Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=9076
Strona 1 z 1

Autor:  Stara Zientara [ 23 lip 2011, o 11:48 ]
Tytuł:  Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

[Maar] Wydzieliłem z wątku "Grecja vs. Chorwacja".

misiu68 napisał(a):
jedyne zastrzeżenia można mieć do wyposażenia ratunkowego

To dodaj, że te Delphie mają wyposażenie ratunkowe wg wymagań PRS na żeglugę oceaniczną (m.in. i EPIRB - widziałeś kiedyś na jachcie czarterowym?)

Autor:  Maar [ 23 lip 2011, o 13:58 ]
Tytuł:  Re: Grecja kontra Chorwacja

Stara Zientara napisał(a):
To dodaj, że te Delphie mają wyposażenie ratunkowe wg wymagań PRS na żeglugę oceaniczną
Jakie są wymagania PRS odnośnie wyposażenia ratunkowego na żeglugę oceaniczną? Czy gdzieś można znaleźć w sieci te wymagania?

Stara Zientara napisał(a):
(m.in. i EPIRB - widziałeś kiedyś na jachcie czarterowym?)
Myślę, że myślisz o transponderze SART a piszesz o EPIRB'ie. Serio w ciągu ostatnich 3-5 (?) lat nie widziałem jachtu bez EPIRB'a.

Autor:  gf [ 23 lip 2011, o 14:08 ]
Tytuł:  Re: Grecja kontra Chorwacja

Maar napisał(a):
Myślę, że myślisz o transponderze SART
O właśnie, tego na jachcie nie widziałem dotąd.

Autor:  Doktor [ 23 lip 2011, o 14:12 ]
Tytuł:  Re: Grecja kontra Chorwacja

Pierwsza grupa na Korfu przylatuje 20 sierpnia, ale Ci akurat będą mieli podstawione jachty na Korfu, jednakże to dzięki nim zaczęliśmy interesować się dolotem właśnie w to miejsce, link do rezerwacji miejsc na lokalny prom Korfu Igumenista (wg Wojtka kursuje ich kilkanaście na dobę) Wojtek umieścił na naszej stronie, a dalej już autobusem albo taksówką w zależności od kieszeni, od przyszłego sezonu Bruno będzie miał w Lefkas 9 osobowego busa, właśnie po to aby dowieźć załogi z lotniska, gdy w danym okresie będzie jedna załoga korzystała z takiej formy to bezpośrednio z promu będą wiezieni do mariny, jeśli więcej niż 8 osób, to druga grupa będzie musiał poczekać około 3 h, na stałe będzie tam jeden samochód, będziemy też odbierali załogi z Aten, ale ze względu na odległość o dwóch, czy trzech kurach w jeden dzień nie może być mowy.


Marek wyposażenie oceaniczne od tego na B różni się nieznacznie,
- więcej rakiet nie 6 a 12,
- obowiązkowo tratwa Solas a nie CE,
- dodatkowo AIS,
- co do EPIRB, nie wiem jakie są wymagania w Grecji czy Chorwacji, ale nasze Delphie przyjechały z Chorwacji z pełnym na tamten akwen wyposażeniem i EPIRB'ów nie było,
- dwa koła ratunkowe (z Chorwacji przyjechały z jednym),
- transponder radarowy to chyba ten wspomniany przez Ciebie SART,
- dodatkowo Navtex,
- radio obowiązkowo z DSC,
- kapoki Solas, mieliśmy solidne z "kołnierzami" CE, UM zgodził się je uznać po uzupełnieniu o gwizdki i oświetlanie.

Autor:  Maar [ 23 lip 2011, o 15:30 ]
Tytuł:  Re: Grecja kontra Chorwacja

doktor napisał(a):
- obowiązkowo tratwa Solas a nie CE,
- dodatkowo AIS,
- co do EPIRB, nie wiem jakie są wymagania w Grecji czy Chorwacji, ale nasze Delphie przyjechały z Chorwacji z pełnym na tamten akwen wyposażeniem i EPIRB'ów nie było,
- dwa koła ratunkowe (z Chorwacji przyjechały z jednym),
- transponder radarowy to chyba ten wspomniany przez Ciebie SART,
- dodatkowo Navtex,
- radio obowiązkowo z DSC,
- kapoki Solas, mieliśmy solidne z "kołnierzami" CE, UM zgodził się je uznać po uzupełnieniu o gwizdki i oświetlanie.

Jakbyś nie odpisał, to ewentualnie bym żył w nieświadomości a teraz to sam już nie wiem :-)
Rozrosły się Ci te Delfie, że pod konwencję zacząłeś podpadać? :-) Do tego jeszcze radio z DSC, hmmm, myślałem, że masz statkowy terminal satelitarny a tu się okazuje, że radio - nic nie piszesz, że skipperzy Twoich łódek powinni mieć LRC ;-)

A tak na poważnie, to co PRS ma do listy wyposażenia w kontekście dopuszczenia na określony rejon żeglugi?

Autor:  Doktor [ 23 lip 2011, o 15:41 ]
Tytuł:  Re: Grecja kontra Chorwacja

Nie rozrosły się, tylko są zgłoszone jako czarterowe.

A co do PRS, PRS zajmuje się konstrukcją, a nie wyposażeniem, więc on to grubość laminatów, sposób zamocowania olinowania, grubość lin żagli, profili, stateczność itp, wydają na to świadectwo klasy, a wyposażenie, to domena UM a kwitek od nich, to karta bezpieczeństwa.

Autor:  Maar [ 23 lip 2011, o 15:58 ]
Tytuł:  Re: Grecja kontra Chorwacja

doktor napisał(a):
wyposażenie, to domena UM a kwitek od nich, to karta bezpieczeństwa.
To jakby oczywiste i dlatego pytam się Wojtka o kwestie wyposażenia "zgodnego z PRS".

BTW jak załatwiłeś sprawę łączności "dalekiego zasięgu" przy uzyskiwaniu dopuszczenia na oceaniczną - co faktycznie macie na burcie?

Autor:  Doktor [ 23 lip 2011, o 16:03 ]
Tytuł:  Re: Grecja kontra Chorwacja

Wydziel ten wątek do jakiegoś innego tematu, od połowy postu gdzie pisałem o transporcie z lotniska (to zostaw), czyli odpowiedzi na Twoje pytanie,

Dalej piszesz o PRS, radio i inne wyposażenie nawigacyjne nie podlega pod PRS a pod UM.
Mamy Reymarine z DSC, przy nowoczesnych urządzeniach UM nie wymaga wyższych uprawnienie niż typowe SRC.

Autor:  Maar [ 23 lip 2011, o 17:20 ]
Tytuł:  Re: Grecja kontra Chorwacja

doktor napisał(a):
Dalej piszesz o PRS,
Ja piszę! To Wojtek napisał:
Stara Zientara napisał(a):
To dodaj, że te Delphie mają wyposażenie ratunkowe wg wymagań PRS na żeglugę oceaniczną (m.in. i EPIRB - widziałeś kiedyś na jachcie czarterowym?)
więc się pytam a odpowiedzi dostaję bardziej niż mętne, bo jak nazwać to:
doktor napisał(a):
Mamy Reymarine z DSC, przy nowoczesnych urządzeniach UM nie wymaga wyższych uprawnienie niż typowe SRC.


A może po prostu Wojtek pisząc o wyposażeniu Twoich Delphi pomylił się dwa razy? Raz z tym PRS'em a dwa z "oceaniczną"?

Autor:  Doktor [ 23 lip 2011, o 17:25 ]
Tytuł:  Re: Grecja kontra Chorwacja

Pomylił się z PRS, może dlatego, że wszystkie formalności załatwiałem ja osobiście.
Mamy na wszystkie "oceaniczną", bo inaczej nie moglibyśmy organizować rejsów na Kanary, a może i dalej np na WZ Przylądka.

Autor:  Maar [ 23 lip 2011, o 17:39 ]
Tytuł:  Re: Grecja kontra Chorwacja

doktor napisał(a):
Mamy na wszystkie "oceaniczną"
Beż żadnego środka łączności poza obszar A1?! Zawsze uważałem, że KB wydawaną przez UM można o kant tyłka potłuc, casus Twoich jachtów tylko utwierdził mnie w przekonaniu.

Autor:  Stara Zientara [ 24 lip 2011, o 11:08 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

Maar napisał(a):
Wojtek pisząc o wyposażeniu Twoich Delphi pomylił się dwa razy? Raz z tym PRS'em a dwa z "oceaniczną"?

Pomyliłem się raz - w kwitach jest "oceaniczna", a wymagania są UM.

Autor:  Maar [ 24 lip 2011, o 11:46 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

Tak właśnie myślałem od początku i to właśnie utwierdza mnie w przekonaniu, że wszelkie dopuszczenia, strenia i pierdzenia nazywane powszechnie (i błędnie) kartami bezpieczeństwa są o kant tyłka potłuc.
Chociaż... mają jedną pozytywną cechę, fajnie wyglądają na reklamowych stronach jachtów :-)

Autor:  essi001 [ 20 lis 2014, o 13:21 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

Jak to teraz w końcu jest z tą Kartą Bezpieczeństwa? Obowiązkowa, nieobowiązkowa? Mowa o jachtach niekomercyjnych.

Autor:  Moniia [ 20 lis 2014, o 13:46 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

Do 15 m na wniosek właściciela, a jak spytasz Jaromira to Ci powie, że nawet wtedy wydawane bezprawnie.

Autor:  Waldi_L_N [ 20 lis 2014, o 13:52 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

A jakie zdumienie wywołala u mnie KB na wyczarterowanym Carterze, gdy przeczytałem, ze do hodowli, przepraszam żeglugi dookoła Bornholmu wymagana jest parka morsów :mrgreen:
Gdy wynajmowałem jacht nigdzie takiego obwarowania nie było, ani na stronie, ani na umowie.

Autor:  _jp_ [ 20 lis 2014, o 17:14 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

I jeśli nie ma tej parki "morsów" lub "kojotów" w załodze, to "pan władza" ma prawo uniemożliwić Ci wyjście z polskiego portu :-P

Autor:  Maar [ 20 lis 2014, o 17:29 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

_jp_ napisał(a):
I jeśli nie ma tej parki "morsów" lub "kojotów" w załodze, to "pan władza" ma prawo uniemożliwić Ci wyjście z polskiego portu
Nie Pan Władza uniemożliwić wyjście, tylko Pan Ubezpieczyciel wypłatę w przypadku jakiegoś kuku.

Autor:  szkunernoga [ 20 lis 2014, o 17:43 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

Waldi_L_N napisał(a):
A jakie zdumienie wywołala u mnie KB na wyczarterowanym Carterze, gdy przeczytałem, ze do hodowli, przepraszam żeglugi dookoła Bornholmu wymagana jest parka morsów :mrgreen:

Znaczy, tam, gdzie do tej pory starczał sternik jachtowy, teraz już nie wystarcza ?

Autor:  Stara Zientara [ 20 lis 2014, o 17:45 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

szkunernoga napisał(a):
do tej pory starczał sternik jachtowy,
Ponieważ obecnie nie ma takiego stopnia.

Autor:  szkunernoga [ 20 lis 2014, o 17:58 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

No jak to nie ma? Tzn. wiem, że już się go nie nadaje, ale przecież ten plastik, co leży u mnie w szufladzie i, jak sądzę, w wielu innych szufladach, nie stracił ważności. :roll:

Autor:  Stara Zientara [ 20 lis 2014, o 18:05 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

szkunernoga napisał(a):
ten plastik, (...) nie stracił ważności
Zachował ważność, w zakresie opisanych na nim uprawnień. A jeśli właściciel zmienił KB, to trzeba zmienić patent.

Autor:  _jp_ [ 20 lis 2014, o 20:01 ]
Tytuł:  Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit.

Maar napisał(a):
_jp_ napisał(a):
I jeśli nie ma tej parki "morsów" lub "kojotów" w załodze, to "pan władza" ma prawo uniemożliwić Ci wyjście z polskiego portu
Nie Pan Władza uniemożliwić wyjście, tylko Pan Ubezpieczyciel wypłatę w przypadku jakiegoś kuku.
Nie wiem, co pan Ubezpieczyciel napisał w warunkach swojego ubezpieczenia, ale
ustawa o bezpieczeństwie morskim napisał(a):
Art. 61. Statek nie może być używany w żegludze morskiej, jeżeli nie jest obsadzony załogą o właściwych kwalifikacjach i wymaganym składzie.

Art. 81. 1. W celu zapewnienia przestrzegania wymagań w zakresie kwalifikacji i składu załogi niezbędnego dla bezpieczeństwa morskiego statek, w ramach inspekcji przeprowadzanej przez organ inspekcyjny, podlega sprawdzeniu, czy członkowie załogi zatrudnieni na statku posiadają wymagane dokumenty oraz czy skład załogi jest zgodny z właściwym certyfikatem lub kartą bezpieczeństwa, a organizacja i pełnienie wacht odpowiadają wymaganiom Konwencji STCW.
2. W razie stwierdzenia, że członek załogi nie posiada wymaganego ważnego dokumentu potwierdzającego kwalifikacje, bądź stwierdzenia zaniedbań w organizacji lub pełnieniu wacht, jeżeli uchybienia te stwarzają niebezpieczeństwo dla osób, mienia lub środowiska, organ inspekcyjny podejmuje działania, w celu zapewnienia, aby statek nie rozpoczął żeglugi do czasu usunięcia tych uchybień.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/