Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=9076 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Stara Zientara [ 23 lip 2011, o 11:48 ] |
Tytuł: | Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
[Maar] Wydzieliłem z wątku "Grecja vs. Chorwacja". misiu68 napisał(a): jedyne zastrzeżenia można mieć do wyposażenia ratunkowego To dodaj, że te Delphie mają wyposażenie ratunkowe wg wymagań PRS na żeglugę oceaniczną (m.in. i EPIRB - widziałeś kiedyś na jachcie czarterowym?) |
Autor: | Maar [ 23 lip 2011, o 13:58 ] |
Tytuł: | Re: Grecja kontra Chorwacja |
Stara Zientara napisał(a): To dodaj, że te Delphie mają wyposażenie ratunkowe wg wymagań PRS na żeglugę oceaniczną Jakie są wymagania PRS odnośnie wyposażenia ratunkowego na żeglugę oceaniczną? Czy gdzieś można znaleźć w sieci te wymagania?Stara Zientara napisał(a): (m.in. i EPIRB - widziałeś kiedyś na jachcie czarterowym?) Myślę, że myślisz o transponderze SART a piszesz o EPIRB'ie. Serio w ciągu ostatnich 3-5 (?) lat nie widziałem jachtu bez EPIRB'a.
|
Autor: | gf [ 23 lip 2011, o 14:08 ] |
Tytuł: | Re: Grecja kontra Chorwacja |
Maar napisał(a): Myślę, że myślisz o transponderze SART O właśnie, tego na jachcie nie widziałem dotąd.
|
Autor: | Doktor [ 23 lip 2011, o 14:12 ] |
Tytuł: | Re: Grecja kontra Chorwacja |
Pierwsza grupa na Korfu przylatuje 20 sierpnia, ale Ci akurat będą mieli podstawione jachty na Korfu, jednakże to dzięki nim zaczęliśmy interesować się dolotem właśnie w to miejsce, link do rezerwacji miejsc na lokalny prom Korfu Igumenista (wg Wojtka kursuje ich kilkanaście na dobę) Wojtek umieścił na naszej stronie, a dalej już autobusem albo taksówką w zależności od kieszeni, od przyszłego sezonu Bruno będzie miał w Lefkas 9 osobowego busa, właśnie po to aby dowieźć załogi z lotniska, gdy w danym okresie będzie jedna załoga korzystała z takiej formy to bezpośrednio z promu będą wiezieni do mariny, jeśli więcej niż 8 osób, to druga grupa będzie musiał poczekać około 3 h, na stałe będzie tam jeden samochód, będziemy też odbierali załogi z Aten, ale ze względu na odległość o dwóch, czy trzech kurach w jeden dzień nie może być mowy. Marek wyposażenie oceaniczne od tego na B różni się nieznacznie, - więcej rakiet nie 6 a 12, - obowiązkowo tratwa Solas a nie CE, - dodatkowo AIS, - co do EPIRB, nie wiem jakie są wymagania w Grecji czy Chorwacji, ale nasze Delphie przyjechały z Chorwacji z pełnym na tamten akwen wyposażeniem i EPIRB'ów nie było, - dwa koła ratunkowe (z Chorwacji przyjechały z jednym), - transponder radarowy to chyba ten wspomniany przez Ciebie SART, - dodatkowo Navtex, - radio obowiązkowo z DSC, - kapoki Solas, mieliśmy solidne z "kołnierzami" CE, UM zgodził się je uznać po uzupełnieniu o gwizdki i oświetlanie. |
Autor: | Maar [ 23 lip 2011, o 15:30 ] |
Tytuł: | Re: Grecja kontra Chorwacja |
doktor napisał(a): - obowiązkowo tratwa Solas a nie CE, - dodatkowo AIS, - co do EPIRB, nie wiem jakie są wymagania w Grecji czy Chorwacji, ale nasze Delphie przyjechały z Chorwacji z pełnym na tamten akwen wyposażeniem i EPIRB'ów nie było, - dwa koła ratunkowe (z Chorwacji przyjechały z jednym), - transponder radarowy to chyba ten wspomniany przez Ciebie SART, - dodatkowo Navtex, - radio obowiązkowo z DSC, - kapoki Solas, mieliśmy solidne z "kołnierzami" CE, UM zgodził się je uznać po uzupełnieniu o gwizdki i oświetlanie. Jakbyś nie odpisał, to ewentualnie bym żył w nieświadomości a teraz to sam już nie wiem ![]() Rozrosły się Ci te Delfie, że pod konwencję zacząłeś podpadać? ![]() ![]() A tak na poważnie, to co PRS ma do listy wyposażenia w kontekście dopuszczenia na określony rejon żeglugi? |
Autor: | Doktor [ 23 lip 2011, o 15:41 ] |
Tytuł: | Re: Grecja kontra Chorwacja |
Nie rozrosły się, tylko są zgłoszone jako czarterowe. A co do PRS, PRS zajmuje się konstrukcją, a nie wyposażeniem, więc on to grubość laminatów, sposób zamocowania olinowania, grubość lin żagli, profili, stateczność itp, wydają na to świadectwo klasy, a wyposażenie, to domena UM a kwitek od nich, to karta bezpieczeństwa. |
Autor: | Maar [ 23 lip 2011, o 15:58 ] |
Tytuł: | Re: Grecja kontra Chorwacja |
doktor napisał(a): wyposażenie, to domena UM a kwitek od nich, to karta bezpieczeństwa. To jakby oczywiste i dlatego pytam się Wojtka o kwestie wyposażenia "zgodnego z PRS".BTW jak załatwiłeś sprawę łączności "dalekiego zasięgu" przy uzyskiwaniu dopuszczenia na oceaniczną - co faktycznie macie na burcie? |
Autor: | Doktor [ 23 lip 2011, o 16:03 ] |
Tytuł: | Re: Grecja kontra Chorwacja |
Wydziel ten wątek do jakiegoś innego tematu, od połowy postu gdzie pisałem o transporcie z lotniska (to zostaw), czyli odpowiedzi na Twoje pytanie, Dalej piszesz o PRS, radio i inne wyposażenie nawigacyjne nie podlega pod PRS a pod UM. Mamy Reymarine z DSC, przy nowoczesnych urządzeniach UM nie wymaga wyższych uprawnienie niż typowe SRC. |
Autor: | Maar [ 23 lip 2011, o 17:20 ] |
Tytuł: | Re: Grecja kontra Chorwacja |
doktor napisał(a): Dalej piszesz o PRS, Ja piszę! To Wojtek napisał:Stara Zientara napisał(a): To dodaj, że te Delphie mają wyposażenie ratunkowe wg wymagań PRS na żeglugę oceaniczną (m.in. i EPIRB - widziałeś kiedyś na jachcie czarterowym?) więc się pytam a odpowiedzi dostaję bardziej niż mętne, bo jak nazwać to: doktor napisał(a): Mamy Reymarine z DSC, przy nowoczesnych urządzeniach UM nie wymaga wyższych uprawnienie niż typowe SRC. A może po prostu Wojtek pisząc o wyposażeniu Twoich Delphi pomylił się dwa razy? Raz z tym PRS'em a dwa z "oceaniczną"? |
Autor: | Doktor [ 23 lip 2011, o 17:25 ] |
Tytuł: | Re: Grecja kontra Chorwacja |
Pomylił się z PRS, może dlatego, że wszystkie formalności załatwiałem ja osobiście. Mamy na wszystkie "oceaniczną", bo inaczej nie moglibyśmy organizować rejsów na Kanary, a może i dalej np na WZ Przylądka. |
Autor: | Maar [ 23 lip 2011, o 17:39 ] |
Tytuł: | Re: Grecja kontra Chorwacja |
doktor napisał(a): Mamy na wszystkie "oceaniczną" Beż żadnego środka łączności poza obszar A1?! Zawsze uważałem, że KB wydawaną przez UM można o kant tyłka potłuc, casus Twoich jachtów tylko utwierdził mnie w przekonaniu.
|
Autor: | Stara Zientara [ 24 lip 2011, o 11:08 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
Maar napisał(a): Wojtek pisząc o wyposażeniu Twoich Delphi pomylił się dwa razy? Raz z tym PRS'em a dwa z "oceaniczną"? Pomyliłem się raz - w kwitach jest "oceaniczna", a wymagania są UM. |
Autor: | Maar [ 24 lip 2011, o 11:46 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
Tak właśnie myślałem od początku i to właśnie utwierdza mnie w przekonaniu, że wszelkie dopuszczenia, strenia i pierdzenia nazywane powszechnie (i błędnie) kartami bezpieczeństwa są o kant tyłka potłuc. Chociaż... mają jedną pozytywną cechę, fajnie wyglądają na reklamowych stronach jachtów ![]() |
Autor: | essi001 [ 20 lis 2014, o 13:21 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
Jak to teraz w końcu jest z tą Kartą Bezpieczeństwa? Obowiązkowa, nieobowiązkowa? Mowa o jachtach niekomercyjnych. |
Autor: | Moniia [ 20 lis 2014, o 13:46 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
Do 15 m na wniosek właściciela, a jak spytasz Jaromira to Ci powie, że nawet wtedy wydawane bezprawnie. |
Autor: | Waldi_L_N [ 20 lis 2014, o 13:52 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
A jakie zdumienie wywołala u mnie KB na wyczarterowanym Carterze, gdy przeczytałem, ze do hodowli, przepraszam żeglugi dookoła Bornholmu wymagana jest parka morsów ![]() Gdy wynajmowałem jacht nigdzie takiego obwarowania nie było, ani na stronie, ani na umowie. |
Autor: | _jp_ [ 20 lis 2014, o 17:14 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
I jeśli nie ma tej parki "morsów" lub "kojotów" w załodze, to "pan władza" ma prawo uniemożliwić Ci wyjście z polskiego portu ![]() |
Autor: | Maar [ 20 lis 2014, o 17:29 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
_jp_ napisał(a): I jeśli nie ma tej parki "morsów" lub "kojotów" w załodze, to "pan władza" ma prawo uniemożliwić Ci wyjście z polskiego portu Nie Pan Władza uniemożliwić wyjście, tylko Pan Ubezpieczyciel wypłatę w przypadku jakiegoś kuku.
|
Autor: | szkunernoga [ 20 lis 2014, o 17:43 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
Waldi_L_N napisał(a): A jakie zdumienie wywołala u mnie KB na wyczarterowanym Carterze, gdy przeczytałem, ze do hodowli, przepraszam żeglugi dookoła Bornholmu wymagana jest parka morsów ![]() Znaczy, tam, gdzie do tej pory starczał sternik jachtowy, teraz już nie wystarcza ? |
Autor: | Stara Zientara [ 20 lis 2014, o 17:45 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
szkunernoga napisał(a): do tej pory starczał sternik jachtowy, Ponieważ obecnie nie ma takiego stopnia.
|
Autor: | szkunernoga [ 20 lis 2014, o 17:58 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
No jak to nie ma? Tzn. wiem, że już się go nie nadaje, ale przecież ten plastik, co leży u mnie w szufladzie i, jak sądzę, w wielu innych szufladach, nie stracił ważności. ![]() |
Autor: | Stara Zientara [ 20 lis 2014, o 18:05 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
szkunernoga napisał(a): ten plastik, (...) nie stracił ważności Zachował ważność, w zakresie opisanych na nim uprawnień. A jeśli właściciel zmienił KB, to trzeba zmienić patent.
|
Autor: | _jp_ [ 20 lis 2014, o 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Karta Bezpieczeństwa - biurokratyczny mit. |
Maar napisał(a): _jp_ napisał(a): I jeśli nie ma tej parki "morsów" lub "kojotów" w załodze, to "pan władza" ma prawo uniemożliwić Ci wyjście z polskiego portu Nie Pan Władza uniemożliwić wyjście, tylko Pan Ubezpieczyciel wypłatę w przypadku jakiegoś kuku.ustawa o bezpieczeństwie morskim napisał(a): Art. 61. Statek nie może być używany w żegludze morskiej, jeżeli nie jest obsadzony załogą o właściwych kwalifikacjach i wymaganym składzie.
Art. 81. 1. W celu zapewnienia przestrzegania wymagań w zakresie kwalifikacji i składu załogi niezbędnego dla bezpieczeństwa morskiego statek, w ramach inspekcji przeprowadzanej przez organ inspekcyjny, podlega sprawdzeniu, czy członkowie załogi zatrudnieni na statku posiadają wymagane dokumenty oraz czy skład załogi jest zgodny z właściwym certyfikatem lub kartą bezpieczeństwa, a organizacja i pełnienie wacht odpowiadają wymaganiom Konwencji STCW. 2. W razie stwierdzenia, że członek załogi nie posiada wymaganego ważnego dokumentu potwierdzającego kwalifikacje, bądź stwierdzenia zaniedbań w organizacji lub pełnieniu wacht, jeżeli uchybienia te stwarzają niebezpieczeństwo dla osób, mienia lub środowiska, organ inspekcyjny podejmuje działania, w celu zapewnienia, aby statek nie rozpoczął żeglugi do czasu usunięcia tych uchybień. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |