Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 18:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 gru 2010, o 12:44 

Dołączył(a): 24 gru 2010, o 12:12
Posty: 4
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Witam wszystkich serdecznie!

Widzę, że na tym forum znajdują się ludzie dobrze zorientowani w temacie. Od jakiegoś czasu próbuję się doczytać o co chodzi z tymi wszystkimi uprawnieniami, co do czego pasuje i co jest wymagane? ... masakra ... łatwiej jest ułożyć puzzle mające 50 000 elementów niż doczytać się w uprawnieniach żeglarskich na świecie i w kraju.

Mam kilka podstawowych pytań:
-Kiedy będą ode mnie wołać uprawnienia zawodowe i co to właściwie znaczy?
-Czy do prowadzenia statku pasażerskiego (powyżej 12 osób na pokładzie) potrzebuję jakiegoś specjalnego kwitka? Jakiego?
-Czy posiadając certyfikat GOC GMDSS, Oficera wachtowego, Kapitana jachtowego, nikt się nie przyczepi, że prowadzę statek długości 25m (oszczędźcie komentarze w stylu: Skąd ty weźmiesz taki statek? :P) z ponad 12 osobami na pokładzie?
-O co chodzi z tymi wszystkimi "Yachtmaster", Limited i Nielimited, Master of Yachts 200 gt itp. itd. ... Czy Polski "Kapitan Jachtowy" nie wystarczy aby cieszyć się żeglarstwem bez ograniczeń?
-Jakich kwitków mi potrzeba, żeby z czystym sumieniem prowadzić (jak już pisałem wyżej) statek (a może jacht? gdyż handlowi on nie służy) o długości 25m, 12+ osobach na pokładzie oraz aby osobiście organizować rejsy na nim?

Taki zestaw pytań na dzień dobry :) Bardzo pomożecie odpowiadając na nie. Pewnie nie jestem jedyną osobą, która chce sobie w spokoju popływać i powiększać swoją wiedzę tylko natłok "certyfikatów" i "uprawnień" powoduje zamęt w głowie i sztuczne poczucie wielkości swoich kompetencji wśród społeczeństwa nie mając odzwierciedlenia w rzeczywistości.
:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2010, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Norbiik napisał(a):
Mam kilka podstawowych pytań:
-Kiedy będą ode mnie wołać uprawnienia zawodowe i co to właściwie znaczy?
Uprawnienia zawodowe są potrzebne do prowadzenia statków innych niż rekreacyjne.


Cytuj:
-Czy do prowadzenia statku pasażerskiego (powyżej 12 osób na pokładzie) potrzebuję jakiegoś specjalnego kwitka? Jakiego?
A jakiego statku? I w jakiej żegludze?
Pamiętaj, że do przewozu pasażerów potrzebne są wyższe uprawnienia niż do przewozu towarów. Na przykład dyplom oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej upoważnia do zajmowania stanowiska oficera wachtowego na każdym statku oraz kapitana na statku bez własnego napędu oraz na statku o pojemności brutto poniżej 500 w żegludze krajowej bez prawa przewozu pasażerów.


Cytuj:
-Czy posiadając certyfikat GOC GMDSS, Oficera wachtowego, Kapitana jachtowego, nikt się nie przyczepi, że prowadzę statek długości 25m
Zależy co to będzie za statek. I przy okazji "oficer wachtowy" i "kapitan jachtowy" to dwa różne systemy walutowe nie mające żadnego miejsca wspólnego.
Poza tym piszesz o GOC - do tego dochodzi ppoż, radar i ARPA, ratownik, STCW i pewnie jeszcze kilka innych certyfikatów.


Cytuj:
Czy Polski "Kapitan Jachtowy" nie wystarczy aby cieszyć się żeglarstwem bez ograniczeń?
I tu znowu zadałeś bardzo ogólne pytanie. A co znaczy żeglarstwo bez ograniczeń?
Patent kapitana jachtowego wydawany przez PZŻ uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych bez ograniczenia wielkości i akwenu.


Cytuj:
-Jakich kwitków mi potrzeba, żeby z czystym sumieniem prowadzić (jak już pisałem wyżej) statek (a może jacht? gdyż handlowi on nie służy) o długości 25m, 12+ osobach na pokładzie oraz aby osobiście organizować rejsy na nim?
Jeżeli ten statek będzie jachtem to patent kapitana jachtowego (made in PZŻ) lub na przykład angielskie Yachtamster (w zależności od akwenu) Ocean lub Offshore z Commersial Endorsement lub amerykańskie Master of Yachts z odpowiednim tonażem.

Cytuj:
natłok "certyfikatów" i "uprawnień" powoduje zamęt w głowie
Zamęt w głowie spowodowałoby także zadanie pytania "jaki samochód mogę prowadzić mając prawo jazdy kategorii B?"

Cytuj:
sztuczne poczucie wielkości swoich kompetencji wśród społeczeństwa nie mając odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Zdaj egzamin na mastera ponad 3000GT to będziesz wiedział jak kompetencje odzwierciedlają się w rzeczywistości.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Norbiik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2010, o 21:16 

Dołączył(a): 24 gru 2010, o 12:12
Posty: 4
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Cytuj:
Uprawnienia zawodowe są potrzebne do prowadzenia statków innych niż rekreacyjne.

Czy statek żaglowy organizujący rejs turystyczno-stażowy (np. taki Zawisza Czarny) jest uznawany za jacht czy potrzebne już są uprawnienia zawodowe?

Cytuj:
A jakiego statku? I w jakiej żegludze?


Cały czas mowa o statkach żaglowych.

Cytuj:
Zależy co to będzie za statek. I przy okazji "oficer wachtowy" i "kapitan jachtowy" to dwa różne systemy walutowe nie mające żadnego miejsca wspólnego.
Poza tym piszesz o GOC - do tego dochodzi ppoż, radar i ARPA, ratownik, STCW i pewnie jeszcze kilka innych certyfikatów.


GOC w odniesieniu do Ogólnego Operatora GMDSS.

Cytuj:
Zdaj egzamin na mastera ponad 3000GT to będziesz wiedział jak kompetencje odzwierciedlają się w rzeczywistości.


Mastera over 3000 nie kwestionuję :) Tam już w grę wchodzą lata spędzone na morzu. Miałem na myśli certyfikaty kompetencji w stylu ISSA, PZŻ itp. itd.

Cytuj:
Zależy co to będzie za statek. I przy okazji "oficer wachtowy" i "kapitan jachtowy" to dwa różne systemy walutowe nie mające żadnego miejsca wspólnego.


To jest cenna wskazówka. O to też mi chodziło. Czyli, że dopóki żegluję i wożę ludzi a nie wożę ropę to wystarczy kapitan jachtowy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2010, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Norbiik napisał(a):
Czy statek żaglowy organizujący rejs turystyczno-stażowy (np. taki Zawisza Czarny) jest uznawany za jacht czy potrzebne już są uprawnienia zawodowe?
Do prowadzenia Zawiszy Czarnego potrzebny jest patent kapitana jachtowego (papierowy a nie plastikowy)

Cytuj:
Cytuj:
A jakiego statku? I w jakiej żegludze?


Cały czas mowa o statkach żaglowych.

Na tym poziomie uogólnienia to prawdziwe są obydwie odpowiedzi:
a) nie są wymagane żadne uprawnienia;
b) wymagany jest dyplom kapitana żeglugi wielkiej.


Cytuj:
Miałem na myśli certyfikaty kompetencji w stylu ISSA, PZŻ itp. itd.

I znowu mylisz systemy walutowe. PZŻ nie wydaje certyfikatów kompetencji tylko pozwolenia na żeglowanie.

Cytuj:
Czyli, że dopóki żegluję i wożę ludzi a nie wożę ropę to wystarczy kapitan jachtowy?
Nie wiem na jakiej podstawie wyciągnąłeś akurat taki wniosek, ale generalnie tak, choć nie zawsze i nie wszędzie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2010, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Maar napisał(a):
Norbiik napisał(a):
Czyli, że dopóki żegluję i wożę ludzi a nie wożę ropę to wystarczy kapitan jachtowy?
Nie wiem na jakiej podstawie wyciągnąłeś akurat taki wniosek, ale generalnie tak, choć nie zawsze i nie wszędzie.

No nie wiem... "wożę ludzi" to jakby bardziej "pasażerów". Lepiej byłoby IMO "dopóki żegluję z załogami" czy jakoś tak.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2010, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A co Ci się Jędruś nie podoba u pasażerów? Pasażer też człowiek, wszak.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2010, o 00:00 
Maar napisał(a):
Do prowadzenia Zawiszy Czarnego potrzebny jest patent kapitana jachtowego (papierowy a nie plastikowy)


A tak z ciekawości... co z plastikowymi kojotami, którzy już "papierka" nie mają jak uzyskać? Muszą zdobyć uprawnienia zawodowe czy tylko aprobatę CWMu?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2010, o 00:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nie bardzo wiem jak to będzie wyglądało w dalekiej przyszłości, ale nie wyobrażam sobie, żeby Teichert (a w zasadzie jego następca. Chyba ktoś nowy rządzi w CWM? Kto?) zaaprobował plasticzanego kojota.

Wcześnie kaktus na bukszprycie wyrośnie :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2010, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2010, o 19:22
Posty: 86
Podziękował : 45
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: -)
Obrazek

Nie mogłem się powstrzymać... :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2010, o 01:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Maar napisał(a):
A co Ci się Jędruś nie podoba u pasażerów? Pasażer też człowiek, wszak.

A jeśli kobieta ? :lol:
A na poważnie to dla zawodowego pływania rzeczywiście bez różnicy :)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2010, o 11:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Maar napisał(a):
Nie bardzo wiem jak to będzie wyglądało w dalekiej przyszłości, ale nie wyobrażam sobie, żeby Teichert (a w zasadzie jego następca. Chyba ktoś nowy rządzi w CWM? Kto?) zaaprobował plasticzanego kojota.

Wcześnie kaktus na bukszprycie wyrośnie :-)


Ale to nie ma formalnie zadnego znaczenia :) Nastepca moze Zawiasa dawac jedynie
wysokim blondynkom z plastikowym patentem, jesli taka jego wola :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2010, o 11:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Norbiik napisał(a):
Pewnie nie jestem jedyną osobą, która chce sobie w spokoju popływać i powiększać swoją wiedzę tylko natłok "certyfikatów" i "uprawnień" powoduje zamęt w głowie i sztuczne poczucie wielkości swoich kompetencji wśród społeczeństwa nie mając odzwierciedlenia w rzeczywistości.
:)


Do poplywania w spokoju i powiekszania wiedzy wystarczy po prostu plywac a w miare zdobywania doswiadzczenia uzyskiwac takie uprawnienia jakie beda potrzebne :)
W wiekszosci przypadkow wymagany jest staz i to odpowiedni do uzyskania danego
certyfikatu. Np zeby uzyskac wspomniany GOC nalezy poza kursem i egzaminem miec
udokumentowany staz na odpowiedniej jednostce pod kierunkiem osoby , ktora GOC
ma :) ITD,itp. Jeszcze kawal drogi przed Toba .



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Norbiik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2010, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Norbiik napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie!

Widzę, że na tym forum znajdują się ludzie dobrze zorientowani w temacie. Od jakiegoś czasu próbuję się doczytać o co chodzi z tymi wszystkimi uprawnieniami, co do czego pasuje i co jest wymagane? ... masakra ... łatwiej jest ułożyć puzzle mające 50 000 elementów niż doczytać się w uprawnieniach żeglarskich na świecie i w kraju.

Mam kilka podstawowych pytań:
-Kiedy będą ode mnie wołać uprawnienia zawodowe i co to właściwie znaczy?

Wtedy i takie uprawnienia, jakie będą wymagane prawem, przede wszystkim prawem bandery jednostki. Jakie dokładnie - zależy od urzędników, którzy najczęściej nic o żeglowaniu nie wiedzą, za to z radością regulują żeglowanie lub (to odpowiedź na pytanie "kiedy?") zapowiadają wprowadzenie kolejnych, kazuistycznych przepisów...

