Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 17:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 gru 2011, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Widzimy 3 statki w zasięgu wzroku, każdy na innym namiarze burtowym, ale chcemy wywołać tej jeden konkretny, który jest gdzieś np. na godz. 14tej. Nie znamy jego nazwy ani ID, koloru nadbudówki też nie widzimy :)
W jaki, praktyczny i zrozumiały sposób wywołać ten statek przez radio ?

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Banan napisał(a):
W jaki, praktyczny i zrozumiały sposób wywołać ten statek przez radio ?
A w jakim celu chcesz go wołać? Żeby uzgodnić przejście green to green?
Nie rób tego! ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Nie istotne w jakim, chodzi o samą zasadę, jak to praktycznie zrobić żeby ten statek wiedział ze jego wywołuję.
Podać mój namiar burtowy na niego, namiar kompasowy mój, np. ?

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 14:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ja podawałem w takiej sytuacji namiar na jakim ja jestem względem niego. Zrozumiał, pogadaliśmy sobie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Namiar kompasowy ?

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 14:43 

Dołączył(a): 12 paź 2011, o 08:28
Posty: 22
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Banan napisał(a):
Namiar kompasowy ?
Znasz jego dewiacjie?
Nie baw sie w apteke.
Odleglosc i namiar ale takze cechy ogolne, kolor burt i nadbudowki, bandere jesli widac.
Czym wiecej tych cech wymienisz, tym mniejsza jest szansa na pomylke.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 15:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Pogromczyni oceanow napisał(a):
cechy ogolne, kolor burt i nadbudowki, bandere jesli widac.


Nic nie widać, statki są za daleko by widać.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Banan napisał(a):
Nie istotne w jakim, chodzi o samą zasadę, jak to praktycznie zrobić żeby ten statek wiedział ze jego wywołuję.

Jest bardzo istotne.
Banan napisał(a):
Pogromczyni oceanow napisał(a):
cechy ogolne, kolor burt i nadbudowki, bandere jesli widac.


Nic nie widać, statki są za daleko by widać.


To na cholerę je wołać?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 15:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Bo mi się nudzi i mam takie kaprycho :)
Nie znasz odpowiedzi pierdu ?

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Banan napisał(a):
Nic nie widać, statki są za daleko by widać.
To znaczy, że nasza dyskusja jest akademicka. Rozumiem już, co kierowało Tobą, że w tym wątku umieściłeś pytanie. :-)

Jeśli duży statek jest tak daleko, że ledwie go widzisz, to bądź pewien, że on nie widzi Ciebie wcale. Nie licz za bardzo na to, że oficer po usłyszeniu "statek mający w namiarze 130 łódź żaglową w odległości 6 mil" podejdzie do radaru i pokręci ERBL'em żeby zlokalizować "to małe gówno co się drze w UKFce".

Podobnie wygląda sprawa ze współrzędnymi, to near position, może być wcale nie near ustalanej "na oko" pozycji :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Banan napisał(a):
Bo mi się nudzi i mam takie kaprycho
Sorry, ale to jest dokładnie ostatni powód, dla którego powinieneś wywoływać ten statek.
Chyba, że rzecz się dzieje pośrodku oceanu. Tam będziesz mile słyszany, bo wszystkim się tam nudzi i pogaduchy są miłym przerywnikiem na nudnej wachcie. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Marek napisał(a):
podejdzie do radaru i pokręci ERBL'em żeby zlokalizować "to małe gówno co się drze w UKFce".

Raz wywoływałem statek w nocy z dużej odleglości za moją rufą. Odpowiedział natychmiast, odpowiedział, że mnie widzi i celuje w moją prawą część rufy. Odpowiedziałem, że zamierzam zmienić kurs 30 w lewo. Po takich uzgodnieniach, gdy doganiał mnie i mijał z prawej, byłem spokojny.
To był pasażer

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Cape napisał(a):
pasażer
Słowo kluczowe :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Słowo kluczowe

Bo po światłach, bynajmniej nie nawigacyjnych, ześmy go poznali

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Banan napisał(a):
Bo mi się nudzi i mam takie kaprycho :)
Nie znasz odpowiedzi pierdu ?

Znam.
- Nie prowadzi się łączności radiowej ze statkami "bo mam kaprycho"...
- Większość statków zleje wołanie nawet jak dokładnie opiszesz jak go widzisz (kolor, nadbudówka, rodzaj statku, etc....).
- Trochę pomoże, jak podasz pozycję statku wobec znaku nawigacyjnego czy punku geograficznego (co niełatwe, jak nie masz AIS czy radaru) czy aspekt w jakim widzi Ciebie (zakładając optymistycznie, że Cie w ogóle widzi...)
- Największą szansę na to że statek odpowie masz, kiedy znasz nazwę statku - ale nazwę poznasz, kiedy będziesz o wiele za blisko, albo jeśli masz AIS
- Pytam w jakim celu - bo możesz też trafić na statek, ktorego wachtowemu odpowiadanie na zaczepki na VHF w kwestiach unikania kolizji... zdecydowanie się odradza. Tu masz przykład: http://www.dft.gov.uk/mca/mgn167.pdf
The use of VHF radio in these circumstances is not always helpful and may even prove to be dangerous.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 17:53 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Powiem tak jako że czasami bywam z przeciwnej strony kółka :)
Siedząc sobie i słuchając radia, będąc wywołanym namiar odległość z obiektów którego jetem w stanie nie zauważyć ( przy założeniu że duży statek którego koloru, typu itd nie jesteśmy w stanie określić jest pewnie w odległości 7Mm +) patrzę przed trawers i jeżeli nic nie widzę to płynę sobie spokojnie dalej popijając kawę.

Pozdrawiam.

_________________
Adam


Ostatnio edytowano 1 gru 2011, o 21:13 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem literówki



Za ten post autor adaswa otrzymał podziękowania - 2: AndRand, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Zbieraj napisał(a):
Banan napisał(a):
Bo mi się nudzi i mam takie kaprycho
Sorry, ale to jest dokładnie ostatni powód, dla którego powinieneś wywoływać ten statek.

Napisałem to z uśmieszkiem, cynicznie. Wiem że to ostatni powód ...
Ale ja pytam o to, jak wywołać statek, a nie w jakim celu, a tu zaraz komentarzy bez liku ... tak akademicko pytam, ale jak i się to w praktyce robi.

plitkin napisał(a):
Ja podawałem w takiej sytuacji namiar na jakim ja jestem względem niego. Zrozumiał, pogadaliśmy sobie.

O taki sposób wywołania pytałem
Marek napisał(a):
Nie licz za bardzo na to, że oficer po usłyszeniu "statek mający w namiarze 130 łódź żaglową

i o taką ... miej więcej.

Przecież jakoś go muszę wywołać w sensie, żeby wiedział, że to o niego chodzi, czyli ten namiar był by zasadny. Nie ważne, czy on chce gadać, czy nie chce, czy przystoi mi czy nie i czy pije kawe za kołem czy co innego sączy.
Pytałem o sposób , praktykę w wywołaniu.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2011, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Banan napisał(a):
praktykę w wywołaniu
Odnośnie praktyki właśnie były te posty!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 12:08 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jeśli chcesz wywołać statek, zaczynasz wywoływanie na kanale 16, podając swoja pozycję, nazwę swojej jednostki, namiar na statek(bez wdawania się w szczegóły związane z deklinacją i dewiacją), orientacyjną Twoją odległość od wywoływanego statku, jeśli jesteś w stanie podać jeszcze jakieś dane charakterystyczne wywoływanego statku , to również podajesz.
Jeśli statek odpowie na Twoje wywołanie , krótko i na temat przekazujesz o co chodzi i albo przechodzicie na inny kanał roboczy aby dalej prowadzić rozmowę albo krótkim wyjaśnieniu powodu wywołania kończycie wymianę informacji.

Jeśli na jachcie masz zamontowany bierny reflektor radarowy i znajdziesz się w takiej sytuacji, że płyniesz w czasie mgły lub deszczu a warunki te poważnie ograniczają widzialność a jeszcze do tego jest noc i nie masz radaru na jachcie, to możesz wtedy nadać komunikat Securite- skierowany do wszystkich statków( All Stations lub All Ships)- nie muszą byc spełnione te wszystkie warunki ale takie są szczególne.
W takich warunkach pogodowych jesteś niewidoczny na radarze i stanowisz zagrożenie nawigacyjne dla dużych statków, kutrów rybackich lub innych jednostek.
Co robisz: na kanale 16 podajesz swoją pozycję, rodzaj swojej jednostki, kurs(COG), prędkość, oraz krótki opis tego co chcesz przekazać, np. uważajcie na mnie nie mam radaru. Jeśli warunki się nie poprawią, to taki komunikat możesz podawać kilka razy w ciągu godziny ( nawet powinieneś).
Komunikat podajesz po angielsku i po polski(przy polskim wybrzeżu) lub tylko po angielsku ( na innych wodach).
W czasie deszczu lub zafalowania na radarze zostaje włączona funkcja-redukcja szumów. Po włączeniu redukcji szumów echo z Twojego biernego reflektora radarowego jest nie widoczne na ekranie radaru, zostaje "wycięte" ( i tak jest prawie nie widoczne).
Kiedy prowadzisz jacht masz obowiązek podejmować takie decyzje, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo załodze i jednostce na której płyniesz.
Jeśli wywołując statek w celu zapewnienia bezpieczeństwa w trakcie żeglugi, przekazywania ważnych informacji nawigacyjnych, ratowania życia lub zdrowia- zdobywasz lub przekazujesz ważne informacje, uprzedzasz o swoich zamiarach( zwłaszcza w wąskich przesmykach), to jest wszystko OK.

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Ostatnio edytowano 2 gru 2011, o 12:15 przez Maciekm1, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Maciekm1 otrzymał podziękowanie od: Banan
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maćku, na ostatnim spotkaniu w Korsarzu było o rezygnacji z 16. Podobno już nie wszyscy ją wspierają. Ale może coś źle zrozumiałem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Sąsiad napisał(a):
Ale może coś źle zrozumiałem.
Troszeczkę :-)
Chodziło o nasłuch prowadzony przez stacje naziemne.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Sąsiad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maciekm1 napisał(a):
Jeśli chcesz wywołać statek, zaczynasz wywoływanie na kanale 16, podając swoja pozycję, nazwę jednostki, namiar na statek(bez wdawania się w szczegóły związane z deklinacją i dewiacją), orientacyjną Twoją odległość od wywoływanego statku, jeśli jesteś w stanie podać jeszcze jakieś dane charakterystyczne wywoływanego statku , to również podajesz.


Dziękuję, o taką odpowiedź mi chodziło, cała procedurę znam jest ona dla mnie zrozumiała.
Chodziło mi właśnie o
Maciekm1 napisał(a):
namiar na statek(bez wdawania się w szczegóły związane z deklinacją i dewiacją)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maciekm1 napisał(a):
stanowisz zagrożenie nawigacyjne dla dużych statków

Taaaaa... ogromne zagrożenie...

Przypominam, że Lady Elena miała trochę farbę zarysowaną na dziobie po rozjechaniu Bieszczad.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 12:47 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Wojtek wiesz doskonale, że tutaj chodzi o niebezpieczeństwo kolizji i konsekwencje z tego wynikające, a nie o to czy ktoś zarysuje sobie trochę farby na dziobie.

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Tylko, że kolizja z jachtem może na statku spowodować szkody wyłącznie moralne.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
ale przecież może być taka sytuacja że statek jest blisko tylko i np. warunki (np. stan morza, trudność utrzymania lornetki, mgła) uniemożliwiają odczytanie jakieś tam nazwy statku;) i moglibyście napisać jak jest poprawnie....

kiedyś miałam taka sytuacje, kurcze nie pamiętam jak wtedy wywoływałam;) ale odbyło się to skutecznie bo pan ze statku przerwał oglądanie telewizji nawet;) (to był wypas statek z telewizorem na cała sciane na rufie... tak podświetlany że wam mówię;) wszytko widać było)

powiedziałam mu chyba po ingkliszu że jestem statkiem po jego prawej burcie i że mam pytanie go niego i gdyby był tak miły....:););)

ale nie polecam tak robić;)

zapomniałam dodać że pan nie dość że podał doskonałą prognozę nam;) (po to go wołałam) to jeszcze pomachał -bo jak już kończyłam ja zapisywać to on był tak blisko że wtedy to nazwę juz było widać;)
ten statek tak szybko płynął że szok, minął nas w jakieś 3 minuty;)


Ostatnio edytowano 2 gru 2011, o 14:35 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 14:27 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maciekm1 napisał(a):
płyniesz w czasie mgły lub deszczu a warunki te poważnie ograniczają widzialność a jeszcze do tego jest noc i nie masz radaru na jachcie, to możesz wtedy nadać komunikat Securite

Maciekm1 napisał(a):
Co robisz: na kanale 16 podajesz swoją pozycję, rodzaj swojej jednostki, kurs(COG), prędkość, oraz krótki opis tego co chcesz przekazać, np. uważajcie na mnie nie mam radaru. Jeśli warunki się nie poprawią, to taki komunikat możesz podawać kilka razy w ciągu godziny ( nawet powinieneś).

A nie jest tak, ze w naszej strefie nalezy to zrobic na 13. ? Podobno kiedyś się czepiali jak ktokolwiek wołał "all ships" na 16. Mialem kiedys dokładnie taką sytuację koło Rozewia i z wymienionego powodu wołałem securite na 13 ...

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Katrine napisał(a):
uniemożliwiają odczytanie jakieś tam nazwy statku

Z duzym prawdopodobieństwem "Maersk" albo "No smoking" :)

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 14:41 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
NIe ogarniam do końca wypowiedzi.
Jednak powtórzę to co miałem na myśli w poprzednieej wypowiedzi, nikt nam nie odpowie zwłaszcza jeżeli zaistniały warunki o jakich mowa w poście (widzimy coś na horyzoncie), wywłanie i owszem namiar odległość choć, osobiście można by tu posłużyć się aproksymowaną pozycja jednostki wywoływanej I zacząć od
Ship in app. position ...
This is....
to tak żeby zachować kolejność przy wywoływaniu, pozatym przy większej ilości jednostek będących daleko nikt nie zainteresuje się namiarem i odległością ( to tak z własnej praktyki i ludzi z którymi pracowałem) .

Pozdrawiam

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
maciek.k napisał(a):
A nie jest tak, ze w naszej strefie nalezy to zrobic na 13. ? Podobno kiedyś się czepiali jak ktokolwiek wołał "all ships" na 16. Mialem kiedys dokładnie taką sytuację koło Rozewia i z wymienionego powodu wołałem securite na 13 ...

Kanał 13 służy do simpleksowej łączności między statkami. Ale żeby wywołać musisz zacząć od 16. Przy polskim wybrzeżu statki będą słuchały oczywiście na 16 i ewentualnie na kanale najbliższego portu albo np. na kanale uzywanym przez VTS.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2011, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
maciek.k napisał(a):
i z wymienionego powodu wołałem securite na 13 ...
I co, odpowiedział Ci ktoś? To trzeba było lecieć do najbliższej kolektury i wypełnić kupon. :D
Maćku, trzynastka jest kanałem roboczym i nie spotkałem jeszcze nikogo, kto by na morzu miał włączoną trzynastkę. No, chyba, że akurat rozmawia na tym kanale z kimś konkretnym. Wywołujesz (paszczowo, nie selektywnie) zawsze na 16. Zwłaszcza wszystkie komunikaty poprzedzone MAYDAY, PAN, SECURITE, które - z natury rzeczy - wysyłasz do "All stations".

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL