Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Opinia z promu/frachtowca
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=8895
Strona 1 z 2

Autor:  Maar [ 4 lip 2011, o 21:59 ]
Tytuł:  Opinia z promu/frachtowca

Szukam i znaleźć nie mogę - gdzie jest napisane, że opinia ma być "z dowolnego statku"?

Autor:  Jaromir [ 4 lip 2011, o 22:38 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Maar napisał(a):
Szukam i znaleźć nie mogę - gdzie jest napisane, że opinia ma być "z dowolnego statku"?


Nie napisano, że z "dowolnego statku". napisano, że "na statku", nie precyzując na jakim.
Tu:
http://www.pya.org.pl/pzz/obrazki/dokum ... r_zegl.pdf
Paragraf 3
ustęp 2c
ustęp 3c
ustęp 4b

Analogicznie dla motopompiarzy - w paragrafie 4.

Autor:  Cypis [ 5 lip 2011, o 00:57 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Jaromir napisał(a):
Maar napisał(a):
Szukam i znaleźć nie mogę - gdzie jest napisane, że opinia ma być "z dowolnego statku"?
Nie napisano, że z "dowolnego statku". napisano, że "na statku", nie precyzując na jakim.
A ponieważ obowiązuje (póki co, jeszcze...) zasada quae non sunt prohibita, permissa intelleguntur -- jeśli opinię wystawi Ci kapitan m/f Scandinavia dajmy na to -- będzie ona opinia jak najbardziej ważna!

P.S.
Nie mogę się doczekać, kiedy Jaromir będzie dowodził jakimś frachtowcem. Zapłacę, popłynę jako pax -- i opinię dostanę. Prawda? :)

Autor:  elektryczny [ 5 lip 2011, o 10:17 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Jaromir napisał(a):
Paragraf 3
/.../
ustęp 3c
ustęp 4b

Z tego wynika, że dla 3c tylko 200h musimy wypływać na statku, którego długość zawiera się pomiędzy 12 a 18m i dla 4b-400h na statkach o dł. pomiędzy 10 a 18m. Pozostałe godziny, odpowiednio 400 i 800 możemy wypływać na statkach innych, znaczy się dłuższych, krótszych też :D
I w dowolnym charakterze, czyż nie tak? ;)

Autor:  Magister [ 5 lip 2011, o 11:48 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

elektryczny napisał(a):
I w dowolnym charakterze, czyż nie tak? ;)

Tak ;)

Autor:  mors-k [ 5 lip 2011, o 16:06 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

:lol: Rozumien,że jako staly, premiowany punktami Extra klient Stena Line mogę każdy rejs zaliczyć do stażu :roll: Jeżeli dorzuce jeszcze do tego mile wypływane na pokladach Color Line hoho to jestem Gość! :lol: Muszę czym prędzej zglosić się do PZŻ.

Autor:  Cape [ 5 lip 2011, o 16:08 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

mors-k napisał(a):
Jeżeli dorzuce jeszcze do tego mile

A lotnicze się liczą ? :D

Autor:  mors-k [ 5 lip 2011, o 16:13 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Myslę, że tak jeśli samolot wodował :D

Autor:  Cypis [ 5 lip 2011, o 23:16 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Cape napisał(a):
mors-k napisał(a):
Jeżeli dorzuce jeszcze do tego mile
A lotnicze się liczą ? :D
Samolot to też "statek", tyle że powietrzny. Więc -- kto wie? :D

Autor:  Carlo [ 6 lip 2011, o 10:08 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Cypis napisał(a):
Samolot to też "statek", tyle że powietrzny. Więc -- kto wie?


Pod warunkiem że rejs ten będzie pełnomorski :lol:

*****

Maar napisał(a):
Czy powyższe zdanie coś znaczy?


Tak. Tylko że to jest w Suahili :lol:

Autor:  Moniia [ 6 lip 2011, o 12:40 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Wg Ministerstwa to jak już cytowałam, przepis o uznawaniu uprawnień zagranicznych został skwitowany stwierdzeniem
Cytuj:
"Szanowna Pani,
Tak się składa, że jedyną kompetentną osobą, która może udzielić odpowiedzi
na Pani pytanie jestem ja, gdyż zajmuję się tą tematyką. Jestem prawnikiem,
wiec wiem , co piszę. Nie ma w polskich, ani powszechnie obowiązujących
unijnych przepisów określających procedury uznawania patentów. Po prostu
nie ma takich podstaw prawnych. Czyli innymi słowy żaden zagraniczny
certyfikat żeglarski nie jest uznawany przez Polskie prawo."

i:
Cytuj:
Szanowna Pani,

Cytowany przepis odnosi się tylko do polskich uprawnień. Jeżeli
chcielibyśmy, aby jakieś dokumenty zdobyte granicą były uznawane w Polsce
musi być ku temu ustanowiona podstawa prawna oraz odpowiednia procedura.


oraz:
Cytuj:
Szanowna Pani,
Pani cytowała nie tylko art. 37 a ust. 6, ale również inne przepisy.
Powtarzam, że nie ma w Polsce procedury uznawania zagranicznych uprawnień,
natomiast art. 37 a ust. 6 jest niejasny i w zasadzie mnie wiadomo, o co w
nim chodzi. Wynikałoby z niego, że każdy zagraniczny certyfikat, nieważne
jak zdobyty (np. po dwugodzinnym szkoleniu) mógłby być uznawany w Polsce,
podczas, gdy w Polsce trzeba się trochę natrudzić, aby patent zdobyć. Jest
to zupełnie nielogiczne.
Poza tym, pisząc, że cytowane przez Panią przepisy dot. polskich uprawnień
nie miałam na myśli ust. 6, to chyba jasne i Pani nie musi mi nic
udowadniać. Proszę w takim razie zwrócić się o oficjalną opinię prawną do
naszego Dep. Prawnego. Ja w tej kwestii nie mam już nic do dodania.


i jeszcze:
Cytuj:
Tak jak wcześniej wspomniałam, przepis ust. 6 jest nielogiczny i wprowadza
nierówność podmiotów.
My dokładnie wiemy, jak wyglądają szkolenia żeglarskie za granicą. Na pewno
nie dopuścimy do sytuacji, aby osoby, które uzyskał zagraniczny certyfikat
żeglarski były uprzywilejowane w stosunku do osób, które zdobyły patent
polski, po odbyciu porządnego szkolenia.


A to wszystko o art. 37 a ust. 6, który brzmi:

Cytuj:
"(...)
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej
w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień
potwierdzonych stosownym dokumentem.
(...)"


Naprawdę ktoś z Was oczekuje od prawników MSiT przestrzegania prawa, które ich obowiązuje? Tak bez przymusu?

*****

ps. a to, że w przepisach jest statek, bez określenia rodzaju? To przecież też można podobną "wykładnię" zastosować...

BTW, na opinię z Dep. Prawnego cały czas czekam. Po urlopie ich nieco pomęczę, na razie nie mam siły.

Autor:  Carlo [ 6 lip 2011, o 13:49 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Ta Pani to prawo kończyła chyba na Białorusi, a szczerze to poziom wnioskowania przedszkolaka.

Autor:  Wojciech [ 8 sie 2011, o 13:47 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Moniia napisał(a):
ps. a to, że w przepisach jest statek, bez określenia rodzaju? (...)
BTW, na opinię z Dep. Prawnego cały czas czekam. Po urlopie ich nieco pomęczę, na razie nie mam siły.

Zapytałem ( być może mało precyzyjnie ...Moniia ewentualnie zada właściwe zapytania ;) )
Cytuj:

Zwracam się do prawników Departamentu Prawnego Ministerstwa Sportu i Turystyki z pytaniem dotyczącym Rozporządzenia Ministra Sportu.


http://www.pya.org.pl/pzz/obrazki/dokum ... r_zegl.pdf



a mianowicie Rozporządzenie te posiada nie sprecyzowane określenie np. w paragrafie 3 p. 3 pp c) dotyczące statku.

Proszę o informacje o jaki rodzaj statku rozchodzi się ustawodawcy i z czego ten rodzaj statku wynika ?.



Proszę również o informację, czy będąc w rejsie pełnomorskim , w żegludze statkiem pasażerskim/ promem mogę uzyskać opinię kapitana statku o wymaganych parametrach zgodnych z zapisem w Rozporządzeniu o odbytym rejsie morskim ?.

Czy na podstawie tej opinii mogę się starać o uzyskanie patentu jachtowego sternika morskiego ?


Odpowiedź Departamentu cytuję...

Cytuj:
Szanowny Panie



W odpowiedzi na Pańskiego maila z dnia 7 lipca 2011 r. informuję, że:



W kwestii rodzajów statków koniecznych dla uzyskania uprawnień jachtowego sternika morskiego, zgodnie z § 3 ust. 3 lit. c Rozporządzenia Ministra Sportu z dnia 9 czerwca 2006 r. w sprawie uprawiania żeglarstwa (Dz. U. Nr 105 poz. 712), dla uzyskania tego uprawnienia konieczne jest odbycie co najmniej trzech rejsów pełnomorskich na statkach o długości całkowitej od 12 do 18 metrów .



W kwestii dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań stażowych, zgodnie z § 2 ust. 5 pkt. 2 ww. Rozporządzenia konieczne jest uzyskanie opinii z odbytych rejsów lub osobiste oświadczenie potwierdzone przez armatora statku w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie.



Z poważaniem



Marcin Brachfogel

Departament Rozwoju i Promocji Sportu

Ministerstwo Sportu i Turystyki

Autor:  Moniia [ 8 sie 2011, o 14:19 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

hehe... to ten trzeci rodzaj prawdy, bo w rozporządzeniu jest słówko "w tym"...
W tym 200 godzin na jednostkach od 12 do 18 metrów, co do reszty nic nie ma napisane :)

hihi...

Minister w rozporządzeniu napisał(a):
(...)
Co najmniej trzy rejsy pełnomorskie po uzyskaniu stopnia sternika jachtowego, w czasie co najmniej 600 godzin żeglugi, w tym co najmniej 200 godzin żeglugi na statkach o długości całkowitej od 12 do 18 m, oraz min. jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów o średnim skoku pływu powyżej 1,5 m.
(...)


*****

ps. gratuluję, że Ci odpisali. Mnie widać nie lubią (nie dziwię się im...) Może zapytasz też o uznawanie zagranicznych uprawnień? Jest taki przepis w rozporządzeniu... 2 miesiące czekam, niedługo zacznę się z lekka awanturować...

Autor:  Szaman3 [ 8 sie 2011, o 14:31 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Moniia napisał(a):
Tak się składa, że jedyną kompetentną osobą, która może udzielić odpowiedzi
na Pani pytanie jestem ja, gdyż zajmuję się tą tematyką. Jestem prawnikiem,
wiec wiem , co piszę.


A czy mozesz zdradzić imię i nazwisko owej jedynej kompetentnej osoby w MSiT?

Autor:  Wojciech [ 8 sie 2011, o 14:36 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Moniia napisał(a):
ps. gratuluję, że Ci odpisali. Mnie widać nie lubią (nie dziwię się im...) Może zapytasz też o uznawanie zagranicznych uprawnień? Jest taki przepis w rozporządzeniu... 2 miesiące czekam, niedługo zacznę się z lekka awanturować...

Wyślij mi Moniia na PW właściwe zapytanie.
Podpiszę się pod tym swoim nazwiskiem.

Autor:  Moniia [ 8 sie 2011, o 14:37 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

już zdradzałam, bardzo lubiana przez Was :evil: pani Agnieszka SUT

/poprawiłam nazwisko, literówka

Autor:  Szaman3 [ 8 sie 2011, o 14:46 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Wojciech1968 napisał(a):
Moniia napisał(a):
ps. gratuluję, że Ci odpisali. Mnie widać nie lubią (nie dziwię się im...) Może zapytasz też o uznawanie zagranicznych uprawnień? Jest taki przepis w rozporządzeniu... 2 miesiące czekam, niedługo zacznę się z lekka awanturować...

Wyślij mi Moniia na PW właściwe zapytanie.
Podpiszę się pod tym swoim nazwiskiem.


Ja też poproszę. Kiedyś już pisałem do MSiT w tej sprawie, chętnie napiszę znów.

Autor:  Cypis [ 9 sie 2011, o 08:12 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Wojciech1968 napisał(a):
Czy na podstawie tej opinii mogę się starać o uzyskanie patentu jachtowego sternika morskiego ?
Hihi... Wprawnie nie wprost, ale odpisali Ci, że możesz :)

Autor:  Wojciech [ 9 sie 2011, o 08:20 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Mam już info , że odczytane zostało zapytanie, o które prosiła Moniia.
Cytuj:
Twoja wiadomość

Do: Marcin Brachfogel
Temat: Zapytanie dot. uprawnień
Wysłano: 2011-08-08 16:46

odczytano w dniu 2011-08-09 08:31.

Autor:  Moniia [ 13 sie 2011, o 13:51 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

to teraz liczymy czas do odpowiedzi :)

Autor:  Magister [ 14 sie 2011, o 09:24 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Moniia napisał(a):
to teraz liczymy czas do odpowiedzi :)

W miesiącach czy latach :?: :D

Autor:  adaswa [ 17 sie 2011, o 09:07 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

qu... taka do dywagacja jakbym ja chcial zostać pilotem bo akutar dużo latam samolotem :/ , Jeżeli był byś załogantem takowego promu, to jak najbardziej staż by się liczył lub licyzć powinien jak kto woli.

Autor:  Carlo [ 17 sie 2011, o 09:27 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

adaswa napisał(a):
to jak najbardziej staż by się liczył lub licyzć powinien jak kto woli.


To czy się liczy, czy może wg. Ciebie liczyć się powinien nie ma nic wspólnego z tym co jest zapisane w rozporządzeniu. Jak prawodawca pisze głupoty, to nie jest nasza wina.

Autor:  Grzesio [ 19 sie 2011, o 20:51 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Jak ktoś potrzebuje tylko papierka bo godzin brakuje to zawsze mogę podratować:) teraz jestem na statku :) 121,5 m chyba wystarczy:) a z tym uznawaniem bądź nie uznawaniem patentów cóż polskie piekiełko bo nasze uznają wszędzie.

Autor:  Cypis [ 20 sie 2011, o 04:21 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

@Grzesio -- czy my się przypadkiem nie znamy? Osobiście z knajpianych okolic kursu radarowego w Gdyni, a nieosobiście z prz... i bodaj pmk?

Autor:  Wojciech [ 28 sie 2011, o 19:45 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Być może za dni kilka otrzymam odpowiedź ...

Cytuj:
Szanowny Panie



Dopiero w poniedziałek będzie obecny po urlopie Pan Dyrektor Cezary Grzanka z Departamentu Rozwoju i Promocji Sportu a on jest najbardziej kompetentny w tej sprawie.



Przekażę mu Pańskie zapytanie.



Z poważaniem



Marcin Brachfogel



Departament Rozwoju i Promocji Sportu

Ministerstwo Sportu i Turystyki



From:
Sent: Friday, August 26, 2011 11:05 AM
To: Marcin Brachfogel
Subject: Prośba o pilną odpowiedź

Autor:  Moniia [ 28 sie 2011, o 21:11 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

widzę sukces. Najbardziej kompetentna nie okazała się pani Agnieszka ;)

Autor:  Cypis [ 29 sie 2011, o 01:35 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Moniia napisał(a):
widzę sukces. Najbardziej kompetentna nie okazała się pani Agnieszka ;)
Dwa sukcesy. Zaczynają szanować KPA (jeśli uznać, że to odpowiedź w trybie art. 36). A może sprawa szczególnie skomplikowana? ;)

Autor:  Wojciech [ 8 wrz 2011, o 18:54 ]
Tytuł:  Re: Opinia z promu/frachtowca

Coraz cieplej...

Cytuj:
Dzień dobry



Szanowny Panie



Proszę o jeszcze chwilę cierpliwości



Pańska sprawa jest już w toku załatwiania. W związku z tym iż materia sprawy dotyka spraw przepisów innego kraju, musimy jednak jeszcze skonsultować odpowiedź z Polskim Związkiem Żeglarskim.



Proszę jeszcze chwilę poczekać. Na pewno uzyska Pan odpowiedź.



Z poważaniem



Marcin Brachfogel



Departament Rozwoju i Promocji Sportu

Ministerstwo Sportu i Turystyki


Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/