Cytuj:
-Czy do prowadzenia statku pasażerskiego (powyżej 12 osób na pokładzie) potrzebuję jakiegoś specjalnego kwitka? Jakiego?

Do prowadzenia statku pasażerskiego - tak, potrzebujesz kwitka. Ponadto w żegludze m-narodowej powineneś spełniać dodatkowe wymogi (również ubezpieczeniowe) np te które wynikają z Konwencji Ateńskiej.
Hint - bardzo rzadko jachty interesującej Cię wielkości deklarowane są jako "statek pasażerski" - a przynajmniej nie wożą formalnie "pasażerów"... Z polskich chyba żaden...
Cytuj:
-Czy posiadając certyfikat GOC GMDSS, Oficera wachtowego, Kapitana jachtowego, nikt się nie przyczepi, że prowadzę statek długości 25m (oszczędźcie komentarze w stylu: Skąd ty weźmiesz taki statek? :P) z ponad 12 osobami na pokładzie?

Musisz zdecydować o co pytasz - o jacht czy o "statek"???
GOC na jachcie zastąpi ci SRC lub LRC - którego posiadania wymaga licencja radiowa - wszędzie nie tylko w Polsce. A w Polsce dodatkowo wymóg SRC lub LRC wpisywany jest do obowiązkowej dla jachtów pow 15m LOA "Karty Bezpieczeństwa".
Inne kwity zawodowe (OOW, etc...) nie mają znaczenia w żeglowaniu.
Od prowadzących niektóre polskie jednostki żaglowe urzędnicy (ci sami, tj. nie znający się ale ochoczo regulujący)wg własnego widzimisię wymagają różnych dziwnych rzeczy, np. kompletu podstawowych kursów STCW...
12 osób to zupełnie coś innego niż 12 pasażerów. Tyle, że jachty w Polsce formalnie nie wożą pasażerów, tylko załogę...
Cytuj:
-O co chodzi z tymi wszystkimi "Yachtmaster", Limited i Nielimited, Master of Yachts 200 gt itp. itd. ...

W Polsce chodzi jak dotąd indywidualnie robione papiery żeglarsko-zawodowe, ułatwiające posiadaczom znalezienie pracy - na ogół poza Polską.
Chodzi też o lo lobbowane przez pewną szkołę morską próby uczynienia tego typu uprawnień obligatoryjnymi w polskim systemie prawnym i w bliżej nieokreślonym zakresie żeglowania. Próby czynione przez urzędników, którzy co prawda nie znają sięna żeglowaniu... ale co się będę powtarzał... :cry:
Cytuj:
-Czy Polski "Kapitan Jachtowy" nie wystarczy aby cieszyć się żeglarstwem bez ograniczeń?

Żeglarstwem można cieszyć się bez ograniczeń nie posiadając żadnego kwita na cieszenie się nim. Użycie innej niż polska bandery powoduje, że można się nim cieszyć przejmując się znacznie mniejszą ilością znacznie mniej dolegliwych przepisów.
Jeżeli zaś chodzi o zarabianie na żeglowaniu - to sytuacja jest nidookreślona prawnie w Polsce nawet bardziej niż gdzie indziej - jak dotąd starczają kwity "amatorskie", czyli np. ten, który wymieniłeś.
Cytuj:
-Jakich kwitków mi potrzeba, żeby z czystym sumieniem prowadzić (jak już pisałem wyżej) statek (a może jacht? gdyż handlowi on nie służy) o długości 25m, 12+ osobach na pokładzie oraz aby osobiście organizować rejsy na nim?

Sumienie nie powinno mieć nic wspólnego z kwitami....
"Osoba" nie jest kategorią, jest nią "członek załogi" vs "pasażer"...
Myśle, ze najpierw musisz się zdecydować, czy pytasz o jacht czy o statek. A jeżeli o jacht, to czy chciałbyś być "prawnie niedookreślony", czy też oficjalnie wolałbyś "jacht komercyjny"... W tym drugim przypadku sam musisz rozpoznać tą mętną wodę przepisów, jakie urzędnicy... (no już pewnie wiesz którzy...) wprowadzają, wprowadzili, wprowadzili nieskutecznie i łatwo do ominięcia, mają zamiar wprowadzać, etc, etc...
Mówiąc szczerze - nie odczuwam potrzeby i ni chce mi się nawet na tym znać...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Norbiik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2010, o 16:26 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jaromir napisał(a):
Użycie innej niż polska bandery powoduje, że można się nim cieszyć przejmując się znacznie mniejszą ilością znacznie mniej dolegliwych przepisów.

A mozesz to rozwinąć? Jakie bandery i w czym łatwiej dla przykładu ... ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2010, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
aa1975 napisał(a):
A mozesz to rozwinąć? Jakie bandery i w czym łatwiej dla przykładu ... ?


Dzizas :evil: ZNOWU???

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2010, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
No, co chcesz? Jeszcze nie wszyscy zauważyli, że żyjemy w demokratycznym państwie prawa... komunistycznego.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2010, o 17:09 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
Przepraszam że sie pytałem, zapomniałem że to forum nie słuzy do zdobywania informacji. ... sorki ... nie musicie odpowiadać, zapytam gdzieś indziej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2010, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
aa1975 napisał(a):
Przepraszam że sie pytałem, zapomniałem że to forum nie słuzy do zdobywania informacji. ... sorki ... nie musicie odpowiadać, zapytam gdzieś indziej.

Nie masz co przepraszać. Jurmak się... zbulwersował, bo ten temat w internecie (i tu na forum pewnie też) był wałkowany 123456 i fyfnascie razy. Poszukaj w starszych wątkach.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2010, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
aa1975 napisał(a):
Przepraszam że sie pytałem, zapomniałem że to forum nie słuzy do zdobywania informacji. ... sorki ... nie musicie odpowiadać, zapytam gdzieś indziej.

Nie mirmiłuj...
Może warto poczekać na odpowiedź ciut dłużej niż niecałą godzinę?
Wiesz, niestety nie wszyscy drżąc z niecierpliwości pełnią dyżur przy kompie, by mieć przyjemność odpowiadać na setki razy zadane już pytanie...

Anyawy - na temat żeglowania zawodowego brak spójnego opracowania i jasnych przepisów w Polsce. Ppowyżej znajdziesz moje przemyślenia...
Brak regulacji żadnym specjalnie uciążliwym i niebezpiecznym zjawiskiem nie owocuje - można więc zapytać po co urzędnicy chcę znienacka ten marginalny w Polsce temat regulować...??

Jeżeli chodzi o kwity potrzebne do żeglowania przyjemnościowego, to podpowiem pierwsze z brzegu źródło:
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/urm/eurodok.htm

Pozdrowienia i cierpliwości, cierpliwości...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Norbiik, User319
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2010, o 14:34 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
Maar napisał(a):
Nie bardzo wiem jak to będzie wyglądało w dalekiej przyszłości, ale nie wyobrażam sobie, żeby Teichert (a w zasadzie jego następca. Chyba ktoś nowy rządzi w CWM? Kto?) zaaprobował plasticzanego kojota.

Wcześnie kaktus na bukszprycie wyrośnie :-)


Mareczku, ZTCW to w przypadku większych jednostek takich jak Zawisza nie ma znaczenia substancja z jakiej jest wydany patent.... Liczą się rekomendacje osoby ubiegającej się o prowadzenie danego shipa i tyle.... Wielu papierowych też go pod komendę nie dostanie.

Pozdrówka
meping

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2011, o 18:12 

Dołączył(a): 24 gru 2010, o 12:12
Posty: 4
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Troszeczkę nie jasno to napisałem. Już niedługo będę marynarzem zawodowym a prowadzeniem rejsów chcę się zająć za jakiś czas.
Stąd takie pomieszanie kwitów zawodowych i tych innych.

Fajne zestawienie Jaromir podsunąłeś.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL