Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 22:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 wrz 2011, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
31 sierpnia 2011 r przegłosowano poprawki do zmiany ustawy o żegludze śródlądowej. Tak jak oczekiwało środowisko żeglarskie wprowadzone zostały poprawki dotyczące pozostawienia możliwości szkolenia instruktorów żeglarstwa związków którzy uzyskali swoje uprawnienia przed wejściem ustawy- takie info przeczytałem na portalu żeglarskim.
Zrozumiałem że utrzymuje się uprawnienia instruktorskie związkowe dla tych którzy uzyskali je do wejścia ustawy.Rozumiem że od wejścia ustawy obowiązuje jednak wymóg posiadania instruktora sportu? Czy moja interpretacja jest prawidłowa?

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2011, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ZTCP to legalizuje tych z przeszłości i tych przyszłych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2011, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Równolegle dzieje się wiele rzeczy. Komorowski podpisał ustawę o chodzeniu w kaskach, grzywnach za piwko na rowerze wodnym i parkingu strzeżonym ale wysokopłatnym dla jachtów prowadzonych pod wpływem narkotyków (w sensie, że ktoś się sztachnął powietrzem z zenzy).

http://www.wprost.pl/ar/260845/Bezpieczenstwo-w-gorach-i-na-wodzie-podpisane/

*****

O i jeszcze tu: http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/5 ... stawe.html

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 12:00 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja cie pier...
Już widzę bohaterski patrol na Czarnej Hańczy który uratuje przed zagładą setki niewinnych istnień - i to w pare godzin. Chyba cofnęliśmy się o parę dekad.

Pare cytatów:
Cytuj:
"Z tych ustaw będą zadowoleni i ci, którzy służą na różnych zasadach w strukturach dbających o nasze bezpieczeństwo"

Cytuj:
Z grzywną będzie musiała liczyć się też osoba, która mimo polecenia ratownika wejdzie do wody lub jej nie opuści.

Cytuj:
Posłowie przyjęli też poprawkę Senatu, zgodnie z którą minister ma określić, ilu ratowników będzie przypadać na dany akwen

Cytuj:
"Nie wiem, czy któreś z państw Unii Europejskiej ma podobne regulacje, myślę, że wszyscy nam będą zazdrościć"

A teraz perełka:
Cytuj:
Zgodnie z ustawą statek, żaglówkę, łódkę, a nawet rower wodny, którym kieruje osoba nietrzeźwa lub pod wpływem środków odurzających, będzie można usunąć z jeziora czy morza.


Pozdrawiam ponuro - aczkolwiek bezpiecznie,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
maciek.k napisał(a):
Cytuj:
"Nie wiem, czy któreś z państw Unii Europejskiej ma podobne regulacje, myślę, że wszyscy nam będą zazdrościć"


Podejrzewam, że wiem na pewno, że primo - nie ma, secundo - nie, nie będą zazdrościć

maciek.k napisał(a):
A teraz perełka:
Cytuj:
Zgodnie z ustawą statek, żaglówkę, łódkę, a nawet rower wodny, którym kieruje osoba nietrzeźwa lub pod wpływem środków odurzających, będzie można usunąć z jeziora czy morza.


Tam jest nietrzeźwa czy pod wpływem? Pytam z ciekawości, coby wiedzieć czy jedno piwo można... :roll:

Kogoś tam pop... zdrowo..

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
Tam jest nietrzeźwa czy pod wpływem?
Tam jest od 0,2 promila!

ps. Z tymi małymi popierdułkami, to nie ma problemu jeśli chodzi o usuwanie, ale jak usunąć z morza Zawiszę na ten przykład? Zdmuchnąć wszak się nie da :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 14:06 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
ps. Z tymi małymi popierdułkami, to nie ma problemu jeśli chodzi o usuwanie

Ty się śmiej. Ale dla złośliwości ludzkiej otwiera się ogroomna furteczka.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 15:45 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ale są i plusy np. wieje jak cholera jesteś na środku Bałtyku i właściwie nie chce Ci się już orać tego morza więc dokonujesz donosu na siebie, że wypiłeś dwa piwa i że zgodnie z ustawą muszą Cię usunąć z morza i... Dalsze piwa powinieneś już móc dokończyć w zaciszu portu :)

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
kacfil napisał(a):
wieje jak cholera jesteś na środku Bałtyku i właściwie nie chce Ci się już orać tego morza więc dokonujesz donosu na siebie, że wypiłeś dwa piwa i że zgodnie z ustawą muszą Cię usunąć z morza i...
Niestety, przed autodonosem musisz się jeszcze trochę pomęczyć: dopłynąć na "wody przybrzeżne". Ta ustawa nie obejmuje środka Bałtyku.
Ale Twoje rozumowanie idzie w dobrym kierunku :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: bury_kocur, Kuracent
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
:evil:
Do każdej poprawki, da się zrobić poprawkę poprawki...

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 20:50 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kacfil napisał(a):
Ale są i plusy

Zwłaszcza, że ustawa przewiduje maksymalny koszt holowania :-)

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bryg napisał(a):
Zrozumiałem że utrzymuje się uprawnienia instruktorskie związkowe dla tych którzy uzyskali je do wejścia ustawy.Rozumiem że od wejścia ustawy obowiązuje jednak wymóg posiadania instruktora sportu? Czy moja interpretacja jest prawidłowa?
Według mnie jest prawidłowa.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 wrz 2011, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
"wody przybrzeżne".


Janusz - a że spytam nieśmiało o wody terytorialne ?
Zasuwasz dookoła takiej szóstki (zamknietej obecnie już chyba na stałe do grudnia) - czy masz szansę liczyć na "pomoc" w dopłynięciu do portu ? :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 wrz 2011, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
No i jeszcze trzeba wiedzieć, na czyje wody terytorialne trza się dopchać o własnych siłach.

U nas na "autodonos" to trzeba mieć 0,2 promile; w UK, Malcie, Irlandii - znacznie więcej, bo aż 0,8. Jedno piwo nie wystarczy. Na wodach Litwy i Cypru - 0,4, w innych krajach UE - 0,5.

http://oskduet.pl/alkohol-za-kierownica

Najłatwiej składać "autodonos" na wodach terytorialnych Węgier, Słowacji i Czech, bo tam obowiązuje zero :D :D :D :D

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 wrz 2011, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
No widzisz Jasiek, właśnie dlatego usiłowałam sprecyzować :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 11:42
Posty: 168
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 64
Uprawnienia żeglarskie: Nauclerus Odobenus
Maar napisał(a):
ps. Z tymi małymi popierdułkami, to nie ma problemu jeśli chodzi o usuwanie, ale jak usunąć z morza Zawiszę na ten przykład?


Zatopić? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kitt napisał(a):
Zatopić? :lol:
E tam. To już zostało przerobione z pierwszym "Zawiszą" :-(

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 12:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Zbieraj napisał(a):
Kitt napisał(a):
Zatopić? :lol:
E tam. To już zostało przerobione z pierwszym "Zawiszą" :-(


chciałabym jeszcze w przyszłym roku popłynąć na chwilkę więc gdybyście mogli się wstrzymać z zatapianiem byłabym wdzięczna:P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zbieraj napisał(a):
Kitt napisał(a):
Zatopić? :lol:
E tam. To już zostało przerobione z pierwszym "Zawiszą" :-(

Jak OT to OT - ciekawe jak w szczegółach przebiegało zatopienie przedwojennego "Zawiszy"?
Nurkowałem na resztkach wraka starego "Zawiszy" w latach 80-tych ub.w. - i zastanowiło mnie, że można tam było na dnie znaleźć bardzo liczne "gąski" ołowiane będące częścią balastu wewnętrznego.
To były takie łezkowate odlewy z ołowiu, z wystającą z nich stalową śrubą do mocowania. Dziesiątki jeśli nie setki takich gąsek, a każdy po kilkanaście kg ołowiu...
To IMHO wskazuje na jakąś dziwną niefrasobliwość lub ogromny pośpiech przy wykonywaniu decyzji o zatopieniu żaglowca - w każdym razie nikomu nawet nie chciało się odzyskać kilku/kilkunastu ton cennego materiału...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 16 wrz 2011, o 13:33 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 13:32 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
pierdupierdu napisał(a):
można tam było na dnie znaleźć bardzo liczne gąski ołowiane będące częscią balastu wewnętrznego. To wskazuje IMHO na jakąś dziwną niefrasobliwość lub pośpiech przy wykonaniu decyzji o zatopieniu - w każdym razie nikomu nawet nie chciało się odzyskać kilku/kilkunastu ton cennego materiału...

W dodatku jakże niebezpiecznego dla środowiska :evil:

Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Tomek Janiszewski napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
........... nikomu nawet nie chciało się odzyskać kilku/kilkunastu ton cennego materiału...

W dodatku jakże niebezpiecznego dla środowiska :evil:


Ołów w czystej formie metalicznej, zwłaszcza zanurzony w wodzie - szkodzi o kilka rzędów wielkości słabiej od związków ołowiu (metaloorganiczne związki ołowiowe, sole, tlenki, zawierające je opary, etc...).
I nie ma znaczenia jego masa, tylko powierzchnia styku z otoczeniem...

Ale i tak jestem zadowolony, że wyciągnięcie niegdyś pewnej części rzeczonych"gąsek" i sprzedanie ich na złomowcu polepszyło troszeczkę nie tylko stan moich finansów, ale również stan środowiska ;)

Wracając do mego OT -ktoś wie jakie były okoliczności podjęcia w 1949 roku decyzji o zatopieniu tu: http://maps.google.com/maps?ll=54.67833 ... ,18.568333 przedwojennego, starego "Zawiszy"?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Z tego co czytałem, nie nadawał się już do remontu.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SlaWasII napisał(a):
Z tego co czytałem, nie nadawał się już do remontu.

Hmmm, sporo chyba zależy od tego czy ktoś chciał czy też może nie chciał podtrzymywać pewnych tradycji, również takich, które objawiały się w zachowanym przez czas wojny obiekcie kultury materialnej, jakim był harcerski żaglowiec.
Podejrzewam, że w 1949 licznym "czynnikom" mogło mocno zależeć na braku kontynuacji tradycji przedwojennego harcerstwa i tradycji przedwojennego żeglarstwa.
Między innymi dlatego pytam, czy ktoś spotkał się z jakimiś materiałami na temat końca pierwszego "Zawiszy".

BTW - przykład z innej epoki ale zbliżony tematycznie. Łatwo było trzy-cztery lata temu powiedzieć, że "Generał Zaruski" nie nadawał się do remontu. A jednak będzie żeglował!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Wąski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2011, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Nie wszyscy się martwią.
Academia Nautica wysłała mi np. takiego mail'a:

Cytuj:

STATUS INSTRUKTORÓW PZŻ i PZMWINW UREGULOWANY!

Z przyjemnością informujemy, że polski Parlament przyjął ustawę z dnia 31 sierpnia 2011 o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej, którą w najbliższym czasie ma podpisać Prezydent. Dzieki niej instruktorzy "związkowi", czyli obu polskich związków sportowych zostali zrównani w prawach do szkolenia i egzaminowania z "zawodowymi" instruktorami, po prawie roku niepewności wywołanej fatalnymi poprzednimi zapisami nowej ustawy o sporcie, która weszła w życie 16.10.2010 roku. Uprawnienia takie uzyskali wszyscy instruktorzy "związkowi", niezależnie od tego, kiedy uzyskali swoje stopnie instruktorskie. Uprawnienia "zawodowych instruktorów sportu" niezbędne więc będą wyłącznie instruktorom innych organizacji żeglarskich nie posiadającym uprawnień instruktorów "związkowych". Jest z czego się cieszyć, bo status uprawnień instruktorów żeglarstwa PZŻ i motorowodnych PZMWiNW był niejasny od 1996 roku a więc przez 15 lat!

Ustawa byla projektem poselskim. Przeszła dzięki staraniom między innymi takich posłów jak Zbigniew PACELT - sprawozdawca KKFSiT na forum Sejmu RP, Arkadiusz LITWIŃSKI, który wprowadził projekt ustawy najpierw na forum Parlamentarnego Zespołu PO a następnie do Laski Marszałkowskiej w czym wspierał go szef zespołu PO poseł Tomasz TOMCZYKIEWICZ oraz poseł Tadeusz TOMASZEWSKI, który przewodniczył posiedzeniom KKFSiT w trakcie procedowania projektu ustawy. W czasie prac nad projektem ustawy w Senacie RP szczególnie wspierali ustawę senatorowie Marek ROCKI i Andrzej PERSON.Ustawa została przegłosowana na krótko przed końcem obecnej kadencji parlamentu głosami wszystkich obecnych na sali posłów z wszystkich klubów parlamentarnych. Dziękujemy!


Od siebie dodam, że Włodek i ja możemy mieć czyste sumienie, bo rozmawialiśmy osobiście z posłem Arkadiuszem Litwińskim, który był inicjatorem (bo przecież nie pomysłodawcą) i przedstawiliśmy argumenty prawne 'Samosteru'. Czyli nie można użyć w stosunku do posła nawet biblijnego:

Cytuj:

"Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią". (Łk 23, 34)


Bo wiedzą, co czynią. A czynią ruch przeciw liberalizacji żeglarstwa. :-(

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2011, o 10:42 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kuracent napisał(a):
A czynią ruch przeciw liberalizacji żeglarstwa.

???
Cóż to zmieniło? Aby szkolić trzeba jakiś kurs zaliczyć kto ma ochotę zaliczy kurs PZŻ, kto nie ma ochoty zasilać finansowo Chocimskiej może ukończyć kurs instruktora sportu organizowany w dowolnej instytucji której program szkolenia zatwierdził minister.
Nie ma ruchu przeciw liberalizacji ponieważ liberalizacji dla żeglarzy nie było.
Nie zwiększono nawet o 0,5 metra długości jachtu żaglowego który można prowadzić bez patentu/ w przeciwieństwie do jachtów motorowych /. Prawdopodobnie rozporządzenie również nie zliberalizuje systemu egzaminów i szkolenia czyli do egzaminów trzeba będzie podejść z zaliczonym szkoleniem. Kto wie czy nie zwiększą wymogów. Nie dla organizatorów tylko dla kursantów i kandydatów. Po owocach ich / liberalizatorów /
poznacie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2011, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Piotrze, nie bardzo rozumiem tok Twojego rozumowania. Najpierw piszesz, że ta ustawa to nie krok przeciwko liberalizacji, a potem przytaczasz szereg przykładów na rzecz tezy, że jednak jest antyliberalizacyjna.
Nie wiem też po jakich owocach chcesz poznawać liberaliztorów, skoro to nie liberalizatorzy decyduja o kształcie ustawy. Z tego co sie orientuję wszystkie postulaty środowisk liberalizacyjnych zostały odrzucone. M.in zwiększenie wielkości bezpatencia, uproszczenie systemu patentowego itp.
Ustawa nie jest owocem działań i decyzji liberatorów... niestety .

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2011, o 11:12 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
Piotrze, nie bardzo rozumiem tok Twojego rozumowania. Najpierw piszesz, że ta ustawa to nie krok przeciwko liberalizacji, a potem przytaczasz szereg przykładów na rzecz tezy, że jednak jest antyliberalizacyjna..

Ustawa w brzmieniu z 2010 nie wnosiła nic co można by było można nazwać liberalizacją żeglarstwa. W związku z tym nie rozumiem lamentu Kuracenta nad poprawką z sierpnia 2011, która ma w jego mniemaniu cofać liberalizację. Pytam się Kuracenta jaką liberalizację? Który artykuł ustawy z 2010 powiększał przestrzeń wolności, która obecna poprawka ma zawęzić?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2011, o 16:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Prawdopodobnie rozporządzenie również nie zliberalizuje systemu egzaminów i szkolenia czyli do egzaminów trzeba będzie podejść z zaliczonym szkoleniem. Kto wie czy nie zwiększą wymogów. Nie dla organizatorów tylko dla kursantów i kandydatów. Po owocach ich / liberalizatorów /
poznacie.


Szanowny Kolego
Może czegoś nie kumam ale mam wrażenie, że przeczysz sam sobie.
Propozycja aby do egzaminu stawać po zaliczonym obowiązkowym kursie jest to dzialanie przeciw liberalizmowi co jest chyba jasne jak drut.
Więc wytłumacz mi kogo i po jakich "owocach poznacie" bo może czegoś nie wiem.
Wiem natomiast, że chcialiśmy wprowadzić dwie proste rzeczy tzn:
1. zwiększyć do Lc 9 m próg pływania bez posiadania obowiązkowych uprawnień (dla przypomnienia - np. w SE jest to 12 m a w GB 13,75 m).
2. Doprowadzić do tego aby do egzaminu na stopnie żeglarskie takie jak żeglarz i sternik (których bynajmniej nie jestem przeciwnikiem) można podchodzić eksternistycznie znaczy bez obowiązkowego odbycia szkolenia bo czemu np. nie mogę osobiście na własnym jechcie wyszkolić własnej córki (plywającej nota bene ze mną od wielu lat) tylko muszę ją oddawać do nieznanego mi obozu szkoleniowego ?
Poza tym jeżelli obecnie stopień j.st.m i kapiszona otrzymuje sie bez egzaminów to, jakiekolwiek byłyby do tego odczucia, jakie jest uzasadnienie wprowadzenia ponownego egzaminów na te stopnie ?
To są właśnie dzialania KONTRA - liberalizmowi !
Dlaczego w świecie cywilizowanym granice wolnośći żeglarskiej, pomimo zdecydowanie większej ilości pływającego sprzęt wodnego, ustawodawca określił wielokroć lagodniej niż w zatwardziałym post-PRL-u ?
Masz kilka prostych pytań prostego żeglarza i odpowiedz proszę na nie.
Pzdr
Kocur

*****

ins napisał(a):
W związku z tym nie rozumiem lamentu Kuracenta nad poprawką z sierpnia 2011, która ma w jego mniemaniu cofać liberalizację


Bo ustawa ta COFA osiagniętą kilka lat wcześniej liberalizację a czemu to wyjaśniłem wyżej.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2011, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
W związku z tym nie rozumiem lamentu Kuracenta nad poprawką z sierpnia 2011,


Temat jest prosty. Ustawodawca nie tylko nie stosuje tych samych zasad do wszystkich instruktorów Polskich Związków Sportowych - faworyzując instruktorów PZŻ zwalniając ich z wymogu posiadania stopnia instruktora sportu, lecz również wprowadza ograniczenie konkurencji ( łamię zasadę konkurencyjności), gdyż instruktorzy innych związków czy federacji taki stopień instruktora sportu posiadać muszą.

Jednocześnie ustawodawca nie raczy wyjaśnić i podać przyczyn dlaczegóż to Instruktorzy PZŻ mają być uprzywilejowaną grupą obywateli w Najjaśniejszej Rzeczypospolitej ver. 3.5!

Bardzo chętnie wysłucham Twojej argumentacji na ten temat. Mam nadzieje że choć jedno zdanie będzie miało choć odrobinę więcej niż zupełnie luźny związek ze sprawą, a z dwa będą merytoryczne.

Pozdrawiam Cię.



Za ten post autor Carlo otrzymał podziękowanie od: bury_kocur
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2011, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Który artykuł ustawy z 2010 powiększał przestrzeń wolności, która obecna poprawka ma zawęzić?


Jest to źle zadane pytanie.
Spytać należałoby:

"dlaczego poprawka wprowadza nierówność podmiotów prowadzących (nota bene obowiązkowe) szkolenia - tzn czemu dotychczasowe uprawnienia instruktorów prywatnego podmiotu (czytaj związku sportowego, który winien zajmować sie sportem a nie turystyką i rekreacją) ) ustawa stawia sie na równi z uprawnieniami państwowymi zawodowych trenerów sportu ?"

I na to pytanie oczekuję odpowiedzi.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL