Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Urząd Morski w Słupsku,informacje. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=6474 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wojciech [ 18 lis 2010, o 02:58 ] |
Tytuł: | Urząd Morski w Słupsku,informacje. |
Komitet Bezpieczeństwa na Morzu (MSC) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) na 87 sesji w maju 2010 r., na wniosek Polski uzgodniony z Niemcami i Danią, ustanowił nowy system rozgraniczenia ruchu "Ławica Słupska", ang. Traffic Separation Scheme "Słupska Bank", który zacznie obowiązywać od 1 grudnia 2010 r. Zasadnicze cele ustanowienia systemu to rozdzielenie dwóch przeciwnych strumieni ruchu statków, lepsze zarządzanie przepływem w pobliżu płytkich wód oraz w bezpiecznej odległości od obszarów wrażliwych ekologicznie, a tym samym zwiększenie bezpieczeństwa żeglugi oraz środowiska morskiego. http://www.umsl.gov.pl/ Wojciech Port Rybnik |
Autor: | Jaromir [ 18 lis 2010, o 04:54 ] |
Tytuł: | Re: Urząd Morski w Słupsku,informacje. |
Wojciech1968 napisał(a): Komitet Bezpieczeństwa na Morzu (MSC) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) na 87 sesji w maju 2010 r., na wniosek Polski uzgodniony z Niemcami i Danią, ustanowił nowy system rozgraniczenia ruchu "Ławica Słupska", ang. Traffic Separation Scheme "Słupska Bank", który zacznie obowiązywać od 1 grudnia 2010 r. Zasadnicze cele ustanowienia systemu to rozdzielenie dwóch przeciwnych strumieni ruchu statków, lepsze zarządzanie przepływem w pobliżu płytkich wód oraz w bezpiecznej odległości od obszarów wrażliwych ekologicznie, a tym samym zwiększenie bezpieczeństwa żeglugi oraz środowiska morskiego. http://www.umsl.gov.pl/ Wojciech Port Rybnik Wygląda to tak: http://www.umsl.gov.pl/pliki/TSS/4.jpg http://www.umsl.gov.pl/pliki/TSS/3.jpg Hmmm... Płynąc w pobliżu trza będzie powtórzyć prawidło 10. Ku przypomnieniu: Systemy rozgraniczania ruchu 1. Niniejsze prawidło stosuje się do systemów rozgraniczenia ruchu przyjętych przez Organizację. 2. Statek korzystający z systemu rozgraniczenia ruchu powinien: 1. iść właściwym torem kierunkowym w ogólnym kierunku ruchu tego toru; 2. tak dalece jak to jest możliwe, trzymać się z daleka od linii lub strefy rozgraniczającej; 3. wchodzić na tor kierunkowy lub wychodzić z niego na końcach toru, a gdy wejście lub wyjście następuje z boku toru, wykonywać je pod jak najmniejszym kątem w stosunku do ogólnego kierunku ruchu. 3. Tak dalece jak to jest możliwe, statek powinien unikać przecinania torów kierunkowych, a jeżeli musi to uczynić, to powinien przeciąć tor pod możliwie prostym kątem w stosunku do ogólnego kierunku ruchu. 4. Strefy ruchu przybrzeżnego nie powinny być normalnie używane do ruchu przelotowego, jeżeli może on bezpiecznie odbywać się na odpowiednim torze kierunkowym w granicach przyległego systemu rozgraniczenia ruchu. 5. Statek, który nie przecina toru kierunkowego, nie powinien normalnie wchodzić w strefę rozgraniczającą lub przecinać linii rozgraniczającej, z wyjątkiem: 1. nagłych wypadków w celu uniknięcia bezpośredniego niebezpieczeństwa; 2. zajęcia się połowem w obrębie strefy rozgraniczającej. 6. Statek nawigujący na obszarach leżących blisko końców systemów rozgraniczenia ruchu powinien nawigować ze szczególną ostrożnością. 7. Tak dalece jak to jest możliwe, statek powinien unikać kotwiczenia w systemie rozgraniczenia ruchu lub na obszarach położonych blisko jego końców. 8. Statek nie korzystający z systemu rozgraniczenia ruchu powinien trzymać się możliwe jak najdalej od niego. 9. Statek zajęty połowem nie powinien przeszkadzać przejściu jakiegokolwiek statku idącego torem kierunkowym. 10. Statek o długości mniejszej niż 20 m lub statek żaglowy nie powinien przeszkadzać bezpiecznemu przejściu statku o napędzie mechanicznym, idącego torem kierunkowym. |
Autor: | Stara Zientara [ 18 lis 2010, o 05:08 ] |
Tytuł: | Re: Urząd Morski w Słupsku,informacje. |
Równocześnie Niemcy tworzą TSS Adlerbank - tylko na razie nie mogę znaleźć jego parametrów. |
Autor: | Jurmak [ 18 lis 2010, o 09:29 ] |
Tytuł: | Re: Urząd Morski w Słupsku,informacje. |
Napisałem do Rafała Fitta, obiecaj, że dziś albo jutro uaktualni swoją mapę http://fitt.tychy.pl/gps/index.po.htm |
Autor: | Jaromir [ 18 lis 2010, o 11:56 ] |
Tytuł: | Re: Urząd Morski w Słupsku,informacje. |
Stara Zientara napisał(a): Równocześnie Niemcy tworzą TSS Adlerbank - tylko na razie nie mogę znaleźć jego parametrów. Rysunek "TSS Adlergrund"jest tu: http://www.umsl.gov.pl/pliki/TSS/3.jpg Tworzenie TSS w obszarach, gdzie potrzeba ich zaistnienia jest czysto teoretyczna - to świetne pole dla wieloletnich, wytężonych działań dziesiątków urzędników. To świetna okazja, by mogli udowodnić potrzebę swego istnienia. Jak już taka (mniejsza czy w ogóle potrzebna...) TSS zostanie utworzona, to można dodatkowo zatrudnić odpowiednich koordynatorów i oczywiście kontrolerów. Nie ulega zatem wątpliwości, że taka TSS to bardzo przydatna rzecz. Myślę, że zanim zakończę swą morską karierę, systemy rozgraniczenia ruchu sięgać będą od jednego do drugiego brzegu oceanu... |
Autor: | Zbieraj [ 18 lis 2010, o 13:08 ] |
Tytuł: | Re: Urząd Morski w Słupsku,informacje. |
Jaromir napisał(a): Myślę, że zanim zakończę swą morską karierę, systemy rozgraniczenia ruchu sięgać będą od jednego do drugiego brzegu oceanu... Optymista! Nastąpi to znacznie wcześniej, niż myślisz ![]() |
Autor: | Stara Zientara [ 18 lis 2010, o 14:30 ] |
Tytuł: | Re: Urząd Morski w Słupsku,informacje. |
Jurmak napisał(a): Napisałem do Rafała Fitta, obiecaj, że dziś albo jutro uaktualni swoją mapę w UMP już poprawione ![]() |
Autor: | Stara Zientara [ 18 lis 2010, o 14:33 ] |
Tytuł: | Re: Urząd Morski w Słupsku,informacje. |
Jaromir napisał(a): Rysunek "TSS Adlergrund"jest tu: Ten rysunek widziałem, ale według niego trudno coś przyzwoitego narysować na mapie. Jaromir napisał(a): Tworzenie TSS w obszarach, gdzie potrzeba ich zaistnienia jest czysto teoretyczna Przygotowują jeszcze trzy nowe TSS wokół Gotlandii. |
Autor: | Stara Zientara [ 21 lis 2010, o 21:42 ] |
Tytuł: | Re: Urząd Morski w Słupsku,informacje. |
Od 1.12.2010 zaczynają obowiązywać TSS Ławica Słupska i TSS Ławica Orla, od 1.1.2011 także TSS West Klintehamn, TSS South Hoburgs Bank i TSS Midsjobankarna (po co na środku Bałtyku?). Pierwszy z nich jest już naniesiony w UMP*, pozostałe będą jutro koło południa (a na www zapewne wieczorem). *ump.waw.pl |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |