą zostać spełnione po uzyskaniu stopnia sternika jachtowego. Jak rozumiem liczy się data data wydania dokumentu a nie data egzaminu?
Rozumiem, że papiery sklada sie do okregowego PZŻ-u i mozna je wyslac poczta. Dokumenty to opinie z rejsow oraz patent sternika. Rozumiem, ze wystarcza kopie?Dziekuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich zeglarzy!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 09:37
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa/Toruń
Podziękował : 197
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Wiec tak:

-opinie powinny byc po dacie wydania patentu. Protokoly z egzaminow sa po jakims czasie niszczone i data egzaminu moze byc nie do odtworzenia.
-papiery wysylamy do PZŻ w Warszawie! Nie do okregu. Wysylamy opinie, zasw. lekarskie i wniosek ze strony PZŻ
-teraz porty - generalnie bedzie to Morze Polnocne, Kanary, Morze Norweskie (Trondheim) - to tak blizej nas.

_________________
Rafał Natzke-Kruszyński

http://www.nazagle.pl/s2


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13163
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Rejs ma być po wodach pływowych, ale nic przepis nie mówi o skoku pływu. Dopiero przy wejściu do portu skok pływu jest istotny. Można więc pływać po Śródziemnym (pływy 0,5-1 m) i wyskoczyć "na chwilę" na Atlantyk, np. do Kadyksu, żeby załapać się na skok 1,5 m.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 20:17 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Radi napisał(a):
Gdzie można znaleźć informację które porty (M.Baltyckie i M.Srodziemne) posiadają pływy o takim skoku?

Nie znajdziesz takiej informacji wprost. Sformułowanie jest bardzo nieprecyzyjne i właściwie to nie wiadomo co to jest średni skok pływu :) Tradycyjnie, bezproblemowo, przechodzą porty, o których napisał Ci Rafał, ale jeśli znajdziesz coś nietypowego, to pewnie będzie trzeba się kłócić.

Rafał napisał(a):
-opinie powinny byc po dacie wydania patentu. Protokoly z egzaminow sa po jakims czasie niszczone i data egzaminu moze byc nie do odtworzenia.

To jest akurat problem pezetżeta, że sobie je niszczy, a nie pytającego :) Do tej pory niespecjalnie miało to znaczenie, ale ponieważ od kilku lat tempo pracy biura jest takie, że wydanie kwitu następuje wiele miesięcy po egzaminie, to może mieć to znaczenie. Trzeba by się było wczytać w przepisy w którym momencie następuje "uzyskanie stopnia". Obawiam się jednak, że może być to data bliższa tej wydania patentu niż zdania egzaminu.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Radi napisał(a):
o średnim skoku pływu powyżej 1,5 m. Gdzie można znaleźć informację które porty (M.Baltyckie i M.Srodziemne) posiadają pływy o takim skoku?

Generalnie, żadne porty Bałtyku, czy Śródziemnego nie spełniają tego warunku.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
gf napisał(a):
Radi napisał(a):
Gdzie można znaleźć informację które porty (M.Baltyckie i M.Srodziemne) posiadają pływy o takim skoku?

Nie znajdziesz takiej informacji wprost. Sformułowanie jest bardzo nieprecyzyjne i właściwie to nie wiadomo co to jest średni skok pływu :) Tradycyjnie, bezproblemowo, przechodzą porty, o których napisał Ci Rafał, ale jeśli znajdziesz coś nietypowego, to pewnie będzie trzeba się kłócić.

Rafał napisał(a):
-opinie powinny byc po dacie wydania patentu. Protokoly z egzaminow sa po jakims czasie niszczone i data egzaminu moze byc nie do odtworzenia.

To jest akurat problem pezetżeta, że sobie je niszczy, a nie pytającego :) Do tej pory niespecjalnie miało to znaczenie, ale ponieważ od kilku lat tempo pracy biura jest takie, że wydanie kwitu następuje wiele miesięcy po egzaminie, to może mieć to znaczenie. Trzeba by się było wczytać w przepisy w którym momencie następuje "uzyskanie stopnia". Obawiam się jednak, że może być to data bliższa tej wydania patentu niż zdania egzaminu.


Obie informacje błędne :!:
Na obliczenie średniego skoku pływu jest wzór.

Jeżeli dokumenty wyśle się do biura PZŻ patent wydają do 3 tygodni, a data na patencie jest o 1 tydzień wcześniejsza niż przesyłka w skrzynce pocztowej.

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

Radi napisał(a):
Witam serdecznie i przedstawiam kilka pytan. Jak wiadomo w przypadku posiadania stopnia sternika jachtowego uzyskanie stopnia sternika morskiego jest kwestia wypływania godzin. Jednym z kryteriow jest przepłyniecie jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinieciem co najmniej do dwóch portów, o średnim skoku pływu powyżej 1,5 m. Gdzie można znaleźć informację które porty (M.Baltyckie i M.Srodziemne) posiadają pływy o takim skoku?
Wymagania muszą zostać spełnione po uzyskaniu stopnia sternika jachtowego. Jak rozumiem liczy się data data wydania dokumentu a nie data egzaminu?
Rozumiem, że papiery sklada sie do okregowego PZŻ-u i mozna je wyslac poczta. Dokumenty to opinie z rejsow oraz patent sternika. Rozumiem, ze wystarcza kopie?Dziekuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich zeglarzy!


Jeżli zadajesz pytanie: Gdzie można znaleźć informację które porty (M.Baltyckie i M.Srodziemne) posiadają pływy o takim skoku? - to proponowałbym najpierw trochę poczytać i pouczyć się o pływach, a nie odrazu "zaliczyć" i wysłać papiery do PZŻtu. Bo kwestia pływów poruszana jest również na kursie na sternika i skoro pytasz o pływy i do tego "średni skok powyżej 1,5 m" to chyba opuściłeś tę lekcję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 22:58 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jberry napisał(a):
Na obliczenie średniego skoku pływu jest wzór.

Noo, byłaby to jakaś nowość w nawigacji - poproszę o ten wzór :)
I przy okazji źródło (ustawa, rozporządzenie - tam nie znalazłem).
jberry napisał(a):
Jeżeli dokumenty wyśle się do biura PZŻ patent wydają do 3 tygodni, a data na patencie jest o 1 tydzień wcześniejsza niż przesyłka w skrzynce pocztowej.

Ale to wciąż jest data wydania patentu, a nie data uzyskania stopnia.
Cytuj:
Jeżli zadajesz pytanie: Gdzie można znaleźć informację które porty (M.Baltyckie i M.Srodziemne) posiadają pływy o takim skoku? - to proponowałbym najpierw trochę poczytać i pouczyć się o pływach, a nie odrazu "zaliczyć" i wysłać papiery do PZŻtu. Bo kwestia pływów poruszana jest również na kursie na sternika i skoro pytasz o pływy i do tego "średni skok powyżej 1,5 m" to chyba opuściłeś tę lekcję.

Chyba też opuściłem :oops: Podaj, jeśli możesz definicję "średniego skoku pływu".

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2352
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
gf napisał(a):
Noo, byłaby to jakaś nowość w nawigacji - poproszę o ten wzór
Jak to? Nie znasz wymyślonego na prz wzoru? :-)

Tak na marginesie - już kilka lat minęło od momentu wprowadzenia tego durnego zapisu a arcyzwiązunio nie potrafi publicznie podać definicji owego "średniego skoku pływu".
IMHO mogliby coś wymyślić - cokolwiek, bo jak by się nie liczyło, to na jeden wyjdzie - i gdzieś (np. na swojej stronie WWW) zapodać gawiedzi.
Ileż to już razy w sieci padało pytanie o porty, skok pływu i tę brakującą definicję?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
średni skok pływu = (Wysokość niższej wody wysokiej-Wysokość wyższej wody niskiej)+(Wysokość niższej wody wysokiej+Wysokość niższej wody niskiej)+(Wysokość wyższej wody wysokiej+Wysokość niższej wody niskiej)/3
Mean range=(Height of lower high water-Wysokość wyższej wody niskiej)+(Height of lower high water+Height of lower low water)+(Height of higher high water+Height of lower low water)/3

gf - na głupotę i niewiedzę też nie ma ustawy a występuje powszechnie jak średni skok pływu !

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

Data wydania = data uzyskania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Maar napisał(a):

Tak na marginesie - już kilka lat minęło od momentu wprowadzenia tego durnego zapisu a arcyzwiązunio nie potrafi publicznie podać definicji owego "średniego skoku pływu".

Książek nie czytają :D U kpt Kaszowskiego w książce "Nawigacja dla żeglarzy" są definicje. Nawet uczenie podaje nazwę angielską Mean Tide Level
Jest też wysokość średniego poziomu pływów Mean Tide Level height

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
Toż im po angielsku też zapodałem :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 23:39 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
Jak to? Nie znasz wymyślonego na prz wzoru?

Z wymyślonych na prż wzorów pamiętam ten na bieżącą siłę wiatru w opowieści w zależności od liczby piw wypitych przez opowiadającego :)
jberry napisał(a):
średni skok pływu = (Wysokość niższej wody wysokiej-Wysokość wyższej wody niskiej)+(Wysokość niższej wody wysokiej+Wysokość niższej wody niskiej)+(Wysokość wyższej wody wysokiej+Wysokość niższej wody niskiej)/3
Mean range=(Height of lower high water-Wysokość wyższej wody niskiej)+(Height of lower high water+Height of lower low water)+(Height of higher high water+Height of lower low water)/3

O, czyli nowość faktycznie :) A jakie jest źródło owych wzorów? To by bardzo dobre było jakby móc się podeprzeć takim równaniem, poszukiwanym od lat wielu :)

Jeszcze mam kilka innych wątpliwości, ale poczekam na źródło danych, to może poczytam trochę więcej i mi się rozjaśni.

Cytuj:
gf - na głupotę i niewiedzę też nie ma ustawy a występuje powszechnie jak średni skok pływu !

Ale jednak definicja musi się znaleźć w przepisach prawa powszechnego.

Cytuj:
Data wydania = data uzyskania

A skąd ten wniosek? Data wydania dokumentu to data wydania kwitka, papierka, plastiku. Jak się zwrócę o wydanie patentu (np. zgubię) to dostane nowy, z datą bieżącą. A ja uprawnienia mam od wielu lat :)

boSmann napisał(a):
Książek nie czytają U kpt Kaszowskiego w książce "Nawigacja dla żeglarzy" są definicje. Nawet uczenie podaje nazwę angielską Mean Tide Level

To średnia wysokość pływu, a nie średni skok pływu.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
gf napisał(a):
Maar napisał(a):
Jak to? Nie znasz wymyślonego na prz wzoru?

Z wymyślonych na prż wzorów pamiętam ten na bieżącą siłę wiatru w opowieści w zależności od liczby piw wypitych przez opowiadającego :)
jberry napisał(a):
średni skok pływu = (Wysokość niższej wody wysokiej-Wysokość wyższej wody niskiej)+(Wysokość niższej wody wysokiej+Wysokość niższej wody niskiej)+(Wysokość wyższej wody wysokiej+Wysokość niższej wody niskiej)/3
Mean range=(Height of lower high water-Wysokość wyższej wody niskiej)+(Height of lower high water+Height of lower low water)+(Height of higher high water+Height of lower low water)/3

O, czyli nowość faktycznie :) A jakie jest źródło owych wzorów? To by bardzo dobre było jakby móc się podeprzeć takim równaniem, poszukiwanym od lat wielu :)

Jeszcze mam kilka innych wątpliwości, ale poczekam na źródło danych, to może poczytam trochę więcej i mi się rozjaśni.


Nowość?! Chyba dla Ciebie. Zapraszam do lektury np.: "Vademecum navigatora" Franciszek Wróbel
gf napisał(a):
Cytuj:
gf - na głupotę i niewiedzę też nie ma ustawy a występuje powszechnie jak średni skok pływu !

Ale jednak definicja musi się znaleźć w przepisach prawa powszechnego.

Cytuj:
Data wydania = data uzyskania

A skąd ten wniosek? Data wydania dokumentu to data wydania kwitka, papierka, plastiku. Jak się zwrócę o wydanie patentu (np. zgubię) to dostane nowy, z datą bieżącą. A ja uprawnienia mam od wielu lat :)


Temat dotyczył wydania nowego patentu i do niego się odniosłem. Data zdania egzaminu jest nieistotna bo przepis mówi o uzyskaniu, czyli nadaniu stopnia, a nie wypełnienia wszystkich warunków przewidzianych do uzyskania.

gf napisał(a):
boSmann napisał(a):
Książek nie czytają U kpt Kaszowskiego w książce "Nawigacja dla żeglarzy" są definicje. Nawet uczenie podaje nazwę angielską Mean Tide Level

To średnia wysokość pływu, a nie średni skok pływu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 00:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2352
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A dlaczego akurat z Wróbla brać definicje i skąd wiadomo, że arcyzwiązunio właśnie takową definicję uznaje?

jberry napisał(a):
średni skok pływu = (Wysokość niższej wody wysokiej[...]
A z jakiego okresu należy brać wyniki? Znaczy się ile roczników "Tides Tables" należy przejrzeć, żeby odpowiedzieć na pytanie o magiczny średni skok pływu?

I jeszcze jedno - a co się stanie gdy wpłynie się do portu o średnim skoku mniejszym niż 1,5 m. w syzygię, której skok będzie większy niż owe 150 cm?

A jak do tego wzoru się mają (i dlaczego się różnią) średnie z wartości średniej wody syzygijnej i kwadraturowej podawane w tablicach?

Tyle pytań, tyle niejasności a prawo choć głupie jest (podobno) prawem, hmmm :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
Maar napisał(a):
A dlaczego akurat z Wróbla brać definicje i skąd wiadomo, że arcyzwiązunio właśnie takową definicję uznaje?

jberry napisał(a):
średni skok pływu = (Wysokość niższej wody wysokiej[...]
A z jakiego okresu należy brać wyniki? Znaczy się ile roczników "Tides Tables" należy przejrzeć, żeby odpowiedzieć na pytanie o magiczny średni skok pływu?


Wystarczy ostatni=najnowszy.

Maar napisał(a):
I jeszcze jedno - a co się stanie gdy wpłynie się do portu o średnim skoku mniejszym niż 1,5 m. w syzygię, której skok będzie większy niż owe 150 cm?


Mogą niezaliczyć.

Maar napisał(a):
A jak do tego wzoru się mają (i dlaczego się różnią) średnie z wartości średniej wody syzygijnej i kwadraturowej podawane w tablicach?


Idź już spać :D

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

Wróbel napisał tylko Vademecum to są pojęcia znane od lat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 00:52 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jberry napisał(a):
Nowość?! Chyba dla Ciebie. Zapraszam do lektury np.: "Vademecum navigatora" Franciszek Wróbel

Dla mnie z pewnością, ale co tam ja! Na pl.rec.zeglarstwo próby zinterpretowania tej definicji trwają przynajmniej od 2002 roku. Rozmawiali ludzie o ogromnym stażu, również zawodowcy. Ostatnia dyskusja jest sprzed kilku miesięcy dosłownie i też bez konkluzji. Nikt nie czyta Wróbla czyli ;)

Tylko kurczę czemu z Wróbla właśnie definicja? Zwłaszcza że to taka, której nigdzie oprócz Wróbla nie ma.

Najważniejszą jej wadą jest to samo, co każdej innej propozycji definicji "średniego skoku pływu" (ta jest chyba piątą którą znam). Brak BARDZO ważnej informacji o okresie uśredniania :) Np.:
- za czas pobytu;
- za dobę;
- za obecny cykl (na zasadzie syzygia/ kwadratura)
- za miesiąc;
- roczna;
- 19 czy 20-letnia (tak podaje średnie ATT).

To uniemożliwia policzenie czegokolwiek, bo np. gdyby wziąć inny, często podawany sposób policzenia średniego skoku tj. średnią arytm. mean ranges springs i neaps podawaną dla portu przez ATT, to właściwie wszystkie porty w Kanale są OK - niemalże można ustalić z góry listę. Choćbyś do Dover zawinął na 5 minut w czasie slacku i tak masz port zaliczony.

Metodą z Wróbla również byłoby wsio rawno o której godzinie, jak długo i w ogóle jesteś w porcie, bo i tak brałbyś najbliższe (tak podejrzewam, bo brakuje w definicji) godziny z tablic. Za to część portów byłaby fajna tylko w czasie zawinięcia w niektóre dni - bo akurat wczoraj była wysoka wartość HW, więc jeszcze dziś się załapiemy.

Z metodą, którą z kolei posługiwano w gdyńskiej komisji w ogóle był kłopot, bo sprawdzano dokładnie datę pobytu w porcie i skok podczas owego pobytu :) Tu już nawet Dover nie pomoże, jeśli byliśmy zbyt krótko lub o złej godzinie.

jberry napisał(a):
Temat dotyczył wydania nowego patentu i do niego się odniosłem. Data zdania egzaminu jest nieistotna bo przepis mówi o uzyskaniu, czyli nadaniu stopnia, a nie wypełnienia wszystkich warunków przewidzianych do uzyskania.

Właśnie, o uzyskaniu stopnia. A nie wydrukowaniu plastiku przez panią z biura :) Może prawo cywilne jakoś to reguluje? IMHO (ale jestem laikiem) nadanie uprawnień jest decyzją administracyjną. Data wydania tejże decyzji jest zatem datą uzyskania uprawnień. Myślę, że to może być data zupełnie inna niż data nadrukowania plastiku. W szczególności latem, kiedy opóźnienia są wielkie.

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

jberry napisał(a):
Wróbel napisał tylko Vademecum to są pojęcia znane od lat.

Stawiam piwo - całkiem poważnie piszę - za podanie innego niż Wróbel źródła (literatura jakaś niechby to była) tego równania. Skoro pojęcia znane od lat to problemu nie będzie :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 01:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
gf - nie zamierzam Cię ani uczyć, ani udowadniać, ani przekonywać. Zostań przy swojej teorii jeśli Ci z tym dobrze. Podałem Ci źródło wiadomości, Ty nie podałeś żadnego poza swoją wiedzą i dyskusjami na ten temat. Życzę zdrowia :D

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

Jeszcze jedno w starych przepisach jak dobrze pamiętam był zapis, że przynajmniej jeden z tych rejsów musi odbywać się po wodach pływowych o skoku pływu powyżej 1,5 m. (do 2006r) i dlatego były wątpilowości. Później zmieniono to na zapis: jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem co najmniej do dwóch portów, o średnim skoku pływu powyżej 1,5 m. - i wszystko stało się jasne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 01:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13163
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
jberry napisał(a):
i wszystko stało się jasne.


Ale oczywiście odróżniasz średnią miesięczną od średniej rocznej, a tą z kolei od średniej dziesięcioletniej?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 01:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
Oczywiśćie Wojtku, że odróżniam. Skoru ustawodawca nie podał za jaki okres to znaczy, że chodzi o średnią z "wszechczasów" przyjętą dla danego portu. Tymbardziej, że ona się tak bradzo nie zmiena dla dłuższych okresów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 01:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13163
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
jberry napisał(a):
Skoru ustawodawca nie podał za jaki okres to znaczy, że chodzi o średnią z "wszechczasów" przyjętą dla danego portu.


Nie byłbym taki pewien, szczególnie że u nas ustawodawcy miewają na myśli różne rzeczy, a z przełożeniem tego na język prawa bywa kiepsko.

Ponieważ przepis tego nie definiuje, więc sądzę, że miałbym szansę wybronić w sądzie administracyjnym średnią miesięczną, jeśli byłaby dla mnie korzystna.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 02:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
W tabelach masz średni skok dla syzygijnego i kwadraturowego - za jaki okres są liczne te średnie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 02:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
jberry napisał(a):
Jeszcze jedno w starych przepisach jak dobrze pamiętam był zapis, że przynajmniej jeden z tych rejsów musi odbywać się po wodach pływowych o skoku pływu powyżej 1,5 m. (do 2006r) i dlatego były wątpilowości.

Wiesz - nie chce mi się sprawdzać, ale niemal na pewno źle pamiętasz...
A wątpliwości dotyczyły tej samej nieścisłości zapisu co i dziś - co nie dziwota, skoro rzeczywistymi autorami zapisu starego i nowego są te same osoby...

jberry napisał(a):
Później zmieniono to na zapis: jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem co najmniej do dwóch portów, o średnim skoku pływu powyżej 1,5 m. - i wszystko stało się jasne.

Acha...
- To znaczy że "uznawana" musi być wizyta w porcie, gdzie "średni skok pływu" jest wyższy od tego 1.5 metra, ale rzeczywisty skok podczas wizyty był grubo mniejszy, tak?
- Natomiast wejście do portu, w którym podczas podejścia/wyjścia/postoju skok pływu wyniósł ponad 1.5m, niemniej "średni skok" wynosi akurat mniej - ma być "nieważne"?
Widzisz w tym jakąś logikę?
- I oczywiście podejmujesz się policzenia dla dowolnego odwiedzonego portu dołączonego wszystkich danych niezbędnych dla uruchomienia tego wydumanego wzoru na "średni skok" ?
Pozwól, że spytam - będziesz te dane liczył posługując się przybliżoną metodą tablicową czy może zastosujesz obliczenia metodą harmoniczną?
Posłużysz się wtedy metodą przybliżoną czy ścisłą? A może policzysz te pływy harmonicznie metodą graficzną? Hmmm, a jak graficznie - to którym sposobem?
- A co z portami, dla których brak danych - i tablicowych i harmonicznych - a pływy skaczą sobie tam mimo braku danych po kilka metrów dzień w dzień? Czy porty te zniknięto "stażowo" ?

Tia... tyle pytań a Ty powiadasz "i wszystko stało się jasne"...
Doprawdy? :wink:

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

jberry napisał(a):
W tabelach masz średni skok dla syzygijnego i kwadraturowego - za jaki okres są liczne te średnie ?

Zależy to od samych "tabel", wszak są takie tabele, w których danych tych brak, nieprawdaż? Są i takie porty, dla których nie znajdziesz tych danych w tabelach... Ba, są jeszcze takie porty, dla których nie sporządzono tabel...
Wszystko to zależy głównie od wydawcy konkretnych tabel. :lol:
Ponadto sprawa zależy też od metody przez konkretnego wydawcę przyjętej.
I od czasokresu, za jaki dostępne są obserwacje.
Od ich wiarygodności.
No i od czasu istnienia portu czasem też...
Rozumiem, że mimo to dla Ciebie nadal "wszystko jasne"? :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Sprawa jest prosta. W opini pisze się "w czasie rejsu odbyły się wejścia do następujących portów o średnim skoku pływu powyżej 1,5 m ...."i się je wymienia.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2352
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A Pańcia na Chocimskiej dopisuje na zaświadczeni o odbytym rejsie: "Kandydat nie spełnił wymogów określonych w Rozporządzeniu" I się kłóć! I wytaczaj procesy w sądach różnych instancji. I udowadniaj, że nie jesteś wielbłądem.

BTW po prawdziwości to wystarczy pisemne pytanie o podstawę prawną takiej decyzji wysłane do PZŻ, żeby zmiękli i nie robili "w poprzek", ale przecież nie o to chodzi, żeby się trzeba było wykłócać o swoje prawa :-( Przepisy, nawet jeśli nie są mądre, to powinny być jednoznaczne.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
Jaromir napisał(a):
jberry napisał(a):
Jeszcze jedno w starych przepisach jak dobrze pamiętam był zapis, że przynajmniej jeden z tych rejsów musi odbywać się po wodach pływowych o skoku pływu powyżej 1,5 m. (do 2006r) i dlatego były wątpilowości.

Wiesz - nie chce mi się sprawdzać, ale niemal na pewno źle pamiętasz...
A wątpliwości dotyczyły tej samej nieścisłości zapisu co i dziś - co nie dziwota, skoro rzeczywistymi autorami zapisu starego i nowego są te same osoby...


To sprawdź nim staniesz się cenzorem, bo ja sprawdziłem.

Jaromir napisał(a):
jberry napisał(a):
Później zmieniono to na zapis: jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem co najmniej do dwóch portów, o średnim skoku pływu powyżej 1,5 m. - i wszystko stało się jasne.

Acha...
- To znaczy że "uznawana" musi być wizyta w porcie, gdzie "średni skok pływu" jest wyższy od tego 1.5 metra, ale rzeczywisty skok podczas wizyty był grubo mniejszy, tak?
- Natomiast wejście do portu, w którym podczas podejścia/wyjścia/postoju skok pływu wyniósł ponad 1.5m, niemniej "średni skok" wynosi akurat mniej - ma być "nieważne"?
Widzisz w tym jakąś logikę?


Dokładnie tak jak piszesz.

Jaromir napisał(a):
- I oczywiście podejmujesz się policzenia dla dowolnego odwiedzonego portu dołączonego wszystkich danych niezbędnych dla uruchomienia tego wydumanego wzoru na "średni skok" ?
Pozwól, że spytam - będziesz te dane liczył posługując się przybliżoną metodą tablicową czy może zastosujesz obliczenia metodą harmoniczną?
Posłużysz się wtedy metodą przybliżoną czy ścisłą? A może policzysz te pływy harmonicznie metodą graficzną? Hmmm, a jak graficznie - to którym sposobem?


Ja słabo liczę, więc się nie podejmuje

Jaromir napisał(a):
- A co z portami, dla których brak danych - i tablicowych i harmonicznych - a pływy skaczą sobie tam mimo braku danych po kilka metrów dzień w dzień? Czy porty te zniknięto "stażowo" ?


Jak brak danych to niewykluczone.

Jaromir napisał(a):
jberry napisał(a):
W tabelach masz średni skok dla syzygijnego i kwadraturowego - za jaki okres są liczne te średnie ?

Zależy to od samych "tabel", wszak są takie tabele, w których danych tych brak, nieprawdaż? Są i takie porty, dla których nie znajdziesz tych danych w tabelach... Ba, są jeszcze takie porty, dla których nie sporządzono tabel...
Wszystko to zależy głównie od wydawcy konkretnych tabel. :lol:
Ponadto sprawa zależy też od metody przez konkretnego wydawcę przyjętej.
I od czasokresu, za jaki dostępne są obserwacje.
Od ich wiarygodności.
No i od czasu istnienia portu czasem też...


Rozumiem, że nie wiesz.

Jaromir napisał(a):
Rozumiem, że mimo to dla Ciebie nadal "wszystko jasne"? :roll:


Tu też się z Tobą zgadzam.

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

Maar napisał(a):
A Pańcia na Chocimskiej dopisuje na zaświadczeni o odbytym rejsie: "Kandydat nie spełnił wymogów określonych w Rozporządzeniu" I się kłóć! I wytaczaj procesy w sądach różnych instancji. I udowadniaj, że nie jesteś wielbłądem.

BTW po prawdziwości to wystarczy pisemne pytanie o podstawę prawną takiej decyzji wysłane do PZŻ, żeby zmiękli i nie robili "w poprzek", ale przecież nie o to chodzi, żeby się trzeba było wykłócać o swoje prawa :-( Przepisy, nawet jeśli nie są mądre, to powinny być jednoznaczne.


Przed 2006 rokiem słyszałem, że były problemy i się czepiali. Masz Marku jakieś przykłady, że obecnie też robią problemy ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
jberry pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą.

Cytuj:
Data wydania = data uzyskania


Cytuj:
Temat dotyczył wydania nowego patentu i do niego się odniosłem. Data zdania egzaminu jest nieistotna bo przepis mówi o uzyskaniu, czyli nadaniu stopnia, a nie wypełnienia wszystkich warunków przewidzianych do uzyskania.




A wiec jedziemy z rozporządzeniem: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPORTU1) z dnia 9 czerwca 2006 r. w sprawie uprawiania żeglarstwa (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2006 r.)

§ 1. Rozporządzenie określa:
1) kwalifikacje niezbędne do uprawiania żeglarstwa;
2) sposób i tryb przeprowadzania egzaminów stwierdzających posiadanie odpowiednich kwalifikacji niezbędnych do uprawiania żeglarstwa;


Przepis mówi o kwalifikacjach niezbędnych do uprawiania żeglarstwa, jak możesz przeczytać to egzamin stwierdza posiadanie odpowiednich kwalifikacji, a jak czytasz poniżej z tych kwalifikacji wynika uprawnienie, czytamy dalej co mówi ustawodawca:

§ 2. 1. Posiadanie kwalifikacji niezbędnych do uprawiania żeglarstwa oraz wynikające z nich uprawnienia potwierdza dokument, zwany dalej "patentem", wydany przez właściwy polski związek sportowy.

No i ten paragraf nam wszystko wyjaśnia - patent tylko i wyłącznie potwierdza kwalifikacje i wynikające z nich uprawnienia - jest więc dokumentem o charakterze deklaratoryjnym.


Wniosek z analizy rozporządzenia jest bardzo prosty:

- data zdanego egzaminu jest datą nabycia uprawnień, patent jest tylko i wyłącznie potwierdzeniem posiadanych uprawnień!
- czym innym jest możliwość korzystania z uprawnień - do tego niezbędne jest posiadanie patentu - przy czym pływanie bez patentu a po zdanym egzaminie IMO będzie wykroczeniem polegającym na pływaniu bez dokumentu, a nie bez uprawnień!

pozdrowienia

ps. już tak na chłopski rozum: Datą zawarcia ślubu jest dzień ślubu czy dzień wystawienia aktu małżeństwa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
Rozmawialiśmy o zapisie : "...żeglugi po uzyskaniu stopnia sternika jachtowego.." i kiedy następuje moment uzyskania stopnia. Czy egzamin, czy data wydania patentu. Egzamin jest jednym z wymogów uzyskania stopnia, a ostatnim elementem jest weryfikacja dokumentów i przyznanie patentu.

Przykład: Egzamin zdany, a dokument potwierdzający staż zły (np. fałszywy, podpisany przez osobę nieuprawnioną, rejs zatokowy)

Mamy analogię w "Prawie jazdy"
Tak zdany egzamin nie nadaje "z automatu" uprawnień.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
jberry napisał(a):
Przykład: Egzamin zdany, a dokument potwierdzający staż zły (np. fałszywy, podpisany przez osobę nieuprawnioną, rejs zatokowy)


Mówisz o czymś zupełnie innym. Egzamin ex lege jest nie ważny, ponieważ ktoś kto podchodził do niego nie spełniał określonych prawem wymagań.

Tak może się również stać już po wydaniu dokumentu, a uprawnienie będzie nie ważne ex tunc. Przykład: szkoła nauki jazdy szkoląca już po utracie uprawnień - Ludzie ukończyli kurs, zdali egzaminy, dostali prawo jazdy i za jakiś czas im zabrano bo ktoś się zorientował, że szkoła nie miała uprawnień do szkolenia! Fakt wydania dokumentu o niczym nie świadczy!

jberry napisał(a):
Egzamin jest jednym z wymogów uzyskania stopnia, a ostatnim elementem jest weryfikacja dokumentów i przyznanie patentu.


Przyjacielu ja Ci podaje konkretne zapisy prawne, więc proszę abyś też się o takie opierał.

jberry napisał(a):
ozmawialiśmy o zapisie : "...żeglugi po uzyskaniu stopnia sternika jachtowego.." i kiedy następuje moment uzyskania stopnia.


Na potwierdzenie moich słów:

§ 3. Do uprawiania żeglarstwa w stopniu:
1) żeglarza jachtowego - jest uprawniona osoba, która:
a) ukończyła 12 rok życia,
b) ukończyła szkolenie na stopień żeglarza jachtowego,
c) zdała egzamin na stopień żeglarza jachtowego;


2) sternika jachtowego - jest uprawniona osoba, która:
a) ukończyła 18 rok życia,
b) ukończyła szkolenie na stopień sternika jachtowego,
c) odbyła co najmniej dwa rejsy pełnomorskie w czasie co najmniej 200 godzin żeglugi,
d) zdała egzamin na stopień sternika jachtowego;


No i kiedy następuje?
i tak dalej z kolejnymi stopniami


ps. oczywiście można by dalej na podstawie przepisów się kłócić, ale tylko dlatego że to rozporządzenie jest trochę sknocone, występuje tu pewna luka którą ja wykorzystałem, ale to tylko i wyłącznie wina ustawodawcy że nie umiał napisać porządnie rozporządzenia! Nawet jeżeli zorientujesz się gdzie jeszcze możesz próbować podważyć to co napisałem to i tak moją tezę obronię, właśnie ze względu na te kiepskie zapisy.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
Piotrze nie zamierzam Cię przekonywać do moich racji. Poprostu pięknie się różnimy. Ty uzyskałeś uprawnienia z chwilą egzaminu, ja z chwilą wydania patentu. Piana ubita. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wiesz albo rozmawiamy merytorycznie, na podstawie przepisów prawa, albo sobie plumakamy i wprowadzamy ludzi w błąd. Ja chce rozmawiać merytorycznie i ad rem! A Ty?

Pięknie różnić możemy się prywatnie. Niestety Ty napisałeś na publicznym forum informacje których nie możesz w żaden sposób podeprzeć przepisami prawa, a mówimy o kwestiach prawnych. Ktoś kiedyś przeczyta ten temat i być może dzięki Twoim nie sprawdzonym informacjom, napisanym, jedynie na podstawie "bo tak uważam" zrezygnuje z dochodzenia swoich słusznych praw!
Prywatnie - możesz uważać że "patent na kosmonautę" można uzyskać na podstawie obejrzenia 100 odcinków "Mody na sukces". Publicznie - mówmy o rzeczach których jesteśmy choć trochę pewni i mamy na to jakiekolwiek potwierdzenie w rzeczywistości.

pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Michal i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL